Ploegen van 9 naar 8 heeft er ook mee te maken. Bij Ineos vallen er twee uit en ze kunnen al weinig meer doen. Eigenlijk hetzelfde in de Giro, maar dat was buiten Dennis gerekend.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zonder gaan de etappes al helemaal nooit meer naar de klassementsmannen
Dit heeft veel weg van de tactiek van Ineos tijdens deze Vuelta.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:16 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Deze bedoelde ik. @:rellende_rotscholier
Je zou voor minder.quote:
Als je vol voor de groene trui wil strijden, kun je niet optimaal knechten voor de kopman. Daarom is het beter Van Aert thuis te laten.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik begrijp nog niet waar je op doelt. Een knecht voor in de bergen of wat doet Wout verkeerd als hij soms wat meesprint?
Zeker! Had ook een goede tijdrit, dus hopelijk kan hij elk jaar een stapje maken.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Arensman binnengekomen met Daniel Martin, Poels, Valverde en Grosschartner, knap.
Gewoon een veel te matige ploeg toch? Golas en Rivera die wel uitrijden levert geen verschil lijkt me.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ploegen van 9 naar 8 heeft er ook mee te maken. Bij Ineos vallen er twee uit en ze kunnen al weinig meer doen. Eigenlijk hetzelfde in de Giro, maar dat was buiten Dennis gerekend.
Ullrich en zabel zaten ook samen in de ploeg.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je vol voor de groene trui wil strijden, kun je niet optimaal knechten voor de kopman. Daarom is het beter Van Aert thuis te laten.
Laat mij nou even mijn punt maken over dat kleinere ploegen niets verbeteren.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:22 schreef showtimer het volgende:
[..]
Gewoon een veel te matige ploeg toch? Golas en Rivera die wel uitrijden levert geen verschil lijkt me.
Toen bestonden ploegen nog uit 9 renners. Tegenwoordig kun je niet meer voor geel en groen gaan. Je moet dus keuzes maken. Het lijkt me aannemelijk dat Jumbo voor Roglic kiest.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:24 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ullrich en zabel zaten ook samen in de ploeg.
Barta en Zimmerman beter dan Hiertquote:Op zaterdag 7 november 2020 17:25 schreef wimderon het volgende:
Valgren random 30e.
Callum Scotson of all places 35e @:Rellende_Rotscholier
Dat kan nooit kloppen natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:25 schreef wimderon het volgende:
Valgren random 30e.
Callum Scotson of all places 35e @:Rellende_Rotscholier
Oke, geen verbetering, maar of het een significante verslechtering is durf ik ook te betwijfelen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Laat mij nou even mijn punt maken over dat kleinere ploegen niets verbeteren.
Nibali in de Giro een beter voorbeeld?
Tuurlijk kan het wel. UAE kan zelfs de tour winnen met zo goed als geen ploeg.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toen bestonden ploegen nog uit 9 renners. Tegenwoordig kun je niet meer voor geel en groen gaan. Je moet dus keuzes maken. Het lijkt me aannemelijk dat Jumbo voor Roglic kiest.
boh 1 jaar Netflix etappe? Geen idee wat er staat.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
De renners hopen ook op een tweede seizoen.
Jumbo gaat volgend jaar voor de totale controle. In dat plan past geen groene trui voor Van Aert.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:30 schreef Beregd het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het wel. UAE kan zelfs de tour winnen met zo goed als geen ploeg.
Hij hoopt op een vervolg van die docu van Movistar op Netflix. Vooral om het verhaal van deze etappe te kunnen zien.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
boh 1 jaar Netflix etappe? Geen idee wat er staat.
Arrieta zal nog wel vooral aan de knoppen draaien. Wij hebben behoefte aan meer Lastras.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij hoopt op een vervolg van die docu van Movistar op Netflix. Vooral om het verhaal van deze etappe te kunnen zien.
Sciandri lijkt me ook wel een fenomeen. Die had blijkbaar nog nooit van Samitier gehoord, waardoor hij hem liet knechten voor Pedrero in de Giro. Waarna Samitier een stuk beter bleek te zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:35 schreef showtimer het volgende:
[..]
Arrieta zal nog wel vooral aan de knoppen draaien. Wij hebben behoefte aan meer Lastras.
Dat is dan wel vrij bizar in zo'n kort seizoen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:57 schreef H.Vviv het volgende:
Zonder ongelukken gaat Roglic dit jaar opnieuw boven de 3000 CQ-punten scoren. Eerste renner die dat doet twee jaar na elkaar sinds de ranking.
En dan te bedenken dat ie in de Dauphine meer dan 200 punten heeft laten lopen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is dan wel vrij bizar in zo'n kort seizoen.
Maar deze vormpiek is bij een normale kalender ook compleet absurd.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is dan wel vrij bizar in zo'n kort seizoen.
Plus 70 voor de puntentrui en ook wat punten voor de bergtrui.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Denk dat Roglic de 3000 net niet gaat halen? Heeft nu iets van 2400, plus 500 voor winst.
Froomes vormpiek schommelde tussen 90% en 100%, en won op 90% dan de kleinere rondjes. Roglic wint wellicht op 90% LBL etcquote:Op zaterdag 7 november 2020 18:04 schreef showtimer het volgende:
[..]
Maar deze vormpiek is bij een normale kalender ook compleet absurd.
Dat lijkt me leuk. Vooral omdat wielrennen niet zo professioneel isquote:Op zaterdag 7 november 2020 17:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij hoopt op een vervolg van die docu van Movistar op Netflix. Vooral om het verhaal van deze etappe te kunnen zien.
Lijkt me wel vrij duidelijk dat dit wraak nemen was, Movistar had verder echt geen enkele reden om het werk voor Roglic op te knappen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat lijkt me leuk. Vooral omdat wielrennen niet zo professioneel is
Er zijn nog steeds users die het een goed idee vinden dat hij erg gaat bij Jumbo, vanwege te duur en niet interessant voor Nederlandquote:Op zaterdag 7 november 2020 17:57 schreef H.Vviv het volgende:
Zonder ongelukken gaat Roglic dit jaar opnieuw boven de 3000 CQ-punten scoren. Eerste renner die dat doet twee jaar na elkaar sinds de ranking.
Ze hadden toch ook geen enkele reden om het niet te doen?quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Lijkt me wel vrij duidelijk dat dit wraak nemen was, Movistar had verder echt geen enkele reden om het werk voor Roglic op te knappen.
Scheelt ook wel dat Roglic zich altijd lekker op de vlakte houdt, dan maak je in ieder geval geen vijanden.
Nee, ze hadden sowieso wel een reden om te rijden. Ze konden op deze manier Dan Martin verder op achterstand rijden, in een poging Mas vierde te laten worden. En voor het heilige ploegenklassement was het ook niet slecht. Maarja, dat is wel allemaal gerommel in de marge. Carapaz een oor aannaaien zal op z'n minst een mooie bijkomstigheid zijn geweest.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze hadden toch ook geen enkele reden om het niet te doen?
1 GAUDU David Groupama - FDJquote:De renners van Trek-Segafredo zaten tot op heden nog niet heel vaak mee in de vroege vlucht. Afgelopen zaterdag was dat wel het geval, de etappe die werd gewonnen door David Gaudu. Toen zat Niklas Eg mee, maar hij miste in een afdaling een bocht. Naderhand zou hij niet meer meespelen voor de ritzege. “Hij heeft geluk dat hij niet gevallen is en van zijn fiets af kon springen. Voor hem is het vooral goed dat hij na de Tour dit jaar nog een extra grote ronde rijdt. Daarmee kweekt hij inhoud. Niklas staat ook verder in zijn ontwikkeling dan López en Ries. Ik denk dat hij dat ook laat zien door uitgerekend in die etappe mee te zitten.”
“Wie weet pakt hij komende week een herkansing. Ik denk namelijk niet dat Niklas heel veel onder hoeft te doen voor Gaudu, bijvoorbeeld. Voor hem en ook de twee jonge jongens, is zaterdag de grootste kans op een ritzege. Maar als je meezit in de kopgroep op een andere dag, kan er ook van alles gebeuren. Als klimmer kan je op een vlakke aankomst ook winnen, je moet er dan alleen voor zorgen dat je eerder wegrijdt of tactisch slimmer rijden. Dan komt het niet puur op de power aan. Dat is ook niet in ons nadeel. We hebben niet de sterkste klimmers, dus juist in die etappes zijn onze kansen misschien nog wel groter”, vindt hij.
Ik denk inderdaad dat ze bij Movistar, nadat ze direct alle banden met Acquadro verbroken hadden, heel erg naar hun eigen aandeel in het verhaal hebben gekeken ja.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Richard die overstap kwalijk nemen zou zelfs vanuit Movistar perspectief tamelijk lachwekkend zijn. De enige die daarin blaam treft is wonderdokter Eus, die liever aan kortetermijndenken deed door Richie voor 150k op de loonlijst te houden, in plaats van hem te belonen voor zijn 4e plek in de Giro toentertijd.
Slimme jongen hè. Niet de standaard Fransoos die niet verder kijkt dan zijn eigen land.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bijzonder goed Engels van Giejoom, toch verrassend.
Wie zegt dat van Aert voor groen wil gaan trouwens? Voorlopig weet hij nog niet eens zeker of hij start..quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je vol voor de groene trui wil strijden, kun je niet optimaal knechten voor de kopman. Daarom is het beter Van Aert thuis te laten.
En dat hij normaal gesproken ook PN nog had gereden, nu begon zijn seizoen eigenlijk pas in augustus (op het NK na)quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ie in de Dauphine meer dan 200 punten heeft laten lopen.
Daarnaast is het commercieel in de thuismarkten natuurlijk bijzonder interessant om hem te laten starten in de tour als Van der Poel dat ook doet. Die zien we volgend jaar dus echt wel.quote:Op zaterdag 7 november 2020 19:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wie zegt dat van Aert voor groen wil gaan trouwens? Voorlopig weet hij nog niet eens zeker of hij start..
En alsnog is het een hele uitdaging om een betere knecht te gaan vinden dan van Aert, ook als die soms wat energie steekt in de massasprints.
En Amstel/WP.quote:Op zaterdag 7 november 2020 19:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En dat hij normaal gesproken ook PN nog had gereden, nu begon zijn seizoen eigenlijk pas in augustus (op het NK na)
In elke grote ronde was hij slecht op de laatste zaterdag, ook als zijn slotweek verder juist heel goed was. Opvallend welquote:Op zaterdag 7 november 2020 17:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Roglic kraakt dus altijd nogal hard in 3e week, dat is nu wel een constante.
Ik steun ze van harte in dezen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 21:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch wel eigenlijk bijzonder treurig van Movistar. Maar goed, ook vermakelijk.
Dat Unzue zich niet laat gijzelen door een makelaar. En waar het kan terug prikt.quote:Op zaterdag 7 november 2020 22:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tegen Carapaz rijden? Of voor de vierde plaats? Dat laatste is uiteraard prima.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |