abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196159380
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
pi_196159412
Met als laatste een reactie op de vraag hoe een kind zelfstandig in slaap kan leren vallen zonder gehuil.

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:54 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier is het gelukt rond een maand of 13. We hielden toen al een paar maanden strak de volgende regels vol:
- niet uit zijn slaapkamer halen maar proberen te troosten en weer terug te leggen in bed
- héél consequent elke avond hetzelfde ritueel met voorleesboekje, slaapzak aan, liedje zingen.
- zijn speen alleen geven als hij in bed ligt.
- bij gehuil troosten tot hij echt helemaal rustig is en dan pas terug leggen. In het begin worden we hem totdat hij bíjna in slaap was. Later legden we hem in bed zodra hij rustig was.
- Alles wat je doet uitleggen 'ik ga je nu weer in bed leggen, dan krijg je je speen, en ga je lekker slapen.
- niet te laat naar bed doen omdat je er tegen op ziet vanwege het gedoe. Dat werkt averechts. Een oververmoeid kind slaapt slechter in.

De eerste maanden zaten we er naast totdat hij sliep. Regelmatig wel drie kwartier. Wat dan fijn is, is een luisterboek of podcast in je oren. We hielden dan vaak zijn handjes vast, soms vrij stevig zodat hij zich niet meer kon bewegen.
Vanaf dat hij een jaar was vond ik het acceptabel om weg te lopen en hem even te laten huilen als hij aan het 'keten' was. Dan was hij heel druk aan het doen. Ik ging dan na een paar minuten weer terug om hem te troosten. Vaak kon hij zich daarna gemakkelijker overgeven aan de slaap.
pi_196159560
En nu ik hier toch ben: meer dreumesen met een sterke voorkeur voor papa? Mijn jonkje prefereert zijn vader boven mij. Ik weet dat het er bij kan horen maar vind het toch best frustrerend soms. Vooral als hij huilend mij wegduwt en zich uitstrekt naar mijn man :')

Het zijn zware tijden voor hem en voor ons. Net de waterpokken achter de rug en nu een vreemde uitslag bij zijn billen en beentjes die overduidelijk jeukt/pijn doet. Daarnaast zaterdag ineens hoge koorts. En kiezen die zo naar doorkomen dat hij bloed in zijn mond had.. gelukkig ging het vandaag weer wat beter.
pi_196160196
Ja, hier ook Bobby. Vanmorgen ging Bas al dag zwaaiend en da-da zeggend vrolijk achter m'n man aan lopen die op het punt stond naar werk te gaan. Gigantisch huilen als manlief weg is... De afgelopen weken hebben we dit wel heel veel merk ik.
  FOK!fossiel maandag 9 november 2020 @ 22:10:12 #5
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196160772
Niet heel erg sterk maar wel een papa's kindje hier hoor. Het enthousiasme waarmee hij bij thuiskomst wordt begroet is heel groot.

Van de andere kant is ze ook blij om mij te zien als ik haar ophaal van het kdv :)
Chick on a mission
pi_196161740
Hier een mama liefhebber, maar dat kan ook komen doordat ik 'melk' heb :P
pi_196163969
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:59 schreef CaVaBien het volgende:
Hier een mama liefhebber, maar dat kan ook komen doordat ik 'melk' heb :P
Zelfs dat helpt hier niet. Hij drinkt en daarna gelijk weer papa ;(
pi_196163986
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
En nu ik hier toch ben: meer dreumesen met een sterke voorkeur voor papa? Mijn jonkje prefereert zijn vader boven mij. Ik weet dat het er bij kan horen maar vind het toch best frustrerend soms. Vooral als hij huilend mij wegduwt en zich uitstrekt naar mijn man :')

Het zijn zware tijden voor hem en voor ons. Net de waterpokken achter de rug en nu een vreemde uitslag bij zijn billen en beentjes die overduidelijk jeukt/pijn doet. Daarnaast zaterdag ineens hoge koorts. En kiezen die zo naar doorkomen dat hij bloed in zijn mond had.. gelukkig ging het vandaag weer wat beter.
Hier was en is papa nog steeds favoriet om mee te spelen, maar ben ik er voor het slapen, de troost, het eten en overige dingen. Prima compromis. :P Maar af en toe steekt het idd wel, als je kleine: “nee, mama. Jij mag niet spelen” zegt. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_196164594
Ons zoontje is echt een mama's kindje, dus hier is het andersom. Maar herken de frustratie en onmacht wel bij mijn vriend hoor. Als K. dan overstuur is en hem wegduwt. Of ik pak hem en meteen stil.

Ik hoop op een fase :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196175624
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2020 07:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zelfs dat helpt hier niet. Hij drinkt en daarna gelijk weer papa ;(
Hier ook, borstvoeding helpt niet.
En ook troost, eten, slapen.. alles is papa.

Heeeel af en toe bij midden in de nacht volledig overstuur geeft hij de voorkeur aan mij. Maar dat is eens in de drie weken ofzo.
pi_196175717
In het kader van kinderziektes hebben we hand-, voet-, mondziekte ook in the pocket. De opgedroogde blaasjes van de waterpokken zijn nog niet eens weg -O- Echt sneu.
pi_196176056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
In het kader van kinderziektes hebben we hand-, voet-, mondziekte ook in the pocket. De opgedroogde blaasjes van de waterpokken zijn nog niet eens weg -O- Echt sneu.
Zo sneu, hopelijk knapt hij snel op en heeft hij er niet zoveel last van! :*
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:21:00 #13
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196177391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
In het kader van kinderziektes hebben we hand-, voet-, mondziekte ook in the pocket. De opgedroogde blaasjes van de waterpokken zijn nog niet eens weg -O- Echt sneu.
Och ;(
Jullie hebben bijna een bingokaart vol :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196193163
Hier ook vlekken. Even kijken hoe ze er morgen uitzien. :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196219612
Hier heeft onze kleine man soms de neiging om mij te bijten. Dan sta ik in de keuken en komt hij naar ons toe gestrompeld (combinatie van kruipen en lopen) en dan bijt ie in mn tenen. Meer mensen die dit hebben? En nee, hij heeft dan geen honger.
  FOK!fossiel vrijdag 13 november 2020 @ 11:40:16 #16
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196219649
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:37 schreef NightDancert het volgende:
Hier heeft onze kleine man soms de neiging om mij te bijten. Dan sta ik in de keuken en komt hij naar ons toe gestrompeld (combinatie van kruipen en lopen) en dan bijt ie in mn tenen. Meer mensen die dit hebben? En nee, hij heeft dan geen honger.
Hier een hele enkele keer maar dan is het frustratie. Ze wil iets duidelijk maken (meestal dat ze honger heeft, food = life) maar ze kan het niet uiten / wij begrijpen haar niet / doen niet wat ze wil.
Chick on a mission
pi_196219689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hier een hele enkele keer maar dan is het frustratie. Ze wil iets duidelijk maken (meestal dat ze honger heeft, food = life) maar ze kan het niet uiten / wij begrijpen haar niet / doen niet wat ze wil.
Hij is verder dan niet boos of zo, het lijkt zonder aanleiding. Overigens doet ie dat alleen bij mij, niet bij zn moeder.
pi_196220744
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:37 schreef NightDancert het volgende:
Hier heeft onze kleine man soms de neiging om mij te bijten. Dan sta ik in de keuken en komt hij naar ons toe gestrompeld (combinatie van kruipen en lopen) en dan bijt ie in mn tenen. Meer mensen die dit hebben? En nee, hij heeft dan geen honger.
_O- sorry ik moet hier echt om lachen! :@
Ik herken het bijten ook en slaan, spruit slaat echt heel hard in mn gezicht telkens en knijpen doet die ook. Zo vervelend ;(
  vrijdag 13 november 2020 @ 15:34:40 #19
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196223331
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:43 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Hij is verder dan niet boos of zo, het lijkt zonder aanleiding. Overigens doet ie dat alleen bij mij, niet bij zn moeder.
Die van mij doet het bij ons maar niet bij de gastouder. Soms lijkt hij wat te willen en soms lijkt het een grapje en soms lijkt het op onhandigheid en soms frustratie.
De slaan en knijpfase hebben we in de kiem gesmoord door 'aaien' aan te leren. Misschien ook maar eens proberen met het bijten.
pi_196224222
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:03 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

_O- sorry ik moet hier echt om lachen! :@
Ik herken het bijten ook en slaan, spruit slaat echt heel hard in mn gezicht telkens en knijpen doet die ook. Zo vervelend ;(
Haha knijpen ook ja. En dan kijkt ie er heel serieus bij :')
pi_196325566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
In het kader van kinderziektes hebben we hand-, voet-, mondziekte ook in the pocket. De opgedroogde blaasjes van de waterpokken zijn nog niet eens weg -O- Echt sneu.
Hoe gaat het nu met jonkje? :* Wat een bingo bonus zeg.


Bas gaat lekker. Continu imiteren, grapjes maken en kusjes geven. Hij is inmiddels gepromoveerd tot chef vaatwasser-uitruimer, heel handig ;). En we hebben eindelijk een learning tower, ik had vandaag bij het koken een glunderend trots mannetje naast mij staan die alles wilde proeven en ging helpen met de wortels wassen O+
pi_196326013
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:37 schreef NightDancert het volgende:
Hier heeft onze kleine man soms de neiging om mij te bijten. Dan sta ik in de keuken en komt hij naar ons toe gestrompeld (combinatie van kruipen en lopen) en dan bijt ie in mn tenen. Meer mensen die dit hebben? En nee, hij heeft dan geen honger.
Ze bijten allebei hier. Altijd als ze “iets” van me willen. Maar het is flink irritant wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196335705
Onder het mom van kinderziektes: jongens hebben hier hun prik binnen tegen waterpokken. Januari nog een keer herhalen, dan is de kans dat ze de ziekte hoeven door te maken zeer minimaal. Toch wel een fijn idee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel vrijdag 20 november 2020 @ 18:47:48 #24
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196338849
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Onder het mom van kinderziektes: jongens hebben hier hun prik binnen tegen waterpokken. Januari nog een keer herhalen, dan is de kans dat ze de ziekte hoeven door te maken zeer minimaal. Toch wel een fijn idee.
Okee misschien kom ik nu superdom over maar kun je hier preventief tegen vaccineren? Ik dacht dat dit zoiets is wat je maar moest doormaken?

En het zit dus niet in het standaard-rijksvaccinatie-pakket, gaat het via de huisarts?
Chick on a mission
pi_196339030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:47 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Okee misschien kom ik nu superdom over maar kun je hier preventief tegen vaccineren? Ik dacht dat dit zoiets is wat je maar moest doormaken?

En het zit dus niet in het standaard-rijksvaccinatie-pakket, gaat het via de huisarts?
Ticootje woont niet in Nederland, dus het kan zijn dat het bij hun wel in het standaardpakket zit. Hier in Nederland wordt het weinig gedaan, maar wel bijv bij kinderen met immuunproblemen, omdat het in die gevallen heel heftig kan verlopen. Je moet het in zo'n geval wel zelf betalen. Of het ook mogelijk is om zonder indicatie te vaccineren tegen waterpokken weet ik dan weer niet. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196339241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:47 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Okee misschien kom ik nu superdom over maar kun je hier preventief tegen vaccineren? Ik dacht dat dit zoiets is wat je maar moest doormaken?

En het zit dus niet in het standaard-rijksvaccinatie-pakket, gaat het via de huisarts?
Je kan het vragen bij de ggd of huisarts. Mijn huisarts wilde wel meewerken. Natuurlijk vroeg ze waarom ik het wilde, mn antwoord dat ik het gewoon een nare ziekte vind vond ze voldoende. Het kost in totaal ongeveer 100 euro.

Als ze nog niet geent zijn met bmr kun je ook een combivaccin krijgen met bmr en waterpokken.

Op de site van rivm kun je meer info vinden over de verschillende vaccins.


(Ik woon gewoon in nl ;) )
(Mijn oudste heb ik bv ook een ander vaccin laten geven tegen hpv dan is opgenomen in het vaccinatieprogramma, en de oudste 3 hebben we 2 jaar terug ook men acwy laten geven)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196339308
Oh en de huisarts vond de luiers mooi :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel vrijdag 20 november 2020 @ 19:47:46 #28
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196339505
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kan het vragen bij de ggd of huisarts. Mijn huisarts wilde wel meewerken. Natuurlijk vroeg ze waarom ik het wilde, mn antwoord dat ik het gewoon een nare ziekte vind vond ze voldoende. Het kost in totaal ongeveer 100 euro.

Als ze nog niet geent zijn met bmr kun je ook een combivaccin krijgen met bmr en waterpokken.

Op de site van rivm kun je meer info vinden over de verschillende vaccins.

Balen, de BMR zit er al in. Anders was het helemaal een easy beslissing geweest.

Snap de rationale waarom het niet in het Rijksvaccinatieprogramma zit wel, maar als je het kan voorkomen is het toch ook mooi. Iedereen weet dat jeuk en ziek zijn niet tof is.

Ben alleen benieuwd of de bescherming op de lange lange termijn vergelijkbaar is als wanneer je een natuurlijke infectie doorgemaakt hebt. Mocht zij later zwanger zijn, op de RIVM site staat zeker 14 jaar, maar ik hoop dat ze in de komende 14 jaar nog niet zwanger wordt ;) Maar dat kunnen ze me vast bij de GGD wel vertellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Keroppi op 20-11-2020 20:28:57 ]
Chick on a mission
pi_196339532
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]


(Ik woon gewoon in nl ;) )

Excuus, dan heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten. :+

Dirk is ook gevaccineerd tegen waterpokken, tweemaal, alleen zonder succes. Maar die heeft dus een indicatie vanwege zijn immuunstoornis. Ik twijfel heel erg of we het nog een derde keer gaan proberen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:58:53 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196339610
Oh jongens, mijn dreumes is sinds vandaag een peuter. Wat is de tijd hard gegaan en wat hebben we veel plezier gehad vandaag. Oma op bezoek, samen eten, cadeautjes en lekker naar de speeltuin om de hoek.

Maar ik moest toch even een traantje laten hoor, de tijd gaat zo hard soms. Zo wordt zo snel groot...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196339689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:47 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Balen, de BMR zit er al in. Anders was het helemaal een easy beslissing geweest.

Snap dd rationale waarom het niet in het Rijksvaccinatieprogramma zit wel, maar als je het kan voorkomen is het toch ook mooi. Iedereen weet dat jeuk en ziek zijn niet tof is.

Ben alleen benieuwd of de bescherming op de lange lange termijn vergelijkbaar is als je een natuurlijke infectie doorgemaakt hebt. Dat kunnen ze me vast bij de GGD wel vertellen.
Ze kunnen aantonen dat het nog 90% dekking geeft na 15 jaar, daarna is niet duidelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196339692
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:50 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Excuus, dan heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten. :+

Dirk is ook gevaccineerd tegen waterpokken, tweemaal, alleen zonder succes. Maar die heeft dus een indicatie vanwege zijn immuunstoornis. Ik twijfel heel erg of we het nog een derde keer gaan proberen.
Testen ze dan antistoffen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196340045
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze kunnen aantonen dat het nog 90% dekking geeft na 15 jaar, daarna is niet duidelijk.
Dit is een reden voor onze twijfel om te vaccineren tegen waterpokken. Want mocht de dekking na verloop van tijd nog lager worden en je krijgt dan alsnog waterpokken, dan kun je er echt heel erg ziek van worden. Mijn man heeft de waterpokken pas op zijn 18e gehad en is daar echt weken heel erg ziek van geweest.
  FOK!fossiel vrijdag 20 november 2020 @ 20:30:31 #34
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196340105
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:27 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dit is een reden voor onze twijfel om te vaccineren tegen waterpokken. Want mocht de dekking na verloop van tijd nog lager worden en je krijgt dan alsnog waterpokken, dan kun je er echt heel erg ziek van worden. Mijn man heeft de waterpokken pas op zijn 18e gehad en is daar echt weken heel erg ziek van geweest.
Ja dat heb ik na mijn edit er ook aan toegevoegd. Zeker met zwangerschap etc. later.
Chick on a mission
pi_196340260
Maar dan kun toch nog eens vaccineren?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196340324
De waterpokkenvaccinatie is vooral bedoeld voor risicogroepen en risicogebieden.

Risicogebieden klinkt wat tegenstrijdig maar dat zijn gebieden waar het virus weinig rond gaat waardoor kinderen niet op een natuurlijke manier immuun worden met als risico dat ze pas op volwassen leeftijd met het virus in aanraking komen. Als dat ook nog samen gaat met een matige gezondheidzorg is er helemaal een gezondheidsrisico.
pi_196340895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:58 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, mijn dreumes is sinds vandaag een peuter. Wat is de tijd hard gegaan en wat hebben we veel plezier gehad vandaag. Oma op bezoek, samen eten, cadeautjes en lekker naar de speeltuin om de hoek.

Maar ik moest toch even een traantje laten hoor, de tijd gaat zo hard soms. Zo wordt zo snel groot...
Gefeliciteerd met je peuter *O* . Fijn dat jullie vandaag een fijne dag hebben gehad. Het gaat ook belachelijk hard inderdaad :*
pi_196341113
Ik zit ook heel hard te denken op N. (2,5) en spruit te laten vaccineren tegen de waterpokken. Moet maar weer eens erin gaan verdiepen!
pi_196341471
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Testen ze dan antistoffen?
:Y
Hij is op alle vaccinaties tot nu toe op antistoffen gecontroleerd. Alleen de waterpokken deed hij niks op. Echt apart. Maar ik ga gauw weer weg hier, want Dirk is inmiddels ruim 3. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:40:13 #40
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196341618
Ik wist helemaal niet dat dat kon joh. Inenten tegen waterpokken.

Gefeliciteerd Tink!

Wij hebben een onrustige week gehad. Sinds zondag had hij koorts en heel onrustig slapen. Woensdag was de koorts gezakt, maar nog wel onrustig. Toch maar de huisarts gebeld en de assistente dacht ook meteen aan oorontsteking. Sinds gisteren knapt hij goed op en vandaag hadden we ons kind weer “terug” O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196345470
Nog even over de discussie van een qeek geleden, Lily is ook een ontzettend mama-kindje. De hele dag door is het mammie mammie mammie. Vooral heel leuk, alleen soms ook echt teveel. En mijn vriend frustreert het soms ook wel echt. Die voelt zoch enorm afgewezen. Wel grappig om te zien dat voeden er geen effect op heeft, want dat dacht ik echt. Misschien dat de ander onbewust meer beantwoord aan de love language van het kind? In Lily's geval fysiek contact en samen dingen doen. En ik knuffel haar vaak en heb een dag meer vrij, dus doe meer met haar. Iemand die deze hypothese kan bevestigen of ontkrachten?

Zijn jullie dreumesen ook 'luie' praters? Lily heeft een behoorlijke woordenschat en zegt nu twee en drie woorden-zinnetjes, maar soms kort ze woorden die ze wel gewoon zei ineens in. Helicopter is de laatste dagen copper. Dinosaurus is sau. Of hebben we als mens gewoon een natuurlijke drang tot slang creëeren? :')

We voeden haar trouwens drietalig op en ik weet dat daar sommige in geïnteresseerd waren, dus hierbij een kleine update. Nederlands gaat het hardst, met Roemeens (vaderstaal) als tweede. Engels horen we nog niet terug, behalve van een serie die ze soms kijkt (Spirit, met paarden). Vaak leert ze eerste het Nederlandse woord en vervolgens het Roemeense. Ze gebruikt geregeld de juiste taal bij de juiste ouder, maar soms ook Nederlands tegen mijn vriend. We lezen haar ontzettend veel voor, de hele dag als het aan haar ligt. Maar ja het gaat dus soepeler dan verwacht. Ze lijkt gewoon gevoel voor taal te hebben en was als baby al een efficiënte communiceerder en heel erg extravert, dus het verbaast me niet.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196345683
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:39 schreef Rebubbled het volgende:
Nog even over de discussie van een qeek geleden, Lily is ook een ontzettend mama-kindje. De hele dag door is het mammie mammie mammie. Vooral heel leuk, alleen soms ook echt teveel. En mijn vriend frustreert het soms ook wel echt. Die voelt zoch enorm afgewezen. Wel grappig om te zien dat voeden er geen effect op heeft, want dat dacht ik echt. Misschien dat de ander onbewust meer beantwoord aan de love language van het kind? In Lily's geval fysiek contact en samen dingen doen. En ik knuffel haar vaak en heb een dag meer vrij, dus doe meer met haar. Iemand die deze hypothese kan bevestigen of ontkrachten?

Ik ben hier degene met het meest fysieke contact, ik heb een dag extra vrij en ik breng en haal hem het meest van de opvang. Toch ligt zijn voorkeur echt bij zijn vader :D Hij is gelukkig ook heel okay als ik hem naar bed breng ipv zijn vader bijvoorbeeld. Maar als hij mag kiezen kiest ie papa O+ :D
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:02:32 #43
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196346706
Hier lijkt Koert een lichte voorkeur voor mij te hebben maar ik ben dan ook het meest met hem thuis. Mijn man en ik doen allebei maar wat dus ik denk dat de ene aanpak net wat meer klikt dan de andere.
Koert begint nu pas een beetje met praten, hij begrijpt wel veel maar het is vooral brabbelen wat hij doet. Ik snap het ook wel want er is niet echt noodzaak om te praten als wijzen of Huuh huuuh ook werkt :+
Andere dingen is hij wat sneller mee, we lopen samen naar de supermarkt en hij loopt zelf de trap op, en nu komt het praten wat op gang.
Hij zei vanmorgen wel 'inderdaad' :D
pi_196346849
Hier is alleen troosten een mamading. Zelfs als ik er niet ben, dus dat is wel lastig.

Ik geniet zo van de kletsfilmpjes van Lily op insta O+ ik vind dat kwebbelen zoooo leuk! Maar tis ook gewoon een geweldig kind.

Nora neemt lekker de tijd en begint nu eigenlijk pas woordjes te zeggen. Soms praat ze hele verhalen, vol intonatie, gezichtsuitdrukkingen en gebaren, maar met haar mond dicht :') :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196346885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:39 schreef Rebubbled het volgende:
Lily is ook een ontzettend mama-kindje. De hele dag door is het mammie mammie mammie. Vooral heel leuk, alleen soms ook echt teveel. En mijn vriend frustreert het soms ook wel echt.
En toen kwam gisteravond de FOK!-wet om de hoek kijken. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_196346907
Ohja, ook een relaxte feature vind ik dat ze zelf aangeeft dat ze moe is. 'Moe, boven slapen? Borstje?' Ideaal. Maar de huh-huuuhhh incl wijzen is hier ook nog steeds een ding hoor Ceviche. Als ik weet dat het iets is wat ze wel kan zeggen, vraag ik haar vaak 'Wil je *item ernaast* of je waterfles?' Zodat ze alsnog haar woorden gebruikt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196346925
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

En toen kwam gisteravond de FOK!-wet om de hoek kijken. :D
Omg, één dag met pappa en ik ben niet meer in beeld. :') Ze was wel ook echt intens druk met helpen het aanrecht schoon te maken natuurlijk.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196346964
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:12 schreef pinquit het volgende:
Hier is alleen troosten een mamading. Zelfs als ik er niet ben, dus dat is wel lastig.

Ik geniet zo van de kletsfilmpjes van Lily op insta O+ ik vind dat kwebbelen zoooo leuk! Maar tis ook gewoon een geweldig kind.

Nora neemt lekker de tijd en begint nu eigenlijk pas woordjes te zeggen. Soms praat ze hele verhalen, vol intonatie, gezichtsuitdrukkingen en gebaren, maar met haar mond dicht :') :+
Haha thnx! Maar Nora stond met 9 maanden al bovenop haar loopfiets, dus ja. Die is gewoon te druk met motorisch ontwikkelen zodat ze met haar broers op avontuur kan. En haren groeien en stout kijken haha. Gaat ook veel energie in zitten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196347010
Haha trueee! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196370195
Ik kan je hypothese wel bevestigen rebubbled. Ik werk 28 uur, haar papa werkt 36 uur, dus ik kan meer tijd met haar doorbrengen. Daarnaast is papa van het zelfstandig laten spelen en is minder snel te 'manipuleren' dan mama :P

Mayra vertelt hele verhalen en heeft een grote woordenschat, maar ook zij kort woordjes af. Konijn is nijn (ook konijnen die geen nijntje zijn), vasthouden is touwe etc. Vanochtend zei ze tegen haar vader: 'wat doe je allemaal?' Ik vind dat zo knap O+

Wij probeerden haar tweetalig op te voeden, maar corona heeft het verpest :') Man en ik werken allebei thuis, dus er wordt sinds maart vooral Nederlands gesproken thuis. Alleen als we bij mijn ouders zijn of videobellen praten we Turks. Zij kan nu alleen oma en opa zeggen in het Turks, verder praat ze alleen maar Nederlands.
Daar moet ik even aan werken, zou het jammer vinden als ze Turks niet meekrijgt.
pi_196372670
Ah ja die verleiding is er voor mijn vriend niet. Hij spreekt gewoon geen Nederlands. :D

Lily heeft kleine blaasjes naast haar mond. Niets op haar handen en voeten verder. Ze lijkt er ook geen last van te hebben. Het lijkt ook niet op herpes gelukkig. Iemand een idee welke van de 20 kinderziektes het kan zijn? Ik maak me voor nu geen zorgen, dus echt medisch advies is nog niet nodig.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196384015
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:34 schreef Rebubbled het volgende:
Ah ja die verleiding is er voor mijn vriend niet. Hij spreekt gewoon geen Nederlands. :D

Lily heeft kleine blaasjes naast haar mond. Niets op haar handen en voeten verder. Ze lijkt er ook geen last van te hebben. Het lijkt ook niet op herpes gelukkig. Iemand een idee welke van de 20 kinderziektes het kan zijn? Ik maak me voor nu geen zorgen, dus echt medisch advies is nog niet nodig.
Die ene met vlekjes en blaasjes ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 november 2020 @ 21:33:41 #53
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196384365
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:34 schreef Rebubbled het volgende:
Ah ja die verleiding is er voor mijn vriend niet. Hij spreekt gewoon geen Nederlands. :D

Lily heeft kleine blaasjes naast haar mond. Niets op haar handen en voeten verder. Ze lijkt er ook geen last van te hebben. Het lijkt ook niet op herpes gelukkig. Iemand een idee welke van de 20 kinderziektes het kan zijn? Ik maak me voor nu geen zorgen, dus echt medisch advies is nog niet nodig.
Beginnende krentenbaard...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196387533
:W

Ik ben een dreumesmama :o *O*
We hebben het van het weekend een gevierd met een taart, cadeautjes en bezoek van de opa's en oma's. Vandaag moeten we beide gewoon werken, dus mag hij trakteren op de opvang. Ik ben benieuwd.

Hij was gisteren wat ziekjes, een oogontsteking heerst op het kdv, en dat heeft T nu ook. Echt zielig ziet het eruit. Hopelijk gaat het gauw beter.
Shine bright like a diamond.
pi_196388689
Gefeliciteerd @June. *O* beterschap voor de kleine man oogontstekingen zijn echt sneu!
pi_196410511
Welkom en gefeliciteerd June!! Veel last van z'n oortjes...?

Vraagje... Kai was vorige week ziek en had (achteraf...) oorontsteking. Nu doet hij dus moeilijk met avond eten. Zowel hier als bij mij mijn ouders.
Alsof hij snapt wat een potje is (dat gaat er zo in), maar eigen gemaakt eten weigert hij. Hoop gekrijs etc. Als je hem dan potje geeft, dan eet hij het. Mix je het, dan eet hij twee hapen en begint het krijsen weer.

Wat zouden jullie doen...? Gewoon maar potjes geven en over een tijdje weer wat anders proberen? Ik weiger hem met dwang te voeren met eigen gemaakt eten. Potje vind ik overigens prima, maar men hele vriezer ligt nog vol met eigen eten :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196410844
Ik zou ook blijven krijsen. Schijnbaar krijg je dan je zin. ;) Hier is de regel, eet je, dan eet je. Eet je niet? Dan eet je een andere maaltijd wel weer wat meer. Ik bepaald wat er op haar bord ligt, Lily bepaald wat en hoeveel ze ervan eet.

Gefeliciteerd June! Super leuk een dreumes!

Lily haar uitslag is weer weg. Wel zijn er twee kiezen doorgebroken, dus wellicht ging dat hand in hand. Wie weet.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196411749
Ja die tactiek dacht ik ook altijd te gaan hanteren :s)
Maar twijfel ook of dat het is. Morgen eens als eerste potje proberen. Kijken wat hij dan doet.
Want vraag mij oprecht af hoe hij het door heeft, wnat hij ziet het niet en hij proeft het niet 🤷🏻♀

Nu hebben we vanavond ook de eerste twee kiezen gespot, dus wellicht heeft dat er ook weer mee te maken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196411828
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:30 schreef automatic_ het volgende:
Ja die tactiek dacht ik ook altijd te gaan hanteren :s)
Maar twijfel ook of dat het is. Morgen eens als eerste potje proberen. Kijken wat hij dan doet.
Want vraag mij oprecht af hoe hij het door heeft, wnat hij ziet het niet en hij proeft het niet 🤷🏻♀

Nu hebben we vanavond ook de eerste twee kiezen gespot, dus wellicht heeft dat er ook weer mee te maken.
Potjes smaken wel anders dan zelf gemaakt etem.. :r
pi_196412186
Hij kan mijn kookkunsten niet meer waarderen denk ik ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196412931
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:36 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Potjes smaken wel anders dan zelf gemaakt etem.. :r
Niks mis met pasta 18+ met ham.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196413362
Hier moet T ook niets van potjes hebben. Wel onhandig soms maarja. Ben al blij dat hij eet.
Shine bright like a diamond.
pi_196413978
Hoi ik heb al 1.5 week een dreumes :W
Potjes gaan er hier helaas makkelijker in dan vers. Stukjes zijn ook nog een dingetje. Maar als hij iets niet lust krijgt hij een wat groter bakje yoghurt als toetje. Ik denk dat hij nu sinds een week een redelijke eetlust heeft. Maar voor hoe lang...
Met een afbuigende gewichtscurve heeft eten hier altijd voorrang helaas.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 26 november 2020 @ 06:51:43 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196417194
Nog nooit potjes in huis gehaald.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196417346
June gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Automatic_ , de kiezen zorgde voor Bas ook voor nogal kieskeurig eten/minder goed eten. Avondeten was een ramp maar de yoghurt ging er altijd wel goed in. Gewoon beide aan blijven bieden en geen strijd maken. Ik volg op instagram https://www.instagram.com/family.snack.nutritionist/ < dit account en zij had er afgelopen week nog een mooie post over. Een paar dagen/weken kieskeurig eten is normaal.

Mijn kind is rupsje Nooitgenoeg en het maakt hem werkelijk niet uit wat je hem voorzet (tenzij doorkomende tanden/kiezen ;) ). Vers, potje, opgewarmd in de magnetron. Maar o wee als hij te lang moet wachten _O- .

Bottoms_up ook een dreumes! Nog gefeliciteerd :* *O*

Mijn dreumes was gisteren zoals iedere woensdag bij oma. Had daar kruidnoten gebakken, zijn schoen gezet voor zijn middagslaapje en kwam thuis met 3 bescheiden auto's. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196418561
Gefeliciteerd met de nieuwe dreumesen!
Ik heb ook een rupsje nooitgenoeg, hij eet zo goed als alles wat ik hem voorzet. In principe geef ik geen potjes, maar heb altijd wel 2 potjes in huis voor het geval dat. En heel af en toe dus een potje, maar ook dat gaat er gewoon in.

Meneer heeft nu sinds een week het lopen echt ontdekt, hij loopt de hele dag heen en weer door het huis (inclusief valpartijen). Poeh.. ik maak nu ook meer meters haha. Maar pff wat een energie heeft hij, ff rustig stilzitten zit op dit moment niet in zijn hoofd. Zelfs als hij zit is hij bezig met of rondhoppen of bezig met zijn knikkerbaan.

Gisteren heeft hij koeien ontmoet! Hij wilde ze heel graag aaien maar vond het toch nog iets te spannend, het was wel superschattig om te zien hoe interessant hij het allemaal vindt op de boerderij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196428149
AHH dat koppie bij de koeien! Heerlijk.
En dat is een mooi schoencadeautje _O-
Thnx ook voor jouw ervaring D-E, misschien heeft dat er dan toch mee te maken. We gaan stug door.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196428542
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:24 schreef automatic_ het volgende:
AHH dat koppie bij de koeien! Heerlijk.
En dat is een mooi schoencadeautje _O-
Thnx ook voor jouw ervaring D-E, misschien heeft dat er dan toch mee te maken. We gaan stug door.
Succes :*

Wij gaan vrees ik gelijk door met de hoektanden -O- manmanman. Uur geslapen, helemaal overstuur. Gedronken, daarna detinox gegeven en maar even met hem in ons bed gelegen tot hij weer goed sliep.
  FOK!fossiel vrijdag 27 november 2020 @ 07:05:31 #69
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196432347
Er is ook een speelgoedtopic, maar ik vraag het eerst toch even hier. We wilden voor Sint de Veloretti Tricycle kopen, maar die worden door logistieke problemen pas na kerst geleverd.

Nu willen we dus wel iets anders op 5 december geven (meer voor onszelf, want miss dreumes gaat echt niet door hebben dat er alleen cadeaus zijn van grootouders/oom).

Maar wat is leuk. Het is een enorme Duplo fan maar ze krijgt van mijn ouders al een grote doos en haar andere grote liefde is boekjes lezen maar daar eorden we al goed in voorzien.

Ruimte is bij ons een issue, anders was ik voor een keukentje gegaan :)

(Qua leeftijd zit ze tussen de 1 en 1,5)
Chick on a mission
pi_196432585
Grote rijgkralen vindt ze hier leuk. En verf, of fijne krijtjes.
Heeft ze al een leuk zacht poppenkind?
Of een leuke puzzel die al kan met deze leeftijd
Praktische dingen zoals Pyjama, slofsokjes, mooie trui.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196432610
Op de website van psikhouvanjou hebben ze prachtige dingen en kan je heel gemakkelijk filteren op leeftijd :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 29 november 2020 @ 07:53:18 #72
208890 June.
Seriously?
pi_196463108
Even een klaagpost hoor. De combi van 12 maanden vaccinatie (met koorts, en dan dus ook braken), al 3 weken op en af loopneus met een oogontsteking - en dus ook bij mij - is ronduit kut.

Daarnaast heb ik ook nog eens een nieuwe baan en zijn we toe aan een nieuw bed (rugpijn!) dus alles gaat op standje schildpad hier. Gelukkig komt woensdag ons nieuwe bed O+ En slaapt T gelukkig weer het klokje rond sinds dit weekend.. Maar ben ik dus klaarwakker vanwege de rugpijn :')
Shine bright like a diamond.
pi_196474226
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:05 schreef Keroppi het volgende:
Er is ook een speelgoedtopic, maar ik vraag het eerst toch even hier. We wilden voor Sint de Veloretti Tricycle kopen, maar die worden door logistieke problemen pas na kerst geleverd.

Nu willen we dus wel iets anders op 5 december geven (meer voor onszelf, want miss dreumes gaat echt niet door hebben dat er alleen cadeaus zijn van grootouders/oom).

Maar wat is leuk. Het is een enorme Duplo fan maar ze krijgt van mijn ouders al een grote doos en haar andere grote liefde is boekjes lezen maar daar eorden we al goed in voorzien.

Ruimte is bij ons een issue, anders was ik voor een keukentje gegaan :)

(Qua leeftijd zit ze tussen de 1 en 1,5)
Autootjes doen het hier goed. En ballen.
Verder heb ik zelf ook puzzels en een mooi prentenboek als sinterklaascadeautje.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_196474321
edit.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_196474390
quote:
17s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jonkje? :* Wat een bingo bonus zeg.

Bas gaat lekker. Continu imiteren, grapjes maken en kusjes geven. Hij is inmiddels gepromoveerd tot chef vaatwasser-uitruimer, heel handig ;). En we hebben eindelijk een learning tower, ik had vandaag bij het koken een glunderend trots mannetje naast mij staan die alles wilde proeven en ging helpen met de wortels wassen O+
Leuk he, die learning tower? 't Jonkje had van de week de pot pindakaas te pakken gekregen en zat er met zijn hand vol in :9
Die auto's gekregen van oma zou de mijne ook helemaal geweldig vinden, DE! :D

Wat een leuk jongetje heb je daar taxibabe! O+ En koeien zijn ook impressive! :o

Pfoeh, @june: het kan dan best zwaar zijn he. Ik herken wel wat je schrijft: persoonlijk leed (overlijden in familie), icm met een kind met doorkomende kiezen, én een nieuwe werkplek + opleiding. Best veel tegelijkertijd. Maar inmiddels is het kind weer wat beter te pas, dus dat is al één grote bron van vermoeidheid minder *O*

Hij is zo leuk joh :) Ik probeer deze week op te schrijven welke woordjes hij inmiddels zegt. Er zijn een aantal woorden die ik herken maar niet kan opschrijven :D Zoals zijn woord voor kikker en trekker. Verder zegt hij vooral met veel enthousiasme 'Buh!' (bus) en Auwtooo.
Het woord 'Auw' is voor meerdere doeleinden bruikbaar: zo betekent het daadwerkelijk 'auw', maar ook heet en warm, en ook 'poes' (want die zegt miauw).
Meestgebruikte woordje is nu 'Nnnnéé!' :')
  FOK!fossiel zondag 29 november 2020 @ 20:17:47 #76
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196474742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:46 schreef pinquit het volgende:
Grote rijgkralen vindt ze hier leuk. En verf, of fijne krijtjes.
Heeft ze al een leuk zacht poppenkind?
Of een leuke puzzel die al kan met deze leeftijd
Praktische dingen zoals Pyjama, slofsokjes, mooie trui.
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:46 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Autootjes doen het hier goed. En ballen.
Verder heb ik zelf ook puzzels en een mooi prentenboek als sinterklaascadeautje.
Bedankt voor de tips. Het zijn grote rijgkralen (7 cm) in de vorm van dieren geworden. Was ik nooit zelf op gekomen maar het is weer eens totaal iets anders dan wat ze al heeft.

En ook zeer goed uitwasbare (althans dat claimen ze) viltstiften. Want op papier krassen begint interessant te worden :)


Vandaag hadden we een wat minder moment. Zou met vriendinnen van zwangerschapsworkouts en hun kleintjes een rondje gaan wandelen. Ik was helemaal in mijn nopjes dat onze buggy prima achterop de fiets paste zodat ik makkelijk naar het trefpunt kon fietsen.

Het was mooi weer, we waren warm aangekleed maar na een kwartiertje begon ze met jammeren en dat ging over in bij vlagen hartverscheurend huilen. Waarschijnlijk een combi van kou en een vermoeiende dag gisteren, maar ik voelde me zo rot. We liepen een rondje dus je kunt ook alleen maar door tot je weer bij het beginpunt bent. En toen moesten we ook nog een stukje op de fiets terug.

Niet de middag die ik voor ogen had, maar tsja... accepteren en weer door. Na een dutje was miss blij ei weer terug :)
Chick on a mission
pi_196501797
Actiefotootje van Thor... Hij wordt in januari alweer 2,waar is mn baby?!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196510943
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:10 schreef wieksel het volgende:
Actiefotootje van Thor... Hij wordt in januari alweer 2,waar is mn baby?!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat is hij groot O+.
pi_196511151
Zo, even flink klagen over onze heksendreumes, dat lijkt soms te helpen.

Nora is anderhalf jaar oud nu, en zo'n gemene trut af en toe :X man man man. Alles wat ze zat is gaat door de lucht, slapen gaat kak, de hele dag heeft ze zo'n dwingende toon, soms zelfs dwingende schreeuw. Ben er ff klaar mee :')
Ondanks dat 't een heerlijk kind is, en dat koppige ook wel heel leuk en waardevol is, zou ik soms een lief, meegaand, goed uitgerust kind ook wel gezellig vinden.

Ik ga echt zo slecht op slaapgebrek :') :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196511343
@pinquit , mijnes is al een peuter inmiddels, maar ik had hetzelfde kunnen schrijven. Dat geschreeuw en gehuil de godganse dag als je een keer ‘nee’ zegt :% Ik geniet er ook van dat ze karakter heeft en superondernemend is, en ze is ook vreselijk lief en zorgzaam. Maar dat explosieve boze de hele dag, dat gegooi en gegil :X Baken van hoop: het lijkt hier wel stukken beter te gaan nu ze beter gaat praten.
Je dochter is wel prachtig O+
pi_196511432
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef Jentin het volgende:
@:Pinquit , mijnes is al een peuter inmiddels, maar ik had hetzelfde kunnen schrijven. Dat geschreeuw en gehuil de godganse dag als je een keer ‘nee’ zegt :% Ik geniet er ook van dat ze karakter heeft en superondernemend is, en ze is ook vreselijk lief en zorgzaam. Maar dat explosieve boze de hele dag, dat gegooi en gegil :X Baken van hoop: het lijkt hier wel stukken beter te gaan nu ze beter gaat praten.
Je dochter is wel prachtig O+
Ohh herkenning is toch wel fijn, ondanks dat dat betekent dat je in hetzelfde rotte schuitje zit :+
Ik wacht ook echt met smart op het moment dat ze beter gaat praten, wat een heerlijkheid moet dat zijn, voor ons en voor haar!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196512113
Deels herkenbaar (behalve het slechte slapen gelukkig). Vooral dat gooien met dingen, en dan vooral tijdens het eten. Beker drinken beu? Weg ermee!
Hij heeft mijn geduld geërfd (geduld? Welk geduld?) en als hij weigert te eten ondanks honger want het duurde te lang voordat het voor zijn neus stond, trek ik dat heel moeilijk.
pi_196512950
Omg de schreeuw der ongenoegen is zeer herkenbaar. Als ik nee zeg dan sputtert ze 2x en dan kijkt ze me enorm boos aan en geeft een hard gil. Soms een paar keer achter elkaar incl oogcontact behouden. :') Hier helpt het om haar keuzes te geven als ze vast zit in boos nee zeggen overal op. Na een paar keer kiezen lijkt ze zich meer in control over haar situatie te voelen en gaat de boosheid weg. Maar ook hier hebben we soms een woedeaanval van 40 min waar ze echt niet uit lijkt te komen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 2 december 2020 @ 13:00:55 #84
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196514923
Oh, dat is wel herkenbaar hoor @pinquit . Het slapen gaat gelukkig wel goed nu. Maar spelen, deze dreumes speelt gewoon zelden met speelgoed. Ik heb echt alles geprobeerd, heb zelfs tegen mijn principes Vtech speelgoed via marktplaats gekocht (en na 1,5 maand weer doorverkocht aangezien er toch niets mee werd gedaan). Wat hij wel doet? Nou, de hele dag onze kasten plunderen en overal op klimmen (met behulp van stoelen enzo). De chocoladereep heb ik hier ook al voorbij zien komen (maar Liga is favoriet).
Mijn oudste woont zo ongeveer op zijn slaapkamer want die haat dat geschreeuw en vindt het geklim en knijpen ook niet zo fijn.
Mijn oudste zoon was dus echt best wel een braaf kind. Maar mijn jongste is er 1 die in de supermarkt op de grond gaat liggen krijsen.

T scheelt sowieso wel voor je eierstokken. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Mariposas op 02-12-2020 13:15:10 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196515033
Pinq :* Bas is over het algemeen een relatief rustig en vrolijk kind, maar hij heeft ook zijn buien. Maandagochtend moest en zou hij naar buiten, nou prima. Hij heeft vervolgens een half uur liggen brullen want 'die aan' maar dan wegkruipen en boos worden als ik zijn schoenen aan wou gaan trekken :|W . Hij weet ook heel goed wat hij wel&niet wil en kan ook echt boos worden als hij zijn zin niet krijgt.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:14 schreef pinquit het volgende:

Ik wacht ook echt met smart op het moment dat ze beter gaat praten, wat een heerlijkheid moet dat zijn, voor ons en voor haar!
Hier wacht ik ook echt op. Zou zoveel schelen, hij snapt ontzettend veel maar de frustratie lijkt nu vooral voort te komen uit zichzelf niet duidelijk kunnen maken.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:34:57 #86
447051 crew  Peejtur
pi_196515412
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:49 schreef pinquit het volgende:
Zo, even flink klagen over onze heksendreumes, dat lijkt soms te helpen.

Nora is anderhalf jaar oud nu, en zo'n gemene trut af en toe :X man man man. Alles wat ze zat is gaat door de lucht, slapen gaat kak, de hele dag heeft ze zo'n dwingende toon, soms zelfs dwingende schreeuw. Ben er ff klaar mee :')
Ondanks dat 't een heerlijk kind is, en dat koppige ook wel heel leuk en waardevol is, zou ik soms een lief, meegaand, goed uitgerust kind ook wel gezellig vinden.

Ik ga echt zo slecht op slaapgebrek :') :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn niet alleen *O* :')
pi_196516969
Ja.. het wisselt hier ook tussen O+ O+ O+ en :% :X :(

Dat huilen gaat ook zó hard! Je oren tuiten ervan. En om helemaal niks (in mijn ogen dan he.. ) En dan per kwartier wéér iets om over te krijsen. Ik gooi 'm vaak ook gewoon in bed als niks werkt en hij niets wil en overal om jankt. Vaak knapt hij daar enorm van op ^O^

Je vat haar attitude wel heel erg op die middelste foto, pinq :D
pi_196517578
Nou, zo fijn dat we dit kunnen delen lieve mensen :D op insta werd ook alleen maar gereageerd met veel herkenning.


Haha, ja he Bobby, supertreffend :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196518328
Hier over het algemeen een lieverdje gelukkig O+

Af en toe heeft zij ook haar dingetjes, vooral als het gaat om eten hebben wij ruzie.
En ze heeft nog steeds de slaapritme van een baby, oftewel elke 3 a 4 uur wakker worden, dus dat maakt het leven wel een beetje vermoeiend :P

20 maanden + 3/4 maanden tijdens de zwangerschap niet aaneengesloten kunnen slapen, heeft zn (lelijke) vruchten wel afgeworpen op mijn uiterlijk. Hello enorme wallen :P
  woensdag 2 december 2020 @ 17:28:51 #90
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196518956
Hier ook wel herkenbaar hoor! Gewoon gillen om aandacht en boos als hij iets niet mag. Sinds een week ook op de grond gaan liggen en dan draait hij op z'n rug en doet hij een zachte bonk met z'n hoofd op de grond. Alsof hij is gevallen of uit frustratie dit doet maar dan wel heel beheerst gaan liggen _O-
Maar gaat wel wat beter nu hij een soort van gaat praten (of nou ja ik begrijp wat hij bedoelt). En we zijn wel heel duidelijk dat als hij slaat of krabt of ander gedrag vertoont wat we echt niet willen hebben, hij in de box gaat. Hij begrijpt die consequentie dus dat helpt ook.
Gelukkig is hij sowieso wel lief van aard :)
  woensdag 2 december 2020 @ 22:19:09 #91
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196523947
Ik kan mij voorbereiden op deze periode haha :+
Hier soms wel een gil inzetten om iets gedaan te krijgen, maar over het algemeen valt het mee.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196610187
Oh oké, Lily heeft een update gedraaid. Van de ene op de andere dag heeft de 'nee nee nee nee nee nee'-fase zijn intrede gedaan. ALLES is nee. Ook dingen die ze wel echt wil. Zoals 'Mama, borstje? *haalt borst tevoorschijn. NeeNeeNeeNee wheeehhh *stopt borst weg. NEENEENEENEEEEE. *Borst tevoorschijn. NEEEEEE.' :') Stay strong people.

Daarentegen eet ze ineens zonder problemen. Normaal was het altijd 10 minuten erin prikken en walgen en dan 3 hapjes nemen. Nu gaan er hele broodjes in zodra ze voor haar neus staan. En ze vraagt nu af en toe om pappa.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196625183
Hahahaaa hier ook Rebub! Echt heerlijk, alles is nee O+ en ze trekt er ook zo'n gezicht bij haha. Lekker handig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196646320
'Nee' is hier weer ietsje minder populair. Niet alles is meer nee. Tenzij in een dwarse bui.
Wel schiet meneer soms ineens in de weerstand als je het totaal niet verwacht. Gisterochtend zoals altijd zin in zijn ontbijt, loopt naar zijn kinderstoel, ik til hem op en hij wil er ab-so-luut niet in. Raar kind. Drie keer geprobeerd 'je krijgt eten als je in de kinderstoel zit', maar hij gaf niet toe. Toen hem er met flinke dwang toch ingepropt, nog een minuutje hard huilen en daarna blijmoedig zijn pap opeten 8)7 Raaarrrr..

Ik heb eens geprobeerd bij te houden welke woorden hij zegt. Nog best lastig - een woord wat hij vorige week nog veel bezigde kan nu ineens helemaal uit zijn vocabulaire zijn.

Nnnee (nee), da da! (papa), oh oh, kijknou!/kijk!, kaa (kaas/pindakaas), appe (appelstroop), koe kah (koelkast), gwock (klok), auw (auw, heet/warm, miauw), buh! (bus), bah (bal), auwto (auto), aush (oog), neuh (neus), uite (uit), ope (open), dih (dicht), ka! (klaar); en hij zegt ook nog iets wat ‘trekker’ en ‘kikker’ betekent maar wat niet in letters te vangen is.

Leuk joh, dat mentale sprongen. Ik heb het idee dat hij als-dan-redenaties begint te begrijpen. Heel handig vind ik dat ^O^ (behalve dan bij 'áls je in je kinderstoel zit, dan krijg je eten' :P )
pi_196651283
3 kots-sessies vannacht van Bas. Wasmachine is met de 2e lading bezig :r. Ik ben moe.
pi_196656852
Aah sterkte @douche-eendje! Hoe ist nu met Bas? Hier is Thor (en ik ook) nog aant hoesten en snotteren. 1,5wk geleden was mn coronatest negatief... als het niet overgaat missch nog maar een test ...

Na een maand of 2 drama met wegbrengen naar opvang is hij daar gelukkig ook weer blij...en ondeugend! Ze lachen zich slap om wat hij allemaal zegt (wij thuis ook). Woord van de week:jeetjemina (zeggen we thuis nooit...)! En dankzij hem weet ik nu ook dat Op een grote paddestoel een 2e couplet heeft (Spillebeen schei uit!)
pi_196657312
Ah balen D-E. Lily werd hoestend en proestend wakker met de snotslierten uit haar neus hangend, dus die is ook thuis. Online meetings met snottebel op schoot die uit allemacht probeert op de spatiebalk te rammen en naar iedereen zwaait, love it.

Bobby, herkenbaar dat hebben van een modewoord en dan hem weken niet meer horen. Hier is ze druk met de G, vooral in combi met de V lastig, zoals vogel en volgende. Klinkt meer als gogel en golgolge. Soms gooit ze er ook veelgebruikte zinnen in en dat is echt schrikken, als ze ineens een perfecte zin zegt. Zoals 'Poes, kom eens hier kijken!' Kom eens hier kijken zeg ik vaak tegen haar en dat kopiert ze dan in zijn geheel. Ik heb niet de illusie dat ze zinsopbouw begrijpt haha.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196658424
Hahahaha jullie nee-dreumessen. Hier is het modewoord ineens jaaaaa. Bas, zullen we een broodje gaan eten? Jaaaahaaaaa.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:07 schreef wieksel het volgende:
Aah sterkte @:douche-eendje! Hoe ist nu met Bas? Hier is Thor (en ik ook) nog aant hoesten en snotteren. 1,5wk geleden was mn coronatest negatief... als het niet overgaat missch nog maar een test ...

Na een maand of 2 drama met wegbrengen naar opvang is hij daar gelukkig ook weer blij...en ondeugend! Ze lachen zich slap om wat hij allemaal zegt (wij thuis ook). Woord van de week:jeetjemina (zeggen we thuis nooit...)! En dankzij hem weet ik nu ook dat Op een grote paddestoel een 2e couplet heeft (Spillebeen schei uit!)
:* voor ziekige Thor. Het gaat op zich goed. Niet heel veel gegeten verder vandaag, maar ik vermoed dat de oorzaak van de nachtelijke spuugsessie toch echt de hoektanden zijn. Rechtsboven is de punt al goed door, linksboven komt er nu echt aan. Hij heeft zoveel speeksel dat hij er weer hoestbuien van heeft.
Opvang-wegbrengdrama is ook niet echt fijn, gelukkig gaat het nu weer goed!

Rebubbled, beterschap ook voor jouw leuke snotneusje :*
pi_196673439
Beterschap voor de zieke kindjes!

Fijn dat het een stuk beter op de opvang gaat Wieksel! Het klinkt alsof hij er zichzelf is ^O^
Hier gaat de opvang ook prima, de laatste tijd! Hij heeft het er goed naar zijn zin. Heeft tegenwoordig niet eens meer haast om bij ons te komen als we hem komen halen :D
Ik vind het echt heerlijk. Nu niet meer de druk voelen om hem vroeg te halen omdat het laatste half uur zo pittig voor hem was. En hem zonder schuldgevoel wegbrengen, zelfs als ik een dagje vrij heb *O* Freedom *O*
  FOK!fossiel vrijdag 11 december 2020 @ 22:02:59 #100
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196680482
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:58 schreef BobbyMcGee het volgende:

Ik heb eens geprobeerd bij te houden welke woorden hij zegt. Nog best lastig - een woord wat hij vorige week nog veel bezigde kan nu ineens helemaal uit zijn vocabulaire zijn.

Nnnee (nee), da da! (papa), oh oh, kijknou!/kijk!, kaa (kaas/pindakaas), appe (appelstroop), koe kah (koelkast), gwock (klok), auw (auw, heet/warm, miauw), buh! (bus), bah (bal), auwto (auto), aush (oog), neuh (neus), uite (uit), ope (open), dih (dicht), ka! (klaar); en hij zegt ook nog iets wat ‘trekker’ en ‘kikker’ betekent maar wat niet in letters te vangen is.

Leuk om te lezen, ik herken er best een aantal van hier.

Heel lang bleef het een beetje op een woord of 5 hangen en opeens (zo leek het) waren er een hele hoop woorden bij. Vooral eet- en diergerelateerde woorden doen het hier goed.

Gisteren zei mijn vriend "Hee, hoorde je dat?". Zat ze bij het spelen met een houten varkentje opeens knor-geluiden te maken :D
Chick on a mission
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 07:53:58 #101
447051 crew  Peejtur
pi_196684662
Dat is zo leuk. Hier ook steeds meer woorden en ze pikt zoveel op. Ze is alweer 21,5 maande ongeveer. Tijd gaat zo snel!
pi_196712902
Hier 15 maanden, ze spreken helemaal nog niks verstaanbaars. Niks. Nada.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zondag 13 december 2020 @ 21:39:12 #103
148247 taxibabe
pi_196714444
Hier 14 maanden, hij heeft hele verhalen maar ik kan er niks uithalen. Hij heeft het vaak over de lidl (lidlidlidl, of hij doet Patrick van Spongebob na _O- ) en botjebotjebotje. Maar geen idee wat hij bedoelt. Oh als hier de bel gaat, begint de hond te blaffen (echt irritant) en dan wordt ze uitgefoeterd. Thomas neemt dat dus ook over :X , dan gaat hij voor haar staan en heel hard botje roepen en met zijn arm zwaaien. :')
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 22:19:53 #104
447051 crew  Peejtur
pi_196715101
Wij zeggen vaak huphuphup als katten weer eens in de weg staan. Neemt zij dus ook over....en niet alleen bij de katten :')
  zondag 13 december 2020 @ 23:30:43 #105
208890 June.
Seriously?
pi_196716299
Hier is het alleen papa en ja. Zo leuk he! En hij kan ook klappen sinds vandaag O+
Shine bright like a diamond.
  maandag 14 december 2020 @ 08:38:46 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196718317
Prul praat de hele dag honderduit en ik hoor regelmatig mezelf terug. 'Neehee, dat bedoel ik niet mama' en bij alles wat mooi of lekker of leuk is 'ik vind dat heeeeel mooi/lekker/leuk '. Maar dus ook bij bij ieder boontje op haar bord. Of elk stukje van een puzzel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196784856
Lily heeft een BFF! Zo schattig. Ik had onze gastouder gevraagd of ik de telefoonnummers van de andere moeders mocht hebben om playdates te regelen met de andere kindjes. Toen ik aangaf dat Lily thuis altijd over N. praat, gaf ze aan dat die twee ook altijd samen spelen. Schijnbaar liggen ze ook na het middagslaapje met zijn tweeen te keten. De moeder van N. gaf aan dat N. het ook altijd over Lily heeft en een poppetje Lily heeft genoemd en thuis van alles met dat poppetje doet, zoals TV kijken. O+ Toen ik gisteren de kerstkaart bij de GO langs ging brengen was N. bij haar, vanwege een vitaal beroep, en Lily en N. rende meteen op elkaar af. Zooo schattig! Mijn baby heeft een sociaal leven, ze is zo groot. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196784995
Aaah rebubbled wat schattig! En wat een goed idee om playdates te organiseren. Ik heb er ook aan gedacht, maar vond ze nog wat te jong daarvoor.

Mayra heeft ook een beste vriendje waar ze veel lol mee heeft bij de opvang. Hij is helaas vorige week doorgeschoven naar de peuters, dus ze moet hem 4 maanden missen, totdat zij ook naar die groep mag. Lijkt me ook leuk als ze tussendoor nog even samen kunnen spelen haha.
pi_196809923
Wat schattig die vriendjes. Lijkt me leuk om ze zo bezig te zien.

Iemand tips voor een gefrustreerde dreumes aan tafel? Vooral tijdens het avondeten. Zelf eten met handen wil hij niet (dat wordt gooien), gevoerd worden amper maar wel piepen want honger. Hij wil telkens de lepel afnemen. Hem afleiden door een andere lepel te geven werkt helaas niet meer. Gevulde lepel geven wordt gooien. Het is nu niet ons favoriete moment van de dag.

Sinds een paar dagen is 1 tand boven door en hij heeft onmiddellijk het tandenknarsen ontdekt. Dat gaat over toch? Want dat geluid... :'( :X
pi_196810794
Als je stukjes aanbiedt uit je handen?

Hier hetzelfde, het is elke dag weer zoeken hoe ze wat binnen krijgen. En die huftertjes doen hun snavels wel open voor een danoontje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196811219
Stukjes uit de hand gaan vaak heel even in de mond. En dan er weer uit en eindigen op de grond.

Toetje gaat er vaak beter in ja. Geven dan maar volle yoghurt als toetje, krijgt hij tenminste wat binnen.
pi_196815606
Lastig he Bottoms. Hier werkt afleiding het beste en het zelf doen. Meestal gaat in het begin alles nog wel in de mond. Daarna is het idd vaak gooien en maakt hij er een spel van :')

Het bol.com speelgoedboek heeft hij oneindig in gebladerd en gescheurd. Of idd een eigen lepel geven en er een beetje wat opleggen. Dan accepteert hij daarna ineens weer mijn lepel voor een paar happen.. Of ik wissel af met fruit die hij zelf kan pakken en sowieso lekker vind en dus niet op de grond gooit.

Maarja soms eet hij dan niks als het alleen gooien is. Meestal eet hij de dag erna wel weer meer.
Shine bright like a diamond.
pi_196816063
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:49 schreef Bottoms_up het volgende:
Sinds een paar dagen is 1 tand boven door en hij heeft onmiddellijk het tandenknarsen ontdekt. Dat gaat over toch? Want dat geluid... :'( :X
Ja dat gaat over, gelukkig. Echt vreselijk dat geluid en dan lag hij ook nog wel een synchroon te knarsen met manlief :X .

Zo leuk Rebubbled! Playdates zijn fijn O+.
pi_196823027
Hier helpt een 'nee dankje' schaaltje tegen het gooien. Als ze iets niet wil, dan gaat het ipv op de grond, in het schaaltje. Als ze wel iets gooit geef ik aan dat eten op tafel blijft. Gooit ze nog een keer, dan geef ik aan dat ze schijnbaar klaar is met eten en ruim ik de boel op. Na een aantal keer begreep ze dat en stopte ze met dingen gooien wanneer ik het aangaf en ze nog niet klaar was. Ze heeft een vork of lepel en haar handen. Eten is echt aan haarzelf hier in huis. En als ze zoals vanochtend zelf haar yoghurt naar binnen lepelt met minimaal morsen, dan ben ik blij dat ik die verantwoordelijkheid altijd bij haar heb gelegd. (Op de eerste maanden na.) Momenteel is een hapje uitkauwen en dan uitspugen een ding. Dus ja. Fases!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196856309
Fases O+ . Bas vind zichzelf ineens te groot voor de 360graden beker en blieft alleen nog open bekers _O- . Gaat ook echt al heel goed nu.
Met eten laten we hem ook zijn gang gaan, hem helpen mag echt niet. Vork gaat steeds beter, lepel gaat goed. Wel nog met lekker veel geknoei maar ach O+
  FOK!fossiel dinsdag 22 december 2020 @ 20:46:00 #116
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196889908
Hahaha alles is hier nu “papa”. Mijn vriend (of course), als ze een foto van mij ziet, Astrid Joosten op de cover van de Linda... :')


Eten wordt hier vakkundig met een lepel of vork naar binnen geschoven. Echt grappig hoe dat in zo’n korte periode van onhandig gehannes naar best goed gecoördineerd is gegaan.


De stiften die we voor Sinterklaas hebben gegeven zijn een grote hit. Lekker krassen 8-) En mijn vriend heeft ‘Pictionary’ met haar gespeeld. Hij tekende dingen waarvan hij wist dat ze het kan zeggen, en ze ‘herkende’ het nog verrassend vaak :D

(Verder vind ik het maar pittig met een baan-op-locatie en geen recht op noodopvang. Ook met allerlei extra diensten deze feestdagen. Dan maar een imperfect huishouden...)
Chick on a mission
pi_196893555
Ja pictionairy doen wij ook. Onze versie is dat wij allebei hetzelfde tekenen en dan kijken of ze het kan raden. Er is altijd wel een abominatie die niet te raden is. :')

Hoe doe je dat nu dan qua opvang? Neem je haar mee? Super lastig en stressvol lijkt me het sowieso.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel woensdag 23 december 2020 @ 17:31:32 #118
1455 Keroppi
kool kikker
pi_196906543
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 22:58 schreef Rebubbled het volgende:

Hoe doe je dat nu dan qua opvang? Neem je haar mee? Super lastig en stressvol lijkt me het sowieso.
Ik heb het geluk dat ik altijd vroeg start (7.30) en dan probeer ik wat eerder naar huis te gaan en dan mijn vriend af te lossen. Dus dan werken we beide een soort driekwart dagen...
Chick on a mission
pi_196907687
Lastig keroppi. Fijn dat jullie een soort oplossing hebben gevonden, maar ideaal is inderdaad anders.

Hier blijken wij uiteindelijk niet onder vitaal te vallen (was eerst twijfel over), dus hier is het ook een gepuzzel. Ik bel veel en kan dat eigenlijk niet combineren met een dreumes in huis. Partner en ik proberen elkaar een beetje af te wisselen en op dagen dat we allebei veel moeten bellen, schakelen we de oma hulplijnen in.

Het is even niet anders helaas. Gelukkig vanaf vrijdag 10 dagen vrij! Daarna zien we wel weer :P
pi_196911133
Ik heb wel een vitaal beroep (overheid), maar vind mijn specifieke functie persoonlijk niet vitaal genoeg. Zonder mij krijgt 'de burger' evengoed zijn geld. (Ik ben integriteitsadviseur, belangerijk, maar ook weer niet zo.) Bij mijn gastouder zijn twee andere moeders met vitale beroepen, politie en een fysio, ik wil hen niet onnodig een extra kans op covid bezorgen via ons. Volgende week een gesprek hierover met mijn manager. Ben benieuwd wat zij erover denkt met haar 'werk voor alles' visie. :') Ik vind echt dat werkgevers zich momenteel ook een beetje moeten schikken en niet hetzelfde van hun werknemers kunnen blijven verwachten. Ik snap dat er sectoren zijn waar het echt niet anders kan.

Hoe vieren jullie kerst met de dreumesen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 24 december 2020 @ 00:03:47 #121
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196916263
Wij gaan gourmetten, ben heel benieuwd hoe hij het vindt.
Vorig jaar ook gedaan, toen bleef Koert erg lang aan tafel zitten (genoeg te zien denk ik) maar nu kan hij echt mee-eten.
Met z'n gouden kersttrui :D

En er komen nu woorden, lit en dit (licht en dicht) en googoogoogoo want Koert wil communiceren met de Google home :')
Misschien niet zo spannend, aangezien dreumesen op fok rond dezelfde leeftijd al hele zinnen zeggen maar wij vinden het wel heel leuk dat hij nu zelf ook wil gaan praten :)

Man en ik hebben allebei een vitaal beroep dus voor ons verandert er wat dat betreft niet zoveel.
pi_196920203
Aah ceviche, wat leuk! En wat leuk dat Koert zo goed meedoet O+

Wij vieren kerst bij ons thuis met mijn schoonmoeder, schoonzus en haar vriend. Heel dubbel allemaal, want wij mogen dus niet naar schoonmoeder of schoonzus, omdat er dan meer dan 3 mensen op bezoek zouden komen inclusief onze (stief)dochter van 13 jaar, maar zij mogen wel naar ons toe komen :')

Wij gaan het hoofdgerecht en de hapjes maken en de rest neemt voorgerecht en toetje mee. Ik ben benieuwd in hoeverre Mayra mee gaat doen, aangezien blijven zitten niet haar sterkste kant is :')

Na het eten doen we met kerst altijd bingo en dan is het wel goed geweest :P
pi_196920304
Geen vitaal beroep hier, beide niet. Klinkt altijd alsof het niet belangrijk is zo :). Werken met dreumes is niet te doen helaas. Ik kan mijn werk niet opdelen in stukjes, ik moet mij ff een paar uur kunnen focussen. Maar in realiteit kan ik maar in stukjes van max 20 minuten werken dus ik krijg 0,0 gedaan. Ik had vorige week elke dag barstende hoofdpijn van de stress. Ik heb het voor nu maar even losgelaten maar ik heb nu al geen zin in januari.
Wij gaan gourmetten maar buiten af en toe een aangeboden hapje zal hij er niet van mee-eten. Ik hoop op een leukere kerst dan vorig jaar, toen heeft hij ongeveer de hele dag liggen krijsen (6 weken oud). Nu gaat het alleen met mijn ouders zijn. Zij kunnen naar ons (als het goed gaat aan de grens) maar wij mogen niet naar hen.
Hij gaat weer schandalig verwend worden maar wij hebben een loopfiets voor hem gekocht en die krijgt hij pas echt over een paar maanden. Je moet toch iets als verjaardag, sint en kerst in dezelfde 6 weken vallen.

Leuk al die pratende dreumesen. Prot is een beetje traag op dat vlak. Komt nog wel. Hij is vastberaden eerst te leren lopen lijkt het.

Het slechte eten lijkt een verklaring te hebben: tand 4 komt eraan.
pi_196920338
Gouden kersttrui? Klinkt fancy! Doen we nog een rondje kerstbaby's ter afsluiting van een fotoloos jaar om te zien hoe erg onze kindjes gegroeid zijn? :D Ik ben zo benieuwd of die van jullie ook al hele kinderen zijn en zo enorm baby-af. Ik zal haar eens in een jurkje hijsen en de kerstbalshoot van vorig jaar opnieuw doen haha.

En wat leuk dat Koert begint te praten!! Ik vind het zo leuk om te zien wat de eerste woorden zijn en waar de prioriteit op ligt. Voor Lily was dat 'Hi!' incl. zwaaien en dat deed ze vervolgens dagen achter elkaar op straat naar iedereen. Kleine sociale flierefluiter. O+ En met 4 jaar kunnen ze allemaal ongeveer hetzelfde, dus who cares wanneer de ene begint en de ander. Ik ben net zo plaatsvervangend trots voor jullie als wanneer hij 6 maanden geleden was begonnen! O+ Zo'n mooi moment.

Wij gaan winter bbq-en! Er komt op tweede kerstdag een ander Roemeens stel langs, dus we doen die dag allemaal Roemeense tradities. Eerste kerstdag doen we de Nederlandse, zoals een kerstontbijt. :D Lily kan gelukkig goed omgaan met veel prikkels, dus ik heb goede hoop voor tweede kerstdag. Ik ben benieuwd wat ze van de cadeautjes zal vinden.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:09:01 #125
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196920749
Volgens mij heeft Lily een heel rijk leven, met al die heritage en talen :)
Koert heeft niet echt een stimulans om te gaan praten, hij krijgt met schreeuwen en miepen ook vrijwel alles gedaan :+ alleen de Google wil dan niet luisteren dus dan zal hij wel moeten.
Ik denk ook dat een oudere broer/zus ook wel zorgt voor een snellere taalontwikkeling maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Het lopen heeft hij nu wel uitgespeeld, lekker rennen en meelopen naar de winkel en traplopen en in plassen stampen O+
Lily was met lopen er ook wel vroeg bij, toch?

Bottoms, op zich is lopen ook wel een handige feature. Scheelt een hoop gesjouw de trap op en af :+
Thuiswerken lijkt me erg lastig inderdaad. Heb je een veeleisende werkgever wat dat betreft?

Wij plaatsen geen foto's van ons kind op Social media, maar er staan wel foto's van de trui in het breitopic :)
pi_196924553
Leuk idee rebubbled! Ik ben ook van plan om foto's te maken bij de kerstboom, zal morgen wat foto's plaatsen hier.
pi_196927385
Ik heb een vitaal beroep (jeugdzorg) en mijn partner is discutabel haha. Die werkt in de financiële wereld, maar deze wereld vergaat niet als hij er niet is _O-

Merk wel dat het nu een stukje lastiger is qua thuiswerken dan tijdens de eerste lockdown. Ik ga misschien na de vakantie vragen voor één dag noodopvang.

Wij eten vandaag en morgen ‘normaal’ & tweede kerstdag gourmetten. Ik kijk wel wat meneer dan eet haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196927711
Ceviche die trui O+ Geweldig!

Wij vieren kerst morgen bij mijn schoonouders, 2e kerstdag zijn we met zijn 3en thuis. Met oud en nieuw zijn mijn schoonzusje en zwager hier en ergens in het nieuwe jaar gaan we weer naar mijn moeder en broertje toe. Daar zouden we Sinterklaas mee vieren, maar toen hadden wij alle 3 buikgriep.

Zowel man als ik werken in vitale sector dus ik heb noodopvang aangevraagd. Mijn schoonmoeder lijkt ook extra op te kunnen passen, dus we kijken in het nieuwe jaar even wat handig is. Sprak vandaag ook mijn buurvrouw, onze dreumessen hebben even samen buiten gespeeld. Zij hebben geen recht op noodopvang maar moeten wel werken, dus heb al aangeboden dat buurmeisje hier ook gewoon terecht kan op mijn vrije dagen. Die 2 spelen zo leuk samen.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 24-12-2020 18:16:37 ]
pi_196927922
Ja Lily heeft in alles haast met opgroeien. Wat een ontzettend leuke trui!

D-E, fijn dat de kindjes zo leuk spelen. Lily is ook echt fan van playdates heb ik nu gemerkt. Vooral al het nieuwe speelgoed is feest hahaha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 24 december 2020 @ 19:07:12 #130
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196928367
Oh ja, met die kerstballen vorig jaar O+
pi_196938282
Even een weer een ego-post :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 december 2020 @ 11:05:32 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196940732
Jemie BE, dat is even schrikken!
Waar is dan de opname voor...? Om verder te testen of...? En die slechte nachten hebben daar dan misschien ook mee te maken...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196941020
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 08:51 schreef BellaaElisa het volgende:
Even een weer een ego-post :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen allergieen, maar Leyla heeft een glutenintolerantie. Dat vond ik ook echt klotenieuws toen we het kregen.

Uiteindelijk went het enorm om labels te lezen, je leert producten uit je hoofd kennen, en ook komt ook wel weer het besef dat er ook met beperkingen gewoon veel wel mogelijk is.

Leyla moet elk jaar bij de kinderarts komen nog, haar waarden zijn niet altijd goed, maar ja, nu ze 10 is en ik niet meer de volledige controle heb op wat er in gaat, sluipt er wel eens een foutje door.

Misschien neemt met de leeftijd de heftigheid van de allergieen nog af he. Soms verdwijnt er ook nog wel eens 1. Maar klotenieuws is het wel, ik snap dat je er echt even van slag van bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196955502
Lily heeft een kippenei-allergie en eczeem. Ik vond dat ook enorm schrikken en kreeg ook een hele lange lijst met voedsel mee wat ze niet mag. In de praktijk maak ik veel zelf, van brood tot avondeten en weet ik eigenlijk best goed wat er in haar eten zit.

Het lijkt me wel extra naar als het er meerdere zijn. Waarvoor is hij allergisch?

Vooral de zorg of ze de rest van haar leven een allergie of eczeem zal hebben en of er misschien nog meer bij zullen komen vond ik vreselijk. Ik voelde me ook enorm schuldig dat ik lange tijd niet door had hoe ze toch aan al die krassen op haar benen kwam, tot ik haar een keer zag krabben (tot bloedens toe) en al het eczeem zag.

Lily wordt als ze 2 jaar is in het ziekenhuis getest. We hebben goede hoop, aangezien sommige ei-producten die op hele hoge temperatuur zijn gebakken, zoals cake, goed gaan. Dit is in overleg met de dietiste. We hebben een hele lijst met van minst gevaarlijk (cake, krentebollen) tot rauw ei zeg maar. Vanaf 1 mochten we af en toe wat proberen. Haar eczeem was een tijdje onder controle tot het weer koud buiten werd. Meteen een heel drama, hele rug, schouders, armen, borst en bovenbenen onder met dikke plakaten. Echt vreselijk sneu.

Het merendeel groeit eroverheen. En tot die tijd cetomacrogol en hydrocortisone.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_196960780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 11:05 schreef automatic_ het volgende:
Jemie BE, dat is even schrikken!
Waar is dan de opname voor...? Om verder te testen of...? En die slechte nachten hebben daar dan misschien ook mee te maken...?
Opname heeft ook een naam maar ik ben dat echt helemaal kwijt door de schrik kan er echt niet opkomen. Het is inderdaad om te testen, ik denk dat die nachten wel geralateerd zijn. Want hij is nu 13mnd maar kwam gemiddeld zo'n 8x per nacht, zelfs als newborn deed hij dat niet. Soms haalde hij zelfs de 12x. Ben gesloopt :O hopelijk gaat het nu allemaal de betere kant op.
pi_196960824
@Rebubbled oei ja heb al wat rondjes gegoodled, wordt je inderdaad niet vrolijk van. Spruit heeft een hele waslijst maar wat ik voor nu heb onthouden is: Zuivel, noten, pinda, kippenei, tomaat.
  zaterdag 26 december 2020 @ 16:09:11 #137
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196968333
Balen, Bella! Lijkt me inderdaad enorm schrikken. Maar je raakt er vast aan gewend en goede hulp van een diëtiste. En als Spruit na aanpassing van z'n dieet minder/geen klachten heeft, is dat natuurlijk ook wel fijn.


Koert moest overigens niet veel hebben van het gourmetten, wilde alleen stokbrood met humus :')
  FOK!fotograaf maandag 28 december 2020 @ 09:05:52 #138
148247 taxibabe
pi_197013523
ff een tijdje soort van offline geweest. Poeh Bella dat is heftig zeg.. :{ Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en een draai kunnen vinden in de diëten zodat het minder wordt! :*

Hier heeft meneer een nieuwe fase.. 'Ik wil!' en anders krijg ik een driftbui inclusief grommen! :X Ik hoop dat het een korte fase is. Oh en buiten gaat hij er van door, hij loopt zo van ons weg omdat hij een bepaalde kant op wil lopen. Handje vasthouden ho maar... Daar krijgen we nog een hele kluif aan ben ik bang. :')
1 dag voor kerst dachten we dat we een rite HAP voor de boeg hadden, hij viel tegen de deur en had een tand door de lip. Overal bloed en zijn lip werd 2 x zo dik, hij had net zo'n duckface :@ Gelukkig viel het mee, maar het was wel sneu.

Kerst hebben we rustig gehouden, alleen gisteren kwamen mijn vader, zijn vriendin en mijn zus langs met cadeautjes en hebben we chinees gehaald. Mijn vader had de emmer Duplo meegenomen waar ik als klein meisje nog mee heb gespeeld! O+
Wij hadden voor Thomas via Marktplaats een Grimms regenboog gehaald, daar heeft hij nog niet echt mee gespeeld want te druk. Dus ik ben benieuwd wat hij daar vandaag mee gaat doen.
Mijn zus heeft een spaarpot voor Thomas en de inhoud krijgt hij vanaf nu elk jaar als kerstcadeau! O+ De inhoud van dit jaar wordt de bijdrage voor een nestschommel voor hem.
  maandag 28 december 2020 @ 09:32:34 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197013915
Kleine tip: probeer zo'n nestschommel even voor je hem koopt. Prul kotste na twee minuten alles onder en wilde er niet meer in, was geen succes. Gelukkig was het bij vrienden :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 28 december 2020 @ 09:43:20 #140
208890 June.
Seriously?
pi_197014124
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 09:32 schreef Tink89 het volgende:
Kleine tip: probeer zo'n nestschommel even voor je hem koopt. Prul kotste na twee minuten alles onder en wilde er niet meer in, was geen succes. Gelukkig was het bij vrienden :D
:D

T kijkt hier helaas wagenziek te worden/zijn. Echt balen voor beide kanten. Je ziet hem tijdens de rit wat witjes wegtrekken, gapen en als we stoppen een stortvloed aan kots. Zo zielig.

Echt alles al geporbeerd: veel eten, weinig eten, beetje eten, tijdens de rit eten, vooruit kijken, geen speelgoed in de hand, wel speelgoed in de hand. Niets helpt. Behalve slapen, maarja, doe dat maar eens als je misselijk bent..

Iemand nog tips? Ik ben bijna geneigd van die homeopathische polsbandjes te kopen a 10 euro :') Kan me niet voorstellen dat het werk maarja.
Shine bright like a diamond.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 december 2020 @ 09:48:23 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197014221
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 09:43 schreef June. het volgende:

[..]

:D

T kijkt hier helaas wagenziek te worden/zijn. Echt balen voor beide kanten. Je ziet hem tijdens de rit wat witjes wegtrekken, gapen en als we stoppen een stortvloed aan kots. Zo zielig.

Echt alles al geporbeerd: veel eten, weinig eten, beetje eten, tijdens de rit eten, vooruit kijken, geen speelgoed in de hand, wel speelgoed in de hand. Niets helpt. Behalve slapen, maarja, doe dat maar eens als je misselijk bent..

Iemand nog tips? Ik ben bijna geneigd van die homeopathische polsbandjes te kopen a 10 euro :') Kan me niet voorstellen dat het werk maarja.
Zo zielig, en zo'n armbandje tegen wagenziekte? Er zijn mensen waarbij dat werkt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 28 december 2020 @ 10:54:24 #142
148247 taxibabe
pi_197015777
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 09:32 schreef Tink89 het volgende:
Kleine tip: probeer zo'n nestschommel even voor je hem koopt. Prul kotste na twee minuten alles onder en wilde er niet meer in, was geen succes. Gelukkig was het bij vrienden :D
Oh dat is wel een goeie. In de speeltuin hier in de buurt hangt ook zo'n schommel. Daar heeft ie al wel even opgezeten maar nog niet echt geschommeld.
  maandag 28 december 2020 @ 10:55:44 #143
208890 June.
Seriously?
pi_197015810
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 09:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

Zo zielig, en zo'n armbandje tegen wagenziekte? Er zijn mensen waarbij dat werkt
Ja, die bedoel ik. Die zouden op accupunctuur moeten werken lees ik. Ik ben helemaal niet van het alternatieve, maarja, als anderen goede ervaring ermee hebben?
Shine bright like a diamond.
pi_197016391
Hallo :W mijn smurfje is nu 1 jaar en 1 week oud dus ik schuif door naar dit topic. Ondanks corona hebben we een fijne verjaardag gehad.

Wel meteen een vraagje, hij gaf altijd open mond smakkers in plaats van kusjes maar dat is langzamerhand veranderd in bijten. Gelukkig heeft hij pas twee tandjes dus echt zeer doet het niet, maar hij gooit er wel veel kaakkracht in dus fijn is anders en andere kindjes vinden het niks. Hoe kunnen we dit corrigeren op een leeftijd waar 'nee' nog heel weinig indruk maakt? Afstraffing zien we ook niet zitten omdat hij het wel uit liefde doet...
  maandag 28 december 2020 @ 11:40:03 #145
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197016989
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:16 schreef B.ertha het volgende:
Hallo :W mijn smurfje is nu 1 jaar en 1 week oud dus ik schuif door naar dit topic. Ondanks corona hebben we een fijne verjaardag gehad.

Wel meteen een vraagje, hij gaf altijd open mond smakkers in plaats van kusjes maar dat is langzamerhand veranderd in bijten. Gelukkig heeft hij pas twee tandjes dus echt zeer doet het niet, maar hij gooit er wel veel kaakkracht in dus fijn is anders en andere kindjes vinden het niks. Hoe kunnen we dit corrigeren op een leeftijd waar 'nee' nog heel weinig indruk maakt? Afstraffing zien we ook niet zitten omdat hij het wel uit liefde doet...
Hier hetzelfde gehad, toen hebben we hem 'aaien' geleerd. En als hij het dan weer deed zeiden we: 'nee, aaien!' en dan stopte hij voor even met dat bijten. Maar toen was hij al wel wat ouder volgens mij. Met 1,5 jaar ongeveer zagen we dat hij ook gewoon wel eens beet omdat hij boos was en toen zijn we wel begonnen met 'straf' (in de box), volgens ons weet hij nu echt wel dat bijten/krabben etc niet mag.
Hij deed laatst ook zoiets bij de gastouder en toen moest hij in de hoek :') echt vijf seconden ofzo maar hij begreep wel dat het niet mocht.

En gefeliciteerd *O*
  maandag 28 december 2020 @ 13:10:56 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197019314
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:55 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, die bedoel ik. Die zouden op accupunctuur moeten werken lees ik. Ik ben helemaal niet van het alternatieve, maarja, als anderen goede ervaring ermee hebben?
Ik ben zelf enorm wagenziek en die bandjes helpen wel wat. Is op basis van acupressuur inderdaad. Ze vallen wat mij betreft iig in de categorie 'baat het niet...'. Wij hebben ook zo'n antistatische strip onder de auto hangen. Als ik ga kotsen, checkt m'n man dat ding en issie 9/10 keer idd afgesleten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 28 december 2020 @ 13:31:38 #147
208890 June.
Seriously?
pi_197020037
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:16 schreef B.ertha het volgende:
Hallo :W mijn smurfje is nu 1 jaar en 1 week oud dus ik schuif door naar dit topic. Ondanks corona hebben we een fijne verjaardag gehad.

Wel meteen een vraagje, hij gaf altijd open mond smakkers in plaats van kusjes maar dat is langzamerhand veranderd in bijten. Gelukkig heeft hij pas twee tandjes dus echt zeer doet het niet, maar hij gooit er wel veel kaakkracht in dus fijn is anders en andere kindjes vinden het niks. Hoe kunnen we dit corrigeren op een leeftijd waar 'nee' nog heel weinig indruk maakt? Afstraffing zien we ook niet zitten omdat hij het wel uit liefde doet...
Wat Ceviche zegt denk ik. Hier helpt afleiding (en herhaling) het beste.
Shine bright like a diamond.
  FOK!fossiel maandag 28 december 2020 @ 19:35:26 #148
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197032675
Laatst zo moeten lachen om het kopieergedrag.

Als ik me opmaakt (meestal doordeweeks niet veel meer dan wat matterend poeder en mascara) doe ik dat tijdens het ontbijt aan tafel of op de bank.

Laatst was ik bezig, kwam ze aangelopen en pakte een van mijn poederkwasten. Eerst druk over een (gesloten) poederdoosje wrijven en daarna over haar gezicht. :D Dat wordt later mijn make-up verstoppen ;)
Chick on a mission
pi_197034881
Bedankt. Laten aaien doen we al, dus daar gaan we dan maar mee door :s)
Mooi Keroppi :D
pi_197035235
Prot wordt een beetje wagenziek. Nog maar een paar keer moeten spugen. Het lijkt met de nieuwe auto erger te zijn (maar dat heb je niet zo snel aangepast). Rijstijl maakt ook veel uit. Beetje als een omaatje gaan rijden :P
Ik heb het zelf ook en bij sommige mensen duidelijk meer last van.
Bandjes en dergelijke geloof ik nooit zo snel in. Lijkt mij dat het vooral helpt als je erin gelooft.

Leuk dat lopen taxi! Driftbuien gaan hier ook nog komen, het begin zien we al.

Bijten gelukkig nog geen ervaring mee. Niet luisteren helaas wel }:|

Dat kopiëren is echt leuk. En dan dat blije gezicht erbij.

We hebben een kleine klimmer. Gelukkig is hij te klein om overal op te kunnen. Voorlopig alleen nog van de salontafel gevallen, en niet op zijn hoofd. En daar had hij al zijn loopauto nodig om erop te raken. Verder overal aan willen wat niet mag. Nee zeggen of streng proberen zijn levert een grote grijns op. Afleiden werkt maar de helft van de tijd. Het zijn leuke maar vermoeiende dagen zo :)
  maandag 28 december 2020 @ 20:50:17 #151
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197035607
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 20:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Prot wordt een beetje wagenziek. Nog maar een paar keer moeten spugen. Het lijkt met de nieuwe auto erger te zijn (maar dat heb je niet zo snel aangepast). Rijstijl maakt ook veel uit. Beetje als een omaatje gaan rijden :P
Ik heb het zelf ook en bij sommige mensen duidelijk meer last van.
Bandjes en dergelijke geloof ik nooit zo snel in. Lijkt mij dat het vooral helpt als je erin gelooft.

Leuk dat lopen taxi! Driftbuien gaan hier ook nog komen, het begin zien we al.

Bijten gelukkig nog geen ervaring mee. Niet luisteren helaas wel }:|

Dat kopiëren is echt leuk. En dan dat blije gezicht erbij.

We hebben een kleine klimmer. Gelukkig is hij te klein om overal op te kunnen. Voorlopig alleen nog van de salontafel gevallen, en niet op zijn hoofd. En daar had hij al zijn loopauto nodig om erop te raken. Verder overal aan willen wat niet mag. Nee zeggen of streng proberen zijn levert een grote grijns op. Afleiden werkt maar de helft van de tijd. Het zijn leuke maar vermoeiende dagen zo :)
Ik had er als kind meer last van als de auto stonk (we hadden zelf geen auto maar reden vaak met verschillende mensen mee) en nieuwere auto's stinken ook. Ruiken naar auto. Ik kan het niet goed uitleggen maar misschien helpt goed ventileren :P
pi_197035708
Haha dat stinken is heel persoonlijk. Nieuwe auto geur O+
Zou elke maand wel een nieuwe willen voor de geur.
Maar het zou kunnen ja, zullen over een paar maanden weer zien als we weer met de auto weggaan.
Het kan ook zijn dat hij er eerst weinig last van had omdat hij nog klein was en altijd sliep in de auto.
En het achteruit zitten helpt ook niet mee, maar veiligheid gaat voor.
  maandag 28 december 2020 @ 20:59:46 #153
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197035963
Grappig om al die vooruitgang te zien!
Dat wijzen en herrie maken om zn zin te krijgen herken ik! Vanavond was hij ook bezig en toen ging hij als een peuter op de grond liggen _O-
K. is net 14 maanden. Hij is helemaal dol op traplopen en daarstraks zat hij op de bank. Los staan doet hij soms en heeft hij een paar keer wat losse stapjes gezet. Op de bank overigens. Dan valt hij zacht haha.
Wagenziek is hij gelukkig (nog?) niet. Ik had er vroeger veel last van en nu alleen nog als ik achterin zit of bijvoorbeeld lees.

Vraagje;
Hoeveel flessen krijgen jullie kinderen? Wij gaven er eerst drie, maar nu hebben we al een paar dagen de avondfles niet gegeven. Hij vraagt er ook niet om, maar twijfel nu weer of hij niet te weinig binnen krijgt. Hij drinkt nu 2x 150ml gewone melk en tussendoor ook water uit z’n Munchkin. En yoghurt of soms een danoontje.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel maandag 28 december 2020 @ 21:20:16 #154
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197036885
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 20:59 schreef automatic_ het volgende:

Vraagje;
Hoeveel flessen krijgen jullie kinderen? Wij gaven er eerst drie, maar nu hebben we al een paar dagen de avondfles niet gegeven. Hij vraagt er ook niet om, maar twijfel nu weer of hij niet te weinig binnen krijgt. Hij drinkt nu 2x 150ml gewone melk en tussendoor ook water uit z’n Munchkin. En yoghurt of soms een danoontje.
Met 1 jaar zaten we op 3 flessen van 150 ml. Op de opvang geven ze vanaf 1 jaar geen fles meer en krijgen ze (naast water bij alle hapjes/maaltijden) yoghurt als zuivel.

Eerst gaven we thuis nog ‘s ochtends en ‘s avonds een fles (en ‘s middags bekertje melk). Nu geven we ook ‘s ochtends melk in de beker en ‘s avonds nog een fles. Maar dat zal binnenkort ook wel een beker melk worden. Ergens is zo’n fles stiekem makkelijk omdat je dan ook even onderuitgezakt op de bank kan zitten :@
Chick on a mission
pi_197039385
Hier krijgen ze de ene dag nog in de ochtend EN avond. De andere keer alleen ochtend, dan weer alleen avond. Beetje hoe het uitkomt, of we uitslapen, of we laat eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 28 december 2020 @ 23:38:57 #156
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197042016
Die van mij krijgt voor elk slaapje een fles :@
Hij slaapt wel goed, dat dan weer wel.
pi_197048180
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:38 schreef Ceviche het volgende:
Die van mij krijgt voor elk slaapje een fles :@
Hij slaapt wel goed, dat dan weer wel.
Boks :@

Blij dat onze opvang geen strikte grens heeft dan.
pi_197048377
Hier 's ochtends een papfles of steeds vaker bordje pap en 's avonds een fles van 180 ml voor het slapengaan. Tussendoor yoghurt.

Nu ga ik wel twijfelen want de middagfles is eraf omdat dat moest maar hij dronk hem nog altijd heel gulzig en is nu in de namiddag heel hongerig. En jullie volgen ook je eigen tempo...
We zin nu wel bezig met overstappen naar gewone melk.
pi_197048663
Bas drinkt nog een keer of 2 borstvoeding op een dag (ochtend en avond, heel soms snachts nog een keer). Bij zijn lunch een klein bekertje melk en na het eten wat yoghurt.

Driftbuien, jup. Heel fijn. Al krijsend op de grond liggen. Nee schudden en je armpjes over elkaar doen. Theatraal nephuilen. Hij trekt het hele register open als het moet.

Kerst was heerlijk. Bas heeft 1e kerstdag ontzettend veel gegeten en heerlijk aan tafel mee zitten kletsen, opa geplaagd. Heb mij echt verbaasd hoe goed het ging. 2e kerstdag waren we met zijn 3en en hadden we nogal sjiek eten van ons favoriete restaurant thuis, Bas heeft ook heerlijk mee zitten eten. Fijnproevertje :9 .
Er komen inmiddels meer en meer verstaanbare woordjes uit. De nieuwste is zijn favoriete eten, naan :9 . Hij heeft een auto-obsessie en is intens gelukkig met de Duplo graaf-auto's, maar speelt ook ineens heel zoet met de houten treinbaan.
En ik doe een _O_ voor de humor van mijn dreumes. Hij is zo vrolijk, lief en grappig O+. We hebben nu lekker vakantie en dat doet ons alle 3 wel goed. Uitslapen tot half 8, wandelen, samen spelen.
pi_197048845
Hier bij 20 maanden nog 3x per dag borstvoeding. Met het opstaan 's ochtends, voor het middagslaapje en voor het slapen gaan. En soms als ze hard valt of als ze overprikkeld is. Maar volgens mij komt er geen 150ml per keer meer uit. :') Ze krijgt af en toe yoghurt en soms een glas melk.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197048896
Die illusie heb ik hier ook niet meer Rebubbled _O- . Het duurt echt aanzienlijk langer voor ik een toeschietreflex heb en Bas drinkt ook niet zo lang meer. Maar het blijft een fijn knuffelmoment.
pi_197049083
We zijn nog niet eens helemaal over naar gewone melk. Die drinkt hij uit een beker bij ontbijt en lunch.

We waren goed op weg met afbouwen, de flessen werden steeds kleiner maar ineens dronk hij weer meer. Ik weet soms ook niet wat best te doen.

Weet iemand waarom dat flessen afbouwen MOET? Waarom bv blijven geven wel kan maar kv not done is?
pi_197049217
Als het aan Lily ligt duurt de ochtendsessie bijna een uur. :') "Volgende? ..Volgende? .. Volgende?" Hoeveel denk je dat ik er heb? :P Vanochtend vroeg ze het zelfs aan mijn vriend nadat ik vertelde dat de bar gesloten was. "Papie, borstje?" In de middag en avond is het echt maar een paar minuten en dan ligt ze te tukken.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197049289
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:37 schreef Bottoms_up het volgende:
We zijn nog niet eens helemaal over naar gewone melk. Die drinkt hij uit een beker bij ontbijt en lunch.

We waren goed op weg met afbouwen, de flessen werden steeds kleiner maar ineens dronk hij weer meer. Ik weet soms ook niet wat best te doen.

Weet iemand waarom dat flessen afbouwen MOET? Waarom bv blijven geven wel kan maar kv not done is?
Borstvoeding stemt zich af op de behoefte van het kind op dat moment en bouwt zichzelf af. Als ik Lily 200ml aan borstvoeding zou aanbieden, dan gaat dat er zeker weten in. Maar dat gebeurt niet. Je wil vooral voorkomen dat melk andere voedselbronnen gaat vervangen en dat de ratio calcium vs ijzer een beetje in balans is.

Soms drinken ze ook even wat meer melk wanneer er een tand komt en eten zeer doet. Dan is zo'n melk maaltijd wel lekker natuurlijk.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197049545
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:48 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Borstvoeding stemt zich af op de behoefte van het kind op dat moment en bouwt zichzelf af. Als ik Lily 200ml aan borstvoeding zou aanbieden, dan gaat dat er zeker weten in. Maar dat gebeurt niet. Je wil vooral voorkomen dat melk andere voedselbronnen gaat vervangen en dat de ratio calcium vs ijzer een beetje in balans is.

Soms drinken ze ook even wat meer melk wanneer er een tand komt en eten zeer doet. Dan is zo'n melk maaltijd wel lekker natuurlijk.
Op zich geloof ik niet dat het zo dramatisch verschilt dat het vanaf 1 jaar ineens ongezond is. Wij proberen hem te volgen. Dus als hij meer eet krijgt hij minder melk. Ik heb voorlopig geen zin om er een hele strijd van te maken. Hij blijft bijvoorbeeld leuk 2 uur miepen 's avonds als de fles te klein was.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 december 2020 @ 10:13:37 #166
148247 taxibabe
pi_197049769
Thomas heeft altijd grote honger en krijgt 's morgens een flinke papfles van 250cc en 's avonds een fles (210) voor het slapen, beide langzaam over naar gewone melk, op dit moment gaat er nog 1 schep KV in. Bij de boterhammen 's middags krijgt hij thee. De rest van de dag heeft hij een rietjesbeker met water tot zijn beschikking (soms krijgt hij appelsap aangelengd met water). En meestal krijgt hij na het avondeten ook nog een beetje griekse yoghurt.
pi_197051150
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:37 schreef Bottoms_up het volgende:
We zijn nog niet eens helemaal over naar gewone melk. Die drinkt hij uit een beker bij ontbijt en lunch.

We waren goed op weg met afbouwen, de flessen werden steeds kleiner maar ineens dronk hij weer meer. Ik weet soms ook niet wat best te doen.

Weet iemand waarom dat flessen afbouwen MOET? Waarom bv blijven geven wel kan maar kv not done is?
Ik vermoed dat het WHO advies om tot het 2e levensjaar borstvoeding te geven daar ook wat mee te maken heeft.
pi_197052160
Niks moet. Er is ook nutrilon voor 2+. Lekker doen wat je fijn vindt en wat past. Nodig hebben zullen ze het vast niet, maar lekker belangrijk. Zolang ze niet te dik worden en niet meer dan die 300cc drinken is het toch prima?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197052820
We zitten nu dus wel boven die 300cc. Te dik zal niet zo snel gebeuren. Afbouwen blijft het plan. Hij krijgt eerst ander eten, dan iets later een flesje (120).
We waren bijna van de ochtend fles af maar ineens ontbijt hij amper meer. En dat is 12 uur na zijn laatste fles dus vol zit dat buikje niet.

Sneller afbouwen gaat een enorme strijd worden waar ik echt tegenop zie. En daar heb ik wel een reden voor nodig en niet gewoon omdat het in de richtlijnen staat.

Tot nu toe nog geen gezeik van het CB gehad maar die zien we in februari pas weer.
pi_197054563
Ontbijt is hier een bordje met broodjes erop, een half ei en wat stukjes fruit.
Aan het eind ligt er een boterham, kwart ei en fruit op de grond. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197055268
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:07 schreef Ticootje het volgende:
Ontbijt is hier een bordje met broodjes erop, een half ei en wat stukjes fruit.
Aan het eind ligt er een boterham, kwart ei en fruit op de grond. :D
Zo gaat t de meeste maaltijden ja. Geef je het hun ook op een bord? Gaat dat?
Als we er iets van zeggen gaat hij heimelijk doen alsof hij wat in zijn mond steekt, om daarna langzaam zijn hand naar de rand van het tafelblad te bewegen en het subtiel te laten vallen. Inclusief heel onschuldige blik. En dan zou je eigenlijk niet mogen lachen ermee :D
  FOK!fossiel dinsdag 29 december 2020 @ 13:40:40 #172
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197055546
Hier wordt (voorlopig nog) heel weinig op de grond gegooid. De kleine veelvraat gooit het liever bij zichzelf naar binnen :D

Als er iets valt dat wordt er naar de grond gewezen en hard "Oh-oh! Eten!" geroepen. Kortom: of wij het maar even willen oprapen 8-)
Chick on a mission
pi_197056046
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:40 schreef Keroppi het volgende:
Hier wordt (voorlopig nog) heel weinig op de grond gegooid. De kleine veelvraat gooit het liever bij zichzelf naar binnen :D

Als er iets valt dat wordt er naar de grond gewezen en hard "Oh-oh! Eten!" geroepen. Kortom: of wij het maar even willen oprapen 8-)
Heerlijk als ze goed eten. Hier kunnen we er echt van genieten als hij eens flink met smaak eet.

Gooien is hier de standaard. Met alles wat hij even niet moet hebben, dus niet alleen eten. Wil hij met iets anders spelen dan wat hij vast heeft, keilt hij het weg. Drinken aan de 360° beker is een paar slokjes en dan beker tegen de grond. Hij kan redelijk goed aan een open beker drinken maar zolang hij dit doet is dat alleen met onze hulp.
pi_197059182
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:30 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Zo gaat t de meeste maaltijden ja. Geef je het hun ook op een bord? Gaat dat?
Als we er iets van zeggen gaat hij heimelijk doen alsof hij wat in zijn mond steekt, om daarna langzaam zijn hand naar de rand van het tafelblad te bewegen en het subtiel te laten vallen. Inclusief heel onschuldige blik. En dan zou je eigenlijk niet mogen lachen ermee :D
Yep. Ikea bordjes.

Ik lach er niet om, want het is niet grappig. Ik raap het ook niet op.

Grappig die melk discussie wel. Wij zijn overgestapt naar kv toen ze 14 maanden waren :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:48 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197059712
Ik lach er ook niet meer om. Bij de eerste wel denk ik, maar ben 't inmiddels zo beu om 70% van de dag een schoonmaker en opruimer te zijn :+ maar soit, 't gaat weer over.

Hier is dreumes wel aan de zware kant, maar zonder fles slaapt ze snachts niet, en die slaap kunnen we beiden te goed gebruiken om daar iets aan te veranderen.
Zelfde reden dat middelste nog een speen gebruikt om in slaap te vallen. Joe! I need to sleep, zodat ik overdag geen inzinking krijg als al het ontbijt op de grond wordt geveegd :')

*O*

Ik pick nog maar weinig battles de laatste tijd, worden we allemaal gelukkiger van
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197059784
Whahahaha. Ja spenen. Als ze 16 zijn kunnen ze vast zonder. Ik maak me niet druk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2020 @ 17:47:27 #177
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197063749
Onze gastouder doet wat wij willen, geeft soms wel advies maar verder niet. Heel fijn.
Bij het cb zeiden ze eerder dat de nachtfles een slecht idee was maar dat advies hebben we maar genegeerd want slaap. Al kan er zeker wel melk vanaf want het is eigenlijk wel veel en overdag eet hij niet zoveel :@

Op de grond liggen krijsen is wat minder geworden, hij doet nu over z'n hoofd wrijven alsof hij pijn heeft en kijkt dan zielig maar vergeet vaak de Schwalbe die eraan vooraf moet gaan :')
pi_197064573
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:47 schreef Ceviche het volgende:
Onze gastouder doet wat wij willen, geeft soms wel advies maar verder niet. Heel fijn.
Bij het cb zeiden ze eerder dat de nachtfles een slecht idee was maar dat advies hebben we maar genegeerd want slaap. Al kan er zeker wel melk vanaf want het is eigenlijk wel veel en overdag eet hij niet zoveel :@

Op de grond liggen krijsen is wat minder geworden, hij doet nu over z'n hoofd wrijven alsof hij pijn heeft en kijkt dan zielig maar vergeet vaak de Schwalbe die eraan vooraf moet gaan :')
Nachtfles heeft denk dan meer te maken dat het misschien kan zorgen voor tandbederf?

Een andere reden kan ik niet bedenken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2020 @ 18:49:37 #179
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197065696
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 18:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nachtfles heeft denk dan meer te maken dat het misschien kan zorgen voor tandbederf?

Een andere reden kan ik niet bedenken.
Volgens mijn man was het omdat het in totaal te veel was want hij krijgt ook een avondfles :@
En toen hebben we wel geprobeerd om af te bouwen maar toen hadden we een boos kind dus toen toch mee doorgegaan.
Maar dat is inmiddels ook alweer een paar maanden geleden dus wellicht weer een poging waard.
pi_197066357
Hoelaat is de avond fles?
Wij geven die slaapfles als wij naar bed gaan, zo rond 22 / 23. Daar slapen ze op tot 6.

Het boeit ze dan geen reet wat erin zit 150 / 180 / 200. Dus we doen 120 of 150.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2020 @ 20:40:51 #181
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197069471
Grappig zeg, al die verschillen!
Moet zeggen dat hier het afbouwen en overstappen van BV naar FV en daarna naar gewone melk erg makkelijk ging. Gewone melk wel een beetje warm maken, maar dat snap ik. Ik vind echte koude melk ook niet lekker.
En er beland bijna nooit iets op de grond (althans, brood) want dat vind hij te lekker. Warm eten is wisselend, hoe zn humeur is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_197069584
Oh normale melk drinken ze ook. Maar het maakt echt geen verschil qua kcals hoor.

In poeder zit nog het een en ander aan vitamine en mineralen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2020 @ 23:06:34 #183
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197075912
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Hoelaat is de avond fles?
Wij geven die slaapfles als wij naar bed gaan, zo rond 22 / 23. Daar slapen ze op tot 6.

Het boeit ze dan geen reet wat erin zit 150 / 180 / 200. Dus we doen 120 of 150.
Hij krijgt rond 20 uur 200 ml, en als wij naar bed gaan (rond 12) een kleiner flesje van 150. En in de middag voor de middagslaap ook 150.
Dus wel vrij veel voor 18 maanden. Zeker als ik lees dat sommige kdv's geen melk meer geven na 1 jaar.
pi_197079921
Hier krijgt kindje van 20 maanden 4x bv per dag. Ik heb geen idee hoeveel ze dan precies drinkt. Op de opvangdagen krijgt ze een glas (koe)melk tijdens de lunch en thuis krijgt ze af en toe yoghurt als toetje.

Verder eet ze heel slecht. Ze eet gemiddeld per dag:
Ontbijt: halve boterham met beleg
Tussendoor: paar hapjes fruit
Lunch: halve boterham met beleg
Tussendoor: (ontbijt)koekje
Avondeten: het vlees of de kip (groente/ rijst/ aardappel is bah)
Toetje: yoghurt/ appelmoes/ knijpfruit

En daarnaast dus vaak zo'n 4x bv.
pi_197080250
Wat is Lily trouwens groot geworden rebubbled! Is wel leuk om te zien als je de foto's vergelijkt. We merken het niet echt op, omdat we ze dagelijks zien, maar als je zo terugkijkt naar de foto's zie je wat voor ontwikkelingen ze hebben doorgemaakt binnen een jaar.

M is helaas niet zo van het stilzitten, dus onze kerstboomfoto's zijn mislukt :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door CaVaBien op 30-12-2020 08:54:51 ]
pi_197081706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 00:57 schreef CaVaBien het volgende:
Wat is Lily trouwens groot geworden rebubbled! Is wel leuk om te zien als je de foto's vergelijkt. We merken het niet echt op, omdat we ze dagelijks zien, maar als je zo terugkijkt naar de foto's zie je wat voor ontwikkelingen ze hebben doorgemaakt binnen een jaar.

M is helaas niet zo van het stilzitten, dus onze kerstboomfoto's zijn mislukt :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De link doet het niet!

Ja ze is echt een kind nu. Zo raar. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197083718
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 02:49 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

De link doet het niet!

Ja ze is echt een kind nu. Zo raar. :D
Ooh nu wel als het goed is :D
pi_197087965
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:02 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ooh nu wel als het goed is :D
Jeeetje wat is zij ook gegroeid! En wat een leu jurkje. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197090116
Mooi kindje Cava!

Hier nog één keer borstvoeding en heel soms op de opvang een fles melk, als hij aangeeft dat hij dat graag wil of als hij erg huilerig is.
Verder drinkt hij best veel melk/karnemelk want water is meh.

't Kind heeft weer een aantal superleuke updates gehad.
- Hij 'vertelt' wat er is gebeurd. Dus komt naar je toe als hij gevallen is (en al getroost is door de andere ouder) om te vertellen 'boem!' en dan op zijn hoofd te wrijven. En hij vertelt meermaals per dag dat 'oma!' er was, hij wijst dan naar de bank, waar ze heeft gezeten, hobbelt vervolgens naar de achterdeur 'oma!' 'auto!'. Echt schattig :)
- Hij kan op de eetkamerstoel bij de tafel klimmen en vindt het fantastisch om daar te zitten spelen.
- Hij wil de hele dag liedjes met gebaren zingen. Niet dat hij zelf zingt :{w maar hij commandeert net zolang totdat wij voor de zoveelste keer 'zo gaat de molen' zingen :+

Het wordt al zo'n peuter he O+
  FOK!fossiel woensdag 30 december 2020 @ 13:23:50 #190
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197090759
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:09 schreef BobbyMcGee het volgende:

Niet dat hij zelf zingt :{w maar hij commandeert net zolang totdat wij voor de zoveelste keer 'zo gaat de molen' zingen :+

Ohja. Hier wordt “Hi hi ha ha” geroepen, als teken dat wij “Zag twee beren broodjes smeren” moeten zingen ;)
Chick on a mission
pi_197091238
CaVa, wat een prachtige dreumesdame O+
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:09 schreef BobbyMcGee het volgende:

- Hij wil de hele dag liedjes met gebaren zingen. Niet dat hij zelf zingt :{w maar hij commandeert net zolang totdat wij voor de zoveelste keer 'zo gaat de molen' zingen :+

Het wordt al zo'n peuter he O+
Bas doet de bewegingen met mijn handen _O-. In de maneschijn is favoriet momenteel.

En commandeer-dreumes, inderdaad. Gisteren kreeg ik een duploblokje in mijn hand geduwd en werd mijn hand vervolgens naar een auto getrokken waar het blokje in moest. Of aan mijn broek trekken dat ik mee moet omdat ik ergens naar moet kijken. En vooral 'die!' inclusief wijzende handjes (en boos worden als wij eerder die zeggen dan hij doet :P )
pi_197091329
Ja, precies! Die komt hier ook regelmatig voorbij :D
Alhoewel wij de tekst hebben aangepast:

" 'k Zag een papa billen smeren, oh het was een wonder,
't was een wonder boven wonder dat die papa zo goed kon smeren"


Zo hebben we ook op de wijs van 'varen, varen over de baren'
" Smeren, smeren, over de billen! Smeren, smeren, over je bips.
Want als je niet je billen smeert, krijg je rode billetjes'


Needles to say dat de man er nogal van houdt om enorme lagen billencreme te smeren zodra 't kind een schone luier krijgt ondanks dat er zelden tot nooit sprake is van luieruitslag (maar volgens hem is dat het geval omdát hij smeert) :')
pi_197091423
Ik had het idee hier dat de eczeem weer erger werd nu het herfst / winter werd. Maar ook in de zon blijven er plekken bijkomen bij Koos. Ik smeer me weer een ongeluk met m.

Ik twijfel nu om toch eens te laten uitzoeken waar het vandaan komt. Ik ken dit totaal niet van mn andere kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197091901
Hier ook meer eczeem in winter en hete zomer.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197091938
Hier is 't erfelijk iets. Eczeem hebben ze allemaal, maar vooral oudste en jongste. Middelste astma
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197092144
Het is een hele poos weggeweest. Nu kwam het opeens weer op net voordat we weg gingen, dus ik had de tube maar alvast meegenomen.

Maar de vlekken zitten nu weer over zn hele buikje.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze hier anders eten. Meer pasta’s enzo. Misschien hangt het aan iets van tomaat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf woensdag 30 december 2020 @ 14:51:36 #197
148247 taxibabe
pi_197094483
Oh dat meetrekken aan de hand doet meneer ook! Wij noemen het 'by proxy' _O- De kat en hond aaien via ons bv. En ons meetrekken naar de achterdeur dat hij naar buiten wil en boos worden als dat niet kan omdat het regent of nog donker is.

Thomas had als baby eczeemplekjes op zijn buik, maar nu heeft hij het ook af en toe in zijn knieholtes. Ik smeer het dan gelijk in met bepanthen. Ik had het ook als kind in mijn knieholtes en elleboogholtes. Gelukkig gaat nu nog snel weg met die bepanthen.

Gisteravond was nog wel heel schattig, we hadden gebadderd en na het afdrogen zei ik 'zoo..klaar!' en hij zei 'kla!' O+
pi_197094860
Zodra we opstaan nu willen ze naar buiten. Ze drinken een fles bij ons in bed, dan roepen ze Leyla, die komt ze halen en haalt ze uit de zakken. Dan gaan ze even met Leyla op de tablet kijken.

Wij kleden aan en pakken ze daarna op, schone luier en wat kleertjes en hop, lekker naar buiten.

Ik wil hier blijven wonen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197107981
Liedjes zingen zijn hier ook een hit. Nog weinig gebaren erbij maar hij gaat zittend dansen.

We ontdekken vaak dat we een andere versie van hetzelfde liedje kennen. Dan beginnen we iets te zingen en ineens huh... Wat zing jij nu? :)

Nederlandse Amerikaan is nu even favoriet. Dan zit hij bij mij en doen we de bewegingen erbij.
  FOK!fotograaf donderdag 31 december 2020 @ 09:49:48 #200
148247 taxibabe
pi_197125736
Muziek is hier sowieso een hit, we zingen ook wel samen kinderliedjes, maar gewoon muziek draaien vindt meneer leuker. Favoriet zijn Rammstein, Muse, System of a Down en Queens of the Stoneage _O-
Dan gaat hij echt los met swingen! _O_ ^O^
pi_197128133
Jaa hier is de dreumes ook dol op muziek, danst en zingt met alles mee O+ ik geniet er zo van!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 31 december 2020 @ 12:46:49 #202
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197130344
Koert fluistert sinds een paar dagen tegen ons :D
Hij spreekt pas een paar woorden dus het is alleen psspsspsspsss maar zo schattig :D
Kent nu wel elke dag wat nieuwe woorden dus gaat wel sneller nu :)
pi_197130864
Muziek is hier ook favo. Auto vliegtuug van Rowwen Heze en uit de top 2000 pikte hij Black Betty op (pamdadam!)

Dansen met beweegliedjes (ik loop ik loop, handen omhoog) en bewegen emt het nijntje beweeg abc. De laatste heb ik op een kastdeur gehangen en daar rent hij af en toe naartoe en gaat dan heel enthousiast op 1 been staan, of rondjes draaien.

Maar duidelijk dat we bijna naar het volgende topic moeten, man om man hij is echt bijna 2.NIET luisteren, buiten ineens wegfietsen, nog meer niet luisteren, lekker zn eigen gang gaan... Ben blij als hij weer naar de opvang mag ;)
Maar verder ook lief, aanhankelijk, heel gevoelig en heul grappig!
  FOK!fotograaf donderdag 31 december 2020 @ 14:29:32 #204
148247 taxibabe
pi_197132890
Jaa, hij pikte hier Proud Mary van Ike en Tina Turner op!
pi_197164958
Vandaag waren meerdere mensen helemaal weg van de tweeling. Hoelang zou zoiets nou blijven? Waar kom het keerpunt dat mensen het leuk vinden of irritant?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 10:24:37 #206
447051 crew  Peejtur
pi_197169318
Hier is de minidiscoserie helemaal hot. Maar ook alweer over 2 maanden 2 jaar en dat merken we idd ook al.
pi_197170428
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:24 schreef Peejtur het volgende:
Hier is de minidiscoserie helemaal hot. Maar ook alweer over 2 maanden 2 jaar en dat merken we idd ook al.
Ow ja dat vindtie hier ook leuk, maar ik was er zelf zat van!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:59:12 #208
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197171298
Koert houdt van Bassie en Adriaan liedjes, en de categorie baby shark.
Voordeel is dat hij meer probeert te praten in de hoop zelf YouTube of Google aan te krijgen (doen wij meestal dmv spraakbesturing).
Ik kan er wel mee leven hoor, alleen wel irritant als het per ongeluk aangaat en je zet het uit en je dreumes zich dan krijsend ter aarde laat storten }:|
pi_197177442
Leuk al die zingende kindjes O+

M zingt ook graag mee. Vooral de wielen van de bus en in de maneschijn zijn favorieten :D

Hoeveel uur slapen jullie kindjes trouwens gemiddeld op een dag?
M doet al sinds het begin van de laatste lockdown geen middagdutjes meer. Dat is toch te vroeg voor een dreumes van 21 maanden?

Ze sliep eerst van 13:00 tot 15:00 uur en 's avonds van 20:30 tot 07:30 uur.

Nu worden de middagdutjes overgeslagen en slaapt ze 's avonds van 19:30 tot 08:00 uur. Uiteraard wel met melkdrink onderbrekingen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door CaVaBien op 02-01-2021 22:08:59 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:53:18 #210
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_197178586
Oei, slaapt ze overdag helemaal niet meer? Bless you. ;(

Hier wordt 1,5 tot 3 uur overdag geslapen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197180787
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:53 schreef Mariposas het volgende:
Oei, slaapt ze overdag helemaal niet meer? Bless you. ;(

Hier wordt 1,5 tot 3 uur overdag geslapen.
Nee ze doet helemaal geen dutjes meer overdag. De afgelopen week was ik vrij en had ik gehoopt op wat me-time in de middag, maar het liep dus anders :P

Ik moet zeggen dat het een hele omschakeling is en ik het wel zwaar vind om haar een hele dag bezig te houden zonder zelf een adempauze te hebben. Vanaf maandag wordt het al helemaal zwaar, aangezien we dan een volledige werkdag moeten zien te combineren met een volledige dag M vermaken.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:20:53 #212
208890 June.
Seriously?
pi_197181189
Ja lijkt me ook pittig Cavabien. Hier lijkt met 13 maanden 1 of geen slaapje nog ver weg..

Vandaag een slaapmarathon: ochtend van 9.30u tot 12u en van 15u tot 17.30u :o :') En dan ook weer kapotmoe om 19u, dus dan ligt hij er weer in..

Soms ook lastig. Ben dan zo aan huis gebonden. Gelukkig kunnen we toch niet veel.
Shine bright like a diamond.
  zondag 3 januari 2021 @ 01:05:45 #213
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_197184002
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:09 schreef CaVaBien het volgende:
Leuk al die zingende kindjes O+

M zingt ook graag mee. Vooral de wielen van de bus en in de maneschijn zijn favorieten :D

Hoeveel uur slapen jullie kindjes trouwens gemiddeld op een dag?
M doet al sinds het begin van de laatste lockdown geen middagdutjes meer. Dat is toch te vroeg voor een dreumes van 21 maanden?

Ze sliep eerst van 13:00 tot 15:00 uur en 's avonds van 20:30 tot 07:30 uur.

Nu worden de middagdutjes overgeslagen en slaapt ze 's avonds van 19:30 tot 08:00 uur. Uiteraard wel met melkdrink onderbrekingen :P
Is toch heerlijk! Sommige kinderen hebben dat middagdutje helemaal niet nodig.

Onze derde nu net drie al 1,5 jaar niet meer. Prima, ze zegt ook om 19:30, ik wil slapen. Ok, hup en kus en tot morgen. Als we toevallig eens overdag met haar een flink stuk autorijden dan slaapt ze wel, om vervolgens s’avonds moeilijker te gaan slapen.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 08:10:13 #214
447051 crew  Peejtur
pi_197184763
Wat ik nu wel irritant vindt, is dat ze als ze ook maar een seconde op iets moet wachten, ze gelijk zielig gaat doen e soms dramatisch. Het zal erbij horen maar dat is zo :{w }:| 8)7
  FOK!fotograaf zondag 3 januari 2021 @ 09:04:18 #215
148247 taxibabe
pi_197184920
Hier gaat meneer tegenwoordig grommen als hij iets niet mag of niet wil doen. :')
  zondag 3 januari 2021 @ 10:54:28 #216
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197185821
Koert slaapt in de middag anderhalf uur, vorige week een slaapje overgeslagen en dat ging op zich wel goed (wel wat vroeger naar bed 's avonds), maar ook van de week gehad dat hij echt niet wilde slapen en hij daarna een paar uur alleen nog maar huilde en boos was en toen hebben we om 5 uur alsnog een slaapje laten doen :') en gewoon slapen hè, 's avonds, dat ook nog.
Hij gaat nu wel richting 7-7 slapen, moeten wij nog wel aan wennen :@
  zondag 3 januari 2021 @ 13:17:22 #217
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197187845
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:20 schreef June. het volgende:
Ja lijkt me ook pittig Cavabien. Hier lijkt met 13 maanden 1 of geen slaapje nog ver weg..

Vandaag een slaapmarathon: ochtend van 9.30u tot 12u en van 15u tot 17.30u :o :') En dan ook weer kapotmoe om 19u, dus dan ligt hij er weer in..
Soms ook lastig. Ben dan zo aan huis gebonden. Gelukkig kunnen we toch niet veel.
Even bij tanken na de feestdagen haha. Hoe laat in de ochtend zijn jullie wakker?

Hier, 14mnd, is het heel wisselend. Al slaapt hij wat langer uit en daardoor lijkt alles ook op te schuiven. Maar gisteren wilde we voor één lang middag slaapje gaan, maar toen heeft hij gewoon twee uur wakker in bed gelegen. Althans, soms was het ben stil en daarna hoorde we hem weer brabbelen.

Vanmorgen 10.30-11.30 en dan rond 15.00 gaat hij weer eventjes.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_197187905
Lily kondigt zelf rond 12.30 aan 'Mama, borstje. Na'boven, slapen.' en hobbelt dan de trap op. 's Avonds is ze een stuk minder enthousiast. Ze slaapt overdag veelal een uur. En van 20.30 tot 8.00, geen onderbreking.

Hier heeft de wissel van slaapzak naar dekbed wonderen gedaan voor de kleine slaapregressie waar we even in zaten. Ze was 's nachts vaak gefrustreerd aan het piepen en snikken. Dat maakte haar dan helemaal wakker. Nu piept ze niet meer. De slaapzak was niet meer comfortabel denk ik?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197211685
Boys

Ik meld me hier ook maar eens. Mijn baby is inmiddels dreumes :o
pi_197224413
Ah gefeliciteerd!!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:59:23 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197224549
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:22 schreef Rebubbled het volgende:
Lily kondigt zelf rond 12.30 aan 'Mama, borstje. Na'boven, slapen.' en hobbelt dan de trap op. 's Avonds is ze een stuk minder enthousiast. Ze slaapt overdag veelal een uur. En van 20.30 tot 8.00, geen onderbreking.

Hier heeft de wissel van slaapzak naar dekbed wonderen gedaan voor de kleine slaapregressie waar we even in zaten. Ze was 's nachts vaak gefrustreerd aan het piepen en snikken. Dat maakte haar dan helemaal wakker. Nu piept ze niet meer. De slaapzak was niet meer comfortabel denk ik?
Oh wauw misschien is dat dan de oplossing! Ik neem deze even mee, vanavond eens proberen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197225945
N. ook aan het miepen 's nachts? Ik had het idee dat Lily soms zich vast rolt in de slaapzak of het te warm/koud heeft erin. Nu kan ze zelf haar temperatuur regelen. Maar ik vind het wel vet spannend hoor! Ze is nu 20 maanden en dat is eigenlijk te vroeg.. Ik ben de hele tijd panisch dat ze stikt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:25:15 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197226383
Ja is te vroeg inderdaad, volgens de regels. Ik denk dat je zelf wel goed weet hoe veilig het is, of ze veel zakt of rolt. Bij Noor kan 't wel, goed de onderkant instoppen.

Alex lag al veel eerder onder 't dekbedje. ik heb wel een wollen, maar dat helpt niks tegen re breathing.

En ja miepen en piepen en draaien en inderdaad vaak vastgedraaid.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:25:55 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197226398
Ze slaapt bij jullie toch? Dat scheelt ook een hoop
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fotograaf woensdag 6 januari 2021 @ 09:50:27 #225
148247 taxibabe
pi_197240270
Poeh ik heb hier een dreumes die volledig zijn eigen plan trekt.. Als we buiten zijn en we gaan links dan gaat hij rechts. En dan ook gewoon weglopen bij ons. Handje trekt hij gewoon los en lopen maar. :') En echt boos worden als hij dus de andere kant op moet, gewoon grommen en zich op de grond laten vallen.. :X
Gisteren haalde ik hem uit de auto en zette hem op de grond, loopt hij zo weg! :N
Pff .. weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. Het enige wat werkt is op de arm pakken dan, gelukkig duurt de boosheid dan niet zo lang. Op de benen zetten en sturen werkt niet, hij blijft zich lostrekken en proberen de andere kant op te lopen, hij geeft echt niet op.
pi_197242072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:25 schreef pinquit het volgende:
Ze slaapt bij jullie toch? Dat scheelt ook een hoop
Yes we zijn nog steeds roomies. Ze heeft soms in de nacht nog de behoefte om even te checken of we er ook nog zijn. Dat zou dwnk ik huilbuien en gebroken nachten opleveren als ze elders lag. N. ook bij jullie toch? En A.? Slaapt die op een eigen kamer?

Vannacht werd ze wakker en toen was het 'Mammie? Eten? Slokje water?'. Toen ik vroeg wat ze dan wilde eten was het 'Banaantje.'. Ik had geen zin in weer een uur drama, dus banaan gehaald. Die ging er gulzig in samen met een lading water. Daarna ging ze zelf weer liggen en slapen. Ze eet de laatste dagen ook echt veel. Dubbele porties. Misschien is het tijdelijk even tijd voor een nachtsnack.

Taxi, daar had Lily in het begin van het lopen ook een handje van. Dat vond ik echt lastig. Een totaal ongeleid projectiel dat nergens naar wilde luisteren/het niet begreep. Ik heb consequent volgehouden 'je blijft op de stoep/houdt mijn hand vast/blijft in mijn buurt etc OF je gaat in de wagen/ik til je op'. En dat ook uitspreken. 'We gaan oversteken. Hou je mijn hand vast of zal ik je optillen?' Nu luistert ze goed.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:16:58 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197242260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:02 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Yes we zijn nog steeds roomies. Ze heeft soms in de nacht nog de behoefte om even te checken of we er ook nog zijn. Dat zou dwnk ik huilbuien en gebroken nachten opleveren als ze elders lag. N. ook bij jullie toch? En A.? Slaapt die op een eigen kamer?

Vannacht werd ze wakker en toen was het 'Mammie? Eten? Slokje water?'. Toen ik vroeg wat ze dan wilde eten was het 'Banaantje.'. Ik had geen zin in weer een uur drama, dus banaan gehaald. Die ging er gulzig in samen met een lading water. Daarna ging ze zelf weer liggen en slapen. Ze eet de laatste dagen ook echt veel. Dubbele porties. Misschien is het tijdelijk even tijd voor een nachtsnack.

Taxi, daar had Lily in het begin van het lopen ook een handje van. Dat vond ik echt lastig. Een totaal ongeleid projectiel dat nergens naar wilde luisteren/het niet begreep. Ik heb consequent volgehouden 'je blijft op de stoep/houdt mijn hand vast/blijft in mijn buurt etc OF je gaat in de wagen/ik til je op'. En dat ook uitspreken. 'We gaan oversteken. Hou je mijn hand vast of zal ik je optillen?' Nu luistert ze goed.
A slaapt sinds 3,5 pas op eigen kamer en vindt dat ju ook heerlijk. N bij ons en ik zou niet anders willen, stel je voor dat je 's nachts je bed uit moet.
Die banaan had ik overigens ook gewoon gehaald, wat mooi dat ze zo goed kan aangeven wat ze wil! Echt zo waardevol vind ik dat (evenals het smiddags aangeven dat ze naar bed wil, echt zo goed!).

En ja Taxi, herkenbaar die koppigheidsdrama. Soms kan het gewoon even niet anders, maar misschien helpt het wel om het soms wel te laten leiden door hem. Dus in een situatie dat het wel kan ;)
N wil dus steeds op straat lopen :') dan maar even naar een plek waar geen straat is.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197243534
Onze tweeling slaapt ook bij ons. Als we wakker worden dan hoef ik alleen even “sssssss” te doen.

Soms slapen we even op de kamer van Leyla, dan kunnen we ook nog even wat kletsen als we naar bed gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 7 januari 2021 @ 07:39:14 #229
148247 taxibabe
pi_197260755
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:02 schreef Rebubbled het volgende:
Taxi, daar had Lily in het begin van het lopen ook een handje van. Dat vond ik echt lastig. Een totaal ongeleid projectiel dat nergens naar wilde luisteren/het niet begreep. Ik heb consequent volgehouden 'je blijft op de stoep/houdt mijn hand vast/blijft in mijn buurt etc OF je gaat in de wagen/ik til je op'. En dat ook uitspreken. 'We gaan oversteken. Hou je mijn hand vast of zal ik je optillen?' Nu luistert ze goed.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:16 schreef pinquit het volgende:
En ja Taxi, herkenbaar die koppigheidsdrama. Soms kan het gewoon even niet anders, maar misschien helpt het wel om het soms wel te laten leiden door hem. Dus in een situatie dat het wel kan ;)
N wil dus steeds op straat lopen :') dan maar even naar een plek waar geen straat is.
Oh gelukkig, vrij normaal gedrag dus 8-) Mijn man herkende het totaal niet van zijn andere 2 kinderen toen zij klein waren.
Maar gewoon consequent zijn en blijven benoemen is the trick dus. Ook dit is blijkbaar een faaaaase...
Het wordt denk ik vooral optillen dan, want hij trekt zijn handje gewoon los, zijn handje is nog te klein om zo stevig vast te pakken. In nieuwe situaties houdt hij overigens wel mijn hand redelijk goed vast. Het is vooral in de buurt en de route van de hond uitlaten dat hij zijn eigen gang wilt gaan. Op het veld waar de hond los mag lopen laat ik hem ook zijn eigen gang gaan. Op de weg terug naar huis wil hij dus teruglopen naar dat veldje.. :')
pi_197261637
In die situatie hielp optillen goed bij Lily, want ze wilde juist lopen. Dus constant herhalen 'handje of tillen?'. :D Kleine boeven.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf donderdag 7 januari 2021 @ 10:53:53 #231
148247 taxibabe
pi_197262823
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:37 schreef Rebubbled het volgende:
In die situatie hielp optillen goed bij Lily, want ze wilde juist lopen. Dus constant herhalen 'handje of tillen?'. :D Kleine boeven.
Boefjes zijn het zeker!
Vandaag wandelde Solex de kat mee naar het veldje. Daar moest meneer natuurlijk achteraan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:23:24 #232
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197264272
Koert rent buiten ook achter de kat aan :D ook voor het slapengaan moet hij altijd even gedag zeggen tegen de kat die dan op ons bed slaapt. Hij wil trouwens nooit wanten of een muts aan }:| hartstikke koud maar blijkbaar is alles beter dan handgevangenis of een hoofddeksel. Sjaal vindt hij wel okee :s)
pi_197264944
Onze tweeling loopt eigenlijk niet buiten. Dan tillen we ze of ze zitten in de wagen.
(Ze hebben niet eens schoenen :D)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197265093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:02 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Vannacht werd ze wakker en toen was het 'Mammie? Eten? Slokje water?'. Toen ik vroeg wat ze dan wilde eten was het 'Banaantje.'. Ik had geen zin in weer een uur drama, dus banaan gehaald. Die ging er gulzig in samen met een lading water. Daarna ging ze zelf weer liggen en slapen. Ze eet de laatste dagen ook echt veel. Dubbele porties. Misschien is het tijdelijk even tijd voor een nachtsnack.
Zitten we in dezelfde fase met de dreumessen? :o Wij hebben nu al een paar nachten op en af een goede en dan ineens weer een terrornacht. Bas wenst dan continu te drinken, bij mij te liggen, weigert te slapen. Vannacht was het ook weer raak. Hij drinkt bij mij, blijft rustig liggen en na een kwartier is het ineens feest. Geen idee wat er aan de hand is, maar hij eet ook echt ontzettend veel inderdaad. De score nu staat op 4 boterhammen, een appel, een banaan, een kleine riijstwafel, 3x borstvoeding, bekertje water. Ga zo maar een monkey platter als middagsnackje maken :'). Bij het eten koken snackt hij van alles mee in de learning tower en er gaan gerust 2 borden avondeten in.

Buiten lopen gaat hier goed, Bas blijft sowieso wel redelijk in de buurt. Hij weet inmiddels hoe we van de voor en achterdeur naar het speelveldje hierachter lopen, dat doet hij heel braaf. Gisteren is hij met oma vanuit haar huis een flink stuk naar de speeltuin gewandeld. Ook hier geen muts tenzij heel koud en handschoenen zijn uit den boze. Maar ovenhandschoenen zijn leuk speelgoed, dat wel :D. Die moeten binnen telkens aan.
  FOK!fotograaf donderdag 7 januari 2021 @ 14:24:34 #235
148247 taxibabe
pi_197266510
Vandaag liet Thomas voor de verandering zijn muts op, meestal trekt hij hem er binnen 10 seconden af.
Die wantjes zitten aan een koortje anders was hij ze allang verloren.

Eten is hier nu een drama (behalve avondeten). Al een paar dagen heeft hij genoeg aan een paar stukjes brood tussen de middag (normaal met gemak 2 boterhammen), ook de appel beland op de grond. De kiwi ging er wel goed in.
  FOK!fossiel donderdag 7 januari 2021 @ 14:37:41 #236
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197266782
Naar buiten gaan is hier ook favoriet. Komt ze zelf al met haar schoentjes aanzetten.

Gelukkig nog geen ontsnap/weglooppogingen, maar zou me voor de toekomst niets verbazen.

Gisteren zat ze een beetje met haar broccoli te miepen (meer te kneden dan het te eten) dus ik dacht: okee, blijkbaar gaat deze fase beginnen... maar toen ik haar een vorkje gaf schoof ze het wel zo naar binnen.

Vreemde lui die dreumessen ;)
Chick on a mission
pi_197272471
Spruit die loopt nog steeds niet :?
pi_197274306
Als we vragen of Mayra naar buiten wil, is het antwoord altijd: JAAA, BUITE TOE! Erg enthousiast dus :P

Ze wil zelf lopen, liefst nooit de buggy in, dus we laten haar ook vaak lopen. Ze luistert over het algemeen goed en loopt met ons mee. Af en toe heeft zij ook haar streekjes, dan weigert ze verder te lopen en blijft ze staan en kijkt ze ons aan met een ondeugende blik :P

Ik vind het een beetje sneu voor haar dat ze nu al haar vriendjes en vriendinnetjes moet missen bij het kdv en volgens mij begint ze het een beetje saai te vinden zo met werkende mama en papa thuis. Het is helaas even niet anders.
pi_197277758
D-E, volgens mij verschillen we niet zolang toch? Vannacht sliep ze weer eens door, dus dat was fijn. :D Maar dat eten.. Lily is altijd een slechte eter geweest, dus ik weet niet wat me overkomt. Hahaha. Gister een hele kipschnitzel, 2 porties brocoli en puree. Vanavond ook twee porties. En ze eet echt alles nu.

Ze had vanmiddag ineens weer compleet rode, opgezwollen billen. Ze had er zo'n pijn aan, liep zelfs raar. Ze heeft dit echt vaak gehad, ineens van 0 naar 100. Het ging al lang goed, maar ineens is het er dan weer. Dus meteen een combi-crème gesmeerd. Maar een dreumes die haar benen niet wijdt wil doen is aanzienlijk lastiger dan een baby heb ik geleerd.

Lily wil ook de hele tijd naar buiten. Dan staat ze dramatisch bij de achterdeur met haar handjes op het raam 'schommel' te mompelen. Ze wil in de speeltuin ook echt alleen maar op de schommel..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 8 januari 2021 @ 07:44:28 #240
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197280346
Sneeuw! Zometeen maar eens naar buiten en kijken wat meneer ervan vind.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 8 januari 2021 @ 08:52:57 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197280791
Regen }:|
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197283494
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:23 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit die loopt nog steeds niet :?
Hij is toch ook nog niet zo oud? Gemiddeld lopen kinderen rond de 18 maanden en het loopt heel sterk uiteen.
  FOK!fossiel vrijdag 8 januari 2021 @ 13:04:30 #243
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197284165
Hier alles behalve sneeuw, lekker zonnig weer!

Vanavond komt eindelijk de Veloretti Tricycle binnen. Ze hebben een tijdje leveringsproblemen gehad dus het heeft meer dan een maand geduurd. Ben benieuwd of ze er nu al iets mee kan of dat we nog even geduld moeten hebben.

Hier is ze nu al een half uur zoet met wat plastic bakjes/schaaltjes en wat droge pasta. Ene bakje in, andere bakje uit. Spagetti in stukjes breken enz enz.

Kan ik ook weer even rustig een kop thee drinken :D
Chick on a mission
pi_197284709
Zonnig hier!

Opeens wordt Robin weer wakker in de nacht. Dan moet hij even bij me liggen, tot hij weer bij me wegdraait om verder te slapen. Iets anders werkt niet.

Zucht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197284720
Oh en de 2e prik tegen waterpokken zit erin. Blij mee, dat kunnen we afvinken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197287107
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 07:39 schreef taxibabe het volgende:

[..]

[..]

Oh gelukkig, vrij normaal gedrag dus 8-) Mijn man herkende het totaal niet van zijn andere 2 kinderen toen zij klein waren.
Maar gewoon consequent zijn en blijven benoemen is the trick dus. Ook dit is blijkbaar een faaaaase...
Het wordt denk ik vooral optillen dan, want hij trekt zijn handje gewoon los, zijn handje is nog te klein om zo stevig vast te pakken. In nieuwe situaties houdt hij overigens wel mijn hand redelijk goed vast. Het is vooral in de buurt en de route van de hond uitlaten dat hij zijn eigen gang wilt gaan. Op het veld waar de hond los mag lopen laat ik hem ook zijn eigen gang gaan. Op de weg terug naar huis wil hij dus teruglopen naar dat veldje.. :')
Leuke foto's :D

Mijn koter had zo'n fase toen we op vakantie waren. Dat was best handig, want mooi weer en alle tijd om met hem mee te wandelen over campings - relatief veilig dus ook.
Ik merk verder dat het helpt om heel duidelijk en consequent te zijn. Dus op het veldje loslopen is prima, maar daaruiten áltijd in de wandelwagen/optillen/draazak.. en dan aankondigen en uitleggen wat je gaat doen en wat de regels zijn.

En ik pakte gewoon bij de pols als hij zijn handje wegtrok ;)

Bij ons was het een fase. Meneer vindt het nu wel chill om rondgereden te worden of getild te worden :7
pi_197287149
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:48 schreef Ticootje het volgende:
Zonnig hier!

Opeens wordt Robin weer wakker in de nacht. Dan moet hij even bij me liggen, tot hij weer bij me wegdraait om verder te slapen. Iets anders werkt niet.

Zucht.
Hier ook ineens! Echt tegen me aan slapen wil hij niet maar wel nabijheid. Vannacht maar op het matras naast z'n bedje geslapen, nadat ik hem drie keer had ingestopt en hij hartverscheurend begon te huilen telkens als ik weg was.
pi_197287833
Interessant dat een aantal van jullie je dreumes niet laten lopen buiten. Ik loop al sinds Lily begon met lopen met haar naar de winkel etc. In het begin nog met de wandelwagen mee, maar nu ook dat niet meer. Ook in de winkel loopt ze los met me mee (tenzij ik echt week boodschappen moet doen, dat duurt te lang voor haar). Hebben jullie er een specifieke reden voor? Vanaf welke leeftijd gaan jullie ze wel zelf laten lopen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197289036
Ik kijk er al naar uit als hij kan lopen. Toen het weer nog beter was lieten we hem wel buiten kruipen, maar dat is nu lastig. Verder dan even in zijn schommel en even rondkijken in de tuin komen we nu vaak niet.

Vandaag gemerkt dat hij de opvang toch wel lijkt te missen. Het contact met andere kindjes toch. Hij had een boekje vast met foto's van kindjes in, en hij bleef maar wijzen en 'kletsen'.
Combinatie werk en kind thuis is wel pittig. Nog een paar weken te gaan.
pi_197290388
Jongens help! Ik heb een peuter! Thor is vandaag 2 jaar geworden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is echt jarig! Mijn stoeltje is versierd! Wooww wooowww (slingers), mijn verjaardagsmuts, dat is een verjaardagskaart! En een vuilnisauto, spelletje van Haba, puzzel van Nijntje, brandweerpak, Cory carson speelgoed en een toet toet baantje...
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:39:09 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197292306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:23 schreef Rebubbled het volgende:
Interessant dat een aantal van jullie je dreumes niet laten lopen buiten. Ik loop al sinds Lily begon met lopen met haar naar de winkel etc. In het begin nog met de wandelwagen mee, maar nu ook dat niet meer. Ook in de winkel loopt ze los met me mee (tenzij ik echt week boodschappen moet doen, dat duurt te lang voor haar). Hebben jullie er een specifieke reden voor? Vanaf welke leeftijd gaan jullie ze wel zelf laten lopen?
De mijne is inmiddels alweer bijna 2 maanden 2, maar loopt ook niet altijd. De supermarkt is voor mij met de wagen al 20 minuten lopen. Als prul meeloopt, doen we er minstens drie kwartier over. Ze wil alles kijken, voelen en ruiken en is ook gewoon echt moe na een tijdje. Bovendien is het dan continu strijd om handje vast te houden bij oversteken, niet in de tuinen van andere mensen te lopen enz. Ze geeft zelf ook regelmatig aan dat ze niet meer wil lopen en gaat dan gewoon op de stoep liggen. Ik kan haar geen lange stukken dragen en vind het langs de weg ook niet verantwoord om door te lopen omdat ze vanzelf wel komt. Dus gaat de wagen mee, loopt ze vaak wel een stuk, maar niet alles.

In de winkel gaat ze in de kar (of dus in de wagen). Ze wil 'helpen' en trekt regelmatig dingen uit het rek die ik niet hoef. Steeds bukken wordt met 28 weken zwanger te zwaar en ik heb ook geen zin in continu 'niet doen, dat hebben we niet nodig, zet eens terug' of dingen moeten afrekenen omdat ze ze in haar mond stopt.

Conclusie: ik wil niet continu strijd en ga voor de praktische oplossing. Ze loopt zat door het bos en naar de speeltuin en rent de hele dag door het huis en de tuin.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197292406
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:23 schreef Rebubbled het volgende:
Interessant dat een aantal van jullie je dreumes niet laten lopen buiten. Ik loop al sinds Lily begon met lopen met haar naar de winkel etc. In het begin nog met de wandelwagen mee, maar nu ook dat niet meer. Ook in de winkel loopt ze los met me mee (tenzij ik echt week boodschappen moet doen, dat duurt te lang voor haar). Hebben jullie er een specifieke reden voor? Vanaf welke leeftijd gaan jullie ze wel zelf laten lopen?
Als ze 6 zijn.

Nee geen idee. Gewoon gemakzucht hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:53:28 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197292689
Als ik al met d'r ga winkelen kies ik daar ook voor buggy of winkelwagen. Dan vind ik lopen wel teveel gedoe, maar ik vind winkelen ook gewoon gedoe.

Als het wandelen ter vermaak is loopt ze wel zelf, totdat we naar huis moeten, want dat wil ze niet :P dan wordt er getild of gaat ze in de buggy.
Dus als er hier niet gelopen wordt is het ook vanwege makkelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 08-01-2021 21:50:28 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197294024
Naar de supermarkt lopen duurt hier 15 min. Op Mayra's tempo dubbel zo lang. Daarnaast is het er vaak druk en zijn er onderweg veel oversteekplaatsen.

Ik laat haar lopen op veilige paden, parkjes, bossen, in onze tuin etc. Naar de supermarkt gaan en boodschappen doen, doe ik het liefst zo snel mogelijk (en vooral nu tijdens de coronaperiode), dus dan gaat ze in de buggy.
pi_197294975
Als het straks weer mooi weer is, halen we vast schoenen en gaan ze lekker lopen hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197296644
Ah ja veel praktisch dus. Dat snap ik wel. Daarom gaat ze met de grote boodschappen ook in de kar.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197303733
Wandelen naar de supermarkt doen wij ook niet, dat is met de wandelwagen al een wandeling van een kwartier, Op Bas zijn tempo een jaar denk ik :P . Maar hij wandelt wel veel gewoon buiten, in het bos, naar het speelveldje. Net ook zo schattig toen we terug de straat in liepen van een rondje wandelen, hij hoorde een kindje en dat bleek E. te zijn, een meisje dat bij hem op de groep van de kinderopvang zit. Er werd heel verlegen naar elkaar gezwaaid :D.

Bas heeft ineens een fascinatie voor het potje. Wij waren heel hoopvol een tijd geleden al begonnen, maar hij wou er even op zitten en dan was het wel mooi geweest dus hebben we het maar even gelaten voor wat het is. Nu rent hij er naartoe en gaat er zelf op zitten, dus gisteren maar weer eens met blote billen en het fiep kijkboek lezen en benoemen terwijl hij rustig zit. Begint hij gisteravond ineens te plassen op het potje. Net weer, hij moest direct op het potje vond hij. Nou, dat was een goede grote boodschap :P :D .
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:41:58 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197304669
Wat tof DE! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197307247
O wat fijn DE!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197308819
Wat goed d-e, knap hoor!

Wij oefenen ook al met het potje, maar een echt plasje is nog niet gelukt :P

Al moet ik zeggen dat we er ook nog niet echt de tijd voor hebben genomen.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 20:40:26 #261
208890 June.
Seriously?
pi_197312823
Wat fijn de!
Shine bright like a diamond.
pi_197320427
Vanmorgen gewoon weer raak *O* . Malle dreumes O+. Vind het alleen een beetje lastig hoe wij het nu verder aan moeten pakken.
pi_197328277
quote:
17s.gif Op zondag 10 januari 2021 11:25 schreef douche-eendje het volgende:
Vanmorgen gewoon weer raak *O* . Malle dreumes O+. Vind het alleen een beetje lastig hoe wij het nu verder aan moeten pakken.
Potje?

Gewoon beetje spelende wijs blijven doen.

Bram was dag en nacht droog bij 2,5. Eigenlijk opeens van de een op andere dag. Als ze het zelf aangeven kun je best doorpakken hoor. :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197337610
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Potje?

Gewoon beetje spelende wijs blijven doen.

Bram was dag en nacht droog bij 2,5. Eigenlijk opeens van de een op andere dag. Als ze het zelf aangeven kun je best doorpakken hoor. :)
Ja dan gaan we maar gewoon op dezelfde manier verder. Gisteravond en vanmorgen weer raak. Note to self: bij plassende jongetjes ,zorg ervoor dat het piemeltje goed in het potje hangt. Kon vanmorgen dweilen na het fonteintje :').
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 10:43:08 #265
447051 crew  Peejtur
pi_197339159
Bij ons gaat ze nu ook geregeld op potje en af en toe een plasje. Poepluier geeft ze nu alleen aan dat ze het gedaan heeft maar dat komt vanzelf ook allemaal wel. Nog geen 2.
pi_197346192
Welk potje hebben jullie? Was laatst aan het kijken, maar er zijn zoveel opties.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197346306
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:17 schreef Rebubbled het volgende:
Welk potje hebben jullie? Was laatst aan het kijken, maar er zijn zoveel opties.
Hier deze maar dan in 't groen, maar die kleur is eventjes niet op voorraad:
https://www.mamaloesbabys(...)1-potje-1013063-0003

Hij gebruikt hem echter niet als potje, wel de zitverkleiner voor op de wc en het potje zelf wordt ook regelmatig als opstapje gebruikt om uit het raam te kijken :')
  maandag 11 januari 2021 @ 17:46:32 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197346750
Deze van Ikea ben ik blij mee, omdat ie zo makkelijk te legen is: klik. Maar mijn peuter zit op alle soorten en maten, het maakt hem echt geen zak uit. Dus je kan ook gewoon de goedkoopste nemen (Ikea heeft er zelfs een voor ¤2,50).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197346802
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:46 schreef Lemijn het volgende:
Deze van Ikea ben ik blij mee, omdat ie zo makkelijk te legen is: klik. Maar mijn peuter zit op alle soorten en maten, het maakt hem echt geen zak uit. Dus je kan ook gewoon de goedkoopste nemen (Ikea heeft er zelfs een voor ¤2,50).
Die hebben wij ook, vanwege het makkelijke legen :).
pi_197347229
Ik vind die goedkope net zo makkelijk te legen en daarbij is er geen risico dat de behoefte wordt gedaan zonder binnenpot :X
  maandag 11 januari 2021 @ 18:20:20 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197347473
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:09 schreef Elleska het volgende:
Ik vind die goedkope net zo makkelijk te legen en daarbij is er geen risico dat de behoefte wordt gedaan zonder binnenpot :X
Dat is hier wel 1x gebeurd ja, 's ochtends vroeg in een zeldzaam zelfstandige actie |:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197347565
:D _O-
pi_197347596
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat is hier wel 1x gebeurd ja, 's ochtends vroeg in een zeldzaam zelfstandige actie |:( .
Hier was het interessant om de pot steeds uit elkaar te halen dus ik zag het ook al fout gaan. Daarop toch maar de andere gekocht al gaat L in de praktijk meestal op de wc met ingebouwde wcverkleiner.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:28:21 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197347598
Ach, inmiddels is het een mooi verhaal. 'Weet je nog Jacob, toen ik het potje niet had teruggezet en je poep op het kleed kwam?' _O- . Is wel een typisch geval van eens maar nooit weer....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fotograaf maandag 11 januari 2021 @ 22:12:26 #276
148247 taxibabe
pi_197353097
Laatst was bij de kruidvat het (afgeprijsde) potje van pawpatrol voor 50% voor 2,50. Die heb ik alvast meegenomen. Heb het ff in de kamer gezet, maar Thomas vond het maar een raar ding en wilde er ook nog niet op zitten.

Oh en hij plaste vanavond na het douchen op onze slaapkamer.. :') Gelukkig hebben we laminaat. Maar zijn straal is iig goed _O-
  maandag 11 januari 2021 @ 22:20:19 #277
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197353238
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:12 schreef taxibabe het volgende:
Laatst was bij de kruidvat het (afgeprijsde) potje van pawpatrol voor 50% voor 2,50. Die heb ik alvast meegenomen. Heb het ff in de kamer gezet, maar Thomas vond het maar een raar ding en wilde er ook nog niet op zitten.

Oh en hij plaste vanavond na het douchen op onze slaapkamer.. :') Gelukkig hebben we laminaat. Maar zijn straal is iig goed _O-
Haha. Ik vind het altijd grappig als hij in bad plast. Dan staat hij te plassen en kijkt hij echt van; Huh...? Wat is dat? :?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf maandag 11 januari 2021 @ 22:24:10 #278
148247 taxibabe
pi_197353315
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:20 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha. Ik vind het altijd grappig als hij in bad plast. Dan staat hij te plassen en kijkt hij echt van; Huh...? Wat is dat? :?
Ja idd! Hij heeft nu 1 keer beneden geplast en 2 x boven. En een paar keer op de douche haha. Als we gaan douchen gaat hij eerst in het badje, maar zodra zijn haren zijn gewassen wil hij er uit en onder de douche staan, ook zoiets mafs.
pi_197354002
Thnx voor de adviezen! Dat brengt wat licht in de duisternis.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 januari 2021 @ 17:00:04 #280
148247 taxibabe
pi_197364910
Thomas was doorweekt vanmorgen! _O- Hij had ontzettend veel lol met stampen in plassen water, maar is 3 keer gevallen in de modder. :') Hij had iig lol (en ik ook, want genieten van zo'n heerlijk jochie dat zoveel plezier heeft)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197374269
Jeeetje wat is hij al groot!! Heerlijk hè dat gespetter. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 januari 2021 @ 08:58:33 #282
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197379119
Mijn god, kind dat sinds half 1 vannacht 1 uurtje geslapen heeft....

* Ynske zegt hallo tegen wallen tot op de knieën...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf woensdag 13 januari 2021 @ 09:09:53 #283
148247 taxibabe
pi_197379241
poeh.. dat wordt een koffiedag.. :*
  FOK!fotograaf woensdag 13 januari 2021 @ 09:19:43 #284
148247 taxibabe
pi_197379357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:34 schreef Rebubbled het volgende:
Jeeetje wat is hij al groot!! Heerlijk hè dat gespetter. O+
Jaa t'is een reus! 14 kilo en maatje 86-92 :@
Hij heeft zoveel lol, heerlijk om te zien! O+ Hij heeft ook iets nieuws, als hij op schoot wil of in zijn leunstoeltje, gaat hij trappelen op de plaats, zo grappig!
pi_197393041
Rootje is ook weer zo aan het spoken.
Vroegah! Kon ik prima met een kind in bed slapen, nu lukt me dat echt niet meer. Dus hoe dan ook, hij ligt dan wel ff tegen me aan, uiteindelijk gaat ie toch weer terug en dan gaat ie weer huilen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197401871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:58 schreef Ynske het volgende:
Mijn god, kind dat sinds half 1 vannacht 1 uurtje geslapen heeft....

* Ynske zegt hallo tegen wallen tot op de knieën...
Oef, sterkte :*. Ging het vannacht beter?

Thomas O+ Lekker modderrollen!

Project potje gaat goed, Bas blijft er zoveel plezier in houden. Het is echt inmiddels iedere dag wel 2x raak. Vandaag zelfs al 2x erop gepoept 8-) . Heerlijk, scheelt mij weer poepluiers verschonen :r.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 januari 2021 @ 12:25:20 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197402451
quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Oef, sterkte :*. Ging het vannacht beter?

Thomas O+ Lekker modderrollen!

Project potje gaat goed, Bas blijft er zoveel plezier in houden. Het is echt inmiddels iedere dag wel 2x raak. Vandaag zelfs al 2x erop gepoept 8-) . Heerlijk, scheelt mij weer poepluiers verschonen :r.
tussen gister 00.30 uur en 19.00 uur had meneer 1.15 min geslapen :')
vannacht gelukkig wel, 6 onderbrekingen tussen 19.00 en 7.30 maar hey alles beter dan niet :D
thnx voor vraen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197404420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:25 schreef Ynske het volgende:

[..]

tussen gister 00.30 uur en 19.00 uur had meneer 1.15 min geslapen :')
vannacht gelukkig wel, 6 onderbrekingen tussen 19.00 en 7.30 maar hey alles beter dan niet :D
thnx voor vraen
Oef, heftig :*
pi_197421077
Wat geinig dat hij zindelijk aan het worden is DE!
Hier nog geen succes; hij wil wel op het potje of de brilverkleiner zitten en heeft het dan ook regelmatig over 'poepen!' maar er gebeurt niets :)
Die toegenomen interesse is wel leuk. Regelmatig benoemen dat hij heeft gepoept, of dat hij aan het poepen is. Hij weet dan ook wel dat het op de 'Ciiies' (wc) moet maar zodra we hem er op zitten houdt hij alles binnen :')
pi_197425300
Hier het nieuwe potje binnen. Aan Lily uitgelegd dat je daarop plast en poept. Haar reactie: 'Poepen? *wijzend naar het potje. Ieeuuhhww, baahhh.' en ze wil er nu niets meer mee te maken hebben. :') Dus ja, we wachten nog even. Ze had laatst onder de douche gepoept en ik denk dat ze daar nogal van geschrokken is.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 januari 2021 @ 09:46:07 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197603917
Nog meer mensen met sneeuw?
Onze vent wil steeds op de wieeewieee (slee)😁
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 24 januari 2021 @ 12:54:01 #292
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197606896
Nope hier hier (West Brabant). Zag wel leuke foto’s voorbij komen van familie (Weert) en dacht echt; huh?
Die waren voor 8uur al buiten _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 januari 2021 @ 13:12:37 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197607262
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:54 schreef automatic_ het volgende:
Nope hier hier (West Brabant). Zag wel leuke foto’s voorbij komen van familie (Weert) en dacht echt; huh?
Die waren voor 8uur al buiten _O-
Dr ligt hier nu nog zeker 10 cm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zondag 24 januari 2021 @ 14:39:46 #294
148247 taxibabe
pi_197609133
Hier in het oosten van het land helemaal niks.. ;(
pi_197618467
Hier ook geen sneeuw. Wist ook niet dat het weer voorapeld was. Wel jammer, Lily wordt elke dag wakker en roept dan sneeuw en wil naar buiten kijken.

Lily heeft nu 2 dagen achter elkaar op het potje gepoept! Nog geen plas gedaan, maar dat komt vanzelf neem ik aan?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197619277
Hier geen sneeuw. Maar de mannen zijn mooi wel even wezen wandelen vandaag.

Zo kon ik mooi verder met behangen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197621946
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:20 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook geen sneeuw. Wist ook niet dat het weer voorapeld was. Wel jammer, Lily wordt elke dag wakker en roept dan sneeuw en wil naar buiten kijken.

Lily heeft nu 2 dagen achter elkaar op het potje gepoept! Nog geen plas gedaan, maar dat komt vanzelf neem ik aan?
Komt vanzelf, maar de grootste kans op een eerste succes is sochtends direct na het wakker worden. Bas gaat voor en na ieder slaapje braaf op het potje, resultaat is gemiddeld 2x per dag een plas. Poepen doet hij weer sporadisch op het potje, maar ik wil hem morgen eens een uur nadat hij wakker is sochtends op het potje zetten. Dat is vaak het moment& tijdstip dat hij poept.

Hier geen sneeuw, helaas. Bas vond het vorige week echt geweldig.
pi_197622270
Voor of na borstvoeding?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197626745
Na de borstvoeding gedaan en met succes! Een grote plas in haar potje en ze begon zelf over op het potje willen vanochtend.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197628592
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef Rebubbled het volgende:
Voor of na borstvoeding?
Bij ons altijd na :). Voeden en dan gelijk door.

En *O* voor de plas!
pi_197649946
Dicht
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')