abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196435885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Op de 1 of andere manier mis ik het helemaal niet meer om niet meer met mijn kaart te kunnen schuiven.

Ik denk dat ik nu automatisch mijn telefoon erbij pak. Ik weet wel dat ik het bij de wissel van de 800 naar de bolt wel miste.
Je pakt je telefoon erbij om op de kaart te kijken? :?

Dat schuiven en inzoomen op de 800 herken ik wel. Als je gewoon aan het rijden bent is het niet nodig maar als je je moet oriënteren om te zien hoe je verder wilt rijden of hoe de route loopt is het altijd wel een gepriegel. Uitzoomen en de kaart verplaatsen en dan weer inzoomen om voldoende detail te zien. Dat komt natuurlijk door de absurd lage jaren '90-resolutie. Dat zou bij de 530/830 beter moeten zijn.

Even simpel gezegd is de Edge 830 de benchmark. De grotere modellen zijn vooral... groot. Qua functionaliteit heeft de 530 bijna alles wat de 830 ook heeft. Dus qua prijs/kwaliteit is er denk ik voor die 200¤ geen betere keuze. Daarbij vind ik Garmin Connect een prettig platform, en sinds ik ook een Forerunner horloge heb voor wandelingen/slaapmonitoring etc. zit ik wel een beetje vast aan Garmin.

Garmins zijn natuurlijk niet zonder nadelen. De menustructuur is onlogisch en het duurt even voordat je alle schermen naar wens hebt ingesteld. Wanneer je dat eenmaal gedaan hebt, dan is dit nadeel niet meer zo groot.
De bediening blijft echter onlogisch - zelfs na 8 jaar met de Edge 800 kan ik nog niet alle instellingen blindelings vinden. ;( Ik had mijn Edge 800 laatst uitgeleend aan iemand die een aantal instellingen anders wilde hebben, zoals achtergrondverlichting die aanblijft en altijd een melding bij bewegingsdetectie. Dat was weer even pielen om goed te krijgen. Ik weet niet of mijn ervaring representatief is, want ik kan ook totaal niet overweg met Apple producten en dat schijnt iedereen intuïtief te vinden. :P

Ik heb zelf nooit een Wahoo gebruikt. Maar wat me tegenstaat is de noodzaak om een verbinding met de telefoon te maken. Ook het monochrome scherm vind ik matig. En de problemen met de loslatende knopjes schrikken mij af.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet alle functionaliteiten van de computer gebruik. Zaken als live tracking en routes laten (her)berekenen door de fietscomputer heb ik nog nooit gebruikt. Zodra ik routes ipv tracks inlaad of de computer routes laat berekenen dan verschijnen er allemaal pijlen in het scherm waardoor ik de kaart en de route niet meer goed kan zien en dat vind ik irritant.
pi_196435892
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:11 schreef Z het volgende:
Ik wou dat ik kleine voetjes had. Allemaal mooie schoenen in de aanbieding die ik niet pad.
Welke maat en schoenen zoek je?
pi_196435949
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:25 schreef eentwee het volgende:

[..]

Welke maat en schoenen zoek je?
Sidi 45.
Aldus.
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:33:46 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196435993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:25 schreef eentwee het volgende:

[..]

Je pakt je telefoon erbij om op de kaart te kijken? :?
Googlemaps ;)
quote:
Dat schuiven en inzoomen op de 800 herken ik wel. Als je gewoon aan het rijden bent is het niet nodig maar als je je moet oriënteren om te zien hoe je verder wilt rijden of hoe de route loopt is het altijd wel een gepriegel. Uitzoomen en de kaart verplaatsen en dan weer inzoomen om voldoende detail te zien. Dat komt natuurlijk door de absurd lage jaren '90-resolutie. Dat zou bij de 530/830 beter moeten zijn.

Even simpel gezegd is de Edge 830 de benchmark. De grotere modellen zijn vooral... groot. Qua functionaliteit heeft de 530 bijna alles wat de 830 ook heeft. Dus qua prijs/kwaliteit is er denk ik voor die 200¤ geen betere keuze. Daarbij vind ik Garmin Connect een prettig platform, en sinds ik ook een Forerunner horloge heb voor wandelingen/slaapmonitoring etc. zit ik wel een beetje vast aan Garmin.

Garmins zijn natuurlijk niet zonder nadelen. De menustructuur is onlogisch en het duurt even voordat je alle schermen naar wens hebt ingesteld. Wanneer je dat eenmaal gedaan hebt, dan is dit nadeel niet meer zo groot.
De bediening blijft echter onlogisch - zelfs na 8 jaar met de Edge 800 kan ik nog niet alle instellingen blindelings vinden. ;( Ik had mijn Edge 800 laatst uitgeleend aan iemand die een aantal instellingen anders wilde hebben, zoals achtergrondverlichting die aanblijft en altijd een melding bij bewegingsdetectie. Dat was weer even pielen om goed te krijgen. Ik weet niet of mijn ervaring representatief is, want ik kan ook totaal niet overweg met Apple producten en dat schijnt iedereen intuïtief te vinden. :P
Die menu's van garmin zijn erg onlogisch ja. Wahoo heeft het wat dat aangaat beter voor elkaar.
quote:
Ik heb zelf nooit een Wahoo gebruikt. Maar wat me tegenstaat is de noodzaak om een verbinding met de telefoon te maken. Ook het monochrome scherm vind ik matig. En de problemen met de loslatende knopjes schrikken mij af.
Je hoeft niet altijd verbinding te hebben. Eigenlijk alleen voor het instellen van je wahoo. Het zijn (bij mij) de covers van de knopjes die loslieten, die heb ik met secondelijm weer vastgemaakt.
quote:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet alle functionaliteiten van de computer gebruik. Zaken als live tracking en routes laten (her)berekenen door de fietscomputer heb ik nog nooit gebruikt. Zodra ik routes ipv tracks inlaad of de computer routes laat berekenen dan verschijnen er allemaal pijlen in het scherm waardoor ik de kaart en de route niet meer goed kan zien en dat vind ik irritant.
Ik heb wel eens door de garmin de route laten bepalen, dat werkt erg matig. Ik vind het makkelijker om via komoot (op mijn telefoon) een route ergens heen te maken en die in te laden in mijn wahoo. Ideaal is het niet, want op de computer gaat het beter, maar als je onderweg bent en je moet naar een ander eindpunt of wilt toch een supermarkt oid onderweg opzoeken werkt het heel aardig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:34:17 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196435998
quote:
Ik wou dat ik kleine voetjes had. Allemaal mooie schoenen in de aanbieding die ik niet pad.
Ik moet nog steeds MTB schoenen hebben. Maat 43/44. Dus als je tips hebt...
pi_196436101
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:30 schreef Z het volgende:

[..]

Sidi 45.
Jammer dat dit 46 is dan. Echt een mooi prijsje (75¤). Verder hebben ze helaas alleen maar heel kleine en grote maten.

https://www.hopmansfietsg(...)81-kleur-white_white
pi_196436319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:46 schreef eentwee het volgende:

[..]

Jammer dat dit 46 is dan. Echt een mooi prijsje (75¤). Verder hebben ze helaas alleen maar heel kleine en grote maten.

https://www.hopmansfietsg(...)81-kleur-white_white
Hmmm, thanks. Misschien toch proberen voor die prijs.
Aldus.
pi_196436725
Als ik er nu nog even over nadenk zou ik niet snel de 530 kopen trouwens om van touchscreen issues af te zijn.
Want bij 830 kan je bijvoorbeeld ook even snel naar beneden swipen krijg je menu balkjes waarmee je aantal zaken snel kan regelen/zien.
Bijvoorbeeld;
Sensor opnieuw zoeken/koppelen.
Helderheid verlichting instellen/op automatisch zetten.
Weerbericht zien. (ok niet heel nuttig, maar staat ook tussen de schermen)

Met 530 loop je dan waarschijnlijk moeilijk te doen met knopjes en dus de onlogische menus die julie noemen.
pi_196436751
quote:
Waar?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:50:33 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196436968
Oja, ik ben ook nog in de markt voor een setje wielen voor m'n gravelbike. En banden met wat meer grip dan de slicks waar ik nu mee rij.

Al hoeft dat ook niet per se vandaag allemaal.
pi_196436969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waar?
Hopmans.
Aldus.
pi_196436983
Als iemand nog een wielset voor een mooie prijs ziet voor de racer, ik hou mij aanbevolen ;)
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:10:20 #263
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196437223
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:52 schreef Leonos het volgende:
Als iemand nog een wielset voor een mooie prijs ziet voor de racer, ik hou mij aanbevolen ;)
Dit lijkt me geen verkeerde deal.
https://www.bike-discount(...)32mm-wheelset-873939

Maar een-twee is actief, dus er is vast een betere deal te vinden :+
pi_196437440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zoiets zoek ik inderdaad!
pi_196437576
quote:

[..]

Ben inderdaad weer "actief", na onverwacht weer een half jaar door gezondheidsproblemen niet gefietst te kunnen hebben. Erg blij dat het nu weer een beetje lukt. Iedereen die klaagt over het weer mag zich bij mij melden, ik heb dit hele jaar niet 1x in kort/kort kunnen fietsen ;)

Wel mooi setje die DT Swiss. Blijkbaar heb je toevallig goed gegokt wat ongeveer de eisen zijn ;)

• budget
• velg/disc
• alu/carbon
• licht/aero

Om te vieren dat ik mijn fietshobby niet aan de wilgen hoef te hangen overweeg ik een setje Bora's. Bora WTO 45mm gevonden voor <1400¤ maar helaas niet de 60 die ik eigenlijk wil.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:31:25 #266
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196437618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:29 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ben inderdaad weer "actief", na onverwacht weer een half jaar door gezondheidsproblemen niet gefietst te kunnen hebben. Erg blij dat het nu weer een beetje lukt. Iedereen die klaagt over het weer mag zich bij mij melden, ik heb dit hele jaar niet 1x in kort/kort kunnen fietsen ;)

Wel mooi setje die DT Swiss. Blijkbaar heb je toevallig goed gegokt wat ongeveer de eisen zijn ;)

• budget
• velg/disc
• alu/carbon
• licht/aero

Om te vieren dat ik mijn fietshobby niet aan de wilgen hoef te hangen overweeg ik een setje Bora's. Bora WTO 45mm gevonden voor <1400¤ maar helaas niet de 60 die ik eigenlijk wil.
https://www.futurumshop.n(...)AWTGYMhoC3zQQAvD_BwE

Dat setje wilde ik eerst posten voor Leo, maar ik gokte dat die wel buiten budget zou zijn.

Goed om te horen dat je de fiets niet aan de wilgen hoeft te hangen. ^O^

Waren de gezondsheidsproblemen in lijn met wat je al hebt, of zijn er nieuwe dingen?
pi_196437644
Nee kano, 1600¤ betalen kan altijd nog, het moet wel 1-2-waardig zijn ;)
pi_196437649
quote:
Waar zie je die? Mijn vrouw zoekt nog een nieuw setje.

Edit: iemand was me al voor, Hopmans dus.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:35:46 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196437702
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:32 schreef eentwee het volgende:
Nee kano, 1600¤ betalen kan altijd nog, het moet wel 1-2-waardig zijn ;)
https://www.merlincycles.(...)cpo=73120&source=PHG
pi_196437704
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:30 schreef ddx het volgende:
Als ik er nu nog even over nadenk zou ik niet snel de 530 kopen trouwens om van touchscreen issues af te zijn.
Want bij 830 kan je bijvoorbeeld ook even snel naar beneden swipen krijg je menu balkjes waarmee je aantal zaken snel kan regelen/zien.
Bijvoorbeeld;
Sensor opnieuw zoeken/koppelen.
Helderheid verlichting instellen/op automatisch zetten.
Weerbericht zien. (ok niet heel nuttig, maar staat ook tussen de schermen)

Met 530 loop je dan waarschijnlijk moeilijk te doen met knopjes en dus de onlogische menus die julie noemen.
Ja dat denk ik dus ook. Als ik nu in donker ga fietsen switch ik even snel naar de verlichting etc. Dat lukt niet met de 530, moet je heel menu door.

Mijn aan/uit knop afdichting van de 800 is stuk gegaan. Heb net via Alieexpress een nieuwe achterkant van de Garmin 800 binnen gekregen voor 10 euro, die ga ik strak vervangen, voordat er vocht in komt. De batterij is na 4u nog wel 60% over, dus dat is nog prima, en anders kan je die ook via Ali vervangen, net als het scherm. Haha ik hoop nog wel wat jaartjes mee door te kunnen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_196438165
quote:

[..]

Gekocht, thanks! *O*
pi_196438431
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:29 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik vind 45mm veeel sjieker dan 60 mm.
Aldus.
pi_196438477
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waar zie je die? Mijn vrouw zoekt nog een nieuw setje.

Edit: iemand was me al voor, Hopmans dus.
Ze heb toch niet weer dr boa draadjes doorgeknipt he?? :o :'(
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:43:13 #274
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196438600
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:06 schreef het-is-mij het volgende:
Voordeel vd wahoo lijkt me dat je in kunt stellen via smartphone maar zal kwestie van wennen zijn wellicht.
Dat vind ik juist het grootste nadeel.
pi_196438636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:50 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, ik ben ook nog in de markt voor een setje wielen voor m'n gravelbike. En banden met wat meer grip dan de slicks waar ik nu mee rij.

Al hoeft dat ook niet per se vandaag allemaal.
Welk budget/ 700c of 650b ?

Hier iig paar mooie aanbiedingen ;

https://www.ffwdwheels.com/road
https://www.ffwdwheels.com/outlet/outlaw-am-outlet
https://www.sigmasports.com/black-friday/wheels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')