Ik ken die mensen en bedrijven dan weer niet, maar die zullen er ongetwijfeld zijn ja. Om daar druk op te zetten is natuurlijk prima, maar dat kan je niet vertalen in het handhaven door iedereen maar te beboeten die in een kantoorpand achter een laptop zit. In mijn omgeving zie ik echter vooral het omgekeerde: mensen die op kantoor wíllen zijn - om fysieke of mentale of beroepsmatige redenen. Daar moet je echt een andere modus voor vinden dan maandenlang alle kantoren maar te sluiten.quote:Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef Momo het volgende:
Maar op sommige bedrijven kan wel meer druk. Als ik sommige vrienden hoor die in maart wel thuis werkte maar nu niet omdat de baas het onzin vindt, terwijl thuiswerken prima kan. Als medewerker kom je dan gewoon natuurlijk..
Dat is toch niet te controleren?quote:Op maandag 2 november 2020 11:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb ook in kleinere panden gewerkt, maar ook daar is het voor een BOA die over straat loopt al snel te signaleren.
Natuurlijk heb je gelijk dat het niet 100% waterdicht is, maar als je als werkgever al je kantoorpersoneel in een donkere ruimte moet opsluiten of verdekt op stellen dan snap je toch ook wel dat je verkeerd bezig bent.
En het heeft ook het meeste effect bij grotere bedrijven met meer mensen op de werkvloer dan een bedrijfje dat op dinsdagmiddag Jeannette langskrijgt om de facturen in te kloppen.
Daarom pleit ik ook voor het aanvragen van ontheffingen, dan ga je naar een situatie dat het bij uitzondering mogelijk is. Natuurlijk is er echt wel kantoorwerk dat niet thuis kan, maar daar vraag je maar een uitzondering voor aan.quote:Op maandag 2 november 2020 11:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet iedereen kán thuiswerken hè, dat is echt geen optie voor een langere tijd.
2 weken verlengde maatregelen maar dan ook alles dicht inderdaad, dus pretparken, dierentuinen musea bibliotheken niet noodzakelijke winkels en bioscopen, het hele pakket.quote:Op maandag 2 november 2020 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou een korte 'lockdown' (alle niet essentiële winkels dicht) niet eens zo erg vinden, maar dan echt gewoon ff 2 weken.
Meteen voor 6 weken voelt wel weer als aardig uitzichtloos, eerlijk gezegd.
afgesloten ruimte, het zal toch niet in de kelder zijn?quote:Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef capricia het volgende:
Bedrijf waar mijn man werkt is er zo eentje:
Als consultant wordt ie gewoon geacht naar zijn klanten te gaan, als die bedrijven dat willen.
En reken maar dat genoeg bedrijven dat nog steeds verwachten, dat ie op komt draven. Met een mondkapje, in een afgesloten ruimte, met de klant.
Met die redenatie is geen enkele maatregel te controleren. Ik zei eerder al, vraag maar een uitzondering aan bij de gemeente, als er controle komt en je hebt geen vrijstelling krijg je een prent.quote:Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is toch niet te controleren?
Wie mag er dan nog wel aanwezig zijn en wie niet? Iemand moet de telefoon beantwoorden, iemand moet de ICT systemen in de gaten houden, iemand moet de post inscannen, enzovoorts. Maar hoeveel mensen mogen dat zijn? En wie? Dat moet dan ook weer per bedrijf verschillen, want het ene bedrijf heeft meer mensen op de werkvloer nodig dan het andere. En welk werk kan thuis worden uitgevoerd en welk werk echt niet? Je krijgt echt een gedrocht van een regeling dan.
Er zijn natuurlijk bedrijven die schijt hebben aan alles en iedereen nog laten opdraven, maar er zit nog een enorme grijze massa tussen. Het is niet zo zwart-wit.
Wat ga je doen tot het moment dat die uitzondering is goedgekeurd? Moet je bedrijf dan dicht? Het lijkt me niet dat gemeenten de mankracht hebben om dit even erbij te doen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met die redenatie is geen enkele maatregel te controleren. Ik zei eerder al, vraag maar een uitzondering aan bij de gemeente, als er controle komt en je hebt geen vrijstelling krijg je een prent.
Het alternatief is uitzonderen op sectoren, alleen vitale processen. En dan draai je misschien ook complete bedrijfstakken de nek om.
Het doel is uiteindelijk dat de bedrijven die personeel laten opdraven omdat het voor wat makkelijker is, terwijl het wel goed kan, de mensen thuis laten werken. En vaak moet je het ze dan eerst lastig gaan maken.
Gewoon zo'n gesloten kamer qua kantoorruimte, geen raam wat open kan. Lekker met je klant de ICT oplossingen doornemen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
afgesloten ruimte, het zal toch niet in de kelder zijn?
Daar moet inderdaad ook wat aan gedaan worden, we gaan van alles dichtgooien weer maar mensen zitten nog steeds gezellig en vrij massaal op kantoor.quote:Op maandag 2 november 2020 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Gewoon zo'n gesloten kamer qua kantoorruimte, geen raam wat open kan. Lekker met je klant de ICT oplossingen doornemen.
Als je Rutte gelooft dat ze niet te laat hebben ingegrepen is dit moeilijk te plaatsen inderdaad.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Ik verwacht voor vandaag wel een flinke stijging in de cijfers, anders kan ik de aanscherping van de maatregelen niet plaatsen
Serieus niet? Potdomme hoop dat Rutte met een gedegen uitleg komt morgen anders verwacht ik veel van dit soort reacties..quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Ik verwacht voor vandaag wel een flinke stijging in de cijfers, anders kan ik de aanscherping van de maatregelen niet plaatsen
hoe gaan ze er heen, op de fiets?quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vraag mij echt af wat voor wereldvreemde mensen er in het OMT zitten.. de kans om buiten besmet te worden is nihil.
Dus wat gaan we doen
Buiten van 4 naar 2. Wat krijg je dan? Dat het zich achter de voordeur gaat plaatsvinden.
Skivakanties worden afgeraden. In de voorjaarsvakantie hebben mensen inderdaad het virus meegenomen omdat je met 300 man in een slecht geventileerde apreski tent elkaars zweet en spuug stond in te nemen.
Ze moeten het juist aanmoedigen, honderdduizenden mensen zijn dan in de buitenlucht op meer dan 1.5 meter van elkaar. Dat moet je juist willen toch?
Ik zal wel gek zijn denk ik.
Apreski tenten e.d. zijn gewoon dicht daar.
Verplicht ja.quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar moet inderdaad ook wat aan gedaan worden, we gaan van alles dichtgooien weer maar mensen zitten nog steeds gezellig en vrij massaal op kantoor.
Het gaat niet alleen om het werk, het gaat ook om de thuissituatie. Helemaal in deze tijd zijn er honderdduizenden mensen die op een studiootje wonen of met huisgenoten. Daar fiets je niet even een bureau naar binnen. Dan zou je dat ook weer moeten gaan toetsen, maar dat is natuurlijk volstrekt onhaalbaar.quote:Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daarom pleit ik ook voor het aanvragen van ontheffingen, dan ga je naar een situatie dat het bij uitzondering mogelijk is. Natuurlijk is er echt wel kantoorwerk dat niet thuis kan, maar daar vraag je maar een uitzondering voor aan.
Je geeft dan een voorlopige vrijstelling af. Later kan die definitief worden.quote:Op maandag 2 november 2020 11:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ga je doen tot het moment dat die uitzondering is goedgekeurd? Moet je bedrijf dan dicht? Het lijkt me niet dat gemeenten de mankracht hebben om dit even erbij te doen.
Vrienden die met elkaar gaan in een klein appartementje?quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vraag mij echt af wat voor wereldvreemde mensen er in het OMT zitten.. de kans om buiten besmet te worden is nihil.
Dus wat gaan we doen
Buiten van 4 naar 2. Wat krijg je dan? Dat het zich achter de voordeur gaat plaatsvinden.
Skivakanties worden afgeraden. In de voorjaarsvakantie hebben mensen inderdaad het virus meegenomen omdat je met 300 man in een slecht geventileerde apreski tent elkaars zweet en spuug stond in te nemen.
Ze moeten het juist aanmoedigen, honderdduizenden mensen zijn dan in de buitenlucht op meer dan 1.5 meter van elkaar. Dat moet je juist willen toch?
Wintersport blijft wel een dingetje hoor. Stel je gaat met een grote groep in een huisje, dan is de kans groot dat een besmetting in dat huisje meteen al een superspreader is.quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Dus wat gaan we doen
Volgens Rutte is er niet te laat maar te licht ingegrepen. Waardeloze woordspelletjes weer.quote:Op maandag 2 november 2020 11:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je Rutte gelooft dat ze niet te laat hebben ingegrepen is dit moeilijk te plaatsen inderdaad.
Heb je die skiliften wel eens gezien? Gewoon volgepakt met een mondkapje.quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Dus wat gaan we doen
meer opnames afgelopen dagen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |