quote:Op woensdag 11 november 2020 15:46 schreef methodmich het volgende:
Meike nam deel aan seizoen 2 van Idols. Dit seizoen werd uiteindelijk gewonnen door Boris. Met welk nummer deed Boris auditie?
quote:Op woensdag 11 november 2020 16:17 schreef cafca het volgende:
Was dat niet iets van Stevie Wonder? Isn't she lovely
Daar heb ik nog steeds trauma's van dus ik ben niet zo moeilijk. Ik vond het evident dat ie precies wist om wie ik vroeg.😉😀quote:Op woensdag 11 november 2020 09:50 schreef methodmich het volgende:
Soepele jury hoor @:lubje25, McGargille ook goed rekenen waar het McGarrigle is. Dat was vroeger op de middelbare school niet bij elke repetitie gelukt denk ik.
Haha, nou vooruit. Maakt verder ook niet uit hoor, maar je zou wensen dat alle docenten zo soepel waren.quote:Op woensdag 11 november 2020 18:04 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Daar heb ik nog steeds trauma's van dus ik ben niet zo moeilijk. Ik vond het evident dat ie precies wist om wie ik vroeg.😉😀
Gokje op Kiss dan. I was made for loving you.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Haha, nou vooruit. Maakt verder ook niet uit hoor, maar je zou wensen dat alle docenten zo soepel waren.
Het antwoord op de openstaande vraag is toch wel een vervolgvraag trouwens. Kleine hint.
Zal ik dan ook maar de hint geven dat het een vervolgvraag is?quote:Op donderdag 12 november 2020 08:35 schreef methodmich het volgende:
Die tweede van rechts lijkt vaag op Aboutaleb in zijn jongere jaren, maar daar kan ik geen band aan koppelen.
quote:Op donderdag 12 november 2020 09:24 schreef pipster het volgende:
Ik meen Anne en Trevor te herkennen. Art of Noise.Alleen Tom ontbreekt.
quote:What Noise is the second studio album by English synth-pop band, released in 1984 by Magnet Records. It is the last
album to feature founding members including saxophonist Josephine Wells, and violinist Peter Barnett. Second keyboardist George Stewart would also leave the band after this album but would later rejoin the band.
Kissing The Pink?quote:Op donderdag 12 november 2020 10:25 schreef pipster het volgende:
Denk dat de gezochte band hier het bekendst is van hun nummer One Step uit 1986.
quote:
Hoppa 60% waarvan 50% goedgegokt.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:09 schreef methodmich het volgende:
Weet het helaas niet.
Voor wie tussendoor even een lastig quizje over teksten uit Nederpop wil doen:
https://www.quizyourfrien(...)011120529178447&lnk&
Nee, maar qua aantal lettergrepen zit je goed en de laatste lettergreep is op 1 letter op het eind na zelfs compleet...quote:
De muzikale man achter vele Nederlandse TV en theater producties...quote:
Stand 1422quote:
Correct ende goedquote:Op dinsdag 17 november 2020 08:25 schreef iggyinthehouse het volgende:
en dat heb ik gezien: The Meters
fijne muziek
quote:is from New Orleans, Louisiana. He has mixed African-American, Caucasian, and Native American (Choctaw) heritage. His uncle, George "Big Chief Jolly" Landry, was lead singer of the Mardi Gras Indian group The Wild Tchoupitoulas.
got his facial tattoo when he was 16 years old
Dat was zijn bekendste en tweede. Deze is in de Bijbel familie van voorgaande.quote:
Boek nooit gelezen: Black Moses?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:40 schreef Blogman het volgende:
[..]
Dat was zijn bekendste en tweede. Deze is in de Bijbel familie van voorgaande.
Toch wel dus. Of je hebt van de kerk in Amsterdam gehoord.quote:Op donderdag 19 november 2020 08:38 schreef Burnett het volgende:
[..]
Boek nooit gelezen: Black Moses?
quote:Sun's in your eyes, the heat is in your hair
They seem to hate you
Because you're there
quote:So I prayed on my knees to the heaven above
Send me somebody, please, someone to love
Led them into my story, give me your hand
Don't let me down with a heart to be damned
Met de hele foute spelling ook nogquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
wonderfull days - charly lownoise/mental theo
quote:is a soundtrack album recorded by James Brown for the film of the same name and released in 1973.
Die ja.quote:
quote:is een Belgische groep uit Vlaams Brabant die progressieve rock, metal en mathrock speelt.
quote:
quote:is an artist, sculptor, musician, painter, carpenter and handyman.[1] He was the percussionist for Swans (2010–2016). He has performed with Shearwater (2001–2010), a band from Austin, Texas, Bill Callahan, The Angels of Light, Lisa Germano, Yonatan Gat, Gretchen Phillips, Devendra Banhart, Rebecca Cannon, Swans, Xiu Xiu, Flock of Dimes & Amanda Palmer, Whalesong,[2]and the Grand Theft Orchestra.
Opgezocht, want dit zegt me niets.quote:
Wat van wie?quote:Hey, hey I listen to you pray as if some help will come
Hey, hey She will dance on our graves when we are dead and gone
Jazeker hoorde hem laatst weer eens, lekker nummertjequote:
Stand 1422quote:
Zonder ' op de a, maar dat zie ik door de vingers!quote:
Sin with Sebastianquote:Op woensdag 25 november 2020 19:51 schreef pipster het volgende:
"Shut Up (and Sleep with Me)"
Is een nummer van ?
Stand 1422quote:
Wat van wie?quote:Dream on white boy
Dream on black girl
Then wake up to a brand new day
To find your dreams have washed away
Stand 1422quote:
hoplaquote:Op donderdag 26 november 2020 10:15 schreef belsen het volgende:
Marco Borsato - De meeste dromen zijn bedrog
Everly Brothers - All I have to do is dream
John Lennon - #9 dream
The Jam - Dreams of children
NUHR - Dromen
Mamma Cass - Dream a little dream
Man of La Mancha - The imposible dream
Billy Ocean - Get out of my dreams and into my car
Paul de Leeuw & André Hazes - Droomland
Skunk Anansie - I can dream
Wie?quote:Look, he's crawling up my wall
Black and hairy, very small
Now he's up above my head
Hanging by a little thread
The Who - Boris the Spiderquote:
Lijkt me wel... 🕷quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:49 schreef Blogman het volgende:
[..]
The Who - Boris the Spider
Boris dus eigenlijk.
Wat van wie (correcte titel graag)?quote:In München staat een bierhuis,
maar bordelen moeten daar weg.
Skandal Im Sperrbezirk - Spider Murphy Gangquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:01 schreef Blogman het volgende:
[..]
Wat van wie (correcte titel graag)?
Stand 1422quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:04 schreef MadMaster het volgende:
Murphy dit keer.
[..]
Skandal Im Sperrbezirk - Spider Murphy Gang
quote:
quote:
Zoveel inspiratie heb ik nietquote:
Bono Voxquote:Op zaterdag 28 november 2020 14:58 schreef Charmian het volgende:
[..]
[..]
Zoveel inspiratie heb ik niet![]()
Dus vertel maar wie nieuwe ambassadeur voor War child is
quote:
Nee en nee. Indirect en heel ver gezocht een vervolgvraag.quote:
Ik ben toch meer van de Death Metal-zang van Sherida Spitse,quote:
Twijfel ik over. De raps van Shan Ice S vind ik leuker.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ben toch meer van de Death Metal-zang van Sherida Spitse,
die doet het prima ja.quote:
Nog maar een hint dan: komt uit de keukenquote:Op zaterdag 28 november 2020 17:38 schreef Charmian het volgende:
[..]
[..]
Nee en nee. Indirect en heel ver gezocht een vervolgvraag.
yup!quote:
Volledige titel en artiest van deze graag.quote:When marimba rythm starts to play
Dance with me, make me sway
Like the lazy ocean laps the shore, hold me close
Sway me more.
quote:
Over welk nummer en van wie gaat dit?quote:Het lied heeft als thema "Als je wilt liefhebben, moet jij beginnen"
Suzi Quatro - If You Can't Give Me Love?quote:Op maandag 30 november 2020 15:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Van Wikipedia:
[..]
Over welk nummer en van wie gaat dit?
Mambo no. 5? Van Lou Bega?quote:Op maandag 30 november 2020 15:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Van Wikipedia:
[..]
If you want my love van Cheap Trick?quote:Op maandag 30 november 2020 15:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Van Wikipedia:
[..]
Rafaella Cara - A Far L'Amore Comminca Tu... (of zoiets)quote:Op maandag 30 november 2020 22:34 schreef iggyinthehouse het volgende:
Nee allemaal niet goed.
Nummer in de Italiaanse taal dat recentelijk, via een cover, weer bekendheid heeft gekregen
quote:Op maandag 30 november 2020 22:55 schreef MadMaster het volgende:
Stand 1422
cafca 1
pipster 5
MadMaster 3
iggyinthehouse 4
Berkery 1
Burnett 2
Blogman 2
bartrid 3
PilgrimSands 2
Slaveloos 1
methodmich 1
Da_Sandman 2
belsen 1
Charmian 1
[..]
Rafaella Cara - A Far L'Amore Comminca Tu... (of zoiets)
Van wie is deze quote en over welke song gaat het?quote:"That was some session...John and Paul joined me and George Martin. We made one track and then everyone had a go at suggesting how they thought it should be recorded. George said it should be one way, John and Paul another and I just added my suggestions while they were thinking of what else they could do with the composition."
Billy Preston - Get Back?quote:Op maandag 30 november 2020 23:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van wie is deze quote en over welke song gaat het?
Al iets dichter in de buurt, hoewel John Lennon daar niets mee van doen had.quote:
Inclusief de introductie van de song door John Lennon:quote:
Lekker gepuzzeld!quote:
Ik dacht dat ik het nummer niet kende, maar toch wel gelukkig!quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Inclusief de introductie van de song door John Lennon:
Het is haar meest onbekende bekende single.quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:20 schreef Blogman het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het nummer niet kende, maar toch wel gelukkig!
quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is haar meest onbekende bekende single.
Ik kreeg het van Spotify voorgeschoteld in mijn Discover Weekly lijst en dacht het ook niet te kennen.
Kende het dus wel, maar er zijn decennia dat ik het niet beluister...
Forrestquote:Op woensdag 2 december 2020 15:21 schreef pipster het volgende:
Grmpf ik was nog aan het denken hoe die van Rock the Boat ook weer heten.
Creatief lijstje...quote:Op woensdag 2 december 2020 15:20 schreef iggyinthehouse het volgende:
Basshunter - Boten Anna
U96 - Das Boot
K3 - Love Boat Baby
Aaliyah - Rock The Boat
Hues Corporation - Rock The Boat
TV Theme - The Love Boat
Gebroeders Ko - Ik heb een boot
Nancy SInatra - These Boots Are Made For Walking
Club Bizarrequote:Op woensdag 2 december 2020 21:31 schreef iggyinthehouse het volgende:
U96 had naast Das Boot nog 6 andere top 40 hits.
Noem er 3. De 3e goede krijgt het punt.
Klopt helemaal!quote:Op woensdag 2 december 2020 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Club Bizarre
Love Sees No Colour
Love Religion
Meer ken ik er volgens mij ook niet...
Voor de duidelijkheid:quote:
Neuh, iets moderner en dichterbij...quote:
Na het drama in Duisburg wil de oervader van dit evenement, DJ/producer Dr. Motta, toch weer een versie in Berlijn op poten zetten.quote:
Stand 1422quote:
Geen idee meer, na het zo'n 40 jaar trouw volgen er van ben ik er tegenwoordig helemaal mee gestopt...quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:23 schreef iggyinthehouse het volgende:
Leuke vervolgvraag
Noem de huidige top 5 (artiest + nummer) van de top 40. De laatste juiste krijgt het punt.
Ik heb het van de week nog bekeken, Bieber stond er geloof ik in. De rest weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee meer, na het zo'n 40 jaar trouw volgen er van ben ik er tegenwoordig helemaal mee gestopt...
De moeilijkste vraag van de laatste 15 jaar!quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:23 schreef iggyinthehouse het volgende:
Leuke vervolgvraag
Noem de huidige top 5 (artiest + nummer) van de top 40. De laatste juiste krijgt het punt.
Tiëst klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 4 december 2020 21:36 schreef Da_Sandman het volgende:
DJ Tiësto - Business is de nummer 1 in ieder geval.
Master KG ft. Nomcebo - Jerusalema
Mister McGeequote:Op zondag 6 december 2020 10:17 schreef methodmich het volgende:
Yes!
Hoe heette de baas van de five-and-dime waar Prince in het nummer Raspberry Beret een parttime baan had?
Netjes en snel! Makkelijker dan ik dacht dus? Of Prince-fan?quote:
Niet zo moeilijk inderdaad. Lekker meezingstukje uit het nummer.quote:Op zondag 6 december 2020 10:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Netjes en snel! Makkelijker dan ik dacht dus? Of Prince-fan?
Wilde eerst vragen hoeveel uur hij er werkte, maar dat werd net wat te vaag gedefinieerd.quote:Op zondag 6 december 2020 11:35 schreef Blogman het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk inderdaad. Lekker meezingstukje uit het nummer.
Dat was wel behoorlijk op niveau geweest!quote:Op zondag 6 december 2020 16:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wilde eerst vragen hoeveel uur hij er werkte, maar dat werd net wat te vaag gedefinieerd.
Haha, ja. Maar ja, parttime kan 8 uur zijn, maar ook 32 uur.quote:Op zondag 6 december 2020 16:37 schreef Blogman het volgende:
[..]
Dat was wel behoorlijk op niveau geweest!
Sowieso Prince fan. Dit nummer is vrij makkelijk mee te zingen inderdaad.quote:Op zondag 6 december 2020 10:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Netjes en snel! Makkelijker dan ik dacht dus? Of Prince-fan?
quote:Op woensdag 9 december 2020 09:59 schreef pipster het volgende:
Gezien bericht Burnett + Iggy 11th Hour
Welk nummer van wie?quote:You're gonna wake up one morning as the sun greets the dawn
You're gonna wake up one morning as the sun greets the dawn
quote:Op woensdag 9 december 2020 11:50 schreef methodmich het volgende:
You're Gonna Miss Me van The 13th Floor Elevators!
quote:is het alter-ego van zanger en producer Hugo van de Poel. Zelf noemt hij de muziek d e p r i w a v e, wat wellicht al voldoende zegt. De zwaarmoedige teksten over huilen, leed en depressie worden omlijnd met elektronische muziek zonder opsmuk.
quote:
Verstandige keuze!quote:
Anita Heilkerquote:
quote:Op woensdag 9 december 2020 13:37 schreef methodmich het volgende:
Angela, Angéla, Ria, Esther.
(Patty en nog één).
quote:Ik ben Denise.
Ik ben Jenske.
Ik ben Naomi.
Ik ben Mandy
en ik ben Joelle.
Wij zijn![]()
Lekker zeg, Wow! inderdaad.quote:
Makkelijk vervolgquote:
quote:is een pseudoniem van de Japanse artiest Masami Akita (秋田昌美, Akita Masami) (geboren in 1956). Het pseudoniem is afgeleid van een kunstwerk van de Duitse Dadaïst Kurt Schwitters, de
. Deze benaming gebruikt hij vooral voor zijn experimentele Noise albums.
Boris zou mijn gok geweest zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:58 schreef pipster het volgende:
Nee niet Kitaro. Hintje, hij heeft afgelopen week een samenwerking uitgebracht met Boris, genaamd 2R0I2P0.
Oh wacht staan paar nummers online, maar komt 11 december uit.
da's correctquote:
Ja dat had ik inderdaad ook nog wel kunnen toevoegen.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:50 schreef iggyinthehouse het volgende:
120 minutes om precies te zijn
quote:was an American grindcore band from Newton, Massachusetts. Formed in 1988, the discography of the group consists of eight studio albums, one live album, five compilation albums, eleven extended plays (EPs) and eight split EPs.
disbanded in 2011 due to the death of frontman Seth Putnam.
quote:
quote:The band was founded by singer-songwriter Peter Kingsbery in 1982, disbanded in 1990, and reformed in 2006.
quote:en zijn verloofde April Love Greary krijgen weer een kindje. Het 26-jarige model is in verwachting van hun derde kind samen en
vierde, meldt 'Us Weekly' woensdag.
Stand 1422quote:
Stand 1422quote:Op donderdag 10 december 2020 12:12 schreef iggyinthehouse het volgende:
A+ - Enjoy Yourself
Robin Thicke - When I get You Alone
Ekseption - The 5th
Everybody get upquote:Op donderdag 10 december 2020 13:17 schreef iggyinthehouse het volgende:
Noem 5 singles die de top 40 hebben gehaald van 5ive.
Degene met de laatste toevoeging krijgt het punt
Die is ook goed (ik hinte op When the lights go out)quote:
Jocelyn Brown?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:24 schreef pipster het volgende:
Wie zong Keep on Movin' bij Soul II Soul?
quote:
Oh haha, ik bel je zaterdag wel efkes.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:26 schreef Burnett het volgende:
[..]
Jocelyn Brown?
ps: check je mail(dodenronde)
quote:ontwikkelde zijn geluid, waar meer dynamische en ritmische elementen in voorkwamen. Met name een groter gebruik van sequencing op baslijnen speelde een rol bij deze ontwikkeling. Een groot deel hiervan werd gerealiseerd met behulp van aangepaste apparatuur ontwikkeld door zijn medewerker
![]()
quote:Op donderdag 10 december 2020 18:13 schreef MadMaster het volgende:
Stand 1422
cafca 2
pipster 10
MadMaster 6
iggyinthehouse 10
Berkery 1
Burnett 3
Blogman 2
bartrid 5
PilgrimSands 2
Slaveloos 1
methodmich 5
Da_Sandman 3
belsen 1
Charmian 1
[ afbeelding ]
quote:
Panic van The Smiths met dramaqueen Morrissey...quote:Op zaterdag 12 december 2020 08:13 schreef Charmian het volgende:
Op 26 april 1986 vond de Kernramp van Tsjernobyl plaats en volgdenen
het nieuws op BBC Radio 1. Na afloop van het nieuwsbericht schakelde diskjockey Steve Wright abrupt over naar de luchtige single I'm your man van Wham!.
en
waren hier zo woest over dat ze besloten een aanklacht te schrijven tegen de oppervlakkige popmuziek van de jaren 80.
Welk nummer vloeide hier uit voort en uiteraard wie waren de uitvoerenden?
natuurlijkquote:Op zaterdag 12 december 2020 08:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Panic van The Smiths met dramaqueen Morrissey...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |