Gaat de goede kant op ditquote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.664 nieuwe positieve testen
149 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Niet dat ik weet nee. Verwacht dat er wel echt een percentage mensen uitkomt dat langdurig en misschien wel permanent klachten houdt. De grote vraag is, hoe groot zal dat percentage zijn, als ze het uberhaupt al zo precies kunnen achterhalen...quote:
Je kan op zich nu ook gewoon voor je deur gaan staan en een tosti eten hoor. Niemand die dan de polies gaat bellen.quote:Op zondag 8 november 2020 14:18 schreef Benny het volgende:
Dit jaar weer tosti's buiten de deur eten
Waarom specifiek tosti's?quote:Op zondag 8 november 2020 14:18 schreef Benny het volgende:
Dit jaar weer tosti's buiten de deur eten
Toch beginnen zowel Jesse Klaver als ook Rob Jetten hier terecht wel over te klagen, dat er meer perspectief moet zijn voor de toekomst. Want bij D66 en GroenLinks zijn vanwege het electoraat de stem van jongeren iets belangrijker dan bij veel andere partijen denk ik.quote:Op zondag 8 november 2020 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is in elk geval wel duidelijk, want alles onder de dertig krijgt in elk geval de financiële rekening gepresenteerd, terwijl daarnaast alles wat belangrijk is als je jong bent, zoals onderwijs en contacten leggen, voor het grootste deel is stilgelegd. Maar ja, die groep is electoraal gewoon niet interessant.
Helaas de voorspelde <5000 niet gehaaldquote:Op zondag 8 november 2020 14:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
@:leolinedance Ruimschoots onder de lat!
Morgen een nieuwe dagquote:Op zondag 8 november 2020 14:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Helaas de voorspelde <5000 niet gehaald
quote:Op zondag 8 november 2020 14:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Helaas de voorspelde <5000 niet gehaald
Zeggen dat je corona hebtquote:Op zondag 8 november 2020 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit ja, nu moet ik een excuus gaan verzinnen![]()
Avondklok en verplichte niet-werkende mondkapjes incoming!!quote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Omdat ze hier verderop echt (maar dan ook echt echt) goede tosti's hebben, maar die nu niet verkopen. De boel is dicht en tosti's bezorgen ze niet.quote:
Opkomend kuchje op 23 december?quote:Op zondag 8 november 2020 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit ja, nu moet ik een excuus gaan verzinnen![]()
Vergeet de scholen nietquote:Op zondag 8 november 2020 14:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Avondklok en verplichte niet-werkende mondkapjes incoming!!
Prachtigquote:Op zondag 8 november 2020 14:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Omdat ze hier verderop echt (maar dan ook echt echt) goede tosti's hebben, maar die nu niet verkopen. De boel is dicht en tosti's bezorgen ze niet.
Ik check nog steeds heel regelmatig de cijfers op Nice, en waar je tot een week of wat geleden telkens een dwing zag, gevolgd door een grotere stijging, zie je het nu echt omlaag gaan. Dus daar gaat het zeer zeker al de goede kant op.quote:Op zondag 8 november 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk zien we dan ook snel hier een daling
Ik mis de broodjes martino in België.quote:Op zondag 8 november 2020 14:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Prachtig
Ik zie nu meteen een reclamespotje voor me van 'waarom houd jíj je aan de maatregelen?'
Allemaal mensen die een zeer emotionele zin uitspreken:
-voor mijn oma
-voor mijn terminale broer
-voor mijn vriend die een evenementenlocatie runt
-voor mijn kind in een tehuis
-voor mijn tosti's buiten de deur
Ik vind ze ook heerlijk, maar ze zijn nu niet echt moeilijk te maken.quote:Op zondag 8 november 2020 14:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Omdat ze hier verderop echt (maar dan ook echt echt) goede tosti's hebben, maar die nu niet verkopen. De boel is dicht en tosti's bezorgen ze niet.
Laat die seksfeesten maar weer komenquote:Op zondag 8 november 2020 14:28 schreef Ven1972 het volgende:
Het komt niet door herfstvakantie effect, maar door effecten van de maatregelen van oktober. Dus het lijkt er op dat mensen nu beter aan de maatregelen houden dan afgelopen maandag. Ik denk namelijk dat nog paar weken zo gaat dalen, terwijl we in december ook beetje kunnen versoepelen.
Goed bedoeld, maar ik zou heel graag mee willen doen met seksfeesten... lekker vrouwen verwennen.quote:
Welke stad si dat met die +7?quote:Op zondag 8 november 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Raar al die doden uit 1 gebied?
Misschien dat een ziekenhuis daar in die buurt nog veel doden van de voorbije weken moest melden.quote:Op zondag 8 november 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wow, mooi cluster daar in Utrecht/Noord Hollandquote:Op zondag 8 november 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Alles kan open.quote:Op zondag 8 november 2020 14:30 schreef RipCity het volgende:
Restaurants kunnen 1 december wel weer open.
Okquote:Op zondag 8 november 2020 14:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Goed bedoeld, maar ik zou heel graag mee willen doen met seksfeesten... lekker vrouwen verwennen.
Hilversumquote:Op zondag 8 november 2020 14:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Welke stad si dat met die +7?
Topokennis is wat matig hier
quote:Op zondag 8 november 2020 14:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Goed bedoeld, maar ik zou heel graag mee willen doen met seksfeesten... lekker vrouwen verwennen.
Dit gaat niet om vrijheid terug willen maar om geïnformeerd te willen worden. Wat zijn de stappen die genomen gaan worden als blijkt dat het vaccin er toch niet komt. Hoe gaan ze testen? Wat is plan B? Wat voor routekaart? Welk voorbeeld gaan we overnemen? Gaan we nog iets doen met veiligheidsregio’s?quote:Op zondag 8 november 2020 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap hest dat ‘de rek eruit is’ en dat mensen ‘perspectief’ willen en ‘hun vrijheid terug’, maar hoe dan? Goede voorbeelden van landen die een langetermijnplanning hebben die goed uitpakt en waarbij mensen gewoon hun normale leven kunnen leiden? Zonder mensen op te offeren, hetzij aan Corona, hetzij aan de economie, hetzij op een andere manier aan gezondheidszorg, etc?
En nu de daling volhouden!quote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Klein weekendeffectje, cijfers blijven goed overall.quote:Op zondag 8 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Dat lijkt mij ook Lenny! Heppie weer keurig gedaan!quote:Op zondag 8 november 2020 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Uitstekende cijfers weer.
[ afbeelding ]
Even nog een weekje doorpakken en dan zit mijn werk er wel weer op.
En dan te bedenken dat men 2 weken geleden nog raar opkeek (veelal met eenquote:Op zondag 8 november 2020 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Uitstekende cijfers weer.
[ afbeelding ]
Even nog een weekje doorpakken en dan zit mijn werk er wel weer op.
Eerst de ziekenhuizen leeg hequote:Op zondag 8 november 2020 14:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat men 2 weken geleden nog raar opkeek (veelal met een) als je zei dat het over een maand wel gedaan was.
Ja daaag, eerst het reproductiegetal naar beneden, horeca open, economietje redden dan ga jij maar lekkere jonge vrouwen “verwennen.”quote:Op zondag 8 november 2020 14:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 november 2020 14:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja daaag, eerst het reproductiegetal naar beneden, horeca open, economietje redden dan ga jij maar lekkere jonge vrouwen “verwennen.”
Sjonge, we zitten wel in een pandemie, hoor!
Geen tijd om aan sex te denken, klap in t gezicht vd zorg.
Maar ik bedoel nu nog niet aan seks. echter als de pandemie voorbij is kan het wel weer. Ik kan nu nog wel even zonder seks.quote:Op zondag 8 november 2020 14:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja daaag, eerst het reproductiegetal naar beneden, horeca open, economietje redden dan ga jij maar lekkere jonge vrouwen “verwennen.”
Sjonge, we zitten wel in een pandemie, hoor!
Geen tijd om aan sex te denken, klap in t gezicht vd zorg.
Zeker opmerkelijk. België gaat ook de goede kant op.quote:Op zondag 8 november 2020 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Opmerkelijk hoor die cijfers, zeker als je kijkt naar de landen om ons heen / de rest van Europa.
Denk je nog steeds dat het de 7 weken uitdoof-curve is?quote:Op zondag 8 november 2020 14:37 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker opmerkelijk. België gaat ook de hoede kant op.
In Duitsland, Italië, Spanje en Frankrijk zie je een dergelijke afname niet ondanks zeer strenge maatregelen.
Frankrijk heeft inmiddels dagelijks net zoveel positieve cases als heel de VS???
België zit nu ongeveer op een piek van aantal ziekenhuisopnames. Dat hoeven we nog niet heel goed te noemen...quote:Op zondag 8 november 2020 14:37 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker opmerkelijk. België gaat ook de hoede kant op.
Waar kijk jij naar? Waarom vergelijk je het aantal gemelde besmettingen? Dat is echt de slechtst mogelijke statistiek om te gebruiken...quote:In Duitsland, Italië, Spanje en Frankrijk zie je een dergelijke afname niet ondanks zeer strenge maatregelen.
Frankrijk heeft inmiddels dagelijks net zoveel positieve cases als heel de VS???
3de Golf zou toch pas in september 2021 zijn?quote:Op zondag 8 november 2020 14:40 schreef leolinedance het volgende:
Verbaasd me overigens dat we nog niet bang gemaakt worden met een 3e golf
Ja gadverdamme, dit wordt gewoon een kut kerst, ik voel het aan alles.quote:Op zondag 8 november 2020 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mensen toch, wat een DALING wederom!![]()
Allemaal een extra drankje en bakje nootjes straks.
breng die mensen niet op ideeënquote:Op zondag 8 november 2020 14:40 schreef leolinedance het volgende:
Verbaasd me overigens dat we nog niet bang gemaakt worden met een 3e golf
quote:
Uhh wat is het nou?quote:Op zondag 8 november 2020 14:28 schreef Ven1972 het volgende:
Het komt niet door herfstvakantie effect
Lastig om precies aan te zien wat voor effecten die nu werkt doen, is voornamelijk aan gedeeltelijke lockdown die het kabinet in oktober heeft ingesteld. Maar herfstvakantie-effect heeft ook iets bijgedragen om daling iets sneller laten gaan. Dus ik verwacht namelijk dat in heel november wel 1000 besmettingen per dag zullen hebben, maar nu niet meer hoog als paar weken geleden.quote:
Wat een onzinquote:Op zondag 8 november 2020 14:47 schreef Drekkoning het volgende:
Als er dinsdag niet versoepeld wordt is dat een klap in het gezicht van iedereen die zich aan de regels heeft gehouden
?quote:Op zondag 8 november 2020 14:47 schreef Drekkoning het volgende:
Als er dinsdag niet versoepeld wordt is dat een klap in het gezicht van iedereen die zich aan de regels heeft gehouden
Dat geloof je zelf toch niet.quote:Op zondag 8 november 2020 14:47 schreef Drekkoning het volgende:
Ook het sluiten van de afhaal in parken heeft gelijk effect. Dat had Hugod goed gezien!!quote:Op zondag 8 november 2020 14:50 schreef Noek het volgende:
Goed dat ze de bieb hebben gesloten. Zie je gelijk terug.
Dat is juist helemaal niet de les die we geleerd hebben. De versoepelingen zijn nooit het probleem geweest, het probleem is het te slappe ingrijpen toen het misging.quote:Op zondag 8 november 2020 14:51 schreef Ven1972 het volgende:
We hebben nu een lesje wel geleerd, denk ik, dat we niet meer zo snel moeten gaan versoepelen met de maatregelen. Dus we gaan heel voorzichtig om met de maatregelen te versoepelen, lijkt het beste wat we kunnen doen.
Restaurants kunnen wel weer open wmbquote:
En die regels nog langer goed volhouden want er zijn nog veel te veel mensen die het virus bij zich dragen en verder kunnen verspreiden. De ziekenhuizen liggen nog steeds propvol.quote:Op zondag 8 november 2020 14:47 schreef Drekkoning het volgende:
Als er dinsdag niet versoepeld wordt is dat een klap in het gezicht van opsteker voor iedereen die zich aan de regels heeft gehouden
Alles kan open.quote:Op zondag 8 november 2020 14:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Restaurants kunnen wel weer open wmb
Vergeet een biertje drinken na 8 uur in de hotel-restaurants nietquote:Op zondag 8 november 2020 14:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ook het sluiten van de afhaal in parken heeft gelijk effect. Dat had Hugod goed gezien!!
Ja dat is waar ook, maar kijk over een periode kan het weer anders gaan verlopen... dus alles is niet zeker meer.quote:Op zondag 8 november 2020 14:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is juist helemaal niet de les die we geleerd hebben. De versoepelingen zijn nooit het probleem geweest, het probleem is het te slappe ingrijpen toen het misging.
zou al heel wat zijn als die begin december open mogen, ik zie ze dat niet eerder doenquote:Op zondag 8 november 2020 14:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Restaurants kunnen wel weer open wmb
Dit werd echt serieus misbruikt door hotels om de rol van kroegen over te nemen.quote:Op zondag 8 november 2020 14:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vergeet een biertje drinken na 8 uur in de hotel-restaurants niet
Echt, gaan er mensen naar hotels om wat te drinken, waar ze niet voor een nachtje kamer kunnen boeken?quote:Op zondag 8 november 2020 14:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit werd echt serieus misbruikt door hotels om de rol van kroegen over te nemen.
Gelukkig hebben we die haard nu onder controlequote:Op zondag 8 november 2020 14:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit werd echt serieus misbruikt door hotels om de rol van kroegen over te nemen.
Ik zie het eigenlijk dit jaar niet eens meer gebeuren.quote:Op zondag 8 november 2020 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou al heel wat zijn als die begin december open mogen, ik zie ze dat niet eerder doen
Helaas zijn er ook wel illegale feesten gaande in Nederland, meestal in het weekend.quote:Op zondag 8 november 2020 14:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we die haard nu onder controle
de combinatie wordt wel veel gebruik van gemaaktquote:Op zondag 8 november 2020 14:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Echt, gaan er mensen naar hotels om wat te drinken, waar ze niet voor een nachtje kamer kunnen boeken?
Als het een probleem, is het een probleem en moet je ingrijpen. Het is niet de bedoeling dat mensen misbruik maken van de regels en dat dat ongestraft blijft, daarmee verdwijnt het draagvlak. Ik zie niet in waarom je hier zo raar over zou doen.quote:Op zondag 8 november 2020 14:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we die haard nu onder controle
Ja nog steeds. In Spanje heeft het zich iig verplaatst van initieel Aragon naar nu bv Andalucia.quote:Op zondag 8 november 2020 14:40 schreef Noek het volgende:
Denk je nog steeds dat het de 7 weken uitdoof-curve is?
Waarom zou je zulke onzin verspreiden? Wie is daarbij gebaat?quote:Op zondag 8 november 2020 14:57 schreef Za het volgende:
[..]
Ja nog steeds. In Spanje heeft het zich iig verplaatst van initieel Aragon naar nu bv Andalucia.
In Frankrijk is vast hetzelfde beeld te zien, telkens duurt een uitbraak in zo'n regio dan zo'n twee maanden. IMO
Geen alcoholverkoop na 20u -> geweldige impact!! Wát een genie die Hugodquote:Op zondag 8 november 2020 14:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vergeet een biertje drinken na 8 uur in de hotel-restaurants niet
Daarom ben ik ook voor vreemdelingendetentie, Uitgeprocedeerd, dan ga je maar zitten tot je vertrekt. Voorkomt ook dat die illegalen feesten kunnen houden.quote:Op zondag 8 november 2020 14:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook wel illegale feesten gaande in Nederland, meestal in het weekend.
quote:Op zondag 8 november 2020 14:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen alcoholverkoop na 20u -> geweldige impact!! Wát een genie die HUGOD
Het draagvlak verdwijnt juist door dit door dwaze maatregelen.quote:Op zondag 8 november 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als het een probleem, is het een probleem en moet je ingrijpen. Het is niet de bedoeling dat mensen misbruik maken van de regels en dat dat ongestraft blijft, daarmee verdwijnt het draagvlak. Ik zie niet in waarom je hier zo raar over zou doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |