Europa heeft er -totaal- 300 miljoen ingekocht, maar daar hangt geen tijd/datum aan. WHO heeft al een aantal keer geroepen dat er een eerlijke verdeling moet komen, dus gegarandeerd dat die ertussen gaan zitten en zich ermee gaan bemoeien.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Met dit vaccin 5 miljoen ruim in NL, Europa krijgt er namelijk 300 miljoen, je vergeet dat wij Geld hebben, zandbakkistan niet. USA krijgt genoeg voor hele bevolking, wij zijn zeg maar nummer 2 in die rangorde. Geld is fijn.
Maar daarnaast verwacht men nu dat op z'n minst moderna en het andere MRNA vaccin wat er nog aankwam (ff kwijt welke) ook zo goed gaan werken (Fauci said so zelfs...) en eigenlijk veel anderen ook wel omdat dit zo succesvol was.
Als - wat experts nu voorzichtig hopen toch wel - álle vaccins werken, hebben we geloof ik iets van 67 miljoen dosissen hier in NL volgend jaar. Het was iig een krankzinnig aantal. Dan houden we de best werkende , genoeg voor de hele bevolking + wat reserve, en yeeten de rest richting een sloppenwijk ergens/Afrika.
Marc bonten voorspelde vanmiddag dat "in de loop van 2021 in Nederland geen strenge maatregelen tegen corona meer nodig zullen zijn". HELL YES!
Daar kun je nog over discussiëren, ik vind het een krankzinnig plan. Maar ik snap de argumenten.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of elkaar gewoon iets gunnen. Het is nou eenmaal een feit dat niet iedereen tegelijk gevaccineerd kan worden.
Dan is het toch prima dat mensen die dat geluk wel hebben alvast “los kunnen”.
Of moet iedereen opgehokt blijven vanwege de oer-Hollandse afgunst?
Ook voor de festivalorganisator die straks na 1.5 jaar op zich best een festival zou kunnen organiseren, maar dat toch niet mag, want niet eerlijkquote:Op dinsdag 10 november 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Oh dan weten we nu ook wat dat debiele en feitenvrije waanidee was.
Wat een waanzinnige joh. Dat is toch hoogst onwenselijk...
Daar ben ik het ook mee eens. Mijn redenatie was vanuit een landelijk aangestuurd vaccinatieplan.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar kun je nog over discussiëren, ik vind het een krankzinnig plan. Maar ik snap de argumenten.
Wat ik echter absurd vind is om dat te koppelen aan wie het kan betalen. De vrijheid van de loodgieter is niet minderwaardig dan die van de zakenman, dat kan nooit doel van beleid zijn.
Dat bestaat ook enkel in het brein van Schuifpui volgens mij.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar kun je nog over discussiëren, ik vind het een krankzinnig plan. Maar ik snap de argumenten.
Wat ik echter absurd vind is om dat te koppelen aan wie het kan betalen. De vrijheid van de loodgieter is niet minderwaardig dan die van de zakenman, dat kan nooit doel van beleid zijn.
WHO kan niets, is een underfunded klein kut organisatie zonder tanden, het soort debiele down kneusje van de VN.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Europa heeft er -totaal- 300 miljoen ingekocht, maar daar hangt geen tijd/datum aan. WHO heeft al een aantal keer geroepen dat er een eerlijke verdeling moet komen, dus gegarandeerd dat die ertussen gaan zitten en zich ermee gaan bemoeien.
Er zit natuurlijk wel nogal een verschil tussen de verschillende vaccins, en dan krijg je die discussie weer. Als Moderna 70% werkt en deze 90% krijg je van die vakbondclubjes die gaan roepen dat zij die van Pfizer willen want het land draait op hun schouders.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze stikken er maar in trouwens. Wanneer risicogroepen gevaccineerd zijn dan ga ik gewoon weer normaal doen. Wat een onzin om er dan nog langer aan mee te doen.
Onzin om er nu nog aan mee te doen als risicogroepen als eerste gevaccineerd worden. Dan blijven ze tot die tijd maar binnen zitten. Kan de rest gewoon door.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze stikken er maar in trouwens. Wanneer risicogroepen gevaccineerd zijn dan ga ik gewoon weer normaal doen. Wat een onzin om er dan nog langer aan mee te doen.
Daar geloof ik nog steeds echt helemaal niets van. Vanuit april, maar dan nog, dit soort dingen komen daar gewoon voorquote:Op dinsdag 10 november 2020 22:54 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
85% is nu al opgekocht door 15% van de wereldbevolking LOL
China heeft het virus alleen ge-elimineerd, ze hebben daar nu al maanden al weer gewoon festivals en zo als vanouds en nachtclubs open op volle capaciteit, gewoon alles weer normaal dus zo goed als, dus die gaan wel iets van een miljard dossisen geven aan arme landen geloof ik volgend jaar omdat "we ze zelf niet nodig hebben".
En natuurlijk omdat ze dan nog meer macht/invloed krijgen in rijstiland en zandbabwe...
Deze meneer moet zo snel mogelijk van zijn functie gehaald worden om het Nederlandse volk te beschermen. En vervolgens terecht gesteld worden. Wat een enge man, brr. Had liever die Bruins gehad, die leek me wel integer. Iets in me zegt ook dat dat in elkaar zakken van hem niet klopt, daar was meer aan de hand.quote:
Okay, Taiwan dan, met die pride voor 130.000 mensen deze week met free hug bordjes?quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar geloof ik nog steeds echt helemaal niets van. Vanuit april, maar dan nog, dit soort dingen komen daar gewoon voor
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-wuhan~aee2a634/
Over 3 jaar horen we ineens: "Jaaaa, we hebben zo'n 140.000 meer mensen die overleden zijn aan een longontsteking, raar he? We weten het ook niet."
Ik heb bij het CDA echt geen idee meer wat ze denken eigenlijk. Maar groet, het lijkt daar wel iets te zijn dat het of een soort figuren zijn die niet op waren gevallen in de jaren vijftig Dan doel ik op Balkenende, Donner en Verhage en toch ook Buma, of dat het van die types zijn als Eurlings en De Jonge. Van die netwerkborreljongens die maar leuteren.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat ze hem maar laten ratelen zodat het CDA gaat naar 'n zetelaantal van onder de 10?
Ja, maar die jongeren komen toch nauwelijks in de ziekenhuizen terecht en als het goed is kunnen ze die gevaccineerde bejaarden niet meer besmetten.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om voor wie het gevaarlijk is, maar ook wie het kan verspreiden. En dat kunnen jongeren wel. Sterker nog: ze hebben waarschijnlijk meer contacten dan 'n doodzieke 85 plusser.
Het is eerder een soort manipulatie.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
Ik ben een beetje laat ingestapt, maar hoe is dit anders te interpreteren dan: "Als je het vaccin niet neemt heb je straf?"
Dit is wat er in dat bericht staat:
Dat valt toch niet op een andere manier te interpreteren dan: "Ik wil het verplicht maken om je weer deel te laten nemen aan de maatschappij"
Daarnaast is het totaal irrelevant voor het punt wat ik maak, wat is dat china dus hun vaccins gaat uitdelen. Zelfs als ze doen alsof er niets aan de hand is, zou dat nog zou zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar geloof ik nog steeds echt helemaal niets van. Vanuit april, maar dan nog, dit soort dingen komen daar gewoon voor
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-wuhan~aee2a634/
Over 3 jaar horen we ineens: "Jaaaa, we hebben zo'n 140.000 meer mensen die overleden zijn aan een longontsteking, raar he? We weten het ook niet."
We draaien het eens om, want het gaat tenslotte om de zorgbezetting.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of elkaar gewoon iets gunnen. Het is nou eenmaal een feit dat niet iedereen tegelijk gevaccineerd kan worden.
Dan is het toch prima dat mensen die dat geluk wel hebben alvast “los kunnen”.
Of moet iedereen opgehokt blijven vanwege de oer-Hollandse afgunst?
Zolang je niet de R onder controle kunt houden moet je het ook niet doen. Dat zeg ik al de hele tijd.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
We draaien het eens om, want het gaat tenslotte om de zorgbezetting.
Straks zijn er 2 miljoen mensen die in een (directe) risicogroep zitten gevaccineerd, en 15 miljoen mensen niet. Die 2 miljoen mensen denken: YOLO! want ja, dat mag nu, zij mogen lekker los.
Die 15 miljoen die het niet mogen worden door die 2 miljoen wel besmet, want die 2 miljoen gaan met zn allen naar de Action om eiersnijders te halen en besmetten daar Henk & Ingrid die niet gevaccineerd zijn. Hoewel ze niet direct in een risicogroep zitten, zijn ze wel 2 weken doodziek.
Stel dat er van die 15 miljoen 0,1% is die nog steeds dusdanig ziek kan worden dat ze een ziekenhuisopname nodig hebben, dat zijn nog steeds 15.000 patiënten. En hop, weer de zorg overbelast.
Dat weet ik niet, maar weet wel dat het levensgevaarlijk is om tijdens zo'n coronamaatregelencrisis een zich op zichzelf geilende ex-basisschoolleraar met 'n Havo-diploma aan het roer te zetten.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Deze meneer moet zo snel mogelijk van zijn functie gehaald worden om het Nederlandse volk te beschermen. En vervolgens terecht gesteld worden. Wat een enge man, brr. Had liever die Bruins gehad, die leek me wel integer. Iets in me zegt ook dat dat in elkaar zakken van hem niet klopt, daar was meer aan de hand.
Geloof me svp, gevaccineerden gaan niet meer vrijheden krijgen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:
Waarom zou de gevaccineerde groep dan niet solidair moeten zijn?
Dus kun je ook niet versoepelen voor mensen die wel gevaccineerd zijn tot je op de 90% zit.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zolang je niet de R onder controle kunt houden moet je het ook niet doen. Dat zeg ik al de hele tijd.
Het feit dat er maar 7.9 miljoen vaccins besteld zijn, geeft natuurlijk al aan dat men ook wel weet dat niet iedereen zich zal laten vaccineren.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:06 schreef Za het volgende:
[..]
Het is eerder een soort manipulatie.
De Jonge weet best dat veel mensen geen zin hebben in het vaccin, door nu te zeggen 80 plus eerst, en de rest langer in de maatregelen, is er verbolgenheid en gaan jongere mensen zelf het vaccin willen, wat precies de bedoeling is.
Om een uitbraak te voorkomen moeten de mensen die de meeste reisbewegingen maken, een baan en veel sociale contacten hebben gevaccineerd worden.
Niet de ouderen.
De beste manier om mensen vrijwillig iets te laten doen wat ze eigenlijk niet willen is het ze op voorhand te ontzeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |