abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2020 @ 10:45:05 #1
492149 Sym0n
appels > peren
pi_196183304
Het is natuurlijk common practice om Trump weg te zetten als mongool, hufter, narcist, racist, idioot, enzovoort. De mainstream media zijn ook allemaal zeer anti-Trump. In SJW kringen is dat ook 'the right thing to do, je MOET tegen Trump zijn.

Maar als we nou al die vooringenomen bullshit even vergeten. En gewoon concreet naar zijn DADEN kijken.
Wat heeft hij nou daadwerkelijk gedaan waaruit duidelijk blijkt dat hij een mongool is?

Want ik zie eigenlijk vooral goede dingen. Kan allerlei voorbeelden noemen maar in een frontpage topic had @very een uitgebreide lijst gepost.

En dan zeggen mensen: "ja maar die tweets van hem!"
Whatever, ten eerste plaatst hij die tweets natuurlijk niet zelf, daar zit een heel team achter. Ten tweede is dat gewoon een listige manier van politiek bedrijven, het geeft afleiding zodat mensen zich daar druk om gaan maken zodat hij meer zaken erdoor kan pushen die er wél toe doen. Kun je voor of tegen zijn, maar politiek gezien is dat een prima valide tactiek.

Of: "hij is uit het klimaatakkoord gestapt!"
Hmmja daar heb ik een beetje twijfels over, hoe goed of slecht dat is. Klimaatverandering is een feit, maar het aandeel van de mens daarin en de vraag of wij er iets aan kunnen veranderen, valt te betwijfelen. Maar goed als dat een voorbeeld is van waarom hij een mongool is, zie ik graag onderbouwing waarom het per definitie een mongolen actie is om uit dat dat akkoord te stappen.

Anyway de vraag is duidelijk. Ik bedoel dus niet zijn kapsel, of zijn tweets, of zijn vrouw, of zijn golf handicap, maar zijn concrete daden als president.
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:45:30 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196183310
Afdeling domme vragen, 3e deur rechts.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_196183355
Dergelijke scheldwoorden zou ik nooit gebruiken, maar uit al zijn daden en ook (misschien wel vooral) uit wat hij niet heeft gedaan, denk aan zijn gebrek aan beleid bij Corona en zijn totaal polariserende gedrag rondom de BLM protesten dit jaar, blijkt wel dat hij volslagen incompetent is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 11 november 2020 @ 10:50:49 #4
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196183392
Trump is geen slecht mens. Hij is vooral zakenman en hij is wat kinderlijk. Kan slecht tegen zijn verlies en kan moeilijk tegen kritiek. Dat maakt je nog geen hufter.
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:54:06 #5
66444 Lord_Vetinari
pi_196183426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:50 schreef Scheepskok het volgende:
Trump is geen slecht mens. Hij is vooral zakenman en hij is wat kinderlijk. Kan slecht tegen zijn verlies en kan moeilijk tegen kritiek. Dat maakt je nog geen hufter.
Het bespotten en nadoen van een gehandicapte journalist daarentegen....

woensdag 11 november 2020 @ 10:55:28 #6
491050 Scheepskok
pi_196183438
quote:
8s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het bespotten en nadoen van een gehandicapte journalist daarentegen....

[ afbeelding ]
Eigenlijk is dat ook kinderlijk gedrag. Pestgedrag.
Iets wat een president onwaardig is.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:56:58 #7
66444 Lord_Vetinari
pi_196183469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:55 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat ook kinderlijk gedrag. Pestgedrag.
Iets wat een president onwaardig is.
Goedpraten en wegkijken...
  woensdag 11 november 2020 @ 11:00:22 #8
491050 Scheepskok
pi_196183530
quote:
8s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Goedpraten en wegkijken...
Ik praat het niet goed. Maar als er termen als hufter genoemd worden, denk ik meer aan Stalin, Mao en Pinochet.
pi_196183549
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:00 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Ik praat het niet goed. Maar als er termen als hufter genoemd worden, denk ik meer aan Stalin, Mao en Pinochet.
Lol. Dan neig ik toch naar 'massamoordenaar'. Vind hufter prima passen voor Trump.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196183563
quote:

[..]

Ah ja daar heb je het
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  woensdag 11 november 2020 @ 11:03:04 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_196183588
quote:

[..]

Wat een onzin. Je hoeft geen massa moordenaar te zijn om een hufter te zijn.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:03:25 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196183593
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:50 schreef Scheepskok het volgende:
Hij is vooral zakenman
Hier gestopt met lezen en smakelijk gelachen.
pi_196183643
Advies aan de poster van de OP, als je discussie wil begin dan een post niet met over SJW's te zeuren, je zal merken dat men je vanaf dat punt al niet meer serieus neemt.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:07:27 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196183662
Wat een onnodig hoge mate van verengelsing heeft deze OP zeg.

Alleen daarom al een kuttopic.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 11 november 2020 @ 11:09:44 #15
491050 Scheepskok
pi_196183691
quote:
8s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je hoeft geen massa moordenaar te zijn om een hufter te zijn.
Dat is ook weer zo. Ik vind Trump geen slecht mens. Ik ben het niet met hem eens, maar dat is iets anders. Wel vind ik Joe Biden een verademing, omdat hij misschien eindelijk eens denkt aan ziektekostenverzekering voor iedereen en hij menselijk is. Dat was Trump niet.
Aan de andere kant leven we in een wereld vol hardheid, die Poetin is een vreselijk mens. Daar kom je niet ver mee als menselijk mens. Als je vijand een klootzak is, Putin, zul je er zelf ook een moeten zijn om hem te gronde te richten.
pi_196183693
Ja, Trump is een hufter. Mongool is wat te ver gaan maar hij is ook overduidelijk niet zo intelligent als hij denkt te zijn. Ja, dat blijkt uit zijn daden.

Verder nog vragen?
pi_196183750
Voor de wereld is Trump geen goede president geweest, voor de VS op korte termijn gericht wel.

Ik kan even opsommen:
- Geen dure oorlogen gestart in tegenstelling tot voorgaande presidenten. Dat geld wat je niet in oorlogen pompt is in de economie gepompt.
- Uit Parijs akkoord is op korte termijn gunstig voor de VS. Je houdt lokale olieboeren (schalie olie) in de lucht en je kunt goedkoper produceren en je hoeft olievoorraden niet af te schrijven.
- Andere landen dwingen meer te doen in internationale samenwerkingsverbanden (WHO, NAVO). Andere landen hebben lang meegelift op de VS.
- Geen lockdown door Corona. Puur economisch gezien is een lockdown slecht en de kosten per gered levensjaar zijn enorm hoog in het geval van een lockdown. In de orde van grootte van miljoenen per gered levensjaar. Voor andere ziektes zijn we niet bereid zo’n hoge prijs te betalen. Als je puur economisch kijkt is alles open houden beter voor de economie ( maar dan moet je accepteren dat de sterftecijfers fors stijgen).

Ik ben het niet met zijn keuzes eens, maar op korte termijn en alleen op de economie van de VS gericht snap ik sommigen keuzes van Trump.
Vanuit wereldperspectief gezien is het natuurlijk wat minder florisant en daarbij is Trump natuurlijk een olifant in een porseleinkast.

Ik denk niet dat door Biden dat allemaal ineens terug wordt gedraaid. Het freeriden van Europa is wel over vermoedelijk.
pi_196183753
Het belangrijkste uit dit topic is dat de Wet van Betteridge blijkbaar toch niet altijd klopt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:16:19 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196183778
Als je de invloed van de mensheid op het milieu ontkent zoals klimaat dan ben je per definitie een egoistische, leugenachtige, vieze, domme, egocentrische, psychopatische, debiele, achterlijke, narcistische, criminele, laagbijdegrondse, asociale, gestoorde hufter en een klootzak. Immers wens je dan de mensen van de toekomst dood voor je eigen belang.

Dus ja TS, dat blijkt uit zijn daden
  woensdag 11 november 2020 @ 11:17:01 #20
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196183796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:09 schreef Scheepskok het volgende:
Als je vijand een klootzak is, Putin, zul je er zelf ook een moeten zijn om hem te gronde te richten.
Ah ja, natuurlijk. En hoe bereikt hij dat bijvoorbeeld dan door Poetin eerder te geloven dan zijn eigen veiligheidsdiensten?

In werkelijkheid heeft Trump groot respect voor dictators van zelfs het ergste allure, kijkt hij tegen ze op en krijgt hij een spontane zaadlozing als hij iets kan doen om ze te pleasen.

Alleen al de suggestie dat Trump Poetin te gronde zou willen richten... .... _O- Maar goed, waar blijkt dat dan volgens jou uit?
pi_196183818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hier gestopt met lezen en smakelijk gelachen.
Uuh dat klopt gewoon hoor chef (y)

Voor hij president werd had hij nog geen enkele politieke ervaring. Het is dan ook gewoon een mongool.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:19:15 #22
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_196183829
Trump heeft nooit een eerlijke kans gehad van zijn tegenstanders.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:20:22 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_196183846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
En fatsoenlijke president en fatsoenlijk mens weet die kans wel af te dwingen door zijn daden. Of wou je zeggen, dat Obama alle kansen kreeg van zijn tegenstanders toen hij aantrad?

Nog afgezien van het feit dat dat natuurlijk de Calimero-redenering is.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:21:31 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196183866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
Oh jawel hoor, maar zijn persoonlijkheid en verkiezingsbeloften wekten al weinig vertrouwen. En hij heeft ook geen enkel moment laten zien dat dat vooroordeel onjuist was.
pi_196183931
Trump-haat komt vooral doordat hij geen enkel geweten of moraal kent.

- Hij vond het een goed plan om de hele familie van een terrorist af te slachten just to be sure.
- Het scheiden van kinderen dat voorheen incidenteel gebeurde bewust tot policy benoemen ter afschrikking. 666 kinderen hebben nooit meer hun ouders mogen zien.

Alles is transactioneel. Waar er eentje wint moet de ander verliezen. Zijn grapjes zijn altijd het naar beneden halen van anderen. Etc etc.

Als je zo'n man steunt omdat zijn policies toevallig even passen bij die van jou, dan toont dat meestal wel aan wat voor karakter je dan zelf hebt. Bij de democraten had hij nooit voet aan de grond gekregen omdat die wél belangrijk vinden of iemand moreel/ethisch 'normaal' is.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')