abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196179389
Ze stikken er maar in trouwens. Wanneer risicogroepen gevaccineerd zijn dan ga ik gewoon weer normaal doen. Wat een onzin om er dan nog langer aan mee te doen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196179392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Met dit vaccin 5 miljoen ruim in NL, Europa krijgt er namelijk 300 miljoen, je vergeet dat wij Geld hebben, zandbakkistan niet. USA krijgt genoeg voor hele bevolking, wij zijn zeg maar nummer 2 in die rangorde. Geld is fijn.

Maar daarnaast verwacht men nu dat op z'n minst moderna en het andere MRNA vaccin wat er nog aankwam (ff kwijt welke) ook zo goed gaan werken (Fauci said so zelfs...) en eigenlijk veel anderen ook wel omdat dit zo succesvol was.

Als - wat experts nu voorzichtig hopen toch wel - álle vaccins werken, hebben we geloof ik iets van 67 miljoen dosissen hier in NL volgend jaar. Het was iig een krankzinnig aantal. Dan houden we de best werkende , genoeg voor de hele bevolking + wat reserve, en yeeten de rest richting een sloppenwijk ergens/Afrika.

Marc bonten voorspelde vanmiddag dat "in de loop van 2021 in Nederland geen strenge maatregelen tegen corona meer nodig zullen zijn". HELL YES!
Europa heeft er -totaal- 300 miljoen ingekocht, maar daar hangt geen tijd/datum aan. WHO heeft al een aantal keer geroepen dat er een eerlijke verdeling moet komen, dus gegarandeerd dat die ertussen gaan zitten en zich ermee gaan bemoeien.

Er zit natuurlijk wel nogal een verschil tussen de verschillende vaccins, en dan krijg je die discussie weer. Als Moderna 70% werkt en deze 90% krijg je van die vakbondclubjes die gaan roepen dat zij die van Pfizer willen want het land draait op hun schouders.
pi_196179396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of elkaar gewoon iets gunnen. Het is nou eenmaal een feit dat niet iedereen tegelijk gevaccineerd kan worden.

Dan is het toch prima dat mensen die dat geluk wel hebben alvast “los kunnen”.

Of moet iedereen opgehokt blijven vanwege de oer-Hollandse afgunst?
Daar kun je nog over discussiëren, ik vind het een krankzinnig plan. Maar ik snap de argumenten.

Wat ik echter absurd vind is om dat te koppelen aan wie het kan betalen. De vrijheid van de loodgieter is niet minderwaardig dan die van de zakenman, dat kan nooit doel van beleid zijn.
zie email 27 oktober
pi_196179398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Oh dan weten we nu ook wat dat debiele en feitenvrije waanidee was.

Wat een waanzinnige joh. Dat is toch hoogst onwenselijk...
Ook voor de festivalorganisator die straks na 1.5 jaar op zich best een festival zou kunnen organiseren, maar dat toch niet mag, want niet eerlijk :( ?
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:00:52 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar kun je nog over discussiëren, ik vind het een krankzinnig plan. Maar ik snap de argumenten.

Wat ik echter absurd vind is om dat te koppelen aan wie het kan betalen. De vrijheid van de loodgieter is niet minderwaardig dan die van de zakenman, dat kan nooit doel van beleid zijn.
Daar ben ik het ook mee eens. Mijn redenatie was vanuit een landelijk aangestuurd vaccinatieplan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196179420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat bestaat ook enkel in het brein van Schuifpui volgens mij.
pi_196179433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Europa heeft er -totaal- 300 miljoen ingekocht, maar daar hangt geen tijd/datum aan. WHO heeft al een aantal keer geroepen dat er een eerlijke verdeling moet komen, dus gegarandeerd dat die ertussen gaan zitten en zich ermee gaan bemoeien.

Er zit natuurlijk wel nogal een verschil tussen de verschillende vaccins, en dan krijg je die discussie weer. Als Moderna 70% werkt en deze 90% krijg je van die vakbondclubjes die gaan roepen dat zij die van Pfizer willen want het land draait op hun schouders.
WHO kan niets, is een underfunded klein kut organisatie zonder tanden, het soort debiele down kneusje van de VN.

Voor bewijs: in 2009 wilden experts dit ook. Hoe eerlijk werden de vaccins toen verdeeld? Juist.

WHO kan niet afdwingen dat wij niet gewoon krijgen waar we voor betalen.

En pfizer is toch niet geschikt voor de mindere landen, want moet constant op -70 bewaard worden. Gaat in Congo ofzo niet lukken :)
#WeesGeenWhales
pi_196179444
Wat gaat er met de nachtclubs gebeuren als het vaccin er is? Misschien dat ze niet onmiddellijk dan open kunnen, maar als veel kwetsbaren/ouderen zijn gevaccineerd moet je toch kijken naar het organiseren van evenementen.

En jongeren die nog niet aan de beurt zijn zouden het echt niet accepteren dat gevaccineerde ouderen meer zouden mogen, versoepel dan gewoon voor iedereen, andersom was dat ook niet zo he. Je ziet notabene een regeringspartij als D66 ook langzaam maar zeker naar meer vrijheden hunkeren en minder beperkingen, ook niet onbelangrijk omdat daar relatief veel jongeren op stemmen.
Maar ik denk met aanloop van de verkiezingen dat de politiek écht niet zaken langer dicht gaat houden dan strikt noodzakelijk.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196179451
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze stikken er maar in trouwens. Wanneer risicogroepen gevaccineerd zijn dan ga ik gewoon weer normaal doen. Wat een onzin om er dan nog langer aan mee te doen.
^O^
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196179458
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Onzin om er nu nog aan mee te doen als risicogroepen als eerste gevaccineerd worden. Dan blijven ze tot die tijd maar binnen zitten. Kan de rest gewoon door.
pi_196179459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

85% is nu al opgekocht door 15% van de wereldbevolking LOL

China heeft het virus alleen ge-elimineerd, ze hebben daar nu al maanden al weer gewoon festivals en zo als vanouds en nachtclubs open op volle capaciteit, gewoon alles weer normaal dus zo goed als, dus die gaan wel iets van een miljard dossisen geven aan arme landen geloof ik volgend jaar omdat "we ze zelf niet nodig hebben".

En natuurlijk omdat ze dan nog meer macht/invloed krijgen in rijstiland en zandbabwe...
Daar geloof ik nog steeds echt helemaal niets van. Vanuit april, maar dan nog, dit soort dingen komen daar gewoon voor
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-wuhan~aee2a634/

Over 3 jaar horen we ineens: "Jaaaa, we hebben zo'n 140.000 meer mensen die overleden zijn aan een longontsteking, raar he? We weten het ook niet."
pi_196179464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uit het zieke brein van Hugo.
Deze meneer moet zo snel mogelijk van zijn functie gehaald worden om het Nederlandse volk te beschermen. En vervolgens terecht gesteld worden. Wat een enge man, brr. Had liever die Bruins gehad, die leek me wel integer. Iets in me zegt ook dat dat in elkaar zakken van hem niet klopt, daar was meer aan de hand.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196179485
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar geloof ik nog steeds echt helemaal niets van. Vanuit april, maar dan nog, dit soort dingen komen daar gewoon voor

Over 3 jaar horen we ineens: "Jaaaa, we hebben zo'n 140.000 meer mensen die overleden zijn aan een longontsteking, raar he? We weten het ook niet."
Okay, Taiwan dan, met die pride voor 130.000 mensen deze week met free hug bordjes?

Of nieuw zeeland met weer volle stadiums? Vietnam? Thailland? Ook allemaal nep?
#WeesGeenWhales
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:05:02 #114
14505 OProg
A Life in Music
pi_196179495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Denk dat ze hem maar laten ratelen zodat het CDA gaat naar 'n zetelaantal van onder de 10?
Ik heb bij het CDA echt geen idee meer wat ze denken eigenlijk. Maar groet, het lijkt daar wel iets te zijn dat het of een soort figuren zijn die niet op waren gevallen in de jaren vijftig Dan doel ik op Balkenende, Donner en Verhage en toch ook Buma, of dat het van die types zijn als Eurlings en De Jonge. Van die netwerkborreljongens die maar leuteren.

Wat dat betreft is Omtzigt wel een baken in dat gebeuren.

Ik heb nog steeds het vermoeden dat er binnen het CDA veel te veel het gevoel is ontstaan dat De Jonge wel een soort tegengewicht aan Rutte kon bieden. Want jong, vitaal, flitsend, noem allemaal maar op. Naja, Hugo kan dat gewoon totaal niet aan en ik vermoed dat het grootste probleem is dat hij zelf helemaal niet ziet waar zijn zwaktes zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196179502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat er niet alleen om voor wie het gevaarlijk is, maar ook wie het kan verspreiden. En dat kunnen jongeren wel. Sterker nog: ze hebben waarschijnlijk meer contacten dan 'n doodzieke 85 plusser.
Ja, maar die jongeren komen toch nauwelijks in de ziekenhuizen terecht en als het goed is kunnen ze die gevaccineerde bejaarden niet meer besmetten.
pi_196179522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:

Ik ben een beetje laat ingestapt, maar hoe is dit anders te interpreteren dan: "Als je het vaccin niet neemt heb je straf?"

Dit is wat er in dat bericht staat:

Dat valt toch niet op een andere manier te interpreteren dan: "Ik wil het verplicht maken om je weer deel te laten nemen aan de maatschappij"
Het is eerder een soort manipulatie.

De Jonge weet best dat veel mensen geen zin hebben in het vaccin, door nu te zeggen 80 plus eerst, en de rest langer in de maatregelen, is er verbolgenheid en gaan jongere mensen zelf het vaccin willen, wat precies de bedoeling is.

Om een uitbraak te voorkomen moeten de mensen die de meeste reisbewegingen maken, een baan en veel sociale contacten hebben gevaccineerd worden.
Niet de ouderen.

De beste manier om mensen vrijwillig iets te laten doen wat ze eigenlijk niet willen is het ze op voorhand te ontzeggen.
pi_196179530
Goed. Volgens mij vallen de bezwaren tegen dit plan uiteen in grofweg drie delen.

Ten eerste een praktisch punt. Hoe ga je dit handhaven? Lijkt mij een enorme bureaucratie met een beperkt effect, immers mensen gaan de regels toch aan hun laars lappen als ze die gelegenheid krijgen en het is maar voor korte tijd.

Ten tweede een wat meer mensenrechtelijk argument. Een beetje afhankelijk van de precieze uitvoering komt dit neer op een de facto verplichting van het vaccin. Zeker voor bepaalde groepen. Daar ben ik gewoon op tegen, het verplicht inspuiten van chemische stoffen in je lichaam is mijns inziens een brug te ver.

Ten derde, solidariteit is in deze hele crisis al een argument. We moeten solidair zijn met de kwetsbaren, solidair met de zorg, solidair met zuid-Europa. Waarom zou de gevaccineerde groep dan niet solidair moeten zijn?
zie email 27 oktober
pi_196179531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daarnaast is het totaal irrelevant voor het punt wat ik maak, wat is dat china dus hun vaccins gaat uitdelen. Zelfs als ze doen alsof er niets aan de hand is, zou dat nog zou zijn.

Maar ik zie geen reden om te twijfeeln. De nachtclubs zouden niet afgeladen zijn in China, de festivals drukbezocht, en 500 miljoen reisbewegingen door het land (voornamelijk met ov) net in één week als men niet zou geloven dat het over is / men massaal hun oma's en opa's zag creperen.
#WeesGeenWhales
pi_196179551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of elkaar gewoon iets gunnen. Het is nou eenmaal een feit dat niet iedereen tegelijk gevaccineerd kan worden.

Dan is het toch prima dat mensen die dat geluk wel hebben alvast “los kunnen”.

Of moet iedereen opgehokt blijven vanwege de oer-Hollandse afgunst?
We draaien het eens om, want het gaat tenslotte om de zorgbezetting.

Straks zijn er 2 miljoen mensen die in een (directe) risicogroep zitten gevaccineerd, en 15 miljoen mensen niet. Die 2 miljoen mensen denken: YOLO! want ja, dat mag nu, zij mogen lekker los.

Die 15 miljoen die het niet mogen worden door die 2 miljoen wel besmet, want die 2 miljoen gaan met zn allen naar de Action om eiersnijders te halen en besmetten daar Henk & Ingrid die niet gevaccineerd zijn. Hoewel ze niet direct in een risicogroep zitten, zijn ze wel 2 weken doodziek.

Stel dat er van die 15 miljoen 0,1% is die nog steeds dusdanig ziek kan worden dat ze een ziekenhuisopname nodig hebben, dat zijn nog steeds 15.000 patiënten. En hop, weer de zorg overbelast.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:11:00 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179594
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

We draaien het eens om, want het gaat tenslotte om de zorgbezetting.

Straks zijn er 2 miljoen mensen die in een (directe) risicogroep zitten gevaccineerd, en 15 miljoen mensen niet. Die 2 miljoen mensen denken: YOLO! want ja, dat mag nu, zij mogen lekker los.

Die 15 miljoen die het niet mogen worden door die 2 miljoen wel besmet, want die 2 miljoen gaan met zn allen naar de Action om eiersnijders te halen en besmetten daar Henk & Ingrid die niet gevaccineerd zijn. Hoewel ze niet direct in een risicogroep zitten, zijn ze wel 2 weken doodziek.

Stel dat er van die 15 miljoen 0,1% is die nog steeds dusdanig ziek kan worden dat ze een ziekenhuisopname nodig hebben, dat zijn nog steeds 15.000 patiënten. En hop, weer de zorg overbelast.
Zolang je niet de R onder controle kunt houden moet je het ook niet doen. Dat zeg ik al de hele tijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196179620
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Deze meneer moet zo snel mogelijk van zijn functie gehaald worden om het Nederlandse volk te beschermen. En vervolgens terecht gesteld worden. Wat een enge man, brr. Had liever die Bruins gehad, die leek me wel integer. Iets in me zegt ook dat dat in elkaar zakken van hem niet klopt, daar was meer aan de hand.
Dat weet ik niet, maar weet wel dat het levensgevaarlijk is om tijdens zo'n coronamaatregelencrisis een zich op zichzelf geilende ex-basisschoolleraar met 'n Havo-diploma aan het roer te zetten.
pi_196179652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:

Waarom zou de gevaccineerde groep dan niet solidair moeten zijn?
Geloof me svp, gevaccineerden gaan niet meer vrijheden krijgen.

Tot op heden werden aan covid blootgestelde gevaccineerde proefdieren minder ziek, maar hadden wel de neus vol covid en waren even besmettelijk. Dus op basis van al dan niet gevaccineerd zijn kunnen geen vrijheden verworven worden.
Daarbij kan het wettelijk niet eens.

Hier is gewoon wat povere volksmanipulatie aan de gang, meer niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 11-11-2020 02:48:23 ]
pi_196179653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zolang je niet de R onder controle kunt houden moet je het ook niet doen. Dat zeg ik al de hele tijd.
Dus kun je ook niet versoepelen voor mensen die wel gevaccineerd zijn tot je op de 90% zit.

Maargoed, los daarvan heeft @trein2000 wel een goed punt. Ik zit in maart ondertussen een jaar thuis te werken, en zal niet als eerste het vaccin krijgen. Mag ik dan als dank voor het een jaar thuiswerken om anderen die anders ziek worden te beschermen nog een jaar thuiswerken? Ik doe dat thuiszitten niet voor mezelf, met mij zal het wel goed komen. Als mijn opa en de oma van mijn vrouw gevaccineerd zijn zijn de mensen die direct risico lopen in onze omgeving ook 'klaar'.

Ik heb het antwoord ook niet, maar denk wel dat er nagedacht moet worden over meer dan alleen 'welke risicogroep gaat eerst'.
pi_196179660
Er zijn heel veel mensen waarvan wij iets zouden kunnen eisen ter bescherming van iemand anders. Het zou misschien heel veel schelen voor de dames als bepaalde zedendelinquenten na hun straf lustverlagende medicijnen krijgen. Het zou helpen als hooligans zich tijdens iedere wedstijd melden op het politiebureau. Een alcoholslot bij iemand die al vaker is veroordeeld voor het rijden met alcohol kan het leven van dat kleine meisje op de fiets redden. Toch kunnen wij dergelijke dingen vrijwel niet verplichten en deze mensen mogen gewoon deelnemen aan de maatschappij.

Maar een gezonde jonge man die niks heeft fout gedaan, maar geen vaccin wil, wordt kaltgestellt, uitgesloten van het maatschappelijke leven.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:15:12 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_196179670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:06 schreef Za het volgende:

[..]

Het is eerder een soort manipulatie.

De Jonge weet best dat veel mensen geen zin hebben in het vaccin, door nu te zeggen 80 plus eerst, en de rest langer in de maatregelen, is er verbolgenheid en gaan jongere mensen zelf het vaccin willen, wat precies de bedoeling is.

Om een uitbraak te voorkomen moeten de mensen die de meeste reisbewegingen maken, een baan en veel sociale contacten hebben gevaccineerd worden.
Niet de ouderen.

De beste manier om mensen vrijwillig iets te laten doen wat ze eigenlijk niet willen is het ze op voorhand te ontzeggen.
Het feit dat er maar 7.9 miljoen vaccins besteld zijn, geeft natuurlijk al aan dat men ook wel weet dat niet iedereen zich zal laten vaccineren.
Sterker nog, in de zorg, juist bij de groep die veel met corona te maken heeft wordt zeer terughoudend gedacht over het preventief vaccineren, zeker bij de grote groep jonge medewerkers. Die vaccinatie voor zorgpersoneel staat overigens nog steeds gepland vanaf half december.

Men zal zich daarna eerst 'ontfermen' over de vitale beroepen en risicogroepen, en dat zijn er geen 6 miljoen, maar circa 2 miljoen, daarna zal men met de rest bezighouden.

Wat wel opvalt, in Duitsland moeten de diverse deelstaten met plannen komen om grootschalig te vaccineren, in Nederland komt dit niet in de media. Men heeft echter natuurlijk wel degelijk een plan klaar, maar kiest ervoor om dit niet in de media te brengen omdat dit kennelijk onrust kan veroorzaken, en het doel is dus helemaal niet om iedereen zo snel mogelijk te vaccineren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')