Als de meest onveilige staat in de VS kan Alaska wel wat Law en Order gebruiken ja.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:01 schreef spinazieruiker het volgende:
Jimmy Kimmel stelt voor om Trump president van Alaska te maken:
Ik zeg: doen
Vanuit Alaska kun je Rusland zien liggen, dat zal hem ook wel aanspreken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als de meest onveilige staat in de VS kan Alaska wel wat Law en Order gebruiken ja.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:09 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Vanuit Alaska kun je Rusland zien liggen, dat zal hem ook wel aanspreken.
Het erge is dat vele Nederlandse Trump-fans Jensen inderdaad al als een nieuwsbron zien en ze alles geloven wat hij uitkraamt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 01:39 schreef SiGNe het volgende:
De logica die die vent volgt..:')
TRump roept dat de kijkcijfers van Fox zijn gekelderd en zegt dat de schuld is van hun "Fake News" over de uitslagen.
Hij heeft totaal niet door dat de verkiezingen voorbij zijn, dat hij verloren heeft en Amerika dus ook geen verkiezingsnieuws meer kijkt.
En wat zeggen de Trump aanhangers?
Op naar Newsmax wat daar zijn ze wel goede Trump aanhangers.
Als dat zo doorgaat zien ze op een gegeven moment zelffs Jensen als nieuwsbron
Biden was dan ook wel de slechtste kandidaat ooit, daar zou hij nooit van verliezenquote:Op vrijdag 13 november 2020 11:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ja, in Alaska heeft hij gewonnen, met een landslade, so much winning.
Het allerergste voor Trump is natuurlijk dat hij Biden de hele tijd heeft weggezet als dom, (Dumb en now he's dumb and a half), sloom en totaal onbekwaam. Als je van een dom, sloom en icapable persoon verliest, is dat driedubbel erg voor je reputatie.En zo bijt het denigrerende bijnamen voor anderen verzinnen hem uiteindelijk terug.
Toch heeft Biden meer stemmen gehaald dan welke presidentskandidaat dan ook in de geschiedenis van de VS.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Biden was dan ook wel de slechtste kandidaat ooit, daar zou hij nooit van verliezen
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 13 november 2020 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch heeft Biden meer stemmen gehaald dan welke presidentskandidaat dan ook in de geschiedenis van de VS.
Ook een record.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook
Hoe zit dat eigenlijk voor Trump qua Republikeinse kiezers ooit?
Het is ook een klein wonder dat Trump verloren heeft van een zo niet aansprekende kandidaat. Als het iemand van het kaliber Obama was geweest dan had Trump geen schijn van kans gehad denk ik.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ja, in Alaska heeft hij gewonnen, met een landslade, so much winning.
Het allerergste voor Trump is natuurlijk dat hij Biden de hele tijd heeft weggezet als dom, (Dumb en now he's dumb and a half), sloom en totaal onbekwaam. Als je van een dom, sloom en icapable persoon verliest, is dat driedubbel erg voor je reputatie.En zo bijt het denigrerende bijnamen voor anderen verzinnen hem uiteindelijk terug.
ho ho ho... er zijn nog hertellingen en rechtzakenquote:Op vrijdag 13 november 2020 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook een record.
Daar staat tegenover dat hij als zittende president percentueel gezien de grootste nederlaag heeft geleden sinds Carter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of ze in die kleine counties zelf tellen of dat het in een grotere county wordt gedaan? Dat zou kunnen verklaren waarom het langer duurt (wild guess).quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Gaat lekker daar met tellen in sommige counties. Roberts county, na 10 dagen tellen pas 546 van de 719 stemmen geteld. En 96.2% voor Trump en 3.1% voor Biden. Als ik Biden was zou ik daar zeker iets achter zoeken![]()
[ afbeelding ]
Of Castro Country, 2067 stemmen geteld, van de 2720, 76.9% voor Trump, 22.4% voor Biden.
[ afbeelding ]
Biden zal niet winnen in die counties, maar het maakt het verschil in de popular vote wel duidelijker als er geteld wordt. Hoe moeilijk kan het zijn, je hebt 700 stemmen te tellen en doet er meer dan 10 dagen over?
Ja, of zoals in mijn eigen woorden in een ander topic:quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het beledigen van McCain komt dus als een boemerang terug daar.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:59 schreef Arcee het volgende:
De epische postume fuck you van John McCain aan het adres van Trump in Arizona is een feit.
Zonder zo'n soort systeem heeft de huidige republikeinse partij 0 kans om nog de presidentsverkiezingen te winnen. Dus dat krijg je niet snel gewijzigd..quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:20 schreef MakkieR het volgende:
In hoever denken jullie dat het kiesmannen systeem nog een toekomst heeft in Amerika als je ziet voor hoeveel problemen het nu zorgt in het land. Zorgt dit systeem niet voor verdeeldheid, wantrouwen en onrecht voor sommige kiezers. Hoe lang zal Amerikanen dat systeem nog accepteren als je stem werkelijk geen stuiver waard in als het geen swingstate is.
Daar ben ik het met je eens, maar dit zijn wel hele vreemde tijden met een president die zijn verlies niet toe wil geven en een systeem dat nu niet meer voor ze werkt met de briefstemmen. Misschien gaan Amerikanen er anders na kijken, dat het heel veel problemen geeft, onrust en onduidelijkheid. Misschien zou Amerika om de 4 jaar de macht aan de ander moeten geven als wet. Dus geen verkiezingen, zou dat niet wat zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zonder zo'n soort systeem heeft de huidige republikeinse partij 0 kans om nog de presidentsverkiezingen te winnen. Dus dat krijg je niet snel gewijzigd..
Dat botst het vrijheidsgevoel van veel Amerikanen al te zeer tegen de borst, vermoed ik.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens, maar dit zijn wel hele vreemde tijden met een president die zijn verlies niet toe wil geven en een systeem dat nu niet meer voor ze werkt met de briefstemmen. Misschien gaan Amerikanen er anders na kijken, dat het heel veel problemen geeft, onrust en onduidelijkheid. Misschien zou Amerika om de 4 jaar de macht aan de ander moeten geven als wet. Dus geen verkiezingen, zou dat niet wat zijn.
Daar krijg je nooit de meerderheid voor die benodigd is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:20 schreef MakkieR het volgende:
In hoever denken jullie dat het kiesmannen systeem nog een toekomst heeft in Amerika als je ziet voor hoeveel problemen het nu zorgt in het land. Zorgt dit systeem niet voor verdeeldheid, wantrouwen en onrecht voor sommige kiezers. Hoe lang zal Amerikanen dat systeem nog accepteren als je stem werkelijk geen stuiver waard in als het geen swingstate is.
Ik ben het in meer algemene zin wel met je eens dat het Amerikaanse kiesstelsel grondig op de schop moet. Niet vanwege deze verkiezingen, ongeacht of je nu voor Trump of Biden was, maar het is al langer disfunctioneel.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:20 schreef MakkieR het volgende:
Ja, je zit een beetje in een gridlock. Dat kiesstelsel is hopeloos gedateerd, maar het geeft kleine staten (met name in de senaat) enorm veel meer macht dan ze zouden hebben in een proportioneel stelsel. Omdat wijzigingen in het stelsel wijzigingen in de grondwet zijn, kun je dat wel vergeten. Dan zou namelijk allereerst het voorstel al door de senaat moeten komen met een supermajority en vervolgens ook nog eens geratificeerd moeten worden door de staten.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar krijg je nooit de meerderheid voor die benodigd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |