Dat komt omdat ziekenhuis vollopen als je de maatregelen loslaat onder alle bevolkingsgroepen. Het het niet nemen van risicogerichte maatregelen is een piket-paaltje waar iedereen van af moet blijven.quote:Op zondag 8 november 2020 13:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In elk geval niet door iedere suggestie die buiten de vaste kaders valt te counteren met 'ja maar de ziekenhuizen'. Ik zeg trouwens niet dat jij dat doet, maar in algemene zin is dat vaak wel waar de discussie op stukloopt.
Klopt allemaalquote:Op zondag 8 november 2020 13:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar, natuurlijk. Ten eerste is roken en de daaruit voortvloeiende ziekte niet besmettelijk. Meeroken is wel ongezond, maar daartegen zijn steeds meer regels uitgevaardigd, zodat dat minder vaak gebeurt. Daarbij zijn er wel steeds meer informatie en regels om roken tegen te gaan. Het is bovendien geen acuut probleem. En als laatste: het levert een hoop geld op.
Dat, plus als je de media moet geloven, raken ook heeeeel veel gezonde twintigers en dertigers maandenlang arbeidsongeschikt door covid. Dus ja, dat moet dan ook wel grote gevolgen gaan hebben op de arbeidsmarkt...quote:Op zondag 8 november 2020 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat komt omdat ziekenhuis vollopen als je de maatregelen loslaat onder alle bevolkingsgroepen. Het het niet nemen van risicogerichte maatregelen is een piket-paaltje waar iedereen van af moet blijven.
Vraag mij wel af of de maatregelen in stand gehouden worden als ook na vaccinatie de zorgvraag door covid hoog blijft (niet alle oudjes laten zich vaccineren, en het zal niet voor iedereen werkzaam zijn) en we dus in deze situatie blijven.
Wat ook zo is.quote:Op zondag 8 november 2020 13:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In elk geval niet door iedere suggestie die buiten de vaste kaders valt te counteren met 'ja maar de ziekenhuizen'. Ik zeg trouwens niet dat jij dat doet, maar in algemene zin is dat vaak wel waar de discussie op stukloopt.
Bij longontsteking ben je sowieso een jaar verder dat je conditie weer terug hebt. Zo zie bekijk ik het ook met de covid infectie.quote:Op zondag 8 november 2020 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat, plus als je de media moet geloven, raken ook heeeeel veel gezonde twintigers en dertigers maandenlang arbeidsongeschikt door covid. Dus ja, dat moet dat ook wel grote gevolgen gaan hebben op de arbeidsmarkt...
Één van de oplossingen zou m.i. moeten zijn inzetten op mogelijkheden om de ziekenhuizen te ontzien door inzet van huisartsen, zorghotels, verpleeghuizen, en heel veel zorg op afstand/thuis met telemonitoring. Is echt veel meer mogelijk dan wordt benut nu.quote:Op zondag 8 november 2020 14:06 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat ook zo is.
En de oplossing is ook niet (veel) meer capaciteit van ziekenhuizen.
Een verdubbeling van capaciteit zou hoogstens betekenen dat we 2 weken langer in de modus van september konden doorgaan. Dat is geen langetermijnoplossing.
Dat hoop ik voor die mensen.quote:Op zondag 8 november 2020 14:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bij longontsteking ben je sowieso een jaar verder dat je conditie weer terug hebt. Zo zie bekijk ik het ook met de covid infectie.
Ik denk dat men daar ook echt wel Mee bezig is. Ik denk ook dat het niet zo gemakkelijk is om dit allemaal goed op te zetten, nog buiten het financiële en personele plaatje.quote:Op zondag 8 november 2020 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Één van de oplossingen zou m.i. moeten zijn inzetten op mogelijkheden om de ziekenhuizen te ontzien door inzet van huisartsen, zorghotels, verpleeghuizen, en heel veel zorg op afstand/thuis met telemonitoring. Is echt veel meer mogelijk dan wordt benut nu.
Maar centrale aansturing en financiering ervoor is nodig om dit van de grond te krijgen.
Nou, genoeg horrorverhalen out there hoor: https://www.businessinsid(...)symptoms-cdc-2020-7/quote:
Ik ken ze. Allemaal individueel leed. Maar statistisch is het helemaal niks.;quote:Op zondag 8 november 2020 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, genoeg horrorverhalen out there hoor: https://www.businessinsid(...)symptoms-cdc-2020-7/
en zo zijn er nog wel tig linkjes die je kan opzoeken als je beetje gaat googelen...
Er is volgens mij geen onderzoek gedaan hoeveel mensen dit betreft in Nederland.quote:Op zondag 8 november 2020 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken ze. Allemaal individueel leed. Maar statistisch is het helemaal niks.;
Nee nouja laten we die discussie maar niet opstarten. Maar het geeft wel de verdeeldheid aan in hoe er tegen dit virus aangekeken wordt.quote:Op zondag 8 november 2020 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken ze. Allemaal individueel leed. Maar statistisch is het helemaal niks.;
Wordt door o.a. het Erasmus MC onderzoek naar gedaanquote:Op zondag 8 november 2020 14:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is volgens mij geen onderzoek gedaan hoeveel mensen dit betreft in Nederland.
Ik hoor van mensen die hier dicht op zitten en meer informatie hebben dat dit hard tegenvaltquote:Op zondag 8 november 2020 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat men daar ook echt wel Mee bezig is. Ik denk ook dat het niet zo gemakkelijk is om dit allemaal goed op te zetten, nog buiten het financiële en personele plaatje.
Zo dan, nice!quote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.664 nieuwe positieve testen
149 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Wtf, -1000? Gaat dat niet te snel?quote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Dat zijn mooie cijfersquote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Nicequote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Netjesquote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Weekend, maar alsnog topquote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Maar nog geen uitslag toch?quote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nouja laten we die discussie maar niet opstarten. Maar het geeft wel de verdeeldheid aan in hoe er tegen dit virus aangekeken wordt.
Plus, volgens mij loopt er momenteel wel een onderzoek daarnaar @:Momo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |