quote:Kabinet komt voor dit jaar met algeheel vuurwerkverbod
Het kabinet wil voor de komende jaarwisseling een algeheel vuurwerkverbod. Dat melden bronnen in Den Haag aan de NOS.
Naar verluidt wordt het verbod morgen besproken door het MCC, de bij het corona-overleg betrokken ministers. Vrijdag zou het kabinet de knoop door willen hakken.
Het kabinet overlegt meteen over een steunpakket voor de sector Er zouden naar verluidt tientallen miljoenen beschikbaar gesteld worden. Het kabinet wil het besluit over het algeheel verbod pas naar buiten brengen als de steunmaatregelen verder uitgewerkt zijn.
Druk op zorg verminderen
Burgemeesters en bestuurders in de veiligheidsregio's riepen de politiek vorige week op om in verband met de coronacrisis met een tijdelijk verbod te komen. Dat verlicht de druk op ziekenhuizen en zorg- en hulpverleners.
"Het wordt een wat ongewisse jaarwisseling. Niemand weet natuurlijk precies waar we tegen die tijd staan", zei voorzitter Bruls van het Veiligheidsberaad toen. "Maar deze maatregelen zouden wel helpen om wat meer rust te geven."
Eerder riepen zorgmedewerkers en andere hulpverleners de politiek al op om tot een algeheel verbod te komen.
Of kindervuurwerk, zoals sterretjes, ook verboden wordt is nog onderwerp van gesprek, aldus bronnen.
Bezorgdheid over bijeffecten
Ook de VVD, eerder nog niet overtuigd, is nu ook voor een algeheel verbod. "Vanwege de belasting van de zorg en de politie", aldus Tweede Kamerlid Ziengs.
Wel wil de partij dat er goed naar de randvoorwaarden gekeken wordt, zoals de compensatie van vuurwerkhandelaren, die vaak al investeringen hebben gedaan. Volgens de VVD gaat het dan om bedragen van rond de 60 à 70 miljoen euro.
De VVD is wel bezorgd over de bijeffecten van het verbod. Wat gebeurt er als je deze uitlaatklep van mensen afpakt, moedig je dan niet indirect mensen aan om spullen uit het buitenland te halen? Daar zal het kabinet ook wat over moeten zeggen, aldus Ziengs.
https://nos.nl/artikel/23(...)-vuurwerkverbod.html
Waarom lieg je?quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Dom plan van het kabinet. De risico's op ongelukken bij Nederlands consumentenvuurwerk zijn nihil. De ellende gebeurt bij illegale halve bommen uit Duitsland, Polen en Italië.
Wat lul jij nou? Wtf heb ik te maken met die gasten die zich niet kunnen gedragen? Maar wees gerust, ze komen jouw lolletje ook nog wel afpakken hoor.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom lieg je?
Nederland is tokkieland bij uitstek wanneer het om vuurwerk gaat. Nergens in Europa wordt zoveel afgestoken en nergens wordt er zoveel schade en leed door veroorzaakt als in Nederland. De zwaarste ongevallen zijn inderdaad door illegaal vuurwerk maar verreweg het meeste leed wordt veroorzaakt door legaal vuurwerk dat tot overmaat van ramp vaak ook nog eens van mensen zonder enige binding met het slachtoffer is.
Nee hoor, volkomen normaal en volledig terecht dat de overheid dit aan banden probeert te krijgen en het is jammer maar helaas écht een schoolvoorbeeld van 'eigen domme schuld'.
Deze oudejaarsavond amper problemen door vuurwerk met dank aan het coronavirus en zo wordt het virus de nagel aan de doodskist van particulier vuurwerk in Nederland. Kans gehad, helemaal verneukt. Pech
Dank je medefanaatjes er maar voor dat jij je pleziertje kwijt bent.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat lul jij nou? Wtf heb ik te maken met die gasten die zich niet kunnen gedragen? Maar wees gerust, ze komen jouw lolletje ook nog wel afpakken hoor.
Jankerdje. Ga mij maar eens uitleggen hoe je door gebruik van legaal vuurwerk, dus de astronautjes, de grondbloemen, gillende keukenmeiden etc. op de seh terecht komt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:25 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
tokkie spotted
Waarom denk je dat medici al jaren ervoor pleiten. Dat is echt niet vanwege alleen maar illegaal spul. Compleet verbod juich ik toe. Samen met duizenden euro's boete als mensen er zich toch aan wagen.
https://nos.nl/artikel/23(...)ors-meer-letsel.htmlquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:19 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Jankerdje. Ga mij maar eens uitleggen hoe je door gebruik van legaal vuurwerk, dus de astronautjes, de grondbloemen, gillende keukenmeiden etc. op de seh terecht komt.
Dat is van 1 jaar, waarbij die dokter zelf nog zegt dat het de laatste jaren aan het kelderen was. Maar prima, oogletsel door legaal vuurkwerk is zo makkelijk te voorkomen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:26 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ors-meer-letsel.html
Het merendeel van de slachtoffers (65 procent) raakte gewond door legaal vuurwerk.
Het is overlast, het is een mooie maatregel om de zorg te ontlasten van dit soort domme ongelukken door simpele zielen. Het voorkomt dat omstanders niet meer worden verwond. Al met al is dit een uitermate prima maatregel die mooi gehandhaafd moet worden met hoge boetes.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:19 schreef hyviiee het volgende:
Jankerdje. Ga mij maar eens uitleggen hoe je door gebruik van legaal vuurwerk, dus de astronautjes, de grondbloemen, gillende keukenmeiden etc. op de seh terecht komt.
Wat moet je toch een zuur persoon zijn als je niet begrijpt dat mensen van vuurwerk houden en het dan zo kan toejuichen als er een verbod komt ( ook aan het juichen geweest toen zwarte piet verboden werd? Als kerstmis geen kerstmis meer mag heten, maar feestdagen? Als cashbetalingen straks ook helemaal verdwijnen?, als prostitie straks ook strafbaar wordt? En zo kan ik wel dagen doorgaan met dingen die verboden gaan worden). En dan heb ik het niet over dat illegale spul uit Duitsland/Polen. Maar het LEGALE vuurwerk , wat normaal gesproken pas kort voor oudjaarsdag te koop is. Wat dus betekent dat mensen het niet eerder kunnen afsteken als oudjaarsdag.
Als het jullie jankerdjes te doen is om de overlast die het creeert van het eerder afsteken van vuurwerk is dat veel makkelijker te voorkomen dan een beetje alles gaan lopen verbieden in dit land.
Zelden zo'n bullshit gelezenquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom lieg je?
Nederland is tokkieland bij uitstek wanneer het om vuurwerk gaat. Nergens in Europa wordt zoveel afgestoken en nergens wordt er zoveel schade en leed door veroorzaakt als in Nederland. De zwaarste ongevallen zijn inderdaad door illegaal vuurwerk maar verreweg het meeste leed wordt veroorzaakt door legaal vuurwerk dat tot overmaat van ramp vaak ook nog eens van mensen zonder enige binding met het slachtoffer is.
Nee hoor, volkomen normaal en volledig terecht dat de overheid dit aan banden probeert te krijgen en het is jammer maar helaas écht een schoolvoorbeeld van 'eigen domme schuld'.
Deze oudejaarsavond amper problemen door vuurwerk met dank aan het coronavirus en zo wordt het virus de nagel aan de doodskist van particulier vuurwerk in Nederland. Kans gehad, helemaal verneukt. Pech
Ja want als je iets verbied gebeurt het niet meerquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:34 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het is overlast, het is een mooie maatregel om de zorg te ontlasten van dit soort domme ongelukken door simpele zielen. Het voorkomt dat omstanders niet meer worden verwond. Al met al is dit een uitermate prima maatregel die mooi gehandhaafd moet worden met hoge boetes.
Lekker centraal georganiseerd vuurwerk door de gemeente op een veilige plek.![]()
Jij interpreteert 'wat aan het verminderen' van één dokter als 'aan het kelderen'. Heel erg bijzonder.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:29 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Dat is van 1 jaar, waarbij die dokter zelf nog zegt dat het de laatste jaren aan het kelderen was. Maar prima, oogletsel door legaal vuurkwerk is zo makkelijk te voorkomen.
Nee het is overlast voor jou, maar ik denk zo dat jij nogal snel overlast van iets ondervindt. Er zijn genoeg mensen die zelf niks met vuurwerk hebben , het huis niet uitkunnen, maar het prachtig vinden om vanuit hun huis naar het vuurwerk te kijken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:34 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het is overlast, het is een mooie maatregel om de zorg te ontlasten van dit soort domme ongelukken door simpele zielen. Het voorkomt dat omstanders niet meer worden verwond. Al met al is dit een uitermate prima maatregel die mooi gehandhaafd moet worden met hoge boetes.
Lekker centraal georganiseerd vuurwerk door de gemeente op een veilige plek.![]()
Lol, hebben we dit stuk fruit weer. Reageer anders eerst even op mijn post van deze morgen in dat onzintopic van je voor je het hier gaat proberen.quote:
Jammer jochie, jullie hebben het zelf verpest. Corona, nagel aan de doodskist van het particuliere vuurwerkquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:39 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee het is overlast voor jou, maar ik denk zo dat jij nogal snel overlast van iets ondervindt. Er zijn genoeg mensen die zelf niks met vuurwerk hebben , het huis niet uitkunnen, maar het prachtig vinden om vanuit hun huis naar het vuurwerk te kijken.
En prima toch, als dat je ding is dat je lekker naar een georganiseerd vuurwerk gaat kijken door de gemeente? Laat lekker al die huilebalken daarheen gaan, kunnen de gewone mensen weer lekker voor hun deur met de buren staan en een sierpijl de lucht in schieten. Hebben jullie daar ook geen overlast van
Welke post?quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, hebben we dit stuk fruit weer. Reageer anders eerst even op mijn post van deze morgen in dat onzintopic van je voor je het hier gaat proberen.
Deze sjenkie is blij omdat hardwerkende mensen hun inkomsten zien verdampenquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Jammer jochie, jullie hebben het zelf verpest. Corona, nagel aan de doodskist van het particuliere vuurwerk
Neen het is feitelijk zo dat het tot veel onnodige onschuldige slachtoffers leidt. Daarom is een verbod absoluut gewenst.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:39 schreef hyviiee het volgende:
Nee het is overlast voor jou, maar ik denk zo dat jij nogal snel overlast van iets ondervindt. Er zijn genoeg mensen die zelf niks met vuurwerk hebben , het huis niet uitkunnen, maar het prachtig vinden om vanuit hun huis naar het vuurwerk te kijken.
En prima toch, als dat je ding is dat je lekker naar een georganiseerd vuurwerk gaat kijken door de gemeente? Laat lekker al die huilebalken daarheen gaan, kunnen de gewone mensen weer lekker voor hun deur met de buren staan en een sierpijl de lucht in schieten. Hebben jullie daar ook geen overlast van
quote:De jaarwisseling heeft dit jaar meer vuurwerkslachtoffers geëist dan vorig jaar. Weliswaar kwamen er bij de ziekenhuizen wat minder mensen met verwondingen door vuurwerk, op de huisartsenposten kwamen er juist fors meer. Bij elkaar bijna 1300 slachtoffers, circa honderd meer dan vorig jaar.
Uit het jaarlijkse onderzoek van VeiligheidNL blijkt dat zich deze jaarwisseling 385 mensen bij de spoedeisende hulp meldden, elf minder dan vorig jaar. Maar op de huisartsenposten kwamen meer mensen met vuurwerkletsel, naar schatting negenhonderd tegen achthonderd het jaar ervoor. "Ondanks alle genomen maatregelen is een daling van het aantal vuurwerkslachtoffers helaas niet te zien", zegt Birgitte Blatter, manager onderzoek van VeiligheidNL.
De overgrote meerderheid van de slachtoffers is man. Bijna de helft van alle slachtoffers was jonger dan twintig jaar, daaronder waren ook nogal wat kinderen onder de tien. In de ziekenhuizen was één op de tien slachtoffers jonger dan tien, bij de huisartsen was dat bijna het dubbele. Knal- en siervuurwerk zorgden elk voor ongeveer de helft van de slachtoffers. Tieners liepen vooral letsel op door knalvuurwerk.
Iets meer dan de helft van alle mensen met verwondingen door vuurwerk was omstander en werd dus slachtoffer van vuurwerk dat door anderen werd afgestoken.
Vooral blij dat tientallen mensen geen levenslange schade oplopen omdat een paar sjonnies 'lekker een paar pijlen de lucht inknalluh'.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:43 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Deze sjenkie is blij omdat hardwerkende mensen hun inkomsten zien verdampen
Die dekselse rotjes toch ook. Ga een ander voor de gek houden kerel.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Vooral blij dat tientallen mensen geen levenslange schade oplopen omdat een paar sjonnies 'lekker een paar pijlen de lucht inknalluh'.
Jij bent af.
Tja. Als het niet verantwoord omgaan met iets tot verboden moet komen kunnen we bezig blijven.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Hele volksstammen gaan niet verantwoord om met vuurwerk en dat is een Nederlandse ziekte.
Prima dat jij je liever niet laat leiden door feiten en statistiek maar die laatste zin mag je dan volledig aan jezelf voorbehouden. Zie bronnen in dit topic en in dat domme "ik doe lekker wat ik selluf wil!" topic van je in COR. Doei.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die dekselse rotjes toch ook. Ga een ander voor de gek houden kerel.
Bijna 18 miljoen mensen en dan 385 man man man waar hebben we het overquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:46 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Tja. Als het niet verantwoord omgaan met iets tot verboden moet komen kunnen we bezig blijven.
Vorig jaar zijn er 385 personen op de SEH terecht gekomen. 385! Zo. Dat creeert wel een ernstig overwerkte situatie op de SEH hoor. Poeh. Het geluk voor die op vuurwerkverbod geilende mensen is dat het dit jaar corona is. Dus dat mensen al amper de straat opgaan. Ik denk dat het dit jaar anders gigantisch uit de klauwen zou gaan lopen door dit verbod.
Dan halen mensen het in Duitsland, er wordt niet voor niets elk jaar meer afgestoken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Vuurwerk in Nederland is uitstervende.
Maar natuurlijk. We gaan het zien. Ik durf er wel een kratje bier o in te zetten hoor, geen zorgen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan halen mensen het in Duitsland, er wordt niet voor niets elk jaar meer afgestoken.
Bovendien is men al bezig met afsteken en heeft de Politie allang geen genoeg mensen meer om te handhaven. Jammer pik maar er gaat weer voor genoeg centen aan kruit de lucht in verbod of niet
Preciesquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:53 schreef Ixnay het volgende:
Zogenaamd vanwege covid.
Maar denk je dat we in 2021 weer vuurwerk mogen gebruiken?
Als ze je een vrijheid afpakken krijg je het nooit meer terug.
Ik denk het wel. Tenminste als de situatie het toe laat (Corona).quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:53 schreef Ixnay het volgende:
Zogenaamd vanwege covid.
Maar denk je dat we in 2021 weer vuurwerk mogen gebruiken?
Als ze je een vrijheid afpakken krijg je het nooit meer terug.
Doe normaal man, dat is enkel te danken aan de mensen die er niet verantwoord mee omgaan. De werkelijkheid is dat de goeden onder de kwaden lijden. Maar nee de goeden zullen dan idd wel de sukkels zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij denkt maar lekker wat je wil. Vuurwerk in Nederland is uitstervende. En je hebt het aan jezelf te danken. Sukkels
Kan me toch niet onttrekken aan de indruk dat een deel van de ondervraagde patiënten er belang bij heeft om niet het achterste van hun tong te laten zien. Voor je zorgverzekering en aansprakelijkheid.quote:Op 31 december en 1 januari werden ter plekke aan de patiënt (of zijn/haar
begeleider) - naast gegevens over leeftijd en geslacht en tijdstip van behandeling -
vragen gesteld over het vuurwerkongeval:
• Werd het letsel veroorzaakt door legaal of illegaal vuurwerk?
• Werd het letsel veroorzaakt knalvuurwerk of siervuurwerk?
• Werd het letsel veroorzaakt door zelf afgestoken vuurwerk of door vuurwerk van
een ander?
• Wat was de naam van het vuurwerk dat was betrokken bij het ongeval?
• Wat was de precieze toedracht van het ongeval?
• Droeg het slachtoffer een vuurwerkbril?
Een krat bier o procent?quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. We gaan het zien. Ik durf er wel een kratje bier o in te zetten hoor, geen zorgen.
Ik neem dus aan dat alle klagers in dit topic volgend jaar op de oppositiepatijen gaan stemmen?quote:
Een krat bier o procent?quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. We gaan het zien. Ik durf er wel een kratje bier o in te zetten hoor, geen zorgen.
Okquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik neem dus aan dat alle klagers in dit topic volgend jaar op de oppositiepatijen gaan stemmen?
De normale oppositiepartijen, natuurlijk. Niet die mafklappers en conspiracywappies van FvD en PVVquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Een krat bier o procent?
[..]
Ok
Lekker naief. Ze willen al langer een verbod op vuurwerk. Dit hele corona gebeuren komt ze zo goed uit. En niet alleen qua vuuwerk trouwens. Dat vuurwerkverbod, als dat er doorheen komt, gaat volgend jaar echt niet teruggedraaid worden. Want ( "het was een zeer rustig jaar op de SEH door dit vuurwerkverbod")quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Tenminste als de situatie het toe laat (Corona).
Wedje voor 500 euro dat 2021 en 2022 nog steeds een verbod is op particulier vuurwerk?quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Tenminste als de situatie het toe laat (Corona).
Ik stem überhaupt nietquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De normale oppositiepartijen, natuurlijk. Niet die mafklappers en conspiracywappies van FvD en PVV
De nieuwe Onnoembaregodquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat hunnie alle huize moge opeise!!!! LINKSE GUTMENSCH!!!!!
@:Fok-it Binnen een paar posts is deze knaap aan het krijsen en met z'n knuistjes op z'n toetsenbord aan het rammenWat een WOEDE
[ afbeelding ]
Als dat is wat jij graag drinkt prima joh.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De normale oppositiepartijen, natuurlijk. Niet die mafklappers en conspiracywappies van FvD en PVV
Dat de goeden onder de kwaden lijden lijkt mij absoluut evident ja. Mensen hebben wat dat betreft de pech in het slechtst presterende land van Europa te wonen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:55 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Doe normaal man, dat is enkel te danken aan de mensen die er niet verantwoord mee omgaan. De werkelijkheid is dat de goeden onder de kwaden lijden. Maar nee de goeden zullen dan idd wel de sukkels zijn.
Uit het 2019-2020 rapport:
[..]
Kan me toch niet onttrekken aan de indruk dat een deel van de ondervraagde patiënten er belang bij heeft om niet het achterste van hun tong te laten zien. Voor je zorgverzekering en aansprakelijkheid.
Denk dat ik hem weer een tijdje ga unblocken voor wat leedvermaak.quote:
Niet stemmenquote:
Blijkbaar vallen er nogal wat bedrijven om, omdat ze deze inkomsten niet kunnen missen. Het kost het rijk dus alleen maar geld, als het verboden wordt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:58 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Lekker naief. Ze willen al langer een verbod op vuurwerk. Dit hele corona gebeuren komt ze zo goed uit. En niet alleen qua vuuwerk trouwens. Dat vuurwerkverbod, als dat er doorheen komt, gaat volgend jaar echt niet teruggedraaid worden. Want ( "het was een zeer rustig jaar op de SEH door dit vuurwerkverbod")
Bepaal ik zelf welquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet stemmen
Dan moet je ook niet klagen.
Ik vind dat mensen die niet stemmen geen recht hebben om te klagen. Als je wat wil veranderen moet jij je stem laten horen tijdens de verkiezingen.quote:
Lekker boeiend wat jij wel/niet vindtquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die niet stemmen geen recht hebben om te klagen. Als je wat wil veranderen moet jij je stem laten horen tijdens de verkiezingen.
Ja poeh. Die 385 mensen op de SEH door vuurwerk ongevallen. Overlast met oudjaarsdag ga je blijven houden ook door afwezigheid door vuurwerk, en misschien wel nog meer overlast. Mensen blijven nu helemaal niet meer thuis, maar gaan meer en meer de straat op.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:22 schreef vipergts het volgende:
Mooi zelf zonder corona veroorzaakt het alleen maar overlast.
Voor iemand die geen vuurwerk claimt af te steken maak jij je er net iets te druk omquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:24 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja poeh. Die 385 mensen op de SEH door vuurwerk ongevallen. Overlast met oudjaarsdag ga je blijven houden ook door afwezigheid door vuurwerk, en misschien wel nog meer overlast. Mensen blijven nu helemaal niet meer thuis, maar gaan meer en meer de straat op.
Oh joh jouw vader of moeder met een vuurpijltje in haar oog. Dikke prima overlast blijf je houden hè.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:24 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja poeh. Die 385 mensen op de SEH door vuurwerk ongevallen. Overlast met oudjaarsdag ga je blijven houden ook door afwezigheid door vuurwerk, en misschien wel nog meer overlast. Mensen blijven nu helemaal niet meer thuis, maar gaan meer en meer de straat op.
Nee dit is ondernemers risico en ze mogen maar 1x per jaar verkopen, dus dat moeten ze maar absorberen en wat anders zoeken. Die doen de rest van het jaar ook wat anders.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:22 schreef vipergts het volgende:
Mooi zelf zonder corona veroorzaakt het alleen maar overlast. Gewoon even de vvuwerkbrache compenseren voot 50% van hun omzet. En dan metteen invoeren dat het verboden blijft
Denk niet dat je daarmee wegkomt, er worden miljarden uitgegeven aan al dan niet levensvatbare bedrijven. De miljoenen die hiervoor nodig zijn stellen weinig voor.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee dit is ondernemers risico en ze mogen maar 1x per jaar verkopen, dus dat moeten ze maar absorberen en wat anders zoeken. Die doen de rest van het jaar ook wat anders.
Ja corona heeft overal impact. We kunnen niet alles onbeperkt subsidie verstrekken. Omscholing of zoeken naar een branche die wél levensvatbaar is, is gewoon de boodschap voor de ondernemers.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:08 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Denk niet dat je daarmee wegkomt, er worden miljarden uitgegeven aan al dan niet levensvatbare bedrijven. De miljoenen die hiervoor nodig zijn stellen weinig voor.
Vuurwerkimporteurs zijn vaak actief in de evenementenbranche, daar zullen ze al aardig last van hebben. Er is een importeur die ook in de tuinmeubels zit dat zal nog best goed gaan. Maar er is er ook 1 die normaal gericht is op tentverhuur (als in festivals e.d.), die zal het echt niet makkelijk hebben.
Laat staan dat er iets bedacht moet worden voor de vuurwerkcontainers die momenteel onderweg zijn naar Nederland waarvoor een tekort aan opslagruimte dreigt.
Ach dat roepen ze allemaal hard maar zodra er een verbod is houden de meeste mensen zich aan de regels en zijn de dwarsliggers makkelijk op te sporen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:24 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik vond dat op het laatste moment wat hardvochtig.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee dit is ondernemers risico en ze mogen maar 1x per jaar verkopen, dus dat moeten ze maar absorberen en wat anders zoeken. Die doen de rest van het jaar ook wat anders.
Kan je wat voor zeggen, al denk ik dat de overheid wat meer zorgen heeft dan wat vuurwerk ondernemertjesquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:41 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vond dat op het laatste moment wat hardvochtig.
Onzin: in Nederland is de kwaliteitscontrole op vuurwerk veel strenger dan in de buurlanden. Verder wordt er alleen al in Spanje veel meer vuurwerk afgestoken dan in Nederland. Tenslotte moeten vuurwerkslachtoffers aangeven door wat voor vuurwerk ze gewond zijn geraakt. Denk jij dat de verzekering geld uitkeert als ze zeggen een Cobra 6 te hebben afgestoken? Waarom lieg jij dus?quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom lieg je?
Joh. Dat is tegen dovemansoren gezegd hierzo. Deze mensen hier genieten nogal als mensen dingen niet meer mogen doen. Illegaal vuurwerk verbieden is nogal krom. En vuurwerk in Nederland stelt gewoon niks voor. Ja, door dom gebruik kan het weleens voorkomen dat er iemand een vuurpijl in de bek krijgt, maar dat is dan eigen schuld. Al eerder gezegd ; als alles verboden gaat worden waar weleens wat mensen gewond door raken, kunnen we bezig blijven.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het probleem is dat illegale spul. Zo lang als andere EU-landen gevaarlijk vuurwerk verkopen, blijf je ongelukken krijgen.
Ah ja, het is een complot tegen het nationaal erfgoed dat het legale vuurwerk in Nederland is. Alle onderzoeken zijn frauduleus en de enorme daling m.b.t. oogschadequote:Op dinsdag 10 november 2020 14:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onzin: in Nederland is de kwaliteitscontrole op vuurwerk veel strenger dan in de buurlanden. Verder wordt er alleen al in Spanje veel meer vuurwerk afgestoken dan in Nederland. Tenslotte moeten vuurwerkslachtoffers aangeven door wat voor vuurwerk ze gewond zijn geraakt. Denk jij dat de verzekering geld uitkeert als ze zeggen een Cobra 6 te hebben afgestoken? Waarom lieg jij dus?
Het probleem is dat illegale spul. Zo lang als andere EU-landen gevaarlijk vuurwerk verkopen, blijf je ongelukken krijgen.
Je wilt het maar niet snappen. Knap zegquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:01 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Joh. Dat is tegen dovemansoren gezegd hierzo. Deze mensen hier genieten nogal als mensen dingen niet meer mogen doen. Illegaal vuurwerk verbieden is nogal krom. En vuurwerk in Nederland stelt gewoon niks voor. Ja, door dom gebruik kan het weleens voorkomen dat er iemand een vuurpijl in de bek krijgt, maar dat is dan eigen schuld. Al eerder gezegd ; als alles verboden gaat worden waar weleens wat mensen gewond door raken, kunnen we bezig blijven.
Klopt helemaal zodra ik vuurwerk verboden heb wil ik wielrennen, motorrijden, het bezit van caravans het bezit van honden en paarden gaan verbieden. Ook vrouwen die in de supermarkt de dingen die ze de afgelopen week hebben meegemaakt irriteren me, ga gewoon bij elkaar op de koffie en val normale mensen er niet mee lastig.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:01 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Joh. Dat is tegen dovemansoren gezegd hierzo. Deze mensen hier genieten nogal als mensen dingen niet meer mogen doen. Illegaal vuurwerk verbieden is nogal krom. En vuurwerk in Nederland stelt gewoon niks voor. Ja, door dom gebruik kan het weleens voorkomen dat er iemand een vuurpijl in de bek krijgt, maar dat is dan eigen schuld. Al eerder gezegd ; als alles verboden gaat worden waar weleens wat mensen gewond door raken, kunnen we bezig blijven.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:53 schreef Solotovski het volgende:
Gaat met oud en nieuw gewoon uit de klauwen lopen
Jahaaaa. Nu weten we het wel. Al die bommen moeten afgeschaft worden... Oh wacht. Dat is al illegaal rommel. Laten ze beter hun werk doen en ervoor zorgen dat dat illegale rommel dit land niet inkomt. Mocht je toch een keer betrapt worden met illegaal vuurwerk, meld je je de komende 5 jaar 2 maand voor oudjaarsdag elke dag maar bij HALT! en ga maar vrijwilligerswerk doen, dan laat je het wel uit je hoofd nog langer bommen uit Duitsland en Polen te laten komen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:09 schreef Oceanier het volgende:
Vroeger was een strijker nog heel wat, tegenwoordig wordt er met granaten gegooid. T
Je hebt gelijk het is jammer. In sommige landen zijn er speciale plekken waar vuurwerk wordt afgestoken en is vuurwerk niet voor de consument. Zou dat ook een oplossing zijn?quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:28 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Jahaaaa. Nu weten we het wel. Al die bommen moeten afgeschaft worden... Oh wacht. Dat is al illegaal rommel. Laten ze beter hun werk doen en ervoor zorgen dat dat illegale rommel dit land niet inkomt. Mocht je toch een keer betrapt worden met illegaal vuurwerk, meld je je de komende 5 jaar 2 maand voor oudjaarsdag elke dag maar bij HALT! en ga maar vrijwilligerswerk doen, dan laat je het wel uit je hoofd nog langer bommen uit Duitsland en Polen te laten komen.
Je kan toch niet 90% van de mensen die verantwoord omgaan met vuurwerk en het leuk vinden om die mooie sierpijl de lucht in te zien gaan dat soort dingen ontnemen omdat die pubers tegenwoordig niet te handhaven zijn?
Absoluut, alleen niet in corona tijd omdat je dan een mensenmassa creëert. Vraag me echter af of dat voldoende is voor de verbodsfetisjisten.quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het is jammer. In sommige landen zijn er speciale plekken waar vuurwerk wordt afgestoken en is vuurwerk niet voor de consument. Zou dat ook een oplossing zijn?
Hoeft niet perse. Er is een lockdown en de bevolking kan de show op tv zien. Dit verbod vind ik dan niet zo erg. Dat alles tegenwoordig zo snel wordt afgeschaft vind ik wel vervelend. Ik vind het rookverbod bijvoorbeeld nog steeds stom, maar misschien maakt dat me wel hypocriet aangezien er meer doden door roken vallen dan door vuurwerk.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Absoluut, alleen niet in corona tijd omdat je dan een mensenmassa creëert. Vraag me echter af of dat voldoende is voor de verbodsfetisjisten.
Rokers doden voornamelijk zichzelf, en zolang zij enkel samen in een holletje zitten te roken heb je er als buitenstaander weinig last van. Vuurwerk veroorzaakt vooral overlast voor anderen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:29 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. Er is een lockdown en de bevolking kan de show op tv zien. Dit verbod vind ik dan niet zo erg. Dat alles tegenwoordig zo snel wordt afgeschaft vind ik wel vervelend. Ik vind het rookverbod bijvoorbeeld nog steeds stom, maar misschien maakt dat me wel hypocriet aangezien er meer doden door roken vallen dan door vuurwerk.
Maar is dat nou zo schokkend? Een paar 100 gewonden en misschien 1 of 2 doden. Daarnaast hebben we het wel over zo'n 70 miljoen euro wat wordt uitgegeven aan vuurwerk en zo'n 33% van alle huishoudens die wat afsteekt. Als we kijken naar bijv. bepaalde hobby's of sporten dan zitten er gevaarlijkere tussen. Nog los van het feit dat er bijv. zo'n 13 mensen per dag dood gaan omdat ze vallenquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:07 schreef Dven het volgende:
Lastig he, hand in eigen boezem steken en erkennen dat 'de Nederlander' in de regel slecht en gevaarlijk omgaat met vuurwerk waardoor dit leidt tot honderden gewonden per jaar.
Loop op nieuwjaar eens een dagje mee in een brandwondencentrum. Beleef je nog eens wat joh.
Ja ik ben nog steeds voor op z’n minst aparte rokerscafe’s, of aparte rookvrije cafe’s zodat in de rest van de kroegen gewoon nog gerookt mag worden. Maar passief roken schijnt toch erger te zijn? Je weet het allemaal niet meer met al die onderzoeken die later ook nog eens verkeerd kunnen blijken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Rokers doden voornamelijk zichzelf, en zolang zij enkel samen in een holletje zitten te roken heb je er als buitenstaander weinig last van. Vuurwerk veroorzaakt vooral overlast voor anderen.
Maar goed, een jaarwisseling zonder vuurwerk lijkt me vrij doods. Aan de andere kant ook wel een passende afsluiting voor dit jaar.
Persoonlijk niet. Zullen vast mensen die het leuk vinden om als een grote schapenkudde dom zitten te kijken naar vuurwerk omringd door mensen die je niet kent, en dan weer als 1 grote meute weer gezellig terug naar huis te gaan. Hoezee.quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je hebt gelijk het is jammer. In sommige landen zijn er speciale plekken waar vuurwerk wordt afgestoken en is vuurwerk niet voor de consument. Zou dat ook een oplossing zijn?
Maar hoho. Als je zegt dat je niet begrijpt waarom zwarte piet moet wijken voor een paar schreeuwlelijks, ben je racist en een klein kind. Als je niet begrijpt waarom dat vuurwerkverbod er moet komen, omdat 98% van de overlast komt door illegaal vuurwerk, ben je een tokkie. Als je niet begrijpt waarom prostitiutie verboden moeten worden , ben je een hoerenloper. Je moet tegenwoordig tegen alle verboden maar ja en amen zeggen. En "want corona"quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:40 schreef hjansen82 het volgende:
Langzamerhand verkwanselen al onze cultuur en waarden. En iedereen ziet het gebeuren en kijkt er naar. Het is echt heel erg wat er gebeurd.
We hebben een winnaar: alcohol moet verboden worden!quote:Op woensdag 11 november 2020 00:03 schreef hyviiee het volgende:
j
[..]
Maar hoho. Als je zegt dat je niet begrijpt waarom zwarte piet moet wijken voor een paar schreeuwlelijks, ben je racist en een klein kind. Als je niet begrijpt waarom dat vuurwerkverbod er moet komen, omdat 98% van de overlast komt door illegaal vuurwerk, ben je een tokkie. Als je niet begrijpt waarom prostitiutie verboden moeten worden , ben je een hoerenloper. Je moet tegenwoordig tegen alle verboden maar ja en amen zeggen. En "want corona". Ik word langzamerhand schijtziek van al die verboden pleziertjes. Roken in het café? Nope. Roken in het voetbalstadion? Nope. En ik ben niet eens een roker, maar al die kut regeltjes in dit land tegenwoordig.
Al die verboden dingen zijn niet meer van deze tijd hoor je dan zeggen. Ben weleens benieuwd waar dat soort mensen hun plezier uithalen. BBQ-en? Mag ook wel verboden worden, is namelijk ook niet meer van deze tijd al dat onnodig dierenleed. Bier zuipen? Is alcohol zuipen nog van deze tijd? Zorgt ook voor heel veel verkeersdoden. Is muziek luisteren nog wel van deze tijd? Films kijken? Praten met je familie?
Die zijn helemaal van de pot gerukt.quote:Op woensdag 11 november 2020 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We hebben een winnaar: alcohol moet verboden worden!
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/
Man man man, mag 2020 de prullenbak in.
Ergens snap ik ze wel, die willen een lege spoedeisende hulp, zodat ze samen dansjes in de OK kunnen doen met oud en nieuw...quote:Op woensdag 11 november 2020 11:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zijn helemaal van de pot gerukt.
Als poezenbaasje hoop ik dat het permanent is.quote:Op woensdag 11 november 2020 11:15 schreef Cherni het volgende:
Ben benieuwd of dit alleen gaat gelden voor dit jaar. Als dat het geval is slaan we maar jaar over.
Tja ik steek normaal jaarlijks vuurwerk af op de tijden die we samen hebben afgesproken. Siervuurwerk wel te verstaan. De complete buurt naar een veld waar dat mogelijk is.quote:Op woensdag 11 november 2020 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als poezenbaasje hoop ik dat het permanent is.
Iedereen die dan ook denkt dat het ergens stopt met dat verbodsfetisjisme is dan ook enorm naief...quote:Op woensdag 11 november 2020 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:
We hebben een winnaar: alcohol moet verboden worden!
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/
Man man man, mag 2020 de prullenbak in.
Amsterdam...quote:Op woensdag 11 november 2020 11:04 schreef RipCity het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)et-vuurwerk-dit-jaar
Het word wel een probleem. Je kunt erop wachten dat alcohol ook aan de beurt komt. Voor diverse stichtingen en NGO,s zijn het enorme inkomstenbronnen(subsidies). Die gaan dus nooit stoppen.quote:Op woensdag 11 november 2020 11:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen die dan ook denkt dat het ergens stopt met dat verbodsfetisjisme is dan ook enorm naief...
Vele andere (wilde) dieren ook. Op radarbeelden kunnen ze bijvoorbeeld zien dat vogels massaal opvliegen vanuit hun rustplek in een periode dat zij juist hun rust en energiereserve zo hard nodig hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
Mijn kat is superblij met dit verbod
quote:Zo is nog niet duidelijk of ook het lichtste vuurwerk in de ban gaat. Dit wordt ook wel kindervuurwerk of fop-en-schertsvuurwerk genoemd. Hieronder vallen sterretjes, knalerwten en Bengaalse lucifers.
Nee maar ondertussen lekker elk jaar duizenden bomen kappen. Met zijn allen de natuur in trekken (want corona). Nee dan zet dat verbod op vuurwerk 1 dag in het jaar wel zoden aan de dijk hoorquote:Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Vele andere (wilde) dieren ook. Op radarbeelden kunnen ze bijvoorbeeld zien dat vogels massaal opvliegen vanuit hun rustplek in een periode dat zij juist hun rust en energiereserve zo hard nodig hebben.
Wat heeft bomen kappen met vogels een hoop stress bezorgen te maken?quote:Op woensdag 11 november 2020 11:52 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee maar ondertussen lekker elk jaar duizenden bomen kappen. Met zijn allen de natuur in trekken (want corona). Nee dan zet dat verbod op vuurwerk 1 dag in het jaar wel zoden aan de dijk hoor
quote:Op woensdag 11 november 2020 11:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat heeft bomen kappen met vogels een hoop stress bezorgen te maken?
Haha. Man manquote:
Er zijn natuurlijk nog andere oorzaken aan te wijzen die dieren stress bezorgen.quote:Op woensdag 11 november 2020 11:52 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee maar ondertussen lekker elk jaar duizenden bomen kappen. Met zijn allen de natuur in trekken (want corona). Nee dan zet dat verbod op vuurwerk 1 dag in het jaar wel zoden aan de dijk hoor
Het gaat mij om de moraalridder gehalte op dit forum over dit onderwerp. Al dat gehuil over waarom het goed zou zijn dat er een verbod komt op vuurwerk, terwijl het hele jaar dingen gebeuren die de mens zelf in de hand heeft, maar die vele malen schadelijker zijn voor de natuur, dier en mens.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha. Man man
Er wordt gepraat over het voordeel van dit verbod voor dieren zoals vogels die tijdens oud en nieuw veel onrustiger zijn en zichzelf stress of in gevaarlijke situaties nestelen dankzij het vuurwerk. En jij begint over het feit dat wij massaal bomen kappentotaal geen enkele relevantie
Dit is een bijkomend effect die besproken wordt. De main reason is geen dierenwelzijn, dat is coronaquote:Op woensdag 11 november 2020 12:04 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Het gaat mij om de moraalridder gehalte op dit forum over dit onderwerp. Al dat gehuil over waarom het goed zou zijn dat er een verbod komt op vuurwerk, terwijl het hele jaar dingen gebeuren die de mens zelf in de hand heeft, maar die vele malen schadelijker zijn voor de natuur, dier en mens.
Tuurlijk. Volgend jaar mogen we vast weer lekker als vanouds oud&nieuw vieren, met vuurwerk..quote:Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De main reason is geen dierenwelzijn, dat is corona
Inderdaad is corona de reden dat hiertoe nu is besloten.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is een bijkomend effect die besproken wordt. De main reason is geen dierenwelzijn, dat is corona
Misschien, misschien niet. Maar die discussie was al jaren aan het opborrelen.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:07 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Tuurlijk. Volgend jaar mogen we vast weer lekker als vanouds oud&nieuw vieren, met vuurwerk..
Wat te denken van al die wedstrijden in lege stadions, als ik iets een trieste aanblik vind hebben dan zijn het wel compleet lege tribunes.quote:Op woensdag 11 november 2020 11:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja ik steek normaal jaarlijks vuurwerk af op de tijden die we samen hebben afgesproken. Siervuurwerk wel te verstaan. De complete buurt naar een veld waar dat mogelijk is.
Maar goed, het Carnaval gaat ook niet door. Het is een bizar jaar.
Maar het gaat hier dus over vuurwerk en deze achterlijke 'traditie' zorgt voor veel ellende bij mensen en dieren. Dat kan je dan wel moraalriddergehalte en gehuil noemen omdat deze feiten je niet aanstaan, maar dat doet hier niets aan af.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:04 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Het gaat mij om de moraalridder gehalte op dit forum over dit onderwerp. Al dat gehuil over waarom het goed zou zijn dat er een verbod komt op vuurwerk, terwijl het hele jaar dingen gebeuren die de mens zelf in de hand heeft, maar die vele malen schadelijker zijn voor de natuur, dier en mens.
quote:Op woensdag 11 november 2020 12:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Maar het gaat hier dus over vuurwerk en deze achterlijke 'traditie' zorgt voor veel ellende bij mensen en dieren. Dat kan je dan wel moraalriddergehalte en gehuil noemen omdat deze feiten je niet aanstaan, maar dat doet hier niets aan af.
Godverdommequote:Op woensdag 11 november 2020 11:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat heeft bomen kappen met vogels een hoop stress bezorgen te maken?
Nou vertel, leg eens uit wat het verband is danquote:Op woensdag 11 november 2020 12:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Godverdomme
Dit gaat mijn nieuwe sig worden wat een klapviolen hier
Achterlijk? Omdat jij jezelf op je zolderkamertje opsluit met oud&nieuw omdat je bang bent voor wat klappertjes? Gast, die ellende waar je het over hebt... Er zijn veel ergere dingen die leed veroorzaken bij mens en dier. Alles maar verbieden dan waar onnodige slachtoffers qua mens en dier bij vallen?quote:Op woensdag 11 november 2020 12:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
deze achterlijke 'traditie' zorgt voor veel ellende bij mensen en dieren.
Gast, komop. Complete vleermuis families die de dood in gejaagd worden. Uilen die bomen nodig hebben... Ach laat ook maar. Als je niet ziet hoe het hoge boomkap gehalte tegenwoordig dierenleed veroorzaakt...quote:Op woensdag 11 november 2020 12:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou vertel, leg eens uit wat het verband is dan![]()
![]()
Het gaat in dit geval om vuurwerk...quote:Op woensdag 11 november 2020 12:24 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Gast, komop. Complete vleermuis families die de dood in gejaagd worden. Uilen die bomen nodig hebben... Ach laat ook maar. Als je niet ziet hoe het hoge boomkap gehalte tegenwoordig dierenleed veroorzaakt...
Inderdaad. Zolang dit tijdelijk is vanwege Corona snap ik het wel. Maar dit moet niet meer al te lang duren. En ik begin steeds meer te twijfelen of al die maatregelingen op de lange termijn niet meer schade aanrichten dan corona zelf. Ik begin steeds kritischer te worden. En ja corona is een gevaarlijk virus maar de schade van langdurige maatregelingen is nog niet te overzien.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat te denken van al die wedstrijden in lege stadions, als ik iets een trieste aanblik vind hebben dan zijn het wel compleet lege tribunes.
Gisteren zat er een dame, ik meen een virologe, in een of andere talkshow doodleuk te vertellen dat we er rekening mee moeten houden dat we nooit meer helemaal terug kunnen naar hoe het was, dat zijn nogal uitspraken zeg.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad. Zolang dit tijdelijk is vanwege Corona snap ik het wel. Maar dit moet niet meer al te lang duren. En ik begin steeds meer te twijfelen of al die maatregelingen op de lange termijn niet meer schade aanrichten dan corona zelf. Ik begin steeds kritischer te worden. En ja corona is een gevaarlijk virus maar de schade van langdurige maatregelingen is nog niet te overzien.
maatregelingen????quote:Op woensdag 11 november 2020 12:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad. Zolang dit tijdelijk is vanwege Corona snap ik het wel. Maar dit moet niet meer al te lang duren. En ik begin steeds meer te twijfelen of al die maatregelingen op de lange termijn niet meer schade aanrichten dan corona zelf. Ik begin steeds kritischer te worden. En ja corona is een gevaarlijk virus maar de schade van langdurige maatregelingen is nog niet te overzien.
Ja, van mondkapjes tot het sluiten van de restaurants etc etc. Kijk niet alleen in Nederland. Complete economieën worden gesloopt.quote:
Dat miljoenen soorten naar de tering gaan en we met zijn allen zwaar de lul zijn. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou vertel, leg eens uit wat het verband is dan![]()
![]()
Ja alleen heeft dat niks met deze discussie omtrent vuurwerk te maken. Zoals ik al zei, je gaat de bio-industrie ook niet als argument gebruiken. Dus leuk geprobeerd verder, zet je me nog wel even in je sig?quote:Op woensdag 11 november 2020 12:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat miljoenen soorten naar de tering gaan en we met zijn allen zwaar de lul zijn. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Zeker.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja alleen heeft dat niks met deze discussie omtrent vuurwerk te maken. Zoals ik al zei, je gaat de bio-industrie ook niet als argument gebruiken. Dus leuk geprobeerd verder, zet je me nog wel even in je sig?
Vuurwerktegenstanders gaan steeds huilen om het welzijn van dieren. Vuurwerk is maar 1 nacht per jaar. Bomenkap, met complete families die eigenlijk helemaal niks met natuur hebben, ineens met zijn allen de bossen/heide op gaan zoeken, hun ontlasting doen in de natuur en weetikveel wat nog meer, vlees eten, deze dingen gebeuren dagelijks, en dan komen jullie huilen over die paar vuurpijlen in de lucht 1 nacht per jaar Mag je mij even vertellen welke op langere duur schadelijker is voor de natuur, mens en dier.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval om vuurwerk...
Je gaat de bio-industrie nu tocj ook niet als argument gebruiken
Natuurlijk is vlees eten op lange termijn schadelijker. Maar het draagvlak voor een verbod op vuurwerk is vele malen groter dan een verbod op vlees nietwaar? Dus waarom zou je dat dan niet als argument mogen gebruikenquote:Op woensdag 11 november 2020 12:56 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Vuurwerktegenstanders gaan steeds huilen om het welzijn van dieren. Vuurwerk is maar 1 nacht per jaar. Bomenkap, met complete families die eigenlijk helemaal niks met natuur hebben, ineens met zijn allen de bossen/heide op gaan zoeken, hun ontlasting doen in de natuur en weetikveel wat nog meer, vlees eten, deze dingen gebeuren dagelijks, en dan komen jullie huilen over die paar vuurpijlen in de lucht 1 nacht per jaar Mag je mij even vertellen welke op langere duur schadelijker is voor de natuur, mens en dier.
Zoals nu al enkele keren geschreven is in een reactie gaat het hier om de ellende die vuurwerk veroorzaakt voor mensen en dieren. Natuurlijk zijn er ook nog andere vervelende zaken die zorgen voor problemen in de natuur en die je erbij kan slepen, maar voor de zoveelste keer het gaat hier om vuurwerk.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:56 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Vuurwerktegenstanders gaan steeds huilen om het welzijn van dieren. Vuurwerk is maar 1 nacht per jaar. Bomenkap, met complete families die eigenlijk helemaal niks met natuur hebben, ineens met zijn allen de bossen/heide op gaan zoeken, hun ontlasting doen in de natuur en weetikveel wat nog meer, vlees eten, deze dingen gebeuren dagelijks, en dan komen jullie huilen over die paar vuurpijlen in de lucht 1 nacht per jaar Mag je mij even vertellen welke op langere duur schadelijker is voor de natuur, mens en dier.
Geef het een paar jaar, en we eten met zijn allen grassprietjes, boomschors en brandnetelsoep.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het draagvlak voor een verbod op vuurwerk is vele malen groter dan een verbod op vlees nietwaar?
Niet weten dat vuurwerk een essentieel iets is voor de mens om te overleven terwijl vlees eten een zinloze hobby isquote:Op woensdag 11 november 2020 13:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk is vlees eten op lange termijn schadelijker. Maar het draagvlak voor een verbod op vuurwerk is vele malen groter dan een verbod op vlees nietwaar? Dus waarom zou je dat dan niet als argument mogen gebruiken
Denk dat de meeste tegenstanders van vuurwerk wel weten dat er schadelijkere dingen dagelijks plaatsvinden, dat is het punt ook helemaal niet.
Je kan niet zeggen dat je ergens niet tegen kan zijn omdat er op grotere schaal iets anders ergers gebeurt.
Oke Henk.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:04 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Geef het een paar jaar, en we eten met zijn allen grassprietjes, boomschors en brandnetelsoep.
Wat een onzin. 30 jaar geleden bestonden er ook gewoon vegetariërs hoor.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:04 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Geef het een paar jaar, en we eten met zijn allen grassprietjes, boomschors en brandnetelsoep.
Tja. 30 jaar geleden was er vast ook wel al een klein groepje die tegen zwarte piet was. Die tegen vuurwerk was. Die tegen roken in het cafe was. Ik verbaas me nergens meer over wat voor verboden er nog gaan komen in de wereld.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat een onzin. 30 jaar geleden bestonden er ook gewoon vegetariërs hoor.
We gaan juist steeds meer werken naar een combinatie van minder vlees eten en de vleesliefhebber ook tegemoet komen
Prima. Als een nuttige discussie er niet in zit en jij alleen als een feestboek-Ria blijft terug posten ben ik er wel weer beetje klaar meequote:Op woensdag 11 november 2020 13:07 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Tja. 30 jaar geleden was er vast ook wel al een klein groepje die tegen zwarte piet was. Die tegen vuurwerk was. Die tegen roken in het cafe was. Ik verbaas me nergens meer over wat voor verboden er nog gaan komen in de wereld.
Jij doet veel posts af als onzin, toch? Alle vuurwerk voorstanders zijn maar een stel tokkies, en dan vind je mij een feestboek-Riaquote:Op woensdag 11 november 2020 13:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Prima. Als een nuttige discussie er niet in zit en jij alleen als een feestboek-Ria blijft terug posten ben ik er wel weer beetje klaar mee
Ik vind vuurwerkgebruikers zeker niet alleen maar tokkies. Maar het gejengel dat straks ALlEs verboden is mag je wel toeschrijven aan een bepaalde groep mensen ja die dat denken.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:17 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Jij doet veel posts af als onzin, toch? Alle vuurwerk voorstanders zijn maar een stel tokkies, en dan vind je mij een feestboek-Ria. Heb je gezien hoe duur vlees tegenwoordig is? Dat gaat alleen maar erger worden met die fanatieke beroepsdemonstrantjes.
Ik snap gewoon werkelijk niet waarom mensen deze verbodmaatschappij maar blijven pikken. Corona is dan het excuus, maar dat is natuurlijk gewoon bullshit. Vuurwerkverbod heeft niks, maar dan ook niks met corona te maken. Waarom zouden sterretjes afsteken verboden moeten worden?
Tegenwoordig draait alles om het verbieden van. Zorg er gewoon voor dat de dingen die al niet mogen, beter gehandhaafd worden. Die cobra's, nitraten, lawinepijlen zijn al verboden. Zorg voor betere straffen als ze iemand pakken met dit soort "vuurwerk". Babypijlen, sierpotten, astronautjes, grondbloemen, stellen gewoon niks voor. En zorgt voor een complete oud&nieuw beleving. Laat de mensen hun plezier een beetje terug krijgen in een jaar waar al helemaal niks mocht.
Veelal de simpelere zielen inderdaad.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik vind vuurwerkgebruikers zeker niet alleen maar tokkies. Maar het gejengel dat straks ALlEs verboden is mag je wel toeschrijven aan een bepaalde groep mensen ja die dat denken.
Nou ja, feit is dat mensen steeds meer worden gereguleerd. Daar kun je voor of tegen zijn.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Veelal de simpelere zielen inderdaad.
De tering, wat heb jij een irritante manier van discussiëren zegquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja, het is een complot tegen het nationaal erfgoed dat het legale vuurwerk in Nederland is. Alle onderzoeken zijn frauduleus en de enorme daling m.b.t. oogschade
n.a.v. het verbieden de tot een paar jaar geleden onschuldig geachte babypijltjes zit mee in het complot. Ik hoor het al. Ook jij bent af
Ook bijzonder vreemd dat hier in het buitenland met dat verschrikkelijk gevaarlijke 'buitenlandse' vuurwerk héél wat minder mis gaat ondanks dat het 365 dagen te koop is. Lastig he, hand in eigen boezem steken en erkennen dat 'de Nederlander' in de regel slecht en gevaarlijk omgaat met vuurwerk waardoor dit leidt tot honderden gewonden per jaar.
Loop op nieuwjaar eens een dagje mee in een brandwondencentrum. Beleef je nog eens wat joh.
De meeste mensen in Nederland zijn te dom om te poepen, dus ik vind het wel goed dat er kaders worden getrokken voor het groter goed.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:58 schreef Cherni het volgende:
Nou ja, feit is dat mensen steeds meer worden gereguleerd. Daar kun je voor of tegen zijn.
In deze corona-periode wordt dit echt pijnlijk duidelijk ja. Al is meeste wat overtrokken. Maar een groter deel dan je zou wensen jaquote:Op woensdag 11 november 2020 14:29 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
De meeste mensen in Nederland zijn te dom om te poepen,
En daarom stel jij dat alles en iedereen illegaal vuurwerk wegzet als legaal vuurwerk, omdat het een complot is van de slinkse overheid om dit prachtige stukje vermaak en cultuur ook op afschuwelijke wijze van de hardwerkende en goudeerlijke burger af te nemen. Ga weg joh.quote:Op woensdag 11 november 2020 14:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De tering, wat heb jij een irritante manier van discussiëren zeg.
1) Wat lul je met je complot? Vergoeden verzekeraars je schade wanneer je hand eraf knalt met een Cobra of niet?
2) Google eens op Las Fallas in Valencia en op de ongelukken daar bijvoorbeeld. Je bent totaal onwetend.
3) In jouw thuisland Bulgarije is levensgevaarlijk vuurwerk te koop.
Juist met corona lijken mij centrale vuurwerkfestivals niet echt handig.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad is corona de reden dat hiertoe nu is besloten.
Vergeet de tientallen miljoenen euro's aan schade aan agressie tegen hulpverleners niet. Men is het zat en daarom gaat er dus meer en meer opgetreden worden. Wie vrijheden niet respecteert is ze ook niet waard.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik vind vuurwerkgebruikers zeker niet alleen maar tokkies. Maar het gejengel dat straks ALlEs verboden is mag je wel toeschrijven aan een bepaalde groep mensen ja die dat denken.
En dat vlees duur is lijkt me niet meer dan terecht als je zelf ook erkent dat de vleesconsumptie een groter probleem is.
En vuurpijltjes hebben niks met corona te maken inderdaad, het gaat om het feit dat vuurwerkgebruik tijdens oud en nieuw zorgt voor nog meer overlast, nog meer incidenten en vollere ziekenhuizen.
Dit is trouwens al 80 keer uitgelegd maar prima
Misschien zijn wij Nederlanders inderdaad wel een volk wat niet zo goed met vrijheid om kan gaan als we pretenderen. En al helemaal niet met gezag.quote:Op woensdag 11 november 2020 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Vergeet de tientallen miljoenen euro's aan schade aan agressie tegen hulpverleners niet. Men is het zat en daarom gaat er dus meer en meer opgetreden worden. Wie vrijheden niet respecteert is ze ook niet waard.
Maar dat is precies wat jullie wél doen. Jullie hebben het steeds over afgescheurde ledematen. Lawinepijlen in je reet. Dikke knallen.quote:Op woensdag 11 november 2020 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
En daarom stel jij dat alles en iedereen illegaal vuurwerk wegzet als legaal vuurwerk.
quote:Op woensdag 11 november 2020 14:29 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
De meeste mensen in Nederland zijn te dom om te poepen
Goh, wat moet het toch fijn voor jullie zijn dat jullie zo ontzettend slim zijn.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Jeetje, echt heel verrassend dat deze ellende dus inderdaad mag! Dat zag je echt niet aankomenquote:Op maandag 9 november 2020 14:48 schreef heywoodu het volgende:
En dan zul je zien dat het achterlijke carbid wel mag, met bepaalde voorwaarden ofzo.
Ach, dat wordt alleen afgeschoten in Schubbekutteveen.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jeetje, echt heel verrassend dat deze ellende dus inderdaad mag! Dat zag je echt niet aankomen!
Ja, daar woon ik. Lekker tussen de weilanden, waar men nog harder tekeer gaat dan in de woonwijken.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach, dat wordt alleen afgeschoten in Schubbekutteveen.
In dat geval: gecondoleerdquote:
Over aannames doen gesproken zeg. Ik heb notabene zelf een topic geopend over die vermeende pedojagers, en dat ik dat enorm hekel. Niet zomaar praten over mensen die je niet kent.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk ben je ook van mening dat alle pedofielen dood moeten
Als je ziet dat bepaalde reclamefolders vorig jaar al niet meer over Kerst durfden te praten, maar over "feestdagen", omdat kerst niet "inclusief" genoeg zou zijn, en dan in je achterhoofd houdend dat het gezeik rondom sinterklaas ook zo begon, vind ik dat helemaal geen rare gedachte van mezelf eigenlijk. Oke, misschien dat "kerst wordt verboden" roepen misschien beetje té is, maar volgens mij heb ik dat ook niet letterlijk op die manier gezegd.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb jou ook al meermaals horen zeggen dat Kerst en vlees eten de volgende dingen zijn die verboden worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |