Elbers zal wel vanuit Frankrijk opdracht gekregen hebben om zo veel mogelijk geld bij de staat los te peuteren, kan die man ook niets aan doen.quote:
Dan krijg je het continu staken, loonsverhogingen zuigen uit de staatsruif zoals we dat in het verleden hadden bij de PTT en NS, geen goed idee mijn inziens. Neem Airfrance en Alitalia als voorbeeld, failliet laten gaan en privaat doorstarten of laten overnemen door een grotere capabele onderneming.quote:
Nederland is natuurlijk geen Italië of Frankrijk.quote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan krijg je het continu en staken loonsverhogingen zuigen uit de staatsruif zoals we dat in het verleden hadden bij de PTT en NS, geen goed idee mijn inziens. Neem Airfrance en Alitalia als voorbeeld, failliet laten gaan en privaat doorstarten of laten overnemen door een grotere capabela onderneming.
Hoeveel leveren de NS-machinisten in eigenlijkquote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan krijg je het continu staken, loonsverhogingen zuigen uit de staatsruif zoals we dat in het verleden hadden bij de PTT en NS, geen goed idee mijn inziens. Neem Airfrance en Alitalia als voorbeeld, failliet laten gaan en privaat doorstarten of laten overnemen door een grotere capabele onderneming.
Arifrance als voorbeeld?quote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan krijg je het continu staken, loonsverhogingen zuigen uit de staatsruif zoals we dat in het verleden hadden bij de PTT en NS, geen goed idee mijn inziens. Neem Airfrance en Alitalia als voorbeeld, failliet laten gaan en privaat doorstarten of laten overnemen door een grotere capabele onderneming.
Het is in Nederland minder erg dan in Frankrijk en Italie maar de ervaringen uit het verleden tonen aan dat we die route beter niet nemen. Ik ken zelf een familie lid die nu met pensioen is en werkte bij de PTT, ik weet dus hoe goudgerand die salarisen en arbeidvoorwaarden waren op kosten van de gemeenschap.quote:Op zondag 1 november 2020 14:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland is natuurlijk geen Italië of Frankrijk.
Snap wat je zegt. Daar ben je als staat zelf bij. Wat mij betreft moeten salarissen marktconform zijn, maar hoeven ze zeker niet goudgerand te zijn.quote:Op zondag 1 november 2020 14:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het is in Nederland minder erg dan in Frankrijk en Italie maar de ervaringen uit het verleden tonen aan dat we die route beter niet nemen. Ik ken zelf een familie lid die nu met pensioen is en werkte bij de PTT, ik weet dus hoe goudgerand die salarisen en arbeidvoorwaarden waren op kosten van de gemeenschap.
De staat heeft weinig in te brengen als de dienstverlening d.m.v. staken vaak en langdurig stilligt. Dit machtsmisbruik zal altijd en overal plaatsvinden en dergelijke toestanden moeten we niet meer willen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Snap wat je zegt. Daar ben je als staat zelf bij. Wat mij betreft moeten salarissen marktconform zijn, maar hoeven ze zeker niet goudgerand te zijn.
Dat krijg je vaak als je goudgerande voorwaarden af wilt bouwen. Als je 'n marktconforme beloning e.d. neer zet, dan heb je nog wel dat risico, maar is het wel kleiner.quote:Op zondag 1 november 2020 15:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De staat heeft weinig in te brengen als de dienstverlening d.m.v. staken vaak en langdurig stilligt. Dit machtsmisbruik zal altijd en overal plaatsvinden en dergelijke toestanden moeten we niet meer willen.
quote:AMSTERDAM - Een captain bij KLM op een Boeing 737, een kleiner vliegtuig met één gangpad, verdiende in 2018 volgens onderzoek van onderzoeksbureau HKP, dat in bezit is van de Telegraaf, per jaar ¤226.000, waar dat bij prijsvechters ¤133.000 wa
Faillisement is meestal noodzakelijk om het aan private handen over te kunnen doen en dus marktconform te houden. Eenmaal in staatshanden is het erg moeilijk te privatiseren omdat de overheid nooit in staat is gebleken dergelijk markconforme arbeidsvoorwaarden te kunnen handhaven waardoor markpartijen er niet makkelijk instappen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat krijg je vaak als je goudgerande voorwaarden af wilt bouwen. Als je 'n marktconforme beloning e.d. neer zet, dan heb je nog wel dat risico, maar is het wel kleiner.
piloten zullen wel inbinden , zo een baan krijgen ze nooit meerquote:Op zondag 1 november 2020 15:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Faillisement is meestal noodzakelijk om het aan private handen over te kunnen doen en dus marktconform te houden. Eenmaal in staatshanden is het erg moeilijk te privatiseren omdat de overheid nooit in staat is gebleken dergelijk markconforme arbeidsvoorwaarden te handhaven waardoor markpartijen er niet makkelijk instappen.
In de huidige vorm is het verliesgevend. Ook een private partij zal flink moeten snoeien en dient uiteraard niet het belang van Nederland.quote:Op zondag 1 november 2020 15:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Faillisement is meestal noodzakelijk om het aan private handen over te kunnen doen en dus marktconform te houden. Eenmaal in staatshanden is het erg moeilijk te privatiseren omdat de overheid nooit in staat is gebleken dergelijk markconforme arbeidsvoorwaarden te kunnen handhaven waardoor markpartijen er niet makkelijk instappen.
Je kunt dan beter vergelijking met vergelijkbare maatschappijen. Niet met Ryanair of zo.quote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)dient-een-klm-piloot
[..]
Bij Garuda verdienen ze nog minderquote:Op zondag 1 november 2020 15:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt dan beter vergelijking met vergelijkbare maatschappijen. Niet met Ryanair of zo.
KLM moet als ze het overleven ook personeel uit Azie halenquote:Op zondag 1 november 2020 15:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt dan beter vergelijking met vergelijkbare maatschappijen. Niet met Ryanair of zo.
Dat is prima verder. Belang moet het Nederlands belang zijn, niet het belang van 'n paar Nederlandse piloten.quote:Op zondag 1 november 2020 15:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
KLM moet als ze het overleven ook personeel uit Azie halen
Net als Qatar Airways en Emirates of South China
Die vliegen voor 40.000 euro , feilloos
quote:Op zondag 1 november 2020 15:25 schreef Digi2 het volgende:
Het wordt mischien tijd de piloot te vervangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |