abonnement Unibet Coolblue
pi_196022386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:06 schreef Cee het volgende:

[..]

Nou dat dus, het vat het wel samen.
Ik weet eigenlijk niet genoeg over Biden om te kunnen zeggen dat het een fantastische of waardeloze kandidaat is maar ik hoop gewoon vooral dat die egomaniakale, narcistische, seksistische, racistische, xenofobe sociopaat niet nog eens 4 jaar aan de macht blijft. Ben oprecht nerveus voor de uitslag.
Biden is vrij saai, precies wat de politiek nu even nodig heeft. Iemand die luistert naar z'n adviseurs (waaronder Fauci) en niet teveel relletjes veroorzaakt of op z'n p*k getrapt is als iemand meer "crowd" heeft dan hij.


Of Biden het einde van z'n termijn haalt weet ik niet, verwacht niet dat hij voor een 2e termijn gaat, maar hij sport en fietst nog wel en heeft iig geen overgewicht...
pi_196022417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:11 schreef H_T het volgende:

[..]

Zo, jij kan even vooruit! Ik zie wel dat je zoete popcorn uit Spanje komt :o
Potverdriedubbeltjesgodfriedbomans nog aan toe! Denk ik een keer echte Amerikaanse popcorn te hebben, komt het uit Straniland.
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2020 @ 15:13:45 #53
87554 Cee
Welluk?
pi_196022433
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef Meke het volgende:
Maar in hoeverre merken we hier in Nederland nou écht wie de Amerikaanse president is? Maken we daar niet zélf zo'n ding van?

Ik ben er vrij van overtuigd dat het continue geblaat van die malloot in de VS over het ontkennen van de ernst van Covid, het beschimpen van de media (Fake News!), het ontkennen van klimaatverandering, het negeren en zelfs het bagatelliseren van informatie vanuit de wetenschap, en ga zo maar door, er in Nederland en de rest van de wereld voor zorgt dat dit andere mensen voedt om het ongenuanceerd na te blaten.

Wie riep er 4 jaar geleden Fake News hier? Je hoorde er amper iemand over. Nu roepen zelfs politici in Den Haag het.

Dus ja, ik vind het erg belangrijk wie in de VS de president is, want blijkbaar vinden genoeg mensen het belangrijk genoeg om alles wat hij zegt als waarheid te zien en te kopiëren.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:14:10 #54
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_196022441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef Meke het volgende:
Ik vraag me soms ook wel af we de Amerikaanse verkiezingen niet te groot maken. Natuurlijk ben ik de afgelopen vier jaar ook wel eens bang geweest dat Trump per ongeluk één of andere oorlog ontketende :') En heb ik medelijden met Amerikaanse vrienden (vooral de Latijns-Amerikaanse, die hebben het echt rot nu ;( ). Maar in hoeverre merken we hier in Nederland nou écht wie de Amerikaanse president is? Maken we daar niet zélf zo'n ding van?

Ik vraag me oprecht wel eens af waarom we voor de VS wel wakker blijven terwijl we dat nauwelijks voor Nederland zelf doen :+
Dat laatste doe ik hier ook wel gewoon, hoor :+

Legitieme redenen om de verkiezingen in de VS belangrijk te vinden: het is onze belangrijkste bondgenoot, (normaal) het gidsland voor de westerse wereld en op verschillende onderwerpen is actie van de VS belangrijk (bijvoorbeeld klimaat). In zo'n gepolariseerd politiek klimaat maakt het dan best veel uit welke kant het op valt.

Niet zulke legitieme redenen: we hebben een gekke Amerikaanse verheerlijking, alsof dat het paradijs op aarde is, alles uit de VS is geweldig, dus daarom volgen we dit ook op de voet.
pi_196022446
Het zegt vooral veel over de verdeeldheid daar als iemand als Trump president kan worden.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:14:49 #56
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196022453
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:27 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Optimist, slim en wijs dat klopt
Dat houdt je dan goed verborgen |:)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:16:13 #57
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196022478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:14 schreef Mandy040986 het volgende:
Het zegt vooral veel over de verdeeldheid daar als iemand als Trump president kan worden.
Zo is die inderdaad president geworden. Trump is niet eens Republikein maar men wilde daar zo graag iemand die geen politicus was, dat ze voor een totaal idioot zijn gegaan
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196022480
Ik voel me vandaag heel zenuwachtig maar dat is niet zo gek :')
pi_196022492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:14 schreef Mandy040986 het volgende:
Het zegt vooral veel over de verdeeldheid daar als iemand als Trump president kan worden.
Populisme blijft lastig, je spreekt mensen aan op hun onderbuik en of je echt iets waar kan maken van wat je zegt doet er dan nog weinig toe, demagogie doet wonderen... "Hij zegt wat het volk wil!", bla bla :P
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:18:10 #60
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196022516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:13 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik ben er vrij van overtuigd dat het continue geblaat van die malloot in de VS over het ontkennen van de ernst van Covid, het beschimpen van de media (Fake News!), het ontkennen van klimaatverandering, het negeren en zelfs het bagatelliseren van informatie vanuit de wetenschap, en ga zo maar door, er in Nederland en de rest van de wereld voor zorgt dat dit andere mensen voedt om het ongenuanceerd na te blaten.

Wie riep er 4 jaar geleden Fake News hier? Je hoorde er amper iemand over. Nu roepen zelfs politici in Den Haag het.

Dus ja, ik vind het erg belangrijk wie in de VS de president is, want blijkbaar vinden genoeg mensen het belangrijk genoeg om alles wat hij zegt als waarheid te zien en te kopiëren.
Ja precies. Plus dat er een band is tussen Trump en partijen als de PVV en FvD.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:18:12 #61
403253 Meke
after all this time? always.
pi_196022517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:13 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik ben er vrij van overtuigd dat het continue geblaat van die malloot in de VS over het ontkennen van de ernst van Covid, het beschimpen van de media (Fake News!), het ontkennen van klimaatverandering, het negeren en zelfs het bagatelliseren van informatie vanuit de wetenschap, en ga zo maar door, er in Nederland en de rest van de wereld voor zorgt dat dit andere mensen voedt om het ongenuanceerd na te blaten.

Wie riep er 4 jaar geleden Fake News hier? Je hoorde er amper iemand over. Nu roepen zelfs politici in Den Haag het.

Dus ja, ik vind het erg belangrijk wie in de VS de president is, want blijkbaar vinden genoeg mensen het belangrijk genoeg om alles wat hij zegt als waarheid te zien en te kopiëren.
Ja, dat is waar :Y Maar ik bedoel meer; maken we het als wéreld niet gewoon te belangrijk? Want nu zitten we in een vicieuze cirkel dat we het belangrijk maken en dat het belangrijk wordt. De koning van Thailand is ook een idioot, en daar wordt nauwelijks aandacht aan besteed :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2020 @ 15:19:15 #62
87554 Cee
Welluk?
pi_196022533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:14 schreef Mandy040986 het volgende:
Het zegt vooral veel over de verdeeldheid daar als iemand als Trump president kan worden.
En zo iemand als Trump voedt zelfs op die verdeeldheid. Hij zou eenheid moeten creeëren, per slot van rekening zei hij zelf tijdens zijn inauguratie dat hij er voor álle Amerikanen is, ook diegenen die niet op hem hadden gestemd. Dat zagen mensen destijds nog als een lichtpuntje en als een reden om te denken "ach, laten we hem het voordeel van de twijfel geven".
Vervolgens stelt hij alles en iedereen tegen elkaar op, beledigt hij alles en iedereen die op zijn pad komt en hem durft tegen te spreken als ware hij een kind van 5.
Hij geeft geen ene mallemoer om mensen, jaagt ze graag de dood in door te roepen dat ze vooral niet bang moeten zijn van het virus. Geeft alleen om geld. Dus ja, zonder Covid zou de economie wel goed zijn blijven draaien. Da's het enige. Maar onder dat prachtige economie-deksel met gouden handvat zou dan nog steeds een overkokende, ontevreden en geagiteerde massa sputteren en broeien en dan gaat dat deksel er uiteindelijk ook met geweld af.
pi_196022544
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:13 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik ben er vrij van overtuigd dat het continue geblaat van die malloot in de VS over het ontkennen van de ernst van Covid, het beschimpen van de media (Fake News!), het ontkennen van klimaatverandering, het negeren en zelfs het bagatelliseren van informatie vanuit de wetenschap, en ga zo maar door, er in Nederland en de rest van de wereld voor zorgt dat dit andere mensen voedt om het ongenuanceerd na te blaten.

Wie riep er 4 jaar geleden Fake News hier? Je hoorde er amper iemand over. Nu roepen zelfs politici in Den Haag het.

Dus ja, ik vind het erg belangrijk wie in de VS de president is, want blijkbaar vinden genoeg mensen het belangrijk genoeg om alles wat hij zegt als waarheid te zien en te kopiëren.
Dit.

Maar daarnaast ben ik die vent ook gewoon spuugzat. Vanaf seconde 1 dat hij verkozen was nam ik mezelf al voor dat ik zo min mogelijk van hem ging kijken, want nog los van zijn inhoudelijke shit vind ik hem ook een verschrikking om te moeten horen en zien. En dat heb ik ook gedaan, ik heb het zoveel mogelijk genegeerd omdat ik het zo erg vond dat zó'n figuur president kan worden.

Het was natuurlijk ook zo'n enorm contrast met Obama. Nu was Obama vast ook niet perfect als president en bladibla, maar ik vond hem een heel fijn en prettig mens en gewoon überhaupt al dat je een beetje tevreden en gerustgesteld kan zijn dat er een decent human being aan het roer staat. Dat is ook heel wat waard (ook al ben je dan zelf geen Amerikaan, je moet ze wel vaak aanzien in de media en zo).
Koel en donker bewaren
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:20:18 #64
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196022559
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Biden is vrij saai, precies wat de politiek nu even nodig heeft. Iemand die luistert naar z'n adviseurs (waaronder Fauci) en niet teveel relletjes veroorzaakt of op z'n p*k getrapt is als iemand meer "crowd" heeft dan hij.


Of Biden het einde van z'n termijn haalt weet ik niet, verwacht niet dat hij voor een 2e termijn gaat, maar hij sport en fietst nog wel en heeft iig geen overgewicht...
Hij heeft zelf al gezegd dat de running mate iemand moest zijn die de boel elk moment zou moeten kunnen overnemen. Hij heeft vertrouwen dat hij de vier jaar vol maakt. Maar is zich er van bewust dat er iets kan gebeuren, waardoor nummer twee moet doorschuiven.

Over vier jaar is het ook de bedoeling dat hij Harris zal steunen als kandidaat.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:20:49 #65
403253 Meke
after all this time? always.
pi_196022570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:14 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Dat laatste doe ik hier ook wel gewoon, hoor :+

Legitieme redenen om de verkiezingen in de VS belangrijk te vinden: het is onze belangrijkste bondgenoot, (normaal) het gidsland voor de westerse wereld en op verschillende onderwerpen is actie van de VS belangrijk (bijvoorbeeld klimaat). In zo'n gepolariseerd politiek klimaat maakt het dan best veel uit welke kant het op valt.

Niet zulke legitieme redenen: we hebben een gekke Amerikaanse verheerlijking, alsof dat het paradijs op aarde is, alles uit de VS is geweldig, dus daarom volgen we dit ook op de voet.
Ik voor allebei niet _O- :+

Maar bijvoorbeeld op m'n middelbare school werd dan een American Election Night georganiseerd. Ik zat in 2008 in de zesde en dat was ECHT heel leuk! Echt superinteressant en tof georganiseerd, maar eigenlijk is het wel raar dat we dat alléén voor Amerika deden, niet eens voor Nederland. Maar bijvoorbeeld ook niet voor België of Duitsland. En dat ik bijvoorbeeld wel weet hoe het allemaal zit met die kiesmannetjes enzo, maar dat ik geen idee heb hoe dat in andere landen werkt :? Ik vind het vooral zo gek dat Amerika daarin zo'n uitzonderingspositie heeft.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:22:25 #66
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196022594
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:19 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dit.

Maar daarnaast ben ik die vent ook gewoon spuugzat. Vanaf seconde 1 dat hij verkozen was nam ik mezelf al voor dat ik zo min mogelijk van hem ging kijken, want nog los van zijn inhoudelijke shit vind ik hem ook een verschrikking om te moeten horen en zien. En dat heb ik ook gedaan, ik heb het zoveel mogelijk genegeerd omdat ik het zo erg vond dat zó'n figuur president kan worden.

Het was natuurlijk ook zo'n enorm contrast met Obama. Nu was Obama vast ook niet perfect als president en bladibla, maar ik vond hem een heel fijn en prettig mens en gewoon überhaupt al dat je een beetje tevreden en gerustgesteld kan zijn dat er een decent human being aan het roer staat. Dat is ook heel wat waard (ook al ben je dan zelf geen Amerikaan, je moet ze wel vaak aanzien in de media en zo).
Dat. Je had eerst iemand die heel fatsoenlijk, verbindend en vooral heel presidentieel was. Dan staat dat nog even buiten zijn prestaties. Maar om dan vervolgens de grootste idioot allertijden te krijgen met Trump is zo'n bizar verschil.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196022615
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:20 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik voor allebei niet _O- :+

Maar bijvoorbeeld op m'n middelbare school werd dan een American Election Night georganiseerd. Ik zat in 2008 in de zesde en dat was ECHT heel leuk! Echt superinteressant en tof georganiseerd, maar eigenlijk is het wel raar dat we dat alléén voor Amerika deden, niet eens voor Nederland. Maar bijvoorbeeld ook niet voor België of Duitsland. En dat ik bijvoorbeeld wel weet hoe het allemaal zit met die kiesmannetjes enzo, maar dat ik geen idee heb hoe dat in andere landen werkt :? Ik vind het vooral zo gek dat Amerika daarin zo'n uitzonderingspositie heeft.
België lijkt me sowieso lastig, die zijn soms langer dan een jaar bezig om de uitslag om te zetten in een regering :P
  ESF Reporter dinsdag 3 november 2020 @ 15:24:32 #68
87554 Cee
Welluk?
pi_196022630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:18 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, dat is waar :Y Maar ik bedoel meer; maken we het als wéreld niet gewoon te belangrijk? Want nu zitten we in een vicieuze cirkel dat we het belangrijk maken en dat het belangrijk wordt. De koning van Thailand is ook een idioot, en daar wordt nauwelijks aandacht aan besteed :P
Ah ja, ik snap wat je bedoelt. Ja, we maken het heel groot, maar in tegenstelling tot Thailand hebben we nog steeds wel het idee dat de VS the land of opportunities is. We worden dagelijks geconfronteerd met de VS omdat we het terug zien in films, series, sport, op het nieuws. En ze roepen zelf ook maar al te graag dat ze de beste en grootste en de mooiste zijn. Er zit een bravoure op de VS van heb ik jou daar, en dat was al pre-Trump.
Komt ook nog bij dat we, eveneens in tegenstelling tot Thailand (ik haal alleen maar even dat land aan omdat je het zelf als voorbeeld gebruikt maar er zijn meer landen als deze), nog steeds het (terechte) gevoel hebben dat we de VS wat verschuldigd zijn aangezien ze mede hebben bijgedragen aan de bevrijding van Europa 75 jaar geleden.

Dus je zou de VS kunnen negeren, maar het wordt verdomde lastig. :P
pi_196022659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Plastic er af, verpakking uitvouwen, in midden van magnetron leggen en volle kracht aanzetten!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De dichtstbijzijnde supermarkt is de Lidl?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:31:01 #70
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_196022764
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:20 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik voor allebei niet _O- :+

Maar bijvoorbeeld op m'n middelbare school werd dan een American Election Night georganiseerd. Ik zat in 2008 in de zesde en dat was ECHT heel leuk! Echt superinteressant en tof georganiseerd, maar eigenlijk is het wel raar dat we dat alléén voor Amerika deden, niet eens voor Nederland. Maar bijvoorbeeld ook niet voor België of Duitsland. En dat ik bijvoorbeeld wel weet hoe het allemaal zit met die kiesmannetjes enzo, maar dat ik geen idee heb hoe dat in andere landen werkt :? Ik vind het vooral zo gek dat Amerika daarin zo'n uitzonderingspositie heeft.
Dat we dat niet voor België en Duitsland doen is nog wel te verklaren ergens, want stabieler (Duitsland), of toch gedoemd om te falen (België). Er is in de media vaak wel aandacht voor, maar toch wat minder. De opzet van de Amerikaanse verkiezingen zijn ook veel interessanter qua opzet natuurlijk, met slecht een echte grote winnaar. In de buurt zien we dat misschien nog in Frankrijk, maar dat gaat dan alweer over twee rondes en gedoe.

Wat ik dan erger vind, is dat we zo weinig weten over het Europese stelsel, wat in ZML al heel goed terugkwam zondag. Dat heeft direct invloed op ons en op het wereldtoneel is dat toch wel ongeveer net zo belangrijk als de VS.
pi_196022777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Plastic er af, verpakking uitvouwen, in midden van magnetron leggen en volle kracht aanzetten!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:9~

Volgens mij heb ik ook nog wat korrels liggen. Kan helaas pas 's avonds laat gaan poffen, want eerst nog toneelrepetitie
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_196022834
Op school gingen wij wel altijd nepstemmen voor de Nederlandse verkiezingen maar met de Amerikaanse of andere buitenlandse deden we niet echt iets nee :@
pi_196022845
Bij onze school kwam de Piratenpartij toen de fictieve Kamer in met 2 stemmen :') En Groenlinks won.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:35:36 #74
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_196022846
Net uit meeting.
Daarom op Koffie en Spekpannekoek gestemd.
Zonder context.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_196022911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:35 schreef molloot200 het volgende:
Bij onze school kwam de Piratenpartij toen de fictieve Kamer in met 2 stemmen :') En Groenlinks won.
18- stemt best vaak op GroenLinks. Dat was 20 jaar terug ook al.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')