abonnement Unibet Coolblue
pi_196074095
De DOO data laat ook een sterke daling zien!

De DOO grafiek.
Zoals gezegd, DOO = dag waarop iemand meldde voor het eerst symptomen te hebben.
Vanwege de lag tussen symptomen hebben, getest willen worden, gestest worden, uitslag krijgen, data verwerking wordt die data tot ongeveer 11 dagen terug bijgewerkt, vandaar dat de grafiek 11 dagen geleden stopt.
Aangezien het alleen DOO data laat zien is er geen schaal op de y-as, het gaat om het patroon.
De gemiddelde duur van besmetting tot symptomen is 5-6 dagen. Met maatregelen op 14 oktober, zou, als men zich echt anders ging gedragen, dat had duidelijk moeten worden op 20-21 oktober, en dat is ook precies zo gebeurt, en het zet door.



4-daagse gemiddelde
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 15:48:11 #27
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196074185
Ik ben geen voorstander van mondkapjes buiten, daar heeft het imo echt geen enkel nut. Sommige mensen zie ik er dus ook buiten mee lopen/fietsen en dan denk ik wel van, mja... oke, wat jij wil. Binnen vind ik het wel verstandig en denk ik ook dat het, hoe klein misschien ook, bijdraagt de verspreiding te remmen.

Verder hoop ik dat het optimisme over de ingezette daling niet overslaat naar een soort opluchting wat dan weer leidt tot verslapping van de 1.5m regels naleven etc.
We mogen zeker blij zijn met hoe het nu gaat maar we zijn voorlopig niet verlost van dit &@#$% virus dus helaas moeten we alert blijven.
pi_196074359
Ik hou hem buiten op als ik weet dat ik hem straks weer nodig heb. Het is niet de bedoeling dat je hem telkens op- en afzet.
Tap tap tap
pi_196074486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:48 schreef dick_laurent het volgende:
het, hoe klein misschien ook, bijdraagt de verspreiding te remmen.

Verder hoop ik dat het optimisme over de ingezette daling niet overslaat naar een soort opluchting wat dan weer leidt tot verslapping van de 1.5m regels naleven etc.
We mogen zeker blij zijn met hoe het nu gaat maar we zijn voorlopig niet verlost van dit &@#$% virus dus helaas moeten we alert blijven.
100% eensch
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_196074597
Mijn grafieken:

Resultaten t/m 26 oktober lijken stabiel. Data van 27 oktober loopt nog iets op, maar laat wel een duidelijke daling zien t.o.v 26 oktober


De profielen lijken weer hetzelfde te zijn, alleen wat minder hoog :)

Ik heb ook weer eens een grafiekje gemaakt met hoe ver de nieuwe rapportages zijn verdeeld over de afgelopen dagen. In absolute aantallen:


En in relatieve aantallen:

De laatste drie dagen lijkt de verdeling over de verschillende dagen behoorlijk stabiel te zijn.
Daarvoor zit er duidelijk meer variatie in.
pi_196074768
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De DOO data laat ook een sterke daling zien!

De DOO grafiek.
Zoals gezegd, DOO = dag waarop iemand meldde voor het eerst symptomen te hebben.
Vanwege de lag tussen symptomen hebben, getest willen worden, gestest worden, uitslag krijgen, data verwerking wordt die data tot ongeveer 11 dagen terug bijgewerkt, vandaar dat de grafiek 11 dagen geleden stopt.
Aangezien het alleen DOO data laat zien is er geen schaal op de y-as, het gaat om het patroon.
De gemiddelde duur van besmetting tot symptomen is 5-6 dagen. Met maatregelen op 14 oktober, zou, als men zich echt anders ging gedragen, dat had duidelijk moeten worden op 20-21 oktober, en dat is ook precies zo gebeurt, en het zet door.

[ afbeelding ]

4-daagse gemiddelde
[ afbeelding ]
Ik vraag me af welke specifieke maatregel van 14 oktober voor het kantelpunt heeft gezorgd. Iemand een idee?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 5 november 2020 @ 16:36:56 #32
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196075111
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:07 schreef BorTheWolf het volgende:
echt fijn nieuws. Hoe ik er ook een beetje tegenaan kijk is dat de groep die het allemaal niet zo nauw neemt met de maatregelen ook steeds kleiner wordt, dat is immers een groep die ook eerder besmet raakt. Dat wil niet zeggen dat iedereen besmet is geraakt het ook niet zo nauw neemt natuurlijk he, het kan uiteindelijk iedereen overkomen. Maar als je er op uit gaat en mensen ontmoet heb je veel meer risico om het op te lopen.

ook goed nieuws over het vaccin. Denk dat het een memorabele dag wordt wanneer het brekend bekend wordt gemaakt door Rutte tijdens persco. Zullen we er een nieuwe Bevrijdingsdag bij krijgen bij einde covid ? Wel zin in een feestje ;-)
Niet het vaccin maar het moment dat de basismaatregelen stoppen. 1,5 meter afstand, handen wassen, thuiswerken, mondkapje. Ik zie dat moment pas in voorjaar 2022 komen. Tot die tijd een hele lange tijd met minimale maatregelen waardoor we redelijk normaal kunnen leven maar op het moment dat de 4e golf niet komt moet je wel afschalen.
pi_196075118
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik vraag me af welke specifieke maatregel van 14 oktober voor het kantelpunt heeft gezorgd. Iemand een idee?
Ik denk toch wel Horeca .
pi_196075396
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Niet het vaccin maar het moment dat de basismaatregelen stoppen. 1,5 meter afstand, handen wassen, thuiswerken, mondkapje. Ik zie dat moment pas in voorjaar 2022 komen. Tot die tijd een hele lange tijd met minimale maatregelen waardoor we redelijk normaal kunnen leven maar op het moment dat de 4e golf niet komt moet je wel afschalen.
Sorry hoor maar dit is wel echt heel weinig positiviteit........
pi_196075926
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Niet het vaccin maar het moment dat de basismaatregelen stoppen. 1,5 meter afstand, handen wassen, thuiswerken, mondkapje. Ik zie dat moment pas in voorjaar 2022 komen. Tot die tijd een hele lange tijd met minimale maatregelen waardoor we redelijk normaal kunnen leven maar op het moment dat de 4e golf niet komt moet je wel afschalen.
Handen wassen moet je sowieso eigenlijk al veelvuldig doen, en thuiswerken is voor veel werkgevers en werknemers een positieve ontdekking gebleken wat ze er in gaan houden.

Maar die verplichte 1,5m en mondkapje is wel vervelend ja. Al zal ik denk ik ook na corona vaker 1,5m afstand houden daar waar het kan om verkoudheid en griep te voorkomen. Genoeg situaties waar je echt niet zo nodig zo dicht bij elkaar hoeft te staan/zitten waar je voorheen niet bij nadacht. En als ik al verkouden/ziek ben zie ik mezelf ook wel een mondkapje dragen in het OV of in de supermarkt om anderen niet te besmetten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 5 november 2020 @ 17:16:21 #36
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196076017
quote:
17s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dit is wel echt heel weinig positiviteit........
Probeerde hem positief te maken door erbij toe te voegen dat we tot die tijd redelijk normaal leven. Maar ja, ik verwacht echt dat de basismaatregelen nog lange tijd bij ons zullen zijn. Er komt zeker een einde aan!
pi_196076094
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Probeerde hem positief te maken door erbij toe te voegen dat we tot die tijd redelijk normaal leven. Maar ja, ik verwacht echt dat de basismaatregelen nog lange tijd bij ons zullen zijn. Er komt zeker een einde aan!
Maar vooruit kijken naar 2022 gaat wel ver hoor........eerst maar eens zien hoe kerst gaat verlopen en weer die eerste maanden van het nieuwe jaar........


We kampen al duizenden jaren met (griep)virussen, dit kunnen we ook wel aan lijkt me......toch?
  donderdag 5 november 2020 @ 17:22:32 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196076128


Morgen weer meer tekst, het is voorlopig eigenlijk vooral een beetje afwachten wanneer de daling in de verspreiding onder de werkende bevolking (20-60) gaat zorgen voor een afname van besmettingen onder de risicobevolking (60+).

R wordt nu zo hier rond de 0,95 geschat. Kan de komende dagen wel weer iets gaan toenemen zelfs - aangezien het aantal ziekenhuisopnames nog niet zo ver afneemt als het aantal nieuw gemelde besmettingen wel doet.
pi_196079281
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Niet het vaccin maar het moment dat de basismaatregelen stoppen. 1,5 meter afstand, handen wassen, thuiswerken, mondkapje. Ik zie dat moment pas in voorjaar 2022 komen. Tot die tijd een hele lange tijd met minimale maatregelen waardoor we redelijk normaal kunnen leven maar op het moment dat de 4e golf niet komt moet je wel afschalen.
Zodra duidelijk is dat een vaccin voldoende werkt om gebruikt te kunnen worden is er ineens licht aan het einde van de tunnel. Dat zou volgens mij mentaal erg belangrijk zijn. Nu is er nog geen oplossing, geen eindpunt in zicht. Als je weet dat men over een x aantal maanden begint met vaccineren en over een x aantal maanden daarmee hoopt klaar te zijn dan heb je iets om naar toe te kijken/werken/leven.
pi_196079441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik vraag me af welke specifieke maatregel van 14 oktober voor het kantelpunt heeft gezorgd. Iemand een idee?
Alle maatregelen leiden tot minder contacten tussen mensen. Maar aangezien de horeca op dit moment vooral binnen plaats moet vinden ivm het weer zal dat een grote bijdrage zijn denk ik. Ook mensen die niet meer bij elkaar thuis, binnen, op bezoek gaan zal bijgedragen hebben. Ik heb de afgelopen een aantal verhalen gehoord dat mensen even bij op de koffie gaan en dat vervolgens meerdere mensen die aanwezig waren het virus oplopen, en huiselijke kring is volgens mij ook een plek waar veel mensen volgens het RIVM besmet raken.
Ik vermoed dat de komende weken als het aantal meldingen afneemt, het aandeel jongeren zal toenemen (en de daling zal remmen), ivm de middelbare scholen die nog open zijn.
  vrijdag 6 november 2020 @ 08:32:56 #41
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196090911
Goeiemorgen, Hierbij, mijn dagelijkse post over de aantallen patienten op de IC's en de verpleegafdelingen.

Goed nieuws weer: op beide is er een daling!

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- Vrijdag 6 november: 621 (absolute daling: 2; relatieve daling: 0,3%);
- Donderdag 5 november: 623 (absolute daling: 5; relatieve daling: 0,8%);
- Woensdag 4 november: 628 (absolute stijging: 25; relatieve stijging: 4,1%);
- Dinsdag 3 november: 603 (absolute stijging: 7; relatieve stijging: 1,2%);
- Maandag 2 november: 596 (absolute stijging: 18; relatieve stijging: 3,1%).
- Zondag 1 november: 578 (absolute stijging: 4; relatieve stijging: 0,7%);
- Zaterdag 31 oktober: 574 (absolute stijging: 3; relatieve stijging: 0,5%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- Vrijdag 6 november: 1.827 (absolute daling: 71; relatieve daling: 3,7%);
- Donderdag 5 november: 1.898 (absolute daling: 30; relatieve daling: 1,6%);
- Woensdag 4 november: 1.928 (absolute stijging: 72; relatieve stijging: 3,9%);
- Dinsdag 3 november: 1.856 (absolute stijging: 113; relatieve stijging: 6,5%);
- Maandag 2 november: 1.743 (absolute daling: 16; relatieve daling: 0,9%);
- Zondag 1 november: 1.759 (absolute stijging: 13; relatieve stijging: 0,7%);
- Zaterdag 31 oktober: 1.746 (absolute stijging: 9; relatieve stijging: 0,5%).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196091402
Vooral die daling in de verpleging is heel gunstig! Die werkt lekker door naar de IC over een paar dagen *O*
  vrijdag 6 november 2020 @ 09:47:38 #43
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196092028
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:06 schreef GereDathan het volgende:
Vooral die daling in de verpleging is heel gunstig! Die werkt lekker door naar de IC over een paar dagen *O*
Ja, hoe minder op de verpleeg, hoe minder er op de IC komen bedoel je?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196092376
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:06 schreef GereDathan het volgende:
Vooral die daling in de verpleging is heel gunstig! Die werkt lekker door naar de IC over een paar dagen *O*
En hopelijk zie je de dalende positieve tests ook binnenkort terug *O*
Tap tap tap
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:05:46 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196092411
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En hopelijk zie je de dalende positieve tests ook binnenkort terug *O*
Bij dat testen heb ik wel het idee dat de rek er een beetje uit is. Als in: minder mensen laten zich testen.

Komt denk ik ook omdat een boel mensen die zich hebben laten testen voor een snotneus of een kuchje - en negatief waren - een tweede keer waarschijnlijk eerder besluiten om niet te gaan want 'het zal toch wel niks zijn'.
pi_196092766
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, hoe minder op de verpleeg, hoe minder er op de IC komen bedoel je?
Yep!
pi_196092792
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En hopelijk zie je de dalende positieve tests ook binnenkort terug *O*
Geef het nog een dag of 4, maar dan moet je het wel terug gaan zien inderdaad. Zelf denk ik begin volgende week, het ijlt toch altijd wel even na. Zeker als je bedenkt dat als het gigantisch druk is (wat het simpelweg was) er mensen weggestuurd worden die op het randje van een opname zitten, die mensen zullen nu wel weer opgenomen worden omdat het rustiger is geworden.
pi_196092836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bij dat testen heb ik wel het idee dat de rek er een beetje uit is. Als in: minder mensen laten zich testen.

Komt denk ik ook omdat een boel mensen die zich hebben laten testen voor een snotneus of een kuchje - en negatief waren - een tweede keer waarschijnlijk eerder besluiten om niet te gaan want 'het zal toch wel niks zijn'.
Daar merk ik om mij heen eigenlijk niets van, ik heb de laatste dagen juist veel mensen gehoord die juist zijn gaan testen met een kuchje of snotneus. Omdat er nu geen bijna 100 uur wachttijd meer is en je 100 KM verderop moet testen, is het veel minder moeizaam om te regelen. Gisteren zelfs iemand gesproken die rond 10:00 getest is en om 16:00 uitslag had (negatief gelukkig).

Daarom hoop ik ook dat we nu eindelijk die sneltesten gaan zien, dat maakt het nog laagdrempeliger.
pi_196096048
Was deze al hier langs gekomen?

https://www.theguardian.c(...)virus-scientists-say

Scientists have found the strongest evidence yet that people who recover from Covid may mount a much faster and more effective defence against the infection if they encounter the virus again.

Researchers at Rockefeller University in New York found that the immune system not only remembered the virus but improved the quality of protective antibodies after an infection had passed, equipping the body to unleash a swift and potent attack if the virus invaded a second time.
Alpha kenny one
pi_196097190
Wederom dalende cijfers vanuit het LCPS:
quote:
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2445, 67 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1842 buiten de Intensive Care, 63 minder dan gisteren. Op de IC liggen 603 covidpatiënten, 4 minder dan de dag ervoor (de 2 naar Duitsland verplaatste patiënten zijn teruggeplaatst). Er liggen daarnaast 477 non-covidpatiënten op de IC, 1 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1080, 3 minder dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 180 in de kliniek en 33 op de IC.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')