abonnement Unibet Coolblue
pi_195956343
Zelfs een gedenktegel is moeder van Rik van de Rakt (18) niet gegund

OSS - Opnieuw groot verdriet bij de moeder van Rik van de Rakt, de jongen (18) die in april in Oss doodgestoken werd door een verwarde man. In een gesprek met de burgemeester vrijdagmiddag is haar laatste restje hoop op een gedenkplekje aan de Julianasingel de grond in geboord.

quote:
,,Er mag gewoon he-le-maal niks. We hadden gehoopt op iets, al was het maar een tegeltje van 30 bij 30 centimeter aan de andere kant van het fietspad. Maar ze willen het niet’’, vat stiefvader Marco van Lent het gesprek samen.

Hij doet even het woord voor moeder Ingrid Lourenssen: ,,Sorry maar zij is even niet in staat om aan de telefoon te komen.’’

Een ietsje hoop
Kort voor de ontmoeting met burgemeester Wobine Buijs had Lourenssen nog zelf aangegeven dat ze rekening hield met een afwijzing. Want Oss had nu eenmaal een harde nullijn ingezet voor bermmonumentjes. Toch was er nog een ietsje hoop, en is er nu verdriet.

,,We mogen wel telkens verse bloemen gaan leggen’’, verwoordt Riks stiefvader wat hen nu resteert. ,,Dat zullen we ook blijven doen. Met af en toe een kaarsje erbij dat we ook zelf weer zullen opruimen.’’

Herinneringsbos
Ook gaan moeder en stiefvader kijken naar het prille herinneringsbos in Landerij Van Tosse, waar nabestaanden een boom mét plaatje kunnen laten plaatsen. Burgemeester Buijs heeft hen op deze mogelijkheid gewezen. Het bos ligt bijna naast de Nieuwe Hescheweg tussen Oss en Heesch. Over het fietspad langs deze weg reed Rik van de Rakt op zondagochtend 19 april nietsvermoedend zijn noodlot tegemoet.

Burgemeester Buijs was vrijdagavond niet bereikbaar voor een reactie.

https://www.bd.nl/oss-e-o(...)iet-gegund~a1d7d6b1/
Dat burgemeester Buijs nog niet was opgestapt na de zaak Arie den Dekker. Bijzonder.
pi_195956511
Hoezo is die niet bereikbaar? Heeft ze een feestje dan?
pi_195956550
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:58 schreef Nober het volgende:
Het bos ligt bijna naast de Nieuwe Hescheweg tussen Oss en Heesch. Over het fietspad langs deze weg reed Rik van de Rakt op zondagochtend 19 april nietsvermoedend zijn noodlot tegemoet.
Problem solved toch? Het is vlakbij klaarblijkelijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195956565
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoezo is die niet bereikbaar? Heeft ze een feestje dan?
Ik vraag me eigenlijk meer af waarom een vrouwelijke burgemeester niet gewoon een burgemeesteres heet. Of een burgerjuffrouw ofzo.

Waarom is dat? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195956613
quote:
89s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk meer af waarom een vrouwelijke burgemeester niet gewoon een burgemeesteres heet. Of een burgerjuffrouw ofzo.

Waarom is dat? :@
Ze noemen ze ook wel burgermoeder...
Officieel is het beroep Burgemeester.
pi_195956617
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze noemen ze ook wel burgermoeder...
Nooit gehoord. Klinkt wel goed eigenlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195957504
Wat flauw.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_195957700
Ja lijkt mij ook gevaarlijk als ze vaak daar in de berm gaan staan enzo
pi_195958111
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zo'n bermmonument willen daar heb je begraafplaatsen voor. Voor de nabestaanden is het een speciale plek. Voor de rest van Nederland gewoon openbare ruimte als je pech hebt laten mensen hun hond daar uit lopen of rijden ze eroverheen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195958480
Waar voor de één alles uit de kast getrokken word om te gedenken [Nicky Verstappen] mag de ander nog eens een mes in de rug gestoken worden. Geef de ouders een tegeltje, waardeloze zak kut van een burgemeester! :r
  zondag 1 november 2020 @ 02:46:20 #12
488515 617-716
Ik heb een heel zwaar leven
pi_195973950
quote:
18s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:45 schreef Straadthont het volgende:
Waar voor de één alles uit de kast getrokken word om te gedenken [Nicky Verstappen] mag de ander nog eens een mes in de rug gestoken worden. Geef de ouders een tegeltje, waardeloze zak kut van een burgemeester! :r
Nope, men moet maar eens ophouden om voor ieder verkeersslachtoffer of geweldslachtoffer een lokaal monumentje te willen. Dat gedoe is een aantal jaar geleden begonnen, en wordt in deze emo-maatschappij steeds erger. Alsof nabestaanden nu het recht hebben om overal monumentjes op te richten.

Ja - het is allemaal heel erg, zeker voor hen. Maar de openbare ruimte volplempen met monumentjes, tegels en wat meer zij, ik ben daar tegen. We zijn geen Griekenland waar je in iedere haarspeldbocht een monument vindt waar ooit iemand het ravijn in reed.

Anderen, die op bepaalde plekken dagelijks langskomen hoeven ook niet elke dag geconfronteerd te worden tot in de eeuwigheid met een monument omdat iemand daar om het leven is gekomen.

Nabestaanden moeten thuis, of op de begraafplaats herdenken... herdenken doe je in je hart, in je hoofd, en niet ten laste van buitenstaanders.
pi_195976242
Er mag natuurlijk niet een gedenkteken komen dat de harde waarheid van het falen van het asielbeleid kenbaar maakt!

Was het een asielzoeker geweest die vermoord was door een balnke boze witte man dan had er al een reusachtig standbeeld gestaan!!

Om te kotsen gewoon :r :r :r :r
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 1 november 2020 @ 10:27:21 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195976331
quote:
4s.gif Op zondag 1 november 2020 10:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Er mag natuurlijk niet een gedenkteken komen dat de harde waarheid van het falen van het asielbeleid kenbaar maakt!

Was het een asielzoeker geweest die vermoord was door een balnke boze witte man dan had er al een reusachtig standbeeld gestaan!!

Om te kotsen gewoon :r :r :r :r
Ik heb Bingo!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195976380
Wat een Hollandse regeltjesdrift weer echt. Even verderop hebben nabestaanden van een ander persoon bijkans een heel graf langs de weg geplaatst en dat mag wel, want gemeente Bernheze en niet meer Oss.



Maar een kleine kaars is een dikke nee, want regels zijn regels. Wat een gezever om niets.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195976555
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb Bingo!
Ga lekker het NOS nieuws kijken joh..

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195976621
quote:
81s.gif Op zondag 1 november 2020 10:32 schreef nostra het volgende:
Wat een Hollandse regeltjesdrift weer echt. Even verderop hebben nabestaanden van een ander persoon bijkans een heel graf langs de weg geplaatst en dat mag wel, want gemeente Bernheze en niet meer Oss.

[ afbeelding ]

Maar een kleine kaars is een dikke nee, want regels zijn regels. Wat een gezever om niets.

[ afbeelding ]
Zonder die Hollandse regeldruift, heb je die monumentjes overal. Ook in de stad naast winkels of op de markt. En die blijven dan staan tot het eind der tijden met alle achterstallige onderhoud aan toe.

Hoe lomp het ook is, dat lijkt mij geen goed idee
pi_195976694
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 10:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zonder die Hollandse regeldruift, heb je die monumentjes overal. Ook in de stad naast winkels of op de markt. En die blijven dan staan tot het eind der tijden met alle achterstallige onderhoud aan toe.

Hoe lomp het ook is, dat lijkt mij geen goed idee
Er zit nog een groot grijs gebied tussen niets reguleren en niets toestaan natuurlijk. RWS werkt bijvoorbeeld over het algemeen mee, mits de plek anderen niet afleidt en door de nabestaanden zelf wordt onderhouden. Met een tegel in het gras zal dat onderhoud sowieso wel meevallen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195976728
In Breda kwam ik op mijn dagelijkse korte route langs 3 van die gedenkplaatsen. Twee van die plaatsen lijken wel op mini begraafplaatsen. Tja, ik zal wel een hork zijn, maar ik ben het eens met 617-716 dat het niet wenselijk is om dat te blijven doen. En zo'n herinneringsbos lijkt me nu juist een heel mooi alternatief.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sumppi op 01-11-2020 11:43:43 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195977399
quote:
81s.gif Op zondag 1 november 2020 10:32 schreef nostra het volgende:
Wat een Hollandse regeltjesdrift weer echt. Even verderop hebben nabestaanden van een ander persoon bijkans een heel graf langs de weg geplaatst en dat mag wel, want gemeente Bernheze en niet meer Oss.

[ afbeelding ]

Maar een kleine kaars is een dikke nee, want regels zijn regels. Wat een gezever om niets.

[ afbeelding ]
Ziet er toch niet uit dit :')
pi_195977499
quote:
4s.gif Op zondag 1 november 2020 10:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Er mag natuurlijk niet een gedenkteken komen dat de harde waarheid van het falen van het asielbeleid kenbaar maakt!

Was het een asielzoeker geweest die vermoord was door een balnke boze witte man dan had er al een reusachtig standbeeld gestaan!!

Om te kotsen gewoon :r :r :r :r
Keer 100!

Opdat we niet vergeten wat voor een lijers hier met open armen binnengetrokken worden om ons land te verrijken door zich als een barbaar er op los te slachten!!! En opdat we niet vergeten dat deze barbaar nu als groot slachtoffer voor de rest van zijn miserabel leventje als een prins verzorgd word in dit land! :r :r
pi_195977676
quote:
81s.gif Op zondag 1 november 2020 10:32 schreef nostra het volgende:
Wat een Hollandse regeltjesdrift weer echt. Even verderop hebben nabestaanden van een ander persoon bijkans een heel graf langs de weg geplaatst en dat mag wel, want gemeente Bernheze en niet meer Oss.

[ afbeelding ]

Maar een kleine kaars is een dikke nee, want regels zijn regels. Wat een gezever om niets.

:') Overdrijven is ook een kunst natuurlijk.

Het gaat hier om een fucking tegeltje! Niet om een verkeersslachtoffer [al dan niet zelf veroorzaakt] maar om een jongen in de bloei van leven afgeslacht als een varken door een middeleeuwse barbaar van een asieleiser die nu wordt weggezet als een zielige verwarde man. :X
Oh en over Nicky Verstappen; ontelbare documentaires, een lied, monumenten die steeds weer opnieuw gemaakt moesten worden en nog een monumentje bij een kerk. Het kan allemaal niet op.

Het doet me steeds meer denken aan Madeleine McCann. Nooit eerder kreeg iemand zoveel aandacht en werd er zoveel geld gespendeerd aan een zaak terwijl er heel veel andere kinderen vermist en mss vermoord zijn maar waar verder geen haan naar kraait.
Ik kan slecht tegen deze ongelijkheid. Het klopt niet.

Dus ontopic; geef die mensen een fucking tegeltje! :(
  zondag 1 november 2020 @ 12:16:03 #23
3542 Gia
User under construction
pi_195978000
Er liggen in heel Nederland struikelstenen, gedenkstenen voor Joden en zigeuners die ondergedoken, opgepakt en vermoord zijn door de Duitsers.

Ook in Oss:


Dat mag wel. Maar een tegeltje voor deze jongen gaat te ver?
Erg flauw.
  maandag 2 november 2020 @ 00:16:59 #24
488515 617-716
Ik heb een heel zwaar leven
pi_195993109
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:16 schreef Gia het volgende:
Er liggen in heel Nederland struikelstenen, gedenkstenen voor Joden en zigeuners die ondergedoken, opgepakt en vermoord zijn door de Duitsers.

Ook in Oss:
[ afbeelding ]

Dat mag wel. Maar een tegeltje voor deze jongen gaat te ver?
Erg flauw.
Die struikelstenen verwijzen naar de WOII. En dat is een veel groter verhaal. Ik wil daar wel onderscheid in maken, en ja dat is persoonlijk.

Blijf van mening dat we niet voor iedere scheet (iedere dode door geweld of ongeluk) ergens een tegeltje, kaarsje, monumentje of wat dan ook gaan plaatsen... kappen met die emo-shit. Nabestaanden moeten het thuis, of op begraafplaats verwerken en met elkaar, zoals anderen dat ook moeten.
Je hebt geen recht op een monumentje waar een geliefde verongelukt of wordt gedood. Je krijgt na jaren bij herbestrating of andere projecten opeens gezeik met nabestaanden. Zit de gemeente ook niet op te wachten.
  maandag 2 november 2020 @ 00:23:43 #25
3542 Gia
User under construction
pi_195993195
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 00:16 schreef 617-716 het volgende:

Die struikelstenen verwijzen naar de WOII. En dat is een veel groter verhaal. Ik wil daar wel onderscheid in maken, en ja dat is persoonlijk.

Blijf van mening dat we niet voor iedere scheet (iedere dode door geweld of ongeluk) ergens een tegeltje, kaarsje, monumentje of wat dan ook gaan plaatsen... kappen met die emo-shit. Nabestaanden moeten het thuis, of op begraafplaats verwerken en met elkaar, zoals anderen dat ook moeten.
Je hebt geen recht op een monumentje waar een geliefde verongelukt of wordt gedood. Je krijgt na jaren bij herbestrating of andere projecten opeens gezeik met nabestaanden. Zit de gemeente ook niet op te wachten.
Een ongeluk vind ik wat anders dan moord. Ben het met je eens dat al die gedenkplekjes voor hardrijders/doodrijders niet hoeven.
Maar in geval van moord of dood door schuld vind ik het een andere zaak.

Maar goed, dat is mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')