abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 november 2020 @ 19:15:45 #126
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195987897
quote:
Ik laat je zelf maar even uitvogelen waar je de mist in bent gegaan.
pi_195987949
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2020 19:15 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik laat je zelf maar even uitvogelen waar je de mist in bent gegaan.
Hm. Ja, ik las 'm inderdaad verkeerd.
Komt omdat ik hier heel vaak hoor dat pollsters de winst van Trump verkeerd voorspeld hadden, maar dat is dus niet helemaal waar. Nate Silver was juist degene die er het dichtst bij zat. Belooft wat voor 3 november, aangezien hij er heilig van overtuigd is dat Biden gaat winnen.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  zondag 1 november 2020 @ 19:20:06 #128
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195988040
quote:
Bedankt voor de link, nu snap ik waarom je deze cijfers gebruikt.
Ik vind echter één onderzoek onder 2000 stemmers (Republikein, Democraat én undecided) niet representatief genoeg om dat als feit te presenteren, maar fair game.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  zondag 1 november 2020 @ 19:23:23 #130
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195988067
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:18 schreef Cara het volgende:

[..]

*Knip*
Belooft wat voor 3 november, aangezien hij er heilig van overtuigd is dat Biden gaat winnen.
Nou, dat zegt hij niet. Hij zei vandaag nog dat Trump nog steeds een significante kans heeft om te winnen (momenteel 10%), alleen dat de polls daarbij er nog verder naast moeten zitten dan in 2016.

Hij heeft zelfs een schema gemaakt waar de voorspellingen uit zijn eigen model dezelfde afwijking zouden hebben als in 2016.

Dan nog wint Biden.

Hij voegde er nog aan toe dat zijn model geen rekening houdt met ander gedoe, zoals het inzetten van de Supreme Court om uitslagen in twijfel te trekken of andere soort van vote en voter suppression.
  zondag 1 november 2020 @ 19:25:08 #131
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195988102
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:22 schreef Cara het volgende:

[..]

Bedankt voor de link, nu snap ik waarom je deze cijfers gebruikt.
Ik vind echter één onderzoek onder 2000 stemmers (Republikein, Democraat én undecided) niet representatief genoeg om dat als feit te presenteren, maar fair game.
Meer onderzoek zou inderdaad interessant zijn. Maar stel dat die cijfers kloppen, neem ook nog eens de foutmarges van de polls in acht, dan kan er een gigantisch verschil tussen de polls en de werkelijkheid zitten. Er is voldoende reden om te twijfelen, en verder te kijken dan enkel de polls.
pi_195988135
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:23 schreef Belabor het volgende:

[..]

Nou, dat zegt hij niet. Hij zei vandaag nog dat Trump nog steeds een significante kans heeft om te winnen (momenteel 10%), alleen dat de polls daarbij er nog verder naast moeten zitten dan in 2016.

Hij heeft zelfs een schema gemaakt waar de voorspellingen uit zijn eigen model dezelfde afwijking zouden hebben als in 2016.

Dan nog wint Biden.

Hij voegde er nog aan toe dat zijn model geen rekening houdt met ander gedoe, zoals het inzetten van de Supreme Court om uitslagen in twijfel te trekken of andere soort van vote en voter suppression.
Ben ik met je eens, hij geeft meer ruimte voor twijfel dan hoe ik het bracht.

Laat ik het zo zeggen, hij heeft meer overtuiging bij een winst van Biden dan een winst van Clinton.
Hij geeft inderdaad aan dat een winst van Trump nog mogelijk is, maar hij houdt zich vast aan een 10% kans. Trump gaf hij in 2016 een 30% kans en toen werd ales nog stevig onderpolled.

https://twitter.com/NateSilver538/status/1322703185434337283
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_195988144
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:25 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Meer onderzoek zou inderdaad interessant zijn. Maar stel dat die cijfers kloppen, neem ook nog eens de foutmarges van de polls in acht, dan kan er een gigantisch verschil tussen de polls en de werkelijkheid zitten. Er is voldoende reden om te twijfelen, en verder te kijken dan enkel de polls.
Absoluut. Maar dat maakt het nog geen feit.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_195988192
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tien regeltjes tekst in de Spectator zijn je onderbouwing? Bijzonder.
nee, Quad is de onderbouwing. hier meer over Quad van de jouw geliefde FP.

quote:
Ik lees toch liever blaadjes als foreign policy of foreign affairs voor een wat diepgravendere analyse, zoals dit stuk:
https://foreignpolicy.com/2020/07/29/trump-pompeo-china-security/
gekleurd flutstukkie, no offense.
  zondag 1 november 2020 @ 19:31:15 #135
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195988202
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:27 schreef Cara het volgende:

[..]

Absoluut. Maar dat maakt het nog geen feit.
Wie weet. Ik weet in ieder geval dat voor de wat fellere users hier, het wel als feit zou worden gebracht/zou tellen als het in hun voordeel was. En regels zijn immers regels :P
  zondag 1 november 2020 @ 19:34:58 #136
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195988258
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:22 schreef Cara het volgende:

[..]

Bedankt voor de link, nu snap ik waarom je deze cijfers gebruikt.
Ik vind echter één onderzoek onder 2000 stemmers (Republikein, Democraat én undecided) niet representatief genoeg om dat als feit te presenteren, maar fair game.
Er zijn meer van dit soort onderzoekjes gedaan en er is onderzoek gedaan over zelfcensuur.
In 2016 hebben pollsters een blinde vlek gehad (first time voters, Democrats die Republican stemmen, de (zwevende) kiezers die op het allerlaatste moment een keuze maken), en het lijkt op een herhaling van zetten. In elk geval is de "silent majority" niet zomaar iets wat uit de lucht is komen vallen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195988314
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2020 19:34 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er zijn meer van dit soort onderzoekjes gedaan en er is onderzoek gedaan over zelfcensuur.
In 2016 hebben pollsters een blinde vlek gehad (first time voters, Democrats die Republican stemmen, de (zwevende) kiezers die op het allerlaatste moment een keuze maken), en het lijkt op een herhaling van zetten. In elk geval is de "silent majority" niet zomaar iets wat uit de lucht is komen vallen.
Zijn er aanwijzingen dat dit soort dingen nu meer meegewogen worden in polls?
pi_195988326
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zijn er aanwijzingen dat dit soort dingen nu meer meegewogen worden in polls?
Ja, wat ik uit de Twitters van een Nate Silver, Dave Wasserman en Elliott Morris haal is dat ze er dit keer heel bewust van zijn. Alles wordt meegenomen.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_195988332
Over Elliott Morris gesproken:

twitter
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_195988354
Godzijdank!

twitter
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_195988373


NYT hoor, net zoals ze daar de Trump adminstration de Drumpf administration noemen.
Echt NYT maakt zich ongeloofwaardiger met de dag wegens de Trump haat, en de paar papiertjes die ze blijkbaar hebben van Trump's belastingen maar verder niks mee doen of mee kunnen doen.

NYT wat ook ooit de Nate "polling god" Silver overnam.

quote:
On June 3, 2010, Silver announced on FiveThirtyEight.com,

In the near future, the blog will "re-launch" under a NYTimes.com domain. It will retain its own identity (akin to other Times blogs like DealBook), but will be organized under the News:Politics section. Once this occurs, content will no longer be posted at FiveThirtyEight.com on an ongoing basis, and the blog will re-direct to the new URL. In addition, I will be contributing content to the print edition of The New York Times, and to the Sunday Magazine. The partnership agreement, which is structured as a license, has a term of three years.[8][52]
Posts by Nate Silver from the FiveThirtyEight blog, and articles about Nate Silver, including commentary and archival articles published in The New York Times.

Ja 538 is ondertussen Disney's speeltje, maar dat maakt het ook niet veel beter. Hij zal wel persona non grata worden verklaart door de democraten als hij er wederom naast zit.

Als Nate Silver namelijk Trump voorspelde dat hij voorstond was het net zoals Rasmussen een extreemrechtse site. Dusja. 538 is een natte droom voor democraten atm omdat die wat goeds "voorspelt".
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zondag 1 november 2020 @ 19:44:16 #142
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195988410
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:42 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

NYT hoor, net zoals ze daar de Trump adminstration de Drumpf administration noemen.
Echt NYT maakt zich ongeloofwaardiger met de dag wegens de Trump haat, en de paar papiertjes die ze blijkbaar hebben van Trump's belastingen maar verder niks mee doen of mee kunnen doen.

NYT wat ook ooit de Nate "polling god" Silver overnam.
[..]

Posts by Nate Silver from the FiveThirtyEight blog, and articles about Nate Silver, including commentary and archival articles published in The New York Times.

Ja 538 is ondertussen Disney's speeltje, maar dat maakt het ook niet veel beter. Hij zal wel persona non grata worden verklaart door de democraten als hij er wederom naast zit.

Als Nate Silver namelijk Trump voorspelde dat hij voorstond was het net zoals Rasmussen een extreemrechtse site. Dusja. 538 is een natte droom voor democraten atm omdat die wat goeds "voorspelt".
Hah, de NYT. Je zou er maar een abonnement op hebben. :D
  zondag 1 november 2020 @ 19:45:00 #143
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195988430
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zijn er aanwijzingen dat dit soort dingen nu meer meegewogen worden in polls?
Ik weet het niet. Nate Silver had het er vandaag ineens over dat als Joe Biden Pennsylvania niet wint hij de underdog is, terwijl hij tegelijkertijd president Trump 10% kans geeft om te winnen, maar zoals ik eerder inbracht zie ik eerder een herhaling van zetten.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195988455
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2020 19:45 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Nate Silver had het er vandaag ineens over dat als Joe Biden Pennsylvania niet wint hij de underdog is, terwijl hij tegelijkertijd president Trump 10% kans geeft om te winnen, maar zoals ik eerder inbracht zie ik eerder een herhaling van zetten.
Er is een kleine kans dat Biden PA niet wint, dat geeft Trump natuurlijk als geheel een veel grotere kans.
pi_195988490
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Er is een kleine kans dat Biden PA niet wint, dat geeft Trump natuurlijk als geheel een veel grotere kans.
twitter

twitter


PA en FL die erg close zijn worden de dealbreakers, en laat net Biden in FL banen willen slopen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_195988495
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2020 19:45 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Nate Silver had het er vandaag ineens over dat als Joe Biden Pennsylvania niet wint hij de underdog is, terwijl hij tegelijkertijd president Trump 10% kans geeft om te winnen, maar zoals ik eerder inbracht zie ik eerder een herhaling van zetten.
Biden is flink favoriet in PA buiten de margin of error. Als de polls in Pennsylvania er 6/7 punten naast zitten, heeft dat natuurlijk ook gevolgen voor de andere polls.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  zondag 1 november 2020 @ 19:48:37 #147
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195988505
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Er is een kleine kans dat Biden PA niet wint, dat geeft Trump natuurlijk als geheel een veel grotere kans.
Ja, zo kun je alles recht praten wat krom is. 90%, hè! 20 EC moet dan niet zoveel uitmaken als 90% de boodschap sinds weken is.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195988522
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2020 19:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ja, zo kun je alles recht praten wat krom is. 90%, hè! 20 EC moet dan niet zoveel uitmaken als 90% de boodschap sinds weken is.
Wat?
  zondag 1 november 2020 @ 19:50:30 #149
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195988534
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195988551
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat?
Hij bedoelt, 90procent kans voor Biden om te winnen, maar als Biden PA verliest is het vrijwel gelijk over voor Biden. En PA kan zo maar rood worden. Is die 90% winskans dan realistisch?
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')