abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2020 @ 18:03:18 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196410473
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:01 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Thx

Vanavond in verdiepen.
Voor morgen korte route uitgestippeld dus als t droog is maar eens proberen.
Zo ook nog even andere banden bestellen.

Had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden, het is een beetje verslavend 😬
Jammer dat ik pas in september gestart ben.
Het is nu koud, maar daar is ook alles mee gezegd. Er is hele mooie winterkleding te kijgen, maar ook met een wat beperkter budget kan je prima uit de voeten in de winter. Zeker zolang het droog is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196410505
Vandaag was niet echt koud hoor.
Prachtig droog asfalt en lekker rustig, prima!
pi_196410537
Het was voor het eerst frisjes vandaag vond ik.
Aldus.
pi_196410593
quote:
Beste wieler vrienden en jeugd vrienden grote klasse gereden jullie zijn van grote waarde ga vooral zo door tand erbij en geef mijkubs groetjes je beste vriend Rob 😎🚴‍♂️🚴‍♀️🚲😀😊🏁😋🇳🇱👍🏽😜👍🏽👍🏽
  woensdag 25 november 2020 @ 18:14:39 #205
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196410615
quote:
4s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:05 schreef Leonos het volgende:
Vandaag was niet echt koud hoor.
Prachtig droog asfalt en lekker rustig, prima!
Te koud voor kort/kort iig
pi_196410621
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Te koud voor kort/kort iig
Zag wel iemand met kort kort :')
pi_196410754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het is nu koud, maar daar is ook alles mee gezegd. Er is hele mooie winterkleding te kijgen, maar ook met een wat beperkter budget kan je prima uit de voeten in de winter. Zeker zolang het droog is.
Gister was t ook prima fietsweer, rond 11u op de fiets gestapt, ong. 50km en had t op een gegeven moment warm met t zonnetje erbij.

Klopt m.b.t kleding, broek heb ik wel een fatsoenlijke bij mantel gekocht maar gister paar jacks bij decathlon besteld.
Arm- en beenstukken ook daarvandaan.
  woensdag 25 november 2020 @ 19:54:27 #208
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_196412078
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:49 schreef het-is-mij het volgende:
Vandaag de Wahoo uitgeprobeerd.
Even wennen maar langs mooie plekjes gekomen.
Alleen in de dorpjes.......gggrrr slecht te zien/lezen.
In 3 dorpjes verkeerd gefietst.....maar ik was nog niet achter de inzoom functie dus ik zal de Wahoo deze week nog een kans geven 😉
Gewoon gaan fietsen je weet toch waar je huis woont? Tandje erbij en tandje eraf. Veel plezier met fietsen. Je bent een toppertje, en een kanjertje. Groetjes van je beste vriend kaasplankje.
  woensdag 25 november 2020 @ 20:03:51 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196412218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:24 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Gister was t ook prima fietsweer, rond 11u op de fiets gestapt, ong. 50km en had t op een gegeven moment warm met t zonnetje erbij.

Klopt m.b.t kleding, broek heb ik wel een fatsoenlijke bij mantel gekocht maar gister paar jacks bij decathlon besteld.
Arm- en beenstukken ook daarvandaan.
Je bent nu al beter bezig dan half wielrennend nederland die huilend bij de kachel zit met een dekentje en warme chocomel omdat het onder de 20 graden is.

Ik noem geen namen, maar ik bedoel @Leonos
pi_196412233
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je bent nu al beter bezig dan half wielrennend nederland die huilend bij de kachel zit met een dekentje en warme chocomel omdat het onder de 20 graden is.

Ik noem geen namen, maar ik bedoel @:leonos
Vandaag gewoon gefietst, maar nu onder dekentje ja :P
pi_196413196
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gewoon gaan fietsen je weet toch waar je huis woont? Tandje erbij en tandje eraf. Veel plezier met fietsen. Je bent een toppertje, en een kanjertje. Groetjes van je beste vriend kaasplankje.
Na-aper. :D
  donderdag 26 november 2020 @ 11:44:06 #212
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196420148
DDX _O_

Al 1000 dagen achter elkaar op de fiets!
pi_196420269
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
DDX _O_

:') :'( ik kan niet zo goed kiezen
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_196420280
quote:
DDX _O_

poh! bizar hoor.. dat je dat kunt opbrengen om ELKE dag een stuk te gaan fietsen. En het zijn ook niet de minste kilometers ;)

ps. bij futurumshop weer de 4iiii 105 powermeter in de aanbieding voor 220, met kortingscode heb je voor 195 euro een prima powermeter :)
pi_196420330
quote:
DDX _O_

Wij roddelen niet.
@ddx
pi_196420348
Benieuwd wat DDX elke dag eet :o
pi_196420585
Van de ene kant ben ik jaloers daarop. Van de andere kant, je lichaam moet ook rusten en herstellen van de inspanningen.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:37:25 #218
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_196420731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:56 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

poh! bizar hoor.. dat je dat kunt opbrengen om ELKE dag een stuk te gaan fietsen. En het zijn ook niet de minste kilometers ;)

ps. bij futurumshop weer de 4iiii 105 powermeter in de aanbieding voor 220, met kortingscode heb je voor 195 euro een prima powermeter :)
De leer schrijft beste minimaal 1 rustdag per week, dus ik heb er 5-6 per week met activiteit. Ik rijd weleens 7 op 7 dagen maar dan niet langer dan 2 weken achtereen. Lijkt me ook niet zo verstandig.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:38:15 #219
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196420741
Gisteren dacht ik even leuk een Zwift NL race te doen, bleek het een tijdrit. Goddomme niet leuk meer
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_196420824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:38 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren dacht ik even leuk een Zwift NL race te doen, bleek het een tijdrit. Goddomme niet leuk meer
Elk race in zwift is toch een tijdrit? Het is niet zo dat je echt kunt draften natuurlijk. :P
  donderdag 26 november 2020 @ 12:49:10 #221
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196420902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Elk race in zwift is toch een tijdrit? Het is niet zo dat je echt kunt draften natuurlijk. :P
Mwoah, nog wel redelijk hoor. Minder dan in het echt, maar toch.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_196420937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:38 schreef Fretwork het volgende:
Ik vond het wel een keer leuk, wat anders als anders.
Had van mijn zuurverdiende drops een lelijke TT bike gekocht voor wat extra aerodynamica ;)
Vanaf de start even vol gas en verder de hele rit op mijn FTP gereden met op de klimmetjes nog even extra aanzetten om proberen 2 andere Nederlanders kwijt te raken. Wat overigens gelukt was, want met 10 seconden voorsprong op hen gefinished *D.

Einduitslag 7de in de race en 4de op Zwiftpower in de C klasse.
Sta nu 4de in het algemeen klassement in mijn klasse met 3 deelgenomen races van de 4.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:58:32 #223
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196420997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:52 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ik vond het wel een keer leuk, wat anders als anders.
Had van mijn zuurverdiende drops een lelijke TT bike gekocht voor wat extra aerodynamica ;)
Vanaf de start even vol gas en verder de hele rit op mijn FTP gereden met op de klimmetjes nog even extra aanzetten om proberen 2 andere Nederlanders kwijt te raken. Wat overigens gelukt was, want met 10 seconden voorsprong op hen gefinished *D.

Einduitslag 7de in de race en 4de op Zwiftpower in de C klasse.
Sta nu 4de in het algemeen klassement in mijn klasse met 3 deelgenomen races van de 4.
Netjes hoor, ik had gewoon de standaard Zwift TT bike gepakt :P

Werd 30/101 in B, dus nog niet zo slecht :P. Met beter indelen had ik denk ik ergens rond 22ste gestaan.

Weet niet of de andere races wel een gemixt veld hebben, maar als ik voor je moet knechten zeg je het maar ;)
pi_196421099
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Netjes hoor, ik had gewoon de standaard Zwift TT bike gepakt :P

Werd 30/101 in B, dus nog niet zo slecht :P. Met beter indelen had ik denk ik ergens rond 22ste gestaan.

Weet niet of de andere races wel een gemixt veld hebben, maar als ik voor je moet knechten zeg je het maar ;)
Helemaal geen verkeerd resultaat toch! Zag op Zwiftinsider dat dit de beste TT bike was die ik kon kopen (specialized shiv disc). Zijn nog 2 betere maar daar moest je een hoger level voor hebben.

knechten is niet nodig haha. kan meestal net aanhaken bij de kopgroep. Maar op een klim word ik er wel afgereden. Dan heb ik aan een knecht ook niks meer ;)
  donderdag 26 november 2020 @ 13:13:04 #225
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196421138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:08 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Helemaal geen verkeerd resultaat toch! Zag op Zwiftinsider dat dit de beste TT bike was die ik kon kopen (specialized shiv disc). Zijn nog 2 betere maar daar moest je een hoger level voor hebben.

knechten is niet nodig haha. kan meestal net aanhaken bij de kopgroep. Maar op een klim word ik er wel afgereden. Dan heb ik aan een knecht ook niks meer ;)
Mwoah, je terugrijden naar de groep, lekker flitsende demarrage, de anderen in de hekken rijden :P
Maar misschien wel wat vals ja :P
pi_196422050
Thnx enne die rust komt er ook best wel hoor, soms gewoon dagje rustig trappen zoals vanmorgen bijvoorbeeld.
Dat is niet inspannender dan stukje lopen.
En ondertussen geen stress van files oid :)
pi_196422060
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:03 schreef Leonos het volgende:
Benieuwd wat DDX elke dag eet :o
Een hele koe ;)
pi_196422068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:31 schreef ddx het volgende:

[..]

Een hele koe ;)
rapha fietsers eten toch alleen sla en groentes enzo ;(
pi_196422275
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:31 schreef Leonos het volgende:

[..]

rapha fietsers eten toch alleen sla en groentes enzo ;(
Gelukkig heb ik ook nog genoeg andere kleding :)
Rapha eigenlijk vooral voor broeken, gewoon omdat die erg goed zitten. (al is kwaliteit wel minder geworden laatste paar jaar, kwa slijtage zegmaar)
En volgens mij is Rapha meer van de koffie met mooie patroontjes erbovenop.
pi_196422424
quote:
DDX _O_

_O_

Ik mis het naar mijn werk fietsen wel :(

Zou eigenlijk gewoon elke ochtend een rondje moeten gaan fietsen dan, maar daar eerder voor opstaan lukt me dan ook weer niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196422474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

_O_

Ik mis het naar mijn werk fietsen wel :(

Zou eigenlijk gewoon elke ochtend een rondje moeten gaan fietsen dan, maar daar eerder voor opstaan lukt me dan ook weer niet.
Ja scheelt wel dat ik gewoon nog naar m'n werk kan.
Anders is de motivatie best lastig. (zeker als het donker is)
En rond lunch een uurtje gaan fietsen is het ook niet echt, ben je 20 minuten aan het omkleden en dan snel rondje doen.
Hangt ook van je werk af of je dat kan plannen dat je dan 2 uurtjes 'offline' bent,

Merk ik ook wel dat op een weekend dag met slecht weer ik minder fiets dan op een werkdag.
En als je dan achteraf nadenkt wat heb ik verder gedaan op zo'n zaterdag, paar uur bankhangen.
pi_196422529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:07 schreef ddx het volgende:

[..]

Ja scheelt wel dat ik gewoon nog naar m'n werk kan.
Anders is de motivatie best lastig. (zeker als het donker is)
En rond lunch een uurtje gaan fietsen is het ook niet echt, ben je 20 minuten aan het omkleden en dan snel rondje doen.
Hangt ook van je werk af of je dat kan plannen dat je dan 2 uurtjes 'offline' bent,

Merk ik ook wel dat op een weekend dag met slecht weer ik minder fiets dan op een werkdag.
En als je dan achteraf nadenkt wat heb ik verder gedaan op zo'n zaterdag, paar uur bankhangen.
Ja, ik heb de laatste 2 maanden heel weinig gefietst omdat ik doordeweeks gewoon ging hardlopen en in het weekend moest klussen aan mijn huis. Nu is dat bijna klaar en kan ik hopelijk weer wat ritten gaan maken in het weekend. Wel spijtig dat ik zoveel mooi fietsweer heb moeten laten schieten de laatste weken :o
En tja jouw bankhangen is ook wel een beetje verdiend dan toch ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196422537
Ok heb een collega die fietst iedere ochtend een half uur voor werktijd en een half uur na werktijd .

Mis het fietsen naar kantoor ook wel erg, nu met zo'n fietstrainer ga ik wat vaker een uurtje te fietsen tussendoor .

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 26-11-2020 15:46:34 ]
pi_196422958
Ben even op zoek naar een set winter banden. Dus lekbestendig. Heb nu gatorskins in m'n mandje bij futurum (kortingscode, je weet zelluf!). Iemand nog beter idee of voldoet dit?
Geen zin om bij 0 graden een band te wisselen. Dus rol weerstand boeit niet, bombproof is wel belangrijk ;-)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_196423300
Ik heb net mijn "gewone" banden gewisseld voor de continental grandprix 4 season.
Ben benieuwd of ik als leek/newbie veel verschil merk.

Vandaag zo ong hele dag regen hier, niet gefietst.....
Daar baal ik dan weer van.

Hopelijk zaterdag nog even een rondje.
pi_196423317
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:13 schreef Sport_Life het volgende:
Ok heb een collega die fietst iedere ochtend een half uur voor werktijd en een half uur na werktijd .

Mis het fietsen naar kantoor ook wel erg, nu met zo'n fietstrainer ga ik wat vaker een uurtje te fietsen tussendoor .
Dan ben je meer tijd aan het omkleden dan daadwerkelijk fietsen? :o
pi_196423668
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:21 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dan ben je meer tijd aan het omkleden dan daadwerkelijk fietsen? :o
Dat valt wel mee, omkleden is zo gedaan. Moet het nog ervaren want heb de trainer pas kort.
Of bedoel je mijn collega? :+
pi_196423763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:50 schreef the_critic het volgende:
Ben even op zoek naar een set winter banden. Dus lekbestendig. Heb nu gatorskins in m'n mandje bij futurum (kortingscode, je weet zelluf!). Iemand nog beter idee of voldoet dit?
Geen zin om bij 0 graden een band te wisselen. Dus rol weerstand boeit niet, bombproof is wel belangrijk ;-)
Ik heb sealant in m'n biba's gespoten. Dat scheelt vooralsnog veel lek (denk ik, nog niet lek gereden dat ik weet). Moet je wel afschroefbare ventielen hebben (Schwalbe, Decathlon). Op m'n winterfiets (nog niet gebruikt dit jaar) zitten Schwalbe Durano's. Die zijn wel bombproof maar vind ik dan weer niet echt heel lekker rijden.
Aldus.
pi_196424224
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:13 schreef Sport_Life het volgende:

Want waarom kun je dat uurtje tussendoor niet naar buiten gaan dan? Ik ben ook net lekker even een uurtje buiten geweest. :)
pi_196426248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:50 schreef the_critic het volgende:
Gewoon tubeless, rijd je zoiezo minder snel lek maar mocht vloeistof niet helpen kom je vaak met beetje bijpompen of plug wel thuis.
Heb in de paar jaar dat ik nu tubeless rijd nog maar 2 keer binnenband moeten monteren. (1 keer scherpe steen op onverhard, 1 keer voor stuk glas die buitenband ook sloopte (dus toen moest toen ook nieuwe buitenband op))

Ik fiets gewoon hele jaar met schwalbe pro one / mavic ust banden iig.
pi_196429318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:30 schreef ddx het volgende:
Thnx enne die rust komt er ook best wel hoor, soms gewoon dagje rustig trappen zoals vanmorgen bijvoorbeeld.
Dat is niet inspannender dan stukje lopen.
En ondertussen geen stress van files oid :)
Wil je bepaalde momenten in het seizoen echt beter zijn dan je normaal bent, zul je meer moeten periodiseren en rusten. Wil je altijd gewoon je gemiddelde niveau hebben maakt het niet zoveel uit wat je doet.
pi_196430964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:22 schreef Fretwork het volgende:
Mn Garmin Edge 800 kan geen satellieten meet vinden.

:(

Heeft iemand een goede Black Friday deal gezien voor een 530?
199,99¤ https://www.probikeshop.com/de/de/gps-garmin-edge-530/166205.html

Tempting...aangezien mijn 800 ook niet meer zo best is.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:38 schreef het-is-mij het volgende:
Goede vraag ;)
Ik was benieuwd of jullie ervaringen hadden met 1 vd 2 en aan konden geven waarom die juist wel of niet prettig is.

Ik ben een recreatieve wielrenner.
Een fietscomputer waar ik vooral makkelijk routes mee kan maken en inladen, moet niet teveel gedoe zijn.
Gister via komoot mijn eerste 2 routes gemaakt en dat ging makkelijk en goed.
Ken natuurlijk ook niets anders.
1 die duidelijk en op tijd aan geeft waar ik naar toe moet.
Rond de 200 euro.
Cadansmeter etc hoeft er niet op.
Wel handig dat ik de link vd tocht live kan delen.
Kleurenscherm hoeft niet per se.
Voordeel vd Garmin lijkt mij wel het herberekenen van de route maar hoe vaak gebruik je dat.
Ik lees dat touchscreen niet altijd even prettig is.

Heb vandaag de Wahoo van mijn vriend even mee naar huis genomen om een paar ritjes te testen.
Hij vind t voordeel dat je via je telefoon de instellingen kunt doen en dat heb ik ervaren, dat is makkelijk.

Van hem krijg ik ook geregeld een link als hij weg fietst, dat is handig.
En als ik ook een Wahoo zou nemen dan kunnen we makkelijk de route overzetten op elkaars apparaat begreep ik?
Waarom geen Edge 530? :)
pi_196432359
@eentwee nou overtuig me ;)
Had daarom graag wat gebruikerservaringen gehoord ;)

Voordeel vd wahoo lijkt me dat je in kunt stellen via smartphone maar zal kwestie van wennen zijn wellicht.

[ Bericht 31% gewijzigd door het-is-mij op 27-11-2020 08:10:14 ]
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:00:26 #244
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196433134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 00:54 schreef eentwee het volgende:

[..]

199,99¤ https://www.probikeshop.com/de/de/gps-garmin-edge-530/166205.html

Tempting...aangezien mijn 800 ook niet meer zo best is.
[..]

Waarom geen Edge 530? :)
Boh, goed dealtje weer...
Twijfel nu wel, 800 werkt weer maar toch.
pi_196434019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Boh, goed dealtje weer...
Twijfel nu wel, 800 werkt weer maar toch.
Als mijn 800 er ook ooit mee stopt, dan ga ik voor de 830. Denk dat ik de touchscreen teveel ga missen als ik ga kiezen voor een 530.
pi_196434657
Wat wel irritant is dat de 830 geen page wissel knopje heeft.
Als het regent (of wat kouder/vochtige lucht) wilt de touchscreen soms niet helemaal meewerken/eigen leven gaan lijden.
Je hebt dan wel lockscreen (powerknop indrukken) zodat de datavelden niet opeens gaan veranderen.
Maar je kan nog wel van schermen wisselen, wat soms vanzelf gaat door een regendruppel bijvoorbeeld.

En terugwisselen gaat dan soms gewoon niet, ook al veeg je scherm even schoon met je hand/handschoen.
Als je di2 hebt kan je via die buttons nog wel scherm wisselen gelukkig. (maar heb ik helaas niet op elke fiets)
pi_196434894
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:03 schreef ddx het volgende:
Wat wel irritant is dat de 830 geen page wissel knopje heeft.
Als het regent (of wat kouder/vochtige lucht) wilt de touchscreen soms niet helemaal meewerken/eigen leven gaan lijden.
Je hebt dan wel lockscreen (powerknop indrukken) zodat de datavelden niet opeens gaan veranderen.
Maar je kan nog wel van schermen wisselen, wat soms vanzelf gaat door een regendruppel bijvoorbeeld.

En terugwisselen gaat dan soms gewoon niet, ook al veeg je scherm even schoon met je hand/handschoen.
Als je di2 hebt kan je via die buttons nog wel scherm wisselen gelukkig. (maar heb ik helaas niet op elke fiets)
Intressant. Ik heb nu dus die oude 800 nog steeds met touchscreen en dat scherm werkt perfect, zelfs met regen erop of handschoenen aan. Ik kan dan ook alleen maar scherm wisselen met de touchscreen (zitten geen knoppen aan de zijkant).

De 800 heeft dus ook geen page wisselknop aan de zijkant, maar die heb ik dan ook niet nodig. Ik begrijp dus dat de 830 qua touchscreen veel minder is en gevoeliger is voor regen etc, dan is misschien juist de 530 wel beter aangezien je dan altijd van scherm kunt wisselen.

Wat ik mij dan wel afvraag is hoe je over de kaart kunt scrollen en inzoomen, met de 800 kan ik met mijn vinger over het scherm over de kaart gaan en met de +/- op het scherm in en uitzoomen.
  vrijdag 27 november 2020 @ 11:36:37 #248
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196435093
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Intressant. Ik heb nu dus die oude 800 nog steeds met touchscreen en dat scherm werkt perfect, zelfs met regen erop of handschoenen aan. Ik kan dan ook alleen maar scherm wisselen met de touchscreen (zitten geen knoppen aan de zijkant).

De 800 heeft dus ook geen page wisselknop aan de zijkant, maar die heb ik dan ook niet nodig. Ik begrijp dus dat de 830 qua touchscreen veel minder is en gevoeliger is voor regen etc, dan is misschien juist de 530 wel beter aangezien je dan altijd van scherm kunt wisselen.

Wat ik mij dan wel afvraag is hoe je over de kaart kunt scrollen en inzoomen, met de 800 kan ik met mijn vinger over het scherm over de kaart gaan en met de +/- op het scherm in en uitzoomen.
Op de 1 of andere manier mis ik het helemaal niet meer om niet meer met mijn kaart te kunnen schuiven.

Ik denk dat ik nu automatisch mijn telefoon erbij pak. Ik weet wel dat ik het bij de wissel van de 800 naar de bolt wel miste.
pi_196435328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja misschien is 530 dan betere keus idd.
De 800 is iets te lang geleden dat ik mij nog kan herinneren hoe die reageerde.
Ik heb de 830 gekozen na gedoe met bolt die ik 3 keer heb moeten omruilen ivm knoppen die loslieten. (bekend probleem van de bolt, meer mensen hebben er last van maar dan de eerste keer net nadat die 2 jaar oud is dus geen garantie meer....)
Wilde zo weinig mogelijk meer met knopjes te maken hebben zegmaar.

Maargoed of je er echt last van hebt wisselt per persoon, het is vooral als het wat kouder is icm regen.
Zoals gisteravond bijvoorbeeld schoot scherm opeens naar hoogtekaart en kreeg hem met geen mogelijkheid meer terug.
Als het droog is (meeste ritten gelukkig) werkt touchscreen prima, ook met handschoenen.

Kaart bekijken gaat zoals je beschrijft. Handje klikken en daarna +/- en en met vinger over kaart bewegen.
En dat gaat dan weer niet als je de 530 neemt ;)
pi_196435693
Ik wou dat ik kleine voetjes had. Allemaal mooie schoenen in de aanbieding die ik niet pad.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')