Ze hebben toch honden? Effe extra kunstje leren!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat je die weg wil hebben zodat het zieteverspreiden stopt, en je gooit je daar als politie ook niet zo maar tussen. Dan heb je binnen no-time zelf Corona.
Nog los van de onmogelijkheid om met 4 agenten 200 man te gaan beboeten. Ze blijven echt niet braaf wachten he.
Ik vind dat het een signaal af feeft dat niet uit maakt, politie doet toch niks.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat je die weg wil hebben zodat het zieteverspreiden stopt, en je gooit je daar als politie ook niet zo maar tussen. Dan heb je binnen no-time zelf Corona.
Nog los van de onmogelijkheid om met 4 agenten 200 man te gaan beboeten. Ze blijven echt niet braaf wachten he.
Waarom is dat nodig als men zich op vordering verwijdert, dan is de inzet van de ME gewoonweg onrechtmatig.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind dat het een signaal af feeft dat niet uit maakt, politie doet toch niks.
Gewoon hard erop klappen en schoonvegen met de ME.
Mag niet en moet je ook niet willen. Mensen zie zich niet kunnen of willen identificeren kun je gewoon aanhouden.quote:Of telefoons in beslag nemen, dag erna ophalen met je id op bureau om te identificeren als je dat niet ter plekke doet.
Mee eens, maar dan moet dat wel kunnen.quote:Fewoon wat strenger handhaven. Anders gaat het feesten non stop door.
Staat hier los van wmb.quote:Los daarvan vind ik dat het buiten wel moet kunnen enigszins en daar meer vrijheid in moet komen wanneer de situatie het toelaat.
Je wordt er aardig paranoia van ja.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 22:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oe dat lijkt me ook niet fijn werken met dat in je achterhoofd...
Ik begrijp dat ook wel, het is alleen heel dubbel omdat je de gevolgen van je gedrag nu je ouder bent veel beter in kan schatten.quote:
Vooral omdat je altijd het kan proberen dan natuurlijk. Gaat het goed, leuk massaal feest, zo niet dan heeft het geen consequenties.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig als men zich op vordering verwijdert, dan is de inzet van de ME gewoonweg onrechtmatig.
[..]
Mag niet en moet je ook niet willen. Mensen zie zich niet kunnen of willen identificeren kun je gewoon aanhouden.
[..]
Mee eens, maar dan moet dat wel kunnen.
[..]
Staat hier los van wmb.
In Nederland is het strafrecht alleen niet ingesteld op 'een voorbeeld stellen' en afschrikken, maar vooral op schadeloos stellen. Dat is ook waarom de politie de-escalerend optreedt en niet met veel machtsvertoon zo'n feestje opruimt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vooral omdat je altijd het kan proberen dan natuurlijk. Gaat het goed, leuk massaal feest, zo niet dan heeft het geen consequenties.
Dat geeft het signaal af dat je het overal kan proberen zonder gevolgen. Wat je dus ook krijgt.
Je hebt in een klas ook minder afkijken wanneer je de eerste er direct uit gooit dan iedereen een vrijbrijf krijgt met een eerste waarschuwing.
Qua deescaleren begrijpelijk ergens maar beter voorkomen dan genezen.
Je snapt die rellen echt niet? Heb je enig idee wat er is gebeurd met de Spaanse economie in het afgelopen jaar? Spanje heeft van heel de EU de sterkste daling in BBP gekend tot nu toe. Spanje had pre-corona al te kampen met enorme economische en socio-demografische uitdagingen. Hoogopgeleide jongeren trekken er massaal weg. En dan krijgt het land te maken met een ongekende economische krimp die vele jaren groei teniet zal doen. Zoals elders in Europa, zijn de sectoren die het hardste getroffen worden de sectoren waarin relatief laagopgeleide mensen werken zoals toerisme. Vind je het dan heel gek dat er mensen de straten op gaan? Ik heb een tijdje onder Plaza Mayor gewoond en heb onlangs beelden gezien van hoe een en ander er nu bijstaat. In- en intriest.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 21:14 schreef Kyran het volgende:
Ik snap die rellen echt niet, maar goed. Denk dat de meeste mensen die daar aan het rellen zijn het zelf ook niet snappen. Puur uit verveling.
Winter is coming inderdaad. Belgie, Nederland, Frankrijk, Italie, Spanje, Duitsland en straks het VK allemaal in een of andere lockdown... Ben benieuwd naar de beurzen de komende tijd.quote:
quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 21:14 schreef Kyran het volgende:
Ik snap die rellen echt niet, maar goed. Denk dat de meeste mensen die daar aan het rellen zijn het zelf ook niet snappen. Puur uit verveling.
Elk land gaat rellen krijgen als de lockdowns uitzichtlozer worden en het geld op raakt. Wat verwachten mensen dan anders? Ik weet niet of ze in Spanje ook zoveel regelingen hebben voor ondernemers en werknemers, geloof niet dat ze daar enorme financiële slagkracht hebben. Ook gezien de al bestaande economische problemen daar zoals hierboven genoemd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:22 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Je snapt die rellen echt niet? Heb je enig idee wat er is gebeurd met de Spaanse economie in het afgelopen jaar? Spanje heeft van heel de EU de sterkste daling in BBP gekend tot nu toe. Spanje had pre-corona al te kampen met enorme economische en socio-demografische uitdagingen. Hoogopgeleide jongeren trekken er massaal weg. En dan krijgt het land te maken met een ongekende economische krimp die vele jaren groei teniet zal doen. Zoals elders in Europa, zijn de sectoren die het hardste getroffen worden de sectoren waarin relatief laagopgeleide mensen werken zoals toerisme. Vind je het dan heel gek dat er mensen de straten op gaan? Ik heb een tijdje onder Plaza Mayor gewoond en heb onlangs beelden gezien van hoe een en ander er nu bijstaat. In- en intriest.
Ik zeg niet dat er geen maatregelen moeten zijn of dat er een hele simpele oplossing is. Maar ik vind het enigszins hautain om vanuit onze comfortabele Nederlandse huiskamers af te geven op protesterende Spanjaarden (en Italianen, for that matter).
Het is overal gewoon grof kut. Wat een tijden. Benieuwd hoe lang dit nog relatief "goed" blijft gaan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Winter is coming inderdaad. Belgie, Nederland, Frankrijk, Italie, Spanje, Duitsland en straks het VK allemaal in een of andere lockdown... Ben benieuwd naar de beurzen de komende tijd.
Bij veel mensen raakt het geld gewoon op. Plus de frustratie dat het maar door blijft gaan. Je hoeft maar een klein beetje geschiedenis te kennen dat je weet als het economisch slecht gaat dat het een voedingsbodem is voor rellen. Wat ik al eerdere schreef in dit topic het is leuk als je geld thuis kan verdienen achter de pc maar dat is niet voor iedereen het geval.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 21:14 schreef Kyran het volgende:
Wanneer verwacht jij dat het écht stopt? Na 4 golven? Na tweede generatie betere vaccins? Meer testen? Meer medicijnen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
Elk land gaat rellen krijgen als de lockdowns uitzichtlozer worden en het geld op raakt. Wat verwachten mensen dan anders? Ik weet niet of ze in Spanje ook zoveel regelingen hebben voor ondernemers en werknemers, geloof niet dat ze daar enorme financiële slagkracht hebben. Ook gezien de al bestaande economische problemen daar zoals hierboven genoemd.
Laten we hopen dat het in Nederland inderdaad nu al blijft afvlakken en dat er geen tweede lockdown komt. Maar ook hier krijg je straks een derde en vierde golf met bijbehorende sluiting van horeca en andere bedrijvigheid, tenzij het vaccin echt een best-case-scenario wordt. En dat is nog zonder een tweede, derde en vierde lockdown (intelligent of minder intelligent).
Om die reden hou ik mn geld nu nog even vast ipv aftikken aan een eerdere restschuld. Dat kost me een paar tientjes extra aan rente elke maand en 200 euro aflossing, maar als de poep echt de ventilator gaat raken hier dan heb ik in elk geval nog iets achter de hand waar ik de apocalyps gewoon mee uit kan zingenquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij veel mensen raakt het geld gewoon op. Plus de frustratie dat het maar door blijft gaan. Je hoeft maar een klein beetje geschiedenis te kennen dat je weet als het economisch slecht gaat dat het een voedingsbodem is voor rellen. Wat ik al eerdere schreef in dit topic het is leuk als je geld thuis kan verdienen achter de pc maar dat is niet voor iedereen het geval.
Hier valt het nog wel mee, zowat alles wat geen horeca is is nog open. Zelfs mijn volgende anime-event half november heeft een vergunning gekregen voor een paar duizend mensen omdat het een "markt/beurs" is en een "doorstroomlocatie". We hebben hier echt GÉÉN lockdown. En Rutte zei vandaag weer dat hij niet denkt dat het strenger hoeft. Dat betekent dus dat wij straks komende maanden het enige land bijna in West-Europa zijn waar je nog gewoon o.a. naar bioscoop, theater, seksclub/bordeel, kapper, museum, pretpark, dierentuin, zwembad, sportschool, bowlen, arcade, golf, etc etc mag gaan en vrienden op bezoek mag hebben. *ADVIES* 3 max maar áls je gewoon de familie wilt uitnodigen voor het kerstdiner is het expliciet toegestaan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is overal gewoon grof kut. Wat een tijden. Benieuwd hoe lang dit nog relatief "goed" blijft gaan.
Nee, maar toen nog een beetje. Nu is gewoon letterlijk alles open BEHALVE restaurants en grote evenementen (die niet verkleed zijn als beurs LOL). En de bus waar ik vanmiddag inzat zat stampvol XDquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik. Die hadden we tijdens de eerste golf ook niet.
Dat feest in Hilversum was al discutabel, maar een bijeenkomst van 20 jongeren nieuwswaardig? Waar komt die drang vandaan van sommige users in dit topic om zoveel nadruk te leggen op feestende jongeren en de significantie hiervan voor de oplopende besmettingen? Het komt erg over als een futiele poging enige controle te willen hebben over wat er nu gebeurt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 22:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dat is dus de tweede....
Gewoon vandaag de dag ook nog he?!
Nouja als ik zo bekijk welke landen wél een echte lockdown gehad hebben en hoe het daar nu gaat, dan denk ik dat er gewoon geen enkele heilige graal is. Je krijgt het. Of niet. En daar gaat die 1,5m samenleving of sluiting van allerhande sectoren niet zo heel erg veel bij helpen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:55 schreef mir1986 het volgende:
Alsof een lockdown de heilige graal is. In Spanje, Italië, België en het vk ging het een stuk slechter dan bij ons. Je moet gewoon de juiste maatregelen nemen en geen maatregelen die voor de bühne zijn.
Hopelijk eerder, is natuurlijk afhankelijk van wanneer er vaccins zijn en in hoeverre die inderdaad groepsimmuniteit bieden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wanneer verwacht jij dat het écht stopt? Na 4 golven? Na tweede generatie betere vaccins? Meer testen? Meer medicijnen?
Overgrote meerendeel van experts is het erover eens dat dit ooit wel weer eindigt, en dat we in 2022 waarschijnlijk weer zonder 1,5m/beperkingen gewoon vrij kunnen leven zoals we willen.
Wanneer zie jij dat moment dan? *ELKE* pandemie is ge-eindigt
Ik gok zomaar dat die mensen zekerheid zoeken. En een baan. En geld om hun gezin te onderhouden. En een dak boven hun hoofd. De bank zegt echt niet: "weet je, laat maar even een half jaar zitten met je hypotheekaflossing!"quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 00:00 schreef Kyran het volgende:
Ok, dan zal ik het anders zeggen. Wat lost rellen op? Is er dan opeens meer geld? Denkt het virus dan "ok, nevermind"?
Wat willen ze dan? Geen maatregelen, alles open? Zorgsysteem onderuit laten gaan? Niemand met COVID-19 behandelen? Of gaan ze dan rellen, omdat hun oma/opa/vader/moeder komt te overlijden zonder dat ze medische hulp hebben kunnen krijgen?
Zeker niet, maar wat moet je dan als je situatie redelijk uitzichtloos is of wordt?quote:Nee, hekken, vuurwerk en brandende voorwerpen gooien naar je politie gaat je land verder helpen.
Zeg dat.quote:Linksom of rechtsom is het gewoon een kut situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |