abonnement Unibet Coolblue
pi_196185263
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
pi_196185295
Sorry, ik had niet in de gaten dat ik hem sloot
pi_196186352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:00 schreef Adrian4 het volgende:
Sorry, ik had niet in de gaten dat ik hem sloot
Ik had niet in de gaten dat er na mij nog maar 1 post was :@

Ik zit dus op kantoor vandaag, hartje Utrecht. Even wat winkels ingegaan voor onder andere een nieuwe cafetiere. Pfffff, mondkapje continu op of mondkapje op en af, beide geen goed idee. Ik had het bloedheet en benauwd. Maar goed, sowieso heb ik de laatste tijd meer last van mijn astma. :{
Kortom alle Sint en Kerstshopping gaat online gebeuren, ben zelfs de Lego winkel niet in gegaan, puur even snel wat dingen kopen.
pi_196186354
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:01 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gemiste kans van je man. :{w
I know! Ik was ook teleurgesteld. ;(

quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wij waren ooit 'de mensen die nooit thuis zijn', hoorde ik via via :P .

Nu zijn we 'het gezin met dat leuke jongetje', ken ik alle ouders uit 4 blokken huizen en heeft mijn dreumes een eigen fanclubje op het speelveldje. Allemaal meisjes die hem te schattig vinden O+
Haha, dat kon bij ons onmogelijk gebeuren met middenin de lockdown verhuizen. :')

Ahhh dat klinkt echt zo knus! Ik ben dus net een week spiraalloos en hoop heel erg dat wanneer wij eenmaal zover zijn het ook lekker gaat verbroederen in de wijk.
pi_196187827
Buren. :') De ene paar buren hebben last als je een Disney-film kijkt met de achterdeur open en die andere buren (2 huizen verder) hebben er moeite mee als je eind van de middag je ramen wast met een ramen-was-apparaat.

Gelukkig ligt het aan hun en niet aan ons. :+
  woensdag 11 november 2020 @ 17:55:03 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196189568
Wij hebben net bij alle buren een kaarsje (niet brandend hoor :+) in de bus gedaan voor Sint Maarten O+. Volgend jaar hopelijk weer met aanbellen en liedjes zingen.
KuikenGuppy
pi_196190607
Wij hebben prima buren, nooit overlast in welke vorm dan ook.

Prima aanloop hier qua lampionnetjes. Wij lopen dit jaar zelf niet, kind vind het enorm leuk om een keer bij de deur te mogen staan O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196190690
Hier geen sint maarten, ken dat ook helemaal niet... Het is 11-11, mijn Oeteldonkse collega's waren erg chagrijnig dat er niets door kon gaan. Ik vind het zelf allemaal wel prima, woon midden in carnavalsgebied, maar heb er niets mee, dus heerlijk dat het allemaal voorbij gaat zonder herrie en drukte.
pi_196190736
Hier een stuk of 12 lampionnen gezien. Ik had de kinderen al gezegd dat ze niet zelf lopen, maar wel de rest mogen opeten. Dus nu ligt er nog ruim een zak mini-chocoreepjes te wachten voor ze :P

Hier geen last van de buren. Ene is een ouder stel en er staat een garage tussen. De andere een gezin, en de jongste hoor je soms wel, maar niet hinderlijk. Ik denk dat het gezin meer last heeft van ons, maar daar zeggen ze niks van. De zouden ze echt wel doen. Die dames zijn echt niet verlegen.
pi_196190789
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:07 schreef mousemicky het volgende:
Hier geen sint maarten, ken dat ook helemaal niet... Het is 11-11, mijn Oeteldonkse collega's waren erg chagrijnig dat er niets door kon gaan. Ik vind het zelf allemaal wel prima, woon midden in carnavalsgebied, maar heb er niets mee, dus heerlijk dat het allemaal voorbij gaat zonder herrie en drukte.
Enlighten me, als Frysk ;) 11-11 is de start van het Carnavals seizoen toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier een stuk of 12 lampionnen gezien. Ik had de kinderen al gezegd dat ze niet zelf lopen, maar wel de rest mogen opeten. Dus nu ligt er nog ruim een zak mini-chocoreepjes te wachten voor ze :P

Hier geen last van de buren. Ene is een ouder stel en er staat een garage tussen. De andere een gezin, en de jongste hoor je soms wel, maar niet hinderlijk. Ik denk dat het gezin meer last heeft van ons, maar daar zeggen ze niks van. De zouden ze echt wel doen. Die dames zijn echt niet verlegen.
Ik heb samen met kind een zak schepsnoep gehaald vanmiddag, de overblijfsels zijn ook voor hem. Prima deal ^O^
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196191323
Oudste is overdag met haar neefje en nichtje bij oma wat deuren langs geweest.

In ons hofje wonen redelijk veel oude mensen, parkeerprobleem hebben we niet. Er is altijd voldoende plek.
Heel langzaam verloopt het wel van oud naar jong. De huizen die nu leeg komen, komen nu jonge gezinnen in.
pi_196191360
Dat ze vandaag de vloeren gelegd hebben. Dat ze een heel stuk zijn en plinten willen plakken.
Dat er een stukje stucwerk in de weg zit. Dat ze dat weg snijden en dat ze dan een gaatje in de waterleiding maken.....

Zucht.. er is nu een loodgieter aan het breken in de pas gestukte en geverfde muur. Kan wel janken..



Maar de vloer is wel mooi

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196191365
De ellufde van de ellufde en ja ik baal dat Carnaval niet doorgaat. 2e jaar voor mij want vorig was ik nog ziekjes van die kloteziekte.

Ik weet wel zeker dat onze directe buren meer last van ons dan wij van hun hebben. Dunne muurtjes en 2 kinderen die vroeg wakker zijn. Zijn lieve, behulpzame buren met een puberzoon. Die horen we alleen af en toe naar zijn playstation roepen.
Tussen ons en de andere buren zit een brandgang, dus die horen we niet. Tenzij ze buiten zitten en hun zoon is er. Die praat niet, die schreeuwt. Gelukkig komt ie niet dagelijks langs. Ze roken enorm veel in hun rookhok (ja echt) in de tuin. Aardige mensen maar foute kinderen dus wij houden ze te vriend zeg maar. Maar zelf zijn ze dus rustig en vriendelijk en de hele dag thuis dus ze houden de hele straat in de gaten.

Ik heb volgende week een intake bij fysiofitness, ik ga revalidatiesporten. Het ging echt beter maar sinds een week of 2 ben ik weer vaak benauwd en buiten adem na het traplopen of een klein stukje fietsen. Word er redelijk moedeloos van inmiddels.
pi_196191726
quote:
81s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:13 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Enlighten me, als Frysk ;) 11-11 is de start van het Carnavals seizoen toch?

Jep, en in Den Bosch (aka Oeteldonk), waar ik werk, is dat een heel groot ding...

@exode balen van je gebrek aan energie en lucht. Hoop dat fysiofitness helpt.

En het gaat in de waterleiding, hoe dan? Zat die zo aan het oppervlak? Of hebben ze lomp diep gesneden?
pi_196191746
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Jep, en in Den Bosch (aka Oeteldonk), waar ik werk, is dat een heel groot ding...
Ahh weer wat geleerd ;)
Wat doen ze dan precies? Ik weet wel dat de optochten en feesten ergens in februari plaatsvinden.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196191910
quote:
81s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:55 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ahh weer wat geleerd ;)
Wat doen ze dan precies? Ik weet wel dat de optochten en feesten ergens in februari plaatsvinden.
Voor de niet ingewijden, carnaval in Oeteldonk in 1 minuut https://www.oeteldonk.org(...)eteldonk-in-1-minuut

Ik weet dus ook het fijne niet, ik heb nooit echt carnaval gevierd, ookal ben ik in Brabant geboren en getogen...
pi_196192128
Bij ons zou dit weekend de prinsenverkiezing zijn geweest en daarna eigenlijk tot carnaval ieder weekend wel een feestje/evenement te vinden in de buurt. En daar kies je dan de leukste van uit :D
Ik doe zelf al een aantal jaar mee met het Liedjesfestival in ons dorp. Verder zijn er vorstenzittingen, de boerenbruiloft, tonproaten, dat soort dingen.
Misschien kun je hier al uit opmaken dat ik ook redelijk hard baal dat het dit jaar allemaal niet door gaat :P ;(

Het is trouwens altijd wel lollig om dan in december ergens als enige verkleed over straat te gaan. En in ons dorp kijkt daar dan vervolgens niemand van op, ook niet als je later nog even de kroeg induikt waar iedereen gewone kleding aan heeft O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196192224
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Voor de niet ingewijden, carnaval in Oeteldonk in 1 minuut https://www.oeteldonk.org(...)eteldonk-in-1-minuut

Ik weet dus ook het fijne niet, ik heb nooit echt carnaval gevierd, ookal ben ik in Brabant geboren en getogen...
Wat grappig! Nooit geweten, thanks :)

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:10 schreef LeSage het volgende:
Bij ons zou dit weekend de prinsenverkiezing zijn geweest en daarna eigenlijk tot carnaval ieder weekend wel een feestje/evenement te vinden in de buurt. En daar kies je dan de leukste van uit :D
Ik doe zelf al een aantal jaar mee met het Liedjesfestival in ons dorp. Verder zijn er vorstenzittingen, de boerenbruiloft, tonproaten, dat soort dingen.
Misschien kun je hier al uit opmaken dat ik ook redelijk hard baal dat het dit jaar allemaal niet door gaat :P ;(

Het is trouwens altijd wel lollig om dan in december ergens als enige verkleed over straat te gaan. En in ons dorp kijkt daar dan vervolgens niemand van op, ook niet als je later nog even de kroeg induikt waar iedereen gewone kleding aan heeft O+
Leuk man, ik wist niet dat het zķ uitgebreid was. Ik ken alleen de Carnavals week, de optochten enzo.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196192401
quote:
81s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:13 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wat grappig! Nooit geweten, thanks :)
[..]

Leuk man, ik wist niet dat het zķ uitgebreid was. Ik ken alleen de Carnavals week, de optochten enzo.
Haha, van buitenaf lijkt het vaak maar een klein feestje en snapt men niet waar al die heisa voor nodig is, maar als je er zelf middenin zit is het meer dan die 4 dagen.
Volgend jaar gaan we het eens dunnetjes overdoen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196192602
@Vicky wat enorm balen zo'n lekke leiding. -O-
Verder ziet het er nu de vloer erin ligt wel prachtig licht en ruimtelijk uit hoor. ^O^
pi_196192659
Wat een ontzettend mooie vloer @Vicky! Wel extreem balen van die waterleiding...hopelijk is het goed te repareren en kunnen de muren snel opnieuw gestuct worden. Hopelijk zit het niet precies op een plek waar nog van alles gemonteerd zou worden.
pi_196192715
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:39 schreef MorganLeFay het volgende:
Wat een ontzettend mooie vloer @:Vicky! Wel extreem balen van die waterleiding...hopelijk is het goed te repareren en kunnen de muren snel opnieuw gestuct worden. Hopelijk zit het niet precies op een plek waar nog van alles gemonteerd zou worden.
Voorlopig is hij nog bezig want hij boorde ook nog even door leiding 2 heen en dopte de verkeerde af.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2020 @ 20:53:27 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196192985
quote:
9s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

Voorlopig is hij nog bezig want hij boorde ook nog even door leiding 2 heen en dopte de verkeerde af.
Nohhh ;(.
KuikenGuppy
  woensdag 11 november 2020 @ 20:56:02 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196193051
quote:
9s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

Voorlopig is hij nog bezig want hij boorde ook nog even door leiding 2 heen en dopte de verkeerde af.
jezus, wat een onhandigerd! Hopelijk is de schade snel hersteld en kunnen jullie weer verder op het toch best voortvarende pad!

wij hebben ook net een verbouwinkje achter de rug, alleen de badkamer maar, maar daar kan dus toch ook heel wat in mis gaan, hebben we ervaren. maar ja, 't is ook zo weer vergeten als het allemaal achter de rug is, maar pfff wel heel vervelend als je er middenin zit.
in de haak.
pi_196193068
quote:
9s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

Voorlopig is hij nog bezig want hij boorde ook nog even door leiding 2 heen en dopte de verkeerde af.
Omg nééééé :X :'( . Wat een domper, denk je bijna klaar te zijn... :*
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_196193145
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:56 schreef trui het volgende:

[..]

jezus, wat een onhandigerd! Hopelijk is de schade snel hersteld en kunnen jullie weer verder op het toch best voortvarende pad!

wij hebben ook net een verbouwinkje achter de rug, alleen de badkamer maar, maar daar kan dus toch ook heel wat in mis gaan, hebben we ervaren. maar ja, 't is ook zo weer vergeten als het allemaal achter de rug is, maar pfff wel heel vervelend als je er middenin zit.
De eindstreep komt in zicht.
Dinsdag wordt de keuken geleverd, woensdag geplaatst en donderdag wordt de trap gedaan.
De 25e komen de meubels. Bank pas begin februari helaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2020 @ 21:03:42 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196193259
ai, kun je niet even een bank bij de kringloop of een 'gratis af te halen-groep' scoren zolang?
in de haak.
pi_196193639
Ik ben vandaag 9 jaar getrouwd *;
pi_196193791
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:03 schreef trui het volgende:
ai, kun je niet even een bank bij de kringloop of een 'gratis af te halen-groep' scoren zolang?
We hebben 1 2 zits meegenomen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196194007
Oh Vicky, wat een berg pech zo -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196194150
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:28 schreef LeSage het volgende:
Oh Vicky, wat een berg pech zo -O-
Yep

Voor nu hebben we weer water. Meneer was ook nog door leiding 3 gegaan. Morgen weer een nieuwe dag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2020 @ 21:42:30 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196194283
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

Yep

Voor nu hebben we weer water. Meneer was ook nog door leiding 3 gegaan. Morgen weer een nieuwe dag
KuikenGuppy
pi_196195061
Oh Vicky. Vandaag maar gauw vergeten
pi_196198307
@Vicky pffff wat een dag! Vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen :*
Hopelijk valt het mee met de schade!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196198570
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

Yep

Voor nu hebben we weer water. Meneer was ook nog door leiding 3 gegaan. Morgen weer een nieuwe dag
#hoedan....

Is hij morgen wel klaar, vrijdag de 13e met deze lijkt me geen beste combi :P

Wel een mooie vloer!
pi_196198583
Pffff Vicky, wat balen zeg!! Ik snap dat je helemaal geen zin hebt in dat gedoe!

Ja Carnaval, ik mis al die voorpret elk jaar dus enorm nu ik boven de rivieren woon. Elk weekend inderdaad wel iets te doen vanaf 11-11. Al mijn vrienden zijn al weken en maanden bezig met alles en ik waai op Carnavals zaterdag een keer aan. Ook op school vond ik het altijd geweldig, muziek op school, alles versierd O+

Mijn oom, tante en 2 neven zitten bij een grote Carnavalsvereniging die elk jaar een enorme wagen maken. Die beginnen normaal al in de zomer met bouwen.

Juul haar lievelingslied is op dit moment 'Vrouwkes' van de Snollebollekes dus wij vieren hier nu elke avond Carnaval :P
pi_196199780
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:38 schreef Vicky het volgende:
Dat ze vandaag de vloeren gelegd hebben. Dat ze een heel stuk zijn en plinten willen plakken.
Dat er een stukje stucwerk in de weg zit. Dat ze dat weg snijden en dat ze dan een gaatje in de waterleiding maken.....

Zucht.. er is nu een loodgieter aan het breken in de pas gestukte en geverfde muur. Kan wel janken..

[ afbeelding ]

Maar de vloer is wel mooi

[ afbeelding ]
Wat een ellende joh, en kennelijk was dat stukje in de weg zittende stucwerk vanwege die waterleiding, maar hoe kan die nou zo bij dat randje van de muur zitten?
Of kwam hij daar origineel uit de vloer en is hij vanaf dat punt de muur in gewerkt omdat de keuken verplaatst is?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196199799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:16 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben vandaag 9 jaar getrouwd *;
Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196200643
Wat balen vicky. Hopelijk is vandaag alles weer hersteld.

Adrian gefeliciteerd
pi_196200703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een ellende joh, en kennelijk was dat stukje in de weg zittende stucwerk vanwege die waterleiding, maar hoe kan die nou zo bij dat randje van de muur zitten?
Of kwam hij daar origineel uit de vloer en is hij vanaf dat punt de muur in gewerkt omdat de keuken verplaatst is?
De oude keuken zat hier.
De waterleiding komt van boven en was door onze loodgieter aangepast en weggewerkt. Het is de waterleiding voor de nieuwe keuken.

Meneer komt vanmiddag, als het goed is. Hij heeft zijn eigen auto niet, en dus ook niet de juiste spullen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196201619
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

De oude keuken zat hier.
De waterleiding komt van boven en was door onze loodgieter aangepast en weggewerkt. Het is de waterleiding voor de nieuwe keuken.

Meneer komt vanmiddag, als het goed is. Hij heeft zijn eigen auto niet, en dus ook niet de juiste spullen.
Darn :{
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196202575
Ik denk dat iemand haar partner zat is…
https://link.marktplaats.(...)&utm_content=app_ios
pi_196202705
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:59 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat iemand haar partner zat is…
https://link.marktplaats.(...)&utm_content=app_ios
Oh, kan auto's wassen..... dat is wel handig, die van mij moet net gewassen worden.

Verder kan hij niet zoveel eigenlijk, ik vermoed ook dat dat is waarom hij weg mag.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196202995
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, kan auto's wassen..... dat is wel handig, die van mij moet net gewassen worden.

Verder kan hij niet zoveel eigenlijk, ik vermoed ook dat dat is waarom hij weg mag.
Hij kan een ei bakken. En is verder niet lelijk. Dus misschien wel leuk voor in de tuin
pi_196203005
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hij kan een ei bakken. En is verder niet lelijk. Dus misschien wel leuk voor in de tuin
Ik moest lachen :D
  donderdag 12 november 2020 @ 13:28:40 #46
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196203037
2x bewaard iig dus er is wel interesse.
pi_196203049
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:28 schreef SacreCoeur het volgende:
2x bewaard iig dus er is wel interesse.
Ik heb 50 cent geboden :@
  donderdag 12 november 2020 @ 13:29:57 #48
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196203060
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb 50 cent geboden :@
En dat terwijl gratis afhalen, wil je het zo graag hebben? :D
pi_196203067
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb 50 cent geboden :@
En dan gooi je hem op de grond en ga je er op stampen?
Ik heb hem toch gekocht?!!!1!1!!!111!!!!!!
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196203076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:29 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

En dat terwijl gratis afhalen, wil je het zo graag hebben? :D
Mijnese is kaal.
pi_196203085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan gooi je hem op de grond en ga je er op stampen?
Ik heb hem toch gekocht?!!!1!1!!!111!!!!!!
Haha wat matigen garp.
pi_196203097
Antiek, dat levert geld op toch?
Ik moest ook lachen....Wat zou het verhaal zijn, hij is vreemdgegaan?
pi_196203100
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hij kan een ei bakken. En is verder niet lelijk. Dus misschien wel leuk voor in de tuin
Ik ben bang dat hij de heleboel onderschijt als hij in de tuin staat en niet naar binnen mag :{
En in huis wil ik hem ook weer niet hebben, want het lijkt me wel zo'n Neanderthalertype dat alleen maar staand kan pissen, en dan zit de heleboel weer onder :r
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196203126
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:32 schreef exode het volgende:
Antiek, dat levert geld op toch?
Ik moest ook lachen....Wat zou het verhaal zijn, hij is vreemdgegaan?
Voor de duidelijkheid ik zocht bij marktplaats “in je buurt”.
En de verkoopster staat er met naam en toenaam op.
Dus ik keek op Facebook. En ik had hem dus zo gevonden. (kun je nagaan...)
Hij is vrienden met een vriendin van mij. Dus ik denk dat ze hier in de buurt wonen en dat het een grapje is of zo. Geen idee
  donderdag 12 november 2020 @ 13:35:00 #55
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196203136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:32 schreef exode het volgende:
Antiek, dat levert geld op toch?
Ik moest ook lachen....Wat zou het verhaal zijn, hij is vreemdgegaan?
Mocht dat het geval zijn dan vind ik een marktplaats adv. zeeeeer mild.

Zal wel gewoon grapje zijn, ik zou het ook kunnen zijn.
pi_196203141
Gooi de naam in google en je zit zo op haar FBpagina, klik door naar haar partner en je hebt de man gevonden.

spuit11 :P
pi_196203151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:35 schreef Elleska het volgende:
Gooi de naam in google en je zit zo op haar FBpagina, klik door naar haar partner en je hebt de man gevonden.
Dat dus... derde hit op Facebook. Geregistreerd partnerschap
pi_196203167
Wat een Sherlock holmes hier :D
pi_196203184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:36 schreef exode het volgende:
Wat een Sherlock holmes hier :D
Ja. Maar toch.
Het zal heus een grapje zijn maar ik had hem dus binnen een halve minuut opgespoord.
Soms weet je niet wat voor impact iets heeft hč…
pi_196203190
Dit is niet eens Sherlock holmes waardig zo simpel
pi_196203243
Maar ik was eigenlijk op zoek naar een lamp. En evt een leuke tas :+ :@
pi_196203255
Hahaha, ok ok, ik had alleen de advertentie aangeklikt verder niets. Sowieso moet je natuurlijk gewoon uitkijken wat je waar plaatst met je echte naam.

Misschien neemt hij meteen een overbodige lamp mee amaranta.
pi_196203273
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:41 schreef exode het volgende:
Hahaha, ok ok, ik had alleen de advertentie aangeklikt verder niets. Sowieso moet je natuurlijk gewoon uitkijken wat je waar plaatst met je echte naam.

Misschien neemt hij meteen een overbodige lamp mee amaranta.
Mja. Maar kan hij deze dan ook bevestigen?
pi_196203645
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:56 schreef exode het volgende:
Pffff Vicky, wat balen zeg!! Ik snap dat je helemaal geen zin hebt in dat gedoe!

Ja Carnaval, ik mis al die voorpret elk jaar dus enorm nu ik boven de rivieren woon. Elk weekend inderdaad wel iets te doen vanaf 11-11. Al mijn vrienden zijn al weken en maanden bezig met alles en ik waai op Carnavals zaterdag een keer aan. Ook op school vond ik het altijd geweldig, muziek op school, alles versierd O+

Mijn oom, tante en 2 neven zitten bij een grote Carnavalsvereniging die elk jaar een enorme wagen maken. Die beginnen normaal al in de zomer met bouwen.

Juul haar lievelingslied is op dit moment 'Vrouwkes' van de Snollebollekes dus wij vieren hier nu elke avond Carnaval :P
De kapitein is sinds afgelopen carnaval gek op bobbelen van snollebollekes en handjes handjes bloemetjesgordijn van lamme frans _O- komt hier nog regelmatig voorbij :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196203953
Over Sherlock Holmes-achtige praktijken gesproken:
Eind van de zomer schreef ik hier over een aantal vreemde berichten die man en ik beide via sms ontvingen. Dat was van een onbekend nummer en zonder afzender. De persoon van wie wij vermoedde dat het kwam, ontkende toen.

Maar: ik had dat nummer ook onder ‘Who’ gezet in Whatsapp, waar een standaard profielfoto stond, die dus niets prijsgaf.
Keek ik gisteren weer naar dat contact: is de profielfoto veranderd.
En toevallig heeft die ‘anonieme’ persoon dezelfde kleinkinderen als de persoon die eerder nog ontkende de anonieme sms-er te zijn. :D *O*

Dus ons vermoeden werd bevestigd en ondanks dat we daar nu niets mee gaan doen, is het gewoon leuk voor jezelf dat die persoon die zichzelf zo slim vindt, nu zichzelf verraad.
Schijnheilige, laffe rotzak. :{w :X :r
1-0 voor ons. :+
pi_196205183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De kapitein is sinds afgelopen carnaval gek op bobbelen van snollebollekes en handjes handjes bloemetjesgordijn van lamme frans _O- komt hier nog regelmatig voorbij :D
Wij hadden vorige week een playlist van Spotify opgezet met als thema carnaval, B en Juul dansend en zingen door de kamer, toen kwam deze voorbij...
En ja ik kon hem dus helemaal meezingen. :+
  donderdag 12 november 2020 @ 15:33:39 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196205427
@exode! :D :D

Al zou je het nu niet meer zeggen, maar mijn ouders waren vroeger van de carnaval. Ik ben dus opgegroeid met carnavalsfeestjes. Mijn kennis van liedjes is wel een beetje in die tijd blijven hangen ("Bloemetjesgordijn"). Ik heb mijn favoriet "Alie van de wegenwacht" wel vaak laten zien aan Max, die vervolgens dacht dat de wegenwacht altijd met de fiets kwam.
  donderdag 12 november 2020 @ 15:46:34 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196205663
Gelukkig kwam De Kneu niet voorbij, @exode :+.
KuikenGuppy
pi_196205813
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De kapitein is sinds afgelopen carnaval gek op bobbelen van snollebollekes en handjes handjes bloemetjesgordijn van lamme frans _O- komt hier nog regelmatig voorbij :D
Die vind ik ook leuk!

Mijn kinderen kunnen een plaatselijke klassieker goed meezingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196205825
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:46 schreef Burdie het volgende:
Gelukkig kwam De Kneu niet voorbij, @:exode :+.
:D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196206803
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:46 schreef Burdie het volgende:
Gelukkig kwam De Kneu niet voorbij, @:exode :+.
Hahahaha, die kende ik helemaal niet!

Ik deel nu elke week een Carnavalsnummer op mijn Facebook, om het gemis van Carnaval te verzachten. Ik heb best wel wat vrienden die een hekel aan Carnaval hebben. Maar wie kan dit soort nummers nou weerstaan? _O-
pi_196207047
Carnaval O+

Ik ga het missen dit seizoen. Ik speel in een dweilbandje en ook bij een drum en showband. Elk jaar meerdere optochten met de showband, en savonds met de dweilband op pad.
Ook de kinderen zijn er gek op.
Oudste was vorig jaar prinses carnaval bij de showband!

Haha @exode kende je die niet joh? Mn moeder vervloekt het nummer. Mn vader heeft het voor elkaar gekregen om 1 nacht dit de hele tijd te zingen in bed hahaha!
pi_196208189
Onze stamkroeg organiseert online quizzen met een pakket, zodat je er meteen iets lekkers bij hebt. Afgelopen keer was het een halloween-quiz en de komende wordt een surprise-quiz. Daarvoor hadden de organisatoren vast wat verrassingsboxen gemaakt en die bij mensen aan de deur gezet. En daar hadden ze een filmpje van gemaakt.
Zijn ze ook bij mijn ouders geweest. Mijn ouders komen regelmatig daar ook en ze weten dat ze het niet makkelijk hebben (met mijn vader die blind is en daar nogal mee struggelt en mijn moeder die veel zorgen heeft daarmee). Echt zo tof dat ze dat gedaan hebben O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196209039
Onze kroeg doet online draaien op youtube. Maken er echt een feestje van. Geld word ingelegd door de bedrijven die nog wel door kunnen. Je kan borrelboxen kopen. Daar zit dan wat nootjes en flessen drank in. En de catering die daar normaal in zit komt nu voor weinig een snackbox (gefrituurde hapjes) bij je langs brengen. Zaterdagavond is er weer. Hoop geouwehoer en je kan gezellig bellen en nog kleine prijsjes winnen met het rad van fortuin. *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196209945
Mijn eigen ouderwetse lievelingscarnavalskraker is de witte eend O+

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196209956
Zin in carnaval nu ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196210400
Ik doe morgen met 3 vriendinnen weer mee met de online Friends pubquiz. Zin in :)
pi_196210650
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:55 schreef exode het volgende:
Ik doe morgen met 3 vriendinnen weer mee met de online Friends pubquiz. Zin in :)
Hier ook :D

Vorige keer waren we 31e *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196210914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:55 schreef exode het volgende:
Ik doe morgen met 3 vriendinnen weer mee met de online Friends pubquiz. Zin in :)
Leuk!
pi_196211492
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:03 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hier ook :D

Vorige keer waren we 31e *O*
Leuk! Wij eindigden lager volgens mij, best lastige vragen steeds.
pi_196212888
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:36 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk! Wij eindigden lager volgens mij, best lastige vragen steeds.
Upbeatles?

Ik deed vorige keer ook mee, maar vond m eigenlijk tegenvallen. Heel veel vragen gingen voor mij niet echt over Friends (maar over gastpersonages en daar dan weer info van die voor mij niet echt met de serie te maken had, of heel vergezochte vragen). Maar volgens mij was dat ook om de antwoorden niet makkelijk google-baar te maken. Misschien doe ik morgen ook wel weer mee, eens kijken hoe hij dit keer is.

Wij eindigden behoorlijk laag overigens vorige keer haha!
pi_196212940
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Upbeatles?

Ik deed vorige keer ook mee, maar vond m eigenlijk tegenvallen. Heel veel vragen gingen voor mij niet echt over Friends (maar over gastpersonages en daar dan weer info van die voor mij niet echt met de serie te maken had, of heel vergezochte vragen). Maar volgens mij was dat ook om de antwoorden niet makkelijk google-baar te maken. Misschien doe ik morgen ook wel weer mee, eens kijken hoe hij dit keer is.

Wij eindigden behoorlijk laag overigens vorige keer haha!
Ja die ja!

Ik vind het vooral gezellig om met vriendinnen samen mee te doen. Op een gegeven moment horen we de vragen amper meer door ons gelach.

Er zijn ook vragen bij waarvan ik denk: hoe moeten we deze interpreteren. Maar ach, het is leuk en gezellig :)
pi_196214234
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Upbeatles?

Ik deed vorige keer ook mee, maar vond m eigenlijk tegenvallen. Heel veel vragen gingen voor mij niet echt over Friends (maar over gastpersonages en daar dan weer info van die voor mij niet echt met de serie te maken had, of heel vergezochte vragen). Maar volgens mij was dat ook om de antwoorden niet makkelijk google-baar te maken. Misschien doe ik morgen ook wel weer mee, eens kijken hoe hij dit keer is.

Wij eindigden behoorlijk laag overigens vorige keer haha!
Mijn zusjes hebben ze echt zoooo vaak gekeken :D die hadden met z'n 2en echt zo die vraag van die vriendjes van Monica ingevuld :o "was dit voor datendat? Oh dan was ze met hem voor hem" 8)7 8)7 :
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 05:20:16 #86
269689 crew  Viv
pi_196216304
Pfff er is hier vannacht ingebroken terwijl we lagen te slapen, en ze hebben daarbij de slaapkamerdeur van ZZ open gedaan. :'(

@Kyran en ik werden wakker door een piep van een rookmelder waarvan de batterijen bijna op zijn. Hij zag haar deur open staan en dacht toen nog dat het per ongeluk was. Ging naar beneden om een krukje te pakken voor die rookmelder, en zag toen dat de voordeur op een kier stond en de cilinder van het slot op de deurmat lag. :o

Hij heeft daarna het hele huis nagekeken of er nog iemand binnen was. Doodeng, ik stond er met knikkende knieën en 112 alvast ingetoetst op mijn telefoon. Gelukkig niemand. :X Toen de politie gebeld, die kwamen gelukkig meteen. Ze hebben sporen gevonden van latex handschoenen op de voordeur, en er is een soort olie gebruikt.

Het vreemde is alleen dat het niet lijkt alsof onze spullen doorzocht zijn, en we missen vooralsnog ook niets. :? Misschien is die piep onze redding geweest, wat een timing dan!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2020 @ 05:27:55 #87
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196216336
:(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 05:50:03 #88
269689 crew  Viv
pi_196216427
Het idee dat ze haar hadden kunnen meenemen zonder dat wij iets hadden gemerkt is wel het ergste. :'(
  vrijdag 13 november 2020 @ 06:09:47 #89
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_196216514
Jezus wat zal je geschrokken zijn!
pi_196216550
Wat een doodeng idee! Sowieso dat er vreemden in je huis zijn geweest en dan ook nog bij je kind in de buurt. Waar halen ze *** het lef vandaan!
Sterkte voor jullie; zowel met alle rompslomp als dit mentaal een plek geven.
pi_196216572
Bah, wat eng!
Sterkte :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 06:29:37 #92
269689 crew  Viv
pi_196216599
@Kyran blijft straks thuis van werk, want ik moet ZZ naar school brengen voor 8:30 en de bouwmarkt gaat hier pas om 9:00 open. Hij gaat de sloten zelf vervangen, politie heeft tip gegeven welke het beste beschermen tegen dit type inbraak.

Ik hoop dat we ons daarna weer veilig voelen hier. :X
pi_196216703
Bah, wat naar @Viv
pi_196216710
wat een hel! Lijkt mij het meest vieze wat je mee kunt maken, dat er mensen in je huis zijn geweest terwijl je lag te slapen met je gezin. En dat notabene de deur van de kinderkamer open staat. brrr
pi_196216724
Viv wat een nachtmerrie
  vrijdag 13 november 2020 @ 07:00:12 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196216729
Oh jezus Viv! :X Echt je ergste nachtmerrie!
***
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2020 @ 07:07:21 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196216757
Dat iemand je huis in komt als je er niet bent en dan wat spullen meeneemt is één ding. Dat is natuurlijk ook erg, maar ik denk dat ik dat eerder een plek zou kunnen geven.

Ik vind het gewoon bizar dat iemand ons slot heeft gesloopt, naar binnen is gekomen, naar boven is gegaan (op een idioot hard krakende trap), twee kamers is binnengelopen (waaronder die van ons dochtertje) en wij gewoon NIKS hebben gemerkt. Ik ga dan meteen in een modus van "hoe merk je dat dan niet ....".

Ben blij dat er met ons niks aan het handje is, dat ons dochtertje van niks weet en lekker ligt te slapen, de katten er nog gewoon zijn en niks weg lijkt te zijn, maar het is zo bizar en onwerkelijk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 07:09:55 #98
269689 crew  Viv
pi_196216823
Oh wat naar @Viv . :( Lijkt me echt een van de ergste dingen om mee te maken.

Bij ons in de straat werd er in de zomer in wat auto's ingebroken. Mijn man heeft er weken slecht van geslapen, toen hebben we aan de achterkant sloten laten vervangen.

Nou gaan we de voorkant ook maar laten doen dan, deze keer voor mijn gemoedsrust. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196216826
Gatverdamme Viv :'( Wat naar.

Zijn er sporen gevonden op de deur van ZZ? Of zou het kunnen dat de deur toch per ongeluk open stond?

Wij hebben een Ring-deurbel. Die neemt video op bij beweging. Kan misschien bijdragen aan een gevoel van veiligheid?
pi_196216850
:o Jemig wat naar zeg!
pi_196216884
Sterkte @Viv en @Kyran
Dit is echt zo eng om mee te maken! :*

Wat bezielt zo iemand |:(
  vrijdag 13 november 2020 @ 07:31:24 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196216890
Wat ontzettend naar, Viv. Maar wat een geluk dat die rookmelder net nu begon te piepen!
in de haak.
pi_196216910
Oh nee, @Viv en @Kyran! Wat ontzettend eng en naar! Vooral dat ze bij Zz in de kamer zijn geweest, inderdaad. :X Grootste angst!

Dat ze niks mee hebben genomen en dat de katten nog gewoon binnen waren doet me denken aan dat ze niet lang binnen zijn geweest. Hoop het iig voor jullie!

Fijn in ieder geval dat er niks weg is!
Even bij de buren aan de overkant van de straat kijken of ze een Ring deurbel hebben. Wellicht is er wat opgenomen..

Als ik iets kan doen... :*

[ Bericht 20% gewijzigd door arvensis op 13-11-2020 07:42:56 ]
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2020 @ 07:51:23 #105
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196217006
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 07:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh nee, @:viv en @:kyran! Wat ontzettend eng en naar! Vooral dat ze bij Zz in de kamer zijn geweest, inderdaad. :X Grootste angst!

Dat ze niks mee hebben genomen en dat de katten nog gewoon binnen waren doet me denken aan dat ze niet lang binnen zijn geweest. Hoop het iig voor jullie!

Fijn in ieder geval dat er niks weg is!
Even bij de buren aan de overkant van de straat kijken of ze een Ring deurbel hebben. Wellicht is er wat opgenomen..

Als ik iets kan doen... :*
Viv heeft nog op FOK! zitten posten om 2:35. Ik kwam zelf rond 4:05 uit bed, dus echt precies een periode van anderhalf uur waarin het gebeurd kan zijn. Enige reden dat ik wakker werd was dus de rookmelder en enige reden dat ik naar beneden ging was omdat ik niet bij de rookmelder kon komen zonder krukje _O-

Ga zo om 9:00 naar de Gamma om nieuwe sloten te kopen en ben nu ook meteen aan het kijken voor een Ring deurbel of iets vergelijkbaars. Hopelijk is dat voldoende om ons weer wat veiliger te voelen en om inbrekers sowieso af te schrikken.

... en bedankt voor je aanbod _O_ lief.
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:27:56 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196217203
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 05:20 schreef Viv het volgende:
Pfff er is hier vannacht ingebroken terwijl we lagen te slapen, en ze hebben daarbij de slaapkamerdeur van ZZ open gedaan. :'(

@:Kyran en ik werden wakker door een piep van een rookmelder waarvan de batterijen bijna op zijn. Hij zag haar deur open staan en dacht toen nog dat het per ongeluk was. Ging naar beneden om een krukje te pakken voor die rookmelder, en zag toen dat de voordeur op een kier stond en de cilinder van het slot op de deurmat lag. :o

Hij heeft daarna het hele huis nagekeken of er nog iemand binnen was. Doodeng, ik stond er met knikkende knieën en 112 alvast ingetoetst op mijn telefoon. Gelukkig niemand. :X Toen de politie gebeld, die kwamen gelukkig meteen. Ze hebben sporen gevonden van latex handschoenen op de voordeur, en er is een soort olie gebruikt.

Het vreemde is alleen dat het niet lijkt alsof onze spullen doorzocht zijn, en we missen vooralsnog ook niets. :? Misschien is die piep onze redding geweest, wat een timing dan!
Stekte. Vooral eng dat ze bij de slaapkamers zijn geweeest.
Bij ons is het nu iets langer dan een jaar geleden dat ze snachts binnen kwamen. Gelukkig geen last van. Ik controleer wel elke avond alle deuren. En sta nog weleens op om dat te doen als ik het ben vergeten.
We doen de voordeur eigenlijk nooit op slot. Misschien toch maar gaan doen.
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:30:58 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196217216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 07:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Viv heeft nog op FOK! zitten posten om 2:35. Ik kwam zelf rond 4:05 uit bed, dus echt precies een periode van anderhalf uur waarin het gebeurd kan zijn. Enige reden dat ik wakker werd was dus de rookmelder en enige reden dat ik naar beneden ging was omdat ik niet bij de rookmelder kon komen zonder krukje _O-

Ga zo om 9:00 naar de Gamma om nieuwe sloten te kopen en ben nu ook meteen aan het kijken voor een Ring deurbel of iets vergelijkbaars. Hopelijk is dat voldoende om ons weer wat veiliger te voelen en om inbrekers sowieso af te schrikken.

... en bedankt voor je aanbod _O_ lief.
Wij hebben sloten van een veiligheids webwinkel. Compleet met certificaat. Je kan ze ook niet zomaar laten bijmaken.
Waren wel echt loeiduur. Ook met speciale cilinders. En draaiknoppen aan de binnenkant. Zodat je er altijd kunt. Ook als je geen sleutel hebt.
pi_196217257
Brr wat eng! Sterkte!
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:38:11 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196217276
Zoiets
https://slotenwebshop.com(...)ndertrekbeveiliging/

Die pushknop hadden we. Maar dat was best een ingewikkelde handeling die mij en de kinderen 9/10 niet lukte. Dus die hebben we gewisseld voor een gewone knop
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:39:48 #110
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_196217288
Wat naar. Sterkte met het afhandelen en het weer veilig voelen in jullie eigen huis.

Hier hebben ze het een paar jaar geleden geprobeerd maar wij hebben aan de binnenkant van de drie deuren haken zitten die je naar beneden vouwt en dan schuiven ze over de sponning in een stukje ijzer. Cilinder lag eruit maar de dievenklauwen kregen ze niet los dus de deur stond te klapperen zeg maar.
If you can dream it, you can do it...
pi_196217395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 07:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Viv heeft nog op FOK! zitten posten om 2:35. Ik kwam zelf rond 4:05 uit bed, dus echt precies een periode van anderhalf uur waarin het gebeurd kan zijn. Enige reden dat ik wakker werd was dus de rookmelder en enige reden dat ik naar beneden ging was omdat ik niet bij de rookmelder kon komen zonder krukje _O-

Ga zo om 9:00 naar de Gamma om nieuwe sloten te kopen en ben nu ook meteen aan het kijken voor een Ring deurbel of iets vergelijkbaars. Hopelijk is dat voldoende om ons weer wat veiliger te voelen en om inbrekers sowieso af te schrikken.

... en bedankt voor je aanbod _O_ lief.
Ik zag net ergens die Ring deurbel in de aanbieding. Ik heb hem zelf ook en ben er onwijs blij mee.

Edit: ook bij de Gamma toevallig!

Ik heb gister op de achterdeur een kettinkje gemaakt. Deels voor de poes dat de deur open kan en zij niet zo maar naar buiten maar ook voor een veilig gevoel. Vooral mijn man is er erg blij mee.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196217569
Oh bah wat eng Viv!!

Wij hebben in de uitbouw al een antitrekslot. Voor nog niet, maar daar zitten wel extra sloten aan de binnenkant.

Nou de loodgieter heeft gister alles afgemaakt. Straks worden de gaten weer dichtgemaakt, al hebben man en ik twijfels of dit gaat lukken omdat 1 van de leidingen uitsteekt. Volgens de loodgieter kan deze gewoon naar beneden geduwd worden... we gaan het zien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196217658
Toen we hier kwamen wonen hebben we een gratis check gehad voor het politiekeurmerk veilig wonen. Dan checken ze de beveiliging maar ook de brandveiligheid.
Bij ons bleken de kunststof raamkozijnen een zwakke plek dus daar hebben we iets aan gedaan.
pi_196217687
Oh gets Viv en Kyran, wat een schrik! Brrrr. Zou(den) hij/zij/ze gestoord zijn door de piep?
Pfffff, sterkte!
pi_196217772
Bah, zo'n inbraak is echt naar..

Wel aardig van de rookmelder om ook hiervoor te gaan piepen. Maar ik kan me voorstellen dat je nu wat extra beveiliging gaat regelen.
pi_196217814
Ik denk dat ze inderdaad de piep hebben gehoord en het zekere voor 't onzekere hebben genomen en weer weg zijn gegaan. Wel heel naar zeg, hopelijk voelen jullie je snel weer veilig.
pi_196217843
Getver @Viv, wat een horror. ;(
Gelukkig zijn jullie fysiek allemaal ongedeerd, maar brrr mentaal krijg je echt een klap van zoiets. Hopelijk voelen jullie je snel weer veilig in huis. :*

@Vicky dat is een behoorlijke fix geweest zeg. :X
pi_196218020
@Viv Wat eng dit....echt ieders nachmerrie! ;(

Gelukkig is jullie niks overkomen! :*
Is er vaker ingebroken in de buurt?

@Vicky : is dat uitstekende stukje nu hetzelfde als de reden waarom het stucwerk eerder wat uitstak? :X
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 09:40:43 #119
269689 crew  Viv
pi_196218057
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 07:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Zijn er sporen gevonden op de deur van ZZ? Of zou het kunnen dat de deur toch per ongeluk open stond?
Daar hebben we ook aan gedacht. Heel soms trekken we haar deur niet goed dicht, en dan kan die open gaan door tocht (maar haar raam was dicht) of kattenpootjes. Maar er stond boven nog een tweede deur open die normaal gesproken dicht is, dus dan is het geen toeval meer lijkt ons. :X

Ze hebben boven niet naar sporen gezocht, maar we hadden toen haar deurklink toch alweer aangeraakt om de deur weer dicht te doen. En daarna nog een keer, om nogmaals te checken of er geen indringer op haar kamer was en ook of ze nog ademde. ;(

Zij weet gelukkig nergens van, zit nu gewoon op school. O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2020 @ 09:41:13 #120
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196218071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:16 schreef Malteser het volgende:
Oh gets Viv en Kyran, wat een schrik! Brrrr. Zou(den) hij/zij/ze gestoord zijn door de piep?
Pfffff, sterkte!
Rookmelders redden levens _O- :') |:(

Denk dat het een combinatie van de piepende rookmelder en de katten die reageerden op aanwezigheid van iemand is geweest.
pi_196218203
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:38 schreef MorganLeFay het volgende:
@:Viv Wat eng dit....echt ieders nachmerrie! ;(

Gelukkig is jullie niks overkomen! :*
Is er vaker ingebroken in de buurt?

@:Vicky : is dat uitstekende stukje nu hetzelfde als de reden waarom het stucwerk eerder wat uitstak? :X
Nee, dat was een stukje stucwerk wat op de grond vast lag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 november 2020 @ 09:52:18 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196218225
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:40 schreef Viv het volgende:

[..]

Daar hebben we ook aan gedacht. Heel soms trekken we haar deur niet goed dicht, en dan kan die open gaan door tocht (maar haar raam was dicht) of kattenpootjes. Maar er stond boven nog een tweede deur open die normaal gesproken dicht is, dus dan is het geen toeval meer lijkt ons. :X

Ze hebben boven niet naar sporen gezocht, maar we hadden toen haar deurklink toch alweer aangeraakt om de deur weer dicht te doen. En daarna nog een keer, om nogmaals te checken of er geen indringer op haar kamer was en ook of ze nog ademde. ;(

Zij weet gelukkig nergens van, zit nu gewoon op school. O+
Misschien, hopelijk, toch een inbreker met iets van een hart. Dat hij de deur open deed en zag oh hier ligt een kind. En verder niks heeft gedaan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 09:59:30 #123
269689 crew  Viv
pi_196218326
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien, hopelijk, toch een inbreker met iets van een hart. Dat hij de deur open deed en zag oh hier ligt een kind. En verder niks heeft gedaan.
Ja de agent zei ook: misschien dachten ze dat er niemand thuis was en zijn ze van haar geschrokken. Dat, of de piep van de rookmelder. :)
pi_196218487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 05:50 schreef Viv het volgende:
Het idee dat ze haar hadden kunnen meenemen zonder dat wij iets hadden gemerkt is wel het ergste. :'(
:'( :'( :'( Wat een naar idee, vreselijk!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 13 november 2020 @ 10:23:39 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196218659
Sjezus @Viv en @Kyran wat eng ;(
Sterkte, dit zijn echt hele nare situaties :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196218721
Pffffff Viv en Kyran wat naar, eng en alles. Dikke knuffel voor jullie allebei! :*

Wij hebben sinds een tijdje een goedkope smart camera gericht op de voordeur vanachter het raam. Ik vind dat wel echt een fijn idee. Die kan je helemaal instellen op tijd, beweging etc. Wij hebben er een chip in dus wordt lokaal opgeslagen en dus niet te hacken. Bewust in het zicht gezet, hopelijk schrikt dat af.

Het moet nu vooral slijten en dat mag ook, doe even rustig aan, houd elkaar extra vast. Het heeft impact, ga dat niet onderschatten. Ik kan 13 jaar nadat ons appartement is uitgebrand nog steeds in de paniek stand schieten als ik iets ruik wat op brand lijkt. Praat er samen over en neem een extra borrel vanavond O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 10:34:35 #127
269689 crew  Viv
pi_196218822
@Kyran en ik hebben nog een derde scenario bedacht: dat ze niet verder zijn geweest dan de voordeur, omdat onze katten begonnen te mauwen (en de inbreker(s) vreesde(n) dat wij daardoor wakker zouden worden). We hadden wel wat gehoord, maar proberen dat gemauw juist te negeren want meestal gaat het nergens over. En dat we inderdaad boven twee deuren niet goed dichtgetrokken hadden, en dat die door de openstaande voordeur zijn opengewaaid.

Voordelen van dit scenario: dan is er niemand op ZZ's kamer geweest, én zijn die pluizige lutsers toch nog ooit ergens goed voor geweest. O+

Voor mijn gemoedsrust ga ik deze versie maar aanhouden. :X
  vrijdag 13 november 2020 @ 10:53:02 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196219052
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:08 schreef Vicky het volgende:
Oh bah wat eng Viv!!

Wij hebben in de uitbouw al een antitrekslot. Voor nog niet, maar daar zitten wel extra sloten aan de binnenkant.

Nou de loodgieter heeft gister alles afgemaakt. Straks worden de gaten weer dichtgemaakt, al hebben man en ik twijfels of dit gaat lukken omdat 1 van de leidingen uitsteekt. Volgens de loodgieter kan deze gewoon naar beneden geduwd worden... we gaan het zien.[ afbeelding ]
Hopen dat dit afdoende is Vicky!

Ik kwam gisteren langs de kavel en zag dat de loodgieter al bezig was de hemewaterafvoer rond de fundering van het huis te leggen, en daarbij deed hij dat zoals op de tekening staat met afvoer op de straat, maar dat was nou precies niet de bedoeling, want de afvoer moest aan de achterkant naar de wadi.... kreeg ik de aannemer niet te pakken, voicemail ingesproken, gemaild, vanmorgen nog weer de voicemail ingesproken, want ik wist ook dat de rand rond de fundering vandaag dichtgegooid zou worden, dus dan wordt aanpassen een lastige klus terwijl het nu even vervelend is dat het wat extra werk is omdat het van voor naar achteren moet ipv van achter naar voor, maar dat valt in dit stadium erg mee.

Enfin, vanmorgen dus weer de voicemail, rijd ik een kwartiertje later langs de kavel zie ik dat ze de boel al omgegooid hebben, dus helemaal blij O+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2020 @ 10:54:34 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196219064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:34 schreef Viv het volgende:
@:Kyran en ik hebben nog een derde scenario bedacht: dat ze niet verder zijn geweest dan de voordeur, omdat onze katten begonnen te mauwen (en de inbreker(s) vreesde(n) dat wij daardoor wakker zouden worden). We hadden wel wat gehoord, maar proberen dat gemauw juist te negeren want meestal gaat het nergens over. En dat we inderdaad boven twee deuren niet goed dichtgetrokken hadden, en dat die door de openstaande voordeur zijn opengewaaid.

Voordelen van dit scenario: dan is er niemand op ZZ's kamer geweest, én zijn die pluizige lutsers toch nog ooit ergens goed voor geweest. O+

Voor mijn gemoedsrust ga ik deze versie maar aanhouden. :X
Dat lijkt mee een goed idee, is ook best logisch dat de deuren boven open konden waaien door de geopende voordeur.
Sowieso: als jullie geen van beiden iemand op de mega krakende trap hebben horen lopen is de kans vrij groot dat het idd op die manier gegaan is.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 11:00:57 #130
269689 crew  Viv
pi_196219122
Dank voor alle lieve reacties trouwens. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:27 schreef exode het volgende:
Het moet nu vooral slijten en dat mag ook, doe even rustig aan, houd elkaar extra vast. Het heeft impact, ga dat niet onderschatten. Ik kan 13 jaar nadat ons appartement is uitgebrand nog steeds in de paniek stand schieten als ik iets ruik wat op brand lijkt. Praat er samen over en neem een extra borrel vanavond O+
En het goede advies!
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:54 schreef Leandra het volgende:
Sowieso: als jullie geen van beiden iemand op de mega krakende trap hebben horen lopen is de kans vrij groot dat het idd op die manier gegaan is.
Mja, het kan ook zijn dat we dit geluid automatisch wegfilteren in onze slaap. Overdag weet ik soms serieus niet of @Kyran de trap af komt, of Kyran (onze grote kater O+ ). :') Maar goed, de dader zal het niet komen vertellen, dus ik kies gewoon voor het minst nare scenario. :Y
pi_196219137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:34 schreef Viv het volgende:
@:Kyran en ik hebben nog een derde scenario bedacht: dat ze niet verder zijn geweest dan de voordeur, omdat onze katten begonnen te mauwen (en de inbreker(s) vreesde(n) dat wij daardoor wakker zouden worden). We hadden wel wat gehoord, maar proberen dat gemauw juist te negeren want meestal gaat het nergens over. En dat we inderdaad boven twee deuren niet goed dichtgetrokken hadden, en dat die door de openstaande voordeur zijn opengewaaid.

Voordelen van dit scenario: dan is er niemand op ZZ's kamer geweest, én zijn die pluizige lutsers toch nog ooit ergens goed voor geweest. O+

Voor mijn gemoedsrust ga ik deze versie maar aanhouden. :X
Jullie katten zijn dan ook wel formaat babytijger. :D
Hoop dat dit het was. ;) Krijg je nog terugkoppeling van de politie?
Protčge moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 11:05:51 #132
269689 crew  Viv
pi_196219191
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jullie katten zijn dan ook wel formaat babytijger. :D
Hoop dat dit het was. ;) Krijg je nog terugkoppeling van de politie?
Ik ben vanochtend gebeld door de technische recherche, dat ze geen verder sporenonderzoek gaan doen omdat de kans dat daar iets uitkomt nihil is. (Vanwege die latex handschoenen.) Wel gaan ze vandaag in de buurt rondkijken/rondvragen en worden wij over een week gebeld door één van de agenten die hier vannacht waren. Stel dat wij bijvoorbeeld alsnog spullen missen, kunnen we dat nog toevoegen aan onze aangifte. :Y)
pi_196219294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:34 schreef Viv het volgende:
@:Kyran en ik hebben nog een derde scenario bedacht: dat ze niet verder zijn geweest dan de voordeur, omdat onze katten begonnen te mauwen (en de inbreker(s) vreesde(n) dat wij daardoor wakker zouden worden). We hadden wel wat gehoord, maar proberen dat gemauw juist te negeren want meestal gaat het nergens over. En dat we inderdaad boven twee deuren niet goed dichtgetrokken hadden, en dat die door de openstaande voordeur zijn opengewaaid.

Voordelen van dit scenario: dan is er niemand op ZZ's kamer geweest, én zijn die pluizige lutsers toch nog ooit ergens goed voor geweest. O+

Voor mijn gemoedsrust ga ik deze versie maar aanhouden. :X
Poh, wat schrikken voor jullie. Fijn dat er niets weg is en dat jullie er niets van hebben gemerkt vannacht.
En dit derde scenario lijkt me het fijnst en klinkt ook wel logisch, dus dit maar onthouden :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196219960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:27 schreef exode het volgende:
Wij hebben sinds een tijdje een goedkope smart camera gericht op de voordeur vanachter het raam. Ik vind dat wel echt een fijn idee. Die kan je helemaal instellen op tijd, beweging etc. Wij hebben er een chip in dus wordt lokaal opgeslagen en dus niet te hacken. Bewust in het zicht gezet, hopelijk schrikt dat af.
Nadeel van lokale opslag in combinatie met een camera die opvallend in het zicht staat is dat de inbreker de camera mee kan nemen en dan ben je het bewijsmateriaal kwijt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:00 schreef Viv het volgende:
Op vrijdag 13 november 2020 10:54 schreef Leandra het volgende:

Sowieso: als jullie geen van beiden iemand op de mega krakende trap hebben horen lopen is de kans vrij groot dat het idd op die manier gegaan is.
Mja, het kan ook zijn dat we dit geluid automatisch wegfilteren in onze slaap. Overdag weet ik soms serieus niet of @Kyran de trap af komt, of Kyran (onze grote kater ). Maar goed, de dader zal het niet komen vertellen, dus ik kies gewoon voor het minst nare scenario.
Als je de katten wel hebt gehoord dan lijkt het mij niet logisch dat je vervolgens het geluid van de krakende trap zou wegfilteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 13-11-2020 12:11:15 ]
pi_196220056
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:37 schreef aapieannie het volgende:
Oudste is overdag met haar neefje en nichtje bij oma wat deuren langs geweest.

In ons hofje wonen redelijk veel oude mensen, parkeerprobleem hebben we niet. Er is altijd voldoende plek.
Heel langzaam verloopt het wel van oud naar jong. De huizen die nu leeg komen, komen nu jonge gezinnen in.
En altijd mensen die je post pakketjes aanpakken _O_
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:13:20 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196220061
Ah @Viv wat verschrikkelijk eng!

Laat het positieve zijn dat alle lezers hier als de donder hun sloten zijn gaan checken. Althans: ik wel. Volgens mij zit het wel goed (al vrees ik dat ze altijd wel binnen kunnen komen als ze willen :X maar liefst maken we het ze natuurlijk wel extra lastig). Een ding vraag ik me af: klopt het dat er op jullie voordeur dus geen extra haken (boven en onder) zitten?
pi_196220073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:13 schreef Quoi het volgende:
Ah @:Viv wat verschrikkelijk eng!

Laat het positieve zijn dat alle lezers hier als de donder hun sloten zijn gaan checken. Althans: ik wel. Volgens mij zit het wel goed (al vrees ik dat ze altijd wel binnen kunnen komen als ze willen :X maar liefst maken we het ze natuurlijk wel extra lastig). Een ding vraag ik me af: klopt het dat er op jullie voordeur dus geen extra haken (boven en onder) zitten?
Ik heb een nieuwbouwhuis en daarbij is dat ook niet het geval. Heb wel een camera maar daar word ik zelf eigenlijk helemaal niet blij van. Het idee dat je later kan zien dat er iets of iemand is geweest vind ik ook niet prettig.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2020 @ 12:17:43 #138
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196220113
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:13 schreef Quoi het volgende:
Ah @:Viv wat verschrikkelijk eng!

Laat het positieve zijn dat alle lezers hier als de donder hun sloten zijn gaan checken. Althans: ik wel. Volgens mij zit het wel goed (al vrees ik dat ze altijd wel binnen kunnen komen als ze willen :X maar liefst maken we het ze natuurlijk wel extra lastig). Een ding vraag ik me af: klopt het dat er op jullie voordeur dus geen extra haken (boven en onder) zitten?
Klopt, geen extra haakjes op de deur. Hebben er nooit gezeten en wij hebben ook nooit behoefte gehad om dat aan te pakken. Denk er nu wel over na.

Nieuwe cilinders zijn besteld, wil ook nog nieuwe beslag, maar dat ga ik nog uitzoeken. Deurbel met camera ook onderweg. Daarna nog even een alarmsysteem regelen en ik kan weer slapen .... hoop ik _O-

Ben echt geen paniekvogel normaal gesproken, maar wil ieder geval voorkomen ooit weer in een situatie te komen dat iemand in ons huis kan lopen zonder dat wij iets doorhebben.

Goede sloten maken het moeilijker, camera's schrikken af, alarm schrikt af en alarmeert ons, dus dan komt het hopelijk helemaal weer goed.
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:22:09 #139
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196220167
Tuurlijk, groot gelijk dat je er nu bovenop springt. Zo werkt dat.
We hebben hier dus haken, waar ik wel blij mee ben. Maar ik vergeet ze nog weleens dicht te doen 's avonds voor ik naar bed ga.

Afijn, succes nog daar met de rompslomp eromheen.
pi_196220269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 05:20 schreef Viv het volgende:
Pfff er is hier vannacht ingebroken terwijl we lagen te slapen, en ze hebben daarbij de slaapkamerdeur van ZZ open gedaan. :'(

@:Kyran en ik werden wakker door een piep van een rookmelder waarvan de batterijen bijna op zijn. Hij zag haar deur open staan en dacht toen nog dat het per ongeluk was. Ging naar beneden om een krukje te pakken voor die rookmelder, en zag toen dat de voordeur op een kier stond en de cilinder van het slot op de deurmat lag. :o

Hij heeft daarna het hele huis nagekeken of er nog iemand binnen was. Doodeng, ik stond er met knikkende knieën en 112 alvast ingetoetst op mijn telefoon. Gelukkig niemand. :X Toen de politie gebeld, die kwamen gelukkig meteen. Ze hebben sporen gevonden van latex handschoenen op de voordeur, en er is een soort olie gebruikt.

Het vreemde is alleen dat het niet lijkt alsof onze spullen doorzocht zijn, en we missen vooralsnog ook niets. :? Misschien is die piep onze redding geweest, wat een timing dan!
Bah wat heftig zeg! Zo naar om zoiets mee te maken in je eigen huis wat een veilige plek moet zijn.
Neem de tijd ervoor om het te verwerken. Dat kan best lang duren. :*

Mijn moeder stond ruim een jaar geleden oog in oog met een inbreker. Dat vindt ze nu nog met regelmaat eng om alleen thuis te zijn. Zeker nu het weer vroeg donker wordt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 12:31:50 #141
269689 crew  Viv
pi_196220305
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:13 schreef Quoi het volgende:
Laat het positieve zijn dat alle lezers hier als de donder hun sloten zijn gaan checken. Althans: ik wel.
Dit ja. :Y Het codewoord bij cilinders is kennelijk SKG*** (3 sterren), wij hadden 2 sterren. Die met 3 sterren beschermt tegen het eruit trekken/duwen van de cilinder.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:29 schreef MiNi1981 het volgende:
Mijn moeder stond ruim een jaar geleden oog in oog met een inbreker. Dat vindt ze nu nog met regelmaat eng om alleen thuis te zijn. Zeker nu het weer vroeg donker wordt.
Dat kan ik me goed voorstellen! :* Dat is nog een geluk hier, dat wij diegene(n) niet gezien hebben.
pi_196220401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:04 schreef Elleska het volgende:

[..]

Nadeel van lokale opslag in combinatie met een camera die opvallend in het zicht staat is dat de inbreker de camera mee kan nemen en dan ben je het bewijsmateriaal kwijt.
[..]

Als je de katten wel hebt gehoord dan lijkt het mij niet logisch dat je vervolgens het geluid van de krakende trap zou wegfilteren.
Wij hebben hem niet voor het bewijsmateriaal, ik kan hem digitaal benaderen als ik beneden iets hoor. En het afschrikeffect natuurlijk.
pi_196220514
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:38 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hebben hem niet voor het bewijsmateriaal, ik kan hem digitaal benaderen als ik beneden iets hoor. En het afschrikeffect natuurlijk.
Dat is dan niet helemaal lokaal en dan vervalt het argument dat het niet te hacken is.
pi_196220624
@Viv Wat erg!
Ik vind het ook een geruststellend idee dat de inbreker misschien toch niet boven is geweest. :)
Sterkte!

Wij hebben ook een Ring deurbel. Zeker sinds de fiets van mijn man bij de voordeur is gestolen, kijken we toch wel vaker op de bewegingsmeldingen die we dan ontvangen.
Geeft toch een gevoel van controle.
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:59:55 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196220690
Jaren geleden woonden we in een inbraakgevoelige flat. Toen werd er in een paar weken bij iedereen wel ingebroken op ons rijtje, incl. de buren. Toen heb ik 's nachts ook gewoon een ladekastje voor de voordeur gezet (die werd nl. vaak ingetrapt, want glas) :') Slaat ook echt helemaal nergens op, maar goed.
pi_196220768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:14 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwbouwhuis en daarbij is dat ook niet het geval. Heb wel een camera maar daar word ik zelf eigenlijk helemaal niet blij van. Het idee dat je later kan zien dat er iets of iemand is geweest vind ik ook niet prettig.
Dat vind ik al van de dief die ķp beeld de e-bike van mijn man meenam. :(
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:11:42 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196220883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:04 schreef Elleska het volgende:

[..]

Nadeel van lokale opslag in combinatie met een camera die opvallend in het zicht staat is dat de inbreker de camera mee kan nemen en dan ben je het bewijsmateriaal kwijt.
[..]

Als je de katten wel hebt gehoord dan lijkt het mij niet logisch dat je vervolgens het geluid van de krakende trap zou wegfilteren.
Wij hebben bij de bouw een wildcamera opgehangen die overdag iedere X minuten een foto maakt, maar die kon gewoon met een slotje vastgezet worden.
En ja, je zult hem er best af kunnen krijgen als je eerst de voet losschroeft en vervolgens de camera met het slot en het oog waar het slot aan zit uit de schuttingpaal draait, maar dat valt ook wel redelijk op als je ermee bezig bent, als zo'n ding binnen hangt wordt dat al een stuk lastiger, maar gewoon de geheugenkaart eruit halen is wel weer vrij simpel :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196220963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:47 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is dan niet helemaal lokaal en dan vervalt het argument dat het niet te hacken is.
Jawel, hij slaat lokaal op. Live kan ik als ik hem aan heb gezet via de stream kijken. Hij slaat dus niets op in de cloud.
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:14 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196221059
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:31 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit ja. :Y Het codewoord bij cilinders is kennelijk SKG*** (3 sterren), wij hadden 2 sterren. Die met 3 sterren beschermt tegen het eruit trekken/duwen van de cilinder.

Klopt, wij hadden bij het oude huis alle deuren van gelijksluitende sloten laten voorzien, want ik werd al moe van het idee van een sleutel voor de loopdeur van de garage, een sleutel voor de achterdeur, een sleutel voor de voordeur en dan ook nog sleutels voor de balkondeuren, en daarbij heb ik eerst op de site van lockpicking 101 gekeken waar men het ziekst van werd en die sloten gekozen, en overal hetzelfde slot, wat er in ons geval dus 5 waren :X
Voordeel was al dat het slotgat er ook echt wat anders uitziet, dus dat een inbreker al naar de volgende deur gaat zodra hij zo'n slotgat ziet.

En tuurlijk; als ze binnen willen komen dan komen ze dat toch wel, ik heb wat dat betreft geen illusies, maar ik vond lockpicking sites destijds wel heel fijn om te kijken welk slot ze de grootste uitdaging vonden :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196221091
Hebben de mensen met een Ring etc wel een bordje/sticker whatever hangen dat ze filmen? Zodra de camera verder dan je eigen terrein gaat, kan je wel echt gezeik krijgen. De onze staat alleen op onze voordeur en voortuin gericht.
pi_196221094
Het is heel simpel: als het bij jou net iets moeilijker is om binnen te komen dan bij de buren, dan lopen ze een huisje verder. :Y

Of ze moeten het gemunt hebben op je waardevolle horloge collectie ofzo. :P
pi_196221123
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:24 schreef vencodark het volgende:
Het is heel simpel: als het bij jou net iets moeilijker is om binnen te komen dan bij de buren, dan lopen ze een huisje verder. :Y
Dat inderdaad, de hoofdreden van de camera buiten goed hang en sluitwerk.
Tenzij ze echt heel graag bij jou naar binnen willen. Bij ons is niets te halen, wij hebben geen dure gadgets etc.
pi_196221181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:26 schreef exode het volgende:

[..]

Dat inderdaad, de hoofdreden van de camera buiten goed hang en sluitwerk.
Tenzij ze echt heel graag bij jou naar binnen willen. Bij ons is niets te halen, wij hebben geen dure gadgets etc.
Mijn man heeft een drone. En we hebben homepods. Hoe durven we!? :P
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:30:51 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196221183
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:24 schreef exode het volgende:
Hebben de mensen met een Ring etc wel een bordje/sticker whatever hangen dat ze filmen? Zodra de camera verder dan je eigen terrein gaat, kan je wel echt gezeik krijgen. De onze staat alleen op onze voordeur en voortuin gericht.
Mja het wordt ernstig misbruikt om beelden van het voetpad en iets wat men niet aanstaat het internet op te slingeren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:33:00 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196221211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:24 schreef exode het volgende:
Hebben de mensen met een Ring etc wel een bordje/sticker whatever hangen dat ze filmen? Zodra de camera verder dan je eigen terrein gaat, kan je wel echt gezeik krijgen. De onze staat alleen op onze voordeur en voortuin gericht.
De politie is tegenwoordig alleen maar blij als er beeldmateriaal is, maar ik verwacht dat we tzt de camera dusdanig in het zicht hebben dat het niet ter discussie staat of we zaken opnemen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196221212
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn man heeft een drone. En we hebben homepods. Hoe durven we!? :P
Gadverdamme!
Wij hebben dan weer Lego, veel Lego. Maar die moeten ze dan eerst compleet maken om echt geld voor te krijgen ;)
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:33:20 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196221219
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:24 schreef vencodark het volgende:
Het is heel simpel: als het bij jou net iets moeilijker is om binnen te komen dan bij de buren, dan lopen ze een huisje verder. :Y

Of ze moeten het gemunt hebben op je waardevolle horloge collectie ofzo. :P
Dat is wat de politie idd ook tegen ons zei, na de inbraken.
Zorg dat het moeilijker is dan bij een ander. Met zo’n strip langs de deur, goeie sloten, een camera etc etc
***
pi_196221243
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:33 schreef BE het volgende:

[..]

Dat is wat de politie idd ook tegen ons zei, na de inbraken.
Zorg dat het moeilijker is dan bij een ander. Met zo’n strip langs de deur, goeie sloten, een camera etc etc
Bordje ophangen: je moet bij de buren zijn ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 13:35:54 #159
269689 crew  Viv
pi_196221264
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:26 schreef exode het volgende:
Bij ons is niets te halen, wij hebben geen dure gadgets etc.
De Lego! ;)

De agenten vannacht hadden het over sieraden als reden om hier naar boven te lopen. Wij hebben letterlijk één trouwring hier in huis ( @Kyran is die van hem kwijt :') ) en die kostte een paar tientjes (is van zilver, het trouwen bewust low budget gehouden zodat we een dure reis konden maken). Verder niks. :D
pi_196221294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:24 schreef exode het volgende:
Hebben de mensen met een Ring etc wel een bordje/sticker whatever hangen dat ze filmen? Zodra de camera verder dan je eigen terrein gaat, kan je wel echt gezeik krijgen. De onze staat alleen op onze voordeur en voortuin gericht.
Nee, daar kwam ik dus achter toen ik online info zocht over wat we mochten met die ring beelden, toen mijn moeder ze op Facebook zette. }:|
Eigenlijk zijn we fout want we zien eigenlijk tot Een breedte van 3 auto’s achter elkaar geparkeerd. Dus als ze buren links en rechts thuiskomen of bezoek krijgen, zien we dat. :@
Dat interesseert ons niet maar eigenlijk staat die camera te breed.
Hierdoor zagen we overigens wel dat de fietsendief via de tuin van de buren de fiets meenam. :P
pi_196221373
Ik heb trouwens eens een gek verhaal gehoord.
Er was eens een man die verzamelaar was van antieke klokken. Hij meende eens ‘s nachts een inbreker te horen maar mistte uiteindelijk niks.
Wat bleek nou: een tijdje later in 1 of andere advertentie voor antieke klokken stond een foto van zíjn klok aan zíjn muur te koop aangeboden.
De dieven waar dus wél binnen geweest om een foto te maken, te koop aan te bieden en zodra er interesse was, zouden ze waarschijnlijk terug komen om te buit te halen. :D
Dit verhaal ken ik van een leraar van de middelbare school dus de internet-markt was nog niet zoals toen.
Bizar hč.
pi_196221407
Onze Ring staat ook te breed. Maar onze buren hebben er ook een, dus die zien ons ook thuis komen. :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_196221445
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:35 schreef Viv het volgende:

[..]

De Lego! ;)

De agenten vannacht hadden het over sieraden als reden om hier naar boven te lopen. Wij hebben letterlijk één trouwring hier in huis ( @:Kyran is die van hem kwijt :') ) en die kostte een paar tientjes (is van zilver, het trouwen bewust low budget gehouden zodat we een dure reis konden maken). Verder niks. :D
Haha ja maar dan moeten ze wel de sets bij elkaar zoeken en de dozen van zolder halen. Dat is best wel wat moeite.

Qua bewijs zijn camera's vaak waardeloos. Niet scherp, dieven vermommen zich echt wel etc. Ik heb al aardig wat camerabeelden gezien in mijn leven, maar 9 van de 10 keer kon de politie er niets mee. (Via mijn werk he)
  vrijdag 13 november 2020 @ 14:06:38 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196221739
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:46 schreef exode het volgende:

[..]

Haha ja maar dan moeten ze wel de sets bij elkaar zoeken en de dozen van zolder halen. Dat is best wel wat moeite.

Qua bewijs zijn camera's vaak waardeloos. Niet scherp, dieven vermommen zich echt wel etc. Ik heb al aardig wat camerabeelden gezien in mijn leven, maar 9 van de 10 keer kon de politie er niets mee. (Via mijn werk he)
Wat dat betreft vallen de beelden van die wildcamera me alles mee.
Als ik een timelapse van een dag frame voor frame bekijk dan kan ik de bouwers best wel herkennen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196221921
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat dat betreft vallen de beelden van die wildcamera me alles mee.
Als ik een timelapse van een dag frame voor frame bekijk dan kan ik de bouwers best wel herkennen.
Ook grappig om te zien lijkt me.
pi_196222084
Ik zou het trouwens echt niet oke vinden als mijn buren mij zouden kunnen filmen met hun camera :N
Sowieso vind ik die dingen stom want als ik ergens aanbel om bijv mijn kind op te halen van een speelafspraakje dan wil ik helemaal niet gefilmd worden. (gebeurde laatst)

Ons huis heeft wel een alarmsysteem maar dat gaat op beweging, er wordt niets gefilmd. Nu is dit ding wel eens toe aan vervanging maar wat het dan moet worden weet ik nog niet :')
pi_196222124
Onze camera’s nemen ook wel prima beelden op moet ik zeggen. Ze staan wel zo ingesteld dat ze alleen ons eigen terrein opnemen. Dat is trouwens niet helemaal waar, ze nemen alleen op als er beweging is op eigen terrein, maar dan nemen ze wel een stuk van de straat ook nog op. Maar dus niet bij een willekeurige voorbijganger op straat of zo. Dan neemt hij niet op.

Wel een keer geprobeerd trouwens om hem wat verder op te laten nemen. We waren erg benieuwd wie er zn honden allemaal liet poepen in het plantsoen tegenover ons. Maar dat was net te ver weg voor duidelijke beelden en dan werd er ook weer te veel opgenomen dat het zoeken was naar een speld in een hooiberg. Dus gouw de instellingen maar weer terug gezet ;)

Maar lijkt me wel echt eng inderdaad als je er achter komt dat ze bij je binnen gestaan hebben :{
pi_196222180
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:16 schreef exode het volgende:

[..]

Jawel, hij slaat lokaal op. Live kan ik als ik hem aan heb gezet via de stream kijken. Hij slaat dus niets op in de cloud.
Dat beelden lokaal worden opgeslagen betekent niet dat de camera niet te hacken is. Er is verbinding met het internet en alles wat online is kan worden gehackt. Het is afhankelijk van de beveiliging hoe moeilijk dat gaat.

Net zoals er in elke woning kan worden ingebroken als men dat echt wil. Je maakt het inbrekers zo moeilijk mogelijk door goede sloten te gebruiken maar als iemand echt binnen wil komen dan bedenken ze wel een manier.
pi_196222823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:32 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat beelden lokaal worden opgeslagen betekent niet dat de camera niet te hacken is. Er is verbinding met het internet en alles wat online is kan worden gehackt. Het is afhankelijk van de beveiliging hoe moeilijk dat gaat.

Net zoals er in elke woning kan worden ingebroken als men dat echt wil. Je maakt het inbrekers zo moeilijk mogelijk door goede sloten te gebruiken maar als iemand echt binnen wil komen dan bedenken ze wel een manier.
I know, maar de stream staat dus bij ons niet standaard aan (er is dus niet continu contact met ons netwerk) en er wordt alleen lokaal opgeslagen. Zoals ie nu aanstaan, maakt ie helemaal geen contact met het netwerk. Dat moet ik echt inschakelen. Beveiliging is wel in orde zodra ik hem via ons netwerk wil benaderen, netwerk is dubbel beveiligd en de camera zelf is ook beveiligd.
pi_196223084
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:27 schreef Fazz het volgende:
Ik zou het trouwens echt niet oke vinden als mijn buren mij zouden kunnen filmen met hun camera :N
Sowieso vind ik die dingen stom want als ik ergens aanbel om bijv mijn kind op te halen van een speelafspraakje dan wil ik helemaal niet gefilmd worden. (gebeurde laatst)

Ons huis heeft wel een alarmsysteem maar dat gaat op beweging, er wordt niets gefilmd. Nu is dit ding wel eens toe aan vervanging maar wat het dan moet worden weet ik nog niet :')
Begrijpelijk hoor. Ik was er ook niet zo voor eigenlijk maar man wilde het graag ivm veiligheid enzo. En inderdaad: een ieder die voorbij loopt, geeft een melding en dus ook iedereen die aanbelt. :@
Ik was in het begin ook gegeneerd toen de buren er een beetje spottend naar vroegen.
Maar ja. Het mág dus wel gewoon en wij maken daar dan geen misbruik van. Ik begrijp heel goed dat het als bezoeker onprettig is.
pi_196223143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt, geen extra haakjes op de deur. Hebben er nooit gezeten en wij hebben ook nooit behoefte gehad om dat aan te pakken. Denk er nu wel over na.

Nieuwe cilinders zijn besteld, wil ook nog nieuwe beslag, maar dat ga ik nog uitzoeken. Deurbel met camera ook onderweg. Daarna nog even een alarmsysteem regelen en ik kan weer slapen .... hoop ik _O-

Ben echt geen paniekvogel normaal gesproken, maar wil ieder geval voorkomen ooit weer in een situatie te komen dat iemand in ons huis kan lopen zonder dat wij iets doorhebben.

Goede sloten maken het moeilijker, camera's schrikken af, alarm schrikt af en alarmeert ons, dus dan komt het hopelijk helemaal weer goed.
Je zou eventueel nog kunnen kijken voor smart verlichting icm bewegingsmelder. Dat als er tijdens nachtelijke uren beweging is in bijv. de hal of bij de achterdeur dat er dan een lamp aan gaat. Schrikt ze ook af mochten ze alsnog binnen komen.
pi_196223156
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef vencodark het volgende:
Ik heb trouwens eens een gek verhaal gehoord.
Er was eens een man die verzamelaar was van antieke klokken. Hij meende eens ‘s nachts een inbreker te horen maar mistte uiteindelijk niks.
Wat bleek nou: een tijdje later in 1 of andere advertentie voor antieke klokken stond een foto van zíjn klok aan zíjn muur te koop aangeboden.
De dieven waar dus wél binnen geweest om een foto te maken, te koop aan te bieden en zodra er interesse was, zouden ze waarschijnlijk terug komen om te buit te halen. :D
Dit verhaal ken ik van een leraar van de middelbare school dus de internet-markt was nog niet zoals toen.
Bizar hč.
Ha, dat is bij vrienden van ons ook gebeurd.. dwz de foto was door het raam, er was dus nog niet ingebroken..

Ach, bij ons kan je ook prima inbreken blijkt :) Man was een paar zomers terug even naar buiten en de deur viel in t slot. Met een eigenwijze peuter binnen die daarna naar boven vertrok.. Even later hoorde hij een enorm gekrijs van boven..Toen heeft hij het houten bord onder het raam er heel simpel afgekregen en naar binnen gestormd om het kind te redden!
(wat bleek.. meneer had gepoept en er kwam niet snel genoeg iemand zijn bibs afvegen).

Maar hoop van harte dat nooit iemand bij ons inbreekt!
pi_196223260
Ik ben wat dat betreft wel blij dat mijn man geen nachtdiensten meer draait. Stel dat ze je huis in de gaten houden en daarmee weten dat je als vrouw alleen thuis bent. :X
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 16:06:03 #174
269689 crew  Viv
pi_196223872
Inbraak-update: ik heb onze omringende buren gemaild en het blijkt dat bij buur A het alarm is afgegaan vannacht en zij hoorden lawaai, buur B heeft rond 4:00 een onbekende auto gezien op ons gezamenlijke terrein, en buur C heeft als enige camera's hier, maar die hebben deze auto en indringer(s) helaas niet vastgelegd.

Lijkt er dus op dat ze woning C bewust vermeden hebben, en dat ze bij woning A ook geprobeerd hebben binnen te komen. :X

Oh en meerdere buren zijn nu ook hun cilinders aan het upgraden. :D
  vrijdag 13 november 2020 @ 16:27:25 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196224208
Brrr, ze hadden het dus echt op jullie buurtje gemunt vannacht!
***
pi_196224335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:31 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit ja. :Y Het codewoord bij cilinders is kennelijk SKG*** (3 sterren), wij hadden 2 sterren. Die met 3 sterren beschermt tegen het eruit trekken/duwen van de cilinder.
[..]

Dat kan ik me goed voorstellen! :* Dat is nog een geluk hier, dat wij diegene(n) niet gezien hebben.
Wat ontzettend naar om mee te maken!

Die cilinders met SKG*** passen die in elke deur/beslag? Toch ook maar eens gaan checken en zo nodig vervangen.
pi_196225009
Tip: zet deze op de ramen en tuin/balkondeuren. Ze hebben bij mij een poging gedaan, eerst keukenraam. Lukte niet, mede vanwege dit slotje en daarna probeerden ze de tuindeur. Die heeft wel een slot waarmee 4 pennen in het kozijn vallen, maar dit was toch weer een extra obstakel >:)


Goed, dan kunnen ze ook nog een raam in kinkelen maar dat hoor je als je thuis bent. Zo niet, hoe snel is een inbreker?

Zwager kreeg een inbraakalarm melding toen hij op werk was, belt mij direct op. Hij woont aan de overkant dus ik was binnen twee minuten nadat het alarm afging bij zijn huis waar de tuindeurruit was ingegooid. Ondertussen had ik de politie aan de foon en ben bij de tuin blijven staan. Kwam niks naar buiten en toen de politie er heel snel was en naar binnen ging, was er niemand meer. Ze hebben dus echt maar een paar minuten nodig om hun slag te slaan.

Inmiddels hebben we een alarm thuis en ook op de zaken. Als het alarm afgaat, gaat er een melding naar de meldkamer. Die belt meteen op en vraagt of de politie gebeld moet worden. Ondertussen kun je kijken via de camera of het nodig is. Aan den lijve ondervonden toen er een melding van het bedrijf kwam dat het werkt. Stond iemand midden in de zaak maar dat bleek een klant. Waren ze de avond ervoor vergeten de deur op slot te doen. We hebben de politie maar niet laten komen en het alarm afgezet :+

Verdere tips:
Installeer beveiliging tegen kerntrekken van het slot.
Slot met een systeem waarmee op 4 punten de deur wordt beveiligd.
Plaats een lamp met bewegingssensor.
Neem een alarm met abo.

Tegenhouden kun je het idd niet, je kan het wel zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor dat tuig.

Voor Viv en Kyran: sterkte!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 13 november 2020 @ 18:00:06 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196225317
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 14:17 schreef exode het volgende:

[..]

Ook grappig om te zien lijkt me.
Ieder half uur een foto gaf vooral een heel kort filmpje per dag, dus we hebben de instelling veranderd naar iedere 10 minuten, dit weekend eens kijken of dat een wat langer filmpje per dag oplevert :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2020 @ 18:12:23 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196225457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:02 schreef exode het volgende:

[..]

I know, maar de stream staat dus bij ons niet standaard aan (er is dus niet continu contact met ons netwerk) en er wordt alleen lokaal opgeslagen. Zoals ie nu aanstaan, maakt ie helemaal geen contact met het netwerk. Dat moet ik echt inschakelen. Beveiliging is wel in orde zodra ik hem via ons netwerk wil benaderen, netwerk is dubbel beveiligd en de camera zelf is ook beveiligd.
Wat bij dit soort dingen ook handig is is een apart netwerk van je router gebruiken voor deze zaken.
Bij ons zit bijvoorbeeld de printer op hetzelfde netwerk in de router als de zonnepanelen zaten, verder zit er niets op dat netwerk, en gebruiken we het dus ook niet met onze laptops, telefoons enz. behalve als we wat moeten printen dus :+
Met een beetje router met opties zou je dus een aantal netwerken kunnen verdelen over een aantal apparaten.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2020 @ 18:19:44 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196225542
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:06 schreef Viv het volgende:
Inbraak-update: ik heb onze omringende buren gemaild en het blijkt dat bij buur A het alarm is afgegaan vannacht en zij hoorden lawaai, buur B heeft rond 4:00 een onbekende auto gezien op ons gezamenlijke terrein, en buur C heeft als enige camera's hier, maar die hebben deze auto en indringer(s) helaas niet vastgelegd.

Lijkt er dus op dat ze woning C bewust vermeden hebben, en dat ze bij woning A ook geprobeerd hebben binnen te komen. :X

Oh en meerdere buren zijn nu ook hun cilinders aan het upgraden. :D
Wow.... dat zou dus betekenen dat ze jullie buurtje eerst afgelegd hebben.
Kan buur C niet eens wat verder terugkijken op de beelden of de auto die buur B vannacht gezien heeft eerder op zijn beelden gezien heeft?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2020 @ 18:43:42 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196225805
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 17:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Tip: zet deze op de ramen en tuin/balkondeuren. Ze hebben bij mij een poging gedaan, eerst keukenraam. Lukte niet, mede vanwege dit slotje en daarna probeerden ze de tuindeur. Die heeft wel een slot waarmee 4 pennen in het kozijn vallen, maar dit was toch weer een extra obstakel >:)
[ afbeelding ]
Wat is deze?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 18:48:31 #182
269689 crew  Viv
pi_196225853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wow.... dat zou dus betekenen dat ze jullie buurtje eerst afgelegd hebben.
Kan buur C niet eens wat verder terugkijken op de beelden of de auto die buur B vannacht gezien heeft eerder op zijn beelden gezien heeft?
Nee, buur C bleek zijn camera's precies zo geplaatst te hebben dat de gemeenschappelijke gedeelten er niet op staan. Onze huizen staan in een gemeenschappelijke tuin met een doodlopende weg, en daar stond die onbekende auto. Keurig netjes dus van buur C, maar wel jammer voor nu. :+
pi_196226062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:25 schreef Puala het volgende:

[..]

Je zou eventueel nog kunnen kijken voor smart verlichting icm bewegingsmelder. Dat als er tijdens nachtelijke uren beweging is in bijv. de hal of bij de achterdeur dat er dan een lamp aan gaat. Schrikt ze ook af mochten ze alsnog binnen komen.
Ik heb dat dus... een bewegingssensor ergens. Laatst kon ik niet slapen en toen zag ik opeens het licht aangaan. Schrok me kapot en ben langzaam uit bed geslopen richting woonkamer. Niets te zien. In de hal ook niet. Deur gewoon op slot. Zat er een dikke vette rotspin op de sensor ;(

Gelukkig heb ik nu een gevaarlijke waakhond >:)

@Viv : zitten de nieuwe sloten erin? Hoop dat jullie nog een beetje kunnen slapen vannacht!
pi_196226095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 18:43 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat is deze?
Dit ding:
https://www.bol.com/nl/p/raambeveiliging-150sew/9200000010477771/
Heel simpel te monteren, ook op deuren :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_196226162
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat bij dit soort dingen ook handig is is een apart netwerk van je router gebruiken voor deze zaken.
Bij ons zit bijvoorbeeld de printer op hetzelfde netwerk in de router als de zonnepanelen zaten, verder zit er niets op dat netwerk, en gebruiken we het dus ook niet met onze laptops, telefoons enz. behalve als we wat moeten printen dus :+
Met een beetje router met opties zou je dus een aantal netwerken kunnen verdelen over een aantal apparaten.
Goede tips! Sowieso schort er bij veel mensen een hoop aan de online beveiliging en instellingen.

Niet echt van toepassing voor mij. Onze modem is van mijn werkgever, letterlijk en figuurlijk. Ik test die dingen altijd mee uit en ik moet ze vanwege de documenten die ik via onze werkcloud opsla anders instellen dan andere klanten zeg maar.
Mijn collega's plaatsen hem, stellen hem inclusief two factor authentication in, anders mag ik niet thuiswerken. Ik mag dingen aanpassen, maar pas na goedkeuring. Sowieso gaat hier weinig draadloos, ook onze mediabox is bedraad aangesloten.
pi_196226210
Viv, is het allemaal gelukt met installeren etc van de sloten? Ik wens je een rustige, dromeloze nacht in ieder geval. Kruip lekker dicht tegen elkaar aan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 19:32:02 #187
269689 crew  Viv
pi_196226447
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:06 schreef MorganLeFay het volgende:
@:Viv : zitten de nieuwe sloten erin? Hoop dat jullie nog een beetje kunnen slapen vannacht!
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:15 schreef exode het volgende:
Viv, is het allemaal gelukt met installeren etc van de sloten? Ik wens je een rustige, dromeloze nacht in ieder geval. Kruip lekker dicht tegen elkaar aan.
De sloten zijn nog niet geleverd. :( We kunnen er niet op vertrouwen dat dit pakket alsnog komt, dus @Kyran gaat nu naar de Gamma voor een backup.
  vrijdag 13 november 2020 @ 19:40:40 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196226593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Dit ding:
https://www.bol.com/nl/p/raambeveiliging-150sew/9200000010477771/
Heel simpel te monteren, ook op deuren :)
Dank! Gaat op de lijst.

Hoe zou ik kunnen uitzoeken of mijn sloten genoeg sterren hebben? Ze zaten er al in toen ik hier kwam wonen. Ik zou bijvoorbeeld best een check willen van de politie, maar dat kan je vast niet zomaar vragen toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 november 2020 @ 19:40:52 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196226598
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:32 schreef Viv het volgende:

[..]

[..]

De sloten zijn nog niet geleverd. :( We kunnen er niet op vertrouwen dat dit pakket alsnog komt, dus @:Kyran gaat nu naar de Gamma voor een backup.
Wat stom :( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 19:43:19 #190
269689 crew  Viv
pi_196226632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:40 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dank! Gaat op de lijst.

Hoe zou ik kunnen uitzoeken of mijn sloten genoeg sterren hebben? Ze zaten er al in toen ik hier kwam wonen. Ik zou bijvoorbeeld best een check willen van de politie, maar dat kan je vast niet zomaar vragen toch?
Kijk eens van heel dichtbij? ;) Bij @D.U.M.A.N. en mij stonden die 2 sterren zowel op het beslag als op de cilinder.
  vrijdag 13 november 2020 @ 19:58:46 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196227076
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:43 schreef Viv het volgende:

[..]

Kijk eens van heel dichtbij? ;) Bij @:D.U.M.A.N. en mij stonden die 2 sterren zowel op het beslag als op de cilinder.
Je hebt gelijk. Neus erin gestoken. Dank.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196227183
Ik heb trouwens nog wel een verhaal over een inbreker tegenkomen...

Ik was denk ik 13/14 en alleen thuis en ik had de achterdeur open laten staan (was een soort vam vrijstaand huis zonder buren). De politie kwam langs en had aangebeld omdat ze alarm hadden gehad van mijn vaders werk. Ik zat in bad en had dat niet gehoord. De politie was naar de achtertuin gelopen om naar het werk te kijken (beetje ingewikkeld, maar vanuit de achtertuin is mijn vaders werk te zien) en zagen de deur open staan. Terwijl zij binnen kwamen, kwam ik de trap af.... ik heb heel hard gegild, gelukkig was de wijkagent (die ik redelijk kende) er ook bij ;)

Ik heb trouwens ook ooit zo hard gegild toen ik ‘s ochtends op mijn vaders werk de krant ging halen (alleen). Ik zie nog alle zooi voor me van de inbrekers (vooral een voetafdruk op de muur, waar ze de kluis uit hadden getrokken). Mijn vader was toen heel snel bij me.

Oh en jaren daarna ging ik ooit de krant halen en toen lag er een zwerver op de bank te slapen. Ik had snoeppapiertjes zien liggen dus had al het gevoel dat er iets mis was. Heel zachtjes de deur dichtgedaan en mijn vader gehaald. Die heeft toen alle deuren op slot gedaan en hem een soort van opgesloten en de politie gebeld.

Haha, best veel verhalen zo (dan heb ik het rattenverhaal/ingegooide ruitje nog niet eens verteld ;) )
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 november 2020 @ 20:03:24 #193
269689 crew  Viv
pi_196227211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:40 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat stom :( .
Oeps, @Kyran stond even met de politie te praten hier, en kwam er vervolgens achter dat de Gamma niet om 20:00 dicht gaat, maar om 19:50. Wie verzint dit. :( Nu dus maar hopen dat het pakket met de cilinders geleverd wordt vandaag.

Trouwens wel echt complimenten voor de politie hier. O+ Je hoort weleens dat ze nauwelijks een poot uitsteken voor een simpele woninginbraak. Hier stonden ze vannacht binnen een kwartier op de stoep (niet via 112 hč, via 0900-8844). As we speak zijn ze buurtonderzoek aan het doen. En dan is er dus niet eens iets gestolen. :D
pi_196227478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:03 schreef Viv het volgende:

[..]

Oeps, @:Kyran stond even met de politie te praten hier, en kwam er vervolgens achter dat de Gamma niet om 20:00 dicht gaat, maar om 19:50. Wie verzint dit. :( Nu dus maar hopen dat het pakket met de cilinders geleverd wordt vandaag.

Trouwens wel echt complimenten voor de politie hier. O+ Je hoort weleens dat ze nauwelijks een poot uitsteken voor een simpele woninginbraak. Hier stonden ze vannacht binnen een kwartier op de stoep (niet via 112 hč, via 0900-8844). As we speak zijn ze buurtonderzoek aan het doen. En dan is er dus niet eens iets gestolen. :D
Jeejtje, wat rot van de Gamma! Hoop dat jullie een backupplan hebben.

De politie is hier normaal nķg sneller, geeft me altijd wel wel een veilig gevoel.
Protčge moi de mes désirs.
pi_196228009
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:02 schreef Loj het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een verhaal over een inbreker tegenkomen...

Ik was denk ik 13/14 en alleen thuis en ik had de achterdeur open laten staan (was een soort vam vrijstaand huis zonder buren). De politie kwam langs en had aangebeld omdat ze alarm hadden gehad van mijn vaders werk. Ik zat in bad en had dat niet gehoord. De politie was naar de achtertuin gelopen om naar het werk te kijken (beetje ingewikkeld, maar vanuit de achtertuin is mijn vaders werk te zien) en zagen de deur open staan. Terwijl zij binnen kwamen, kwam ik de trap af.... ik heb heel hard gegild, gelukkig was de wijkagent (die ik redelijk kende) er ook bij ;)

Ik heb trouwens ook ooit zo hard gegild toen ik ‘s ochtends op mijn vaders werk de krant ging halen (alleen). Ik zie nog alle zooi voor me van de inbrekers (vooral een voetafdruk op de muur, waar ze de kluis uit hadden getrokken). Mijn vader was toen heel snel bij me.

Oh en jaren daarna ging ik ooit de krant halen en toen lag er een zwerver op de bank te slapen. Ik had snoeppapiertjes zien liggen dus had al het gevoel dat er iets mis was. Heel zachtjes de deur dichtgedaan en mijn vader gehaald. Die heeft toen alle deuren op slot gedaan en hem een soort van opgesloten en de politie gebeld.

Haha, best veel verhalen zo (dan heb ik het rattenverhaal/ingegooide ruitje nog niet eens verteld ;) )
Moet je toch eens vertellen waarom jij zo regelmatig met inbrekers etc. te maken hebt gehad. :P

Anyway: wel vervelend natuurlijk en kan er behoorlijk inhakken.

Ik zag laatst een interview van LL Cool J op YouTube. Hij betrapte in zijn villa ook eens een inbreker, stond oog in oog met hem.
LL heeft hem toen vakkundig toegetakeld. 8-)
Geen man die je als inbreker wilt tegenkomen. ~O>
pi_196228727
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:40 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dank! Gaat op de lijst.

Hoe zou ik kunnen uitzoeken of mijn sloten genoeg sterren hebben? Ze zaten er al in toen ik hier kwam wonen. Ik zou bijvoorbeeld best een check willen van de politie, maar dat kan je vast niet zomaar vragen toch?
Heb net even bij het keukenraam gekeken en daar hebben we dus ook een driepuntsslot zitten. Wist ik niet :D Daar hebben we zo`n beveiliging iets boven de raamgreep gezet (hoger is beter maar met aanrecht ervoor kon ik er anders niet bij) en op de tuindeur zit ie vrij hoog. Is met een koevoet geen kracht op te zetten dus niet makkelijk te slopen.

Zat het te kijken voor politiekeurmerk veilig wonen maar niet alle verzekeraars geven meer korting op de premie. Mijnus geeft iig geen korting :') Je kan even kijken op: politiekeurmerk punt nl (als ik link plak, krijg ik als ik erop klik: forbidden?). Kan je ook een test doen en tips krijgen. Kom je al een eind mee :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_196229258
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:02 schreef Loj het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een verhaal over een inbreker tegenkomen...

Ik was denk ik 13/14 en alleen thuis en ik had de achterdeur open laten staan (was een soort vam vrijstaand huis zonder buren). De politie kwam langs en had aangebeld omdat ze alarm hadden gehad van mijn vaders werk. Ik zat in bad en had dat niet gehoord. De politie was naar de achtertuin gelopen om naar het werk te kijken (beetje ingewikkeld, maar vanuit de achtertuin is mijn vaders werk te zien) en zagen de deur open staan. Terwijl zij binnen kwamen, kwam ik de trap af.... ik heb heel hard gegild, gelukkig was de wijkagent (die ik redelijk kende) er ook bij ;)

Ik heb trouwens ook ooit zo hard gegild toen ik ‘s ochtends op mijn vaders werk de krant ging halen (alleen). Ik zie nog alle zooi voor me van de inbrekers (vooral een voetafdruk op de muur, waar ze de kluis uit hadden getrokken). Mijn vader was toen heel snel bij me.

Oh en jaren daarna ging ik ooit de krant halen en toen lag er een zwerver op de bank te slapen. Ik had snoeppapiertjes zien liggen dus had al het gevoel dat er iets mis was. Heel zachtjes de deur dichtgedaan en mijn vader gehaald. Die heeft toen alle deuren op slot gedaan en hem een soort van opgesloten en de politie gebeld.

Haha, best veel verhalen zo (dan heb ik het rattenverhaal/ingegooide ruitje nog niet eens verteld ;) )
Oh bah.. trauma!

Bij mijn ouderlijk huis ook 2x een inbreker.
De eerste keer kwam ik thuis en zag ik hem uit mijn slaapkamerraam hangen.
Normaal ging ik altijd via de voorkant naar binnen en zette ik mijn fiets voor. Dan had ik steeds discussie met mijn ouders omdat ik dan 's avonds laat nog mijn fiets om moest rijden. Die ene keer ging ik dus naar de tuin. Anders was ik hem in huis tegen gekomen.

De 2e keer was ik thuis. Het was heel mooi weer maar ik hoorde de lamellen in de slaapkamer van mijn zusje bewegen. Daarna hoorde ik het raam schuiven. Ik ging kijken wat het was. Keek uit het raam en stond oog in oog. Ik heb hem geslagen en heb heel hard gegild. Ze kwamen van 3 straten verder vragen wat er aan de hand was.
5 minuten later en hij had binnen gestaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 november 2020 @ 21:35:06 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196229471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 21:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Heb net even bij het keukenraam gekeken en daar hebben we dus ook een driepuntsslot zitten. Wist ik niet :D Daar hebben we zo`n beveiliging iets boven de raamgreep gezet (hoger is beter maar met aanrecht ervoor kon ik er anders niet bij) en op de tuindeur zit ie vrij hoog. Is met een koevoet geen kracht op te zetten dus niet makkelijk te slopen.

Zat het te kijken voor politiekeurmerk veilig wonen maar niet alle verzekeraars geven meer korting op de premie. Mijnus geeft iig geen korting :') Je kan even kijken op: politiekeurmerk punt nl (als ik link plak, krijg ik als ik erop klik: forbidden?). Kan je ook een test doen en tips krijgen. Kom je al een eind mee :)
Ik heb de technische omschrijving van het huis er gelijk even bijgepakt; daar staat in dat alle deuren van de woning voorzien van 3-punt sluitingen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196230128
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 21:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

Oh bah.. trauma!

Bij mijn ouderlijk huis ook 2x een inbreker.
De eerste keer kwam ik thuis en zag ik hem uit mijn slaapkamerraam hangen.
Normaal ging ik altijd via de voorkant naar binnen en zette ik mijn fiets voor. Dan had ik steeds discussie met mijn ouders omdat ik dan 's avonds laat nog mijn fiets om moest rijden. Die ene keer ging ik dus naar de tuin. Anders was ik hem in huis tegen gekomen.

De 2e keer was ik thuis. Het was heel mooi weer maar ik hoorde de lamellen in de slaapkamer van mijn zusje bewegen. Daarna hoorde ik het raam schuiven. Ik ging kijken wat het was. Keek uit het raam en stond oog in oog. Ik heb hem geslagen en heb heel hard gegild. Ze kwamen van 3 straten verder vragen wat er aan de hand was.
5 minuten later en hij had binnen gestaan.
Je hebt de inbreker geslagen!? :o Hoe oud was je?
Man, man, man. *O* Heldin.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2020 @ 22:09:39 #200
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196230161
Pakket is binnen en voordeur is weer compleet *O*

Het is uiteindelijk de M&C Move geworden.

Ook de Eufy Video Doorbell is binnen en inmiddels aangesloten.

Volgende stappen:

- M&C SKG3 deurbeslag

- Eufy Home Alarm Systeem

- Extra sluiting bij de voordeur (zo'n raamsluiting)

Hoop dat wij dan weer rustig kunnen slapen.

Bedankt voor alle lieve posts _O_ en goed om te zien dat het weer veel mensen aan het denken zet die dan ook weer wat upgrades gaan doorvoeren *O*
  vrijdag 13 november 2020 @ 22:31:33 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196230574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 21:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb de technische omschrijving van het huis er gelijk even bijgepakt; daar staat in dat alle deuren van de woning voorzien van 3-punt sluitingen.
Skg 3 sterren en 3-punt sluitingen vanuit de bouw hier. Ondanks dat ik het wel wist ging ik nav dit verhaal het aantal sterren toch nog even controleren :X

Er zit middenin de voordeur een strip met glas en nog een raam naast de voordeur. De nut van een video deurbel zag ik dus nooit zo. Ben ook niet gecharmeerd van zomaar gefilmd worden bij een voordeur.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196230878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 21:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb de technische omschrijving van het huis er gelijk even bijgepakt; daar staat in dat alle deuren van de woning voorzien van 3-punt sluitingen.
Das fijn want het maakt het voor inbrekers een stuk moeilijker om binnen te komen. Heb je ook anti kerntrekbeveiligingssloten?
Voor mij voelt mijn huis best wel veilig met alles wat we nu hebben. Wil eigenlijk nog wel van dat speciale plakspul voor het raam van de tuindeur. Politie raadde het toen af omdat het raam dan amper is in te slaan en als de brandweer ofzo naar binnen moet... Maar wil het toch wel hebben.

En binnenkomen...
Jaren geleden werd er op de zaak ingebroken via de achterdeur. Zat maar 1 slot op dus dat was niet zo moeilijk :') Hebben we er na de inbraak meerdere sloten opgezet plus aan beide kanten stalen platen. Toen werd er voor de tweede keer ingebroken. Deursloten waren nog heel, nu hadden ze de muur naast de deur opengebroken en stond de deur naast de ingang. Ik bedoel maar :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_196230936
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:09 schreef Kyran het volgende:
Pakket is binnen en voordeur is weer compleet *O*

Het is uiteindelijk de M&C Move geworden.

Ook de Eufy Video Doorbell is binnen en inmiddels aangesloten.

Volgende stappen:

- M&C SKG3 deurbeslag

- Eufy Home Alarm Systeem

- Extra sluiting bij de voordeur (zo'n raamsluiting)

Hoop dat wij dan weer rustig kunnen slapen.

Bedankt voor alle lieve posts _O_ en goed om te zien dat het weer veel mensen aan het denken zet die dan ook weer wat upgrades gaan doorvoeren *O*
Kijk, jullie slapen strakjes weer fijn en veilig in jullie huis ^O^ . Tis wel een wake up call topic geworden ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 13 november 2020 @ 23:29:29 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196231623
Je kunt ook nog bij de voordeur een bordje hangen "pas op voor de hond". Dat schijnt ook af te schrikken. (Onze honden gaan sowieso blaffen als er mensen aan de deur zijn).
KuikenGuppy
  zaterdag 14 november 2020 @ 04:30:59 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196233809
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Das fijn want het maakt het voor inbrekers een stuk moeilijker om binnen te komen. Heb je ook anti kerntrekbeveiligingssloten?
Voor mij voelt mijn huis best wel veilig met alles wat we nu hebben. Wil eigenlijk nog wel van dat speciale plakspul voor het raam van de tuindeur. Politie raadde het toen af omdat het raam dan amper is in te slaan en als de brandweer ofzo naar binnen moet... Maar wil het toch wel hebben.

Ik vind zo niets over de sloten, behalve dat ze aan een aantal keurmerken voldoen zonder het aantal sterren te vermelden, maar daar zal ik het met de aannemer nog wel over hebben, hoewel ik niet verwacht dat ze hele simpele sloten gebruiken, dat rijmt niet echt met het afwerkingsniveau op andere vlakken.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 november 2020 @ 04:35:30 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196233820
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Skg 3 sterren en 3-punt sluitingen vanuit de bouw hier. Ondanks dat ik het wel wist ging ik nav dit verhaal het aantal sterren toch nog even controleren :X

Er zit middenin de voordeur een strip met glas en nog een raam naast de voordeur. De nut van een video deurbel zag ik dus nooit zo. Ben ook niet gecharmeerd van zomaar gefilmd worden bij een voordeur.
Het wordt hier een dichte voordeur, maar wel een raam naast de voordeur, dus een videobel hoeft idd niet zolang ik dat raam niet afplak met folie.

Maar ik verwacht dat we sowieso een aantal camera's ophangen, onder andere in de hoek voordeur/garage.
Ik heb daar iig loze leidingen voor laten intekenen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 november 2020 @ 04:40:11 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196233830
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:09 schreef Kyran het volgende:
Pakket is binnen en voordeur is weer compleet *O*

Het is uiteindelijk de M&C Move geworden.

Ook de Eufy Video Doorbell is binnen en inmiddels aangesloten.

Volgende stappen:

- M&C SKG3 deurbeslag

- Eufy Home Alarm Systeem

- Extra sluiting bij de voordeur (zo'n raamsluiting)

Hoop dat wij dan weer rustig kunnen slapen.

Bedankt voor alle lieve posts _O_ en goed om te zien dat het weer veel mensen aan het denken zet die dan ook weer wat upgrades gaan doorvoeren *O*
Fijn dat de boel toch nog binnen is gekomen vandaag gisteren *O*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196234246
Wij woonden in een winkelstraat. Wel eens wakker geworden dat ze bij de fotozaak verderop de hele boel kort en klein hadden geslagen. Ramen en alle vitrines stuk en de boel leeg gejat.
Ik durfde amper uit het raam te kijken.

En een keer bij de winkel van mijn ouders, het hele pand stond te trillen toen ze de deur inbeukten.
En dat mijn ouders daarna naar beneden moesten toen de politie kwam en ik doodsbang boven aan de trap heb zitten wachten of ze wel terug kwamen... :X
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196234355
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je hebt de inbreker geslagen!? :o Hoe oud was je?
Man, man, man. *O* Heldin.
Uhhhh dat weet ik niet meer.
Hij stond op het punt om naar binnen te klimmen, ik hing uit het raam en heb hem een klap gegeven. Geen idee waar ik heb geraakt heb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196234577
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 08:02 schreef Nijna het volgende:
Wij woonden in een winkelstraat. Wel eens wakker geworden dat ze bij de fotozaak verderop de hele boel kort en klein hadden geslagen. Ramen en alle vitrines stuk en de boel leeg gejat.
Ik durfde amper uit het raam te kijken.

En een keer bij de winkel van mijn ouders, het hele pand stond te trillen toen ze de deur inbeukten.
En dat mijn ouders daarna naar beneden moesten toen de politie kwam en ik doodsbang boven aan de trap heb zitten wachten of ze wel terug kwamen... :X
Arme ziel. Dat moet wel spannend zijn. Woonden jullie erboven?
pi_196234580
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 04:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het wordt hier een dichte voordeur, maar wel een raam naast de voordeur, dus een videobel hoeft idd niet zolang ik dat raam niet afplak met folie.

Maar ik verwacht dat we sowieso een aantal camera's ophangen, onder andere in de hoek voordeur/garage.
Ik heb daar iig loze leidingen voor laten intekenen.
Super slim dat je aan die loze leidingen denkt
  zaterdag 14 november 2020 @ 09:21:51 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196234616
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 09:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Super slim dat je aan die loze leidingen denkt
Zo'n traject als dit is sowieso wat anders dan de standaard nieuwbouw projectwoning, en met de keuze voor deze aannemer is het ook nog eens een stuk makkelijker dingen aan te passen dan dat bij een van de grotere catalogusbouwers (die allemaal uit Rijssen lijken te komen) zou zijn geweest.
Korte lijntjes enzo.

Gisteren nog even overleg gehad met de loodgieter, over wat aanpassingen die we ze moeten doen vanwege de warmtepomp.

Ik hou van korte lijntjes, plus dat ik ze dagelijks een (of twee) thermoskan koffie breng, dus dat maakt overleg makkelijk en kan ik gelijk regelen dat zaken gecorrigeerd worden als dat nodig is, zoals eergisteren met de hemelwaterafvoer.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 november 2020 @ 09:24:06 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196234627
Oh, en dankzij onze verhuizing naar dit appartement kan ik nu dus ook een kabel door een loze leiding trekken :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196236388
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 09:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Arme ziel. Dat moet wel spannend zijn. Woonden jullie erboven?
Ja. Ik wilde 's avonds ook niet graag alleen zijn, heb nog best lang een oppas gehad als mijn ouders weg moesten 's avonds. Mijn broer"tje" en ik schelen 5 jaar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196236866
Zijn ze bij het Sinterklaasjournaal nou gewoon vergeten dat Ozosnel vorig jaar een zwart paard was dat wit werd geverfd? Of issie weer wit geverfd? 8)7
  zaterdag 14 november 2020 @ 12:34:31 #216
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196236917
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 12:31 schreef MorganLeFay het volgende:
Zijn ze bij het Sinterklaasjournaal nou gewoon vergeten dat Ozosnel vorig jaar een zwart paard was dat wit werd geverfd? Of issie weer wit geverfd? 8)7
Volgens mijn kind heeft Sinterklaas iets wat ie op zijn baard smeert vorig jaar op Ozosnel gesmeerd zodat hij wit blijft...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196237026
Ja, Ozosnel is vorig jaar permanent wit geverfd
pi_196237190
Dat had ik gemist :')
Wat een flauwekul eigenlijk
pi_196237235
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 12:53 schreef MorganLeFay het volgende:
Dat had ik gemist :')
Wat een flauwekul eigenlijk
Daarom is het ook zo'n leuk programma O+
pi_196237402
Wij keken ook... en toen zei hij: “ik wil niet kijken, Sinterklaas is vies.”
Oké. :+
Protčge moi de mes désirs.
pi_196237637
Ze hebben er toch echt weer iets leuks van weten te maken bij het Sinterklaasjournaal. En bij ons liggen er morgen kolen in de schoen natuurlijk. :s) Ondanks dat ze weten waar de cadeaus vandaan komen maken ze zich toch een beetje zorgen over de schoen cadeaus die nu onderweg naar Limburg zijn. O+
pi_196237852
Ik neem aan dat in het sinterklaasjournaal van vanavond alweer een oplossing voor die verdwenen schoencadeautjes komt, want er zullen genoeg mensen zijn die nu niet op het laatste moment even 1-2-3 een paar kooltjes kunnen regelen.
  zaterdag 14 november 2020 @ 13:43:30 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196237973
Ik vond het erg leuk trouwens, met een ouderwetsch defilé :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 november 2020 @ 13:52:30 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196238102
Ik ben vooral bij dat m'n dreumes het nog net niet snapt en ik dus geen kolen hoef te regelen ;-) al zullen ze dat idd vanavond wel oplossen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196238149
Wij hebben nog kolen van de bbq liggen, nu al zin in morgenochtend. Cadeaus in de schoenen, paar kolen er omheen.

Amsel, ze hebben toch elk jaar iets waar je als ouder even wat mee 'moet' al is het een goed excuus bedenken. 2 jaar geleden was het een chocolade letter, de verkeerde ook nog. Die zal ook vast niet iedereen hebben gehad.

We hadden hier 2 enthousiaste kinderen. Juul bleef maar zwaaien naar de Pieten, er volledig van overtuigd dat ze naar haar zwaaiden.
Ik vond het een leuke uitzending iig.
pi_196238285
Ze krijgen hier sowieso bijna nooit een cadeautje in de schoen, meestal iets lekkers. Daar gebeurde gelukkig niks mee. ;)
pi_196238568
Meestal zorgen ze dat er ‘s avonds een halve oplossing is, zodat ouders ķf mee kunnen doen met het grapje, ķf gewoon toch cadeautjes kunnen geven.

Gisteren hadden we al kruidnoten gebakken, vanmorgen chocolade omheen gedaan, wat een geklieder, maar super leuk samen met de kinderen en zoveel lekkerder!

Kleuter zat hier letterlijk op de bank te stuiteren. Kei hard zingen, zwaaien naar de Pieten, ‘paardje Ozosnel’ roepen. Ik vind dit zo genieten O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196238768
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 13:55 schreef exode het volgende:

Amsel, ze hebben toch elk jaar iets waar je als ouder even wat mee 'moet' al is het een goed excuus bedenken. 2 jaar geleden was het een chocolade letter, de verkeerde ook nog. Die zal ook vast niet iedereen hebben gehad.

Ja klopt, maar meestal is er wat meer aanlooptijd toch? Zodat je tijd hebt om iets te regelen als je dat wilt.

Ik vond de intocht leuk in ieder geval. De kinderen beginnen elke keer keihard te gillen als ze die zak zien bewegen :D
pi_196238962
Die bewegende zak, daar hebben ze het echt al dagen over. :D
pi_196239177
“Waarom gaan ze niet met het vliegtuig, dat is toch veel sneller?”

Mijn zoon, de realist O+
pi_196239186
Ja die zak :) B is steeds heel hard aan het roepen naar de tv.

Jaren geleden hadden ze iets met een sleutel, mijn moeder was na een dag oppassen op mijn neefje (inmiddels is hij 17) haar achterdeur en schuurdeur sleutel kwijt. Had hij die meegenomen en in zijn schoen gedaan..
pi_196240096
Even een heel ander verhaal. O heeft de waterpokken, en een grote op haar kin gaat steeds het korstje vanaf. Dat doet haar zeer en het heelt zo natuurlijk niet goed. Kan je daar dan van dat witte spul op doen of liever niet?
pi_196240155
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 13:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij keken ook... en toen zei hij: “ik wil niet kijken, Sinterklaas is vies.”
Oké. :+
😂
pi_196240167
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 16:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Even een heel ander verhaal. O heeft de waterpokken, en een grote op haar kin gaat steeds het korstje vanaf. Dat doet haar zeer en het heelt zo natuurlijk niet goed. Kan je daar dan van dat witte spul op doen of liever niet?
Destijds zeiden ze dat je op open dingen niks moet smeren ivm littekens, maar dat was vooral talkpoeder geloof ik.

Helpt een pleister ook niet?
Iets van een pure vette creme (vaseline lanette creme ofzo) zou ook wel moeten kunnen.

Succes ermee
pi_196240210
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 16:32 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Destijds zeiden ze dat je op open dingen niks moet smeren ivm littekens, maar dat was vooral talkpoeder geloof ik.

Helpt een pleister ook niet?
Pleister is echt uit den boze want dat doet Zo Verschrikkelijk Pijn om er af te halen }:|

Van dat zinkspul helpt wel met indrogen staat er maar of jet slim is bij echt open wondjes vraag ik me af :?
pi_196240616
@Roomsnoes Ik zou in het gezicht inderdaad geen zinkzalf toepassen. Is het niet geīnfecteerd geraakt? Als het al wat langer open is en steeds het korstje eraf is die kans wel groter. Dan is een antibiotische zalf via de huisarts misschien wel aan te raden.
pi_196243665
Wellicht wecezin poeder? Dat moeten wij van de kraamzorg halen om over het navelstompje te strooien zodat het zou indrogen. Het restant werd aangeraden om te bewaren voor als de kinderen waterpokken zouden krijgen. Het lijkt me dus op open wondjes mogen, dat zijn naveltjes ook, maar ik zou dat nog even goed googelen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 november 2020 @ 21:07:39 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_196244303
Hansaplast zilver pleister, bestaat dat nog? Dat blijft niet aan de wond kleven en heeft een antibacteriële werking.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 14 november 2020 @ 21:57:44 #239
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196245162
Ik zou er Betadine zalf op smeren. Wonden genezen het beste als ze vochtig zijn. Je wil dus eigenlijk liever niet dat het indroogt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_196245758
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 16:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Pleister is echt uit den boze want dat doet Zo Verschrikkelijk Pijn om er af te halen }:|

Van dat zinkspul helpt wel met indrogen staat er maar of jet slim is bij echt open wondjes vraag ik me af :?
Voor je wondje heb ik geen advies, maar een pleister kun je heel prima verwijderen door de lijmstukken met (baby)olie in te smeren (en bij een los puntje eronder ook met een watje met olie smeren) tot hij losweekt zeg maar :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196246219
Mijn kleuter heeft een paar waterwratjes die op een gegeven moment barsten, bloeden en dan een korstje krijgen. Het is dan in 1 week heel mooi genezen zonder iets erop...dus ik zou er niks op smeren, straks raakt het geīrriteerd :)
pi_196247918
Het moment dat je net in bed ligt en het bed hebt opgewarmd, en dan denkt, oh ja.. d’r waren schoenen gezet.. }:|

Toch nog maar even er uit, om dan te bedenken dat je zo 1 2 3 niet weet waar het restje inpakpapier van vorig jaar ligt..
(Of ja, wist zeker waar het lag maar daar lag het dus niet..)

Maar goed, ze hebben dan toch iets in hun schoen morgenvroeg :P
pi_196249475
Dank voor het meedenken. Ik laat het gewoon zo en forceer er een pleister op als het open blijft gaan.
pi_196250164
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 01:06 schreef hilliebillie het volgende:
Het moment dat je net in bed ligt en het bed hebt opgewarmd, en dan denkt, oh ja.. d’r waren schoenen gezet.. }:|

Toch nog maar even er uit, om dan te bedenken dat je zo 1 2 3 niet weet waar het restje inpakpapier van vorig jaar ligt..
(Of ja, wist zeker waar het lag maar daar lag het dus niet..)

Maar goed, ze hebben dan toch iets in hun schoen morgenvroeg :P
Goed gedaan!

Voor het eerst sinds wij vertrokken uit Nederland doen we helemaal niets aan Sint. Meiden hebben geen interesse. Kijken ook geen Nederlandse tv, dat scheelt. Jongste meiden zijn acht. Het is goed zo.
Kanootjes komen onder de kerstboom. En dan wat kleins met Driekoningen (dan krijgen de Spaanse kinderen hun kado’s).

Maar het is super leuk met kleintjes! Hoop dat ze er met het Sint verhaal iets leuks van kunnen maken dit jaar.
Met een meidenkwartet
pi_196250246
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:45 schreef Cathmar het volgende:

[..]


Maar het is super leuk met kleintjes! Hoop dat ze er met het Sint verhaal iets leuks van kunnen maken dit jaar.
Mijn 13&8 jarige liggen naast me op de bank. De aflevering van gisteravond nog terugkijken. Ook met half groot spul is het leuk :D

Maar mijn ouders zien het met zijn allen niet zitten. Dus die cadeautjes gaan onder de kerstboom. Ze hopen dat het dan beter gaat.
We vieren het gewoon thuis. (Normaal een keer 'groot' thuis en een keer bij mijn ouders).
pi_196250261
Leuk DF! Hier zou dat ook wel zo zijn als ik er energie in zou steken. Maar het is goed zo. Dit jaar ga ik meteen in kerst modus.
Met een meidenkwartet
  zondag 15 november 2020 @ 10:31:40 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196250711
Ik had als verrassing de schoenen van de kinderen gevuld. Toch wel blij. Zoon was er notabene bij toen ik het kocht gisteren.
:P

Man “teleurgesteld” dat hij niks had. Maarja. Ik had ook niks van Sinterklaas.

Doet jullie partner dat wel? Als verrassing iets in je schoen?
:+
En dan heb ik het niet over dronken thuis komen en in je schoen schijten. (En nee, dit is MIJ nooit overkomen) :+
pi_196250791
:D
pi_196250838
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:31 schreef amaranta het volgende:
Ik had als verrassing de schoenen van de kinderen gevuld. Toch wel blij. Zoon was er notabene bij toen ik het kocht gisteren.
:P

Man “teleurgesteld” dat hij niks had. Maarja. Ik had ook niks van Sinterklaas.

Doet jullie partner dat wel? Als verrassing iets in je schoen?
:+
En dan heb ik het niet over dronken thuis komen en in je schoen schijten. (En nee, dit is MIJ nooit overkomen) :+
Toevallig heeft mijn man mijn schoen naast de schoenen van de jongetjes gezet en er een zakje kikkers en muizen in gedaan (mijn guilty pleasure). Maar wij doen niets in elkaars schoenen en mijn man is 0,0 attent (hij had iets goed te maken gisteren en heeft dat zo op willen lossen).
Voor pakjesavond koop ik wel altijd wat cadeautjes voor mijn man en mij.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 15 november 2020 @ 10:42:39 #250
269689 crew  Viv
pi_196250901
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:38 schreef Malteser het volgende:
(hij had iets goed te maken gisteren en heeft dat zo op willen lossen).
Niet gelukt dus? :D
pi_196251278
Ik regel alle presentjes voor sint. Soms geef ik onszelf wel wat in de schoen, soms niet. Sommige cadeautjes voor pakjesavond overleg ik wel, andere zijn ook voor mijn vriend een verrassing.

Bij ons zit er trouwens niks in de schoen tot sint/pieten ook echt in onze woonplaats aangekomen zijn.
  zondag 15 november 2020 @ 11:05:57 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196251308
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:03 schreef Hupje het volgende:
Ik regel alle presentjes voor sint. Soms geef ik onszelf wel wat in de schoen, soms niet. Sommige cadeautjes voor pakjesavond overleg ik wel, andere zijn ook voor mijn vriend een verrassing.

Bij ons zit er trouwens niks in de schoen tot sint/pieten ook echt in onze woonplaats aangekomen zijn.
En zou het niet eens leuk zijn als je wakker werd en je partner had iets in je schoen gedaan? Zou ik wel leuk vinden.
Maar ik ben dan Ook gek op cadeautjes.
pi_196251476
Ja, dat zou zeker leuk zijn. Maar daar denkt mijn vriend echt niet aan :D
Plus, nu in corona tijd ben ik degene die naar de winkels gaat, dus ongemerkt iets kopen lukt hem ook niet.
  zondag 15 november 2020 @ 11:17:46 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196251615
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 11:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

En zou het niet eens leuk zijn als je wakker werd en je partner had iets in je schoen gedaan? Zou ik wel leuk vinden.
Maar ik ben dan Ook gek op cadeautjes.
Dat zou idd leuk zijn. Ik regel helaas alle schoencadeautjes zelf. Ook altijd voor mezelf en m'n man.
KuikenGuppy
pi_196251760
Hier regel ik ook alle schoenkadootjes (maar da s maar 2x) en wij krijgen zelf niks, nou ja wél pepernoten..Maar voor pakjesavond kopen we wel echt iets voor elkaar ook en dat houden we ook echt geheim..en dan natuurlijk met lange (altijd een beetje valse) gedichten.
Wij doen trouwens níet aan kado's met kerst (muv voor degene waar we het vieren een bedankkado)..
pi_196251857
Bij de schoen gaat er eigenlijk niks in onze schoenen. Gisteren had ik er wat strooigoed in gedaan, en de jongens chocomunten en een autootje.

Tegen Sint koop ik soms wel iets voor mezelf. Een dag of 2 voor pakjesavond vraagt man wel of het een beetje eerlijk is en hoeveel er nog nodig is om het gelijk te krijgen :D

Maar verder is hij ook mega-attent, hij heeft meestal genoeg aan zijn hoofd om zoiets te plannen. Het zit meer in spontane dingen zoals ook nog die 2-3 cadeautjes kopen last-minute.
pi_196251951
Oh en dochter van nét 8 is achter hét geheim! De papa s en mama s doen gewoon de pakjes en pepernoten in de schoenen (want pieten kunnen het huis helemaal niet in!)! Behalve met pakjesavond, dan zijn het wél de echte pieten want anders kan het niet.. en omdat sinterklaas niet oneindig veel geld heeft geven de ouders altijd wat geld aan hem.. Bleef 1 dillemma over, hoe doen we dat dan met die wortels? Die bewaren we dus op een geheim plekje in de schuur en die nemen ze mee op pakjesavond :) Bijna..
Maar ik laat t haar zelf uitvinden. Ik probeer niks te verklappen, maar verzin ook geen grote leugens.. Vraag gewoon steeds wat ze zelf denkt hoe het zit als ze een vraag heeft..en ze zei zelf al dat ze dat van de schoenen niet aan haar broertje zou verklappen, want t is veel leuker om te geloven dat de pieten dat doen!
  zondag 15 november 2020 @ 11:40:32 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196252157
De bijna-10-jarige gelooft uiteraard niet meer, maar we hebben gisteren voor de show wel even een "waar zou ik mijn schoen moeten zetten" discussie gehad..... hij is opgegroeid met een openhaard, dus dat maakt het makkelijk, maar in dit appartement (en ons volgende huis) zitten niet eens radiatoren, dus waar zet je je schoen zonder haard en alleen vloerverwarming? :')

Het is overigens onder de stoel van de secretaire geworden :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196252402
Samen een schoorsteen knutselen? :P

In dit huis staan ze onder de radiator. Bij het vorige huis stonden ze bij de schuifpui bij de achtertuin.
pi_196252499
Wij zetten de schoenen bij de haard. Soms cadeautjes voor de kinderen, die ik dan koop, en chocolade voor allemaal.

Cadeaus kopen en attent zijn is aan mijn man niet besteed. Mijn verjaardagscadeau heb ik om gehint en namens de kinderen heeft hij sokken gekocht, ook na een hint van mij _O- :') *; witte sokken _O-

Echt, hij is lief en een heel prima partner maar de attent-zijn-genen heeft ie niet |:(
pi_196252902
Wij zetten de schoen bij de voordeur.

Vroegah bij de kachel, en dan moest je er aan denken om het deurtje van de kachel op een kiertje te zetten, want anders kon piet er natuurlijk niet door :D
  zondag 15 november 2020 @ 12:10:57 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196252921
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij zetten de schoenen bij de haard. Soms cadeautjes voor de kinderen, die ik dan koop, en chocolade voor allemaal.

Cadeaus kopen en attent zijn is aan mijn man niet besteed. Mijn verjaardagscadeau heb ik om gehint en namens de kinderen heeft hij sokken gekocht, ook na een hint van mij _O- :') *; witte sokken _O-

Echt, hij is lief en een heel prima partner maar de attent-zijn-genen heeft ie niet |:(
Witte sokken is wel de ultieme droom 🥰
pi_196252974
Hier, ook een huis met alleen vloerverwarming en zonder haard, staat de schoen bij de voordeur.

Ik regel altijd de cadeautjes.
Ook geen attente man aanwezig hier :')
  zondag 15 november 2020 @ 12:21:23 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196253188
Man kán redelijk attent zijn.

Toen hij 40 werd heb ik hemel en aarde bewogen om hem echt een leuke verrassing te geven.
Vrienden, familie en zelfs collega’s een felicitatie filmpje laten opsturen en daar een leuke video van gemaakt.
We waren op vakantie in midden Amerika en daar dat filmpje laten zien aan hem. Dus ik vond het eigenlijk wel een heel leuk cadeau. Ik had ook zelfs in de koffer een hoedje meegenomen en een button. Nou ja al met al wel moeite voor gedaan vond ik.

Toen werd ik 40 en ik zei; nou wat ik heel graag wil is dat je/jullie slingers voor me ophangen.
Nou is mijn zoontje vier dagen eerder jarig. Dus de slingers van zijn verjaardag hingen er nog. Maar ik had het gewoon leuk gevonden als er ook iets speciaals voor mij was opgehangen een slinger met 40 erop of zo. Maar helaas.
pi_196254331
Mijn partner snapt niet zoveel van Sinterklaas, dus dat is mijn afdeling. Als we de schoenen zetten, dan zetten we ze alledrie. Ik regel de cadeautjes maar ze denkt wel mee of ik dat ook gedaan heb. Versieren met verjaardagen kent ze ook niet, maar dat zit inmiddels redelijk in het systeem. En ik krijg ook regelmatig zomaar iets liefs O+ Wat dat betreft ben ik de minst attente van ons :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196254507
@amaranta : dat vind ik wel heel erg lomp (al kan ie er waarschijnlijk weinig aan doen...want man ;) ) Maar ik zou ook heel teleurgesteld zijn.

Toen ik nog samen was met de vader van mijn kind, bleek hij ook zo lomp met verjaardag en Kerst. Geen cadeautje en geeneens een compliment toen ik had uitgepakt met mijn outfit ;(
Nu heb ik geen partner en krijg ik elk jaar een groot cadeau - en ook nog precies wat ik wilde *O*
pi_196254565
Ik regel wel de meeste dingen. Maar man besteld ook weleens wat online. Hij verwent ze meer dan ik. En cadeaus voor ons regel ik zelf.
Hij is op een gekke manier attent. Brengt me koekjes, zorgt voor het lekkerste bakje thee, neemt 15 schoenveters van werk mee als de mijne afgebroken zijn. :')
Maar hij wilt vooral dingen voor me kopen die ik niet wil of nodig heb. In overleg wel hoor.
Een mobiele standaard voor in de auto? Hoef ik niet. Een gouden armband voor ¤1500?
Nee, dankje.
Nieuwe schoenen die mijn smaak niet zijn?
Nope. :P
Echt verrassen zit er dus niet (meer) in.
Vroeger kwam hij met 61 rozen, of een leuke (goedkope!) armband. Maar hij weet gewoon niet goed wat ik dan wél leuk vind.
pi_196255059
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:42 schreef Viv het volgende:

[..]

Niet gelukt dus? :D
Nope, maar ik kon zijn actie wel waarderen.
  zondag 15 november 2020 @ 13:44:27 #269
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196255071
Mijn man is echt een keigoede giftgiffer al ziet hij dat zelf anders.
hij geeft mij altijd gewoon wat ik wil en dat weet hij meestal wel doordat ik hem daar genoeg mee lastig val.
en anders doet ie enorm zijn best om te vinden wat hij denkt dat leuk is.

hij stuurt ook altijd een kaartje met Valentijnsdag. *O*
en hij versiert altijd de hele kamer voor mijn verjaardag en koopt dan ook van die uitbundige opblaas slingers erbij. O+

(maar we doen nooit wat in elkaars schoen)
  zondag 15 november 2020 @ 14:37:49 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196255812
quote:
17s.gif Op zondag 15 november 2020 13:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
Mijn man is echt een keigoede giftgiffer al ziet hij dat zelf anders.
hij geeft mij altijd gewoon wat ik wil en dat weet hij meestal wel doordat ik hem daar genoeg mee lastig val.
en anders doet ie enorm zijn best om te vinden wat hij denkt dat leuk is.

hij stuurt ook altijd een kaartje met Valentijnsdag. *O*
en hij versiert altijd de hele kamer voor mijn verjaardag en koopt dan ook van die uitbundige opblaas slingers erbij. O+

(maar we doen nooit wat in elkaars schoen)
Oh, maar als ik nu zeg ik wil die en die laarzen of dit en dat product dan koopt hij dat wel.
Of ergens waar ik niet om vraag zoals een telefoon ofzo.
pi_196255823
Hier wordt de schoen bij de voordeur gezet.
pi_196255967
Yes, ik heb wel eens wat in mijn schoen, met Kerst geven we elkaar ook altijd cadeaus en tussendoor verrassen we elkaar ook wel eens. Zo kreeg ik 2 weken geleden een herfstbier pakket van Jopen.

Maar goed ik heb geen vent ;)

Onze haard is dus lek en ik had voor mijn pyromaan vriendin open haard kaarsen gekocht, grappige dingen. Ze knisperen en hebben een lekkere geur. Die gisteren aan gedaan en laarzen bij de haard gezet.
pi_196256070
Het meest attente cadeau wat ik ooit kreeg voor m'n verjaardag waren nieuwe velgen O+ (Voor zijn auto.. -O- )
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196256355
Oh schoen zetten in combinatie met chocola zet dan wel de vloerverwarming uit of zet de schoenen op een plekje zonder vloerverwarming... O-)
pi_196256647
Wij zetten de schoenen bij de schuifpui.
En ik ben meestal Sint, ik neem iets lekkers mee (ook voor ons).
Ik regel eigenlijk ook de cadeautjes voor in de zak.
Maar vanavond zou mijn man even meekijken, dat scheelt.
We hebben voor onszelf vooral praktische dingen bedacht ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 15 november 2020 @ 15:36:18 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196256658
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:13 schreef Roosgeluk het volgende:
Oh schoen zetten in combinatie met chocola zet dan wel de vloerverwarming uit of zet de schoenen op een plekje zonder vloerverwarming... O-)
Haha goeie. Had ik niet bij stil gestaan.
pi_196256890
Hier koop ik ook de cadeaus. Ik vind het wel jammer dat hij niks kleins voor mij in de zak stopt.

En als hij al eens chocolade koopt voor moederdag of mijn verjaardag is het altijd iets wat ik niet zo lekker vind. Zijn tegen argument ik had sac bij mij en die wilde per se deze.
  zondag 15 november 2020 @ 15:56:41 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196256939
Ik ga voor mijn verjaardag spul van Bunzlau Castle vragen.
Dan krijg ik dat ook gewoon.

Hoe valt John Cabot trouwens? Zag net een leuk rokje liggen bij de Albert Heijn.
Voor de kinderen valt het meestal klein dacht ik.
Dit zou voor mezelf zijn.
pi_196257352
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 15:56 schreef amaranta het volgende:
Ik ga voor mijn verjaardag spul van Bunzlau Castle vragen.
Dan krijg ik dat ook gewoon.

Hoe valt John Cabot trouwens? Zag net een leuk rokje liggen bij de Albert Heijn.
Voor de kinderen valt het meestal klein dacht ik.
Dit zou voor mezelf zijn.
Redelijk smal. Bij de hema is een s bijna een m. hier is een s echt een s en dan ook wel aan de onderkant ervan.
  zondag 15 november 2020 @ 16:49:07 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196257667
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:23 schreef F_r het volgende:

[..]

Redelijk smal. Bij de hema is een s bijna een m. hier is een s echt een s en dan ook wel aan de onderkant ervan.
Dus, je zou een maat groter nemen?
pi_196257833
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 16:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dus, je zou een maat groter nemen?
Ligt eraan hoe je maat normaal bij je valt. Zit het allemaal redelijk los dan je gewone maat anders een maat groter.

Of alle twee kopen en een retour
  zondag 15 november 2020 @ 20:01:06 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196261437
Ik mocht gisteren mijn schoen zetten en er zat vanochtend ook echt een cadeautje in...wat ik gisteren al kreeg toen prul al in bed lag, maar voor de vorm wel nog even een sintpapiertje kreeg voor ik naar bed ging.

Mijn man is attent en ik vind mezelf ook wel attent eigenlijk. We kopen weleens cadeautjes tussendoor, maar doen ook kleine dingen als in plaats van het geplande eten nog even boodschappen doen voor het lievelingsmaaltje van de ander en koken bijvoorbeeld. Of vast opstaan met prul en de ander een uur laten liggen ofzo, kleine dingetjes. Heel fijn <3
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196261476
Wel goed dat we het hier over hebben, want ik kom nu tot de conclusie dat ik voor vriend en kind genoeg cadeautjes heb voor pakjesavond, maar voor mezelf nog niet. Wat zal ik eens kopen.... :7
pi_196262528
Zelf ben ik heel attent. Ik koop lekkere, luxe chocoladerepen voor mijn moeder die ik dan ‘s morgens even langs breng. Een slaatje voor pa, schrijf persoonlijke kaartjes, geef spullen weg die een ander kan gebruiken.
Zet voor man de hele dag bakjes koffie en thee. Breng altijd wat lekkers mee uit de winkel. Koop dingen voor Valentijnsdag, verjaardag, anniversary etc etc. :P
Ik onthou verjaardagen, namen van andermans kinderen op werk. Ik vraag naar partners etc.
pi_196267052
Ik mag ook graag wel kleine dingetjes voor anderen doen ofzo.
Een keer een kaartje zomaar of zoiets, gewoon omdat ik dat leuk vindt.
Ik ben ook degene die eens een appje stuurt om te vragen hoe het gaat met iemand. Wat ik soms wel jammer vind is dat ik dat niet zoveel terug krijg. Dat hoeft ook niet altijd, maar het voelt soms wel als eenrichtingsverkeer.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196267233
Ik heb lang geleden al besloten dat ik mijn attente kant bewaar voor de mensen die veel voor me betekenen. Ik stuurde altijd naar iedereen een verjaardagskaart maar kreeg amper wat op mijn verjaardag. And so on.

Ik heb een aantal goede vrienden die ik koester en waar ik kleine dingen voor doe/koop en dat gaat ook viceversa. Dat zijn de vrienden met wie ik afgelopen zomer mijn 40e verjaardag vierde. Ik ben toen zo leuk en vooral persoonlijk verwend O+

Mijn moeder en zus zijn ook heel attent, ook naar onze kinderen. Mijn broer is wel heel attent naar onze kinderen maar is verder een botte boer ;)

Onze buren zijn ook zulke lieverds, sparen alles wat los en vast zit bij winkels voor onze kinderen, hebben altijd een cadeaupakket als 1 van ons jarig is etc.

Mijn vriendin is dat helemaal niet gewend, haar zus is wel enorm attent, maar dat is het ook. Mijn schoonouders komen alleen met veel moeite en overredingskracht naar de verjaardagen van de kleinkinderen, laat staan dat ze iets doen aan andere verjaardagen (of Sint of Kerst of of of) Haar 2 broers bedenken pas om 23:00 dat er iemand jarig was die dag en sturen dan nog snel een Appje.

Naar mij en de kinderen is ze echt wel attent, maar ze heeft ook gewoon weinig tijd. Ze werkt veel en hard en doet ook thuis veel. Ze heeft een hekel aan achter de laptop zitten om online te shoppen en winkelen is ook niet bepaald favoriet, dus dat ze iets speciaal voor mij koopt is al heel bijzonder :D O+

Ik weet dat ze voor Kerst een nieuwe smartwatch voor me wilt kopen dus ik houd me al maanden in om er zelf 1 te kopen.
pi_196267458
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 08:57 schreef Nijna het volgende:
Ik mag ook graag wel kleine dingetjes voor anderen doen ofzo.
Een keer een kaartje zomaar of zoiets, gewoon omdat ik dat leuk vindt.
Ik ben ook degene die eens een appje stuurt om te vragen hoe het gaat met iemand. Wat ik soms wel jammer vind is dat ik dat niet zoveel terug krijg. Dat hoeft ook niet altijd, maar het voelt soms wel als eenrichtingsverkeer.
Dat heb ik ook. Zo stuurde ik een oud-klasgenoot, soort vriendin, elk jaar een felicitatie voor haar trouwdag en verjaardag. Zei ze keurig ‘dankje’ en hoe lief ze dat vond maar verder hoorde ik nooit wat van haar terug, al beloofde ze dat wel.
De laatste keer was ik het beu. Ze appte terug dat ze ‘s avonds me gezellig meer en uitgebreider terug zou appen etc. en dat is inmiddels bijna 5 maanden verder. :')
En ze is nooit op kraambezoek geweest toen mijn dochter was geboren. Ook nooit ergens naar gevraagd.
Dus inmiddels contact verwijderd. Ik heb dat met meerdere oudere vriendinnen gehad. Ik appte altijd en de ander reageert wel maar daarna nooit zelf initiatief nemen. Jammer maar ik treur daar ook niet meer om.
pi_196267550
Overigens is mijn moeder tč attent. Die reageert op advertenties van mensen die kinderspullen weggeven en neemt dat elke keer weer hier naartoe. :') Lief, maar het. wordt. te. veel. :')
Dus ik heb een stop aangevraagd bij dr. :P
pi_196267564
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 09:44 schreef vencodark het volgende:
Overigens is mijn moeder tč attent. Die reageert op advertenties van mensen die kinderspullen weggeven en neemt dat elke keer weer hier naartoe. :') Lief, maar het. wordt. te. veel. :')
Dus ik heb een stop aangevraagd bij dr. :P
Ik heb ook iets in die trant, maar dan bij de buurvrouw. Ze heeft een kleindochter 2 jaar ouder dan mijn oudste en regelmatig komt ze langs met speelgoed, boekjes, knutsel spullen,... of wij dat niet willen hebben. En ik kan gewoon geen nee zeggen hč.
pi_196267647
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 09:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb ook iets in die trant, maar dan bij de buurvrouw. Ze heeft een kleindochter 2 jaar ouder dan mijn oudste en regelmatig komt ze langs met speelgoed, boekjes, knutsel spullen,... of wij dat niet willen hebben. En ik kan gewoon geen nee zeggen hč.
Ik inmiddels wel. Ik neem alleen écht speciale spullen aan. Ze kwam van de zomer met een hele tas dvd’s. Die kijken we dus nooit.
Maar vorige keer een stapel boekjes. Dan kies ik de leukste, mooiste uit. Ik ben vrij kieskeurig geworden.
Van de week had ze weer een serie sinterklaaspullen gehad. Heb ik ook geweigerd. :@
  maandag 16 november 2020 @ 10:22:13 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196268006
Ja man, heel liefdadig is dat vaak ook niet. Meer zo van: hop, dan ben ik ervan af. Ik ben ook terughoudend met spullen doorpassen naar vrienden met jonger grut. Gevolg is wel dat de zolder vol staat met babyspul, dat ik maar mondjesmaat kwijtraak :+

Ik ben heel slecht in verjaardagen en felicitaties en dat weten mensen gelukkig. Ik heb trouwens een vriendin die extreem attent is. Ze gaf eens aan bij mij dat ze het maar onvoldoende terug kreeg. Toen moest ik haar verwachtingen een beetje temperen. Ze is me heel dierbaar, maar dat uit ik gewoon niet in kaartjes en onverwachte telefoontjes, maar in andere dingen (liever f2f afspreken en graag even afspreken voor samen bellen, zodat ik er echt voor kan zitten). Sindsdien gaat dat goed.

Ik heb twee vriendinnen met wie die onvoorwaardelijkheid goed matcht. We hoeven niks van elkaar, waardoor we elkaar soms een jaar niet zien, maar dan ineens weer vaak wel. We kennen elkaar al bijna een mensenleven, verwachten niks, maar kunnen als het moet op elkaar bouwen.
pi_196268241
Mijn attent zijn is gesneuveld met mijn geheugen. Ik vind dat echt super frustrerend helemaal omdat er vriendschappen door zijn gesneuveld die mij echt wel dierbaar waren. Het is ook niet dat ik er niet aan denk maar niet op het juiste moment. Ik probeer dingen die ik echt niet wil vergeten in de agenda te zetten maar dan voelt het gemaakt ookal merkt de ander daar misschien niets van.
pi_196268301
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:42 schreef Elleska het volgende:
Mijn attent zijn is gesneuveld met mijn geheugen. Ik vind dat echt super frustrerend helemaal omdat er vriendschappen door zijn gesneuveld die mij echt wel dierbaar waren. Het is ook niet dat ik er niet aan denk maar niet op het juiste moment. Ik probeer dingen die ik echt niet wil vergeten in de agenda te zetten maar dan voelt het gemaakt ookal merkt de ander daar misschien niets van.
Dat heeft mijn vriendin dus ook en ze had al niet zo goed geheugen. De verjaardagskalender is wel een uitkomst, daar staan ook trouwendagen etc op. En mijn geheugen is te goed (ik onthoud ook nutteloze dingen), dus aan de echt belangrijke dingen herinner ik haar.

En het gaat om het gebaar he, ook al heb je een reminder nodig. Dat je aan iemand denkt en dat even laat weten.
pi_196268565
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:42 schreef Elleska het volgende:
Het is ook niet dat ik er niet aan denk maar niet op het juiste moment.
O ja, ik heb dit ook zo vaak. 'O ja, ik moet X morgen een kaartje te sturen, of Y straks even appen'. En dan vergeet ik het morgen of straks helemaal en komt ik dus pas om 23.00 uur aan zo'n felicitatie-appje toe. :')
pi_196268574
Mijn geheugen is na de zwangerschappen echte wel minder geworden.

Ik heb onze kat vanmorgen naar de dierenarts gebracht. Ze hebben een röntgenfoto van zijn torso hemdje hij heeft vocht achter zijn longen nu een punctie. Hopelijk krijgen we hem nog terug.
pi_196268685
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:47 schreef exode het volgende:

[..]

Dat heeft mijn vriendin dus ook en ze had al niet zo goed geheugen. De verjaardagskalender is wel een uitkomst, daar staan ook trouwendagen etc op. En mijn geheugen is te goed (ik onthoud ook nutteloze dingen), dus aan de echt belangrijke dingen herinner ik haar.

En het gaat om het gebaar he, ook al heb je een reminder nodig. Dat je aan iemand denkt en dat even laat weten.
Dat het om het gebaar gaat klopt maar dan moet ik dat dus niet vergeten ;)
Stomme is vaak dat ik er vooraf wel aan denk maar op het moment zelf vergeet waardoor de ander het idee heeft dat het mij niets interesseert. Huidige vrienden weten dat maar het werkt nogal tegen met het opbouwen van nieuwe vriendschappen.
Vriendschappen die erdoor zijn gesneuveld waren vooral oude vrienden die de attentheid gewend waren en dat was ineens weg. Al ver voor het moederschap trouwens, al helpt dat ook niet echt mee :P
pi_196269160
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:15 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat het om het gebaar gaat klopt maar dan moet ik dat dus niet vergeten ;)
Stomme is vaak dat ik er vooraf wel aan denk maar op het moment zelf vergeet waardoor de ander het idee heeft dat het mij niets interesseert. Huidige vrienden weten dat maar het werkt nogal tegen met het opbouwen van nieuwe vriendschappen.
Vriendschappen die erdoor zijn gesneuveld waren vooral oude vrienden die de attentheid gewend waren en dat was ineens weg. Al ver voor het moederschap trouwens, al helpt dat ook niet echt mee :P
Ik vul in de zomer onze gezamelijk online agenda in met alle schooldingen, zwemlessen maar ook verjaardagen en andere belangrijke dingen. Dan krijg je een reminder wanneer je wilt. Dat werkt voor mijn vriendin aardig en aan de rest herinner ik haar :)
pi_196269242
Ik heb sinds kind krijgen x3 echt wel reminders nodig. -O- Voorheen was ik echt een wandelende agenda. Nog steeds wel, maar ik liet zonder reminders af en toe steken vallen, dus heb ik maar een familieagenda aangemaakt. Ideaal, want nu kan ik tenminste mijn man ook de schuld geven als ik alsnog iets vergeten ben. ;)

Zo heb ik bijv. ook standaard reminders voor het meenemen van de gymtas naar school, dat is typisch zoiets wat ik dan tijdens de ochtenddrukte zou vergeten.
Oh en als de kinderen uit school gehaald moeten worden gaat er zelfs een echt alarm af. Met al dat thuiswerken zou ik ze anders totaal vergeten. :@
pi_196269263
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 09:44 schreef vencodark het volgende:
Overigens is mijn moeder tč attent. Die reageert op advertenties van mensen die kinderspullen weggeven en neemt dat elke keer weer hier naartoe. :') Lief, maar het. wordt. te. veel. :')
Dus ik heb een stop aangevraagd bij dr. :P
Het idee is wel lief ;).

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 09:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb ook iets in die trant, maar dan bij de buurvrouw. Ze heeft een kleindochter 2 jaar ouder dan mijn oudste en regelmatig komt ze langs met speelgoed, boekjes, knutsel spullen,... of wij dat niet willen hebben. En ik kan gewoon geen nee zeggen hč.
Ik geef ook wel eens iets aan de buren ;). Ik hoop dat ze nee zeggen als ze het niet willen. Ik zeg er altijd wel bij dat als ze er niks mee kunnen, dat ze het weg kunnen geven of weggooien.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:47 schreef exode het volgende:

En het gaat om het gebaar he, ook al heb je een reminder nodig. Dat je aan iemand denkt en dat even laat weten.
Dit inderdaad, ook al zet je het in je agenda, daar merkt de ander niks van.
Ik leg ook overal briefjes voor mezelf neer of ik zet het in mijn telefoon ;).

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:08 schreef F_r het volgende:
Mijn geheugen is na de zwangerschappen echte wel minder geworden.

Ik heb onze kat vanmorgen naar de dierenarts gebracht. Ze hebben een röntgenfoto van zijn torso hemdje hij heeft vocht achter zijn longen nu een punctie. Hopelijk krijgen we hem nog terug.
:*

Ik moet zeggen dat het lezen van de reacties van de mensen die dingen vergeten, mij wel iets meer doen beseffen dat dus niet ieders hoofd hetzelfde werkt blijkbaar ;).
En dat het niet persé desinteresse is, dank voor het inzicht ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196269346
Ik heb een goede vriend die vergeet zijn eigen verjaardag nog, dus als hij me 3 dagen te laat Appt, vind ik dat alleen maar lief en denk 'Wow hij denkt er aan' O+ Hij heeft dit jaar een ontzettend mooie tekening voor me gemaakt toen ik 40 werd en dat vind ik zoveel waard, zo lief en zo.

En over weggeven gesproken, onze buren zijn aan het opruimen, dus wij krijgen ook van alles deze kant op. Maar ze Appen eerst een foto en als we het niet willen, hoeven we alleen maar nee te zeggen, no hard feelings.
En wij geven speelgoed waar Juul niet meer mee speelt aan de andere buren. Die passen 1 a 2 keer per week op, die zijn er blij mee want ze hebben het niet zo breed.
pi_196269351
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')