abonnement Unibet Coolblue
pi_196145817
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vind deze wel fijn :)

VVD, D66, GL, PvdA (82 in huidige peiling)

Turbo paars
Voor mij ziet dat er dan weer uit als een nachtmmerrie. Lijkt me ook te progressief voor de VVD om de favoriete optie te zijn, gelukkig...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 november 2020 @ 08:58:00 #52
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196146351
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vind deze wel fijn :)

VVD, D66, GL, PvdA (82 in huidige peiling)

Turbo paars
Lekker alle weigerambtenaren ontslaan :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196146387
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lekker alle weigerambtenaren ontslaan :)
De VVD en zeker Rutte persoonlijk heeft de weigerambtenaren altijd gesteund. Het past ook helemaal niet bij de VVD om iets wat geen probleem oplevert (er zijn genoeg ambtenaren die niet weigeren) af te dwingen. Heb ook niet het idee dat het nog speelt bij PvdA, GL en zelfs niet meer bij D66. Er zijn wel andere dingen belangrijker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 november 2020 @ 09:08:59 #54
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196146464
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 14:31 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vrees dat dit een resultaat is van de omgeving waarin Asscher verkeert, waarin het lijkt alsof iedereen heel graag een kabinet over links heeft. De realiteit is echter dat de meerderheid in het land rechts stemt. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed uitpakt voor de PvdA.
Nederlanders willen iha een rechts beleid want wie wil er nou meer immigratie van mensen die uit hele rare landen komen?
  maandag 9 november 2020 @ 09:10:21 #55
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196146487
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vind deze wel fijn :)

VVD, D66, GL, PvdA (82 in huidige peiling)

Turbo paars
VVD gaat echt niet met drie linkse gekkies regeren. CDA ipv d66 zou nog net kunnen.
pi_196148018
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Echte Nederlanders hebben geen last van klimaatsverandering? Interessant standpunt.
Ik snap zijn punt wel. De naam van de PvdA suggereert dat zij een partij zijn waarbij de belangen van de Nederlandse werknemer bovenaan staan. Je krijgt er echter een flinke erfenis uit het verleden bij. Het gedachtegoed van internationale solidariteit, de derde weg uit de jaren 90, en een ambitie om ten koste van veel van haar standpunten te besturen. Hier wreekt de disconnect tussen de actieve leden en kiezers.

Milieu en klimaatverandering is een punt waar iedere partij over moet nadenken. De PvdA hoeft echter niet gelijk mee te gaan met de standpunten van GL, milieu defensie of Greenpeace, die kunnen en moeten veel meer idealistisch zijn.
pi_196148266
Precies, op zoek naar meer stemmen kruipt de PvdA alle kanten op, zowel de linkse idealisten, de werkgevers als de pensionado’s.

Alle richtingen, behalve die van de gewone werkende man.
.
  maandag 9 november 2020 @ 11:30:36 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196148416
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 11:23 schreef Fer het volgende:
Precies, op zoek naar meer stemmen kruipt de PvdA alle kanten op, zowel de linkse idealisten, de werkgevers als de pensionado’s.

Alle richtingen, behalve die van de gewone werkende man.
Als je dat zo stoort, staat het je volledig vrij, dit op het Congres in te brengen. Of het aan het partijbureau te melden via e-mail of een briefje.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 9 november 2020 @ 11:37:21 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196148565
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 14:38 schreef Nattekat het volgende:
echte Nederlander (dus niet immigranten
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Pauperrechts heeft ook weer een mening.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 9 november 2020 @ 11:41:25 #60
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196148640
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 09:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

De VVD en zeker Rutte persoonlijk heeft de weigerambtenaren altijd gesteund. Het past ook helemaal niet bij de VVD om iets wat geen probleem oplevert (er zijn genoeg ambtenaren die niet weigeren) af te dwingen. Heb ook niet het idee dat het nog speelt bij PvdA, GL en zelfs niet meer bij D66. Er zijn wel andere dingen belangrijker.
Maar wel een hoofddoekjes verbod in dit racistische Nederland
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196148650
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar wel een hoofddoekjes verbod in dit racistische Nederland
Dat is er niet en zal er ook nooit komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 november 2020 @ 11:53:27 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196148910
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is er niet en zal er ook nooit komen.
Wel voor ambtenaren
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196148940
Van op slot gooien lijkt me niet echt sprake. Sowieso zijn de verkiezingsprogramma's vanaf CU tot VVD nagenoeg inwisselbaar met elkaar: een "krachtige" overheid, verhoging minimumloon, allerhande overheidsinterventie op de woonmarkt, weg met de toeslagen, nadruk op de samenleving in plaats van het individu, de zorg stutten en ga zo maar door. SP aan de ene kant en FvD/PVV aan de andere kant zetten zichzelf buiten schot; de rest vindt vrij eenvoudig een raamwerk voor een coalitie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196148985
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Pauperrechts heeft ook weer een mening.
Daarmee omschrijf je wel, in negatieve zin, een groot deel van de kiezers in heden en verleden van de PvdA.
pi_196149026
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel voor ambtenaren
Alleen voor ambtenaren in uniform, al vind ik dat inderdaad ook niet nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 november 2020 @ 12:13:26 #66
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196149251
Als de PvdA voor de verandering eens achter haar idealen blijft staan, in plaats van hun eigen verkregen kroonjuwelen lekker constructief inlevert lijkt mij dat een goede zaak.

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:09 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Ik snap zijn punt wel. De naam van de PvdA suggereert dat zij een partij zijn waarbij de belangen van de Nederlandse werknemer bovenaan staan.
Hoezo? Het is toch niet de PvdNA? Internationale solidariteit is gewoon een belangrijk component uit de arbeidersbeweging, niet alleen vanwege idealisme, maar ook uit bittere noodzaak. Werkgevers wenden internationalisme namelijk wel aan, in hun eigen belang. Arbeiders die denken dat het schoonvegen van hun eigen straatje voldoende is vallen op lange termijn juist ten prooi aan de race to the bottom.

Het afbreken van een internationale arbeidersbeweging en liberaliseren van kapitaalstromen is hoe een 'volkspartij' naar VVD-model opereert en jammer genoeg heeft de PvdA daar in het verleden ook aan meegewerkt.

quote:
Je krijgt er echter een flinke erfenis uit het verleden bij. Het gedachtegoed van internationale solidariteit, de derde weg uit de jaren 90, en een ambitie om ten koste van veel van haar standpunten te besturen. Hier wreekt de disconnect tussen de actieve leden en kiezers.

Milieu en klimaatverandering is een punt waar iedere partij over moet nadenken. De PvdA hoeft echter niet gelijk mee te gaan met de standpunten van GL, milieu defensie of Greenpeace, die kunnen en moeten veel meer idealistisch zijn.
Verder ben ik het met je eens, maar ook daarbij moet niet vergeten worden dat veel weerstand tegen die milieustandpunten ook wordt ingegeven door belangenorganisaties die van nature verder van de PvdA af staan. Het 'wij creëren banen'-argument van bedrijven die milieuregels aan hun laars willen lappen is gewoon een verlengde van de trickle down filosofie die bij VVD en D66 misschien in goede aarde valt, maar ook niks bij PvdA te zoeken heeft, ook niet als er veel arbeiders zelf wel in geloven. De arbeidersbeweging heeft niet enkel de taak om de meerderheid van de arbeiders na te praten, maar ook om zelf leiding te geven en uit te leggen.
  maandag 9 november 2020 @ 12:23:44 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196149419
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:57 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Daarmee omschrijf je wel, in negatieve zin, een groot deel van de kiezers in heden en verleden van de PvdA.
Dat valt redelijk mee, een groot gedeelte oud-PvdA-stemmers ligt nu tussen zes houten planken en een ander groot deel is vanwege het gebrek aan internationale orientatie en sex appeal overgestapt op GroenLinks/D66.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 9 november 2020 @ 12:27:21 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_196149474
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
Een beetje afhankelijk van de precieze uitslag kan deze afspraak (?) in elk geval de formatie lastiger maken.
Ik vermoed ook dat deze verbintenis geldig is zolang PvdA/GL/SP een relatief stevig aantal zetels winnen en er niet een linkse partij een overduidelijke verkiezingswinnaar is. Met 37 zetels in de peilingen, verdeeld over drie partijen, kun je dit soort dingen gemakkelijk roepen, maar dat is toch vergelijkbaar met CDA, SGP en CU die zeggen dat zij met elkaar in een kabinet willen als ze 76 zetels halen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 9 november 2020 @ 12:34:04 #69
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196149606
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:08 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Nederlanders willen iha een rechts beleid want wie wil er nou meer immigratie van mensen die uit hele rare landen komen?
Welke partijen willen meer immigratie en waar kan ik dat vinden in hun partijprogramma?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 9 november 2020 @ 12:40:09 #70
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196149708
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Alleen voor ambtenaren in uniform, al vind ik dat inderdaad ook niet nodig.
Maar wel opgeofferd uiteindelijk.

Wat wel waar is: PvdA heeft sommige akelige plannen van de VVD geblokkeerd. Zoals privatisering gevangenissen en privatisering/winstgedreven onderwijs.

twitter


Helaas heeft de PvdA andere trends niet tegen gehouden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196150160
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 12:13 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als de PvdA voor de verandering eens achter haar idealen blijft staan, in plaats van hun eigen verkregen kroonjuwelen lekker constructief inlevert lijkt mij dat een goede zaak.
[..]

Hoezo? Het is toch niet de PvdNA? Internationale solidariteit is gewoon een belangrijk component uit de arbeidersbeweging, niet alleen vanwege idealisme, maar ook uit bittere noodzaak. Werkgevers wenden internationalisme namelijk wel aan, in hun eigen belang. Arbeiders die denken dat het schoonvegen van hun eigen straatje voldoende is vallen op lange termijn juist ten prooi aan de race to the bottom.

Het afbreken van een internationale arbeidersbeweging en liberaliseren van kapitaalstromen is hoe een 'volkspartij' naar VVD-model opereert en jammer genoeg heeft de PvdA daar in het verleden ook aan meegewerkt.
[..]
Op lange termijn is het inderdaad cruciaal om de internationale machtsbalans tussen arbeid en kapitaal weer te herstellen. Daar ligt ook een rol voor sociaal democraten en vooral op Europees niveau. Echter je kunt de lokale omstandigheden niet negeren of overal gelijkstellen.

Werknemers in Nederland zoeken vooral bestaanszekerheid, een groter aandeel in het verdelen van de bedrijfswinsten, en mogelijkheden tot zelfontplooiing. Daarmee is er een direct belang om internationale concurrentie en arbeidsmigratie tegen te gaan. Een partij die zich omwille van internationale solidariteit daarin niet kan of wil meegaan handicapt zich nodeloos en vervreemd een groot deel van haar kiezers.

quote:
1s.gif [b]Op maandag 9 november 2020 12:13 schreef PiyeReloaded
Verder ben ik het met je eens, maar ook daarbij moet niet vergeten worden dat veel weerstand tegen die milieustandpunten ook wordt ingegeven door belangenorganisaties die van nature verder van de PvdA af staan. Het 'wij creëren banen'-argument van bedrijven die milieuregels aan hun laars willen lappen is gewoon een verlengde van de trickle down filosofie die bij VVD en D66 misschien in goede aarde valt, maar ook niks bij PvdA te zoeken heeft, ook niet als er veel arbeiders zelf wel in geloven. De arbeidersbeweging heeft niet enkel de taak om de meerderheid van de arbeiders na te praten, maar ook om zelf leiding te geven en uit te leggen.
Dat klop zeker. Aan een groot deel van de weerstand liggen financiële belangen ten grondslag. Als besturende partij moet je echter wel kijken waar die milieuwinsten te behalen zijn en of de kosten baten de moeite waard zijn. Bijvoorbeeld de combinatie van stikstofregels en strenge milieu-eisen op lokaal niveau hebben bijvoorbeeld een groot kostenverhogend effect op de woningmarkt en de woonlasten van de werknemers. Je kunt je afvragen of hier de juiste beslissingen zijn genomen. De maatregelen werken verdraaid gunstig uit voor de bestbetaalden.
pi_196150272
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat valt redelijk mee, een groot gedeelte oud-PvdA-stemmers ligt nu tussen zes houten planken en een ander groot deel is vanwege het gebrek aan internationale orientatie en sex appeal overgestapt op GroenLinks/D66.
Of stemt PVV of DENK door een gebrek aan focus op de dagelijks problematiek
pi_196150320
Huidige gang van zaken is prima. Puntje van kritiek is de linkse invloeden: milieu gekkies + teveel immigratie van kanslozen.
  maandag 9 november 2020 @ 13:23:45 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196150457
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:07 schreef Mezano02 het volgende:
Werknemers in Nederland zoeken vooral bestaanszekerheid, een groter aandeel in het verdelen van de bedrijfswinsten, en mogelijkheden tot zelfontplooiing. Daarmee is er een direct belang om internationale concurrentie en arbeidsmigratie tegen te gaan.
Over hoe dit vorm te geven wordt binnen de PvdA ook al een tijd nagedacht.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 9 november 2020 @ 13:40:26 #75
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_196150750
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 14:23 schreef Fer het volgende:
https://nos.nl/l/2355292

Lodewijk Asscher wil alleen nog maar samen met GroenLinks in de regering en het liefst ook met die dochter van Marijnissen. Een links motorblok. Dus een stem voor Asscher en je krijgt de bomenknuffelaars en tomatensmijters er gratis bij. Lekker dan, waar moet je als gewone Jan modaal dan nog op stemmen?

VVD komt alleen op voor het grootkapitaal en de ondernemer, zolang hij niet ziek, zwak of failliet gegaan is.
D66 is meer bezig met hun idealistische plannetjes voor hoogopgeleide gekleurde transgenders

Baudet en Wilders acht ik niet serieus genoeg om te regeren, die trekken alleen maar rare gefrustreerde kamerleden aan, zoals dat varkentje uit Oost.

CDA, helaas want god is niet met mij.

:(
Ten eerste denk ik dat beiden die 'afspraak' makkelijk ter zijde schuiven als zich een mooie kans aanbiedt om een coalitie te vormen. Aan de andere kant: PvdA kan niet meer met VVD nadat ze hun eigen partij gesloopt hebben, GL bleek ook te ver af te staan van VVD om een samenwerking op te starten. Enige optie lijkt wel een links blok, maar aangezien VVD en consorten her en der naar links opschuiven en VVD weer gaat winnen krijgen we links weer op de oppositiebankjes. Als VVD daadwerkelijk naar links gaat en o.a. minimumloon verhoogt (en dan niet met maar 10%) vind ik het wel oké. Als de kiezer eens weggaat bij de VVD en de populisten dan zoud een nieuwe regering eens een verschil kunnen maken.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')