Dames naar het EK.quote:Handbal is een balsport die zijn oorsprong heeft in Denemarken. Daar werd in 1904 de eerste handbalfederatie gesticht.
Het was een heel ander soort spel waar nog grote lijnen van zijn overgebleven.
In 1906 staken ze de officiële spelregels ineen, de eerste gedrukte spelregels verschenen in 1919 en handbal werd toen nog gespeeld op voetbalvelden en met 11 spelers dit werd grootveldhandbal of ook wel 11 handbal genoemd.
Tegenwoordig wordt handbal gespeeld door 6 spelers en een doelman per team. Op een veld van 40 meter lang bij 20 meter breed met aan beide kanten een doel van 2 bij 3 meter. Bij jongere leeftijden een kleiner doel.
Het spel gaat snel heen en weer en de spelers zijn afwisselend verdedigers en aanvallers. Doelpunten scoort men door de bal in het doel van de tegenstander te werpen, de bal mag gespeeld worden met ieder deel van het lichaam behalve met de benen onder de knie.
Doelpogingen mogen vanaf iedere plaats op het veld plaatsvinden maar men mag de grond in het doelgebied en de bijbehorende lijnen (cirkel) niet aanraken, men mag bij de doelpogingen wel in het doelgebied springen of vallen en men dient ervoor te zorgen dat de bal de hand verlaten heeft voordat men neerkomt op de grond.
https://nos.nl/artikel/23(...)se-bij-dortmund.htmlquote:Handbalinternational Laura van der Heijden speelt per direct voor Borussia Dortmund. Ze komt over van het Hongaarse Siofok HC, waar ze vorige week haar contract liet ontbinden.
In Dortmund treft ze acht (!) landgenotes: Rinka Duijndam, Yara ten Holte, Tessa van Zijl, Inger Smits, Delaila Amega, Kelly Dulfer, Merel Freriks en Kelly Vollebregt.
In deze tijden is dat niet zo raar toch? In Nederland werd in het wielrennen ook een dag voor de koers een etappe van de Binck Bank Tour afgelast die door Nederland zou gaan, de Amstel Gold Race ook een paar weken voor de geplande datum..quote:Op maandag 16 november 2020 12:00 schreef Meridiaan het volgende:
Pffff, drie weken van tevoren zo’n besluit nemen
Ik neem aan dat deze beslissing niet van de ene op de andere dag genomen is en er dus al langer twijfels waren.quote:Op maandag 16 november 2020 12:00 schreef Meridiaan het volgende:
Pffff, drie weken van tevoren zo’n besluit nemen
Nja, dat is waar, wat Marcoss zegt ook. Maar als organisatie dit drie weken van tevoren op je bord krijgen...quote:Op maandag 16 november 2020 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik neem aan dat deze beslissing niet van de ene op de andere dag genomen is en er dus al langer twijfels waren.
Als ik me goed herinner heeft de Deens bond paar weken terug al aangegeven eventueel het hele toernooi op zich te willen én kunnen nemen.quote:Op maandag 16 november 2020 19:03 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Nja, dat is waar, wat Marcoss zegt ook. Maar als organisatie dit drie weken van tevoren op je bord krijgen...
Maar inderdaad, ze zullen het al langer wel weten of als een scenario B hebben gehad.
Gelukkig maar!quote:Op maandag 16 november 2020 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner heeft de Deens bond paar weken terug al aangegeven eventueel het hele toernooi op zich te willen én kunnen nemen.
quote:Yvette Broch is terug op het handbalveld. De 29-jarige 118-voudig international traint mee bij de Franse topclub Metz, waar bondscoach Emmanuel Mayonnade aan het roer staat.
Is het al bekend wie het gaat uitzenden?quote:Op maandag 23 november 2020 16:27 schreef heywoodu het volgende:
Het EK bij de vrouwen is gered, Denemarken gaat na wikken en wegen alles op zich nemen
Ik neem aan Ziggo Sport.quote:Op maandag 23 november 2020 19:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is het al bekend wie het gaat uitzenden?
In dat geval kan ik ze in elk geval online bekijkenquote:
Bij voorgaande EK's waren de overige wedstrijden via website van EHF TV te zien dus dat zal nu ook wel.quote:Op maandag 23 november 2020 20:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In dat geval kan ik ze in elk geval online bekijken
En ook op de andere hoek komt er een Nederlandse te spelen: Kelly Vollebregt wisselt van BVB naar Odensequote:Op vrijdag 27 november 2020 13:15 schreef Symphonic het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-verkast-naar-odense
Kanaal 14 is toch juist het vrije kanaal voor alle Ziggo kijkersquote:Op zaterdag 5 december 2020 18:46 schreef TjjWester het volgende:
Ik zie dat ziggo sport kanaal 14 de wedstrijd wel uitzend maar ziggo sport select niet. Lekker voor de mensen die geen ziggo hebben.
Normaal is select een kopie van kanaal 14.
Klopt alleen voor ziggo kijkersquote:Op zaterdag 5 december 2020 19:36 schreef chufi het volgende:
[..]
Kanaal 14 is toch juist het vrije kanaal voor alle Ziggo kijkers
Ik zie het nog steeds ook op Select ,,quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Klopt alleen voor ziggo kijkers![]()
ziggo select zendt normaal hetzelfde uit als kanaal 14, speciaal voor mensen met een ziggo sport abbo bij kpn.
404 pagina niet gevondenquote:Op maandag 14 december 2020 11:28 schreef Symphonic het volgende:
Leesvoer
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/DMF20201214_93543321
quote:Het Russische mannenhandbalteam mag volgende maand meedoen aan het wereldkampioenschap in Egypte, maar niet onder de naam Rusland. Het moet worden aangeduid als ‘Team van de Russische handbalfederatie’. Op de kleding van de spelers mag ook geen enkel symbool of logo verwijzen naar Rusland. Dat heeft de internationale handbalfederatie IHF bepaald.
Het WK handbal, dat duurt van 14 tot en met 31 januari, is het eerste internationale toernooi dat valt binnen de schorsing van twee jaar die het Internationaal Sporttribunaal TAS heeft opgelegd aan Rusland. Het land is voor twee jaar uitgesloten van grote internationale kampioenschappen wegens grootscheepse dopingfraude.
De IHF moest rekening houden met het vonnis van het TAS, maar vond toch een manier om de Russen toe te laten op de eindronde in Egypte, waar Rusland in de groepsfase is ingedeeld bij Wit-Rusland, Slovenië en Zuid-Korea. Een andere voorwaarde is dat ook het volkslied van Rusland niet zal worden gespeeld voor de wedstrijden. In plaats daarvan klinkt de hymne van de IHF.
Dat is zuur.quote:Op maandag 28 december 2020 11:49 schreef H.Vviv het volgende:
Steins mist de Final Four na een positieve coronatest
Binnen een paar minuten was het helemaal omgedraaid.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:50 schreef noodgang het volgende:
T gaat gelijk op. Wel een puntje voorsprong bij rust
Jep, tweede helft is dramaquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Binnen een paar minuten was het helemaal omgedraaid.
Ze hadden de bondscoach ter plekke moeten ontslaan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:24 schreef gianni61 het volgende:
tweede helft was wel vrij dramatisch. Zeker de fase waarin ze proberen 7 tegen 6 te spelen
Ze hebben natuurlijk wel een voorbereiding gehad vanwege de wedstrijden tegen Slovenië, ideaal is het natuurlijk niet. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog extra kosten voor de bond, kunnen die dat wel hebben?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:54 schreef Symphonic het volgende:
https://www.nu.nl/sport-o(...)60-jaar-naar-wk.html
Zou het dan toch nog gebeuren?
Lijkt me lastig om er zonder voorbereiding zo in te springen, maar het zou wel een mooie erbaring voor ze zijn.
Dat is inderdaad vraag 2, maar aan de andere kant, als je mee kunt doen op het hoogste platform, moet je die kans dan laten schieten?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk wel een voorbereiding gehad vanwege de wedstrijden tegen Slovenië, ideaal is het natuurlijk niet. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog extra kosten voor de bond, kunnen die dat wel hebben?
Nee dan moet je gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:03 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vraag 2, maar aan de andere kant, als je mee kunt doen op het hoogste platform, moet je die kans dan laten schieten?
Ik vrees het ook. Ik baal er wel van, ging trouw naar alle thuiswedstrijden van VZV en soms naar SEW.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nee dan moet je gaan.
In de nationale competities zal momenteel toch wel niet gespeeld worden.
In NL wordt er sowieso niet gespeeld vanwege corona maar afgelopen tijd wel gewoon in Duitsland en Frankrijk. Vanwege het WK zullen die momenteel wel even pauze hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Ik baal er wel van, ging trouw naar alle thuiswedstrijden van VZV en soms naar SEW.
Andere landen hebben nu inderdaad even pauze, maar hadden wel gewoon competitie.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In NL wordt er sowieso niet gespeeld vanwege corona maar afgelopen tijd wel gewoon in Duitsland en Frankrijk. Vanwege het WK zullen die momenteel wel even pauze hebben.
Ik wil er niet eens bij nadenken hoeveel wedstrijden ik afgelopen jaar gemist heb van oranje of in de bundesliga of CL. Gelukkig zijn er nog livestreamsquote:Op woensdag 13 januari 2021 14:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Ik baal er wel van, ging trouw naar alle thuiswedstrijden van VZV en soms naar SEW.
dat zou dan betekenen dat Kaapverdië en Hongarije nu allebei in quarantaine moeten?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 17:16 schreef Rewimo het volgende:
Ander probleem is dat deze 2 spelers gisteren gewoon in het veld hebben gestaan en dus mogelijk anderen besmet hebben.
quote:The International Handball Federation (IHF) has been informed today that two positive cases have been recorded in the delegation of Cape Verde. The players concerned have been immediately isolated according to the Egypt 2021 COVID-19 Medical Precaution Plan.
The Handball Federation of Cape Verde has informed the IHF that both players tested positive already in the beginning of January but have tested negative before travelling to Egypt, providing the test certificates as proof.
Nevertheless, due to the positive results from yesterday’s PCR test, the two individuals are not eligible to play until two negative PCR tests results have been issued, taking into consideration that the period between the two tests must be 48 hours.
In accordance with Article F 7. c of the Egypt 2021 COVID-19-Related Regulations, each team needs to have a minimum of 10 players including one goalkeeper. Due to the fact that at the moment only 11 players of the Cape Verdean team are in Egypt, two of which tested positive, they currently do not fulfil this condition to compete.
In case the team of Cape Verde will not meet the provisions mentioned in the regulations, the match between Cape Verde and Germany on 17 January 2021 will be cancelled, with Germany automatically winning the match 10:0, claiming two points as per Article F 7. d of the Egypt 2021 COVID-19-Related Regulations.
In accordance with the Egypt 2021 COVID-19-Related Regulations, missing three matches will lead to an exclusion from the competition.
Moreover, further players from the provisional list can be added to the team, according to the Egypt 2021 COVID-19-Related Regulations, provided they can present a negative PCR test to enter into Egypt. These additional players need to carry out a PCR test upon arrival and will be isolated until the results are known.
The remaining team members tested negative must carry out an additional PCR test today. Those team members do not have to be isolated. However, they are not allowed to be in contact with other teams, delegations and the IHF at any time.
Dat wordt niet echt duidelijk uit de tekst die je postte. Lijkt me dat ze toch op zijn minst extra tests moeten inzetten voor beide teams plus begeleiding.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 17:26 schreef gianni61 het volgende:
dat zou dan betekenen dat Kaapverdië en Hongarije nu allebei in quarantaine moeten?
Dat lijkt me ook ja. Wat een idioten.quote:Op zondag 17 januari 2021 11:40 schreef franklop het volgende:
Die hebben egwoon geweten van de besmettingen maar wilden gewoon meedoen
Dat was echt fantastischquote:Op zondag 14 maart 2021 19:59 schreef gianni61 het volgende:
Goede wedstrijd. Mooi goaltje op het eind. Lekker geregisseerd door Steins.
Met Noorwegen en Montenegro 2 zware tegenstanders, maar plaatsing voor kwartfinale moet mogelijk zijn.quote:Loting voor de olympische spelen:
Groep A:
Nederland
Montenegro
Noorwegen
Japan
Korea
Angola
Groep B:
Spanje
Rusland
Hongarije
Zweden
Frankrijk
Brazilië
De top-4 van iedere poule gaat door naar de kwartfinale van het eindtoernooi in Tokyo.
quote:Op donderdag 29 april spelen de Oranjeheren de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije. Het beginsignaal in Eskisehir klinkt om 18:00 Nederlandse tijd, de wedstrijd wordt live uitgezonden op Ziggo Sport kanaal 13 en Ziggo Sport Docu.
In de laatste speelronden van de EK-kwalificatie wordt beslist welke landen zich plaatsen voor het EK 2022 dat gehouden wordt in Hongarije en Slowakije. Bij winst op Turkije en een zege van Slovenië op Polen later op de avond, is Nederland, met nog een duel te spelen, zeker van de tweede plaats in de poule. Mocht dit scenario niet uitkomen, dan zal de thuiswedstrijd tegen Polen de beslissing brengen. De nummers één en twee en de vier beste nummers drie uit alle acht poules plaatsen zich voor het EK 2022.
Dat zou wel fijn zijn ja.quote:Op donderdag 29 april 2021 19:40 schreef TargaFlorio het volgende:
Nederland wint met 32-24 van Turkije.
Nu hopen dat de Polen vanavond verliezen van Slovenië.
Nederland is sowieso 1 van de 4 beste nummers 3, ook bij verliesquote:Op donderdag 29 april 2021 22:55 schreef gianni61 het volgende:
Polen wint met 27-26. Hierdoor staan zij nu op 6 punten en Nederland op 7.
Zondag om 18:00 is het duel in Almere om de 2e plek in de poule en daarmee rechtstreekse plaatsing.
Zul je waarschijnlijk wel een vpn voor nodig hebben. Zal in Nederland geblokkeerd zijnquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:31 schreef Meridiaan het volgende:
Mooi voor de heren, zal kijken of de wedstrijd nog terug te zien is op EHFTV.
Het valt mee. De wedstrijd tegen de Polen is terug te kijken.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:38 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Zul je waarschijnlijk wel een vpn voor nodig hebben. Zal in Nederland geblokkeerd zijn
quote:POLMAN VAN HET VELD GEDRAGEN IN DEENSE TOPPER
In de Deense halve finale tussen Team Esbjerg en Odense HC is Estavana Polman geblesseerd van het veld gedragen. Het lijkt te gaan om haar zo geteisterde rechterknie.
De sterspeelster van Oranje moest na 40 minuten van het veld gedragen worden na een op het oog licht duel. Polman stond niet op en greep naar haar rechterknie, waar ze in juli 2020 zo zwaar geblesseerd aan raakte.
Bij Team Esbjerg scheurde ze haar kruisband af. Al snel werd gevreesd voor de Olympische Spelen, want voor een dergelijke blessure staat normaal negen maanden revalidatietijd. Polman was echter ruim op tijd weer fit.
Scan
De coach van Esbjerg, Jesper Jensen, laat in de Deense media weten dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken over de ernst van de blessure. ”We zullen de scan moeten afwachten. Het zal zeker drie of vier dagen duren voor we kunnen zeggen wat er precies is gebeurd.”
quote:Estavana Polman heeft een nieuwe blessure opgelopen aan haar rechterkruisband en meniscus, maar hoeft voorlopig niet geopereerd te worden. Dat is uit onderzoek gebleken. Er wordt per week bekeken hoe haar herstel vordert, maar of ze de Olympische Spelen haalt, is hoogst onzeker.
quote:Estavana Polman blijft ondanks haar blessure in beeld voor deelname aan de Olympische Spelen. De 28-jarige speelster van Oranje is door bondscoach Emmanuel Mayonnade opgenomen in groep waarmee hij aan de voorbereiding op Tokio wil beginnen.
https://www.handbal.nl/bl(...)hikbaar-voor-oranje/quote:Nycke Groot stelt zich deze zomer opnieuw beschikbaar voor Oranje
Nycke Groot sluit zich aan bij de TeamNL Handbaldames in voorbereiding op de Olympische Spelen. Ze stelt zich deze zomer opnieuw beschikbaar voor het Nederlands team, nadat ze in januari 2019 had besloten te stoppen bij Oranje. Groot is toegevoegd aan de longlist voor de Olympische Spelen, waardoor ze speelgerechtigd is.
“Toen Manu belde nadat Estavana opnieuw geblesseerd was geraakt, voelde ik een onverwachtse kriebel. Ik was verrast om te merken dat ik het leuk vond en er ineens heel veel zin in kreeg. Ik heb er over nagedacht en met vrienden en familie over gesproken. Mijn vriend zei: krijg je spijt van dingen die je niet doet of van dingen die je wel doet? En toen dacht ik; je hebt gelijk. Ik wil het doen. Het voelt goed.”
Groot kijkt met een goed gevoel terug op haar interlandcarrière tot nu toe. In totaal heeft ze 141 interlands op haar naam staan waarin ze 439 keer het net vond. De laatste keer dat ze het Oranje-tenue aan had was op 16 december 2018, toen ze een bronzen medaille veroverde op het EK. “Het Nederlands team is echt iets speciaals en ik heb er een onwijs mooie tijd gehad. Ik wil graag wat bijdragen aan het team. Manu kan op basis daarvan beslissen of ik mee ga naar de Spelen of niet. Ik ga het gewoon proberen.”
Na de zomer hangt Groot haar handbalschoenen definitief aan de wilgen. “Ik weet dat dit sowieso het laatste is. Het zou heel mooi zijn om nog een Olympische Spelen mee te maken. Voor iedere sporter is dat iets heel speciaals. Het is zo moeilijk om daar te komen. Niet veel landen nemen deel en de handbalselectie mag maar uit 14 speelsters bestaan. Het is een hele prestatie om daar te staan.”
quote:Als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties. Dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken en gaan kijken naar een alternatief geluid. Daardoor ben ik gaan twijfelen. Mijn lichaam is mijn tool. We weten helemaal niet wat het vaccin doet op lange termijn
Of topsport beoefenen, dat is pas goed voor je lichaam op de lange termijn.quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:37 schreef DeeBee het volgende:
Eenmalige prik: wAt dOeT hEt Op De LaNgE TerMiJN. En dan wel je hele leve cortisonen slikken ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf gaan googlen is altijd een veel beter idee dan naar de experts of je arts luisteren
Ach ja was altijd wel gezellig die potjes. Maar om er nu een serieuze sport van te gaan maken...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:56 schreef manny het volgende:
https://www.ad.nl/andere-(...)ee-te-doen~af11b58b/
Beachhandbal ook. Wie verzint toch dit soort sporten.
Laten we eerlijk zijn beachvolleybal bestaat ook voor 90 procent vanwege de mooie plaatjes.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:29 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Ach ja was altijd wel gezellig die potjes. Maar om er nu een serieuze sport van te gaan maken...
Maar dit gedoe om de broekjes slaat natuurlijk nergens op. Snel de regels aanpassen, want er is geen enkele reden te bedenken waarom het in zulke korte broekjes gespeeld zou moeten worden.
https://www.handbalinside(...)eblesseerd-aan-knie/quote:Martine Smeets (31) is maandag tijdens een competitieduel in Roemenië met CSM Bucuresti zwaar geblesseerd geraakt aan haar knie.
De 130-voudig international maakte de gewonnen partij tegen CS Gloria 2018 Bistrița-Năsăud (24-21) niet af. Na onderzoek blijkt haar kruisband te zijn afgescheurd. Dat bevestigt de club van Smeets. De Overijsselse, die daarvoor nog een keer scoorde, gaat binnenkort onder het mes.
Daarna zal een revalidatieproces van minstens negen maanden volgen. Smeets maakte vlak voor het noodlottige competitieduel bekend te stoppen bij Oranje. Haar contract bij CSM Bucuresti loopt in de zomer van 2022 af.
De Roemeense topclub opent dit weekend de Champions League tegen Team Esbjerg. Landgenoten Tess Wester en Yvette Broch zullen in tegenstelling tot Smeets naar Denemarken afreizen.
Dat is wel erg sneuquote:Op woensdag 8 september 2021 13:03 schreef borisz het volgende:
[..]
https://www.handbalinside(...)eblesseerd-aan-knie/
Nee.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:52 schreef TargaFlorio het volgende:
![]()
Gaat Mayonnade verder als bondscoach?
Benieuwd wie ze nu voor de dag toveren.quote:Op zaterdag 11 september 2021 12:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee.
https://www.nu.nl/sport-o(...)ters.html?redirect=1
Monique Tijstermanquote:Op zaterdag 11 september 2021 12:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Benieuwd wie ze nu voor de dag toveren.
Dat kunnen we nu al bestempelen als een ramp.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:38 schreef gianni61 het volgende:
Ik was geen fan van Mayonnade, maar een WK met Tijsterman zie ik ook niet echt zitten.
Bij dit soort wedstrijden moet je gebruik maken van de mogelijkheid onervaren speelsters minuten te laten maken.quote:Op zondag 10 oktober 2021 17:34 schreef gianni61 het volgende:
Wel leuk voor de wat minder bekende namen om wat meer minuten te kunnen maken. Met name ten Holte, Vollebregt en Haggerty zou ik best vaker in oranje willen zien.
Het WK begint binnenkort, komt daar een apart topic voor?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:05 schreef Symphonic het volgende:
Morgen om 18:15 Noorwegen -Nederland bij Ziggo sport
Jawelquote:Op woensdag 24 november 2021 17:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het WK begint binnenkort, komt daar een apart topic voor?
Top!quote:Op woensdag 24 november 2021 18:15 schreef borisz het volgende:
[..]
Jawel![]()
Ga je gangof iemand anders.
En anders doe ik het wrs dit weekend
Het is niet erg als niet direct alles loopt volgens plan, maar dan moet er wel een plan zijn.quote:Op vrijdag 26 november 2021 07:47 schreef gianni61 het volgende:
Ze zijn natuurlijk ook pas weer 2-3 dagen bij elkaar, dus iedereen moet er nog even in komen, maar het schept niet heel veel vertrouwen zo
Dat verbaasd me nog ja.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:45 schreef noodgang het volgende:
[..]
Schade van de dubbele tijdstraf valt gelukkig mee
En ze zijn voortvarend van start gegaanquote:Op dinsdag 18 januari 2022 18:00 schreef gianni61 het volgende:
Duitsland heeft 5 verse mensen ingevlogen omdat ze 7 positieve spelers hadden
Ja dat gaat lekker. Wel top dat Paul Drux er weer bij is.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 18:00 schreef gianni61 het volgende:
Duitsland heeft 5 verse mensen ingevlogen omdat ze 7 positieve spelers hadden
Geen idee eerlijk gezegd. Ik dacht te hebben gelezen op doelsaldo inderdaad, maar ik kan het artikel niet meer vinden.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:52 schreef Marcoss het volgende:
Gaat het om doelsaldo in de onderlinge wedstrijden als ze alle 3 op 2 punten eindigen?
quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:52 schreef Marcoss het volgende:
Gaat het om doelsaldo in de onderlinge wedstrijden als ze alle 3 op 2 punten eindigen?
Nederland kan dus klein verlies veroorloven.quote:Rules for classification: 1) points; 2) head-to-head points; 3) head-to-head goal difference; 4) head-to-head number of goals scored; 5) goal difference.
Dit inderdaad. Op een gegeven moment dacht ik dit is binnen, maar nu wordt het toch nog spannend.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:40 schreef Meridiaan het volgende:
Zucht. Ze maken het zich onnodig moeilijk.
Is de wedstrijd niet gewoon op EHF TV?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:37 schreef Meridiaan het volgende:
De Duitse Eurosport is gestopt met uitzenden helaas.
Nog een berichtje van de nos over de covidgevallen van vandaag bij NL: https://nos.nl/artikel/24(...)-twee-coronagevallen
Afgelopen dagen net als bij de dames: alles te zien, behalve Nederlandquote:Op donderdag 20 januari 2022 18:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Nederland sterk bezig.
[..]
Is de wedstrijd niet gewoon op EHF TV?
Jij zit toch in Duitsland?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:46 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Afgelopen dagen net als bij de dames: alles te zien, behalve Nederland
Ik heb op de een of andere manier geen Ziggo, maar kon het van de week dus wel op ESDld zien.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan steeds over Eurosport Duitsland?
Bij Duitsland hadden ze ook al Johannes Bitter teruggehaald uit z’n pensioen omdat ze geen keepers meer hadden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:26 schreef Meridiaan het volgende:
Schiet niet op zo zeg.
En zo veel teams hebben al spelers weg zien vallen door besmettingen.
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:39 schreef Meridiaan het volgende:
En nu ook de bondscoach en Eijlers, de keeperstrainer die van de week even terugkeerde van zijn pensioen.
Wat een shitshow![]()
![]()
https://www.ad.nl/andere-(...)s-positief~a4c25d65/
Montenegro speelt dit toernooi boven zijn niveau.quote:
Ohhh, maar dan nog. Dat zijn meer deelnames dan NLquote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Montenegro speelt dit toernooi boven zijn niveau.
Voorgaande EK's: 18e, 16e, 16e, 16e, geen deelname, geen deelname, 12e.
Dat is waarquote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:28 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ohhh, maar dan nog. Dat zijn meer deelnames dan NL
Dat publiek, en het publiek van Montenegro zijn echt om te kotsen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:59 schreef Meridiaan het volgende:
Denemarken wint van een zaal bloedfanatieke Kroaten met 27-25.
Ik heb grotendeels met het geluid uit gekeken om precies die reden. Gaat echt nergens over.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat publiek, en het publiek van Montenegro zijn echt om te kotsen.
Wat een onsportief kutvolk. Ben ook erg blij dat oranje gewoon zijn ding deed en won.
Tegen Kroatie gewoon nog maar een keer dan.
En de fysio.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:31 schreef H.Vviv het volgende:
De besmettingen blijven maar komen. Ditmaal Samir Benghanem, Jasper Adams en Kay Smits.
je kunt er op wachten tot het hele team besmet is.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:31 schreef H.Vviv het volgende:
De besmettingen blijven maar komen. Ditmaal Samir Benghanem, Jasper Adams en Kay Smits.
Doe maar schriftelijk af dit.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:00 schreef Meridiaan het volgende:
Denemarken is nog geheel compleet, hoorde ik :’)
Here we go
Zeker gezien de omstandigheden hebben ze meer dan prima tournooi gespeeld.quote:
Zeker! Qua snelheid van het spel deed het mij aan de dames denken soms.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Zeker gezien de omstandigheden hebben ze meer dan prima tournooi gespeeld.
Leuk handbal gezien
quote:Per Johansson wordt de nieuwe bondscoach van de Nederlandse handbalsters. De 53-jarige Zweed vervangt interim-bondscoach Monique Tijsterman, die sinds het vertrek van de Fransman Emmanuel Mayonnade Oranje onder haar hoede had.
Eind december werd bekend dat Tijsterman zou gaan stoppen als bondscoach. "Ik ben er trots op dat ik deze mooie kans heb gekregen en wist vooraf dat dit een tijdelijke baan was", zei Tijsterman toen. Vervolgens begon de NHV in alle rust de zoektocht naar een nieuwe bondscoach. En die zoektocht leidde naar Johansson.
Genoeg ervaring
Met de Zweed krijgen de handbalsters een ervaren hoofdtrainer. Van 2008 tot 2012 was hij bondscoach van de Zweedse handbalsters. Het hoogtepunt met Zweden beleefde Johansson op het EK handbal in 2010, toen hij de finale verloor van Noorwegen.
In 2017 werd Johansson bondscoach van Montenegro, waarmee hij in 2019 vijfde eindigde op het WK, het toernooi dat Nederland destijds won. Op clubniveau is Johansson sinds het najaar van 2020 actief als hoofdcoach van het Russische Rostov Don, een topclub in Europa. Hij blijft ook daar actief en zal het dus combineren met zijn klus als bondscoach van Oranje.
De thuiswedstrijd lijkt een ander verhaal te worden. Nog een paar minuten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:36 schreef borisz het volgende:
De eerste wedstrijd is iig gewonnen
Handbalsters winnen burenruzie van Duitsland voor EK-kwalificatie
Laatste seconden alsnog winstquote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:22 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
De thuiswedstrijd lijkt een ander verhaal te worden. Nog een paar minuten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |