abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195987336
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, PvdA zit op genoeg punten ook dichter bij de VVD dan bij de SP. Ik vind de Democraten altijd redelijk vergelijkbaar met D66.
Biden zelf vind ik meer CDU. Het huidige partijplatform is wel iets linkser dan hijzelf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195987800
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat is dat nou voor gedoe met klemrijden van de campagnebus van Biden in Texas? Is dit de tweede keer dat zoiets gebeurt of is dit nu zo in het nieuws omdat Trump het per Twitter heeft aangemoedigd?
Aanmoedigen én smoesje!

“ Trump on Texas, where his supporters surrounding the Biden/Harris bus forced them to cancel an event:

"Did you see our people? They were protecting his bus yesterday."
pi_195987822
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat er iets van een barrière ontworpen is tussen "I wanna fire a rocket! burp!" en "Launching rocket now sir."
In principe niet alleen het weigeren om de order uit te voeren
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 1 november 2020 @ 19:16:33 #129
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195987911
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat is dat nou voor gedoe met klemrijden van de campagnebus van Biden in Texas? Is dit de tweede keer dat zoiets gebeurt of is dit nu zo in het nieuws omdat Trump het per Twitter heeft aangemoedigd?
Dat was maar een grapje.

Ik begreep wel dat een democraat een moordaanslag had gepleegd toen hij achter die bus aan reed en door een pickup vol met Trump vlaggen in het nauw werd gedreven.

Maar verder moeten we achter die agressieve intimiderende hilliebillies in hun grote pickups met nog grotere TRUMP vlaggen die een bus omsingelen van Biden-Harris, en waar Trump trots over heeft getweet, niet teveel zoeken.

Is volkomen normaal gedrag.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195987957
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Biden zelf vind ik meer CDU. Het huidige partijplatform is wel iets linkser dan hijzelf.
Ach na de verkiezingen gaan de paar beloftes die naar links zijn gedaan natuurlijk meteen de deur uit en is het door zoals voorheen. Op naar de volgende Trump die waarschijnlijk een stuk sluwer en gevaarlijker is. Het blijft een gemiste kans dat de democraten in 4 jaar Trump zo weinig hebben geleerd en gedaan. Pelosi is wel een goed voorbeeld van dat falen, alleen maar ouwehoeren terwijl ze zelf goed zit.
Hopelijk wordt ze eruit gestemd voor deze man
twitter

Maar dat zal natuurlijk wel niet.
pi_195988038
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker, degene die de opdracht uit voert is geen soldaat die zich laat afblaffen, maar een hoge functie in het leger. Dat zijn geen jaknikkers.
Degene hoeft zich ook niet af te laten blaffen ik heb jaren geleden eens een artikel gelezen van volgens mij de Washington Post waar dat uitgelegd werd, de hele selectieprocedure is gericht op mensen die gewoon bevelen opvolgen ondanks ze weten dat hun handelen miljoenen doden veroorzaakt. Ik heb het alleen nooit meer terug kunnen vinden. Ik kan niet zoveel zoeken omdat ik steeds tegen de betaalmuur aanloop.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 1 november 2020 @ 19:37:21 #132
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195988299
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Degene hoeft zich ook niet af te laten blaffen ik heb jaren geleden eens een artikel gelezen van volgens mij de Washington Post waar dat uitgelegd werd, de hele selectieprocedure is gericht op mensen die gewoon bevelen opvolgen ondanks ze weten dat hun handelen miljoenen doden veroorzaakt. Ik heb het alleen nooit meer terug kunnen vinden. Ik kan niet zoveel zoeken omdat ik steeds tegen de betaalmuur aanloop.
De teneur van dit stuk, uit een interview met een politicoloog en ex-adviseur van het National Security Council, is toch anders:
quote:
The other scenario is that the president wakes the military up in the middle of the night and says, "Hey, I wanna do a nuclear strike," and in that setting, he would raise a lot of alarms throughout the chain of command. People would be saying, "Well, what is this? Why are we doing this?" It would require a lot more people to say, "Yes. This is the right decision."

(Interviewer: )
That is somewhat encouraging, but you’re basically saying that even in the second scenario, the only thing that would stop a nuclear strike would be a few soldiers deciding to disobey an order from the president.

Peter Feaver
Well, they're trained to disobey illegal orders, so context matters. If they've woken up the president because they believe they're under attack, there's a presumption of legality if the president orders a strike. But if the president wakes them up in the middle of the night and orders a nuclear strike with no context, no crisis, no alert, then there's not a presumption that that order is legal. They would raise serious questions.

https://www.vox.com/world(...)-nuclear-weapons-war
pi_195988394
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat was maar een grapje.

Ik begreep wel dat een democraat een moordaanslag had gepleegd toen hij achter die bus aan reed en door een pickup vol met Trump vlaggen in het nauw werd gedreven.

Maar verder moeten we achter die agressieve intimiderende hilliebillies in hun grote pickups met nog grotere TRUMP vlaggen die een bus omsingelen van Biden-Harris, en waar Trump trots over heeft getweet, niet teveel zoeken.

Is volkomen normaal gedrag.
Ik zie nu op CNN dat winkeliers in grote steden hun winkels barricaderen en hun glazen puien hebben dichtgetimmerd. Ook normaal zeker?
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in een land leef waar mensen zich voornemen na de verkiezingen een paar weken niet de deur uit te gaan, en dat niet vanwege een pandemie, maar uit angst.
  zondag 1 november 2020 @ 19:49:54 #134
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195988524
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ik zie nu op CNN dat winkeliers in grote steden hun winkels barricaderen en hun glazen puien hebben dichtgetimmerd. Ook normaal zeker?
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in een land leef waar mensen zich voornemen na de verkiezingen een paar weken niet de deur uit te gaan, en dat niet vanwege een pandemie, maar uit angst.
Allicht, je hoeft alleen maar een militante trumpsupporter te hebben om de verkiezingen uit de hand te laten lopen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 1 november 2020 @ 19:53:29 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195988596
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Pssst. Mag je eigenlijk niets over zeggen. Wordt hier niet raar over gedaan, tenzij het rellende Trump supporters zijn die winkels slopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 1 november 2020 @ 19:56:45 #136
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_195988674
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:36 schreef Jojoke het volgende:
Biden lijkt mij eerder de VVD dan de SP.
Meer de linker vleugel van het CDA of rechtervleugel van D66.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_195988886
De stelling de Democraten zijn gewoon de Amerikaanse VVD is echt hopeloos achterhaald en klopt al sinds Obama niet meer.

Sowieso zijn zowel de Dems als de GOP te zeer een big tent party om ze met een van de Nederlandse partijen te vergelijken.,
pi_195989180
Die berichten over dat Trump Biden op de hielen zit bevallen me niet zo, zul je zien dat die ouwe gek er straks gewoon nog 4 jaar bijkrijgt :N
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195989279
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:22 schreef TheVulture het volgende:
Die berichten over dat Trump Biden op de hielen zit bevallen me niet zo, zul je zien dat die ouwe gek er straks gewoon nog 4 jaar bijkrijgt :N
Dat was ook niet onverwacht. Ik denk dat de meeste mensen wel door hebben dat dit een close race is.
pi_195989348
twitter

Zelfs de dood van Sean Connery draait om Trump volgens Trump.
  zondag 1 november 2020 @ 20:32:52 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195989403
538 vindt de kansen van Trump niet echt groot.
quote:
We’re now two days away from Election Day, and Joe Biden leads in both national and state polls. At this point, President Trump needs a big polling error in his favor if he's going to win — and as editor-in-chief Nate Silver writes, a 2016-sized polling error just isn’t going to cut it. But that doesn’t mean there isn’t still a path for Trump. Trump might be the underdog, but bigger polling errors have happened in the past, and there’s a difference between a 10 percent chance of winning and a 0 percent chance. A 10 percent chance of winning, which is what our forecast gives Trump, is roughly the same as the odds that it’s raining in downtown Los Angeles. And it does rain there. (Downtown L.A. has about 36 rainy days per year, or about a 1-in-10 shot of a rainy day.)
https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 1 november 2020 @ 20:37:53 #142
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195989518
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 20:32 schreef Hyperdude het volgende:
538 vindt de kansen van Trump niet echt groot.
[..]

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/
Nog altijd houdt 538 meer een slag om de arm dan The Economist (4% kans voor Trump).

Maar inderdaad, ze zien weinig beweging in de situatie.
pi_195989551
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef Belabor het volgende:

[..]

Nog altijd houdt 538 meer een slag om de arm dan The Economist (4% kans voor Trump).

Maar inderdaad, ze zien weinig beweging in de situatie.
Betting markets zien daarentegen wel nog wat meer kans voor Trump.
  zondag 1 november 2020 @ 20:41:29 #144
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195989594
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar zoals jij (of was het toch een andere user?) laatst al zei: die houden zich niet bezig met voorspellen, maar met speculeren.
pi_195989607
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef Belabor het volgende:

[..]

Maar zoals jij (of was het toch een andere user?) laatst al zei: die houden zich niet bezig met voorspellen, maar met speculeren.
Onder andere ik zei dat inderdaad. Althans, ik gebruikte vast niet het woord speculeren, maar de strekking is wel dat zij niet bezig zijn met de werkelijke kans, maar in elk scenario hun geld te verdienen/risico te verkleinen en daar passen ze hun odds op aan.
pi_195989843
twitter

Wat is hier gaande? Onbegrijpelijk.
  zondag 1 november 2020 @ 20:59:24 #147
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195989979
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Wat is hier gaande? Onbegrijpelijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195990032
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Best grappig, 4 jaar geleden gaf 538 nog Trump 1/3 kans, tewjil de betting market nauwelijks voor Trump gaf. Nu is het andersom
pi_195990051
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:01 schreef L3gend het volgende:

[..]

Best grappig, 4 jaar geleden gaf 538 nog Trump 1/3 kans, tewjil de betting market nauwelijks voor Trump gaf. Nu is het andersom
Ik herinner me juist dat betting markets toen redelijk overeenkwamen met 538?!
pi_195990122
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik herinner me juist dat betting markets toen redelijk overeenkwamen met 538?!
Gaven Trump op het laatst 13% kans, paar dagen daarvoor rond de 20%. Wist nog dat een vriend van mij een odd van 6 meepakte
https://www.realclearpoli(...)odds/2016_president/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')