abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196220858
pi_196220896
Ik denk dat het zo'n ingeslopen uitdrukking is. En tussen nu en maandag kan ik best ziek worden en niet kunnen doen wat ik maandag, bij leven en welzijn, van plan was te gaan doen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_196220929
:O Ze zijn weer aan het testen en op de een of andere manier komen alle vragen bij mij terecht _O- Nee dus :{w
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196221047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
:O Ze zijn weer aan het testen en op de een of andere manier komen alle vragen bij mij terecht _O- Nee dus :{w
Lekker weekje heb jij..

@Tele6, die uitdrukkingen zijn de gereformeerde versie van inshallah.
Spoilers!
pi_196221060
Middag!

Eerste 4 uur online colleges zitten er op. Zo meteen nog 2 uur. Moet wel zeggen dat er van de 6 uur, er 4 vrij interactief zijn. (Samen oefeningen maken). En de eerste 2 uur was ook niet zo erg, want een half uur werd daar al van gesnoept door de prof. die nog over de practica, de minister van onderwijs en de open brief+petitie begon.

Die brief is overigens nooit volledig afgerond en aangeboden, want de onderwijscommissie van beide universiteiten (Gent + Antwerpen) was zelf nog - na aanleiding van de bezorgde studenten weliswaar - nog in overleg. Maar we hebben die brief voorlopig niet meer nodig: de minister heeft zijn oordeel herzien en fysieke practica voor de opleiding diergeneeskunde mogen weer doorgang vinden! Vanaf volgende week start het weer op. *O*

---

Dat wordt een flinke klus Zet! Succes! Ook wel weer leuk als het af is, een keuken naar je zin. Toch?

Wij hebben overigens wel bij één wand over tegels heen een plaat geschroefd, want na een halve dag bikken was er nog geen 10cm van die wand af. En de muur slopen durfden we niet, ivm constructie. :')
pi_196221064
Ik ben aan het Excellen. Dat gaat sneller dan ik dacht. Meevaller.
Spoilers!
pi_196221143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:08 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 @:z80

Ja maar zo'n hele grote kans dat je tussen nu en maandagochtend doodgaat is er toch niet? Waarom dan bij álles dat "onder voorbehoud" erbij zetten? Dat weet ieder denkend mens toch sowieso wel, dat er altijd wat kan gebeuren?
Het is hovaardig om te veronderstellen dat je er morgen nog zal zijn; dat is enkel en alleen aan god en niemand kan zijn bedoeling kennen.

Daaruit volgt een gerede kans om van god op je lazer te krijgen als je dan toch doet alsof jij er iets vanaf weet; dus de kans komende maandagochtend niet te gaan halen stijgt aanzienlijk door het nette voorbehoud niet op te nemen.

Het is overigens exact hetzelfde als de gewoonte bij elke toekomstvoorspelling Insh'Allah te zeggen.

En het werkt retebesmettelijk, ik doe voor de zekerheid maar vaak een 'ijs en weder diende'.

PS: het is natuurlijk bijgeloof, wat voor strengchristenen streng verboden is, maar ja, er gaat niets boven de kronkels van de menselijke geest :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196221169
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is hovaardig om te veronderstellen dat je er morgen nog zal zijn; dat is enkel en alleen aan god en niemand kan zijn bedoeling kennen.

Daaruit volgt een gerede kans om van god op je lazer te krijgen als je dan toch doet alsof jij er iets vanaf weet; dus de kans komende maandagochtend niet te gaan halen stijgt aanzienlijk door het nette voorbehoud niet op te nemen.

Het is overigens exact hetzelfde als de gewoonte bij elke toekomstvoorspelling Insh'Allah te zeggen.

En het werkt retebesmettelijk, ik doe voor de zekerheid maar vaak een 'ijs en weder diende'.

PS: het is natuurlijk bijgeloof, wat voor strengchristenen streng verboden is, maar ja, er gaat niets boven de kronkels van de menselijke geest :D.
Beetje hetzelfde waarom ik nog wel eens onder de tafel klop dus :P
pi_196221198
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde waarom ik nog wel eens onder de tafel klop dus :P
Hoho dat is geen bijgeloof ja :{w
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196221215
Bovendien is voor ongelovigen bijgeloof gewoon toegestaan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196221233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lekker weekje heb jij..

@:Tele6, die uitdrukkingen zijn de gereformeerde versie van inshallah.
Ik heb eens gegoogeld, en in Jakobus 4:13 staat dat je niet mag zeggen "Vandaag of morgen gaan wij naar die en die stad." maar je moet zeggen "Als de Heer het wil, zijn we dan in leven en zullen we dat en dat doen." omdat je anders trots bent. Want je bent immers maar "damp, die heel even verschijnt en dan al verdwijnt".

En kennelijk bevat de Koran een soortgelijke regel.

Weer wat geleerd. :D
pi_196221249
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb eens gegoogeld, en in Jakobus 4:13 staat dat je niet mag zeggen "Vandaag of morgen gaan wij naar die en die stad." maar je moet zeggen "Als de Heer het wil, zijn we dan in leven en zullen we dat en dat doen." omdat je anders trots bent.

Zeggen ze dat ík langdradig ben :D
pi_196221282
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Naja, je kunt hieraan voldoen zonder veel langdradiger te worden. Gewoon overal DV tussen gooien.

Nu ga ik DV een stel sokken proberen te breien, die daar al jaren op liggen te wachten. Groene-voetafdruk-sokken. Staat DV vast goed met kerst, want de rest van de sok wordt DV rood.
pi_196221302
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Naja, je kunt hieraan voldoen zonder veel langdradiger te worden. Gewoon overal DV tussen gooien.

Nu ga ik DV een stel sokken proberen te breien, die daar al jaren op liggen te wachten. Groene-voetafdruk-sokken. Staat DV vast goed met kerst, want de rest van de sok wordt DV rood.
Ik weet niet hoe jij Dorso-Ventraal sokken gaat breien, en waarom die Medio-Lateraal niet goed zouden staan, specifiek met kerst :{w
pi_196221330
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Als het God blieft.
Ik heb jaren gedacht dat mijn oma zei ‘als het goed blijft’. Omdat beide zinnen in dialect erg op elkaar lijken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196221363
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoho dat is geen bijgeloof ja :{w
Even over TGTG: heb jij op de startpagina van de app onderin niet het rijtje (Beetje grijzig): ontdek-bladeren- O+ Favorieten O+ - ... (meer). ?

Drie keer raden waar ik altijd naartoe ga.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196221366
Ik ben het als dorpsgenoot van de EenvoudigLevenmevrouw niet anders gewend @Tele6 :D
Ik had vóór @sigme niet eerder van het fraaie ijs en weder dienende gehoord, maar betrap me er sinds @sigme soms ook zelf op :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196221375
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij Dorso-Ventraal sokken gaat breien, en waarom die Medio-Lateraal niet goed zouden staan, specifiek met kerst :{w
Kun je dit voor me painten. Ik heb ooit bij het beesten ontleden dit ook moeten leren, maar het is me compleet ontschoten hoe het nou werkt en google is me niet goed gezind.
Dorsaal = rug?
Ventraal = buik?
Lateraal = zijkant?
Hoe zou ik die sokken over mijn midden-zijkanten heen moeten doen dan? Buik-rug zie ik ook niet echt zitten trouwens.

Of is dorsoventraal van buikzijde naar rugzijde?
pi_196221401
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Even over TGTG: heb jij op de startpagina van de app onderin niet het rijtje (Beetje grijzig): ontdek-bladeren- O+ Favorieten O+ - ... (meer). ?

Drie keer raden waar ik altijd naartoe ga.
Ja ja ja jaik ook, maar ik wil gewoon alle suffe Back Werk en benzinepompen uit de rest van de categorietjes!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_196221402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef minilot het volgende:
Ik ben het als dorpsgenoot van de EenvoudigLevenmevrouw niet anders gewend @:Tele6 :D
Ik had vóór @:Sigme niet eerder van het fraaie ijs en weder dienende gehoord, maar betrap me er sinds @:Sigme soms ook zelf op :)
Ik geloof dat katholieken hier veel minder aan doen. Heb het daar iig niet meegekregen. En over "die protestanten" heb ik nooit echt wat geleerd, anders dan dat ze "het niet begrepen" dus ik wist niet dat "de protestanten" (sommige dan) dit doen. :D
pi_196221411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja ja ja jaik ook, maar ik wil gewoon alle suffe Back Werk en benzinepompen uit de rest van de categorietjes!
*handen in de lucht gooit*

Dan weet ik niet hoe ik je moet helpen!
pi_196221417
Ga maar bidden tot De Here Godt :7
pi_196221426
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*handen in de lucht gooit*

Dan weet ik niet hoe ik je moet helpen!

Ik vergeef je!

Van god weet ik dat zo net nog allemaal niet.
pi_196221436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lekker weekje heb jij..

@:Tele6, die uitdrukkingen zijn de gereformeerde versie van inshallah.
Ja. Het is me het weekje wel ja :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196221439
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik geloof dat katholieken hier veel minder aan doen. Heb het daar iig niet meegekregen. En over "die protestanten" heb ik nooit echt wat geleerd, anders dan dat ze "het niet begrepen" dus ik wist niet dat "de protestanten" (sommige dan) dit doen. :D
Protestanten zijn dan vaak (ik generaliseer een beetje) bang voor Gods Toorn
pi_196221454
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Kun je dit voor me painten. Ik heb ooit bij het beesten ontleden dit ook moeten leren, maar het is me compleet ontschoten hoe het nou werkt en google is me niet goed gezind.
Dorsaal = rug?
Ventraal = buik?
Lateraal = zijkant?
Hoe zou ik die sokken over mijn midden-zijkanten heen moeten doen dan? Buik-rug zie ik ook niet echt zitten trouwens.
:D Nou al goed bezig heur! Ja, dorsaal is richting de rugzijde, ventraal is richting de buikzijde, lateraal is naar buiten toen, van de lichaams-as af, mediaal is naar de lichaams-as toe

Dorsaal wordt bij dieren ook wel gebruikt bij het uiteinde van de poten (vanaf de pols t'm de vingers/tenen)

En geen idee hoe je die sokken zou moeten breien :P
En ik denk dat je wikkelsokken moet maken ofzo?

EDIT: en dorsoventraal betekent van de rug naar de romp. (In elk geval bij het maken van röntgenfoto's) :)
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:53:39 #27
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196221528
Pakket van Librije net gekregen voor de kookworkshop morgen *O*
Ziet er allemaal goed voorbereid uit. Zin in!
pi_196221582
Als het over refo-zaken gaat kom ik hier even buurten *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb eens gegoogeld, en in Jakobus 4:13 staat dat je niet mag zeggen "Vandaag of morgen gaan wij naar die en die stad." maar je moet zeggen "Als de Heer het wil, zijn we dan in leven en zullen we dat en dat doen." omdat je anders trots bent. Want je bent immers maar "damp, die heel even verschijnt en dan al verdwijnt".

Dit klopt, het 'DV' of 'Deo Volente' of 'Zo de Heere wil en wij leven' wordt ook wel vervangen door de insiders-term 'onder het voorbehoud van Jakobus'.

Het wordt gezegd om in je hele levenswandel door te laten klinken dat je afhankelijk bent van God.

Reformatorische christenen (waar ook die blog-mevrouw onder valt) beleiden (in de Heidelberger Cathechismus, zondag 9 en 10) namelijk het volgende:

quote:
Wat gelooft gij met deze woorden: Ik geloof in God denVader, den Almachtige, Schepper des hemels en der aarde?
Dat de eeuwige Vader van onzen Heere Jezus Christus, die hemel en aarde, met al wat er in is, uit niet geschapen heeft , die ook door zijn eeuwigen raad en voorzienigheid ze nog onderhoudt en regeert, om zijns Zoons Christus' wil mijn God en mijn Vader is; op welken ik alzo vertrouw, dat ik niet twijfel, of Hij zal mij met alle nooddruft des lichaams en der ziel verzorgen, en ook al het kwaad, dat Hij mij in dit jammerdal toeschikt, mij ten beste keren; dewijl Hij zulks doen kan als een almachtig God, en ook doen wil als een getrouw Vader.

Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte ,vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij geval, maar van zijn vaderlijke hand ons toekomen
Iets waar Maarten 't Hart wel het één en ander over te zeggen had in 'Een vlucht regenwulpen'.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_196221590
IJs en weder dienende ken ik weer van mijn moeder, die uit dezelfde landstreek komt als minilot! :o
pi_196221616
Overigens zijn refo's vrij goed in dit soort dingen verheffen tot dogma's. Dus ik ken wel mensen wiens ouders boos waren omdat er geen DV op de trouwkaart vermeld stond :P
pi_196221633
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:09 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
ik las: "bij lever en welzijn" :X

ik had overigens een collega die dat altijd zei..
en dan collega die daar altijd van over de zeik was omdat het zo macaber zou zijn volgens haar.
was elke dag rond 5 uur raak... mesen raakten er ook niet over uitgemopperd.
en ik weet ZEKER dat collega1 het zei omdat hij wist dat collega2 daar echt wel een issue mee had.

als brave niet-zo-heel-katholiek.. ken ik trouwens dergelijke zinsnedes niet zo :)
pi_196221727
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:53 schreef gcjoel het volgende:
Leuk! Ben benieuwd :D
pi_196221775
Volgens mij is de enige reden dat ik hier weer langs kom, dat mijn kindeke op de opvang is en ik een vrije dag heb *O* Dus er is een kans dat het na vandaag weer voorbij is :')
pi_196221809
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:09 schreef Lot_1 het volgende:
Volgens mij is de enige reden dat ik hier weer langs kom, dat mijn kindeke op de opvang is en ik een vrije dag heb *O* Dus er is een kans dat het na vandaag weer voorbij is :')
Een dag is beter dan helemaal niks! Ik vroeg me laatst al af hoe het met je ging :Y

Maar hoe is het?
pi_196221840
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:09 schreef Lot_1 het volgende:
Ha Lot! Hoe gaat het?
Spoilers!
pi_196221871
Ja, eh, lastige vraag.

Ruim anderhalf jaar vroeg ik in de SC advies over het al dan niet gaan doen van een opleiding (was toen behoorlijk zwanger). Heb toen besloten de opleiding niet te gaan doen en eerst dat kind er in alle rust uit te werken. Gelukkig was het geen eenmale kans, want inmiddels ben ik alsnog begonnen met de opleiding *O* Opdat ik dan over een tijdje net zulke weloverwogen posts kan schrijven als Clubsoda...)

Verder is mijn schoonzus twee weken geleden overleden. Dus dat is verdrietig. Maak me soms wat zorgen om het gezin wat ze achterlaat. Zou wel wat van hun leed over willen nemen maar dat gaat niet.
pi_196221872
Ruim 20 minuten bezig geweest met het vinden van de juiste maat breinaalden :') dat krijg je met 2 erfenissen aan breinaalden... beide dames breiden kennelijk vooral graag op naald 4. Maar ik moest eigenlijk ook 3 1/4 hebben (waardeloze maat)... nu maar 3 gepakt voor een extra strakke boord. We zien wel.
Op sokkennaalden/rondbreinaalden staat de maat niet, dus ik moet dan eerst een gewone naald in de juiste maat opgraven en dan alle naalden daarnaast houden tot ik 4 sokkennaalden heb. Soms lastig om het verschil te zien tussen naalden maat 3 1/2 en maat 3 en maat 2 1/2 en maat 2. :X En dan zijn het vaak nog niet eens matchende naalden, dus die aanwijzing heb je ook al niet :')
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 14:15:02 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196221878
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is dat?

"Hey dL, was je al begonnen aan machine X?"
"Uh, voor 9u al"

De enige overeenkomst met wat het nu moet worden is zeg maar dat het een ketting en kettingwielen heeft :')
Het mag weer anders :') Gelukkig krijg ik per uur en niet per machine _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196221886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:14 schreef Lot_1 het volgende:
Ja, eh, lastige vraag.

Ruim anderhalf jaar vroeg ik in de SC advies over het al dan niet gaan doen van een opleiding (was toen behoorlijk zwanger). Heb toen besloten de opleiding niet te gaan doen en eerst dat kind er in alle rust uit te werken. Gelukkig was het geen eenmale kans, want inmiddels ben ik alsnog begonnen met de opleiding *O* Opdat ik dan over een tijdje net zulke weloverwogen posts kan schrijven als Clubsoda...)

Verder is mijn schoonzus twee weken geleden overleden. Dus dat is verdrietig. Maak me soms wat zorgen om het gezin wat ze achterlaat. Zou wel wat van hun leed over willen nemen maar dat gaat niet.
Wat naar ;(
Als het je schoonzus is, zal ze nog best heel jong geweest zijn. Wat naar voor haar gezin. ;(
Sterkte :*
pi_196221895
Jup, begin 40. Kanker. Zo droevig. Jongste is 9 nog maar.
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 14:16:21 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196221902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:14 schreef Tele6 het volgende:
Ruim 20 minuten bezig geweest met het vinden van de juiste maat breinaalden :') dat krijg je met 2 erfenissen aan breinaalden... beide dames breiden kennelijk vooral graag op naald 4. Maar ik moest eigenlijk ook 3 1/4 hebben (waardeloze maat)... nu maar 3 gepakt voor een extra strakke boord. We zien wel.
Op sokkennaalden/rondbreinaalden staat de maat niet, dus ik moet dan eerst een gewone naald in de juiste maat opgraven en dan alle naalden daarnaast houden tot ik 4 sokkennaalden heb. Soms lastig om het verschil te zien tussen naalden maat 3 1/2 en maat 3 en maat 2 1/2 en maat 2. :X En dan zijn het vaak nog niet eens matchende naalden, dus die aanwijzing heb je ook al niet :')
Je hebt geen schuifmaat. Tenminste die maten is de diameter in mm zeker?
pi_196221918
Wat wil je gaan breien, tele?
pi_196222012
He Lot_1 *O* Leuk je weer even te zien!
Maar wat afschuwelijk van je schoonzus, wat een verdriet, sterkte
  vrijdag 13 november 2020 @ 14:24:37 #44
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196222047
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Leuk! Ben benieuwd :D
Ja ik ook. Ziet er goed uit en 2 mooie flessen wijn erbij.
  vrijdag 13 november 2020 @ 14:32:22 #45
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196222168
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hoe kan damp langdradig zijn ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 13 november 2020 @ 14:35:43 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196222239
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:53 schreef gcjoel het volgende:
Spannend.
Wat staat er zoal op het menu?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196222487
@gcjoel: doe je ook foto's enzo? Ben benieuwd!

Ik heb net eten besteld bij Gustatio hier in Stad, een goede italiaan. Morgen ophalen, thuis nog wat kleine dingen aan bereiden en dan :9 :9
pi_196222509
Op kantoor: Stront + ventilator
Thuis :
pi_196222627
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je hebt geen schuifmaat. Tenminste die maten is de diameter in mm zeker?
Ja, de maten zijn de diameter in mm. Volgende keer graaf ik wel eerst m'n schuifmaat op. :Y
Ik schatte in dat het sneller was om de naalden op het oog uit te zoeken dan om m'n schuifmaat onderuit m'n gereedschapsla te halen, maar ik was vergeten hoe verschrikkelijk veel naalden ik heb. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:17 schreef Lot_1 het volgende:
Wat wil je gaan breien, tele?
"Groene voetafdruk" sokken, naar een patroon uit het Greenpeace tijdschrift van jaren geleden. De materialen zijn me ooit gegeven door oudtante Jo, die ons als surrogaatkleinkinderen beschouwde en ons altijd kerstcadeautjes gaf. Ze gaf mij borduurwerkjes, haakwerkjes en breiwerkjes. Sokken breien vind ik nogal spannend, al lukt mutsen rondbreien me prima, dus ik was er nog niet aan toegekomen. Begin 2019 is Tante Jo overleden, dus het is een beetje verdrietig dat ik haar nu het resultaat niet kan laten zien straks met Kerst. Kerst is heel raar zonder haar, want ze kwam het altijd vieren met ons en oma (haar zus). Oma mist haar "zussie" ook enorm. Maar ja, oma is de jongste van haar gezin en Tante Jo was de oudste zus.
pi_196222636
Ach Lot...wat erg van je schoonzus. Gecondoleerd met het verlies.

“IJs en weder dienende” ken ik van mijn moeder, die uit de regio van Lot komt.
Moeders was een ster in vaststaande uitdrukkingen en cliché’s en ik krijg er ook wel handje van.

Net een paar uurtjes gescroll’d tussen uiteindelijk 2 zorgverzekeringen.
Verder mag mnX (mee)beslissen.
  vrijdag 13 november 2020 @ 14:54:55 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196222685
Och lot.. wat verdrietig.. sterkte de komende tijd!

Hier vind ik het heerlijk om Nederlandse uitdrukkingen in het Engels uit te spreken en ook om te kijken of er lokale uitdrukkingen zijn die overeen komen met de Nederlandse uitdrukkingen.. altijd leuk om te doen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196222733
Dank barrel :) Ik lees ook altijd mee in het andere deel van het forum. Het zit jullie niet mee he -O-

Ik dacht twee jaar geleden 'laat ik eens een zorgverzekering uitzoeken'. Hartstikke goed ingelezen, allerlei vergelijkingen gemaakt, uiteindelijk mijn knoop doorgehakt.. gaat die man van mij het allemaal nog eens over zitten doen :{w Dus nu weet ik dat ik het wel kan en mag hij het gewoon in z'n eentje doen. Ik heb immers geen enkele drang om hem te controleren ^O^
  vrijdag 13 november 2020 @ 14:58:38 #53
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196222759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:57 schreef Lot_1 het volgende:
Dank barrel :) Ik lees ook altijd mee in het andere deel van het forum. Het zit jullie niet mee he -O-

Ik dacht twee jaar geleden 'laat ik eens een zorgverzekering uitzoeken'. Hartstikke goed ingelezen, allerlei vergelijkingen gemaakt, uiteindelijk mijn knoop doorgehakt.. gaat die man van mij het allemaal nog eens over zitten doen :{w Dus nu weet ik dat ik het wel kan en mag hij het gewoon in z'n eentje doen. Ik heb immers geen enkele drang om hem te controleren ^O^
Ach ja.. hier heeft geen enkele DV wat mee te maken geloof ik.. we gaan het wel zien.. hopelijk over 3 maanden een gezond nichtje, dat is ook super leuk om naar uit te kijken! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196222768
Buffalo wings bloemkool als lunch.

Vervelend
  vrijdag 13 november 2020 @ 15:00:03 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196222788
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Spannend.
Wat staat er zoal op het menu?
Gepofte ui met Noordzee garnalen
Eend met zoete aardappel en zuurkool
Losgeslagen appeltaart

Het is een workshop dus je moet het grotendeels zelf maken nog allemaal. Dus via zoom meekoken. Ben erg benieuwd.
  vrijdag 13 november 2020 @ 15:02:33 #56
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196222820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:59 schreef Uhmmpie het volgende:
Buffalo wings bloemkool als lunch.

Vervelend
Staat deze week ook op het menu. Door het enthousiasme erover hier. :D
Welk recept gebruik jij?
pi_196222842
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ach ja.. hier heeft geen enkele DV wat mee te maken geloof ik.. we gaan het wel zien.. hopelijk over 3 maanden een gezond nichtje, dat is ook super leuk om naar uit te kijken! O+
Ja leuk, zo'n kleine frummel in de familie O+
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 15:12:22 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196222976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:54 schreef Barreltje het volgende:
Och lot.. wat verdrietig.. sterkte de komende tijd!

Hier vind ik het heerlijk om Nederlandse uitdrukkingen in het Engels uit te spreken en ook om te kijken of er lokale uitdrukkingen zijn die overeen komen met de Nederlandse uitdrukkingen.. altijd leuk om te doen..
Best veel uitdrukkingen komen overeen in verschillende Europese talen is mijn ervaring. Maar dan bestaat die uitdrukking uitgerekend in het Engels niet :P

Zit ook op een internationaal fotografie forum. Daar zei een Duitser iets ik begreep hem. Een Italiaan ook. Een Amerikaans die Duits sprak ook, maar verder vrij weinig geloof ik. Weet zo de uitdrukking niet meer.
  vrijdag 13 november 2020 @ 15:15:33 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196223014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:00 schreef gcjoel het volgende:

Gepofte ui met Noordzee garnalen
Eend met zoete aardappel en zuurkool
Losgeslagen appeltaart

Het is een workshop dus je moet het grotendeels zelf maken nog allemaal. Dus via zoom meekoken. Ben erg benieuwd.
Leuk en lekker. :9
Ik ken het concept en heb er al video's van gezien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196223050
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:16 schreef Lot_1 het volgende:
Wat verschrikkelijk :*

Hoe gaat het op je werk? Je had het moeilijk met de balans meen ik. Is dat weer bijgetrokken? Wat tof van je opleiding. Hoe meer Clubsoda's, hoe beter.
Spoilers!
pi_196223071
De eerste 5 toeren zitten erop. Nu wordt het makkelijker, want het is niet meer zo'n frutselig uitelkaarvallerig werkje.

En nu ga ik weer stoelen verven. :s)

@sigme bij leven en welzijn gaan vanavond die stoelen van m'n to do list af, en over een weekje of wat die sokken *G*
pi_196223098
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe gaat het op je werk? Je had het moeilijk met de balans meen ik. Is dat weer bijgetrokken? Wat tof van je opleiding. Hoe meer Clubsoda's, hoe beter.
Ja klopt!
Maar corona heeft goed uitgepakt in mijn leven. Boel meer rust in mijn leven ^O^ minder verplichtingen, minder fomo.
En inmiddels is het kind wat groter en kan ik die wat gemakkelijker overlaten aan de opvang en aan de man. Wat maakt dat ik net iets meer tijd over heb op mijn werkdagen om de boel goed af te ronden voordat ik naar huis ga.
En niet meer kolven, amper borstvoeden. Stuk relaxter allemaal.

Ik wil ook wel vragen terugstellen aan jullie maar ik heb redelijk meegelezen dus opzich ben ik wel op de hoogte :7
pi_196223117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:20 schreef Tele6 het volgende:
De eerste 5 toeren zitten erop. Nu wordt het makkelijker, want het is niet meer zo'n frutselig uitelkaarvallerig werkje.

En nu ga ik weer stoelen verven. :s)

@:sigme bij leven en welzijn gaan vanavond die stoelen van m'n to do list af, en over een weekje of wat die sokken *G*
:D
pi_196223200
MENSEN HET IS BIJNA WEEKEND. *O*
pi_196223257
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:28 schreef Myraela het volgende:
*O* Werkweekend *O*
pi_196223273
Oudejaarsavond! *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196223318
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:22 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ja klopt!
Maar corona heeft goed uitgepakt in mijn leven. Boel meer rust in mijn leven ^O^ minder verplichtingen, minder fomo.
En inmiddels is het kind wat groter en kan ik die wat gemakkelijker overlaten aan de opvang en aan de man. Wat maakt dat ik net iets meer tijd over heb op mijn werkdagen om de boel goed af te ronden voordat ik naar huis ga.
En niet meer kolven, amper borstvoeden. Stuk relaxter allemaal.

Ik wil ook wel vragen terugstellen aan jullie maar ik heb redelijk meegelezen dus opzich ben ik wel op de hoogte :7
Klinkt goed zeg :)
Spoilers!
pi_196223428
Vaaaaaaaaaaakaaaaaaaaaaaaaaaaaantieeeeeeeeeeeeeeeeeeee
3 weken! Drie hele weken!

Oh, niet naar Spanje, dat is jammer. Maar wel drie weken VRIJ

Volgende week 4 dagen hotelletje op Terschelling.
pi_196223437
Meh al mijn favorieten zijn in een seconde weg bij TGTG :(
pi_196223445
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:39 schreef sigme het volgende:

Oooo heeerlijk sigme! Was nodig ook zo te horen *O*
pi_196223447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:16 schreef Lot_1 het volgende:
Och here. Gecondoleerd.
pi_196223496
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Oooo heeerlijk sigme! Was nodig ook zo te horen *O*
Ik zal zometeen eens proberen te verwoorden hoe ik het gejurkte lijkje ontbloot heb.
Eerst m'n Duvel opdrinken. En aangezien ik weet wat dat doet met mijn typevaardigheid wordt het een langzaam opgestelde post.
pi_196223522
Best bewogen tijd Lot! Gecondoleerd met je schoonzus, dat is wel heel erg jong.
Wel fijn dat je de laatste tijd voor jezelf meer rust/balans gevonden hebt en de opleiding gestart bent!

Lekker Sigme! *O*

Zo, dat was weer genoeg uren online college. WEEKEND. (Ok, ik moet eigenlijk nog wel studeren, maar toch).
Tijd voor thee en donuts 8-) :9
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 november 2020 @ 15:43:41 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196223528
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Geen terugkomers uit ronde 1 erbij?

Zoeeek die zen. De markt staat nog steeds aan jouw kant.
Zijn twee terugkomers uit ronde 1 die gecancelled waren wegens verkocht. 1 nieuwe.
Dat ze alsnog komen, is wel een goed teken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 november 2020 @ 15:44:57 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196223553
Bijna weekend. Wachten op collega. Snel even beetje nieuwe meuk installeren en dan de laptop dicht.

Dozen in auto pakken, eten bedenken, 135km rijden, bankhangen, knuffelen, 21:00 naar bed, 48 uur slapen. Repeat.
pi_196223583
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zal zometeen eens proberen te verwoorden hoe ik het gejurkte lijkje ontbloot heb.
Eerst m'n Duvel opdrinken. En aangezien ik weet wat dat doet met mijn typevaardigheid wordt het een langzaam opgestelde post.
JAAAAAAA!!! :9~
pi_196223626
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:39 schreef sigme het volgende:

Was je nou jarig gisteren of eergisteren? Zo ja, van harte nog w/
Spoilers!
pi_196223687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Was je nou jarig gisteren of eergisteren? Zo ja, van harte nog w/
Ja, thanx. Ik kreeg twee kaartjes, van mijn tante en van mijn manager. 3 appjes, van een trouwe vriendin, van mijn zusje, en van de dochter van de man van mijn schoonzus, en 1 belletje, van de man van m'n schoonzus.

Oh ja, en ouders op bezoek natuurlijk, dat wel.

Okok, ik geef er ook weinig om. Maar toch :')
pi_196223704
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, thanx. Ik kreeg twee kaartjes, van mijn tante en van mijn manager. 3 appjes, van een trouwe vriendin, van mijn zusje, en van de dochter van de man van mijn schoonzus, en 1 belletje, van de man van m'n schoonzus.

Als ik het geweten had, had ik je gefeliciteerd. Dus bij deze: gefeliciteerd :*
pi_196223757
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:28 schreef Myraela het volgende:
Mijn weekend is gearriveerd *O*
  vrijdag 13 november 2020 @ 15:59:25 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_196223762
quote:

[..]

alles gute zum geburtstag nachträglich.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196223801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Staat deze week ook op het menu. Door het enthousiasme erover hier. :D
Welk recept gebruik jij?
Deze..

https://gimmedelicious.com/baked-buffalo-cauliflower-wings/

alleen hadden ze wat mij betreft wel wat meer crunchy gemogen.
Verder prima succes :)
pi_196223805
quote:

[..]

Dat is niet al te veel aandacht :o
Spoilers!
pi_196223818
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:01 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Deze..

https://gimmedelicious.com/baked-buffalo-cauliflower-wings/

alleen hadden ze wat mij betreft wel wat meer crunchy gemogen.
Verder prima succes :)
Ik wil dat ook een keer, lijkt me heerlijk.

Is het gelukt met je brieven?
Spoilers!
pi_196223833
Nog gefeliciteerd sigme!
pi_196223840
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Als ik het geweten had, had ik je gefeliciteerd. Dus bij deze: gefeliciteerd :*
Oh, ik heb het altijd zorgvuldig niet gemeld zolang Disana nog leefde, ik ben wat horkerig mbt verjaardagsfelicitaties. Maar thanx :*.
  vrijdag 13 november 2020 @ 16:05:59 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_196223871
Na sloopwerk jas aan voor rondje bouwmarkt. Regen. :( schoonmaken en rotzooi opruimen. poging 2 voor bouwmarkt. Weer regen. :(

Bouwmarkt moet dus maar even wachten. Het is meer om te kijken hoe het gat tussen de muur en het aanrechtblad op te vullen. Ik zit te denken aan een balkje dat steunt op de oude richel van de voorzetwand. En daar dan een plint overheen te zetten. Gat varieert van 4CM tot 6CM.
Verder twijfel of de rest er ook uit gaat. Dit stuk muur is namelijk goed. Achter de koelkast niet. Dat wist ik reeds. Vandaar nog niet eerder een sloopactie.
Maar de blauwe tegeltjes zorgen wel voor heel veel meer licht.
pi_196223878
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik heb het altijd zorgvuldig niet gemeld zolang Disana nog leefde, ik ben wat horkerig mbt verjaardagsfelicitaties. Maar thanx :*.
Wat heeft jouw verjaardag met Disana te maken dan?
pi_196223885
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wat heeft jouw verjaardag met Disana te maken dan?
Mijn vraag.
pi_196223896
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn vraag.
Niettes :(
pi_196223910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Niettes :(
Jij was eerder.
pi_196223929
*vraag steelt en stelt*
pi_196223954
Disana onthield zorgvuldig alle verjaardagen en zorgde elk volgend jaar - zolang jij of zij niet dood was tenminste - voor een felicitatie(topic).

De schat. God hebbe haar ziel. Ze is nog eens bij me langs geweest, dat was moeizaam. Maar toch een soort gezellig.
pi_196223989
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:14 schreef Lot_1 het volgende:
Ja, eh, lastige vraag.

Wat super, zet 'm op ^O^

En gecondoleerd met je schoonzus. Wat een verdriet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196223994
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:10 schreef sigme het volgende:
Disana onthield zorgvuldig alle verjaardagen en zorgde elk volgend jaar - zolang jij of zij niet dood was tenminste - voor een felicitatie(topic).

De schat. God hebbe haar ziel. Ze is nog eens bij me langs geweest, dat was moeizaam. Maar toch een soort gezellig.
Ach, dat is lief en goedbedoeld maar de gedachte sluit inderdaad niet altijd aan bij de wens van de ontvanger :D

En wat schrijf je het weer heerlijk droog _O-
pi_196223996
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:10 schreef sigme het volgende:

Hahah meets horen altijd een beetje moeizaam te zijn toch? In het begin :D

Zeker 1 op 1 ies!
pi_196224000
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

O+ het is overigens niet waar :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196224014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wil dat ook een keer, lijkt me heerlijk.

Is het gelukt met je brieven?
Hoop frustratie later.... gingen er 2 heel prima brieven de deur uit :D
pi_196224016
Ik heb een kitten zonder kwaadaardige tumor. *O*

Maar wel met iets goedaardigs wat op de vers weggehaalde plek alweer terug lijkt te groeien -O-
  vrijdag 13 november 2020 @ 16:14:35 #100
63722 z80
I fink you freaky
pi_196224030
Huidige status van de keuken aanpassing. Na een halve bus dasty om de oude vet en brandplekken van de tegels te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')