abonnement Unibet Coolblue
pi_196195654
Ik kan me blijven verbazen dat iedereen het maar normaal vindt om die dingen op te zetten. Ik heb hem tot nu toe in NL nog maar 1 keer op gehad. Bij de Sligro, omdat ik daar anders niet binnen mocht. Verder kom ik eigenlijk overal gewoon, supermarkt, winkels, kapper en ook daar nog nergens op gehad.

Kan ook niet goed uitleggen waarom ik er zo'n afkeer van heb. Vooral ook omdat mensen die dat niet hebben het toch niet begrijpen. Verder let ik overigens wel goed op, het is niet dat ik anticoronamaatregelen ben of zo.

Ben er ook echt van overtuigd dat ze niets doen en zeker niet zoals er mee wordt omgegaan. En ook verbaasd hoe de meningen er over zijn omgeslagen in de periode juni tot oktober.
pi_196195722
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:41 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Alleen het ziekenhuis laatst niet .. en ik vond een onderzoek naar mogelijk kanker toch iets belangrijker dan mijn gevoel van onrecht en schijnveiligheid.

Voor de rest kom ik niet echt ergens op het moment. Alle lol is er wel een beetje vanaf.
Op een fatsoenlijke manier (non)verbaal met iemand communiceren is er ook niet meer bij. Ik doe er in ieder geval geen moeite meer voor.

Ik zit nog wel in dubio voor een bezoekje aan sanquin, misschien toch die trots maar eens aan de kant zetten voor het goede doel.
I'll give you something to do
  woensdag 11 november 2020 @ 23:12:35 #153
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196195968
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:59 schreef mthecatlover het volgende:
Kabinet wil mondkapjesplicht én boete invoeren,

Wie geen mondkapje draagt op plekken waar dat moet, riskeert binnenkort een boete van 95 euro. Dat staat in een ministeriële regeling die justitieminister Grapperhaus dinsdag aan de Tweede Kamer aanbiedt.

Flikker toch op Grapjeshuis...Ga een bruiloft vieren en daarna janken... :(
Heb je hem pas gezien toen hij z'n mondkapje op de grond legde en even later weer op z'n tronie zetten? Die gast is echt de laatste die hier adviezen over moet geven
  woensdag 11 november 2020 @ 23:13:21 #154
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_196195973
Hoe zit dat met de gezamelijke ontvangst hal van een Flat ..... die is ook openbaar maar ik ga toch echt niet als ik mijn post of zo gaat halen zo.n ding op doen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 11 november 2020 @ 23:16:27 #155
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196196005
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:13 schreef RAVW het volgende:
Hoe zit dat met de gezamelijke ontvangst hal van een Flat ..... die is ook openbaar maar ik ga toch echt niet als ik mijn post of zo gaat halen zo.n ding op doen
Nee tuurlijk is die ruimte niet openbaar. Ik heb daar bijvoorbeeld niks te zoeken aangezien ik niet in het flat woon
  woensdag 11 november 2020 @ 23:17:31 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196196019
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat?
Omdat het niet juist is wat je zegt.
pi_196196184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Omdat het niet juist is wat je zegt.
Dat is niet juist, wat ik zeg is correct. Anderhalve meter afstand houden is de meest belangrijke maatregel.
pi_196196266
Het correct dragen van dat ding wordt nergens genoemd dus laat je gewoon de neus vrij.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:50:47 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196196279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is niet juist, wat ik zeg is correct. Anderhalve meter afstand houden is de meest belangrijke maatregel.
:N

Dan zal ik het jullie maar vertellen:

https://www.rijksoverheid(...)deeltelijke-lockdown

quote:
Vanaf 19 november gaan we terug naar de gedeeltelijke lockdown van 14 oktober. Medio december beoordeelt het kabinet wat er voor de periode daarna mogelijk is. Er moet voldoende bewijs zijn in vermindering van het aantal besmettingen en de druk op de reguliere zorg voor de maatregelen heroverwogen kunnen worden.

Blijf zoveel mogelijk thuis
Door het aantal contactmomenten en reisbewegingen verder te beperken, grijpen we in op die plaatsen waar risico op overdracht van het virus het grootst is. Het motto voor de komende 2 weken is: blijf zoveel mogelijk thuis en vermijd niet-noodzakelijke reizen .
Jullie zijn echter niet de enigen die deze boodschap gemist hebben. Maar doe er je voor deel mee nu je het weet.

@voetbalmanager2
pi_196196287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:16 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee tuurlijk is die ruimte niet openbaar. Ik heb daar bijvoorbeeld niks te zoeken aangezien ik niet in het flat woon
Het flat :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_196196506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:N

Dan zal ik het jullie maar vertellen:

https://www.rijksoverheid(...)deeltelijke-lockdown
[..]

Jullie zijn echter niet de enigen die deze boodschap gemist hebben. Maar doe er je voor deel mee nu je het weet.

@:voetbalmanager2
Je snapt context niet en bent pedantisch aan het doen om net te doen of je gelijk hebt. Dat mag :)
  donderdag 12 november 2020 @ 00:46:06 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196196597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan ook niet goed uitleggen waarom ik er zo'n afkeer van heb.
Aanstellerij dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 12 november 2020 @ 00:47:51 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196196601
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je snapt context niet en bent pedantisch aan het doen om net te doen of je gelijk hebt. Dat mag :)
Dat is echt onzin. Beweren dat 1.5m afstand houden volgens de Rijksoverheid de belangrijkste maatregel is, is gewoon onjuist. Sterker nog, het verhaal begint met een dikgedrukte kop "Blijf zoveel mogelijk thuis".
Jij mag uiteraard wel een andere mening hebben, maar dat is iets anders.
  donderdag 12 november 2020 @ 00:58:40 #164
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196196656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het flat :')
Ja weet ik dat, ik kom daar nooit.
pi_196196659
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:58 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja weet ik dat, ik kom daar nooit.
Deze man _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_196196670
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan me blijven verbazen dat iedereen het maar normaal vindt om die dingen op te zetten. Ik heb hem tot nu toe in NL nog maar 1 keer op gehad. Bij de Sligro, omdat ik daar anders niet binnen mocht. Verder kom ik eigenlijk overal gewoon, supermarkt, winkels, kapper en ook daar nog nergens op gehad.

Kan ook niet goed uitleggen waarom ik er zo'n afkeer van heb. Vooral ook omdat mensen die dat niet hebben het toch niet begrijpen. Verder let ik overigens wel goed op, het is niet dat ik anticoronamaatregelen ben of zo.

Ben er ook echt van overtuigd dat ze niets doen en zeker niet zoals er mee wordt omgegaan. En ook verbaasd hoe de meningen er over zijn omgeslagen in de periode juni tot oktober.
Is maar een hele kleine groep.
90% doet het op omdat ze geen prent en of gezeur willen.

Als ze zeggen per 1/1/21 stopt alles dan zul je zien dat 90% weer normaal doet en de 10% welke blijft hangen, ofwel de mensen die iets geestelijks niet in orde in hun hoofd hebben.
Interessant he ?
  donderdag 12 november 2020 @ 01:17:46 #167
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_196196691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik word zo moe van die hele mondkapjes discussie.

Intussen draagt iedereen ze hier al weken overal in de winkels, maar nee Hugo moet er nog weer een officieel papiertje voor tekenen.
Iedereen behalve 65+ ers, die lopen eigenwijs rochelend door de winkel zonder zo'n ding... :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_196196706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Beweren dat 1.5m afstand houden volgens de Rijksoverheid de belangrijkste maatregel is, is gewoon onjuist.
Context. Buiten.

Misschien dat kleine woordjes helpen. Succes verder :)
pi_196197626
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:N

Dan zal ik het jullie maar vertellen:

https://www.rijksoverheid(...)deeltelijke-lockdown
[..]

Jullie zijn echter niet de enigen die deze boodschap gemist hebben. Maar doe er je voor deel mee nu je het weet.

@:voetbalmanager2
Thuis blijven en drukke plaatsen vermijden is exact hetzelfde als afstand houden. Daar doe ik allang mijn
voor deel :') mee. Ben je nu trots omdat je denkt dat je een discussie hebt gewonnen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196197648
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:52 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Neem het slipje van je zusje wel :9
[ afbeelding ]
:')
U MAD?
pi_196197658
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2020 01:17 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Iedereen behalve 65+ ers, die lopen eigenwijs rochelend door de winkel zonder zo'n ding... :{
valt me ook op ja... zoveel 65+ ers die op feesboek hebbe geleze dat het niet werkt. En allochtonen.... die hebben er ook lak aan. Schijnbaar moet de communicatie van de overheid in de toekomst ook in het turks/berbers/arabisch etc worden gedaan, want ze weten het echt niet.
U MAD?
  donderdag 12 november 2020 @ 07:05:53 #172
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196197736
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik word zo moe van die hele mondkapjes discussie.

Intussen draagt iedereen ze hier al weken overal in de winkels, maar nee Hugo moet er nog weer een officieel papiertje voor tekenen.
Bij jou wel maar in mijn buurt duidelijk niet. Zelfs ondanks een bord met een vriendelijk verzoek dat wel te doen bij de deur van de supermarkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 12-11-2020 07:11:56 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196197959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 01:06 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Is maar een hele kleine groep.
90% doet het op omdat ze geen prent en of gezeur willen.

Als ze zeggen per 1/1/21 stopt alles dan zul je zien dat 90% weer normaal doet en de 10% welke blijft hangen, ofwel de mensen die iets geestelijks niet in orde in hun hoofd hebben.
En onderschat niet de bijdrage van groepsdruk. Ik heb dit al diversen als argument horen noemen.
I'll give you something to do
  donderdag 12 november 2020 @ 08:07:52 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196198110
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2020 01:17 schreef YuckFou het volgende:
Iedereen behalve 65+ ers, die lopen eigenwijs rochelend door de winkel zonder zo'n ding... :{
Mentaal ontwortelde generatie. Allemaal trumpjes in het klein.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196198220
Ik gebruik nu N95 maskers (sluiten beter af, geen aandampen van brilglazen). Moet enkel nog iets in elkaar knutselen om ze te steriliseren: 85°C gedurende 20 minuten volstaat blijkbaar, en kan 50 maal herhaald worden zonder verlies van filterwerking. Andere methodes zijn minder betrouwbaar of moeilijker zelf te doen: besproeien met bleekwater of ethanol veroorzaakt verlies van statische lading waardoor de filter veel meer doorlaat (het belangrijkste verschil tussen de filters van N95 en chirurgische maskers is dat de vezels van N95 filters van een inwendige statische lading voorzien zijn waardoor kleine deeltjes beter vastgehouden worden)

https://medicalxpress.com(...)n95-masks-reuse.html

Mogelijke DIY methode: au-bain-marie verwarmen. Masker in een verzwaard plastic zakje, in een pan heet water. Of als je een warmeluchtoven met nauwkeurige temperatuurcontrole hebt, in zilverpapier wikkelen en 20 minuten op 85°C.

Wel één "caveat": steriliseren verwijdert het vuil in de filter niet, en bij langdurig gebruik verliest de filter ook z'n statische lading.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196198251
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 18:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

1,5 meter afstand houden is met grote afstand de belangrijkste maatregel.
Je realiseert in ieder geval dat het sociale leven volledig wordt uitgebannen.
Nu een mondkapjesplicht erbij terwijl de cijfers dit niet verklaren dankzij het doorvoeren van een Corona wet(?!) die deze opgelegde vrijheidsberoving en poging tot doodslag door onze overheid mogelijk maakt.

Ik zeg poging tot doodslag omdat er nog veel te weinig informatie is over onze gezondheid en het langdurig dragen van niet-medische mondkapjes. Hoe zit het met het continue terug inademen van de eigen lucht, hoe zit het met oplopende warmte, hoe zit het met het verplicht terugdringen van het kunnen inademen van verse zuurstof, hoe zit het met mondkapjes en onze huid, hoe zit het met mondkapjes en hygiëne en welke risico's brengt dat met zich mee, hoe zit het met mondkapjes en het opbergen ervan.....?

Als mensen nu nog steeds niet inzien dat er rare sprongen worden gemaakt door een overheid terwijl mensen in hun omgeving niet of nietszeggende Corona ervaringen opdoen dan ben je of wel heel erg goedgelovig met een blind vertrouwen in de mensen daar die niet eens fatsoenlijk in staat zijn om een toeslagen affaire of belastingdienst perikelen te kunnen rectificeren. Heeft iedereen de oogjes wel open of maak ik deel uit van een verdomd klein groepje die het allemaal verkeerd zien?

Die laatste vraag is een retorische, je hoeft daar dus vooral niet op te reageren want ik ben op dit moment niet te overtuigen van goede bedoelingen en terechte overheidsacties.
pi_196198252
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 18:42 schreef MoreDakka het volgende:
1,5 meter afstand houden is met grote afstand de belangrijkste maatregel.
Oh, dus Oostenrijk waar ze al 8 maanden 1m afstand aanhouden, dat is al 8 maanden de koploper van Europa qua besmettingen ?

En landen waar ze 2m afstand hebben daar zijn ze heel laag ?
pi_196198281
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:40 schreef VoMy het volgende:
Dit wordt een feestje, met dalende cijfers alleen maar meer strenger en dan ook nog eens met boetes. Terwijl het zonder boetes dus ook gewoon kan, zie de cijfers.
Feestje? Wat is dat?
  donderdag 12 november 2020 @ 08:30:57 #179
37248 BertV
Handgemaakt
pi_196198312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Welk kapje heb je alvast gekocht?
Ik heb er eentje een paar maanden geleden kregen van het zwembad van mijn zoontje.
ZIjn nog geen gaten in gevallen. ^O^
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_196200113
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Beweren dat 1.5m afstand houden volgens de Rijksoverheid de belangrijkste maatregel is, is gewoon onjuist. Sterker nog, het verhaal begint met een dikgedrukte kop "Blijf zoveel mogelijk thuis".
Jij mag uiteraard wel een andere mening hebben, maar dat is iets anders.
Vraag me af hoeveel mensen er zijn die overal en nergens komen en hun goddelijke gang gaan. Maar die wel een mondkapje dragen, puur en alleen om maar geen straf van de overheid te krijgen. En dat er dan ook nog mensen zijn die dat normaal vinden of zich zelfs moreel verheven voelen.
  donderdag 12 november 2020 @ 10:46:55 #181
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196200195
Opgelegde vrijheidsberoving en poging tot doodslag omdat je een mondkapje moet dragen. Wat lezen we hier nu weer allemaal joh. En dat krijgt vier likes? Met zulk volk in je land heb je geen pandemie meer nodig om als land finaal naar de tering te gaan _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 12 november 2020 @ 10:58:44 #182
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196200390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Vraag me af hoeveel mensen er zijn die overal en nergens komen en hun goddelijke gang gaan. Maar die wel een mondkapje dragen, puur en alleen om maar geen straf van de overheid te krijgen. En dat er dan ook nog mensen zijn die dat normaal vinden of zich zelfs moreel verheven voelen.
Tsja, onze overheid vraagt hier natuurlijk wel om met het gevoerde beleid. Je laat alle nutteloze winkels open, maar gaat vervolgens de mensen met klem adviseren thuis te blijven en geen nutteloze uitstapjes te doen. Hoe krom wil je het hebben.
pi_196200554
De overheid moet eerst nog naar de 2e kamer met die onzinregel.
  donderdag 12 november 2020 @ 11:25:27 #184
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196200708
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:12 schreef Steven_Stil het volgende:
De overheid moet eerst nog naar de 2e kamer met die onzinregel.
En die wordt lachend afgetikt want 'andere landen'
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 12 november 2020 @ 11:26:42 #185
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196200716
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:46 schreef Dven het volgende:
Opgelegde vrijheidsberoving en poging tot doodslag omdat je een mondkapje moet dragen. Wat lezen we hier nu weer allemaal joh. En dat krijgt vier likes? Met zulk volk in je land heb je geen pandemie meer nodig om als land finaal naar de tering te gaan _O-
Om deze reactie heb ik die held nog een extra like gegeven.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196201862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Het lijkt wel kerstmis _O_ mondkapjes plicht _O_ Biden _O_
Een vuurwerkverbod en zwarte pieten boeken worden uit de bibliotheken gehaald. Hebben ze de hele maand december iets om kwaad over te zijn prachtig.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196202233
Goh, het zou echt niet de eerste keer zijn hoor.

quote:
Judge slates 'banana republic' postal voting system

A senior judge made a scathing attack on the postal voting system yesterday, condemning the government for complacency in the face of fraud which would disgrace a "banana republic".
Richard Mawrey QC, presiding over a special election court in Birmingham, warned that there were no realistic systems in place to detect or prevent postal voting fraud at the general election. "Until there are, fraud will continue unabated," he said.

He found six Labour councillors in Birmingham guilty of carrying out "massive, systematic and organised" postal voting fraud to win two wards during last June's elections for the city council. Declaring the results void, he barred the men from standing again in a byelection expected on May 12.
https://www.theguardian.c(...)tics.localgovernment

Het is natuurlijk iets waar al tientallen jaren ervaring mee is opgedaan. Het zou geen wonder zijn dat dit systeem wordt aangemoedigd als er een intentie zou zijn om een verkiezing te stelen. Het is het meest kwetsbaar voor fraude.
pi_196203013
quote:
3s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:24 schreef SmaRTeY het volgende:
Ik zeg poging tot doodslag omdat er nog veel te weinig informatie is over onze gezondheid en het langdurig dragen van niet-medische mondkapjes. Hoe zit het met het continue terug inademen van de eigen lucht, hoe zit het met oplopende warmte, hoe zit het met het verplicht terugdringen van het kunnen inademen van verse zuurstof, hoe zit het met mondkapjes en onze huid, hoe zit het met mondkapjes en hygiëne en welke risico's brengt dat met zich mee, hoe zit het met mondkapjes en het opbergen ervan.....?
Er is wel de nodige informatie over wel medische mondkapjes. Dus men staat hier niet helemaal blank in.
Maar er is nog maar heel weinig informatie over Covid-19 op de lange termijn. Men kan nog steeds niet verklaren waarom bijvoorbeeld ex-covid-19 patienten maar niet willen genezen.
pi_196205918
https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

Om de mondkapjesplicht te omzeilen kun je zeggen dat je een chronische aandoening hebt zoals astma. Voila, je bent vrijgesteld van het dragen van je mondkapje. Geen medische verklaring, helemaal niks nodig. Mondelinge toelichting is voldoende. Staat op de site van de Rijksoverheid. Bedank me later ^O^
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 12 november 2020 @ 16:51:10 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196206967
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

Om de mondkapjesplicht te omzeilen kun je zeggen dat je een chronische aandoening hebt zoals astma. Voila, je bent vrijgesteld van het dragen van je mondkapje. Geen medische verklaring, helemaal niks nodig. Mondelinge toelichting is voldoende. Staat op de site van de Rijksoverheid. Bedank me later ^O^
Whoaahhh... die dictatoriale overheid van ons ook! Het wordt ons niet gemakkelijk gemaakt, hè!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196207363
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

Om de mondkapjesplicht te omzeilen kun je zeggen dat je een chronische aandoening hebt zoals astma. Voila, je bent vrijgesteld van het dragen van je mondkapje. Geen medische verklaring, helemaal niks nodig. Mondelinge toelichting is voldoende. Staat op de site van de Rijksoverheid. Bedank me later ^O^
Maar in zo'n geval kun je eigenlijk niet meer zeggen dat de reden dat je er geen draagt is dat je het er principieel mee oneens bent.
I'll give you something to do
pi_196207488
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

Om de mondkapjesplicht te omzeilen kun je zeggen dat je een chronische aandoening hebt zoals astma. Voila, je bent vrijgesteld van het dragen van je mondkapje. Geen medische verklaring, helemaal niks nodig. Mondelinge toelichting is voldoende. Staat op de site van de Rijksoverheid. Bedank me later ^O^
Ook dan kunnen bedrijven je nog steeds weigeren om zonder mondkapje jou toegang te verlenen.
pi_196210035
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ook dan kunnen bedrijven je nog steeds weigeren om zonder mondkapje jou toegang te verlenen.
De meeste 16 jarige vakkenvullertjes zijn te bang om er iets van te zeggen dus dat loopt wel los.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196212475
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:46 schreef Dven het volgende:
Opgelegde vrijheidsberoving en poging tot doodslag omdat je een mondkapje moet dragen. Wat lezen we hier nu weer allemaal joh. En dat krijgt vier likes? Met zulk volk in je land heb je geen pandemie meer nodig om als land finaal naar de tering te gaan _O-
Welk deel van de reactie begrijp je niet "joh"?
Als je iemand iets aandoet, van tevoren niet zo gepland, wat eindigt in de dood dan is degene die jou met z'n actie de dood heeft ingejaagd schuldig aan doodslag, simpel. En omdat het helemaal niet bekend is welke nadelige gezondheidseffecten er bij het veelvuldig dragen van mondkapjes komt kijken kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en er vanuit gaan dat het een verzwakte oudere met copd of astmatische bronchitis wel eens fataal kan worden.... niet zo bedoeld maar wel doodslag.

Overigens is de kans op rottigheid door het dragen van zo'n muilkorf groter dan de kans dat het je tegen een Corona virus beschermt en dus heb je mij niet nodig om dit land naar de tering te helpen, dat doen anderen wel voor je.
pi_196212582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:27 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Er is wel de nodige informatie over wel medische mondkapjes. Dus men staat hier niet helemaal blank in.
Maar er is nog maar heel weinig informatie over Covid-19 op de lange termijn. Men kan nog steeds niet verklaren waarom bijvoorbeeld ex-covid-19 patienten maar niet willen genezen.
Klopt, niet voor niets alleen voor medisch personeel bedoeld ook maar denk a.j.b. niet dat 80% van onze maatschappij zich in mondkapjes gaat verdiepen.

De laatste uitspraak is heel erg onduidelijk en suggestief, kun je daar wat concreter in zijn?
Heb je het over "alle" mensen die besmet zijn geweest met Corona of anders?
Genezen van....? Het virus zelf of de schade die door Corona is aangebracht of nog iets anders?
pi_196212652
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

Om de mondkapjesplicht te omzeilen kun je zeggen dat je een chronische aandoening hebt zoals astma. Voila, je bent vrijgesteld van het dragen van je mondkapje. Geen medische verklaring, helemaal niks nodig. Mondelinge toelichting is voldoende. Staat op de site van de Rijksoverheid. Bedank me later ^O^
Thnx!
Ik zal zoveel mogelijk ouderen zonder internet over hetzelfde informeren want dat zijn de meest kwetsbaren.
Je zou het misschien niet meteen verwachten maar die oudjes zijn zo bang gemaakt, ik zie ze zelfs alleen in hun auto nog met een mondkapje op rondrijden(!) Die dragen dat ding vrijwel continue, vast niet zo bedoeld maar dat is dus wat sommige mensen in hun hoofd halen.
pi_196212688
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ook dan kunnen bedrijven je nog steeds weigeren om zonder mondkapje jou toegang te verlenen.
Dat houdt juridisch ook stand?? Dat is meten met twee maten in werkend NL, ambtenaren kunnen niet zonder mondkapje om die reden geweigerd worden maar andere werkenden wel, dat is niet zuiver.
pi_196212705
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:33 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dat houdt juridisch ook stand?? Dat is meten met twee maten in werkend NL, ambtenaren kunnen niet zonder mondkapje om die reden geweigerd worden maar andere werkenden wel, dat is niet zuiver.
Natuurlijk houdt dat juridisch stand. Elk bedrijf mag zijn eigen huisregels hanteren.
pi_196212804
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Natuurlijk houdt dat juridisch stand. Elk bedrijf mag zijn eigen huisregels hanteren.
Een mondkapje is geen normale huisregel die zonder Corona stand zou houden.
pi_196212903
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:27 schreef SmaRTeY het volgende:
Klopt, niet voor niets alleen voor medisch personeel bedoeld ook maar denk a.j.b. niet dat 80% van onze maatschappij zich in mondkapjes gaat verdiepen.
Maar er is dus al wel het nodige over mondkapjes dragen bekend.

quote:
De laatste uitspraak is heel erg onduidelijk en suggestief, kun je daar wat concreter in zijn?
Wat weten we nu echt van Covid-19? We weten nog maar heel weinig, over de korte termijn, maar lange termijn weten we nog minder.

quote:
Heb je het over "alle" mensen die besmet zijn geweest met Corona of anders?
We vermoeden dat je immuun bent, maar we zien ook steeds meer gevallen dat herbesmettingen plaatsvinden.
Waarom verliezen nu echt sommige hun smaak/reuk. En waarom krijgen sommige een andere ruik/smaak terug?
Waarom herstellen sommige maar niet?
Of krijgen ze ineens een terugval, na maanden?
Of blijven ze na maanden nog steeds kapot van alleen naar de WC lopen.

quote:
Genezen van....? Het virus zelf of de schade die door Corona is aangebracht of nog iets anders?
Kan beide zijn.

We weten nog gewoon heel weinig over Covid-19.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')