defensie geniet van deze postquote:Op maandag 16 november 2020 07:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Chargeren is gewoon een heerlijk stijlmiddel 😂
Dat is grote onzin. Zelfs al hadden we dubbele capaciteit dan hadden we twee weken langer gehad. Zo werkt exponentiële groei nu eenmaal.quote:Op maandag 16 november 2020 07:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
De ziekenhuizen liggen vooral vol door bezuinigingen. Dat er een griepje langs zou komen lag al enige tijd in de lijn der verwachting maar om dan maar meteen een Gestapo op te tuigen gaat vrij ver lol
Dan hadden we wat twee weken langer gehad?quote:Op maandag 16 november 2020 08:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is grote onzin. Zelfs al hadden we dubbele capaciteit dan hadden we twee weken langer gehad. Zo werkt exponentiële groei nu eenmaal.
De journalisten van de NRC die dit boven tafel hebben gebracht. Zo werkt dat in een open democratie met vrije pers.quote:
Heb het artikel nog niet gelezen maar begreep dat alle info gewoon openbaar is.quote:Op maandag 16 november 2020 08:31 schreef SicSicSics het volgende:
Lijkt me prima toch, netjes binnen de AVG!..
Lijkt me toch waarom je inlichtingendienst hebt? Maar dat kan aan mij liggen...
Veiligheid binnen en buiten Nederland raakt steeds meer verweven. Daarom werken de MIVD en de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) nauw samen. De AIVD richt zich vooral op dreigingen en risico’s voor de Nederlandse samenleving.quote:Op maandag 16 november 2020 08:37 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom deze taak bij Defensie ligt? Dit is toch meer AIVD niveau? Dat vind ik eigenlijk het enige opmerkelijke hier.
'De Romeinen'? Ligt er ook maar net aan, aan wie je het vroeg. Voldoende gevallen te vinden waar het leger ingezet werd tegen de inwoners.quote:Op maandag 16 november 2020 08:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zelfs de romeinen begrepen dat je het leger niet tegen je eigen bevolking moet inzetten.
En in geen enkel geval liep het goed af uiteindelijk.quote:Op maandag 16 november 2020 08:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
'De Romeinen'? Ligt er ook maar net aan, aan wie je het vroeg. Voldoende gevallen te vinden waar het leger ingezet werd tegen de inwoners.
Of het slim was is een andere kwestie, maar je opmerking is ietwat kort door bocht.
Ok, mijn kennis hierover reikt niet zo ver. Maar waarom is dit dan nieuws?quote:Op maandag 16 november 2020 08:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Veiligheid binnen en buiten Nederland raakt steeds meer verweven. Daarom werken de MIVD en de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) nauw samen. De AIVD richt zich vooral op dreigingen en risico’s voor de Nederlandse samenleving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook dat ligt eraan wie je het vraagt natuurlijk!quote:Op maandag 16 november 2020 09:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En in geen enkel geval liep het goed af uiteindelijk.
In eerste instantie omdat ze het (kennelijk) zonder vraag vanuit de binnenlandse diensten hebben gedaan. Dat zou niet mogen. Ook betwist het NRC of ze echt wel open bronnen gebruiken en geeft aan dat ze ook semi-gesloten bronnen gebruiken in hun analyses.quote:Op maandag 16 november 2020 09:03 schreef MoreDakka het volgende:
Ok, mijn kennis hierover reikt niet zo ver. Maar waarom is dit dan nieuws?
Voordat de zorg de druk niet meer aan kan.quote:Op maandag 16 november 2020 08:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dan hadden we wat twee weken langer gehad?
Dus als we dubbele capaciteit hadden dan hadden we over twee weken alsnog overbezetting gehad? Lolquote:Op maandag 16 november 2020 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voordat de zorg de druk niet meer aan kan.
Dan hadden we het zonder maatregelen twee weken max langer kunnen uithouden ja.quote:Op maandag 16 november 2020 09:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dus als we dubbele capaciteit hadden dan hadden we over twee weken alsnog overbezetting gehad? Lol
Lol 😂quote:Op maandag 16 november 2020 10:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan hadden we het zonder maatregelen twee weken max langer kunnen uithouden ja.
Democraten Demofoben 66quote:Op maandag 16 november 2020 09:17 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak. Complotwappies dienen met knetterharde repressie te worden aangepakt.
haha lol 😂👌quote:Op maandag 16 november 2020 10:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Exponentiële groei niet begrijpen
Deze relatief nieuwe club bij defensie kan en mag het OM wel van technische assistentie voorzien, maar dat moet dan wel officieel op verzoek van het OM, want onze strijdkrachten hebben een vrij duidelijk mandaat, en zijn gericht op verzamelen van inlichtingen in het buitenland en indien nodig het verdedigen van Nederlands grondgebied. Zoals ik het nu lees, noemt defensie het een oefening met openbaar beschikbare data, maar vonden medewerkers het op het randje, en dus zijn er wat geheimhoudingsbevelen gekomen vanuit de hogere echelons. Daar breidt NRC dan een mooi artikel over, en presto, kamervragen en ontploffende social media.quote:Op maandag 16 november 2020 00:07 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja heel interessant. Maar het lijkt me meer een taak voor de politie en de AIVD. Defensie moet niet op eigen houtje gaan aankloten met data en zo de privacy van de bevolking schenden. Ook is het natuurlijk erg kwalijk dat ze liegen (als het inderdaad klopt) over de informatiebronnen en dat was ze ermee gedaan hebben.
Het leger is dit jaar nog ingezet bij een demonstratie van de boeren in Den Haag. Om ze bij het Binnenhof weg te houden. Zo ver hoef je niet te zoeken.quote:Op maandag 16 november 2020 06:09 schreef manny het volgende:
Wie zijn dat dan en hoe bepalen die de agenda van defensie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |