SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Schrijven maar just me.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:34 schreef just me het volgende:
@:TT dat lijkt wel het begin van een spannend boek
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Schrijven maar just me.
Ik lees het graag als het klaar is.
Ik hoop niet dat je dat tegen mij zegt?quote:
Gaat hij zingen?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
In de volgende show van Symph zijn eigen versie hiervan
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Speciaal voor jou gezongen op de bruiloft?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, op de bruiloft mocht hij niet zingen van mijquote:Op donderdag 12 november 2020 20:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Speciaal voor jou gezongen op de bruiloft?
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, op de bruiloft mocht hij niet zingen van mij
Maar wel voor jou gezongen dus?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, op de bruiloft mocht hij niet zingen van mij
Hij heeft op z’n vorige bruiloft gezongen, we gingen dat niet recyclen. Het pak nogmaals dragen was genoeg recyclingquote:
Oh, dat zou ik te veel recycling vindenquote:Op donderdag 12 november 2020 20:43 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hij heeft op z’n vorige bruiloft gezongen, we gingen dat niet recyclen. Het pak nogmaals dragen was genoeg recycling
Een queen ruft inderdaad nietquote:
Dat moet op #1 in de Top 2000...quote:Op donderdag 12 november 2020 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat moet op #1 in de Top 2000...
Er zat nog geen 5 jaar tussenquote:Op donderdag 12 november 2020 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik te veel recycling vinden![]()
Wel knap dat hij er nog steeds in paste.
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:50 schreef Rafeiro het volgende:
Belinda - heaven is a place on earth
Oh, dan heb ik ergens een deel van het verhaal gemistquote:Op donderdag 12 november 2020 20:49 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Er zat nog geen 5 jaar tussen
Ik niet...quote:Op donderdag 12 november 2020 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh en het pak was compleet anders gestyled, ik denk niet iemand het herkende
Dat jij dat weet!quote:Op donderdag 12 november 2020 20:51 schreef brother52 het volgende:
Dit is in dezelfde studio opgenomen als dat liedje van Julio net.
Allebei een trilei ingenomen...quote:Op donderdag 12 november 2020 20:51 schreef brother52 het volgende:
Dit is in dezelfde studio opgenomen als dat liedje van Julio net.
Hetzelfde trilapparaatquote:
Zijn eerste trouwpak had hij nooit meer in gepast, ik geloof dat zelfs z’n trouwring na een jaar al niet meer paste. Man, wat een schriel ventje was het toenquote:Op donderdag 12 november 2020 20:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik ergens een deel van het verhaal gemist
De trilplaat van de week!quote:Op donderdag 12 november 2020 20:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij hoort het aan de trilplaat.
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:51 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zijn eerste trouwpak had hij nooit meer in gepast, ik geloof dat zelfs z’n trouwring na een jaar al niet meer paste. Man, wat een schriel ventje was het toen
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:53 schreef MadMaster het volgende:
Baby Don,t Change Your Mind - Gladys Knight & The Pips
Ik tik de 65 niet eens meer aan, haha.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik hoor net dat hij toen 70 kg woog
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik hoor net dat hij toen 70 kg woog
Je mag wel wat van mijquote:Op donderdag 12 november 2020 20:56 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ik tik de 65 niet eens meer aan, haha.
Ik wil spek en vet enzo.
Nee, dit is Sjalalala.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:57 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Ik dacht echt dat meteen gezegd zou worden... alle duiven op de dam.
[ afbeelding ]
Ik kwam niet op Gert en Hermien, maar wist wel dat dit shalalie, shalalala heet.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:57 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Ik dacht echt dat meteen gezegd zou worden... alle duiven op de dam.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dit is Sjalalala.
Duiven op de Dam mogen niet meer...
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:59 schreef MadMaster het volgende:
Ontbijt bij Tiffanie - Iets donker blauws
quote:Op donderdag 12 november 2020 21:04 schreef livelink het volgende:
Dank je wel Melting. Ik heb toch wel veel lol gehad vanavond, maar vooruit. Voor één avondje mag dat wel weer.
Oh die zijn leukquote:Op vrijdag 13 november 2020 08:04 schreef Melting het volgende:
En omdat het vandaag vrijdag is, weer iets lekkers bij de koffie/thee.
Vandaag een vrijdag de 13e traktatie:
[ afbeelding ]
Tast toe, er zijn er genoeg.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:04 schreef Melting het volgende:
[ afbeelding ]
Oei, eten dat me aankijkt....quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:04 schreef Melting het volgende:
[ afbeelding ]
Eet jij katten dan?quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oei, eten dat me aankijkt....
Houd ik niet zo van.
Je moet ze ook meteen opeten en niet even op tafel zetten, voor je het weet hebben die katten alles van tafel gemept.
Nee maar je weet maar nooit wat je bij de Chinees in die bakjes krijgtquote:
Mieuw fangquote:
quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
Weekend(een half uurtje later dan gepland, maar wel beter dan een paar uur langer).
quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:27 schreef Rafeiro het volgende:
Testuitslag
Je bent op 12 november 2020 getest. De uitslag van je test is negatief.
Dat betekent dat er op dat moment geen coronavirus is gevonden.
Op dat moment staat er, en je bent daarna nog boodschappen wezen doenquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:27 schreef Rafeiro het volgende:
Testuitslag
quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:27 schreef Rafeiro het volgende:
Testuitslag
Ik moet naar de buurtsuper, ik zal eens kijken wat ze daar moeten kostenquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:36 schreef Rafeiro het volgende:
En 5 appels horen een kilo te zijn. kleine 4 euro de kilo zo. Dat is niet normaal.
wat vind je wel lekker qua appels ?quote:
Die bij ons zijn niet geschikt als handappel.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:13 schreef brother52 het volgende:
Hier aan de boom of op de grond eronder zijn ze gratis.
Die van mij ook niet maar zijn prima voor taarten en moes.quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Die bij ons zijn niet geschikt als handappel.
Hier ook, vandaag genuttigd in de vorm van appelmoes...quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:13 schreef brother52 het volgende:
Hier aan de boom of op de grond eronder zijn ze gratis.
Mijn opa en oma hadden vroegen een boom in hun tuin staan met hele zoete appeltjes. Het enige waar die goed voor waren was hete bliksem.quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:22 schreef livelink het volgende:
Appels zijn inderdaad niet goedkoop. Ik koop altijd van die kleine zoete appeltjes van de AH.
Die zijn niet zo melig. Die zijn 2,99 per kilo.
En Granny Smith vind ik ook lekker. Maar ik ben de enige bij ons thuis die die lekker vindt, dus die koop ik bijna nooit.
Hier ook!quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:22 schreef livelink het volgende:
Appels zijn inderdaad niet goedkoop. Ik koop altijd van die kleine zoete appeltjes van de AH.
Die zijn niet zo melig. Die zijn 2,99 per kilo.
En Granny Smith vind ik ook lekker. Maar ik ben de enige bij ons thuis die die lekker vindt, dus die koop ik bijna nooit.
Het hangt er voor mij van af wat voor recept er gebruikt wordt want er zijn nogal wat varianten.quote:Op vrijdag 13 november 2020 19:40 schreef MadMaster het volgende:
Stamppot met appeltjes, ik heb het nooit lekker gevonden...
quote:
Dat is nog maar afwachten toch?quote:
Dan wordt het tijd dat hij op dieet gaat.quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2020 07:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat hij op dieet gaat.
Ik kan eigenlijk nog wel een paar uurtjes slaap gebruiken. 6 uurtjes is wat te weinig.quote:
Klopt. Ik heb er ook niet meer geslapen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk nog wel een paar uurtjes slaap gebruiken. 6 uurtjes is wat te weinig.
Het is dat ik zo om boodschappen moet en daarna meteen door naar de kringloop, anders had ik nu alweer geslapenquote:Op zaterdag 14 november 2020 08:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb er ook niet meer geslapen.
Ik ga eind van de middag nog even een uurtje plat.
Dat is tofquote:Op zaterdag 14 november 2020 08:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is dat ik zo om boodschappen moet en daarna meteen door naar de kringloop, anders had ik nu alweer geslapen
We waren van de week nog op tv in Paleis voor een prikkie of zo, moet het nog even terugkijken.
Heb jij het zo druk dan met het nieuwe huis?quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:13 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is tof
Jammer dat hier de rondjes kringloop er een beetje bij inschieten.
Een andere keuze hadden ze ook niet, we waren op dat moment de enige grotere kringloop hier in het dorp.quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:13 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is tof
Jammer dat hier de rondjes kringloop er een beetje bij inschieten.
Nee we hebben het druk met het niet opzoeken van Corona.quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Heb jij het zo druk dan met het nieuwe huis?
Bij ons is het ook nog steeds best druk, ook door de week, er staat nog regelmatig een korte rij voor de winkel.quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:23 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nee we hebben het druk met het niet opzoeken van Corona.
We gaan af en toe doordeweeks als het rustig zou kunnen zijn, maar op zaterdag moet je er echt niet zijn, en bij onze favoriete moet je in deze tijd helemaal niet zijn, veel te druk
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:34 schreef peaceman het volgende:
Goedemorgen
Zojuist maar eens mijn contract voor onbepaalde tijd getekend..
quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:34 schreef peaceman het volgende:
Goedemorgen
Tegenwoordig kan het digitaalquote:Op zaterdag 14 november 2020 08:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Maar op zaterdag?
Met het tekenen van z'n nieuwe contract heeft hij er gelijk de weekenddienst bij gekregen...quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Maar op zaterdag?
Ik heb onlangs toch echt handje matig, in tweevoud met de meegezonden pen, mijn nieuwe contract mogen tekenen en 1 deel daarna op de post mogen doen...quote:
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:34 schreef peaceman het volgende:
Goedemorgen
Wat ouderwetsquote:Op zaterdag 14 november 2020 08:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb onlangs toch echt handje matig, in tweevoud met de meegezonden pen, mijn nieuwe contract mogen tekenen en 1 deel daarna op de post mogen doen...
Maar wel een gratis penquote:
Tja dat is nog steeds geen fles wijn..quote:
Nee en dat zal het ook niet worden ookquote:Op zaterdag 14 november 2020 09:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja dat is nog steeds geen fles wijn..
Kreeg je die erbij of mocht je naar een digitale versie er van kijken?quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja dat is nog steeds geen fles wijn..
Nee ik krijg er niks bij, maar voor just me moet een fles wijn toch aantrekkelijker klinken dan een pen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kreeg je die erbij of mocht je naar een digitale versie er van kijken?
Ha, ik vond het al een apart cadeau bij een nieuw contract...quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee ik krijg er niks bij, maar voor just me moet een fles wijn toch aantrekkelijker klinken dan een pen.
Een wekkerradio, met mogelijkheid tot draadloos opladen van je telefoon.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ha, ik vond het al een apart cadeau bij een nieuw contract...
Zijn er hier mensen die iets van hun werkgever hebben gekregen vanwege de huidige situatie?
Binnenkort ontvang ik als het goed is een koffiepakket en we hebben een bedrag gekregen om je thuiswerkplek op orde te kunnen maken. That's it...
Hahaha, als je maar op tijd opstaat dus...quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Een wekkerradio, met mogelijkheid tot draadloos opladen van je telefoon.
Een wekker om je wekker op te laden dusquote:Op zaterdag 14 november 2020 09:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Een wekkerradio, met mogelijkheid tot draadloos opladen van je telefoon.
Alsof ik daar moeite mee heb.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hahaha, als je maar op tijd opstaat dus...
We gaan er als or navraag naar doen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:33 schreef Rafeiro het volgende:
En voor de mensen met vaste reisvergoeding, check even of je de per 1-1-21 nog krijgt, dan vervalt de regeling dat het ivm corona nog belastingvrij uitgekeerd mag worden.
Oh die is er bij ons allang af. Logisch ook.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:33 schreef Rafeiro het volgende:
En voor de mensen met vaste reisvergoeding, check even of je de per 1-1-21 nog krijgt, dan vervalt de regeling dat het ivm corona nog belastingvrij uitgekeerd mag worden.
quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarom...
Ze hadden je beter een slaapcursus kunnen geven.
We krijgen sowieso een extra groot kerstcadeau en er wordt nog gekeken naar een extra vergoeding voor het thuiswerken.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn er hier mensen die iets van hun werkgever hebben gekregen vanwege de huidige situatie?
Binnenkort ontvang ik als het goed is een koffiepakket en we hebben een bedrag gekregen om je thuiswerkplek op orde te kunnen maken. That's it...
Werkgevers mogen het nu nog doorvoeren, vind het ook wel logisch, maar gaat vaak wel om flinke bedragen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oh die is er bij ons allang af. Logisch ook.
Nu krijg je per rit naar het werk vergoed.
Als je niet reist, is het niet zo vreemd als het komt te vervallen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:33 schreef Rafeiro het volgende:
Beter iets dan nietsquote:Op zaterdag 14 november 2020 09:39 schreef Rafeiro het volgende:
Volgens NIBUD kost thuiswerken ongeveer ¤2 per dag. Wat mij wat weinig lijkt, maar soit.
Daarom vind ik het ook logisch dat het er bij ons al snel afging. Het is een reiskostenvergoeding.. en bij ons op kantoor reist zo goed als niemand elke dag. Waarom zou je een reiskostenvergoeding moeten betalen als werkgever voor niet reizen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:38 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Werkgevers mogen het nu nog doorvoeren, vind het ook wel logisch, maar gaat vaak wel om flinke bedragen.
Netjes!quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
We krijgen sowieso een extra groot kerstcadeau en er wordt nog gekeken naar een extra vergoeding voor het thuiswerken.
Kerstcadeau wordt twee keer zo hoog geloof ik. Daar staat dan wel tegenover dat er geen feest is natuurlijk.quote:
Qua verwarming en koffie verbruiken we nu veel meer dan normaal.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:39 schreef Rafeiro het volgende:
Volgens NIBUD kost thuiswerken ongeveer ¤2 per dag. Wat mij wat weinig lijkt, maar soit.
Het zou nu gezien kunnen worden als thuiswerk vergoeding.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook logisch dat het er bij ons al snel afging. Het is een reiskostenvergoeding.. en bij ons op kantoor reist zo goed als niemand elke dag. Waarom zou je een reiskostenvergoeding moeten betalen als werkgever voor niet reizen?
Ik snap je punt, maar zo werkt dat niet. Dat moet apart besloten en bepaald worden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:42 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Het zou nu gezien kunnen worden als thuiswerk vergoeding.
Twee keer zo hoog zegt niet veel, je kan er ook een sneeuwschuiver in doen dan...quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kerstcadeau wordt twee keer zo hoog geloof ik. Daar staat dan wel tegenover dat er geen feest is natuurlijk.
Ja en nee, fiscaal kan een werkgever daar niets mee, dit was een legale tussenweg.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zo werkt dat niet. Dat moet apart besloten en bepaald worden.
Dan zou iemand uit pak 'm beet Maastricht meer thuiswerk bijdrage krijgen, dan iemand die relatief om de hoek woont...quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:42 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Het zou nu gezien kunnen worden als thuiswerk vergoeding.
Ik ben zijdelings betrokken (geweest) bij het bepalen van het kerstcadeau en ben er heel erg tevreden over.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Twee keer zo hoog zegt niet veel, je kan er ook een sneeuwschuiver in doen dan...
Kerstfeest doen we normaal gesproken niet aan, maar nu wordt de ene na de andere online kerstmeeting ingepland voor het eind van het jaar. Ik verwacht dus ook nog wel wat dozen met versnaperingen om dat allemaal door te komen...
Tussenweg, niet ideaal. En wat nou als het bedrijf in Maastricht zit?quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan zou iemand uit pak 'm beet Maastricht meer thuiswerk bijdrage krijgen, dan iemand die relatief om de hoek woont...
Precies.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan zou iemand uit pak 'm beet Maastricht meer thuiswerk bijdrage krijgen, dan iemand die relatief om de hoek woont...
Compleet idioot.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:47 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Tussenweg, niet ideaal. En wat nou als het bedrijf in Maastricht zit?
Ehm, tot 1-1-21 is het de praktijk. Niet elk bedrijf hoeft het te gebruiken, maar de optie is er nog.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Compleet idioot.
Bij ons komen werknemers zelfs uit het buitenland.
Minder reistijd en meer cashen, gaat niet gebeuren...
Klinkt allemaal heel mooi, maar zoals mad al aangeeft, creëer je er alleen maar ongelijkheid mee.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:50 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ehm, tot 1-1-21 is het de praktijk. Niet elk bedrijf hoeft het te gebruiken, maar de optie is er nog.
Ja, nog 1,5 maand en daarna is het bij de meeste bedrijven klaar.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:50 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ehm, tot 1-1-21 is het de praktijk. Niet elk bedrijf hoeft het te gebruiken, maar de optie is er nog.
Een mondkapjequote:Op zaterdag 14 november 2020 09:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:52 schreef Melting het volgende:
@:justme:
ik hoop niet dat er ook zo'n beesten bij jullie op de golfclub rondlopen.
Lijkt Jurassic Parc wel.
https://www.hln.be/bizar/(...)xwCz8T2skRTd2BDTUJxo
Niks, wou alleen mensen die er evt nog wel gebruik van maken er op wijzen dat het per 1-1-21 afgelopen kan zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, nog 1,5 maand en daarna is het bij de meeste bedrijven klaar.
Wat loop je nou te prediken?
Sympathiek gebaar toch?quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een mondkapje![]()
Maar eentje zonder zo’n metalen strip, daar kan ik dus weinig mee.
En helemaal in het begin toen de toko een paar weken dicht was hebben bij iedereen 2 bosjes tulpen langsgebracht.
Bloemen zijn altijd goed.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een mondkapje![]()
Maar eentje zonder zo’n metalen strip, daar kan ik dus weinig mee.
En helemaal in het begin toen de toko een paar weken dicht was hebben bij iedereen 2 bosjes tulpen langsgebracht.
Dat is dan weer een beetje domquote:Op zaterdag 14 november 2020 09:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bloemen zijn altijd goed.
Bedenk me nu dat we ook nog een bloemenbon hebben gekregen voor een keten die hier niet in de buurt zit...
dan heeft de bon een goede bestemming gekregenquote:Op zaterdag 14 november 2020 10:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik hoor net dat we de bon weggegeven hebben...
Ik vond ook nog een bloemenbon van ¤ 5,00 ergens in een laatje, onbeperkt geldig, nou ik ga mijn huis versierenquote:Op zaterdag 14 november 2020 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier liggen al jaren een paar bloemenbonnen, ik gok er twee verlopen zijn.
In ieder geval gevarieerd...quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph kreeg een keer verdroogde brievenbustulpen, een theepakket en onlangs een boekje met gebundelde blogs van een collega.
Kerstpakket zal wel weer een zelf uit te zoeken iets twv ¤45 zijn, daar kiezen we elk jaar een bon.
Die kunnen niet verlopen...quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier liggen al jaren een paar bloemenbonnen, ik gok er twee verlopen zijn.
Volgens mij hebben we ook nog een stapel bonnen voor van alles en nog wat liggen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:10 schreef just me het volgende:
[..]
dan heeft de bon een goede bestemming gekregen
![]()
Zal best, maar om nou in een winkel te gaan bakkeleien over een op papier verlopen kaart of bon...quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:15 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Die kunnen niet verlopen...
Datum erop zetten kan wel, maar dat is juridisch niet juist.
Ze zijn onbeperkt geldig.
Twee zijn handgeschreven vanwege een ‘retour’. Fleurop heeft een geldigheid van 5 jaar en bij de vvv cadeaukaarten wordt er na een paar jaar een vergoeding ingehouden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:15 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Die kunnen niet verlopen...
Datum erop zetten kan wel, maar dat is juridisch niet juist.
Ze zijn onbeperkt geldig.
Shop ze, ik ga dat (hopelijk) lekker rustig doen tijdens de Sinterklaas intocht...quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:18 schreef just me het volgende:
Ik ga mijn warme huis inwisselen voor de regen buiten, tijd om boodschappen te doen
en dán wil ik juist weer thuis zijnquote:Op zaterdag 14 november 2020 10:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Shop ze, ik ga dat (hopelijk) lekker rustig doen tijdens de Sinterklaas intocht...
Ik doe dat meestal op vrijdagmiddag, na werktijd. Ik ben dan eerder vrij dan op andere dagen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteren boodschappen gedaan, de zaterdag vermijden we altijd
quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:45 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Nah, iets te veel info voor het publiek
Hartstichting zegt:quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn hartslag is in rust ook redelijk hoog, dank voor de herinnering, ik ga morgen weer even meten.
Vind ik idd vrij hoog als je volledig in rust bent. Of ben je heel erg gespannen als je de meting gaat doen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:49 schreef Rafeiro het volgende:
Is mijn bloeddruk goed is mijn hartslag bij rust 100+
Net 2x getest en 106 en 107. Morgen maar weer even kijken en dan misschien toch even contact zoeken met de huisarts. Is wel erg hoog voor in rust
dan hebben ze hem een te klein oor aangenaaidquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou, zojuist weer post van de werkgever hoor, een wasbaar mondkapje. Helaas heeft Symph een enorm groot hoofd, dus dat mondkapje zit te strak
Bedankt voor niets dusquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb het mondkapje ook even getest, wat een onding. Het is van een soort badkledingstof met een dikke voering erin en ik heb meteen flaporen.
Nee, doe het thuis zelf, dat is niet echt eng. Maar lurkt u hier vaker? ken u verder niet echtquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:36 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Vind ik idd vrij hoog als je volledig in rust bent. Of ben je heel erg gespannen als je de meting gaat doen?
Zeker.quote:
je zou pas morgen weer een meting doenquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:37 schreef Rafeiro het volgende:
116/83 met hartslag van 120 nu. Ga het toch maar iets meer in het snotje houden.
Amenquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:40 schreef just me het volgende:
[..]
je zou pas morgen weer een meting doen![]()
Ga je nu niet gek maken alsjeblieft
Dit.quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:40 schreef just me het volgende:
[..]
Stuiterkonijn ikkequote:Op zaterdag 14 november 2020 13:40 schreef just me het volgende:
[..]
Wij hebben een kaartje in maart, bloemen in april, grote badhanddoek in juli en onlangs een boekje ontvangen. Begin december krijgen we nog een chocoladeletter en het bedrag voor het zelf uit te zoeken kerstpakket is met de helft verhoogd.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het mag inderdaad maar het hoeft niet als werkgever anders beslist. Bij ons is de reiskostenvergoeding (pas) per 1 oktober jl. stop gezet. Wij krijgen nog wel in december een thuiswerkvergoeding voor de periode tot maart 2020.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:33 schreef Rafeiro het volgende:
Geen idee, dat gebruik ik nooit, mail ook weinig, gezien 9169 ongelezen mails. Zou ik eens wat aan moeten doen.quote:
Dan ga ik dan maar eens streamen terwijl ik batch 2 mede maak. Ca 6kg honing staat nu in de sous vide om wat vloeibaarder te worden...quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:00 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga zo weer eens (compleet onvoorbereid) een mix in elkaar flansen/opnemen, waarbij ik de stream aanzet...
Lekkuuur!quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan ga ik dan maar eens streamen terwijl ik batch 2 mede maak. Ca 6kg honing staat nu in de sous vide om wat vloeibaarder te worden...
Gooi dit maar onder de verzamelnaam 'Techno'.quote:
No, no, no no limits. Was dat voldoende bewijs?quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Even een check of er echt mensen luisteren...
Ik ben trots op je...quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:37 schreef livelink het volgende:
[..]
No, no, no no limits. Was dat voldoende bewijs?
Hoop het uiteraard niet, maar kan dat nog gaan schiften?quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:44 schreef Fogel het volgende:
Gistvat is gedesinfecteerd, nu nog even wachten tot het water <40 graden is en dan kan de honing, water en gist bij elkaar geklutst worden
Woody Woodpecker?quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:46 schreef MadMaster het volgende:
Eens kijken of iemand dit (her)kent...
Ah, film heb ik niet gezien.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp waar je op doelt...
Maar nee:
[ afbeelding ]
Waar doel je op met schiften? Als in een saus ofzo? Dan nee.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoop het uiteraard niet, maar kan dat nog gaan schiften?
Ik ben niet zo'n kenner van de combi gist en honing, ik dacht dat elkaar misschien nog zou kunnen bijten...quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waar doel je op met schiften? Als in een saus ofzo? Dan nee.
Is juist de hele bedoeling. De gist vreet de suikers van de honing op en maakt er alcohol van.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n kenner van de combi gist en honing, ik dacht dat elkaar misschien nog zou kunnen bijten...
Ja, dat proces van distilleren ken ik wel. Ik heb ruim 100 distilleerderijen bezocht...quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is juist de hele bedoeling. De gist vreet de suikers van de honing op en maakt er alcohol van.
Dit is gisten, niet distilleren, kan evt na het gisten gedaan worden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat proces van distilleren ken ik wel. Ik heb ruim 100 distilleerderijen bezocht...
Maar omdat het andere suikers zijn, m.i. minder zuiver, dacht ik dat het invloed zou kunnen hebben.
Zoiets heb ik wel eens gehoord, vandaar...
OK, het voorproces voor distilleren uiteraard, het maken van beslag en wort...quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dit is gisten, niet distilleren, kan evt na het gisten gedaan worden.
De suikers verschillen inderdaad van complexiteit, en afhankelijk van het gist dat je gebruikt wordt het al dan niet allemaal omgezet in suikers. Champagnegist bv noemen ze ook wel "tractorgist" omdat het door alles wat maar op suiker lijkt heen"vreet" en alcohol van maakt.
Eigenlijk geen idee hoe complex de honingsuikers zijn, maar het gist dat ik de vorige keer gebruikte heeft letterlijk alles omgezet naar alcohol. Nu test ik een ander soort gist wat ik ook voor bier gebruik, zou minder fenolen als bijsmaak geven.
Tot later?quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:08 schreef livelink het volgende:
Ik ga afsluiten MadMaster. Dank je wel voor je spontane mix.
Mij mede noemen ze het "must" ipv wort. Snap ook niet helemaal waarom ze mede "brouwen" noemen, want het hele "brouw"process is honing, water en gist mixen. Geen beslag, specifieke warmteprofielen (behalve warm genoeg om de honing vloeibaar te krijgen en koud genoeg zodat de gist niet dood gaat) om smaken en suikers eruit te krijgen, niks van dat...quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, het voorproces voor distilleren uiteraard, het maken van beslag en wort...
Hmmm, anders dus dan bier en/of whisky.quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mij mede noemen ze het "must" ipv wort. Snap ook niet helemaal waarom ze mede "brouwen" noemen, want het hele "brouw"process is honing, water en gist mixen. Geen beslag, specifieke warmteprofielen (behalve warm genoeg om de honing vloeibaar te krijgen en koud genoeg zodat de gist niet dood gaat) om smaken en suikers eruit te krijgen, niks van dat...
It's voodoo magicquote:Op zaterdag 14 november 2020 17:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, anders dus dan bier en/of whisky.
Weer wat geleerd...
Thanksquote:Op zaterdag 14 november 2020 17:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
Succes met het niet-brouwen...
Succes!quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:02 schreef MadMaster het volgende:
Ik luister mee, maar zo eerst even mijn whisky voor vandaag raden.
Laatste dag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |