abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport woensdag 4 november 2020 @ 21:35:06 #1
451829 crew  H.Vviv
pi_196061065


quote:
Handbal is een balsport die zijn oorsprong heeft in Denemarken. Daar werd in 1904 de eerste handbalfederatie gesticht.
Het was een heel ander soort spel waar nog grote lijnen van zijn overgebleven.
In 1906 staken ze de officiële spelregels ineen, de eerste gedrukte spelregels verschenen in 1919 en handbal werd toen nog gespeeld op voetbalvelden en met 11 spelers dit werd grootveldhandbal of ook wel 11 handbal genoemd.
Tegenwoordig wordt handbal gespeeld door 6 spelers en een doelman per team. Op een veld van 40 meter lang bij 20 meter breed met aan beide kanten een doel van 2 bij 3 meter. Bij jongere leeftijden een kleiner doel.
Het spel gaat snel heen en weer en de spelers zijn afwisselend verdedigers en aanvallers. Doelpunten scoort men door de bal in het doel van de tegenstander te werpen, de bal mag gespeeld worden met ieder deel van het lichaam behalve met de benen onder de knie.
Doelpogingen mogen vanaf iedere plaats op het veld plaatsvinden maar men mag de grond in het doelgebied en de bijbehorende lijnen (cirkel) niet aanraken, men mag bij de doelpogingen wel in het doelgebied springen of vallen en men dient ervoor te zorgen dat de bal de hand verlaten heeft voordat men neerkomt op de grond.
Dames naar het EK. :). Het seizoen is ten einde.
pi_196061157
Dat was close.
pi_196188245
quote:
Handbalinternational Laura van der Heijden speelt per direct voor Borussia Dortmund. Ze komt over van het Hongaarse Siofok HC, waar ze vorige week haar contract liet ontbinden.

In Dortmund treft ze acht (!) landgenotes: Rinka Duijndam, Yara ten Holte, Tessa van Zijl, Inger Smits, Delaila Amega, Kelly Dulfer, Merel Freriks en Kelly Vollebregt.
https://nos.nl/artikel/23(...)se-bij-dortmund.html

Borussia Niederlande
pi_196190801
Zoals in het stuk al staat is het bij Siofok nogal onrustig. Men zegt dat al een tijdje geen lonen zijn uitbetaald. Hierdoor Was Danick Snelder al naar Bietigheim, Dinah Eckerle (duitse keepster) naar Metz en nu dus Laura van der Heijden naar BVB

Dat is zo langzaam wel echt een Nederlandse Enclave in Duitsland. Al botert het daar schijnbaar ook niet helemaal. Vorige week werd in de Duitse beker verloren van Buxtehude en daarna is BVB zonder Kelly Dulfer en Inger Smits naar Györ gereisd voor de champions league wegens "disciplinaire maatregelen"
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_196268480
De Noorse overheid heeft bepaald dat het EK komende maand niet in Noorwegen gespeeld kan worden. De organisatie zal nu moeten kijken of alle wedstrijden in Denemarken afgewerkt kunnen worden.
https://www.eurohandball.(...)VMHcbRqMDfnlt0K_S_tM
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_196269357
Pffff, drie weken van tevoren zo’n besluit nemen
pi_196270778
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 12:00 schreef Meridiaan het volgende:
Pffff, drie weken van tevoren zo’n besluit nemen
In deze tijden is dat niet zo raar toch? In Nederland werd in het wielrennen ook een dag voor de koers een etappe van de Binck Bank Tour afgelast die door Nederland zou gaan, de Amstel Gold Race ook een paar weken voor de geplande datum..

Dat krijg je automatisch met steeds wisselende maatregelen van overheden.
pi_196275180
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 12:00 schreef Meridiaan het volgende:
Pffff, drie weken van tevoren zo’n besluit nemen
Ik neem aan dat deze beslissing niet van de ene op de andere dag genomen is en er dus al langer twijfels waren.
pi_196275193
Voordeel is dat er geen toeschouwers zijn dus wat betreft hallen zijn er minder eisen.
pi_196275244
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik neem aan dat deze beslissing niet van de ene op de andere dag genomen is en er dus al langer twijfels waren.
Nja, dat is waar, wat Marcoss zegt ook. Maar als organisatie dit drie weken van tevoren op je bord krijgen...

Maar inderdaad, ze zullen het al langer wel weten of als een scenario B hebben gehad.
pi_196275286
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:03 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Nja, dat is waar, wat Marcoss zegt ook. Maar als organisatie dit drie weken van tevoren op je bord krijgen...

Maar inderdaad, ze zullen het al langer wel weten of als een scenario B hebben gehad.
Als ik me goed herinner heeft de Deens bond paar weken terug al aangegeven eventueel het hele toernooi op zich te willen én kunnen nemen.
pi_196275299
Maar goed het blijft kortdag.
pi_196275437
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner heeft de Deens bond paar weken terug al aangegeven eventueel het hele toernooi op zich te willen én kunnen nemen.
Gelukkig maar!
  Redactie Sport zaterdag 21 november 2020 @ 15:45:32 #15
451829 crew  H.Vviv
pi_196349624
quote:
Yvette Broch is terug op het handbalveld. De 29-jarige 118-voudig international traint mee bij de Franse topclub Metz, waar bondscoach Emmanuel Mayonnade aan het roer staat.
:o
pi_196353001
Zo. Ik hoop dat ze inderdaad weer van het spelletje kan genieten.

En wat een transfer voor Steins zeg. Volgens mij speelt hij dan met oa Mikkel Hansen ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 november 2020 @ 16:27:08 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196379123
Het EK bij de vrouwen is gered, Denemarken gaat na wikken en wegen alles op zich nemen _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196380104
Dat is het goede nieuws van vandaag.
Onze dames spelen hun wedstrijden in Kolding.

Het slechte nieuws van vandaag is dat Nycke Groot bekend heeft gemaakt om na dit seizoen te stoppen met handbal.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 november 2020 @ 19:12:38 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196381592
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:27 schreef heywoodu het volgende:
Het EK bij de vrouwen is gered, Denemarken gaat na wikken en wegen alles op zich nemen _O_
Is het al bekend wie het gaat uitzenden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_196382269
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Is het al bekend wie het gaat uitzenden?
Ik neem aan Ziggo Sport.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 november 2020 @ 20:53:24 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196383532
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:52 schreef TargaFlorio het volgende:

Ik neem aan Ziggo Sport.
In dat geval kan ik ze in elk geval online bekijken ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_196389945
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 20:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

In dat geval kan ik ze in elk geval online bekijken ^O^
Bij voorgaande EK's waren de overige wedstrijden via website van EHF TV te zien dus dat zal nu ook wel.
Met een proxy misschien ook wel die van Nederland.
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:18:31 #24
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_196440579
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_196480793
quote:
En ook op de andere hoek komt er een Nederlandse te spelen: Kelly Vollebregt wisselt van BVB naar Odense
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')