Samsung tv van 2K zit in hoog segment. Wat is daar geen onderzoek aan?quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Dit is het model. Het duurste model van 55 inch. Overal goede recensies. En dan doe ik geen onderzoek?quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.quote:Op zondag 8 november 2020 18:04 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.
De wet koop op afstand behoeft geen reden voor retour. Binnen 14 dagen mag je een product retourneren zonder opgaaf van reden
Precies, je bevestigt dus wat ik bedoel.quote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit is het model. Het duurste model van 55 inch. Overal goede recensies. En dan doe ik geen onderzoek?
https://www.mediamarkt.nl(...)5t-2020-1656868.html
Hoezo?quote:Op zondag 8 november 2020 18:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Precies, je bevestigt dus wat ik bedoel.
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.quote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.
Ik vind het alleen raar dat hij door deze ervaring (wat erg jammer is natuurlijk) meteen zijn vertrouwen in het product kwijt is. Dat vind ik wat kort door de bocht.
En dan de wet maar negeren?quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden. Bovendien moet je hem in nieuwstaat teruggeven en hij is kapot.
Je hebt wel recht op een werkend product. Je moet akkoord gaan met het repareren van de tv.
Geef je helemaal gelijk.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.
Dat laatste snap ik volledig, te meer omdat je in mijn ogen gewoon recht hebt op een nieuw product.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.
Ahh zo. Excuses mijn foutquote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.
Ik vind het alleen raar dat hij door deze ervaring (wat erg jammer is natuurlijk) meteen zijn vertrouwen in het product kwijt is. Dat vind ik wat kort door de bocht.
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.quote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Dit is totaal onwaar. Wederom dezelfde leugens die verspreid worden.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden. Bovendien moet je hem in nieuwstaat teruggeven en hij is kapot.
Je hebt wel recht op een werkend product. Je moet akkoord gaan met het repareren van de tv.
Ok dan snap ik jequote:Op zondag 8 november 2020 18:09 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik volledig, te meer omdat je in mijn ogen gewoon recht hebt op een nieuw product.
NOGMAALS. Ik vind het alleen jammer/raar dat je je vertrouwen in het product an sich kwijt bent. Zeker omdat je zelf stelt dat het over het algemeen gewoon goede recensies krijgt.
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimen zonder factuur? Leg me dat eens uit.quote:Op zondag 8 november 2020 18:12 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.
Ik denk niet dat MM een probleem maakt van een beschadigde doos. Het probleem is dat de streepjescode/serienummer op de doos ontbreekt en die heb je nodig om het product retour te nemen en opnieuw te verkopen. Bovendien maak je het fraudeurs wel erg gemakkelijk als je dit soort producten retour neemt.
MM zal met Samsung moeten regelen dat er op deze streepjescode/serienummer geen claim meer is voor een cashback. Tevens moeten ze deze TV opnieuw kunnen verkopen in een doos met matchende streepjescode/serienummer. Het lijkt me niet dat MM die TV in een MM doos mag zetten en dan zelf het serienummer erop schrijft.
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.quote:Op zondag 8 november 2020 18:12 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.
Ik denk niet dat MM een probleem maakt van een beschadigde doos. Het probleem is dat de streepjescode/serienummer op de doos ontbreekt en die heb je nodig om het product retour te nemen en opnieuw te verkopen. Bovendien maak je het fraudeurs wel erg gemakkelijk als je dit soort producten retour neemt.
MM zal met Samsung moeten regelen dat er op deze streepjescode/serienummer geen claim meer is voor een cashback. Tevens moeten ze deze TV opnieuw kunnen verkopen in een doos met matchende streepjescode/serienummer. Het lijkt me niet dat MM die TV in een MM doos mag zetten en dan zelf het serienummer erop schrijft.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.
quote:Op zondag 8 november 2020 18:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimen zonder factuur? Leg me dat eens uit.
TS heef helemaal geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Dat ze het maar regelen administratief met achter de schermen om, daar hoeft de koper geen last van te ondervinden.
Wat hij bedoeld te zeggen is waarom de cashback actie op die manier werkt. Hij heeft het niet inhoudelijk over de situatie van TS.quote:Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.
En gerepareerde spullen als nieuw verkopen in plaats van tweedekans zoals bij Coolbluequote:Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:
[..]
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
Maar daar heeft TS niks aan. Enige wat moet gebeuren is dat TS zijn geld terug krijgt. Al het andere lijkt me bijzaak.quote:Op zondag 8 november 2020 18:24 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
[..]
Wat hij bedoeld te zeggen is waarom de cashback actie op die manier werkt. Hij heeft het niet inhoudelijk over de situatie van TS.
Ja goed, iemand stelt daar een vraag over en hij verduidelijkt dit. Het is in die zin wel on-topic, omdat dit inderdaad waarschijnlijk de reden is dat Mediamarkt zo moeilijk doet, zoals hij zelf al aangaf.quote:Op zondag 8 november 2020 18:27 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar daar heeft TS niks aan. Enige wat moet gebeuren is dat TS zijn geld terug krijgt. Al het andere lijkt me bijzaak.
Vroeger kon je makkelijk frauderen bij cashback-acties, omdat ze niet om fysiek bewijs vroegen, zoals een foto van het aankoopbewijs en de streepjescode van de doos. Tegenwoordig doen ze dit bijna overal.quote:Op zondag 8 november 2020 18:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimem zonder factuur? Leg me dat eens uit. TS heef helemaa geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Dat ze het maar regelen administratief met achter de schermen om, daar hoeft de koper geen last van te ondervinden.
TS heeft toch al de aanvraag geannuleerd? Dan is dat met 1 telefoontje te checken door MM naar Samsung en dus geen issue meerquote:Op zondag 8 november 2020 18:31 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Vroeger kon je makkelijk frauderen bij cashback-acties, omdat ze niet om fysiek bewijs vroegen, zoals een foto van het aankoopbewijs en de streepjescode van de doos. Tegenwoordig doen ze dit bijna overal.
De doos van een TV heeft een unieke streepjescode die gekoppeld is aan het serienummer van de TV. Je kan die TV dus niet in de verpakking van een andere TV zetten, omdat het serienummer dan niet meer matchet.
Zonder de oorspronkelijke doos + streepjescode kunnen ze die TV niet retour nemen en opnieuw verkopen.
Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 november 2020 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen.
Stel je niet zo aan, hij vraagt het zich af.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie reporten.
Je verspreid gewoon leugens op het moment.
Sorry, wat?quote:Op zondag 8 november 2020 18:34 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, hij vraagt het zich af.
quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden.
Dit ja. En dan ook nog TS onderzoeken voor fraude. Wat een bedrijf.quote:Op zondag 8 november 2020 18:33 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Inderdaad.
Al die users hier die dit goed proberen te praten.
Nu je het zegt. Mediamarkt en service😢quote:Op zondag 8 november 2020 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen.
D'r zijn nogal wat reacties aangepast zie ik, waaronder de jouwe. Dan snijdt mijn opmerking ook geen hout meerquote:
Lol fair enough. Ik dacht dat het je ging om de post waarop ik reageerde.quote:Op zondag 8 november 2020 18:43 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
D'r zijn nogal wat reacties aangepast zie ik, waaronder de jouwe. Dan snijdt mijn opmerking ook geen hout meer
Zo werkt dat dus wel. Als het maar binnen de bedenktermijn valt.quote:Op zondag 8 november 2020 18:31 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
Nou, ja het leek erop dat je reageerde op een vraag van die user, maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.quote:Op zondag 8 november 2020 18:45 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Lol fair enough. Ik dacht dat het je ging om de post waarop ik reageerde.
Ja, had niet gelezen dat het online gekocht was, ging uit van een mediamarkt winkel. Online is de casus al een stuk makkelijker en heeft TS gewoon recht om het te retourneren.quote:Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking niet
¤2000quote:Op zondag 8 november 2020 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
Om hoeveel euro gaat het nu eigenlijk?
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaatquote:Heb je ondanks deze zekerheden toch een klacht? Meld het direct bij MediaMarkt.nl of dien een klacht in via www.thuiswinkel.org/klacht-indienen. Kom je samen niet tot een oplossing? Dan helpt Thuiswinkel.org jou gratis verder met klachtenbemiddeling. Als je hierna nog niet tevreden bent, kun je een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie. Thuiswinkel.org staat tot een bedrag van ¤ 10.000 per uitspraak garant voor nakoming van de uitspraken. Deze garantie geldt niet in geval van surseance van betaling of faillissement van het bedrijf; Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds.
Topmodel QLed zag ik op de mediamarkt website. En dan zo’n schijtservice krijgen van MM. Medelijden met tsquote:Op zondag 8 november 2020 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
Om hoeveel euro gaat het nu eigenlijk?
Ik reageerde inderdaad op de user in de quote boven mijn reactie, maar die heeft zijn post niet veranderd.quote:Op zondag 8 november 2020 18:50 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nou, ja het leek erop dat je reageerde op een vraag van die user, maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.
TS heeft sowieso nogal wat pech met retour sturen van (gebruikte) apparatuurquote:Op zondag 8 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
Heeft mediamarkt een vervangend exemplaar aangeboden? Nou dan.quote:Op zondag 8 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
Wat heeft dat te maken met deze zaak?quote:Op zondag 8 november 2020 19:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
TS heeft sowieso nogal wat pech met retour sturen van (gebruikte) apparatuur![]()
WGR / Smartphone retour Bol.com niet aangekomen
Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.quote:Op zondag 8 november 2020 18:47 schreef Eix het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus wel. Als het maar binnen de bedenktermijn valt.
Citaat van de website van de ACM:
Wat mag in ieder geval niet?
U mag consumenten niet vertellen dat ze geen bedenktijd hebben als ze het product onnodig hebben gebruikt. Ze houden recht op bedenktijd.
Lees het gerust ook even na op hun website. Dat kan hier: https://www.acm.nl/nl/bedenktijd
Ik heb nooit dit soort rare conflicten, TS heeft er twee in een paar maanden tijd. Kan dikke pech zijn, kan ook dat er wat meer achter het verhaal zit dan wij hier lezen.quote:Op zondag 8 november 2020 19:14 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met deze zaak?
Lijkt me meer toeval.quote:Op zondag 8 november 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik kijk dan ook alleen in de mediamarkt wat leuk is en koop het dan online elders.
Ik heb in 20 jaar nog nooit een goedwerkend product gekocht bij mediamarkt, wellicht heb ik bizarre pech, maar dit varieert van laptops tot airfryers tot botte scheerkoppen voor dure scheerapparaten die ook op hun beurt het niet deden.
Dit komt, zo leerde ik later van een insider, omdat mediamarkt producten verkoopt die net of soms net niet door de keuring zijn gekomen.
Het verklaard een hoop in ieder geval.
TS heeft al aangegeven dat het aantal branduren voldoet volgens hun retourvoorwaarden.quote:Op zondag 8 november 2020 19:20 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.
Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.
TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.
De retourafdeling keurt TS zijn retour af, omdat hij het product niet in de originele staat heeft geretourneerd. Het is aan TS om de situatie over de doos + cashback duidelijk te maken aan MM, zodat MM dit op de juiste manier kan afhandelen.
Als TS dit op een normale en duidelijke manier kan uitleggen, dan nemen ze dat in behandeling en gaan ze het verder uitzoeken.
Het is al eerder benoemd in dit topic, maar wat je schrijft klopt niet. De wet gaat boven de algemene voorwaarden van een winkel. En bij excessen die verder voeren dan het product testen biedt de wet de mogelijkheid voor de winkelier om waardevermindering in rekening te brengen. Een retour weigeren mag echter niet.quote:Op zondag 8 november 2020 19:20 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.
Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.
TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.
Pardonquote:Op zondag 8 november 2020 19:13 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Heeft mediamarkt een vervangend exemplaar aangeboden? Nou dan.
Mediamarkt zal zorgen voor een vervangend exemplaar of een reparatie, conform de garantie voorwaarden.quote:Op zondag 8 november 2020 19:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Mediamarkt heeft helemaal geen vervangend exemplaar aangeboden aan TS. Dus je verzint zaken.
? WKOA zegt je niks?quote:Op zondag 8 november 2020 19:51 schreef fespo het volgende:
[..]
Mediamarkt zal zorgen voor een vervangend exemplaar of een reparatie, conform de garantie voorwaarden.
waarom TS denkt recht te hebben op zijn geld terug in mij een raadsel.
- de doos is kapotquote:
Doe eens even rustig man. Je ging in dat andere topic ook al zo lekker.quote:Op zondag 8 november 2020 19:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Mediamarkt heeft helemaal geen vervangend exemplaar aangeboden aan TS. Dus je verzint zaken.
Je snapt de WKOA dus niet. Ok.quote:Op zondag 8 november 2020 19:57 schreef fespo het volgende:
[..]
[..]
- de doos is kapot
- er is al een cashback gedaan
nogal logisch dat dit de koop op afstand dan niet meer geldig is.
Juridisch onjuist.quote:Op zondag 8 november 2020 19:57 schreef fespo het volgende:
[..]
- de doos is kapot
- er is al een cashback gedaan
nogal logisch dat dit de koop op afstand dan niet meer geldig is.
Bron?quote:Op zondag 8 november 2020 19:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Die is helaas alleen niet meer geldig.
De Implementatiewet Richtlijn Consumentenrecht heeft de wet koop op afstand in 2014 vervangen. De strekking is gelijk, er zijn alleen best wat verschillen in de uitvoering van de wetgevingquote:
Hmmm.... daar is de wet koop op afstand eigenlijk niet voor bedoelt. Je geeft hier duidelijk aan dat je het product hebt gebruikt en meer hebt gedaan dan alleen maar het noodzakelijke om te kijken of het product iets voor jou is (bijvoorbeeld dat je eigenlijk de kleuren helemaal niet mooi vindt). Volgens mij mag MM op basis hiervan het product ter reparatie aanbieden. Hoe vervelend ook en ik ben het eens met het feit dat ze je beter een andere TV hadden kunnen aanbieden en deze als 2e kans verkopen. Maar volgens mij is de wet koop op afstand niet echt van toepassing.quote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,
Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan.
hier nog wat leesvoer:quote:Op zondag 8 november 2020 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zegt net "juridisch onjuist".
Beetje gek dat je een post lager om een bron vraagt.
Volgens TS voldeed zijn TV aan de voorwaarden wat betreft het aantal branduren, maar werd zijn retour afgekeurd omdat hij de streepjescode uit de doos had geknipt voor de cashback.quote:Op zondag 8 november 2020 19:30 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is al eerder benoemd in dit topic, maar wat je schrijft klopt niet. De wet gaat boven de algemene voorwaarden van een winkel. En bij excessen die verder voeren dan het product testen biedt de wet de mogelijkheid voor de winkelier om waardevermindering in rekening te brengen. Een retour weigeren mag echter niet.
Een tv met 50 branduren zal qua waarde overeenkomen met een showmodel.
Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.quote:Op zondag 8 november 2020 20:51 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Volgens TS voldeed zijn TV aan de voorwaarden wat betreft het aantal branduren, maar werd zijn retour afgekeurd omdat hij de streepjescode uit de doos had geknipt voor de cashback.
Als ze verplicht zijn om het product retour te nemen, dan kunnen ze altijd zeggen dat de verkoopwaarde 0 euro is en het dus geen zin heeft om het product retour te nemen. Van wat ik weet mag MM die TV niet in hun eigen doos zetten, wat je bv. wel ziet bij andere producten, zoals controllers of routers. De verkoopwaarde is in dit geval dus echt 0 euro, omdat de doos onbruikbaar is.
Bovendien gaat het MM veel geld kosten als ze dit soort TV's met korting moeten verkopen, omdat de verpakking niet meer in orde is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze voor TV's andere regels hanteren.
Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.quote:Bovendien gaat het MM veel geld kosten als ze dit soort TV's met korting moeten verkopen, omdat de verpakking niet meer in orde is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze voor TV's andere regels hanteren.
Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.quote:Als je op internet zoekt lees je dat MM dit heel vaak doet bij TV's, dus ik ga ervan uit dat ze juridisch gezien sterk staan.
Volkomen mee eens. De rechter zal gehakt maken van Mediamarkt zijn werkwijze in dit geval mocht TS hier verder mee gaan, wat ik hoop.quote:Op zondag 8 november 2020 21:22 schreef Eix het volgende:
[..]
Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.
[..]
Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.
[..]
Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.
Overigens vind ik de situatie van TS nogal dubbel. Althans, de wet vind ik vaak nogal doorslaan ten gunste van de consument. Een retour weigeren zou gewoon moeten kunnen. Maar, als je een TV koopt van ¤2000,- wil je ook dat'ie het doet. De verkoper zou zich hier wel wat meer mogen inspannen om de koopovereenkomst na te komen. In plaats van TS af te schepen met een reparatietraject. Als hun processen zoiets als een uitgeknipte barcode van een doos niet kunnen verwerken dan moeten ze maar eens naar dat cashback-proces kijken. Als consument heb je niks te maken met dit soort bedrijfsinterne processen.
Nee, is actie van Samsung.quote:Op zondag 8 november 2020 22:57 schreef exelletor het volgende:
Heeft Mediamarkt iets te maken met de casback? Dit is toch een actie van de fabrikant (Samsung)?
Rechter: op welke manier heeft u het product uitgeprobeerd?quote:Op zondag 8 november 2020 22:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Volkomen mee eens. De rechter zal gehakt maken van Mediamarkt zijn werkwijze in dit geval mocht TS hier verder mee gaan, wat ik hoop.
Wat een onzin.quote:Op zondag 8 november 2020 21:22 schreef Eix het volgende:
[..]
Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.
[..]
Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.
[..]
Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.
Overigens vind ik de situatie van TS nogal dubbel. Althans, de wet vind ik vaak nogal doorslaan ten gunste van de consument. Een retour weigeren zou gewoon moeten kunnen. Maar, als je een TV koopt van ¤2000,- wil je ook dat'ie het doet. De verkoper zou zich hier wel wat meer mogen inspannen om de koopovereenkomst na te komen. In plaats van TS af te schepen met een reparatietraject. Als hun processen zoiets als een uitgeknipte barcode van een doos niet kunnen verwerken dan moeten ze maar eens naar dat cashback-proces kijken. Als consument heb je niks te maken met dit soort bedrijfsinterne processen.
Als verkoper ermee adverteert dan is het onderdeel van de koop.quote:Op zondag 8 november 2020 22:57 schreef exelletor het volgende:
Heeft Mediamarkt iets te maken met de casback? Dit is toch een actie van de fabrikant (Samsung)?
Dit soort dingen hoor je steeds vaker. Ik hoop dat de reputatie MM uiteindelijk afstraftquote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
En dan nog mensen die dit gedrag goed praten van de Mediamarkt. 🤭quote:Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.
Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.
Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.
Zo, hopelijk vindt google deze post nu beter.
Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.quote:Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.
Ik kan niets vinden dat de doos niet langer noodzakelijk is voor een retour.
De doos is alleen niet nodig voor reparatie.
Voor geld terug heb je echt de verpakking nodig ook bij koop op afstand.
Heb je het hier bij laten zitten?quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
Je noemt wel wat pareltjes opquote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.quote:Op maandag 9 november 2020 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je noemt wel wat pareltjes opvooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
Nee, geen rechtsbijstandverzekeringquote:Op maandag 9 november 2020 07:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.
En hoe moet je dan je cashback claimen trouwens? Leg me dat eens uit.
@:JosMert heb je een rechtsbijstandsverzekering? MediaMarkt heeft geen poot om op te staan, dus via een verzekering heb je je geld binnen een dag terug. Wat ze doen is gewoon consumentje pesten met kapotte apparatuur, daar staat de MediaMarkt bekend om.
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.quote:Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.
Ik kan niets vinden dat de doos niet langer noodzakelijk is voor een retour.
De doos is alleen niet nodig voor reparatie.
Voor geld terug heb je echt de verpakking nodig ook bij koop op afstand.
Precies. Al die users die dit goed praten van de mediamarkt. Tot ze het zelf overkomt.....quote:Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.
Dwaling mij part.
Zou je kunnen proberen, ze moeten het wel in de voorwaarden zetten en duidelijk maken voor je het product online koopt volgens mij.quote:Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.
Dwaling mij part.
Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.quote:Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.
Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.
Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.
Zo, hopelijk vindt google deze post nu beter.
Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
Een beschadigde verpakking is geen reden om een retour te weigerenquote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Nee hoor, CoolBlue heeft een bedrijfje overgenomen van PostNL dat bezorging en installatie ter plaatse doet. Tenminste, vorig jaar nog wel. Die gozer vertelde me dat ze eerst PostNL waren en toen zijn overgenomen door CoolBlue.quote:Op maandag 9 november 2020 08:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?
Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
Dat kan natuurlijk niet, ik wil Fok niet aam de consequenties van een dergelijk artikel blootstellen.quote:Op maandag 9 november 2020 08:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
Gewoon blijven hameren op je retourrecht bij MediaMarkt en ook wijzen op de site van consuwijzer. Je kan ook aankloppen bij het juridisch loket.quote:Op maandag 9 november 2020 07:57 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee, geen rechtsbijstandverzekering
Coolblue tot dusver fantastische ervaringen mee. Veel beter heb ik nog niet gezienquote:Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MMquote:Op maandag 9 november 2020 09:59 schreef Fer het volgende:
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
De leverancier is volgens de wet niet verplicht een nieuwe te leveren. Die mag hem gewoon repareren.quote:Op maandag 9 november 2020 11:25 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |