Constructeur/aannemerquote:Op zaterdag 14 november 2020 16:44 schreef Ladidadidadida het volgende:
Watvoor partij schakel ik het beste in om e.e.a. door te rekenen?
dit.quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:35 schreef halfway het volgende:
Los eerst dat vochtprobleem maar eens op.
dat trapsgewijs hangt maar net van 't type fundering af..quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:44 schreef Ladidadidadida het volgende:
Ja, de muren tegen vocht injecteren in de muren is zeker stap 1!
Qua betonvloer storten - ligt deze niet automatisch ook op de fundering aangezien die "trapsgewijs" onder de vloer ligt? Dus zelfde overweging als betonbroodjes? Watvoor partij schakel ik het beste in om e.e.a. door te rekenen?
Wat bedoel je nou?quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:47 schreef FranticDJ het volgende:
dit.
en betonvloer
spreek uit ervaring
De betonvloer ligt over de gehele grond en verdeeld het gewicht over het totale oppervlakte. Het klopt dat je stenen aan de gevels dan wat meer gewicht krijgen, maar dat is marginaal.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:44 schreef Ladidadidadida het volgende:
Ja, de muren tegen vocht injecteren in de muren is zeker stap 1!
Qua betonvloer storten - ligt deze niet automatisch ook op de fundering aangezien die "trapsgewijs" onder de vloer ligt? Dus zelfde overweging als betonbroodjes? Watvoor partij schakel ik het beste in om e.e.a. door te rekenen?
vaak is het vochtprobleem opkomend vocht uit de grond en slechte ventilatiegaten in je spouw naar je kruipruimte toe.quote:Op zondag 15 november 2020 09:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
eerst dat vochtprobleem verhelpen en dan betonvloer erin
Met een gemetselde fundering? Ik betwijfel het.. Het zal het probleem echt wel heel erg inperken, maar er volledig van af zijn hangt echt per situatie af.quote:Op zondag 15 november 2020 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
vaak is het vochtprobleem opkomend vocht uit de grond en slechte ventilatiegaten in je spouw naar je kruipruimte toe.
Als je de kruipruimte direct dichtgooit met beton dan is dat al opgelost.
heb je een gepantserde howitzer in je huis?quote:Op zondag 15 november 2020 10:32 schreef FranticDJ het volgende:
ik was overigens 3500 kwijt voor 20cm isolatie, 20cm beton en 10cm cementdek. plm 35-40m2 hebben we het dan over.
nopequote:Op zondag 15 november 2020 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
heb je een gepantserde howitzer in je huis?
ah ok.quote:Op zondag 15 november 2020 10:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
nope
wilde voldoende mogelijkheid tot infrezen van vloerverwarming later
Mja, ik heb het uitbesteed aan een aannemer die meer verstand van betonvloeren heeft dan ikquote:Op zondag 15 november 2020 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah ok.
Ik heb ooit een stuk volgegooid en op het isolatie de vloervwarming gelegd en 8cm beton gebruikt.
ok, het lijkt erop dat je kruipruimte 30cm hoog was en dat je aannemer het goedkoper vond om het met beton vol te storten dan het aan te vullen met zand. Maar goed, ik ken jou specifieke situatie niet.quote:Op zondag 15 november 2020 10:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Mja, ik heb het uitbesteed aan een aannemer die meer verstand van betonvloeren heeft dan ikDus het is wel door berekend allemaal voor de specifieke grondsoort e.d. hier.
Heb nog 2 kuub af moeten gravenquote:Op zondag 15 november 2020 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok, het lijkt erop dat je kruipruimte 30cm hoog was en dat je aannemer het goedkoper vond om het met beton vol te storten dan het aan te vullen met zand. Maar goed, ik ken jou specifieke situatie niet.
Als je de ruimte hebt kun je het volgooien met eps isolatie dat scheelt in de kosten ten op zichte van pir en vult wat meer ruimte.quote:Op zondag 15 november 2020 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok, het lijkt erop dat je kruipruimte 30cm hoog was en dat je aannemer het goedkoper vond om het met beton vol te storten dan het aan te vullen met zand. Maar goed, ik ken jou specifieke situatie niet.
Dat laatste vraag ik me af. Als de ondergrond uit zompig veen en/of klei bestaat en je gooit daar 15 - 20 ton beton op, zet die onderlaag ook naar de zijkanten uit en duwt ie de fundering naar buiten.quote:Op zondag 15 november 2020 10:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
De betonvloer ligt over de gehele grond en verdeeld het gewicht over het totale oppervlakte. Het klopt dat je stenen aan de gevels dan wat meer gewicht krijgen, maar dat is marginaal.
en het beton zelf drukt ook naar de zijkanten, zeker zolang het vloeibaar is.quote:Op zondag 15 november 2020 12:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af. Als de ondergrond uit zompig veen en/of klei bestaat en je gooit daar 15 - 20 ton beton op, zet die onderlaag ook naar de zijkanten uit en duwt ie de fundering naar buiten.
Als je dat ook doet dan ben je meneer B. Haas.quote:Op zondag 15 november 2020 12:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af. Als de ondergrond uit zompig veen en/of klei bestaat en je gooit daar 15 - 20 ton beton op, zet die onderlaag ook naar de zijkanten uit en duwt ie de fundering naar buiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |