Lekker weekje heb jij..quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
Ze zijn weer aan het testen en op de een of andere manier komen alle vragen bij mij terecht
Nee dus
Het is hovaardig om te veronderstellen dat je er morgen nog zal zijn; dat is enkel en alleen aan god en niemand kan zijn bedoeling kennen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:08 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 @:z80
Ja maar zo'n hele grote kans dat je tussen nu en maandagochtend doodgaat is er toch niet? Waarom dan bij álles dat "onder voorbehoud" erbij zetten? Dat weet ieder denkend mens toch sowieso wel, dat er altijd wat kan gebeuren?
Beetje hetzelfde waarom ik nog wel eens onder de tafel klop dusquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is hovaardig om te veronderstellen dat je er morgen nog zal zijn; dat is enkel en alleen aan god en niemand kan zijn bedoeling kennen.
Daaruit volgt een gerede kans om van god op je lazer te krijgen als je dan toch doet alsof jij er iets vanaf weet; dus de kans komende maandagochtend niet te gaan halen stijgt aanzienlijk door het nette voorbehoud niet op te nemen.
Het is overigens exact hetzelfde als de gewoonte bij elke toekomstvoorspelling Insh'Allah te zeggen.
En het werkt retebesmettelijk, ik doe voor de zekerheid maar vaak een 'ijs en weder diende'.
PS: het is natuurlijk bijgeloof, wat voor strengchristenen streng verboden is, maar ja, er gaat niets boven de kronkels van de menselijke geest.
Hoho dat is geen bijgeloof jaquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde waarom ik nog wel eens onder de tafel klop dus
Ik heb eens gegoogeld, en in Jakobus 4:13 staat dat je niet mag zeggen "Vandaag of morgen gaan wij naar die en die stad." maar je moet zeggen "Als de Heer het wil, zijn we dan in leven en zullen we dat en dat doen." omdat je anders trots bent. Want je bent immers maar "damp, die heel even verschijnt en dan al verdwijnt".quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker weekje heb jij..
@:Tele6, die uitdrukkingen zijn de gereformeerde versie van inshallah.
Zeggen ze dat ík langdradig benquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb eens gegoogeld, en in Jakobus 4:13 staat dat je niet mag zeggen "Vandaag of morgen gaan wij naar die en die stad." maar je moet zeggen "Als de Heer het wil, zijn we dan in leven en zullen we dat en dat doen." omdat je anders trots bent.
En kennelijk bevat de Koran een soortgelijke regel.
Weer wat geleerd.
Naja, je kunt hieraan voldoen zonder veel langdradiger te worden. Gewoon overal DV tussen gooien.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zeggen ze dat ík langdradig ben
Ik weet niet hoe jij Dorso-Ventraal sokken gaat breien, en waarom die Medio-Lateraal niet goed zouden staan, specifiek met kerstquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Naja, je kunt hieraan voldoen zonder veel langdradiger te worden. Gewoon overal DV tussen gooien.
Nu ga ik DV een stel sokken proberen te breien, die daar al jaren op liggen te wachten. Groene-voetafdruk-sokken. Staat DV vast goed met kerst, want de rest van de sok wordt DV rood.
Als het God blieft.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is hovaardig om te veronderstellen dat je er morgen nog zal zijn; dat is enkel en alleen aan god en niemand kan zijn bedoeling kennen.
Daaruit volgt een gerede kans om van god op je lazer te krijgen als je dan toch doet alsof jij er iets vanaf weet; dus de kans komende maandagochtend niet te gaan halen stijgt aanzienlijk door het nette voorbehoud niet op te nemen.
Het is overigens exact hetzelfde als de gewoonte bij elke toekomstvoorspelling Insh'Allah te zeggen.
En het werkt retebesmettelijk, ik doe voor de zekerheid maar vaak een 'ijs en weder diende'.
PS: het is natuurlijk bijgeloof, wat voor strengchristenen streng verboden is, maar ja, er gaat niets boven de kronkels van de menselijke geest.
Even over TGTG: heb jij op de startpagina van de app onderin niet het rijtje (Beetje grijzig): ontdek-bladeren-quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hoho dat is geen bijgeloof ja
Kun je dit voor me painten. Ik heb ooit bij het beesten ontleden dit ook moeten leren, maar het is me compleet ontschoten hoe het nou werkt en google is me niet goed gezind.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij Dorso-Ventraal sokken gaat breien, en waarom die Medio-Lateraal niet goed zouden staan, specifiek met kerst
Ja ja ja jaik ook, maar ik wil gewoon alle suffe Back Werk en benzinepompen uit de rest van de categorietjes!quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Even over TGTG: heb jij op de startpagina van de app onderin niet het rijtje (Beetje grijzig): ontdek-bladeren-Favorieten
- ... (meer). ?
Drie keer raden waar ik altijd naartoe ga.
Ik geloof dat katholieken hier veel minder aan doen. Heb het daar iig niet meegekregen. En over "die protestanten" heb ik nooit echt wat geleerd, anders dan dat ze "het niet begrepen" dus ik wist niet dat "de protestanten" (sommige dan) dit doen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef minilot het volgende:
Ik ben het als dorpsgenoot van de EenvoudigLevenmevrouw niet anders gewend @:Tele6![]()
Ik had vóór @:Sigme niet eerder van het fraaie ijs en weder dienende gehoord, maar betrap me er sinds @:Sigme soms ook zelf op
*handen in de lucht gooit*quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja ja ja jaik ook, maar ik wil gewoon alle suffe Back Werk en benzinepompen uit de rest van de categorietjes!
Ik vergeef je!quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
*handen in de lucht gooit*
Dan weet ik niet hoe ik je moet helpen!
Ja. Het is me het weekje wel jaquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker weekje heb jij..
@:Tele6, die uitdrukkingen zijn de gereformeerde versie van inshallah.
Protestanten zijn dan vaak (ik generaliseer een beetje) bang voor Gods Toornquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik geloof dat katholieken hier veel minder aan doen. Heb het daar iig niet meegekregen. En over "die protestanten" heb ik nooit echt wat geleerd, anders dan dat ze "het niet begrepen" dus ik wist niet dat "de protestanten" (sommige dan) dit doen.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Kun je dit voor me painten. Ik heb ooit bij het beesten ontleden dit ook moeten leren, maar het is me compleet ontschoten hoe het nou werkt en google is me niet goed gezind.
Dorsaal = rug?
Ventraal = buik?
Lateraal = zijkant?
Hoe zou ik die sokken over mijn midden-zijkanten heen moeten doen dan? Buik-rug zie ik ook niet echt zitten trouwens.
Dit klopt, het 'DV' of 'Deo Volente' of 'Zo de Heere wil en wij leven' wordt ook wel vervangen door de insiders-term 'onder het voorbehoud van Jakobus'.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb eens gegoogeld, en in Jakobus 4:13 staat dat je niet mag zeggen "Vandaag of morgen gaan wij naar die en die stad." maar je moet zeggen "Als de Heer het wil, zijn we dan in leven en zullen we dat en dat doen." omdat je anders trots bent. Want je bent immers maar "damp, die heel even verschijnt en dan al verdwijnt".
En kennelijk bevat de Koran een soortgelijke regel.
Weer wat geleerd.
Iets waar Maarten 't Hart wel het één en ander over te zeggen had in 'Een vlucht regenwulpen'.quote:Wat gelooft gij met deze woorden: Ik geloof in God denVader, den Almachtige, Schepper des hemels en der aarde?
Dat de eeuwige Vader van onzen Heere Jezus Christus, die hemel en aarde, met al wat er in is, uit niet geschapen heeft , die ook door zijn eeuwigen raad en voorzienigheid ze nog onderhoudt en regeert, om zijns Zoons Christus' wil mijn God en mijn Vader is; op welken ik alzo vertrouw, dat ik niet twijfel, of Hij zal mij met alle nooddruft des lichaams en der ziel verzorgen, en ook al het kwaad, dat Hij mij in dit jammerdal toeschikt, mij ten beste keren; dewijl Hij zulks doen kan als een almachtig God, en ook doen wil als een getrouw Vader.
Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte ,vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij geval, maar van zijn vaderlijke hand ons toekomen
ik las: "bij lever en welzijn"quote:
Leuk! Ben benieuwdquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:53 schreef gcjoel het volgende:
Pakket van Librije net gekregen voor de kookworkshop morgen![]()
Ziet er allemaal goed voorbereid uit. Zin in!
Een dag is beter dan helemaal niks! Ik vroeg me laatst al af hoe het met je gingquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:09 schreef Lot_1 het volgende:
Volgens mij is de enige reden dat ik hier weer langs kom, dat mijn kindeke op de opvang is en ik een vrije dag hebDus er is een kans dat het na vandaag weer voorbij is
Ha Lot! Hoe gaat het?quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:09 schreef Lot_1 het volgende:
Volgens mij is de enige reden dat ik hier weer langs kom, dat mijn kindeke op de opvang is en ik een vrije dag hebDus er is een kans dat het na vandaag weer voorbij is
Het mag weer andersquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is dat?
"Hey dL, was je al begonnen aan machine X?"
"Uh, voor 9u al"
De enige overeenkomst met wat het nu moet worden is zeg maar dat het een ketting en kettingwielen heeft
Wat naarquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:14 schreef Lot_1 het volgende:
Ja, eh, lastige vraag.
Ruim anderhalf jaar vroeg ik in de SC advies over het al dan niet gaan doen van een opleiding (was toen behoorlijk zwanger). Heb toen besloten de opleiding niet te gaan doen en eerst dat kind er in alle rust uit te werken. Gelukkig was het geen eenmale kans, want inmiddels ben ik alsnog begonnen met de opleidingOpdat ik dan over een tijdje net zulke weloverwogen posts kan schrijven als Clubsoda...)
Verder is mijn schoonzus twee weken geleden overleden. Dus dat is verdrietig. Maak me soms wat zorgen om het gezin wat ze achterlaat. Zou wel wat van hun leed over willen nemen maar dat gaat niet.
Je hebt geen schuifmaat. Tenminste die maten is de diameter in mm zeker?quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:14 schreef Tele6 het volgende:
Ruim 20 minuten bezig geweest met het vinden van de juiste maat breinaaldendat krijg je met 2 erfenissen aan breinaalden... beide dames breiden kennelijk vooral graag op naald 4. Maar ik moest eigenlijk ook 3 1/4 hebben (waardeloze maat)... nu maar 3 gepakt voor een extra strakke boord. We zien wel.
Op sokkennaalden/rondbreinaalden staat de maat niet, dus ik moet dan eerst een gewone naald in de juiste maat opgraven en dan alle naalden daarnaast houden tot ik 4 sokkennaalden heb. Soms lastig om het verschil te zien tussen naalden maat 3 1/2 en maat 3 en maat 2 1/2 en maat 2.En dan zijn het vaak nog niet eens matchende naalden, dus die aanwijzing heb je ook al niet
Hoe kan damp langdradig zijn ?quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zeggen ze dat ík langdradig ben
Spannend.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:53 schreef gcjoel het volgende:
Pakket van Librije net gekregen voor de kookworkshop morgen![]()
Ziet er allemaal goed voorbereid uit. Zin in!
Ja, de maten zijn de diameter in mm. Volgende keer graaf ik wel eerst m'n schuifmaat op.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je hebt geen schuifmaat. Tenminste die maten is de diameter in mm zeker?
"Groene voetafdruk" sokken, naar een patroon uit het Greenpeace tijdschrift van jaren geleden. De materialen zijn me ooit gegeven door oudtante Jo, die ons als surrogaatkleinkinderen beschouwde en ons altijd kerstcadeautjes gaf. Ze gaf mij borduurwerkjes, haakwerkjes en breiwerkjes. Sokken breien vind ik nogal spannend, al lukt mutsen rondbreien me prima, dus ik was er nog niet aan toegekomen. Begin 2019 is Tante Jo overleden, dus het is een beetje verdrietig dat ik haar nu het resultaat niet kan laten zien straks met Kerst. Kerst is heel raar zonder haar, want ze kwam het altijd vieren met ons en oma (haar zus). Oma mist haar "zussie" ook enorm. Maar ja, oma is de jongste van haar gezin en Tante Jo was de oudste zus.quote:
Ach ja.. hier heeft geen enkele DV wat mee te maken geloof ik.. we gaan het wel zien.. hopelijk over 3 maanden een gezond nichtje, dat is ook super leuk om naar uit te kijken!quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:57 schreef Lot_1 het volgende:
Dank barrelIk lees ook altijd mee in het andere deel van het forum. Het zit jullie niet mee he
![]()
Ik dacht twee jaar geleden 'laat ik eens een zorgverzekering uitzoeken'. Hartstikke goed ingelezen, allerlei vergelijkingen gemaakt, uiteindelijk mijn knoop doorgehakt.. gaat die man van mij het allemaal nog eens over zitten doenDus nu weet ik dat ik het wel kan en mag hij het gewoon in z'n eentje doen. Ik heb immers geen enkele drang om hem te controleren
Gepofte ui met Noordzee garnalenquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Spannend.
Wat staat er zoal op het menu?
Staat deze week ook op het menu. Door het enthousiasme erover hier.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:59 schreef Uhmmpie het volgende:
Buffalo wings bloemkool als lunch.
Vervelend
Ja leuk, zo'n kleine frummel in de familiequote:Op vrijdag 13 november 2020 14:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ach ja.. hier heeft geen enkele DV wat mee te maken geloof ik.. we gaan het wel zien.. hopelijk over 3 maanden een gezond nichtje, dat is ook super leuk om naar uit te kijken!
Best veel uitdrukkingen komen overeen in verschillende Europese talen is mijn ervaring. Maar dan bestaat die uitdrukking uitgerekend in het Engels nietquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:54 schreef Barreltje het volgende:
Och lot.. wat verdrietig.. sterkte de komende tijd!
Hier vind ik het heerlijk om Nederlandse uitdrukkingen in het Engels uit te spreken en ook om te kijken of er lokale uitdrukkingen zijn die overeen komen met de Nederlandse uitdrukkingen.. altijd leuk om te doen..
Leuk en lekker.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:00 schreef gcjoel het volgende:
Gepofte ui met Noordzee garnalen
Eend met zoete aardappel en zuurkool
Losgeslagen appeltaart
Het is een workshop dus je moet het grotendeels zelf maken nog allemaal. Dus via zoom meekoken. Ben erg benieuwd.
Wat verschrikkelijkquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:16 schreef Lot_1 het volgende:
Jup, begin 40. Kanker. Zo droevig. Jongste is 9 nog maar.
Ja klopt!quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk![]()
Hoe gaat het op je werk? Je had het moeilijk met de balans meen ik. Is dat weer bijgetrokken? Wat tof van je opleiding. Hoe meer Clubsoda's, hoe beter.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:20 schreef Tele6 het volgende:
De eerste 5 toeren zitten erop. Nu wordt het makkelijker, want het is niet meer zo'n frutselig uitelkaarvallerig werkje.
En nu ga ik weer stoelen verven.
@:sigme bij leven en welzijn gaan vanavond die stoelen van m'n to do list af, en over een weekje of wat die sokken
quote:
Klinkt goed zegquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:22 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Ja klopt!
Maar corona heeft goed uitgepakt in mijn leven. Boel meer rust in mijn levenminder verplichtingen, minder fomo.
En inmiddels is het kind wat groter en kan ik die wat gemakkelijker overlaten aan de opvang en aan de man. Wat maakt dat ik net iets meer tijd over heb op mijn werkdagen om de boel goed af te ronden voordat ik naar huis ga.
En niet meer kolven, amper borstvoeden. Stuk relaxter allemaal.
Ik wil ook wel vragen terugstellen aan jullie maar ik heb redelijk meegelezen dus opzich ben ik wel op de hoogte
Oooo heeerlijk sigme! Was nodig ook zo te horenquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:39 schreef sigme het volgende:
Vaaaaaaaaaaakaaaaaaaaaaaaaaaaaantieeeeeeeeeeeeeeeeeeee
3 weken! Drie hele weken!
Oh, niet naar Spanje, dat is jammer. Maar wel drie weken VRIJ
Volgende week 4 dagen hotelletje op Terschelling.
Och here. Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:16 schreef Lot_1 het volgende:
Jup, begin 40. Kanker. Zo droevig. Jongste is 9 nog maar.
Ik zal zometeen eens proberen te verwoorden hoe ik het gejurkte lijkje ontbloot heb.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oooo heeerlijk sigme! Was nodig ook zo te horen
Zijn twee terugkomers uit ronde 1 die gecancelled waren wegens verkocht. 1 nieuwe.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Geen terugkomers uit ronde 1 erbij?
Zoeeek die zen. De markt staat nog steeds aan jouw kant.
JAAAAAAA!!!quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zal zometeen eens proberen te verwoorden hoe ik het gejurkte lijkje ontbloot heb.
Eerst m'n Duvel opdrinken. En aangezien ik weet wat dat doet met mijn typevaardigheid wordt het een langzaam opgestelde post.
Was je nou jarig gisteren of eergisteren? Zo ja, van harte nogquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:39 schreef sigme het volgende:
Vaaaaaaaaaaakaaaaaaaaaaaaaaaaaantieeeeeeeeeeeeeeeeeeee
3 weken! Drie hele weken!
Oh, niet naar Spanje, dat is jammer. Maar wel drie weken VRIJ
Volgende week 4 dagen hotelletje op Terschelling.
Ja, thanx. Ik kreeg twee kaartjes, van mijn tante en van mijn manager. 3 appjes, van een trouwe vriendin, van mijn zusje, en van de dochter van de man van mijn schoonzus, en 1 belletje, van de man van m'n schoonzus.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Was je nou jarig gisteren of eergisteren? Zo ja, van harte nog
Als ik het geweten had, had ik je gefeliciteerd. Dus bij deze: gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, thanx. Ik kreeg twee kaartjes, van mijn tante en van mijn manager. 3 appjes, van een trouwe vriendin, van mijn zusje, en van de dochter van de man van mijn schoonzus, en 1 belletje, van de man van m'n schoonzus.
Oh ja, en ouders op bezoek natuurlijk, dat wel.
Okok, ik geef er ook weinig om. Maar toch
alles gute zum geburtstag nachträglich.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, thanx. Ik kreeg twee kaartjes, van mijn tante en van mijn manager. 3 appjes, van een trouwe vriendin, van mijn zusje, en van de dochter van de man van mijn schoonzus, en 1 belletje, van de man van m'n schoonzus.
Deze..quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Staat deze week ook op het menu. Door het enthousiasme erover hier.![]()
Welk recept gebruik jij?
Dat is niet al te veel aandachtquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wil dat ook een keer, lijkt me heerlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Deze..
https://gimmedelicious.com/baked-buffalo-cauliflower-wings/
alleen hadden ze wat mij betreft wel wat meer crunchy gemogen.
Verder prima succes
Oh, ik heb het altijd zorgvuldig niet gemeld zolang Disana nog leefde, ik ben wat horkerig mbt verjaardagsfelicitaties. Maar thanxquote:Op vrijdag 13 november 2020 15:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als ik het geweten had, had ik je gefeliciteerd. Dus bij deze: gefeliciteerd
Wat heeft jouw verjaardag met Disana te maken dan?quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik heb het altijd zorgvuldig niet gemeld zolang Disana nog leefde, ik ben wat horkerig mbt verjaardagsfelicitaties. Maar thanx.
Mijn vraag.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat heeft jouw verjaardag met Disana te maken dan?
Niettesquote:
Wat super, zet 'm opquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:14 schreef Lot_1 het volgende:
Ja, eh, lastige vraag.
Ruim anderhalf jaar vroeg ik in de SC advies over het al dan niet gaan doen van een opleiding (was toen behoorlijk zwanger). Heb toen besloten de opleiding niet te gaan doen en eerst dat kind er in alle rust uit te werken. Gelukkig was het geen eenmale kans, want inmiddels ben ik alsnog begonnen met de opleidingOpdat ik dan over een tijdje net zulke weloverwogen posts kan schrijven als Clubsoda...)
Verder is mijn schoonzus twee weken geleden overleden. Dus dat is verdrietig. Maak me soms wat zorgen om het gezin wat ze achterlaat. Zou wel wat van hun leed over willen nemen maar dat gaat niet.
Ach, dat is lief en goedbedoeld maar de gedachte sluit inderdaad niet altijd aan bij de wens van de ontvangerquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:10 schreef sigme het volgende:
Disana onthield zorgvuldig alle verjaardagen en zorgde elk volgend jaar - zolang jij of zij niet dood was tenminste - voor een felicitatie(topic).
De schat. God hebbe haar ziel. Ze is nog eens bij me langs geweest, dat was moeizaam. Maar toch een soort gezellig.
Hahah meets horen altijd een beetje moeizaam te zijn toch? In het beginquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:10 schreef sigme het volgende:
Disana onthield zorgvuldig alle verjaardagen en zorgde elk volgend jaar - zolang jij of zij niet dood was tenminste - voor een felicitatie(topic).
De schat. God hebbe haar ziel. Ze is nog eens bij me langs geweest, dat was moeizaam. Maar toch een soort gezellig.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk![]()
Hoe gaat het op je werk? Je had het moeilijk met de balans meen ik. Is dat weer bijgetrokken? Wat tof van je opleiding. Hoe meer Clubsoda's, hoe beter.
Hoop frustratie later.... gingen er 2 heel prima brieven de deur uitquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wil dat ook een keer, lijkt me heerlijk.
Is het gelukt met je brieven?
Die oude tegelsquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:14 schreef z80 het volgende:
Huidige status van de keuken aanpassing. Na een halve bus dasty om de oude vet en brandplekken van de tegels te krijgen.
[ afbeelding ]
Toch nog veel tijd aan kwijt geweest dus? Maarquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hoop frustratie later.... gingen er 2 heel prima brieven de deur uit
Zeker. er staan er een paar in de vorige reeks.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die oude tegels![]()
Heb je ook een voor-foto zodat je kunt zien hoeveel eer je van je werk hebt?
Het is altijd vervelend klussen aan zo'n bestaande gare situatie. Heb je vakantie of is dit gewoon lekker tussen het werk door?quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:05 schreef z80 het volgende:
Na sloopwerk jas aan voor rondje bouwmarkt. Regen.schoonmaken en rotzooi opruimen. poging 2 voor bouwmarkt. Weer regen.
![]()
Bouwmarkt moet dus maar even wachten. Het is meer om te kijken hoe het gat tussen de muur en het aanrechtblad op te vullen. Ik zit te denken aan een balkje dat steunt op de oude richel van de voorzetwand. En daar dan een plint overheen te zetten. Gat varieert van 4CM tot 6CM.
Verder twijfel of de rest er ook uit gaat. Dit stuk muur is namelijk goed. Achter de koelkast niet. Dat wist ik reeds. Vandaar nog niet eerder een sloopactie.
Maar de blauwe tegeltjes zorgen wel voor heel veel meer licht.
Ik ben wat uren aan het opmaken met her en der wat vrije dagen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is altijd vervelend klussen aan zo'n bestaande gare situatie. Heb je vakantie of is dit gewoon lekker tussen het werk door?
imgur.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kun je nog ergens gratis afbeelden uploaden?
https://mupload.nl/quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ging net een weegschaal bestellen en ze adviseerden er Killerbody van Faja bij als bijpassende accessoire
Eeej, ole!quote:
Ik weet niet of dit nu over een nieuwe spookserie op Netflix gaat of over je werkquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:30 schreef sigme het volgende:
Maar goed, Het gejurkte lijkje.
Ze hadden het lijk dus een mooi wit jurkje aangetrokken, en een sluiertje met bloemenkransje om de het grijnzende doodshoofd wat aan het zicht te onttrekken. Zo hoopten ze het lijk wat uit het zicht te houden, door het achter de wagen van het stinkende kadaver dat begin deze weer geheel onverwacht (uhuh) opdook omdat een of andere draak zonodig moest zeggen dat hun zogenaamde verse dooie stonk als de hel.
Vanochtend besloot ik moderne chatappartuur aan te wenden om Q. te benaderen. Ik vroeg hem of hij wou weten of dat witgejurkte meisje een rammelend skelet was, of dat hij wel gewoon ging wachten tot de stinkende kar over de finishlijn zou komen, wat het ding natuurlijk wel gaat komen.
Q. besloot tot ouderwets contact, via een telefoonlijn. Alwaar ik Q. een halfuurtje aan de lijn hield met spannende verhalen over het lijk, hoe lief het ooit liep aan de hand van dat stinkende kadaver, hoe het stierf, hoe het te redden was geweest. En dat het mal is dat men peterselie in de oren leek te hebben toen dat verhaal over die handgranaat en die modder werd verteld.
Daarna heb ik Q. natuurlijk gevraagd of 'ie mijn verhaal ook nog op papier wou hebben. Dat wou Q. wel, dus ik heb het nog eens fijntjes uitgetypt. Nu ben ik natuurlijk aan de genade van Q. overgeleverd, hoe discreet hij de lijkenclub de oren gaat wassen, om te zien wat mijn positie is over drie weken. Maar èh, ik dans graag op het rand van de vulkaan. Professioneel dan.
Verder is er begin deze week een scheiding van tafel en bed uitgesproken, waarbij de helft van de gemeenschap zich focust op het hebben van gemeenschap met de eigen gemeenschap, en de andere helft met de andere helft, als u mij nog volgt. Anyway, de lijkendansers wonen nu aan de andere kant van de kloof.
Pikant genoeg moeten we aan mijn zijde van de kloof nu als eerste een klusje opknappen dat eigenlijk aan hun kant hoort. Ze zijn nu al in het kruis getast
Kortom, ik ben benieuwd wat de toestand is wanneer ik straks weer aansluit
Ja, een beetje wel, maar ze was er ook al wel erg slecht aan toe.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hahah meets horen altijd een beetje moeizaam te zijn toch? In het begin![]()
Zeker 1 op 1 ies!
Ach jezus wat een ellendig verhaal over ziekte en ziekteverloopquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, een beetje wel, maar ze was er ook al wel erg slecht aan toe.
Ze had me van tevoren gevraagd geen opmerkingen te maken over haar uiterlijk; dat kon ze niet aan. Ze was graag een jaar eerder gekomen, maar ze heeft heel lang niet in een auto kunnen komen door een slijmbeursontsteking in d'r heup (denk erom @:Blues: geen kattepis!), en toen ze eindelijk kon komen (met een chauffeur) kon ze bijna niet meer lopen, alleen nog maar langzaam praten. Ze was gewoon allang zichzelf niet meer; of kon dat nog maar heel moeilijk naar de buitenkant krijgen: een ontzettend attente maar ook heel scherpzinnige en intelligente, zeer zelfstandige vrouw.
Briljant geschreven essay waar ik helemaal geen snars van snap. Maar dat is waarschijnlijk de bedoeling?quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:30 schreef sigme het volgende:
Ze hadden het lijk dus een mooi wit jurkje aangetrokken, en een sluiertje met bloemenkransje om de het grijnzende doodshoofd wat aan het zicht te onttrekken. Zo hoopten ze het lijk wat uit het zicht te houden, door het achter de wagen van het stinkende kadaver dat begin deze weer geheel onverwacht (uhuh) opdook omdat een of andere draak zonodig moest zeggen dat hun zogenaamde verse dooie stonk als de hel.
Vanochtend besloot ik moderne chatappartuur aan te wenden om Q. te benaderen. Ik vroeg hem of hij wou weten of dat witgejurkte meisje een rammelend skelet was, of dat hij wel gewoon ging wachten tot de stinkende kar over de finishlijn zou komen, wat het ding natuurlijk wel gaat komen.
Q. besloot tot ouderwets contact, via een telefoonlijn. Alwaar ik Q. een halfuurtje aan de lijn hield met spannende verhalen over het lijk, hoe lief het ooit liep aan de hand van dat stinkende kadaver, hoe het stierf, hoe het te redden was geweest. En dat het mal is dat men peterselie in de oren leek te hebben toen dat verhaal over die handgranaat en die modder werd verteld.
Daarna heb ik Q. natuurlijk gevraagd of 'ie mijn verhaal ook nog op papier wou hebben. Dat wou Q. wel, dus ik heb het nog eens fijntjes uitgetypt. Nu ben ik natuurlijk aan de genade van Q. overgeleverd, hoe discreet hij de lijkenclub de oren gaat wassen, om te zien wat mijn positie is over drie weken. Maar èh, ik dans graag op het rand van de vulkaan. Professioneel dan.
Verder is er begin deze week een scheiding van tafel en bed uitgesproken, waarbij de helft van de gemeenschap zich focust op het hebben van gemeenschap met de eigen gemeenschap, en de andere helft met de andere helft, als u mij nog volgt. Anyway, de lijkendansers wonen nu aan de andere kant van de kloof.
Pikant genoeg moeten we aan mijn zijde van de kloof nu als eerste een klusje opknappen dat eigenlijk aan hun kant hoort. Ze zijn nu al in het kruis getast
Oh man, nu is er ook nog een draak en een vulkaan en een scheidingquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:30 schreef sigme het volgende:
https://imgbb.com/quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ging net een weegschaal bestellen en ze adviseerden er Killerbody van Faja bij als bijpassende accessoire
Merciquote:
Oh, de draak ben ik, dat is vrijwel overal, en zéker op kantoor, mijn vaste avatar. Enkel als sigme vaar ik onder de vlag van mijn achterwerk.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh man, nu is er ook nog een draak en een vulkaan en een scheiding![]()
Wat een prachtmoment om met vakantie te gaan zeg.
Voor de volgende update, na de vakantie, verzoek ik een geit, een tamboerijn en een boze stiefmoeder.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, de draak ben ik, dat is vrijwel overal, en zéker op kantoor, mijn vaste avatar. Enkel als sigme vaar ik onder de vlag van mijn achterwerk.
En een huisje van snoep!quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voor de volgende update, na de vakantie, verzoek ik een geit, een tamboerijn en een boze stiefmoeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder kon ik net wel janken: pincode vergeten toen ik wilde tanken. Verval zet in.![]()
Niet zo pessimistisch hoor. Je weet nooit of een geit het lijkt heeft opgegeten toen de draak even niet keek. Of dat er iemand in het suikerhuisje op een tamboerijn ging staan en zo de boze stiefmoeder wakker schudde. Denk in mogelijkheden.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:58 schreef sigme het volgende:
In mijn afwezigheid zal alles gesmoord worden onder de mantel der liefde volstrekt gebrek aan consequentie van iedere wanprestatie. Dus er zullen dan geen verhalen te vertellen zijn.
En in *mijn* helft van het dorp hebben ze een kwaaie draak wonen, en zijn alle bewoners bekend met de kwaaie draak, en die doen zekerheidshalve niets om de draak te ontrieven. Dus straks is er niets te melden want zolang de draak regeert past iedereen wel op z'n billen.
Uiteindelijk... om half 4 de laptop dicht gedaan inderdaad.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Toch nog veel tijd aan kwijt geweest dus? Maar
Geen idee hóe belangrijk de brieven waren en het onderwerp. Heel belangrijk eigenlijk, begrijp ik.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Uiteindelijk... om half 4 de laptop dicht gedaan inderdaad.
Maar toen was er al meer correspondentie gevolgd en 2 teleconf/telefoongesprekken ook.
Maar beiden hadden het gewenste effect.
Niet sollen met mijn dorp.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:53 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Na 2 duvels zitten mijn synapsjes een beetje los. Verexcuseer mij.
Heb ik gemist dat er iets aan de hand is met imgur?quote:
Voor mij wel.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Geen idee hóe belangrijk de brieven waren en het onderwerp. Heel belangrijk eigenlijk, begrijp ik.
Opgelucht?
Ils ne parlez pas Francais dans votre village!quote:
Imgbb werkt via de mobiele site goed.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit is echt enorm mysterieus.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Voor mij wel.
En eind is nog niet in zicht... maar vooruitgang weer.
En ondanks dat snelheid niet perse is waar ik op zit te wachten is het wel fijn als mensen die je vertegenwoordigen doen wat je zegt... danwel een argument hebben om dat niet te doen ipv zoals het afgelopen tijd ging.
En geloof dat het kwartje inmiddels wel gevallen is dat zolang ik het lijdend voorwerp ben... ik toch minimaal wil weten wat en waarom
Ja, zo goed alweer met je balans? Fijn!quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook weekendEen echt officieel weekend want ik heb min of meer gewekt afgelopen week dus niet elke dag is weekend.
Wat zit daar nou weer voor superhip behangetje achterquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:14 schreef z80 het volgende:
Huidige status van de keuken aanpassing. Na een halve bus dasty om de oude vet en brandplekken van de tegels te krijgen.
[ afbeelding ]
Wat doet die draak doorgaans dan met billen?quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:58 schreef sigme het volgende:
In mijn afwezigheid zal alles gesmoord worden onder de mantel der liefde volstrekt gebrek aan consequentie van iedere wanprestatie. Dus er zullen dan geen verhalen te vertellen zijn.
En in *mijn* helft van het dorp hebben ze een kwaaie draak wonen, en zijn alle bewoners bekend met de kwaaie draak, en die doen zekerheidshalve niets om de draak te ontrieven. Dus straks is er niets te melden want zolang de draak regeert past iedereen wel op z'n billen.
Ouderwets behang met spreuken. Hiervan wist ik het bestaan reeds.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat zit daar nou weer voor superhip behangetje achter![]()
Dat oranje met bruine
Wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat doet die draak doorgaans dan met billen?
Ik heb 8. Gemeen, want bij beide dacht ik "het zou te mooi zijn om waar te zijn als dit klopt" dus nee ingevuld, maar het was ja.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:23 schreef golfer het volgende:
Weekend!
Leuk taal-quizje online: https://www.onlineexambuilder.com/nl/etymologiequiz/exam-54192
ik had ze alle 10 goed.
Ik moest nog aan een cliché van m'n oma denken, dat best goed past bij het hele refo/eenvoudigleven gedoe wat ik nu aan het lezen was. Mijn oma zei vaak:quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:52 schreef AnneX het volgende:
Ach Lot...wat erg van je schoonzus. Gecondoleerd met het verlies.
“IJs en weder dienende” ken ik van mijn moeder, die uit de regio van Lot komt.
Moeders was een ster in vaststaande uitdrukkingen en cliché’s en ik krijg er ook wel handje van.
Net een paar uurtjes gescroll’d tussen uiteindelijk 2 zorgverzekeringen.
Verder mag mnX (mee)beslissen.
Ja, het valt niet tegen. Maar ik juich maar niet te vroeg. Mijn lijf is behoorlijk onbetrouwbaar. Ik ben blij met elk goed uurtjequote:Op vrijdag 13 november 2020 17:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, zo goed alweer met je balans? Fijn!
Al weer wat lekkers in de grote stenen BBQ ?quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, het valt niet tegen. Maar ik juich maar niet te vroeg. Mijn lijf is behoorlijk onbetrouwbaar. Ik ben blij met elk avontuurtje
Morgen denk ik burgers. Zondag weet ik nog niet. Even graven in de vriezer, er ligt vast iets in.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Al weer wat lekkers in de grote stenen BBQ ?
Vast...en zeker..ofschoon er mensen zijn die zeggen zeker en vast🤪quote:
Hmm ik gebruik altijd imgurquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Imgbb werkt via de mobiele site goed.
Imgur werkt mobiel niet, zowel app als site niet. Via pc wel.
Ook Ditzo hierquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:45 schreef golfer het volgende:
De zorgvergelijker van Independer (waarmee we al een paar jaar bij Menzis zaten) gedaan en nu blijkt dat Ditzo met exact dezelfde voorwaarden voor ons per maand 14 euro goedkoper uitvalt.
Dus we stappen over.
Dat tikt aan. Is Ditzo een submerk van Menzis?quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:45 schreef golfer het volgende:
De zorgvergelijker van Independer (waarmee we al een paar jaar bij Menzis zaten) gedaan en nu blijkt dat Ditzo met exact dezelfde voorwaarden voor ons per maand 14 euro goedkoper uitvalt.
Dus we stappen over.
ASRquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat tikt aan. Is Ditzo een submerk van Menzis?
Geen praktijkadministratie meer, en ik ben niet meer zo op de hoogte.
Ik ben je oma.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik moest nog aan een cliché van m'n oma denken, dat best goed past bij het hele refo/eenvoudigleven gedoe wat ik nu aan het lezen was. Mijn oma zei vaak:
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen. En als je je niet wast, krijg je luizen als kamelen.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:02 schreef AnneX het volgende:
Sigmenog een feli voor je jaardag en een prettige vakantie!
Wat daarna komt, wat betreft draken en lijken uít de kast...is vast vermakelijk voor de buitenstaander, voor ons dus. Jij redt je wel, denk ik zo.
Reactie vanaf CuraçaoHet verhaal in de spoiler legt wel een pijnlijke plek bloot: je kan het best vertrouwen op de normale media maar als het gaat over iets waar je details van kent, dan zie je hoe onjuist de berichtgeving is. Balanceer dan nog maar eens goed tussen te goedgelovig en geloven dat de MSM fake news brengen in dienst van bloeddrinkende elite.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder kon ik net wel janken: pincode vergeten toen ik wilde tanken. Verval zet in.voor je pincode. Weet je 'm al weer?
In den beginne der pincodes was mijn vader de zijne ooit vergeten, totdat hij juist langs de benzinepomp reed, toen schoot 't hem zo te binnen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Goed nieuws!quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeah, advocaat snapt niet wat de medebewoner van het bestuur wil. Als hij al denkt een probleem te hebben moet hij bij de verkoper zijn. Dat dachten we al, maar nu een juridische verklaring erbij
Klinkt als een fijn weekend voor de boegquote:Op vrijdag 13 november 2020 18:54 schreef borisz het volgende:
Weekend. Ben er meer aan toe als anders. Afijn tijd voor leuke dingen. Morgen sporten, een politieke kadermiddag via Zoom en zondag eens kijken hoe het huis van moeders is opgeknapt.De hele benedenetage is vernieuwd incluis isolatie, vloerverwarming, plafond enz enz enz. Vandaag zijn ze begonnen met de keuken.
Afijn het is Friet van Piet geworden vanavond, zonder patat maar met een aantal snacks.![]()
Rondje apparaten.quote:Op vrijdag 13 november 2020 19:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Klinkt als een fijn weekend voor de boeg
Wat voor sport ga je doen?
Uh je bent toch juist raar als je dat niet lekker vindt?quote:Op vrijdag 13 november 2020 19:52 schreef Candaasje het volgende:
Knoflook in de pan... noem me raar, maar wat ruikt dat altijd toch heerlijk
Imho wel ja, maar ik heb eigenlijk nooit aan anderen gevraagd wat ze ervan vindenquote:Op vrijdag 13 november 2020 19:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uh je bent toch juist raar als je dat niet lekker vindt?
Moeizaam en met behulp van code, die ik bij mij had en nog fout ging.quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]voor je pincode. Weet je 'm al weer?
In den beginne der pincodes was mijn vader de zijne ooit vergeten, totdat hij juist langs de benzinepomp reed, toen schoot 't hem zo te binnen.
Vermoeidheid helpt zeker niet met dat soort dingen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 20:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Moeizaam en met behulp van code, die ik bij mij had en nog fout ging.
Gewoon moe en zat, denk ik, vermoed ik.
Zo bijdehand ben ik niet joh.quote:Op vrijdag 13 november 2020 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vermoeidheid helpt zeker niet met dat soort dingen.
Wij hebben onze pincodes in de wachtwoordensoftware staan. We hebben samen een stuk of 10 codes, dat is te veel om uit het hoofd te doen.
Dat was ik...quote:Op vrijdag 13 november 2020 19:21 schreef gcjoel het volgende:
Ik ben even kwijt wie vanmiddag ook die bloemkool dingen gemaakt had.
Maar deze waren echt goed knapperig en erg lekker :
https://www.haremaristeit.nl/bloemkool-buffalo-wings/
Dat is met panko ook...quote:Op vrijdag 13 november 2020 19:21 schreef gcjoel het volgende:
Ik ben even kwijt wie vanmiddag ook die bloemkool dingen gemaakt had.
Maar deze waren echt goed knapperig en erg lekker :
https://www.haremaristeit.nl/bloemkool-buffalo-wings/
Persoon in kwestie gaat binnenkort sterven en we hebben samen besloten dat dit het laatste gesprek ging worden. Anderen gaan de zorg nu overnemen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 20:41 schreef AnneX het volgende:
Dus ga ik er vroeg in.
@:ClubSoda ...nog een vraagje...eigenlijk twee.
“Definitief” afscheid vanmorgen van een cliënt, bedoel je van een overleden iemand?
Of een laatste consult?
En wat zei de oogarts? Was het dezelfde die je heeft geopereerd? Is het te herstellen?
Ja, sommige vinden dat ik wel eens in raadselen post 😢
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een flinke scepsis bij oefentherapeuten (ik heb een voorgeschiedenis met een hoop onnodig gepruts en regelrecht geblunder), maar deze is goed te pruimenquote:Op vrijdag 13 november 2020 21:17 schreef AnneX het volgende:
Toch nog even wakker: want ha! Ik sla aan op Oefentherapeut![]()
Niet makkelijk om afscheid te nemen van iemand met wie je een band opbouwt.
Fijn dat er al iets aan verlichting van de klachten is bereikt.
Kunnen hullie niet met een stofzuigertje/laser het beslag eraf trillen, een soort scusa.
Ja, klinkt raar. Het was toen een uniek ding, heeeel duur als in tonnen guldens en ik kon op een gegeven moment het ding met ogen dicht uit elkaar halen, reinigen en in elkaar zetten.quote:Op vrijdag 13 november 2020 21:22 schreef Clubsoda het volgende:
En geen idee of het kan, het klinkt eng
Wat heerlijkquote:Op zaterdag 14 november 2020 08:23 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh
Vandaag staat de intocht van Sint op het programmaIk heb chocomel, slagroom en chocokruidnoten geregeld
quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:57 schreef sigme het volgende:
Ik ga maar eens een rondje hardlopen. Daarna huis poetsen, en vanmiddag verwacht ik een paar biertjes rijsttafel.
Volgens mij is het je anders wel geluktquote:Op zaterdag 14 november 2020 11:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik holde iets sneller dan ik kon geloof ik*hijg*
Volgende keer maar een kop koffie. Kan ook prima buitenquote:Op zaterdag 14 november 2020 11:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Was leuk om je even te spreken
Nouja even....volgens mij hebben we er een half uur gestaan![]()
Doen wequote:Op zaterdag 14 november 2020 11:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Volgende keer maar een kop koffie. Kan ook prima buiten
Schattig is deze, heb ‘m nu al een paar keer gezien, die oortjes van die hondquote:
Flammkuchen deeg is meer brooddeeg dan pizzadeeg. Tante Fanny heeft flammkuchendeeg in het assortimentquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:14 schreef Barreltje het volgende:
ik deed een uitslaap
![]()
Ik was gistermiddag bij terugkomst supermoe en had een shoppingspree .
De halve h&m leeg gekocht met pyjama broek, wollen sokken, een jogging broek en trui van nagenoeg dezelfde kleur, ik kocht ook nog dikke panty's en een karton met 20 verschillende oorbellen er op...
Daarna kocht ik in de home-sectie 4 kussentjes voor op de bank en kussenslopen..![]()
En bier en pizza![]()
Gister was alsnog een goede dag![]()
Vandaag verdermet het lijstje van vorige week, dus lekker in huis scharrelen . En eens kijken of ik ergens flammkuchen deeg vandaan kan halen... wat zou er anders aan zijn tov pizza deeg
quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:20 schreef golfer het volgende:
Er zit hier een vrouw van ruim 61 jaar oud nagelbijtend van de spanning te kijken naar de Sinterklaasintocht.![]()
Ik vind flammkuchendeeg vooral veel dunner en meer richting filodeeg gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Flammkuchen deeg is meer brooddeeg dan pizzadeeg. Tante Fanny heeft flammkuchendeeg in het assortiment
En sinterklaas werkt dit jaar thuis, wat een lol moeten die schrijvers hebbenquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik vind het ook leuk
Het pietenhuis is Paleis Soestdijk.
Niet alleen bij jou hoorquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:20 schreef golfer het volgende:
Er zit hier een vrouw van ruim 61 jaar oud nagelbijtend van de spanning te kijken naar de Sinterklaasintocht.![]()
ja tochquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En sinterklaas werkt dit jaar thuis, wat een lol moeten die schrijvers hebben
Die tante kennen ze hier nietquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Flammkuchen deeg is meer brooddeeg dan pizzadeeg. Tante Fanny heeft flammkuchendeeg in het assortiment
Ik zit lig mee te luisteren op 3fmquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:24 schreef Blues het volgende:
[..]
ja toch
Alles is al opgenomen.
ssssttttt
Spannend hequote:Op zaterdag 14 november 2020 12:29 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik zit lig mee te luisteren op 3fm
Ik had gister al pizza 2 keer is een beetje veelquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:29 schreef Tele6 het volgende:
Hoeveel maakt het uit of het echt flammkuchendeeg is? Als het resultaat lekker is, is het toch prima?
Iddquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En sinterklaas werkt dit jaar thuis, wat een lol moeten die schrijvers hebben
quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Bus uit Friesland met vertraging op de snelweg door een blokkade
Ik hou er echt van. Die grapjes die de kinderen niet echt snappen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:55 schreef Candaasje het volgende:
Hij heeft de langste van het dorp![]()
En Jeroen die zich dom houdt
Ja die was ook mooiquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik hou er echt van. Die grapjes die de kinderen niet echt snappen.
Hoofd bijzaken en onverrichte zaken
TIJDENS DE SINTERKLAASINTOCHT?quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:59 schreef fietsie het volgende:
Niemand hier die naar de F1-show kijkt?
quote:
Maar de kadootjes zijn weg!!quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:06 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij waren laat...
Precies op tijd voor het belangrijkste stuk...
Namelijk dat alle kindertjes van nederland... vanavond hun schoen mogen zetten.
Je bedoelt die hond?quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:59 schreef fietsie het volgende:
Niemand hier die naar de F1-show kijkt?
T was leuk. Ik heb zo om 2 uur nog een spannende sinterklaas intocht te gaan. ‘S nachts opgenomen hier in de stad, sint met paard en al in de kerk, hele sfeervolle stukjes van gezien alquote:
Waarom ik!?quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Misschien kan Cat ze even gaan halen!
En het schaatsen, en Max op randje uitvallen in Q1quote:
Omdat de Limburgers er met de pakjes vandoor zijn!quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Omdat de Limburgers er met de pakjes vandoor zijn!
(Weliswaar door een fout van de pieten, maar sssst! )
Lange leve terugkijkenquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij waren vanmorgen gordijnen kopen, maar gaan straks zeker sinterklaas kijken. Met z'n allen op de bank met pepernoten (zometeen nog even bakken) en chocolademelk.
Ik vind die tijd zo onpraktisch, 12 uur. Precies midden in de dag...
ja, dat vind ik zo heerlijk. We kijken eigenlijk bijna niets meer live (behalve het journaal)...quote:
Is er vorige week een toernooi Turks Olieworstelen geweest op dat asfalt?quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:59 schreef Barreltje het volgende:
Toch even met 200 km/h over een schaatsbaan
Ah Sarabi heeft jouw oprijlaan ook bedwongenquote:
Toen waren wij precies ff wegquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:06 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij waren laat...
Precies op tijd voor het belangrijkste stuk...
Namelijk dat alle kindertjes van nederland... vanavond hun schoen mogen zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen ook maar de vriezer ontdooid.niet mijn lievelingsklus.
Als ‘beloning’ verse broodjes met tonijn en een bak thee.
Dus De Inkomst wel terugkijken!
quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:48 schreef AnneX het volgende:
Wat een natte quali op de achtergrond tijdens het werken in de productielijn gember en peper.Niet in je ogen wrijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen ook maar de vriezer ontdooid.niet mijn lievelingsklus.
Als ‘beloning’ verse broodjes met tonijn en een bak thee.
Dus De Inkomst wel terugkijken!![]()
Haha ervaring...al gaat het iedere x makkelijker.quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Anne wat was je daar aan het doen? Vriezervoorraadje maken ofzo?Hoe komen die zakjes zo netjes?!
Oeh je kunt die vouwkunsten ook in de drugshandel inzetten!quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Haha ervaring...al gaat het iedere x makkelijker.
Boterhamzakjes in de lengte door de helft en daarna door midden...dus in vieren.
Van de ene onderste helft kun je een zakje maken en van de andere helft vouwen zoals vroeger door de apotheker vroeguh de poeders werden gevouwen.
Nieuw deze keer: 1 eetlepel met behulp van de spaan van de gember in een zakje, eromheen vouwen, met een vinger in een platte vorm duwen en randjes omvouwen.
Voor rode peper gebruikte ik een theelepel.
Netjes hè😂 voor in de vriezer, scheelt ‘domme’ tijdverslindende snijsessies bij avondeten.
😎quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oeh je kunt die vouwkunsten ook in de drugshandel inzetten!
gmta.quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik het daar ook maar bij houdquote:Op zaterdag 14 november 2020 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
gmta.
Ik heb ook graag gember en peper in de vriezer. Ik ben luier dus ik doe ze in mijn ijsblokhouder. Net als restjes pesto, wijn en sinaasappelsap.
Mooi idee ook wel.quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Twee intochten gezien nu. Die in Arnhem was ❤ Nachtelijk Arnhem zonder mensen is wel heel erg mooi.
Breaking AXquote:Op zaterdag 14 november 2020 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zettte het geluid uit bij “mogen alle kindertjs van nederland.. vanavond......”quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik zettte het geluid uit bij “mogen alle kindertjs van nederland.. vanavond......”
Kind boosMijn kinderen van 7 en 9 geloven niet meer. Weten dat mama hun schoenen vult. Maar vinden de intocht nog steeds leuk. En zullen vanavond ook gewoon hun schoen zetten. Dat betekend dat ik nog even moet gaan inpakken zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Jup. Kan gewoon!quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weet iemand of je nog gewoon Covid kunt verspreiden als je het al een keer gehad hebt? Ja toch?
Wat een butklusquote:Op zaterdag 14 november 2020 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Gisteren de ene vriezer ontdooit, nu de ander.
Ja. En je kunt het zelf ook nog een keer krijgen ook.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weet iemand of je nog gewoon Covid kunt verspreiden als je het al een keer gehad hebt? Ja toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |