abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195955472
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat je die weg wil hebben zodat het zieteverspreiden stopt, en je gooit je daar als politie ook niet zo maar tussen. Dan heb je binnen no-time zelf Corona.

Nog los van de onmogelijkheid om met 4 agenten 200 man te gaan beboeten. Ze blijven echt niet braaf wachten he.
Ze hebben toch honden? Effe extra kunstje leren! :+
pi_195955479
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat je die weg wil hebben zodat het zieteverspreiden stopt, en je gooit je daar als politie ook niet zo maar tussen. Dan heb je binnen no-time zelf Corona.

Nog los van de onmogelijkheid om met 4 agenten 200 man te gaan beboeten. Ze blijven echt niet braaf wachten he.
Ik vind dat het een signaal af feeft dat niet uit maakt, politie doet toch niks.

Gewoon hard erop klappen en schoonvegen met de ME.
Of telefoons in beslag nemen, dag erna ophalen met je id op bureau om te identificeren als je dat niet ter plekke doet.

Fewoon wat strenger handhaven. Anders gaat het feesten non stop door.
Los daarvan vind ik dat het buiten wel moet kunnen enigszins en daar meer vrijheid in moet komen wanneer de situatie het toelaat.
pi_195955514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind dat het een signaal af feeft dat niet uit maakt, politie doet toch niks.

Gewoon hard erop klappen en schoonvegen met de ME.
Waarom is dat nodig als men zich op vordering verwijdert, dan is de inzet van de ME gewoonweg onrechtmatig.
quote:
Of telefoons in beslag nemen, dag erna ophalen met je id op bureau om te identificeren als je dat niet ter plekke doet.
Mag niet en moet je ook niet willen. Mensen zie zich niet kunnen of willen identificeren kun je gewoon aanhouden.
quote:
Fewoon wat strenger handhaven. Anders gaat het feesten non stop door.
Mee eens, maar dan moet dat wel kunnen.
quote:
Los daarvan vind ik dat het buiten wel moet kunnen enigszins en daar meer vrijheid in moet komen wanneer de situatie het toelaat.
Staat hier los van wmb.
zie email 27 oktober
pi_195955644
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oe dat lijkt me ook niet fijn werken met dat in je achterhoofd...
Je wordt er aardig paranoia van ja. :')
pi_195955664
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:39 schreef asco het volgende:

[..]

Je liegt! :+
Ik begrijp dat ook wel, het is alleen heel dubbel omdat je de gevolgen van je gedrag nu je ouder bent veel beter in kan schatten.
pi_195955720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom is dat nodig als men zich op vordering verwijdert, dan is de inzet van de ME gewoonweg onrechtmatig.
[..]

Mag niet en moet je ook niet willen. Mensen zie zich niet kunnen of willen identificeren kun je gewoon aanhouden.
[..]

Mee eens, maar dan moet dat wel kunnen.
[..]

Staat hier los van wmb.
Vooral omdat je altijd het kan proberen dan natuurlijk. Gaat het goed, leuk massaal feest, zo niet dan heeft het geen consequenties.

Dat geeft het signaal af dat je het overal kan proberen zonder gevolgen. Wat je dus ook krijgt.

Je hebt in een klas ook minder afkijken wanneer je de eerste er direct uit gooit dan iedereen een vrijbrijf krijgt met een eerste waarschuwing.

Qua deescaleren begrijpelijk ergens maar beter voorkomen dan genezen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:18:06 #182
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195955753
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vooral omdat je altijd het kan proberen dan natuurlijk. Gaat het goed, leuk massaal feest, zo niet dan heeft het geen consequenties.

Dat geeft het signaal af dat je het overal kan proberen zonder gevolgen. Wat je dus ook krijgt.

Je hebt in een klas ook minder afkijken wanneer je de eerste er direct uit gooit dan iedereen een vrijbrijf krijgt met een eerste waarschuwing.

Qua deescaleren begrijpelijk ergens maar beter voorkomen dan genezen.
In Nederland is het strafrecht alleen niet ingesteld op 'een voorbeeld stellen' en afschrikken, maar vooral op schadeloos stellen. Dat is ook waarom de politie de-escalerend optreedt en niet met veel machtsvertoon zo'n feestje opruimt.

Kun je het niet mee eens zijn, maar als je dat wil veranderen dan moet je een fundamentele wetswijziging gaan doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195955838
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:14 schreef Kyran het volgende:
Ik snap die rellen echt niet, maar goed. Denk dat de meeste mensen die daar aan het rellen zijn het zelf ook niet snappen. Puur uit verveling.
Je snapt die rellen echt niet? Heb je enig idee wat er is gebeurd met de Spaanse economie in het afgelopen jaar? Spanje heeft van heel de EU de sterkste daling in BBP gekend tot nu toe. Spanje had pre-corona al te kampen met enorme economische en socio-demografische uitdagingen. Hoogopgeleide jongeren trekken er massaal weg. En dan krijgt het land te maken met een ongekende economische krimp die vele jaren groei teniet zal doen. Zoals elders in Europa, zijn de sectoren die het hardste getroffen worden de sectoren waarin relatief laagopgeleide mensen werken zoals toerisme. Vind je het dan heel gek dat er mensen de straten op gaan? Ik heb een tijdje onder Plaza Mayor gewoond en heb onlangs beelden gezien van hoe een en ander er nu bijstaat. In- en intriest.

Ik zeg niet dat er geen maatregelen moeten zijn of dat er een hele simpele oplossing is. Maar ik vind het enigszins hautain om vanuit onze comfortabele Nederlandse huiskamers af te geven op protesterende Spanjaarden (en Italianen, for that matter).
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:33:30 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195955985
twitter
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:35:59 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195956018
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Winter is coming inderdaad. Belgie, Nederland, Frankrijk, Italie, Spanje, Duitsland en straks het VK allemaal in een of andere lockdown... Ben benieuwd naar de beurzen de komende tijd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195956028
quote:
Ik snap die rellen echt niet, maar goed. Denk dat de meeste mensen die daar aan het rellen zijn het zelf ook niet snappen. Puur uit verveling.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:22 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Je snapt die rellen echt niet? Heb je enig idee wat er is gebeurd met de Spaanse economie in het afgelopen jaar? Spanje heeft van heel de EU de sterkste daling in BBP gekend tot nu toe. Spanje had pre-corona al te kampen met enorme economische en socio-demografische uitdagingen. Hoogopgeleide jongeren trekken er massaal weg. En dan krijgt het land te maken met een ongekende economische krimp die vele jaren groei teniet zal doen. Zoals elders in Europa, zijn de sectoren die het hardste getroffen worden de sectoren waarin relatief laagopgeleide mensen werken zoals toerisme. Vind je het dan heel gek dat er mensen de straten op gaan? Ik heb een tijdje onder Plaza Mayor gewoond en heb onlangs beelden gezien van hoe een en ander er nu bijstaat. In- en intriest.

Ik zeg niet dat er geen maatregelen moeten zijn of dat er een hele simpele oplossing is. Maar ik vind het enigszins hautain om vanuit onze comfortabele Nederlandse huiskamers af te geven op protesterende Spanjaarden (en Italianen, for that matter).
Elk land gaat rellen krijgen als de lockdowns uitzichtlozer worden en het geld op raakt. Wat verwachten mensen dan anders? Ik weet niet of ze in Spanje ook zoveel regelingen hebben voor ondernemers en werknemers, geloof niet dat ze daar enorme financiële slagkracht hebben. Ook gezien de al bestaande economische problemen daar zoals hierboven genoemd.

Laten we hopen dat het in Nederland inderdaad nu al blijft afvlakken en dat er geen tweede lockdown komt. Maar ook hier krijg je straks een derde en vierde golf met bijbehorende sluiting van horeca en andere bedrijvigheid, tenzij het vaccin echt een best-case-scenario wordt. En dat is nog zonder een tweede, derde en vierde lockdown (intelligent of minder intelligent).
pi_195956055
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Winter is coming inderdaad. Belgie, Nederland, Frankrijk, Italie, Spanje, Duitsland en straks het VK allemaal in een of andere lockdown... Ben benieuwd naar de beurzen de komende tijd.
Het is overal gewoon grof kut. Wat een tijden. Benieuwd hoe lang dit nog relatief "goed" blijft gaan.

:{
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_195956084
quote:
Bij veel mensen raakt het geld gewoon op. Plus de frustratie dat het maar door blijft gaan. Je hoeft maar een klein beetje geschiedenis te kennen dat je weet als het economisch slecht gaat dat het een voedingsbodem is voor rellen. Wat ik al eerdere schreef in dit topic het is leuk als je geld thuis kan verdienen achter de pc maar dat is niet voor iedereen het geval.
pi_195956090
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[..]

Elk land gaat rellen krijgen als de lockdowns uitzichtlozer worden en het geld op raakt. Wat verwachten mensen dan anders? Ik weet niet of ze in Spanje ook zoveel regelingen hebben voor ondernemers en werknemers, geloof niet dat ze daar enorme financiële slagkracht hebben. Ook gezien de al bestaande economische problemen daar zoals hierboven genoemd.

Laten we hopen dat het in Nederland inderdaad nu al blijft afvlakken en dat er geen tweede lockdown komt. Maar ook hier krijg je straks een derde en vierde golf met bijbehorende sluiting van horeca en andere bedrijvigheid, tenzij het vaccin echt een best-case-scenario wordt. En dat is nog zonder een tweede, derde en vierde lockdown (intelligent of minder intelligent).
Wanneer verwacht jij dat het écht stopt? Na 4 golven? Na tweede generatie betere vaccins? Meer testen? Meer medicijnen?

Overgrote meerendeel van experts is het erover eens dat dit ooit wel weer eindigt, en dat we in 2022 waarschijnlijk weer zonder 1,5m/beperkingen gewoon vrij kunnen leven zoals we willen.

Wanneer zie jij dat moment dan? *ELKE* pandemie is ge-eindigt :)
#WeesGeenWhales
pi_195956129
twitter
pi_195956132
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Bij veel mensen raakt het geld gewoon op. Plus de frustratie dat het maar door blijft gaan. Je hoeft maar een klein beetje geschiedenis te kennen dat je weet als het economisch slecht gaat dat het een voedingsbodem is voor rellen. Wat ik al eerdere schreef in dit topic het is leuk als je geld thuis kan verdienen achter de pc maar dat is niet voor iedereen het geval.
Om die reden hou ik mn geld nu nog even vast ipv aftikken aan een eerdere restschuld. Dat kost me een paar tientjes extra aan rente elke maand en 200 euro aflossing, maar als de poep echt de ventilator gaat raken hier dan heb ik in elk geval nog iets achter de hand waar ik de apocalyps gewoon mee uit kan zingen :P
vosss is de naam,
pi_195956150
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Het is overal gewoon grof kut. Wat een tijden. Benieuwd hoe lang dit nog relatief "goed" blijft gaan.

:{
Hier valt het nog wel mee, zowat alles wat geen horeca is is nog open. Zelfs mijn volgende anime-event half november heeft een vergunning gekregen voor een paar duizend mensen omdat het een "markt/beurs" is en een "doorstroomlocatie". We hebben hier echt GÉÉN lockdown. En Rutte zei vandaag weer dat hij niet denkt dat het strenger hoeft. Dat betekent dus dat wij straks komende maanden het enige land bijna in West-Europa zijn waar je nog gewoon o.a. naar bioscoop, theater, seksclub/bordeel, kapper, museum, pretpark, dierentuin, zwembad, sportschool, bowlen, arcade, golf, etc etc mag gaan en vrienden op bezoek mag hebben. *ADVIES* 3 max maar áls je gewoon de familie wilt uitnodigen voor het kerstdiner is het expliciet toegestaan.

Just saying. :)
#WeesGeenWhales
pi_195956191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:44 schreef eragon2890 het volgende:
We hebben hier echt GÉÉN lockdown.
Dat weet ik. Die hadden we tijdens de eerste golf ook niet.
vosss is de naam,
pi_195956306
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat weet ik. Die hadden we tijdens de eerste golf ook niet.
Nee, maar toen nog een beetje. Nu is gewoon letterlijk alles open BEHALVE restaurants en grote evenementen (die niet verkleed zijn als beurs LOL). En de bus waar ik vanmiddag inzat zat stampvol XD
#WeesGeenWhales
pi_195956315
Alsof een lockdown de heilige graal is. In Spanje, Italië, België en het vk ging het een stuk slechter dan bij ons. Je moet gewoon de juiste maatregelen nemen en geen maatregelen die voor de bühne zijn.
pi_195956322
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En dat is dus de tweede....
Gewoon vandaag de dag ook nog he?! -O-
Dat feest in Hilversum was al discutabel, maar een bijeenkomst van 20 jongeren nieuwswaardig? Waar komt die drang vandaan van sommige users in dit topic om zoveel nadruk te leggen op feestende jongeren en de significantie hiervan voor de oplopende besmettingen? Het komt erg over als een futiele poging enige controle te willen hebben over wat er nu gebeurt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:00:02 #197
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195956362
Ok, dan zal ik het anders zeggen. Wat lost rellen op? Is er dan opeens meer geld? Denkt het virus dan "ok, nevermind"?

Wat willen ze dan? Geen maatregelen, alles open? Zorgsysteem onderuit laten gaan? Niemand met COVID-19 behandelen? Of gaan ze dan rellen, omdat hun oma/opa/vader/moeder komt te overlijden zonder dat ze medische hulp hebben kunnen krijgen?

Nee, hekken, vuurwerk en brandende voorwerpen gooien naar je politie gaat je land verder helpen. Linksom of rechtsom is het gewoon een kut situatie.
pi_195956363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:55 schreef mir1986 het volgende:
Alsof een lockdown de heilige graal is. In Spanje, Italië, België en het vk ging het een stuk slechter dan bij ons. Je moet gewoon de juiste maatregelen nemen en geen maatregelen die voor de bühne zijn.
Nouja als ik zo bekijk welke landen wél een echte lockdown gehad hebben en hoe het daar nu gaat, dan denk ik dat er gewoon geen enkele heilige graal is. Je krijgt het. Of niet. En daar gaat die 1,5m samenleving of sluiting van allerhande sectoren niet zo heel erg veel bij helpen.
vosss is de naam,
pi_195956388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wanneer verwacht jij dat het écht stopt? Na 4 golven? Na tweede generatie betere vaccins? Meer testen? Meer medicijnen?

Overgrote meerendeel van experts is het erover eens dat dit ooit wel weer eindigt, en dat we in 2022 waarschijnlijk weer zonder 1,5m/beperkingen gewoon vrij kunnen leven zoals we willen.

Wanneer zie jij dat moment dan? *ELKE* pandemie is ge-eindigt :)
Hopelijk eerder, is natuurlijk afhankelijk van wanneer er vaccins zijn en in hoeverre die inderdaad groepsimmuniteit bieden.

Voor de rest zijn we er natuurlijk zelf bij als maatschappij. Als er een vaccin komt wat imperfect is, maar het wel een stuk draaglijker maakt om met het virus te leven, dan zou je toch al veel moeten gaan versoepelen. Alleen dan heb je dus wel te maken met een bevolking die tegen die tijd 1-1,5 jaar is doodgegooid met 1,5m, mondkapjes, enz. Dan heb je bij tegenslagen direct weer >66% van de bevolking die strengere maatregelen wil, en een RedTeam dat een onmiddellijke lockdown eist. De maatschappij zal weerbaarder moeten worden tegen dat soort extremisme.

Als een vaccin tegenvalt, of als we blijven doordraaien zelfs als het redelijk onder controle is, dan krijg je inderdaad bijvoorbeeld:

Oktober 2020 - december 2020: huidige gedeeltelijke lockdown als de huidige trend doorzet. Of langere/zwaardere lockdown als de cijfers toch weer gaan stijgen.
Januari-maart: moeilijk te voorspellen wat er kan gebeuren, of het winterweer dan al voor een derde golf zorgt. Als het verslechtert kan het zijn dat de tweede golf überhaupt niet eindigt en de huidige maatregelen überhaupt niet worden versoepeld tot maart 2021. Dat is het scenario waar ze b.v. in Engeland van uitgaan en waar nu wel een tweede nationale lockdown komt:

https://www.dailymail.co.(...)-deadlier-first.html

Hoe dan ook hopelijk in de zomer weer versoepelingen, dan vanaf augustus de derde/vierde golf met opnieuw beperkingen.

Dit is wel een beetje doemdenken hoor, ik ben het wel met jou eens dat er in Nederland geen 'lockdownsfeer' heerst. Ik loop zaterdag gewoon naar de markt en daar is alles normaal behalve dat de horeca dicht zijn. En inderdaad geeft Rutte positieve signalen af dat wij niet hetzelfde gaan doen als de omliggende landen, ondanks het doorlopende gejank en gekrijs van sommige mensen. Maar goed ik vrees wel dat de geest uit de fles is met mensen die strengere maatregelen eisen enerzijds, en mensen die de grenzen opzoeken anderzijds. En dan hoop ik toch dat het meevalt met dat vaccin.

Zou mooi zijn als het optimistische scenario uitkomt. Het zou goed zijn als Rutte (wie anders? De koning is niet meer geloofwaardig) rond de kerst nog een keer een nationale toespraak geeft om een stip aan de horizon te zetten. Hij moet zeggen dat hij niks kan beloven en dat het van vele andere factoren afhankelijk is natuurlijk. Maar dat zijn einddoel is dat we al die 1,5m-tapes weer kunnen afscheuren en dat we de mondkapjes in het vreugdevuur kunnen gooien en weer door kunnen met ons leven.

Geen 'nieuw normaal' maar gewoon weer normaal doen. Misschien niet direct morgen of zelfs niet in 2021, maar dat het een keer gaat komen. En dat we daar met z'n allen aan kunnen bijdragen door een veilig vaccin te nemen als het moment daar is, en ons tot die tijd aan de regels te houden. Ik denk dat mensen dat idee heel erg missen. Dat mensen steeds meer beginnen te vermoeden dat 'normaal' nooit meer terugkomt en dat we de rest van ons leven met 1,5m en mondkapjes rond gaan lopen, omdat er altijd wel weer iemand een excuus verzint, omdat een vaccin of behandeling nooit helemaal perfect is. En dat werkt inderdaad frustratie en uiteindelijk ook rellen in de hand.
pi_195956392
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:00 schreef Kyran het volgende:
Ok, dan zal ik het anders zeggen. Wat lost rellen op? Is er dan opeens meer geld? Denkt het virus dan "ok, nevermind"?

Wat willen ze dan? Geen maatregelen, alles open? Zorgsysteem onderuit laten gaan? Niemand met COVID-19 behandelen? Of gaan ze dan rellen, omdat hun oma/opa/vader/moeder komt te overlijden zonder dat ze medische hulp hebben kunnen krijgen?
Ik gok zomaar dat die mensen zekerheid zoeken. En een baan. En geld om hun gezin te onderhouden. En een dak boven hun hoofd. De bank zegt echt niet: "weet je, laat maar even een half jaar zitten met je hypotheekaflossing!"
quote:
Nee, hekken, vuurwerk en brandende voorwerpen gooien naar je politie gaat je land verder helpen.
Zeker niet, maar wat moet je dan als je situatie redelijk uitzichtloos is of wordt?
quote:
Linksom of rechtsom is het gewoon een kut situatie.
Zeg dat.
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')