abonnement Unibet Coolblue
pi_198071636
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:59 schreef Zwansen het volgende:
Nu heb ik eigenlijk altijd een leaseauto gehad, heerlijk natuurlijk, maar met de huidige manier van werken (veel thuis en dus heel weinig km’s) twijfel ik of die auto wel nodig is en het financieel niet aantrekkelijker is om dat geld uit te laten keren.
Aangezien er nu al een auto in je huishouden is, kun je niet laten uitkeren zolang je thuiswerkt (aanname) en later alsnog voor lease gaan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:49:27 #152
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198072020
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:26 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik heb het beetje doorgerekend, ik kan aan het eind van mijn leasecontract ook leasebudget laten uitkeren.
Er zitten nogal wat aannames in mijn berekening, dus in noem ze even.
Ik ga ervan uit dat je in de hoogste salaris schaal zit, dan is de marginale belastingdruk 55%.
800 bruto levert 360 netto op.
Ik rijd mijn auto ook prive. Stel dat je een auto hebt met 22% bijtelling over 40.000 euro = 8800 bruto per jaar = 733 bruto per maand bijtelljng = 330 netto.
Totaal levert leasebudget uitkeren dan 690 euro op netto.

Wat kun je daarvan rijden: ligt aan je kilometers die je maakt. Ik zat zelf te kijken naar auto’s van jaar of 5 oud en ongeveer 25.000 km per jaar. Ga je een golf / Astra /focus rijden dan houd je per maand 150-200 euro over, ik kwam op kosten rond de 500-550 euro per maand uit. Ga je een 3 serie rijden dan zijn je maandlasten ongeveer 700 -750 euro en ben je je voordeel weer kwijt.

Nogmaals er zitten veel aannames in. Rijd je alleen zakelijk dan is leasen waarschijnlijk interessanter omdat je geen bijtelling hebt.
Ga je een elektrische auto leasen met minder bijtelling dan is dat ook financieel aantrekkelijker dan zelf een auto kopen.
Maar ga je een duurdere auto leasen met 22% bijtelling, dan is het waarschijnlijk voordeliger om die niet te leasen maar om zo’n auto zelf te kopen van een jaar of 3-4 oud.

Ik ben er zelf ook nog niet uit wat ik ga doen. Aan de ene kant is leaseauto fijn, al wordt bij ons de keus steeds meer beperkt wat je mag leasen. Aan de andere kant: als volgend jaar een goede elektrische auto op de markt komt dan zal die waarschijnlijk aantrekkelijker zijn.
Dank voor je post. ^O^

Wel een terecht punt over die marginale belastingdruk. Ik ging uit van de hoogste schijf (49%), maar eigenlijk moet je ook andere factoren meewegen (verlaging van je toeslagen bijvoorbeeld). Dan kom je inderdaad richting die 55%. Eigenlijk denk ik dat het wel aandurf om een 10 jaar oude auto te kopen. Ietsje lagere afschrijving waardoor het netto wellicht wat beter uitvalt. Ik ga eens zoeken op de bekende auto-sites. :)


quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Aangezien er nu al een auto in je huishouden is, kun je niet laten uitkeren zolang je thuiswerkt (aanname) en later alsnog voor lease gaan?
Ja, ik ga de vraag nog stellen of ik die keuze na een jaar ofzo nog kan wijzigen. Overigens had ik er misschien bij moeten zeggen dat de andere leaseauto wel een kleine auto is waarmee je zeker niet op vakantie, etc. kunt gaan. :P
pi_198072687
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 13:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zelfs LC is niet "gangbaar" :)
[..]

Ik vind het zo jammer dat docenten alleen naar het opleidingsniveau kijken en niet naar de zwaarte van de functie. Een goed deel van de basisschool docenten heeft zeker geen zwaardere functie dan een vmbo docent. Maarja, dat is slechts mijn 2 cent

Overigens is het verschil van 100¤ nog niet rechtgetrokken. Dat wil men graag en helaas gaat het de lukken.
Nee klopt, buiten de randstad ongeveer 50% LB, 25% LC en 25% LD. Binnen de randstad meer LC (40%) en ietsje meer LD (cijfers 2017): Bron
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:00:19 #154
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198075049
Dank voor alle reacties. Inmiddels heb ik niet van één, maar van drie partijen een aanbod (of in ieder geval de bevestiging dat ze mij een aanbod gaan doen).

Vrij bizarre situatie, maar mijn voorkeur heeft de functie waar er geen leaseauto wordt geboden (overheid). Het ‘dilemma’ over wat te doen is niet meer actueel dus. :P
  vrijdag 19 februari 2021 @ 20:03:34 #155
256666 leeell
I know you're lonely
pi_198100513
Lockdown maar gebruikt om een promotie te versieren

quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:44 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat is een lekker schema en bijbehorende vergoeding.

Dan zelf ook maar;

01: Bedrijfstak:Industrie/manufacturing - security-tak
02: Functie: Relatiemanagement, nu globaal op groepsniveau
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd:25 26
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 (op papier.. 50 realistischer)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee, wel feitelijk dit in bonus
08: Bruto maand salaris:4400 5300
09: Netto maand salaris: 3100 3560+-
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 3 4 jaar
12: Goodies: Laptop, hoef nooit te betalen voor vluchten vakantie vanwege aard functie, overal ter wereld (zo'n beetje) als werkplek kunnen hebben. Relocation (+vergoeding) naar Azie (na COVID *O* ..)
13: Tevreden?: ja, wel een job die je met niks anders kan combineren, dus geen familie of lastige vrienden is een pré :P
14: (Door)Groei mogelijkheden: Zeker Niet meer, realistisch gezien
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_198101033
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:03 schreef leeell het volgende:
Lockdown maar gebruikt om een promotie te versieren
[..]

Is het raar als ik zeg dat ik het geen heel bijzonder salaris vind als je er voor naar Azie gaat verkassen?
pi_198101175
Dat is een lekkere stap!

Hier ook maar weer eens een update, voor situatie per april. Vorig jaar met terugwerkende kracht per april (eerste maand na promotie) naar schaal 11 gezet bij docent-uni, verschillen tussen uni's zijn groot want bij postdoc-uni moest ik daar eerst jaar voor in dienst zijn en beoordeling krijgen etc, maar daar word ik nu per komende april ook naar schaal 11 gezet.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:07 schreef vlindertje89 het volgende:
In maart gepromoveerd en sinds december als postdoc aan de slag, dus ook maar weer eens een update. Van academisch ziekenhuis naar universiteit gegaan, dat is qua salaris wel de verkeerde kant op haha (maar wel stuk meer vakantie). Ook nog kleine aanstelling als docent (masterthesisbegeleiding) bij een andere universiteit.

01: Bedrijfstak: Kennis & Onderzoek
02: Functie: Postdoc onderzoeker / docent
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 30 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 30.4 30.8 uur als postdoc (maar werk 32 32.4 en krijg dan extra vakantie uren). Als docent 4 8 uur per week. Bij elkaar is dat 1.02 fte.
06: Aantal vakantiedagen: 32.8 34.5 (waarvan 9.6 10.1 compensatie dagen) als postdoc. Als docent 26 52 uur (maar heb jaarafspraak over m'n taken dus hoef geen vakantie bij te houden).
07: 13e maand: Ja bij allebei
08: Bruto maand salaris: ¤ 2682 3034 als postdoc (10-04 11-00), ¤ 338 816 als docent (10-03 11-01)
09: Netto maand salaris: ¤ 2106 2324 als postdoc, ¤210 538 als docent (beide incl kleine reiskostenvergoeding ¤25 thuiswerkvergoeding).
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd.
11: Werkervaring: 5.5 jaar
12: Goodies: werklaptop
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: we zijn bezig met subsidieaanvragen voor nieuw project om langer te kunnen blijven bij m'n postdoc-uni (nu tm dec contract en mogelijk uitloop project tm mei) en in onderwijs zijn er ook mogelijkheden bij deze universiteit. Ja, inmiddels bij postdoc-uni aan twee nieuwe projecten begonnen en contract tm nov 22, en ook gestart met wat onderwijs geven. Gaan kijken of en hoe ik daar mijn basiskwalificatie onderwijs kan gaan halen. Bij docent-uni wordt waarschijnlijk contract met jaar verlengd en verwacht ik daarna even weg te moeten (dan 3 contracten gehad).
  vrijdag 19 februari 2021 @ 20:59:07 #158
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198101825
Vraagje, hoe vinden jullie steeds je oude posts terug? :@
pi_198101879
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje, hoe vinden jullie steeds je oude posts terug? :@
Ik heb t hele topic op 1 pagina gezet en dan op m'n username gezocht. Stond niet in deze dus een topic terug, zelfde truukje, daar stond ie in :)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:05:40 #160
256666 leeell
I know you're lonely
pi_198104368
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Is het raar als ik zeg dat ik het geen heel bijzonder salaris vind als je er voor naar Azie gaat verkassen?
Neehoor. Over het algemeen wil geen hond dat :')

Dus daar betalen bedrijven best snel een premium voor. Meer dan dat ze voor mij doen, dat is zeker. Maar goed, het komt mij nu eenmaal uit dus ik vind t mooi meegenomen.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_198104600
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:03 schreef leeell het volgende:
Lockdown maar gebruikt om een promotie te versieren
[..]

Een goedkoop land waar je heen gaat? Want als je met dat salaris naar een van de goedkopere Aziatische landen gaat kan je echt leven als een koning :D
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 23:36:01 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198104967
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:05 schreef leeell het volgende:

[..]

Neehoor. Over het algemeen wil geen hond dat :')

Dus daar betalen bedrijven best snel een premium voor. Meer dan dat ze voor mij doen, dat is zeker. Maar goed, het komt mij nu eenmaal uit dus ik vind t mooi meegenomen.
Als je geen verplichtingen thuis hebt, gewoon genieten toch.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198107602
01: Bedrijfstak: gezondheidszorg
02: Functie:business intelligence
03: Opleiding:wo master
04: Leeftijd:24
05: Aantal uren per week dat je werkt:36
06: Aantal vakantiedagen:21
07: 13e maand:ja
08: Bruto maand salaris:3364
09: Netto maand salaris:2400~
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:4 jaar parttime
12: Goodies:moet ik nog achter komen
13: Tevreden?:ja
14: (Door)Groei mogelijkheden:ja

Eerste werkdag is volgende maand. Ben nog niet helemaal klaar met de master door 1 vak. Dit is m'n eerste "echte" baan. De parttime functie tijdens m'n studie begon ik op het HBO en blijf ik doen tot volgende week. Dat betaalde 300 p/m.
pi_198107698
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:02 schreef Jeffdnz het volgende:
01: Bedrijfstak: gezondheidszorg
02: Functie:business intelligence
welk ziekenhuis?
welke functie groep?

Alleen klopt je aantal vakantie dagen niet als je in een ziekenhuis werkt\

Ook bestaat in de ziekhuis CAO 3664 niet meer als salaris trede (per 1/1/20) kan het zijn dat je salaris vorig jaar al is afgesproken?

Goodies:
PLB en +0.33% extra vakantie geld en 13e maand t.o.v. veel andere sectoren
Mogelijkheid om in de toekomst minder uren te werken tegen FTE salaris :)
pi_198109861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:16 schreef namliam het volgende:

[..]

welk ziekenhuis?
welke functie groep?

Alleen klopt je aantal vakantie dagen niet als je in een ziekenhuis werkt\

Ook bestaat in de ziekhuis CAO 3664 niet meer als salaris trede (per 1/1/20) kan het zijn dat je salaris vorig jaar al is afgesproken?

Goodies:
PLB en +0.33% extra vakantie geld en 13e maand t.o.v. veel andere sectoren
Mogelijkheid om in de toekomst minder uren te werken tegen FTE salaris :)

Haha je weet het beter dan ik. Ik ga werken in de GGZ als staf, niet bij een ziekenhuis.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:52:06 #166
256666 leeell
I know you're lonely
pi_198111052
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:16 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Een goedkoop land waar je heen gaat? Want als je met dat salaris naar een van de goedkopere Aziatische landen gaat kan je echt leven als een koning :D
Nee, wss HK of SGP,dus dat valt wel mee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:36 schreef Rene het volgende:

[..]

Als je geen verplichtingen thuis hebt, gewoon genieten toch.
Precies, nu kan 't nog :P
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  Moderator zaterdag 20 februari 2021 @ 14:11:23 #167
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198111288
Liever sgp gezien de hk perikelen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198111704
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:52 schreef leeell het volgende:

[..]

Nee, wss HK of SGP,dus dat valt wel mee.
[..]

Precies, nu kan 't nog :P
En dan worden je woonlasten en verzekeringen en je auto door de werkgever betaald? Anders blijft er - uitgaande van het genoemde netto-salaris - niet veel over, of wel? Of ga je straks bijna belastingvrij verdienen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198114794
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 14:45 schreef baskick het volgende:

[..]

En dan worden je woonlasten en verzekeringen en je auto door de werkgever betaald? Anders blijft er - uitgaande van het genoemde netto-salaris - niet veel over, of wel? Of ga je straks bijna belastingvrij verdienen?
Dat hoop ik wel voor hem, een auto is zo goed als onbetaalbaar in SG en een klein appartementje kost al gauw 6000 SGD per maand (zo'n 3500 euro).
Dat wordt dan allen bij hawker centres eten :P
  zaterdag 20 februari 2021 @ 19:36:46 #170
256666 leeell
I know you're lonely
pi_198115687
Auto in SGP hoeft niet, woonlasten idd moet geregeld worden.

En natuurlijk eet je alleen in hawker centres, dat is geen straf :9
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 19:55:56 #171
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_198116130
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:03 schreef leeell het volgende:
Lockdown maar gebruikt om een promotie te versieren
[..]

Waarom na covid? Singapore is het al voorbij? The rich and famous zitten daar lekker in de restaurants te dineren!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 22 februari 2021 @ 19:18:42 #172
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198151295
Even kortelange vraag;

Na een reorganisatie recent mijn baan kwijtgeraakt en sinds 1 februari in de WW. Gelukkig vorige week van drie organisaties te horen gekregen dat ze me willen hebben. *O*

Morgen heb ik met mijn ‘eerste voorkeur’ een arbeidsvoorwaardengesprek. Het is een functie bij de overheid en vanzelfsprekend is de schaal van de functie bekend. Ik weet niet precies of ik tijdens het gesprek alleen maar het aanbod hoor of dat ze van mij verwachten dat ik met een accepteren of met een tegenbod kom. Idealiter zou ik er eerst een nachtje over willen slapen. :)

Nu lees je natuurlijk overal dat het standaard is dat je nooit het eerste bod moet accepteren, maar weten jullie of dat bij de overheid vergelijkbaar is? Ik heb bijvoorbeeld wel een bedrag in mijn hoofd, maar stel dat het aanbod meteen al dat bedrag is (of meer). Kan ik dan alsnog met een tegenbod komen? Ik heb namelijk vrij goede argumenten voor het bedrag dat ik in mijn hoofd heb, maar als ze een paar honderd meer bieden kloppen die argumenten niet echt meer. :P
  maandag 22 februari 2021 @ 20:50:37 #173
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_198153097
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Even kortelange vraag;

Na een reorganisatie recent mijn baan kwijtgeraakt en sinds 1 februari in de WW. Gelukkig vorige week van drie organisaties te horen gekregen dat ze me willen hebben. *O*

Morgen heb ik met mijn ‘eerste voorkeur’ een arbeidsvoorwaardengesprek. Het is een functie bij de overheid en vanzelfsprekend is de schaal van de functie bekend. Ik weet niet precies of ik tijdens het gesprek alleen maar het aanbod hoor of dat ze van mij verwachten dat ik met een accepteren of met een tegenbod kom. Idealiter zou ik er eerst een nachtje over willen slapen. :)

Nu lees je natuurlijk overal dat het standaard is dat je nooit het eerste bod moet accepteren, maar weten jullie of dat bij de overheid vergelijkbaar is? Ik heb bijvoorbeeld wel een bedrag in mijn hoofd, maar stel dat het aanbod meteen al dat bedrag is (of meer). Kan ik dan alsnog met een tegenbod komen? Ik heb namelijk vrij goede argumenten voor het bedrag dat ik in mijn hoofd heb, maar als ze een paar honderd meer bieden kloppen die argumenten niet echt meer. :P
Volgens mij kan je bij de overheid niet over de schaal onderhandelen, maar wel over de trede. En over secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik zou als tegenbod een paar tredes hoger gaan zitten. En nadenken over secundaire arbeidsvoorwaarden. Een vroegere collega van me had bijvoorbeeld de kosten voor de abonnement van de parkeergarage onder het stadhuis vergoed gekregen tijdens bij salarisonderhandeling.
  Moderator maandag 22 februari 2021 @ 20:51:54 #174
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198153120
Ik kreeg toentertijd mijn werkjaren als tredes dus was erg tevreden. Hoor nu dat salarisstroken gevraagd worden. Aan de andere kant van een collega op de afdeling interne financiën gehoord dat er altijd begroot wordt met de laatste trede van de schaal. Dus je zou in theorie die trede kunnem vragen.

Laat ze eerst met een voorstel komen. Dan verder zien.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 22 februari 2021 @ 21:50:28 #175
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198154261
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:50 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Volgens mij kan je bij de overheid niet over de schaal onderhandelen, maar wel over de trede. En over secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik zou als tegenbod een paar tredes hoger gaan zitten. En nadenken over secundaire arbeidsvoorwaarden. Een vroegere collega van me had bijvoorbeeld de kosten voor de abonnement van de parkeergarage onder het stadhuis vergoed gekregen tijdens bij salarisonderhandeling.
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:51 schreef Rene het volgende:
Ik kreeg toentertijd mijn werkjaren als tredes dus was erg tevreden. Hoor nu dat salarisstroken gevraagd worden. Aan de andere kant van een collega op de afdeling interne financiën gehoord dat er altijd begroot wordt met de laatste trede van de schaal. Dus je zou in theorie die trede kunnem vragen.

Laat ze eerst met een voorstel komen. Dan verder zien.
Dank voor jullie reacties. Maar stel dat ze met een aanbod komen dat al op of zelfs boven mijn ideale bedrag ligt. Durven jullie dan alsnog een tegenbod te doen van 1 of 2 tredes hoger? Ik zou er wel moeite mee hebben om met droge ogen te beweren dat ze echt een te laag bod hebben gedaan en dat ik eerder aan het hogere bedrag zat te denken. :P

Je moet natuurlijk wel de argumenten hebben om met zo’n tegenbod te komen.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 08:31:37 #176
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198156868
Geen idee.. Ik heb toentertijd aangegeven dat ik ook wel een verschil zou willen merken. Maar geen idee of zij ook weten dat je naar de WW moet? Want dan lever je immers de 30% en je onderhandelingspositie wel in :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:40:05 #177
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198156950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:31 schreef Rene het volgende:
Geen idee.. Ik heb toentertijd aangegeven dat ik ook wel een verschil zou willen merken. Maar geen idee of zij ook weten dat je naar de WW moet? Want dan lever je immers de 30% en je onderhandelingspositie wel in :s) !
Wat bedoel je met de 30%?

Overigens weten ze niet dat ik in de WW zit, maar wel dat ik een andere aanbieding heb en daardoor ook snel de onderhandelingen wilde afronden.
pi_198157062
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]


[..]

Dank voor jullie reacties. Maar stel dat ze met een aanbod komen dat al op of zelfs boven mijn ideale bedrag ligt. Durven jullie dan alsnog een tegenbod te doen van 1 of 2 tredes hoger? Ik zou er wel moeite mee hebben om met droge ogen te beweren dat ze echt een te laag bod hebben gedaan en dat ik eerder aan het hogere bedrag zat te denken. :P

Je moet natuurlijk wel de argumenten hebben om met zo’n tegenbod te komen.
Dat is het hele concept van onderhandelen, he? Nee heb je (en dan heb je in jouw omschreven situatie het bedrag dat je wilde hebben of meer), ja kun je krijgen. Je moet wel argumenten hebben en het niet overdrijven, maar ja, ik zou het proberen. Ook wel eens gedaan (maar niet bij de overheid). Wat mij in zo'n geval helpt: rekken; aangeven dat je erover na moet denken en er vervolgens telefonisch (maar bij voorkeur per e-mail) op terug komen i.c. de onderhandelingen op afstand doen :). Minder last van schaamte/probleem van de "droge ogen" :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:40 schreef Zwansen het volgende:
Wat bedoel je met de 30%?

Vermoedelijk omdat WW de eerste 2 maanden 75% en daarop volgende periode 70% van je laatstverdiende salaris is (en mogelijk minder, want maximumdagloon en zulks).

[ Bericht 26% gewijzigd door baskick op 23-02-2021 12:11:15 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 08:57:15 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198157081
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de 30%?

Overigens weten ze niet dat ik in de WW zit, maar wel dat ik een andere aanbieding heb en daardoor ook snel de onderhandelingen wilde afronden.
Je inkomen wordt tijdens een WW 30% lager dus je speelruimte op het gebied van loon worden lager. 'take it or leave it' (WW)
Maar zo hard zou het niet lopen. Je weet welke schaal je functie heeft dus de speelruimte ook.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:04:19 #180
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198157150
Ah, duidelijk wat betreft die 30%. Ik ga inderdaad maar vragen om een dagje bedenktijd en (beetje afhankelijk van het voorstel) gewoon inzetten op 1 á 2 tredes hoger. Tegenbod doen per mail is wel een goede, voelt iets makkelijker om schriftelijk iets te onderbouwen. :P
pi_198157184
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:04 schreef Zwansen het volgende:
Ah, duidelijk wat betreft die 30%. Ik ga inderdaad maar vragen om een dagje bedenktijd en (beetje afhankelijk van het voorstel) gewoon inzetten op 1 á 2 tredes hoger. Tegenbod doen per mail is wel een goede, voelt iets makkelijker om schriftelijk iets te onderbouwen. :P
Wees er overigens wel op bedacht dat de tegenpartij vervolgens gewoon telefonisch op jouw mail met tegenvoorstel kan gaan reageren :s) Laat je weten hoe het uitpakt (aanbod + onderhandelingsresultaat) met je nieuwe lijstje?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:29:53 #182
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198157374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Wees er overigens wel op bedacht dat de tegenpartij vervolgens gewoon telefonisch op jouw mail met tegenvoorstel kan gaan reageren :s) Laat je weten hoe het uitpakt (aanbod + onderhandelingsresultaat) met je nieuwe lijstje?
Zeker! Dank en wordt vervolgd.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:00:05 #183
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198157699
Is het geen persoonlijk (wellicht digitaal) voorwaardengesprek? Ik heb gemerkt dat het vragen zonder toe te lichten openingen biedt. Diegene die je inschaalt is er ook niet op uit je een zo laag mogelijk bod te doen, maar voorwaarden voor te stellen die zo passend mogelijk zijn bij jou persoonlijk en je werkervaring. Maak het niet te moeilijk door alles te willen beargumenteren. Krijg je een hoger bod dan verwacht dan vraag je op basis waarvan het is gebaseerd en kun je dan nog overwegen om een trede extra voor te stellen. Krijg je een bod onder je gewenste waarde, dan kun je wel motiveren waarom je hoger wilt uitkomen. Houd de motivering gewoon beknopt, dan haakt je tegenpartij ook niet af. Maar geef je diegene de kans daarop te reageren.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:55:00 #184
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_198158359
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:31 schreef Rene het volgende:
Geen idee.. Ik heb toentertijd aangegeven dat ik ook wel een verschil zou willen merken. Maar geen idee of zij ook weten dat je naar de WW moet? Want dan lever je immers de 30% en je onderhandelingspositie wel in :s) !
Die 30% geldt natuurlijk vooral voor mensen rond of boven modaal. Voor mensen vanaf 2x modaal is het eerder 50%.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 11:56:31 #185
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198159194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die 30% geldt natuurlijk vooral voor mensen rond of boven modaal. Voor mensen vanaf 2x modaal is het eerder 50%.
Was even niet uitgegaan van 5200 euro in de maand. Fair enough.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198159302
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:51 schreef Rene het volgende:
Ik kreeg toentertijd mijn werkjaren als tredes dus was erg tevreden. Hoor nu dat salarisstroken gevraagd worden. Aan de andere kant van een collega op de afdeling interne financiën gehoord dat er altijd begroot wordt met de laatste trede van de schaal. Dus je zou in theorie die trede kunnem vragen.

Laat ze eerst met een voorstel komen. Dan verder zien.
Wat gek.
Wij begroten altijd obv huidige salaris van die medewerker plus indexatie.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 februari 2021 @ 12:02:55 #187
38148 crew  Innisdemon
pi_198159315
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 19:55 schreef XL het volgende:

[..]

Waarom na covid? Singapore is het al voorbij? The rich and famous zitten daar lekker in de restaurants te dineren!
Niet alleen de R&F. De strenge regels omtrent quarantaine e.d. hebben er voor gezorgd dat er nagenoeg geen gevallen zijn/bijkomen. Daardoor kunnen alle winkels en horeca gewoon open.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:09:21 #188
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_198159409
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Teamleider
03: Opleiding: Mavo -> MBO (niet afgemaakt) -> Landmacht
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week dat je werkt: 45
06: Aantal vakantiedagen: 22 + 13 atv
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2675 + 455 ploegentoeslag + 119 meeruren toeslag maakt 3249
09: Netto maand salaris: plusminus 2640 incl. reiskosten
10: Overuren betaald: tvt
11: Werkervaring: 13 jaar, daarvoor defensie
12: Goodies: Interne trainingen
13: Tevreden?: Zeker!
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, maar voor nu heb ik het nog erg naar mijn zin in deze functie.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 13:11:48 #189
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198160375
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat gek.
Wij begroten altijd obv huidige salaris van die medewerker plus indexatie.
Nouja. Die opmerking kreeg ik eens. In theorie is er budget voor schaal X eindtrede bij begin aanstelling.
Tja, ik vind het best.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:43:27 #190
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_198178967
01: Bedrijfstak: Logistiek/SCM
02: Functie: Logistiek Specialist
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week dat je werkt: 38
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 atv
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 4400 afgerond
09: Netto maand salaris: 3100 afgerond
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: 16 jaar
12: Goodies: laptop, iphone, lease auto (waarde 45k)
13: Tevreden?: Zeker, 't kan slechter
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, kan sr worden maar voorlopig wel prima in huidige functie tevreden
Ex nihilo nihil fit
pi_198180080
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:43 schreef Amun-Ra het volgende:
05: Aantal uren per week dat je werkt: 38
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 atv
Waarom doen mensen dit toch altijd dubbel?
Of je werkt 40 per week en heb dan 13 atv dagen OF 38 per week en geen atv dagen.

Staat leuk natuurlijk maar dit is wel extra dubbel.

Net als een lease auto, die bruto-netto verhouding van 4400 naar 3100 is wel zonder bijtelling van de lease auto (tenzij je niet prive rijdt en dan is lease auto maar meh) ... En de waarde van de auto is "minder van belang" dan het budget wat er voor per maand beschikbaar is... maar met 45k gooien is natuurlijk leuker dan 800 euro budget.
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:08:51 #192
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_198180150
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:04 schreef namliam het volgende:

[..]

Waarom doen mensen dit toch altijd dubbel?
Of je werkt 40 per week en heb dan 13 atv dagen OF 38 per week en geen atv dagen.

Staat leuk natuurlijk maar dit is wel extra dubbel.

Net als een lease auto, die bruto-netto verhouding van 4400 naar 3100 is wel zonder bijtelling van de lease auto (tenzij je niet prive rijdt en dan is lease auto maar meh) ... En de waarde van de auto is "minder van belang" dan het budget wat er voor per maand beschikbaar is... maar met 45k gooien is natuurlijk leuker dan 800 euro budget.
Omdat sommige werkgevers je ATV dagen geven bij niet fulltime? En 38 uur is overigens wellicht wel fulltime bij deze werkgever?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_198180238
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:08 schreef Debsterr het volgende:
Omdat sommige werkgevers je ATV dagen geven bij niet fulltime?
Omdat dat dat altijd fout is.

Je werkt 38 uur per week, 1 maal in de 4 weken heb je dan "recht" op een vrije dag, aangenomen dat je 8 uur per dag werkt.
Alternatief kan je ook 8,8,8,8,6 werken of 8,7,8,7,8 of welk ander patroon als 9 x 8 + 4 over twee weken.

Niks "vrije" atv dag, gewoon omdat je 38 uur werkt
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:18:09 #194
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_198180274
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:15 schreef namliam het volgende:

[..]

Omdat dat dat altijd fout is.

Je werkt 38 uur per week, 1 maal in de 4 weken heb je dan "recht" op een vrije dag, aangenomen dat je 8 uur per dag werkt.
Alternatief kan je ook 8,8,8,8,6 werken of 8,7,8,7,8 of welk ander patroon als 9 x 8 + 4 over twee weken.

Niks "vrije" atv dag, gewoon omdat je 38 uur werkt
Waarom kreeg ik dan 5,4 ATV dag bij 36 uurs contract (6 o.b.v. 40 uur)? En ja, ATV, zo staat het ook in het personeelshandboek e.d.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_198180525
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:18 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Waarom kreeg ik dan 5,4 ATV dag bij 36 uurs contract (6 o.b.v. 40 uur)? En ja, ATV, zo staat het ook in het personeelshandboek e.d.
ATV arbeidstijdverkorting, dat wil zeggen minder arbeids tijd.
In jou geval werk je in de basis 40 uur en heb je 6 ATV dagen = 6 * 8 = 48 ATV uren.

Deze kan je indelen zoals je wil,
eens in het jaar 6 dagen achter elkaar vrij
eens in de twee maanden een vrije dag (6 dagen / 12 maanden)
elke week een uur minder werken (48 uren/ 52 weken, net iets minder dan een uur, dus erg onhandig maar kan)
Allemaal afhankelijk van hoe je het afspreekt

Feitelijk heb je dus
OF 40 uur contract en 6 ATV dagen
OF 39,1 uur contract
DUS NIET 39,1 uur contract en 6 ATV dagen

Dat ATV naar rato schaalt is logisch, 36 uur contract is 90% van 40 uur dus 90% van 6 dagen.

Feitelijk heb je dus
OF een 36 uur contract met 5,4 ATV dagen
OF een 35,2 uur contract
DUS NIET een 35,2 uur contract met 5,4 ATV dagen

In het onderhavige voorbeeld is het niet voor niks 2 uur per week * 52 = 104 / 8 = 13 dagen.
Al kan je in theorie gelijk hebben dat de FTE in die branche 36 is en dat het correct is, maar de meeste mensen doen wel "Ik werk 38 uur per week EN heb 13 ATV" omdat dat zo op hun contract staat terwijl het een dikke sigaar uit eigen doos is omdat je feitelijk 9 maal 8 werkt in 10 werkdagen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:00:27 #196
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198181517
Gisteren arbeidsvoorwaardengesprek gehad. Tijdens het gesprek 1 trede erbij onderhandeld. Hierdoor kwam het salaris uit op het bedrag dat ik ongeveer wilde. *O*

Oud:
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 10:42 schreef Zwansen het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw en Infra
02: Functie: ‘Adviseur’ innovatie/digitalisering (komt eigenlijk neer op het adviseren, (bege)leiden en implementeren van diverse digitaliseringstrajecten)
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30. In principe krijg ik 30 standaard vakantiedagen, maar ook nog 13 extra dagen waarvan er één in elke salarisperiode wordt uitbetaald. Als ik die dagen opneem krijg ik dus een dag geen salaris (omdat ze al in je salaris zijn verwerkt). Aangezien ik niet meer dan 30 dagen nodig heb is het effectief gewoon meer salaris.
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤4.820 (inc. de extra ‘vrije dag’)
09: Netto maand salaris: ¤2.820
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: lease-auto, zeer uitgebreide lunch voor ¤2, (relatief) veel flexibiliteit en < 2km woon-werk :+
13: Tevreden?: Zeker, ik ben vrij laat aan mijn werkende leven begonnen dus qua salaris loop ik wellicht iets achter, maar ik klaag niet. De onderwerpen waar ik aan mag werken vind ik leuk en gaan in de toekomst alleen maar belangrijker worden binnen ons concern. Verder goede sfeer en geen ongezond hoge werkdruk.
14: (Door)Groei mogelijkheden: binnen de organisatie zijn veel mogelijkheden. Misschien niet direct bij het huidige bedrijf, maar wel bij andere zusterbedrijven van het concern.
Nieuw:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198181688
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de 30%?

Overigens weten ze niet dat ik in de WW zit, maar wel dat ik een andere aanbieding heb en daardoor ook snel de onderhandelingen wilde afronden.
Ik zou zeggen: bedenk van tevoren waar je wil zitten qua schaal en trede en kijk wat ze bieden. Bedenk daar alvast argumenten bij op basis van kennis, ervaring en eventueel eerder verdiend loon. Bieden ze wat je wil? Zou ik akkoord gaan. Zitten ze lager? Dan heb jij je argumenten klaar waarom je hoger ingeschaald zou moeten worden. Denk ook na over secundaire arbeidsvoorwaarden zoals werktijden, opleidingen en doorgroeimogelijkheden.

Er is bij de overheid meer onderhandelingsruimte dan de meeste mensen denken (zolang het binnen de schaal die bij de functie hoort valt), maar je kunt minder hard onderhandelen dan in het bedrijfsleven. Dat is ook echt niet gebruikelijk.

Ik spreek uit eigen ervaring omdat ik ook bij de overheid werk :)

EDIT: ah ik zie dat ik niet goed verder gelezen heb. Goed gelukt dus :)
pi_198183846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:04 schreef namliam het volgende:

[..]

Waarom doen mensen dit toch altijd dubbel?
Of je werkt 40 per week en heb dan 13 atv dagen OF 38 per week en geen atv dagen.

Staat leuk natuurlijk maar dit is wel extra dubbel.

Net als een lease auto, die bruto-netto verhouding van 4400 naar 3100 is wel zonder bijtelling van de lease auto (tenzij je niet prive rijdt en dan is lease auto maar meh) ... En de waarde van de auto is "minder van belang" dan het budget wat er voor per maand beschikbaar is... maar met 45k gooien is natuurlijk leuker dan 800 euro budget.
Atv is geen vakantie. Het is per cao verschillend hoe het mag worden ingezet. Bij ons kun je bv geen vakantie opnemen van atv uren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 24 februari 2021 @ 20:49:41 #199
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198187191
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:00 schreef Zwansen het volgende:
Gisteren arbeidsvoorwaardengesprek gehad. Tijdens het gesprek 1 trede erbij onderhandeld. Hierdoor kwam het salaris uit op het bedrag dat ik ongeveer wilde. *O*

Oud:
[..]

Nieuw:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top!
Als ik het zo zie hang je wel bijna met je petje aan je plafond. Maar wel fijn man!
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Atv is geen vakantie. Het is per cao verschillend hoe het mag worden ingezet. Bij ons kun je bv geen vakantie opnemen van atv uren.
He? Wat mag je er wel mee doen dan? Opsparen? Of soms als een los dagje inzetten?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:15:37 #200
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198187647
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:49 schreef Rene het volgende:

[..]

Top!
Als ik het zo zie hang je wel bijna met je petje aan je plafond. Maar wel fijn man!
[..]

He? Wat mag je er wel mee doen dan? Opsparen? Of soms als een los dagje inzetten?
Valt mee, er zit nog wel wat ruimte in mijn schaal. Loopt tot circa 5700 dacht ik.

Kans bestaat inderdaad wel dat ik daar over een jaar of 4 zit, maar dan wordt het wellicht ook wel tijd voor een schaal hoger. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')