abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:05:36 #201
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195956408
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:00 schreef Kyran het volgende:
Ok, dan zal ik het anders zeggen. Wat lost rellen op? Is er dan opeens meer geld? Denkt het virus dan "ok, nevermind"?

Wat willen ze dan? Geen maatregelen, alles open? Zorgsysteem onderuit laten gaan? Niemand met COVID-19 behandelen? Of gaan ze dan rellen, omdat hun oma/opa/vader/moeder komt te overlijden zonder dat ze medische hulp hebben kunnen krijgen?

Nee, hekken, vuurwerk en brandende voorwerpen gooien naar je politie gaat je land verder helpen. Linksom of rechtsom is het gewoon een kut situatie.
Met de maatregelen "denkt" het virus ook niet ok, ik stop er wel mee. Dat is het probleem met een virus, die denkt niet, het is geen monster. Gedrag zal niks veranderen daaraan, schijnveiligheid.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:06:17 #202
236264 crew  capricia
pi_195956415
En een nieuw land wat in complete lockdown wil gaan:

twitter
Definitely not CIA
pi_195956419
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:00 schreef Kyran het volgende:
Ok, dan zal ik het anders zeggen. Wat lost rellen op? Is er dan opeens meer geld? Denkt het virus dan "ok, nevermind"?

Wat willen ze dan? Geen maatregelen, alles open? Zorgsysteem onderuit laten gaan? Niemand met COVID-19 behandelen? Of gaan ze dan rellen, omdat hun oma/opa/vader/moeder komt te overlijden zonder dat ze medische hulp hebben kunnen krijgen?

Nee, hekken, vuurwerk en brandende voorwerpen gooien naar je politie gaat je land verder helpen. Linksom of rechtsom is het gewoon een kut situatie.
Het is een uiterste poging om aandacht te vragen voor een alternatieve, meer omvattende (exit) strategie die niet omhelst dat je de noodtoestand tot mei 2021 handhaaft. Laat ik het zo zeggen: als er ergens protesten gerechtvaardigd zijn, is het daar wel. Ik roep al maanden in dit topic dat we op een duurzame manier mét dit virus moeten leren samenleven in plaats van ons er tegen te verzetten op de bekende Hugo de Jonge manier.

Dat geldt in veelvoud voor een land als Spanje. Heb ik een panklare oplossing? Nee. Maar ik zou daar ook staan als ik mijn stad naar de klote zie gaan door buitenproportionele maatregelen die hoogstwaarschijnlijk voor enorme gevolgen gaat zorgen in termen van welzijn op de middellange tot lange termijn.
pi_195956429
Kom net thuis en zie dit: hoezo is dit niet groot breaking wereld nieuws en een premium artikel:

Arts over coronavaccin in Nederland: ‘Half december haalbaar’

https://www.ad.nl/binnenl(...)aalbaar-br~a39cc634/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195956448
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:07 schreef RipCity het volgende:
Kom net thuis en zie dit: hoezo is dit niet groot breaking wereld nieuws en een premium artikel:

Arts over coronavaccin in Nederland: ‘Half december haalbaar’

https://www.ad.nl/binnenl(...)aalbaar-br~a39cc634/
Veel te positief man :{w.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:11:02 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956453
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja als ik zo bekijk welke landen wél een echte lockdown gehad hebben en hoe het daar nu gaat, dan denk ik dat er gewoon geen enkele heilige graal is. Je krijgt het. Of niet. En daar gaat die 1,5m samenleving of sluiting van allerhande sectoren niet zo heel erg veel bij helpen.
Nou ja, landen die meer voor een "go early, go hard" aanpak gaan doen het over het algemeen toch beter hoor. Natuurlijk hebben die paar landen ook wel andere voordelen (zoals bijvoorbeeld een eiland zijn), maar ook in Scandinavië zie je bijvoorbeeld aardig wat verschillende aanpakken met verschillende resultaten.

Noorwegen: 19k besmettingen, 281 doden.
Zweden: 121k besmettingen, 5934 doden

Bron: https://covid19.who.int/region/euro/country/no

Die twee landen zijn vergelijkbaar qua bevolkingsdichtheid en sociale interactie. Zweden heeft een relatief lakse aanpak gehad, terwijl Noorwegen al relatief snel met maatregelen kwam (zowel in maart als nu) en het verschil is enorm.

Daarnaast heb je voorbeelden van Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en paar andere landen in Zuid-Oost Azië. Die hebben dan wel als voordeel gehad dat ze relatief snel de grenzen hebben kunnen dichtgooien. Iets wat hier onmogelijk is. Ik wil ook niet zeggen dat een soortgelijke aanpak hier ook had geholpen, maar over het algemeen lijkt snel en hard ingrijpen prima te helpen.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:11:30 #207
236264 crew  capricia
pi_195956459
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Veel te positief man :{w.
Idd.
Eerst zien, dan geloven.
Definitely not CIA
pi_195956474
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:07 schreef RipCity het volgende:
Kom net thuis en zie dit: hoezo is dit niet groot breaking wereld nieuws en een premium artikel:

Arts over coronavaccin in Nederland: ‘Half december haalbaar’

https://www.ad.nl/binnenl(...)aalbaar-br~a39cc634/
Het is nu wel steeds een rollercoaster met goed en slecht nieuws over een vaccin. De media rapporteren in dit geval ook maar wat bepaalde experts zeggen. Zijn denk ik wel voorzichtig om niet te groot uit te pakken en geen valse hoop te scheppen.

Overigens vind ik ook dat we heel rap moeten versoepelen als we inderdaad snel de kwetsbaren en het zorgpersoneel kunnen vaccineren en zij dan ook echt immuun zijn zonder ernstige neveneffecten. Niet dan nog een halfjaar of een jaar aan lopen kutten met gesloten horeca en en mondkapjesplicht totdat iedereen ingeënt is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:13:32 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956475
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:05 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Met de maatregelen "denkt" het virus ook niet ok, ik stop er wel mee. Dat is het probleem met een virus, die denkt niet, het is geen monster. Gedrag zal niks veranderen daaraan, schijnveiligheid.
Als ik niet in je buurt kom kan ik jou niet besmetten en jij mij niet. Dat is hoe simpel het is. Kan je er een leuk verhaal over verzinnen en zeggen dat gedrag niks veranderd, maar dat is natuurlijk bullshit. Gedrag is juist sleutel tot alles.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:14:17 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956479
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:07 schreef RipCity het volgende:
Kom net thuis en zie dit: hoezo is dit niet groot breaking wereld nieuws en een premium artikel:

Arts over coronavaccin in Nederland: ‘Half december haalbaar’

https://www.ad.nl/binnenl(...)aalbaar-br~a39cc634/
Dat zou lekker zijn _O_
pi_195956489
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, landen die meer voor een "go early, go hard" aanpak gaan doen het over het algemeen toch beter hoor. Natuurlijk hebben die paar landen ook wel andere voordelen (zoals bijvoorbeeld een eiland zijn), maar ook in Scandinavië zie je bijvoorbeeld aardig wat verschillende aanpakken met verschillende resultaten.

Noorwegen: 19k besmettingen, 281 doden.
Zweden: 121k besmettingen, 5934 doden

Bron: https://covid19.who.int/region/euro/country/no

Die twee landen zijn vergelijkbaar qua bevolkingsdichtheid en sociale interactie. Zweden heeft een relatief lakse aanpak gehad, terwijl Noorwegen al relatief snel met maatregelen kwam (zowel in maart als nu) en het verschil is enorm.

Daarnaast heb je voorbeelden van Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en paar andere landen in Zuid-Oost Azië. Die hebben dan wel als voordeel gehad dat ze relatief snel de grenzen hebben kunnen dichtgooien. Iets wat hier onmogelijk is. Ik wil ook niet zeggen dat een soortgelijke aanpak hier ook had geholpen, maar over het algemeen lijkt snel en hard ingrijpen prima te helpen.
Point taken.

[oftopic]
Kate, volgens mij zitten we inmiddels op 89 :D _O-!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195956516
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:00 schreef Kyran het volgende:
Ok, dan zal ik het anders zeggen. Wat lost rellen op? Is er dan opeens meer geld? Denkt het virus dan "ok, nevermind"?

Wat willen ze dan? Geen maatregelen, alles open? Zorgsysteem onderuit laten gaan? Niemand met COVID-19 behandelen? Of gaan ze dan rellen, omdat hun oma/opa/vader/moeder komt te overlijden zonder dat ze medische hulp hebben kunnen krijgen?

Nee, hekken, vuurwerk en brandende voorwerpen gooien naar je politie gaat je land verder helpen. Linksom of rechtsom is het gewoon een kut situatie.
Klopt rellen lost ook niks op. Maar ik geef gewoon aan dat het een voedingsbodem is. Wil je dat voorkomen dan moet je als overheid gewoon de knip trekken. Want als jij je rekeningen niet meer kan betalen maakt het echt niet uit welke hond je uiteindelijk bijt.
pi_195956517
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Bij veel mensen raakt het geld gewoon op. Plus de frustratie dat het maar door blijft gaan. Je hoeft maar een klein beetje geschiedenis te kennen dat je weet als het economisch slecht gaat dat het een voedingsbodem is voor rellen. Wat ik al eerdere schreef in dit topic het is leuk als je geld thuis kan verdienen achter de pc maar dat is niet voor iedereen het geval.
Niet alleen rellen. Ik ben heel bang dat we langzaam steeds dichter naar een derde wereldoorlog toe aan het kruipen zijn. Vanwege de economische schade, en daarna ook nog eens knokken om wie als eerste het vaccin mag hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195956534
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Niet alleen rellen. Ik ben heel bang dat we langzaam steeds dichter naar een derde wereldoorlog toe aan het kruipen zijn. Vanwege de economische schade, en daarna ook nog eens knokken om wie als eerste het vaccin mag hebben.
Het zou zomaar kunnen. De hele wereldeconomie krijgt klappen waar je akelig van wordt en niemand kan nu voorspellen wat dat in de nabije toekomst voor gevolgen gaat hebben. :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195956541
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Niet alleen rellen. Ik ben heel bang dat we langzaam steeds dichter naar een derde wereldoorlog toe aan het kruipen zijn. Vanwege de economische schade, en daarna ook nog eens knokken om wie als eerste het vaccin mag hebben.
Dat zal wel meevallen we zitten niet zo als met de Spaanse griep in een interbellum. Maar het populisme en nationalisme zal de komende jaren wel flink toe gaan nemen in veel landen.
pi_195956551
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als ik niet in je buurt kom kan ik jou niet besmetten en jij mij niet. Dat is hoe simpel het is. Kan je er een leuk verhaal over verzinnen en zeggen dat gedrag niks veranderd, maar dat is natuurlijk bullshit. Gedrag is juist sleutel tot alles.
Nee, dat is niet hoe simpel het is. Er wordt nog steeds verondersteld (of je het daar mee eens bent of niet) dat je ook via gedeeld contact besmet kunt raken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:23:42 #217
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956555
Geloof echt niet dat er een oorlog gaat uitbreken. Die vaccins gaan straks met miljoenen per week geproduceerd worden, dus daar gaan echt geen grote ruzies door ontstaan.

Economie is een ander dingentje en daar zal nog wel aardig wat getouwtrek door komen, maar uiteindelijk zal ook dat wel meevallen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:24:17 #218
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956563
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hoe simpel het is. Er wordt nog steeds verondersteld (of je het daar mee eens bent of niet) dat je ook via gedeeld contact besmet kunt raken.
Gedeeld contact bedoel je via voorwerpen mee?
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:24:34 #219
236264 crew  capricia
pi_195956567
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Niet alleen rellen. Ik ben heel bang dat we langzaam steeds dichter naar een derde wereldoorlog toe aan het kruipen zijn. Vanwege de economische schade, en daarna ook nog eens knokken om wie als eerste het vaccin mag hebben.
Ik wil niet in de BNW modus schieten. Maar het virus is kennelijk wel onder controle in China. Waar het ooit begonnen is.
En qua geo-politiek heeft dit virus wel degelijk consequenties.
China komt hier sterker uit. Zoals het nu lijkt.

Democratische landen hebben er meer moeite mee.
Definitely not CIA
pi_195956570
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gedeeld contact bedoel je via voorwerpen mee?
Yes.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195956579
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil niet in de BNW modus schieten. Maar het virus is kennelijk wel onder controle in China. Waar het ooit begonnen is.
En qua geo-politiek heeft dit virus wel degelijk consequenties.
China komt hier sterker uit. Zoals het nu lijkt.
Ik denk vooral dat China aan ons die indruk wil wekken, maar er in werkelijkheid vooral meer cijfers bij elkaar verzonnen en gelogen worden. Wat dat betreft neem ik alles wat uit China komt niet direct voor waarheid aan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195956582
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hoe simpel het is. Er wordt nog steeds verondersteld (of je het daar mee eens bent of niet) dat je ook via gedeeld contact besmet kunt raken.
Sterker nog, aerosole transmissie wordt steeds meer erkend onder wetenschappers. Daarvoor hoef je beperkt in de nabijheid van een besmet persoon te komen.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:26:39 #223
236264 crew  capricia
pi_195956584
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat China aan ons die indruk wil wekken, maar er in werkelijkheid vooral meer cijfers bij elkaar verzonnen en gelogen worden. Wat dat betreft neem ik alles wat uit China komt niet direct voor waarheid aan.
Eens.
Definitely not CIA
pi_195956591
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:07 schreef RipCity het volgende:
Kom net thuis en zie dit: hoezo is dit niet groot breaking wereld nieuws en een premium artikel:

Arts over coronavaccin in Nederland: ‘Half december haalbaar’

https://www.ad.nl/binnenl(...)aalbaar-br~a39cc634/
Jammer genoeg staan de meest interessante artikelen altijd onder premium. -O-
Vraag me wel af wie deze arts is en waarom hij dit denkt te weten.
Ik had begrepen dat het onderzoek nog volop in gang is en het protocol was dat er daarna nog een cluppie over de resultaten van het onderzoek buigt en (versneld) nog 3 maanden nodig zou hebben om dit vaccin goed te keuren en veilig te verklaren? :?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:29:00 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195956609
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jammer genoeg staan de meest interessante artikelen altijd onder premium. -O-
Vraag me wel af wie deze arts is en waarom hij dit denkt te weten.
Ik had begrepen dat het onderzoek nog volop in gang is en het protocol was dat er daarna nog een cluppie over de resultaten van het onderzoek buigt en (versneld) nog 3 maanden nodig zou hebben om dit vaccin goed te keuren en veilig te verklaren? :?
Incognitomodus O+

Marcel Levi is het trouwens, niet de minste
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:30:59 #226
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956625
quote:
Can you become infected with coronaviruses via food or objects?
There are currently no cases that have shown evidence of humans being infected with the new type of coronavirus via the consumption of contaminated food. There is also currently no reliable evidence of transmission of the virus via contact with contaminated objects or contaminated surfaces, which would have led to subsequent human infections. However, transmission through smear infections via surfaces that have been contaminated with viruses cannot be ruled out.
quote:
Can coronaviruses be transmitted by touching surfaces such as cash, card terminals, door handles, smartphones, shopping trolley handles, packaging or bags?
The BfR is not aware of any infections with SARS-CoV-2 via this transmission path. Coronaviruses can generally reach surfaces through an infected person sneezing or coughing directly on them and remain infectious there for some time. A smear infection to another person appears to be possible if the virus is transmitted shortly afterwards via the hands to the mucous membranes of the nose or eyes. For protection against virus transmission via contaminated surfaces, it is important to comply with the general rules of everyday hygiene, such as washing hands regularly and keeping hands away from your face.
https://www.bfr.bund.de/e(...)objects_-244090.html

quote:
Can I become ill from the novel coronavirus if I touch or grasp items or surfaces outside the home?
There is minimal risk that you will become ill if, for example, you touch or grasp items or surfaces in a shop or when you are visiting someone. To prevent infection and illness, do not touch your face with your hands and make sure you regularly wash your hands thoroughly. Wash your hands immediately after touching surfaces or items belonging to someone who may (possibly) have COVID-19.
https://www.rivm.nl/en/no(...)hygiene-and-covid-19

Zowel in Duitsland als in Nederland wordt gezegd dat de kans daarop minimaal is, maar niet uitgesloten kan worden.

Zelfs als die kans groot zou zijn kan je het gewoon onder het kopje gedrag plaatsen. Als ik niet op plaatsen kom waar jij komt kan ik niet besmet raken en jou niet besmetten, zowel direct (via lucht) als indirect (via voorwerpen)

Uiteindelijk is ons gedrag en de daarme samenhangende hoeveelheid sociale interacties het enige wat telt, dus roepen dat gedrag schijnveiligheid is slaat gewoon nergens op. Gedrag is juist het enige wat wij hebben.

Edit: Totdat er een vaccin is natuurlijk :)
pi_195956633
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:26 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Sterker nog, aerosole transmissie wordt steeds meer erkend onder wetenschappers. Daarvoor hoef je beperkt in de nabijheid van een besmet persoon te komen.
Sommige mensen willen heel graag geloven dat als je je aan de regels houdt, je niet besmet wordt. En dat als je positief test, dat wel zal zijn omdat je je niet aan de regels hebt gehouden.

Houdt de wereld lekker overzichtelijk en maakbaar. ^O^
pi_195956636
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Incognitomodus O+

Marcel Levi is het trouwens, niet de minste
Maar zit ik mis met mijn veronderstelling dan? :?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:32:34 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195956639
US breekt zo door de 100.000 cases per dag zo te zien, voor de eerste keer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:34:12 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195956646
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:30 schreef Kyran het volgende:

[..]


[..]

https://www.bfr.bund.de/e(...)objects_-244090.html
[..]

Zowel in Duitsland als in Nederland wordt gezegd dat de kans daarop minimaal is, maar niet uitgesloten kan worden.

Zelfs als die kans groot zou zijn kan je het gewoon onder het kopje gedrag plaatsen. Als ik niet op plaatsen kom waar jij komt kan ik niet besmet raken en jou niet besmetten, zowel direct (via lucht) als indirect (via voorwerpen)

Uiteindelijk is ons gedrag en de daarme samenhangende hoeveelheid sociale interacties het enige wat telt, dus roepen dat gedrag schijnveiligheid is slaat gewoon nergens op. Gedrag is juist het enige wat wij hebben.
Thuis laten bezorgen van allerlei zut en boodschappen doen of laten bezorgen zijn zakdn waar je toch beide écht niet aan ontkomt als je als kluizenaar leeft.
En ook dat brengt risico's met zich mee

Jaapio gaf woensdag heel duidelijk aan dat het RIVM uitgaat van overdracht via druppels in de lucht en contact/aanraking.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195956651
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
US breekt zo door de 100.000 cases per dag zo te zien, voor de eerste keer.
Even uit de losse pols; qua inwoneraantal heeft Amerika er grofweg 20x zoveel als Nederland.
Wij hebben grofweg 10x minder cases per dag.

Dus Amerika doet het beter.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:36:08 #232
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956659
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Thuis laten bezorgen van allerlei zut en boodschappen doen of laten bezorgen zijn zakdn waar je toch beide écht niet aan ontkomt als je als kluizenaar leeft.
En ook dat brengt risico's met zich mee

Jaapio gaf woensdag heel duidelijk aan dat het RIVM uitgaat van overdracht via druppels in de lucht en contact/aanraking.
Tuurlijk :) Kunnen niet alles vermijden, maar wel minimaliseren door ons gedrag :)
pi_195956660
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

[..]

https://www.bfr.bund.de/e(...)objects_-244090.html
[..]

Zowel in Duitsland als in Nederland wordt gezegd dat de kans daarop minimaal is, maar niet uitgesloten kan worden.

Zelfs als die kans groot zou zijn kan je het gewoon onder het kopje gedrag plaatsen. Als ik niet op plaatsen kom waar jij komt kan ik niet besmet raken en jou niet besmetten, zowel direct (via lucht) als indirect (via voorwerpen)

Uiteindelijk is ons gedrag en de daarme samenhangende hoeveelheid sociale interacties het enige wat telt, dus roepen dat gedrag schijnveiligheid is slaat gewoon nergens op. Gedrag is juist het enige wat wij hebben.
De kans lijkt klein, maar er is nog geen consensus dat verspreiding niet via gedeelde contacten komt. Dus wordt nog verondersteld dat het wel kan. Daarbij gaat het er dan niet om of jij en ik op dezelfde plekken komen (onze woonplaatsen zijn niet hetzelfde), maar wel of ik en een besmet persoon op dezelfde plekken komen, zonder elkaar te kruisen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:36:56 #234
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195956667
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:06 schreef capricia het volgende:
En een nieuw land wat in complete lockdown wil gaan:

[ twitter ]
Nationwide in deze context betekent Engeland, niet het VK overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:37:10 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195956669
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Even uit de losse pols; qua inwoneraantal heeft Amerika er grofweg 20x zoveel als Nederland.
Wij hebben grofweg 10x minder cases per dag.

Dus Amerika doet het beter.
Klopt, maar het laat wel zien dat het ook daar flink stijgt.

En het is natuurlijk helemaal bizar in combinatie met de claim van het witte huis dat ze covid-19 overwonnen hebben :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:37:13 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195956671
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Maar zit ik mis met mijn veronderstelling dan? :?
Ik bedoelde dat je zelf het artikel kunt lezen in incognitomodus.
En gaf antwoord op je vraag welke arts het is

De vaccins waar Levi het over heeft zijn al in productie. Als je wílt als overheid, kun je natuurlijk altijd het beleid versnellen door drempels weg te nemen en procedures te versimpelen of versneller. Als er maar genoeg belangen zijn en urgentie is.

Volgens mij staat Europa en iig Nederland daar zo in dat het zsm gebeurt allemaal, maar wel zorgvuldig en zonder gekke risico's.
En het VK denkt daar wellicht iets anders over en handelt dus anders.

Dat kan zeker. Net zoals er in Rusland en China nu al massaal geprikt wordt. Kan ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195956672
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:02 schreef Vasilevski het volgende:

Zou mooi zijn als het optimistische scenario uitkomt. Het zou goed zijn als Rutte (wie anders? De koning is niet meer geloofwaardig) rond de kerst nog een keer een nationale toespraak geeft om een stip aan de horizon te zetten. Hij moet zeggen dat hij niks kan beloven en dat het van vele andere factoren afhankelijk is natuurlijk. Maar dat zijn einddoel is dat we al die 1,5m-tapes weer kunnen afscheuren en dat we de mondkapjes in het vreugdevuur kunnen gooien en weer door kunnen met ons leven.

Geen 'nieuw normaal' maar gewoon weer normaal doen. Misschien niet direct morgen of zelfs niet in 2021, maar dat het een keer gaat komen. En dat we daar met z'n allen aan kunnen bijdragen door een veilig vaccin te nemen als het moment daar is, en ons tot die tijd aan de regels te houden. Ik denk dat mensen dat idee heel erg missen. Dat mensen steeds meer beginnen te vermoeden dat 'normaal' nooit meer terugkomt en dat we de rest van ons leven met 1,5m en mondkapjes rond gaan lopen, omdat er altijd wel weer iemand een excuus verzint, omdat een vaccin of behandeling nooit helemaal perfect is. En dat werkt inderdaad frustratie en uiteindelijk ook rellen in de hand.
Rutte? Degene die in zijn inleiding van de politieke beschouwingen letterlijk zei 'het nieuwe normaal is hooguit een heel tijdelijk normaal, iets anders is niet acceptabel ? " en "ik wil zo snel mogelijk het normale normaal terug zodat ik mevrouw Brink een zoen kan geven"? Die er keer keer elke persco weer op hamert dat "zo snel mogelijk terug naar het oude normaal het doel is"? Dat hij "beelden ziet van een concert op youtube en denkt "dat is toen, wil ik zo snel mogelijk terug""? En ga zo maar door?

Als er één politicus is die daar juist op hamert continu is het Rutte wel!

En 95+% van onze experts in de media ook: https://www.nporadio1.nl/(...)-maar-komt-echt-weer en https://www.rtvutrecht.nl(...)naregels-houden.html , en Osterhaus die zei dat lowlands gewoon weer terug gaat komen met 40.000 mensen bij een tent, en Bonten, Gommers, Kluymans, Vossen, Heesterbeek, ga. zo. maar. door., hebben allemaal al gezegd keer op keer op keer dat die 1,5m niet voor eeuwig is.

Wat Rutte betreft is wat jij wilt dat hij zegt inmiddels een grammafoonplaat. ook in antwoorden tijdens persco's "dan kunt u ook gewoon weer knuffelen als u dat wilt ja" over vaccinaties, etc, etc, etc.

Dus volgens mij doet hij al gewoon precies wat jij wilt toch?

Zowieso noemt hij de term nieuw normaal al maanden niet meer, behalve om te benadrukken dat hij het ook kut vind en er zsm weer van af wil...

Ik vermoed wel dat jouw scenario uitkomt, gewoon omdat al die experts die ik hiernoem uitgaan van eind volgend jaar tot vaccin breed is uitgerold.

Maar dat het een keer komt, dat roept Rutte dus juist het hardst. En overgrote meerendeel van onze experts ook.

Overigens zijn sommige red team leden trouwens NOG optimistischer hoor, die vermoeden juist komende zomer al weer oud normaal terug (Xander Koolmees bv.).

De *REDEN* dat red team nu strenge maatregelen wil is dat ze denken dat we dan zsm weer helemaal terugkunnen.

Niet geheel onredelijk - in China zitten de nachtclubs en danceclubs al maanden weer bomvol, houden ze meerdere grote festivals per dag, waren er recentelijk 500 miljoen reisbewegingen in één week, en zijn alle capaciteitsbeperkingen voor restaurants, clubs, etc enz weg omdat het virus al maanden weg is. Door strenge maatregelen en heel veel testen. Waar pleit red team voor? Juist. Daarom dus. ;) Dus ook die hebben hetzelfde doel als Rutte, ze denken er alleen sneller te kunenn komen op een andere manier dan OMT voor gaat. Beiden wat voor te zeggen.

Maar het einddoel van beiden, en Rutte al helemaal 6dubbel, is toch echt dat we van die KUT1,5m af kunnen en weer mogen knuffelen met wie we willen. Maar het kan tot eind 2021 duren voor het zover is...
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:37:37 #238
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956674
Maar, doet mij wel goed dat iemand als Marcel Levi zo positief is. Dat is ook geen pannenkoek *O*
pi_195956681
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

[..]

https://www.bfr.bund.de/e(...)objects_-244090.html
[..]

https://www.rivm.nl/en/no(...)hygiene-and-covid-19

Zowel in Duitsland als in Nederland wordt gezegd dat de kans daarop minimaal is, maar niet uitgesloten kan worden.

Zelfs als die kans groot zou zijn kan je het gewoon onder het kopje gedrag plaatsen. Als ik niet op plaatsen kom waar jij komt kan ik niet besmet raken en jou niet besmetten, zowel direct (via lucht) als indirect (via voorwerpen)

Uiteindelijk is ons gedrag en de daarme samenhangende hoeveelheid sociale interacties het enige wat telt, dus roepen dat gedrag schijnveiligheid is slaat gewoon nergens op. Gedrag is juist het enige wat wij hebben.

Edit: Totdat er een vaccin is natuurlijk :)
Maar als het niet op voorwerpen zou kunnen zitten, zouden we dat geen handen schudden ook wel kunnen laten zitten toch? En aerosolen dalen neer dus ik vind het wel vrij logisch dat je daardoor besmet kunt raken. Ik dacht dat er ook van verschillende oppervlakten bekend was hoelang het virus daarop bleef 'leven'. (Te lui om te zoeken eerlijk gezegd! :@ )
pi_195956683
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:37 schreef Kyran het volgende:
Maar, doet mij wel goed dat iemand als Marcel Levi zo positief is. Dat is ook geen pannenkoek *O*
Hup, naar het positiviteitstopic!

cc @Predator40
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195956685
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Incognitomodus O+

Marcel Levi is het trouwens, niet de minste
Al 10x geplaatst in deze reeks waarschijnlijk, maar de strekking van het artikel is ook terug te zien in het interview in Buitenhof van afgelopen weekend (vanaf 10:55 over vaccins).

  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:39:18 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195956688
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk :) Kunnen niet alles vermijden, maar wel minimaliseren door ons gedrag :)
Klopt zeker

En dan hopen dat je geen pech hebt. Ik heb de afgelopen weken van een paar ultra kluizenaars gehoord dat ze corona positief getest zijn, terwijl een paar ervan sinds maart al echt nérgens meer zijn geweest.
Eentje zelf huis niet uit sinds maart (loopt rondjes in eigen tuin...) En toch positief.

Het is een shitvirus, gelukkig niet zo heel erg dodelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:39:42 #243
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956690
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Rutte? Degene die in zijn inleiding van de politieke beschouwingen letterlijk zei 'het hele normaal is hooguit een heel tijdelijk normaal, iets anders is niet acceptabel ? " en "ik wil zo snel mogelijk het normale normaal terug zodat ik mevrouw Brink een zoen kan geven"? Die er keer keer elke persco weer op hamert dat "zo snel mogelijk terug naar het oude normaal het doel is"? Dat hij "beelden ziet van een concert op youtube en denkt "dat is toen, wil ik zo snel mogelijk terug""? En ga zo maar door?

Als er één politicus is die daar juist op hamert continu is het Rutte wel!

En 95+% van onze experts in de media ook: https://www.nporadio1.nl/(...)-maar-komt-echt-weer en https://www.rtvutrecht.nl(...)naregels-houden.html , en Osterhaus die zei dat lowlands gewoon weer terug gaat komen met 40.000 mensen bij een tent, en Bonten, Gommers, Kluymans, Vossen, Heesterbeek, ga. zo. maar. door., hebben allemaal al gezegd keer op keer op keer dat die 1,5m niet voor eeuwig is.

Wat Rutte betreft is wat jij wilt dat hij zegt inmiddels een grammafoonplaat. ook in antwoorden tijdens persco's "dan kunt u ook gewoon weer knuffelen als u dat wilt ja" over vaccinaties, etc, etc, etc.

Dus volgens mij doet hij al gewoon precies wat jij wilt toch?

Zowieso noemt hij de term nieuw normaal al maanden niet meer, behalve om te benadrukken dat hij het ook kut vind en er zsm weer van af wil...

Ik vermoed wel dat jouw scenario uitkomt, gewoon omdat al die experts die ik hiernoem uitgaan van eind volgend jaar tot vaccin breed is uitgerold.

Maar dat het een keer komt, dat roept Rutte dus juist het hardst. En overgrote meerendeel van onze experts ook.

Overigens zijn sommige red team leden trouwens NOG optimistischer hoor, die vermoeden juist komende zomer al weer oud normaal terug (Xander Koolmees bv.).

De *REDEN* dat red team nu strenge maatregelen wil is dat ze denken dat we dan zsm weer helemaal terugkunnen.

Niet geheel onredelijk - in China zitten de nachtclubs en danceclubs al maanden weer bomvol, houden ze meerdere grote festivals per dag, waren er recentelijk 500 miljoen reisbewegingen in één week, en zijn alle capaciteitsbeperkingen voor restaurants, clubs, etc enz weg omdat het virus al maanden weg is. Door strenge maatregelen en heel veel testen. Waar pleit red team voor? Juist. Daarom dus. ;) Dus ook die hebben hetzelfde doel als Rutte, ze denken er alleen sneller te kunenn komen op een andere manier dan OMT voor gaat. Beiden wat voor te zeggen.

Maar het einddoel van beiden, en Rutte al helemaal 6dubbel, is toch echt dat we van die KUT1,5m af kunnen en weer mogen knuffelen met wie we willen. Maar het kan tot eind 2021 duren voor het zover is...
Ik snap dan ook serieus niet waarom sommige mensen doen alsof regeringen/overheden het liefst zo lang mogelijk in de rotzooi willen zitten en het liefst nooit meer willen zien dat wij elkaar knuffelen.

Snap die gedachtengang totaal niet gewoon.
pi_195956701
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:32 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Sommige mensen willen heel graag geloven dat als je je aan de regels houdt, je niet besmet wordt. En dat als je positief test, dat wel zal zijn omdat je je niet aan de regels hebt gehouden.

Houdt de wereld lekker overzichtelijk en maakbaar. ^O^
En dat we nog even geduld moeten hebben tot het verlossende vaccin er is dat de sleutel vormt in onze strijd tegen het virus.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:43:06 #245
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956718
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Maar als het niet op voorwerpen zou kunnen zitten, zouden we dat geen handen schudden ook wel kunnen laten zitten toch? En aerosolen dalen neer dus ik vind het wel vrij logisch dat je daardoor besmet kunt raken. Ik dacht dat er ook van verschillende oppervlakten bekend was hoelang het virus daarop bleef 'leven'. (Te lui om te zoeken eerlijk gezegd! :@ )
Nou ja, een hand geven is toch wel even heel wat anders.

Ik kan aan mijn gezicht/neus/mond/ogen/oor etc. zitten en jou een hand geven en dan hang je al.

Terwijl als het via een voorwerp moet gaan er eerst iets moet achterblijven op een voorwerp, moet "overleven" (ja, virus leeft niet, but you get the point) en dan moet jij het op één of andere manier ook nog binnen weten te krijgen. Het kan wel makkelijk aan je handen komen als je een voorwerp pakt die ik net heb "besmet", maar als jij niet aan je gezicht zit, je vingers niet aflikt, maar gewoon op tijd je handen wast is er alsnog niks aan het handje.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:45:46 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195956741
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:38 schreef belanov het volgende:

[..]

Al 10x geplaatst in deze reeks waarschijnlijk, maar de strekking van het artikel is ook terug te zien in het interview in Buitenhof van afgelopen weekend (vanaf 10:55 over vaccins).

Dank, ga ik even kijken :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195956749
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, een hand geven is toch wel even heel wat anders.

Ik kan aan mijn gezicht/neus/mond/ogen/oor etc. zitten en jou een hand geven en dan hang je al.

Terwijl als het via een voorwerp moet gaan er eerst iets moet achterblijven op een voorwerp, moet "overleven" (ja, virus leeft niet, but you get the point) en dan moet jij het op één of andere manier ook nog binnen weten te krijgen. Het kan wel makkelijk aan je handen komen als je een voorwerp pakt die ik net heb "besmet", maar als jij niet aan je gezicht zit, je vingers niet aflikt, maar gewoon op tijd je handen wast is er alsnog niks aan het handje.
Eigenlijk is dat toch niet verschillend?
Jij kunt aan je gezicht/neus/mond/ogen/oor etc. zitten en mij een hand geven, maar als ik deze op tijd was en dus daarvoor niet aan mijn gezicht zit of m'n vingers aflik zijn we er ook.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:46:20 #248
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956750
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt zeker

En dan hopen dat je geen pech hebt. Ik heb de afgelopen weken van een paar ultra kluizenaars gehoord dat ze corona positief getest zijn, terwijl een paar ervan sinds maart al echt nérgens meer zijn geweest.
Eentje zelf huis niet uit sinds maart (loopt rondjes in eigen tuin...) En toch positief.

Het is een shitvirus, gelukkig niet zo heel erg dodelijk
Dan moet toch iemand het binnengebracht hebben?

Ik ben zelf eigenlijk best verbaasd dat ik het nog niet heb opgelopen. Hou mij netjes aan de regels hoor, maar werk wel in een ziekenhuis, waar je echt geen afstand kan houden en dan heb ik ook nog eens een kind die 3x per week naar KDV ging en nu 5x per week naar school gaat.

Paar weken geleden werden een paar collega's tegelijk ziek (allemaal van zelfde unit). Toen dacht ik echt dat wij het allemaal hadden opgelopen, maar gelukkig allemaal negatief. Waarschijnlijk hadden wij wel allemaal een verkoudheid opgelopen en elkaar aangestoken en dat liet wel goed zien hoe snel het bij ons zou gaan mocht iemand besmet raken.
pi_195956766
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik snap dan ook serieus niet waarom sommige mensen doen alsof regeringen/overheden het liefst zo lang mogelijk in de rotzooi willen zitten en het liefst nooit meer willen zien dat wij elkaar knuffelen.

Snap die gedachtengang totaal niet gewoon.
Of nog directer:

Rutte : "normaal lig ik direct met Macron te knuffelen en nu moet ik van grote afstand hem toeknikken, het is vreselijk".

"Dan kunt u ook weer knuffelen".

"De nachtclubs zijn heel belangrijk voor het leven in NL"

"hopelijk zo tijdelijk mogelijk en zo snel mogelijk weer terug naar het oude normaal".

"ik wil concerten terug hoe ze waren, een popconcert op 1,5m is natuurlijk hoogst ongelukkig"

Complotwappies: "ZE WILLEN DAT WE NOOIT MEER GAAN KNUFFELEN!!"

Echt... help.

Ik hoop dat dat goede vaccin snel komt though, ik wil m'n free hugs terug <3 Gewoon weer gezellig 100 weebs huggen in een weekend :3

Maar ik heb geen ógenblik het (achterlijke) idee dat Rutte me daarin zou willen tegenhouden langer dan strikt noodzakelijk...
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:49:27 #250
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956769
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat toch niet verschillend?
Jij kunt aan je gezicht/neus/mond/ogen/oor etc. zitten en mij een hand geven, maar als ik deze op tijd was en dus daarvoor niet aan mijn gezicht zit of m'n vingers aflik zijn we er ook.
Yup, in principe wel. Alleen is de kans dat jij het virus op je hand krijgt via mijn hand waarschijnlijk groter dan de kans dat jij het krijgt via een voorwerp.

Niet dat ik daar zo één twee drie bewijs voor heb, maar dat is wel hoe ik het begrijp als ik de bronnen doorlees. Daarom is het ook zo verdomd belangrijk dat wij ons houden aan de basisregels.

Was je handen stuk, zoals oompje Rutte het zegt :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')