Ach ja, zo hebben we allemaal wat.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Beetje hautain best snobistisch ook. Die toon hoor je hier vaker.
Inderdaad gewoon mede aardbewoners met een andere mening .quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Onderscheid maken tussen mensen met of zonder kennis van het besproken onderwerp is best belangrijk. Dat sommigen vaste klanten in dit topic daar wat moeite mee hebben is natuurlijk geen nieuws.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Nee.quote:
https://biomedgrid.com/pdf/AJBSR.MS.ID.001256.pdfquote:Cyllage City COVID-19 Outbreak Linked to Zubat Consumption
Abstract
A localized outbreak of COVID-19 pneumonia in Cyllage City among a population with no history of travel to infected regions has been tentatively
linked to consumption of the regional insectivorous zubat (Vespertilio caeruleus sineoculus, Pseudochiroptera), supported by amino acid sequence
similarity between SARS-CoV-2 and a related coronavirus from the bats. An increased need for surveillance of bat viruses in Kalos is warranted.
Goede vragen, ik weet het antwoord ook niet. Ik weet wel dat iemand in mijn kring die normaliter in de ouderenzorg (als arts), wel is ingezet op de IC's op 36-uur durende shifts, en dat het daar onderbezet was qua zowel personeel als technische capaciteit.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:40 schreef matigeuser het volgende:
Oke, ik ben geen 'conspiracy-gekkie' en wil nog helemaal geen harde uitspraken doen. Maar ik heb toch mijn twijfels bij een aantal zaken omtrent dit virus. En ik ben oprecht benieuwd naar wat andere mensen hiervan denken. Buiten de officiele nieuwsberichten en cijfers, is dit wat ik in mijn sociale omgeving heb meegekregen van het virus en wat ik daar vreemd aan vind:
- Mijn buurman (70+) heeft COVID gehad in de 1e golf. Hij kon op een gegeven moment nog amper ademen. Heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Zuurstof toegediend gekregen maar geen intubatie. Hij is daarna nooit volledig hersteld en is nog elke dag vermoeid, duizeligheidsaanvallen en ook is zijn reuk en smaak aangetast. Zijn vrouw heeft nooit ergens last van gehad.
- De buren daarvan. Ook 70+. De vrouw is heel ziek geweest, vooral buikklachten (diarree) en zich onwel gevoeld. Geen ademhalingsklachten. Wel positief getest op COVID. Haar man heeft nergens last van gehad
- Mijn achterburen. Ja, ik weet het, we waren hier op een gegeven moment omsingeld door corona. Jong stel, eind twintigers. De man heeft een maand lang niks geroken of geproeft en hoofdpijn gehad. De vrouw heeft nergens last van gehad.
- Een vriendin van een vriend van me heef COVID gehad en ruikt en proeft sindsdien amper meer iets en sommige producten (zoals parfums en dergelijke) stinken sindsdien. Dat is dus nu al 6 maanden zo en wie weet gaat dat niet meer weg. Haar man heeft nergens last van gehad.
Samengevat vind ik gewoon twee dingen aan dit hele verhaal heel raar:
A) Het lijkt heel erg een 'specifiek' persoon te grazen te nemen, terwijl mensen die elke dag met hen in contact komen niet besmet worden.
B) De klachten / symptomen zijn zeer divers en lijken verschillende organen te treffen
Er is inmiddels al bewezen dat COVID delen in de hersenen kan aantasten (vandaar ook het verlies van reuk en smaak) alsook het bloed. Dat verklaart dan weer het hoge aantal beroertes onder patiënten. Ook hebben veel dokters al aangegeven dat er op zich weinig mis lijkt te zij met de longen zelf bij kortademige patiënten, maar dat er simpelweg te weinig zuurstof in het bloed zit waardoor patiënten zich voelen alsof ze geen lucht krijgen.
Beide punten vind ik gewoon niet passen bij een virus en al helemaal niet bij een (gemuteerd) verkoudheidsvirus. En ik moet toegeven, dit lijkt dan allemaal wel meer te passen bij blootstelling aan straling.
Nou wil ik dus geen 5G wappie worden, dus hopelijk kan iemand hier licht op schijnen. En voor de bestaande wappies (grapje), hoe zou dit dan werken? Waarom krijgt de ene persoon heftige klachten en de andere niet? Heeft de een een 5G telefoon en de andere niet? Is het daarom erger in bepaalde gebieden? Hoe zien jullie dit?
Ja erg he.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Och jee, nog steeds dat geneuzel over die frauduleuze PCR-testen?
Neem je gewoon 'n doekje mee als je snottig bent.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Elke werkdag in de file staan of in een overvolle trein zitten valt inderdaad onder kwaliteit van het leven.
sommige fokkers denken t beter te weten dan de uitvinder.quote:Op zondag 15 november 2020 06:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja erg he.
Uitvinder van de PCR test Kary Mullis zegt al jaren geleden : PCR is not meant to be used as a diagnostic tool.
Nee dat zegt hij helemaal niet... Is hier ook al zo vaak langsgekomen nu.quote:Op zondag 15 november 2020 06:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja erg he.
Uitvinder van de PCR test Kary Mullis zegt al jaren geleden : PCR is not meant to be used as a diagnostic tool.
Not this shit again ...quote:Op zondag 15 november 2020 06:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja erg he.
't houdt ons allemaal wel lekker bezig zo.quote:Op zondag 15 november 2020 09:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij helemaal niet... Is hier ook al zo vaak langsgekomen nu.
Hoe komen we aan 39 delen, denk jequote:Op zondag 15 november 2020 10:01 schreef illusions het volgende:
[..]
't houdt ons allemaal wel lekker bezig zo.![]()
We beginnen gewoon weer opnieuw met alle "argumenten".
Wat hij zegt is dat je met PCR test bijna alles kunt vinden wat er in het lichaam zit, dus ook covid als je daar op zoekt. Wil nog niet zeggen of je ziek of besmettelijk bent. Althans dat haal ik uit zijn verhaal.quote:Op zondag 15 november 2020 09:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij helemaal niet... Is hier ook al zo vaak langsgekomen nu.
Kom eens met die bron.quote:Op zondag 15 november 2020 12:19 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Wat hij zegt is dat je met PCR test bijna alles kunt vinden wat er in het lichaam zit, dus ook covid als je daar op zoekt. Wil nog niet zeggen of je ziek of besmettelijk bent. Althans dat haal ik uit zijn verhaal.
Enige manier om erachter te komen of je ziek/besmettelijk bent is meerdere keren PCR testen en nagaan of de rna deeltjes vermenigvuldigd zijn, maar volgens mij doen ze dat niet en moet je 2 weken in quarantaine als ze iets vinden.
Nee dat zegt hij helemaal niet. Hij betwijfelde of je het als quantitatieve test kon gebruiken.quote:Op zondag 15 november 2020 12:19 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Wat hij zegt is dat je met PCR test bijna alles kunt vinden wat er in het lichaam zit, dus ook covid als je daar op zoekt. Wil nog niet zeggen of je ziek of besmettelijk bent. Althans dat haal ik uit zijn verhaal.
Enige manier om erachter te komen of je ziek/besmettelijk bent is meerdere keren PCR testen en nagaan of de rna deeltjes vermenigvuldigd zijn, maar volgens mij doen ze dat niet en moet je 2 weken in quarantaine als ze iets vinden.
Dan hebben we een andere interpretatie van wat er gezegd wordt.quote:Op zondag 15 november 2020 13:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij helemaal niet. Hij betwijfelde of je het als quantitatieve test kon gebruiken.
Heb je een bron voor jouw interpretatie?quote:Op zondag 15 november 2020 13:14 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dan hebben we een andere interpretatie van wat er gezegd wordt.
Hij zegt letterlijk dat je de aanwezigheid van iets aan kan tonen, dus wat is nou precies het probleem?quote:
"And with PCR if you do it well you can find almost anything in anybody. It starts make you believe into the budist notion that everything is contained in everything else."quote:Op zondag 15 november 2020 13:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat je de aanwezigheid van iets aan kan tonen, dus wat is nou precies het probleem?
Dat is als je PCR maar door laat gaan, als je te veel verdubbelingen gaat doen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:55 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
"And with PCR if you do it well you can find almost anything in anybody. It starts make you believe into the budist notion that everything is contained in everything else."
Komt bij mij over als dat je alles kan vinden wat je wilt vinden, maar zegt niks over dat je ziek bent of besmettelijk.
Dat begrijp ik. Wat als covid zichtbaar is na 35 verdubbelingen. Ben je dan ziek of besmettelijk?quote:Op zondag 15 november 2020 14:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is als je PCR maar door laat gaan, als je te veel verdubbelingen gaat doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |