Charlotte Ritchiequote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:13 schreef amaranta het volgende:
Geen idee hoe je een gifje moet plaatsen...
https://giphy.com/gifs/bbc-siblings-three-l4Jzgmad24DGBqQ4U
Leuk! Wat zit er in?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:22 schreef lunapuella het volgende:
Vanavond borrelIk heb een borrelpakket afgehaald bij onze favoriete lokale brouwerij en er is een nieuwe Star Trek Discovery aflevering, dus dat komt sowieso goed
Gaaf!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Leuk! Wat zit er in?
Wij doen morgen de Halloweenquiz van onze stamkroeg. Daar hebben we een pakket voor gekocht dat we morgen op kunnen halen. Daar zitten dan hints voor de quiz in, speciaalbiertjes en hapjes (oa hun heeeeerlijke nacho's). Super leuk initiatief en op deze manier kunnen we ze toch weer een beetje steunen.
En leuk, want de vrienden die via Skype meedoen hebben dus allemaal dezelfde biertjes en snacks. Net alsof we echt samen zijn
Oa kaas met dip, broodjes, olijven, gevulde dadels en nog wat dingen. En twee flesjes bier (die zijn voor man, ik lust geen bierquote:
Ja, als ik het alleen met intrinsieke motivatie moest doen zou ik ook een hoop minder productief zijnquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:33 schreef Roosgeluk het volgende:
Maar heel eerlijk, vertonen wij volwassenen ook niet bepaald gedrag omdat "het moet" of "verwacht wordt" of omdat het een hoop gezeik scheelt?
Nou ja, in ieder geval doe ik mijn werk niet vanwege de intrinsieke motivatie. Ik vind het leuk, ga er graag heen, heb toffe collega’s.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:33 schreef Roosgeluk het volgende:
ook team thee..
Maar heel eerlijk, vertonen wij volwassenen ook niet bepaald gedrag omdat "het moet" of "verwacht wordt" of omdat het een hoop gezeik scheelt?
Klinkt als een prima borrel!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:37 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Oa kaas met dip, broodjes, olijven, gevulde dadels en nog wat dingen. En twee flesjes bier (die zijn voor man, ik lust geen bier) (maar heb nog wel cider staan
)
[..]
Ja, als ik het alleen met intrinsieke motivatie moest doen zou ik ook een hoop minder productief zijn
Die tijd komt wel weerquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:41 schreef Aure het volgende:
Ik zou ook wel een speciaalbiertje willen
Ja en op zich gaat het ook altijd wel sneller dan je dan nu denktquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:42 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Die tijd komt wel weer
En anders schijnt de 0.0 IPA van Brand goed te zijn.
Sterkte!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:55 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik denk dat een nieuwe lockdown op komst is in Belgie.
Gelukkig heb ik al veel op voorhand gekocht.
Of zoals Crabtree zegt: lickdown
quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:13 schreef amaranta het volgende:
Geen idee hoe je een gifje moet plaatsen...
https://giphy.com/gifs/bbc-siblings-three-l4Jzgmad24DGBqQ4U
Afbeeldingslocatie van een gif in een schilderijtje zetten.quote:
Dank voor de heads up, dat wordt vast geen horizontaal feestje vanavondquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:22 schreef lunapuella het volgende:
Vanavond borrelIk heb een borrelpakket afgehaald bij onze favoriete lokale brouwerij en er is een nieuwe Star Trek Discovery aflevering, dus dat komt sowieso goed
Hier heeft de italiaan vanmiddag een borrelplank bezorgd voor vanavondquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:22 schreef lunapuella het volgende:
Ooooh jaloers!! Heerlijk vooruitzichtquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 18:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier heeft de italiaan vanmiddag een borrelplank bezorgd voor vanavondde wijn ligt koud. Nu alleen nog even wachten tot het bedtijd is
Ai... vervelendquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 18:39 schreef amaranta het volgende:
Ik zit aan de thee.
Een vriend van mijn man is besmet met het Coronavirus... en laat mijn man daar nou vorige week zaterdag op bezoek zijn geweest.
Ben benieuwd hoe dit nu gaat ontwikkelen.
Ja, in het voorjaar voelde het ook anders, A) omdat het de eerste keer was, maar B) omdat licht en zonnig en warm buiten was. Nu is het koud en grijs en donker....quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Het is ook lang ineens. Tot 13 december. Ik probeer nu mijn moeder te troosten, die heeft het even moeilijk nu. Maar ik weet ff ook niet meer wat te zeggen.
Nu ben ik blij dat we twee weken geleden tegen alle adviezen in nog geweest zijn.
Idd en toen was de sfeer optimistischer. Ff een lockdown, ff op de tanden bijten en het is klaar. Die naïviteit zijn we nu wel kwijt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, in het voorjaar voelde het ook anders, A) omdat het de eerste keer was, maar B) omdat licht en zonnig en warm buiten was. Nu is het koud en grijs en donker....
Sterkte.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, wij zitten in lockdown nummer 2. Alle winkels behalve supermarkten en apotheken dicht. Scholen dicht tot 15 november (mijn inschatting is daarna niet weer open, maar dicht tot kerstmis). Verplicht telewerken.
Net nog maar even in de bouwmarkt geweest om wat essentiële zaken te kopen voor in het nieuwe huis. Hoop dat verhuizen nog mag straks.
Ja, heftig stel maatregelen bij jullie.... sterktequote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, wij zitten in lockdown nummer 2. Alle winkels behalve supermarkten en apotheken dicht. Scholen dicht tot 15 november (mijn inschatting is daarna niet weer open, maar dicht tot kerstmis). Verplicht telewerken.
Net nog maar even in de bouwmarkt geweest om wat essentiële zaken te kopen voor in het nieuwe huis. Hoop dat verhuizen nog mag straks.
Sommige kaarten. Dit was er een uit 1995. Dus wel 1e editie denk ik.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:13 schreef lily het volgende:
Toppie![]()
Zijn die dingen zoveel geld waard?
Wij hebben ook nog ergens blikken van die kaarten van jaren geleden... hm
Ik zou ook niet razend enthousiast zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:39 schreef lily het volgende:
Onze zoon van 15 spaart voor een scooter. Bweh.
Onze oudste heb ik daar toen vanaf kunnen praten want we woonden in de stad en hij moest maar fietsen tot zijn rijbewijs, maar nu wonen we in een dorp. Veel verder fietsen met vele vele heuvels. Dus ik begrijp het wel.
Maar ik vind het gewoon ondingen.
Hij wil wel een snorscooter want hij wil op het fietspad (die er hier wel heel veel zijn) kunnen rijden.
Nee, ik dus ook niet. Ik kan het hem natuurlijk makkelijk verbieden..quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou ook niet razend enthousiast zijn.
Hier komen veel kinderen uit het buitengebied met een elektrische fiets. Maar ik snap ergens de charme van zo'n snor/bromding ook wel. Al is het maar omdat we dat thuis niet mochten, maar wel 25km naar school moesten reizen (afhankelijk van bus/fiets)quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:39 schreef lily het volgende:
Onze zoon van 15 spaart voor een scooter. Bweh.
Onze oudste heb ik daar toen vanaf kunnen praten want we woonden in de stad en hij moest maar fietsen tot zijn rijbewijs, maar nu wonen we in een dorp. Veel verder fietsen met vele vele heuvels. Dus ik begrijp het wel.
Maar ik vind het gewoon ondingen.
Hij wil wel een snorscooter want hij wil op het fietspad (die er hier wel heel veel zijn) kunnen rijden.
Wel de moeite waard om uit te zoeken hoor. Er zijn kaarten die ¤100 per stuk waard zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:13 schreef lily het volgende:
Toppie![]()
Zijn die dingen zoveel geld waard?
Wij hebben ook nog ergens blikken van die kaarten van jaren geleden... hm
Ja, ik ook! Was heerlijk om daarop naar school en de sportvelden te crossen. Vooral als het mooi weer wasquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:41 schreef F_r het volgende:
Ik had een scooter vanaf mijn 16e. Veel plezier van gehad
Ben je doof?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:49 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ja, ik ook! Was heerlijk om daarop naar school en de sportvelden te crossen. Vooral als het mooi weer wasZo hard gaan die snorscooters niet.
Mijn ouders waren destijds ook niet super enthousiast, maar ze wisten dat ik voorzichtig was. Heb wel 5395x van andere mensen de vraag gekregen of het niet te gevaarlijk was (omdat ik niet kan horen, maar al mijn klasgenoten waren natuurlijk super verantwoord bezig met mp3 spelers op de fiets enzo)
quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:25 schreef amaranta het volgende:
Nou. Het is gelukt hoor. Zoon heeft zn eerste deal gesloten via marktplaats. 3 Pokemon kaarten verkocht voor 50! euro
Hij is blij!
Ik had een bromscooter. En later was hij nog opgevoerd ging best hardquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:49 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ja, ik ook! Was heerlijk om daarop naar school en de sportvelden te crossen. Vooral als het mooi weer wasZo hard gaan die snorscooters niet.
Mijn ouders waren destijds ook niet super enthousiast, maar ze wisten dat ik voorzichtig was. Heb wel 5395x van andere mensen de vraag gekregen of het niet te gevaarlijk was (omdat ik niet kan horen, maar al mijn klasgenoten waren natuurlijk super verantwoord bezig met mp3 spelers op de fiets enzo)
Anniequote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:20 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik had een bromscooter. En later was hij nog opgevoerd ging best hard
@Nijna ?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:07 schreef amaranta het volgende:
Was er hier iemand die bij een opticien werkt?
In jouw wijk was wel meer fout volgens mij....quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:26 schreef SQ het volgende:
In mijn wijk hadden alle stoere jongens een wallaroo
Hahaha! Ja dat klopt. Maar wel altijd dik mooi vuurwerk met oud en nieuwquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
In jouw wijk was wel meer fout volgens mij....
Gheghe uit Bels zekerquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha! Ja dat klopt. Maar wel altijd dik mooi vuurwerk met oud en nieuw
Sjonnie en Anita dusquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:46 schreef MorganLeFay het volgende:
@:amaranta : ja![]()
Wel lekker rustig over het algemeen
Oh ja die Citta's... op het schoolplein stonden er altijd een boel. En ik weet niet hoe het bij jullie was, maar in 070 hoorde er bij zo'n Citta standaard een knul met oorbel of een meisje met een bloot middenrif
Ik ook! Maar dan een km of 5 ofzo.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:39 schreef Declan-Harp het volgende:
Amateurs! Ik moest dagelijks 12km héén en terug in zo'n beetje elke weeromstandigheid. Band lek? Kon ik lopen.
Goed weggekomen daarquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kocht zo'n beetje op de dag dat ik 16 was een Puch. Wel een echte brommer met helm, want dat vond ik veiliger, verstandig als ik was.![]()
Mijn vader had een scooter die 80km/u reed. Onverantwoord uiteraard, illegaal ook, maar ik was 16/17 en vond het megastoer. Ik ben een keer door de politie van de provinciale weg waar auto's dus 80 reden, geplukt. Ik ging mijn vriendje (die nu mijn man is) 20km verderop ophalen van school en die provinciale weg was een stuk sneller en handiger dan de fietspaden. Ik zag de politie aankomen in mijn spiegel dus ik nam snel gas terug, zodat ik qua snelheid niet gesnapt zou worden.Ik heb mijn meest onschuldige gezichtsuitdrukking ooit laten zien en gezegd dat ik daar nieuw was en verdwaald. Ik kreeg een waarschuwing, geen bekeuring.
![]()
Ik kan mij ook geen alto op een scooter herinneren nee.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Niks geen scooters. Dat was echt iets dat ik niet kon verantwoorden voor mezelf binnen alto-kringenGeen van mn vrienden had ook een scooter. Gewoon op m’n gazelle op en neer. Gelukkig hoefde ik niet ver
Ik niet, maar enige kennis wel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:07 schreef amaranta het volgende:
Was er hier iemand die bij een opticien werkt?
Heideroosjes heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:51 schreef littledrummergirl het volgende:
En nu zitten de heideroosjes muurvast in mijn hoofdgokkasten mayonaise met frieteeeeeh
Wat heb je in die 12 uur en 10 minuten gedaan?quote:Op zondag 1 november 2020 01:00 schreef LeSage het volgende:
Ik woonde zo dichtbij dat ik het in de 5e ooit presteerde om om 8.25 op de fiets te stappen, halverwege te bedenken dat ik mijn werkstuk was vergeten, weer terug, toen naar school en om 20.35 voor de tweede bel al netjes in de klas te zitten
quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 22:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heideroosjes heb ik nog nooit gehoord.
7m fietsen naar school.
1x scooter gereden omdat ik dacht dat ik dat wel in 1x kon (spoiler: kon ik niet).
Nope, trekt me totaal niet. Ik zou dit nooit aanklikken.quote:
Heideroosjes zijn eigenlijk een stel zoete doetjes hoor, haha. Grote mond met Limburgs accent. Maar wel met wat rake observaties hier en daarquote:Op zondag 1 november 2020 06:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope, trekt me totaal niet. Ik zou dit nooit aanklikken.
Hahaha, briljantquote:Op zondag 1 november 2020 01:12 schreef Viv het volgende:
Ik moest bijna 5 km fietsen naar de middelbare school, en ik maakte er een sport van om zo laat mogelijk te vertrekken en dan toch nog nét op tijd in de klas te zitten. Dat mislukte weleens, maar goed.Later kwam ik erachter dat ik het "op-tijd-meisje" werd genoemd door een groepje uit een andere klas. Niet omdat ik altijd op tijd was, maar omdat zij gegarandeerd wél op tijd waren als ze mij inhaalden.
Dat is balen... Hopelijk zijn die ander 4 niet besmet en kunnen ze na de quarantaine weer voor de klas.quote:Op zondag 1 november 2020 08:07 schreef lily het volgende:
Ik kreeg net een mail van de (basis)school van dochter.
Er is een leerkracht positief getest op corona en zij is een studiedag samen geweest met 4 andere leerkrachten binnen en binnen 1,5 meter dus moeten ze allemaal in quarantaine. 5 klassen moeten komende week thuisblijven.
Handig weer
Dat was dus voor 4 (!) klassen te voorkomen geweest.quote:Op zondag 1 november 2020 08:07 schreef lily het volgende:
Er is een leerkracht positief getest op corona en zij is een studiedag samen geweest met 4 andere leerkrachten binnen en binnen 1,5 meter dus moeten ze allemaal in quarantaine. 5 klassen moeten komende week thuisblijven.
Handig weer
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 1 november 2020 08:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat was dus voor 4 (!) klassen te voorkomen geweest.![]()
quote:Op zondag 1 november 2020 01:26 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Wat heb je in die 12 uur en 10 minuten gedaan?
quote:Op zondag 1 november 2020 08:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat was dus voor 4 (!) klassen te voorkomen geweest.Ik mag hopen dat men hiervan leert, en niet alleen op deze school.
Jeetje, dat is wel heel ver iedere dag.quote:Op zondag 1 november 2020 09:51 schreef Clubsoda het volgende:
Er zaten zelfs een broer en zus op school die 50 kilometer (enkele reis) reisden
Nou ja zeg. Daar zou ik een klacht op indienen. Als bij elkaar zijn als klas echt zo bloedlevenslink is, dan moeten ze iets aan de onderwijsvorm veranderen.quote:Op zondag 1 november 2020 09:01 schreef lily het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
Niet zo best, nee.
Een paar vriendjes van zoon (15) kregen vorige week een boete. Ze stonden met vijven buiten op een pleintje. Terwijl ze op school de hele dag binnen in een klas naast elkaar zitten. Ik vind er wel wat van.
Maar dan zou het binnen op school ook niet moeten mogen, denk ik dan.quote:Op zondag 1 november 2020 10:41 schreef lily het volgende:
Met vijven buiten samen mag nu eenmaal niet, maar goed. Ik vind het ook dubbel allemaal.
Ik heb niks tegen haar gezegd.quote:Op zondag 1 november 2020 12:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier zijn we het ook gewend om de kaartjes te bewaren tot de dag zelf. Alleen als ik zelf een kaartje krijg, maak ik hem al open. Als mijn man hem op de mat vind, krijg ik hem op mijn verjaardag zelf![]()
Wat had je tegen de vriendin gezegd? Als je gezegd hebt dat je hem zou bewaren, zou ik hem bewaren.
Maar wij hebben nooit echt ruzie, dus ik kan me niks voorstellen bij ruzie om zoiets..
Regel is geen groepen, binnen school is een uitzondering. Het is wel scheef, dat wel. Maar een boa kan ook niet zien wie er bij elkaar in de klas zit..
Ja. Maar ik ben dinsdag pas tegen 5en thuis. Dan is de post al lang en breed geweest.quote:Op zondag 1 november 2020 12:03 schreef Viv het volgende:
@:amaranta Ik zou ze ook onderscheppen en bewaren, zodat het echt een verrassing is op de dag zelf.
Zeg eens tegen die harry dat ie niet zo principieel moet doen zeg. Waar gaat dit overquote:Op zondag 1 november 2020 12:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja. Maar ik ben dinsdag pas tegen 5en thuis. Dan is de post al lang en breed geweest.
En ik ga er niet dood aan als ze hem opent.
Maar het hele idee is juist om haar te verrassen op de dag zelf.
Edit: mijn idee dus
En daarvan vindt man dus dat ik alles naar mijn hand wil zetten. En dat maar moet accepteren dat die kaart eerder komt
Middelbare niet, maar mbo deed ik in Eindhoven en woonde in het dorp van Brand Bier. Half 9 les, dan om 6 op de fiets naar een dorp verderop voor de trein. 2 treinen en de bus naar schoolquote:Op zondag 1 november 2020 11:51 schreef amaranta het volgende:
Ik had op het roc ook een meisje in de klas dat van heel ver kwam. Ik zat op school in Eindhoven en zij kwam uit Tiel.
Dr zit niks anders achter. Behalve dat hij vindt dat ik dus hier controle over wil hebben en volgens hem dit moet loslaten.quote:Op zondag 1 november 2020 12:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Het kan aan mij liggen maar ik snap niet waarom het een probleem is om die kaart achter te houden. Lijkt alsof het ergens anders om gaat.
Klinkt idd meer als een vaker voorkomende frustratie en dit geval wordt gebruikt om zijn punt te maken. Alleen jammer dat het ook invloed heeft op jullie dochter en haar verjaardag. Ik zal maar geen tips geven, ik ben niet zo goed in conflicten rustig oplossenquote:Op zondag 1 november 2020 12:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dr zit niks anders achter. Behalve dat hij vindt dat ik dus hier controle over wil hebben en volgens hem dit moet loslaten.
Althans. Dat is wat hij zegt.
Ik snap ook niet waarom hij zó moeilijk doet.
We zijn wel totaal verschillend opgevoed. Waarbij ik strenger dan hij. En ik ben wel iets beschermender richting de kinderen dan hij.quote:Op zondag 1 november 2020 12:35 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Klinkt idd meer als een vaker voorkomende frustratie en dit geval wordt gebruikt om zijn punt te maken. Alleen jammer dat het ook invloed heeft op jullie dochter en haar verjaardag. Ik zal maar geen tips geven, ik ben niet zo goed in conflicten rustig oplossen![]()
Ik zou aangeven dat ie ff normaal moet doen, met z'n Principes![]()
Maar goed, dat lost meestal niks op.
ELE?quote:Op zondag 1 november 2020 12:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
Middelbare niet, maar mbo deed ik in Eindhoven en woonde in het dorp van Brand Bier. Half 9 les, dan om 6 op de fiets naar een dorp verderop voor de trein. 2 treinen en de bus naar school
Online trainen is zoweel intensiever dan face to face. Ik moest voor mijn werk de afgelopen maanden 24 dagdelenquote:Op zondag 1 november 2020 09:06 schreef lily het volgende:
Ik heb komende week de hele week een training voor mijn werk.
Zo ontzettend geen zin in
Urenlang voor dat scherm zitten en ook nog in het Engels (alles gaat bij ons in het Engels maar ik vind dat nog vermoeiender bij trainingen).
Eej zit he dochter op school bij mijn vriendin. Daar moeten nu 3 leerkrachten wachten op testuitslag. Ze hadden vorige week maandag studiedag, online. 3 leerkrachten kropen bij 1 iemand thuis achter 1 laptop.....quote:Op zondag 1 november 2020 08:07 schreef lily het volgende:
Handig weer
Je zou van leerkrachten iets meer intelligentie verwachten.quote:Op zondag 1 november 2020 12:55 schreef exode het volgende:
[..]
Eej zit he dochter op school bij mijn vriendin. Daar moeten nu 3 leerkrachten wachten op testuitslag. Ze hadden vorige week maandag studiedag, online. 3 leerkrachten kropen bij 1 iemand thuis achter 1 laptop.....
Mijn vriendin was woest, want nu blijkt 1 van de 3 in aanraking te zijn geweest met iemand die positief is getest. De eeactie van de directeur? 'Ja haha is niet handig he.' Echt wtf.
Echt om te huilen dit.quote:Op zondag 1 november 2020 12:55 schreef exode het volgende:
[..]
Eej zit he dochter op school bij mijn vriendin. Daar moeten nu 3 leerkrachten wachten op testuitslag. Ze hadden vorige week maandag studiedag, online. 3 leerkrachten kropen bij 1 iemand thuis achter 1 laptop.....
Nou, ze worden niet getest. Ze blijven gewoon thuis de hele week en gaan pas testen als ze klachten krijgen, staat er.quote:Op zondag 1 november 2020 12:55 schreef exode het volgende:
[..]
Wauw... just wauw...quote:Op zondag 1 november 2020 12:55 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn vriendin was woest, want nu blijkt 1 van de 3 in aanraking te zijn geweest met iemand die positief is getest. De eeactie van de directeur? 'Ja haha is niet handig he.' Echt wtf.
Zijn die studiedagen überhaupt wel nodig vraag ik me af?quote:Op zondag 1 november 2020 14:31 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Studiedag hadden wij dit jaar bij van der Valk. Allemaal een eigen tafel, zeker 1,5 meter uit elkaar. Normaal is een studiedag op onze eigen school, met zijn allen op elkaar. Volgende zal ook weer online of bij van der Valk zijn.
Ik ook niet. Kaart is kaart.quote:Op zondag 1 november 2020 14:28 schreef lily het volgende:
Ik maak kaarten altijd op de dag open dat ze binnenkomen. Nooit anders gedaan, maar er is niks tegen ze achterhouden voor de dag zelf natuurlijk
Ik heb daar tot vandaag nog nooit over nagedacht![]()
Het zijn ook wel de typische collega's, ze vertelde het en ik wist meteen de 3 namen te noemen. De types die tijdens een teamvergadering hun mond houden en daarna onderling alles afkraken.quote:Op zondag 1 november 2020 14:31 schreef BE het volgende:
[..]
Wauw... just wauw...
Ik vraag me dan echt af of je daar niet over nadenkt? Of wel en gedacht 'whatever'. Ofzo... Lekker nu een paar dagen vrij!Doen ze goed.
En je collega's met heel veel gepuzzel overlaten.
Denk van die mensen die er gewoon op gokken dat ze niet besmet zijn. Dat zou wel heel veel pech zijn ook. Als leerkracht vind ik wel dat je meer verantwoordelijk zou moeten zijn.quote:Op zondag 1 november 2020 14:31 schreef BE het volgende:
[..]
Wauw... just wauw...
Ik vraag me dan echt af of je daar niet over nadenkt? Of wel en gedacht 'whatever'. Ofzo... Lekker nu een paar dagen vrij!Doen ze goed.
En je collega's met heel veel gepuzzel overlaten.
Sterkte daarmee.quote:Op zondag 1 november 2020 17:15 schreef BE het volgende:
Ik heb deze week twee uitvaarten van mensen die aan Corona zijn overleden en ik vind het ook echt heel ingewikkeld allemaal, familie is in principe wel goed beschermd geweest, maar het aloude 'het komt wel dichtbij zo' is ineens wel echt heel realistisch. Ik begrijp dan gewoon niet dat mensen de risico's wel nemen. Ja, de kans is uiterst klein, maar er zal maar net wel iemand besmet zijn bij wie jij kruipt en voor je het weet zijn we 10 besmettingen verder.
Van de week ging het er op de radio over dat de kans dat iemand door een auto-ongeluk overlijdt vele malen groter is dan het overlijden door Corona. En dat is natuurlijk ook wel zo, alleen heb je, over het algemeen dan, niet naast die ene verkeersdode ook nog eens 4 (of mss wel 10 of meer?) patienten die bij het ziekenhuis aankloppen! En daar gaat het om! Omdat je met die overvolle ziekenhuizen weer andere zorg moet gaan achterstellen enz. enz.
Nou ja goed, dat hoef ik hier niet uit te leggen geloof ik.
Rare vraag misschien, maar zijn er andere protocollen voor het verzorgen van een dode die aan bv corona is overleden, dan door andere oorzaak? Hoe lang blijft zo’n virus leven op/in een overleden lichaam?quote:Op zondag 1 november 2020 17:15 schreef BE het volgende:
Ik heb deze week twee uitvaarten van mensen die aan Corona zijn overleden en ik vind het ook echt heel ingewikkeld allemaal, familie is in principe wel goed beschermd geweest, maar het aloude 'het komt wel dichtbij zo' is ineens wel echt heel realistisch. Ik begrijp dan gewoon niet dat mensen de risico's wel nemen. Ja, de kans is uiterst klein, maar er zal maar net wel iemand besmet zijn bij wie jij kruipt en voor je het weet zijn we 10 besmettingen verder.
Van de week ging het er op de radio over dat de kans dat iemand door een auto-ongeluk overlijdt vele malen groter is dan het overlijden door Corona. En dat is natuurlijk ook wel zo, alleen heb je, over het algemeen dan, niet naast die ene verkeersdode ook nog eens 4 (of mss wel 10 of meer?) patienten die bij het ziekenhuis aankloppen! En daar gaat het om! Omdat je met die overvolle ziekenhuizen weer andere zorg moet gaan achterstellen enz. enz.
ik zou daar best boos van worden..quote:Op zondag 1 november 2020 19:02 schreef vencodark het volgende:
Toevallig is vandaag een oudtante van me overleden aan Corona. Ze was 93 jaar en ik had haar al jaaaaren niet meer gezien. Geen band ofzo.
Maar mijn zus zei in de groepsapp: “dat iedereen tegenwoordig aan Corona overlijdt, ook als je een auto-ongeluk krijgt.”![]()
Zij is dus 1 van die sceptici en complotdenkers.
Ja, er zijn zeker andere protocollen. Normaal bij het verzorgen van overlijden trek ik alleen handschoenen aan als ik echt met lichaamsvocht in aanraking kom. (Anderen hebben constant handschoenen aan, maar ik ben er van overtuigd dat de huid van iemand 1 uur na zijn overlijden echt niet anders is dan 1 uur ervoor en ik vind het richting de nabestaanden echt niet fijn als ik de overledene heel klinisch benader, zeker als het niet hoeft. (Als er sprake is van een besmettelijke ziekte is het natuurlijk anders.)quote:Op zondag 1 november 2020 18:23 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Rare vraag misschien, maar zijn er andere protocollen voor het verzorgen van een dode die aan bv corona is overleden, dan door andere oorzaak? Hoe lang blijft zo’n virus leven op/in een overleden lichaam?
Ik kan er gewoon echt niet met mijn hoofd bij dat er mensen zijn die serieus geloven dat iemand er baat bij heeft om de doodsoorzaak te vervalsen.quote:Op zondag 1 november 2020 19:02 schreef vencodark het volgende:
Toevallig is vandaag een oudtante van me overleden aan Corona. Ze was 93 jaar en ik had haar al jaaaaren niet meer gezien. Geen band ofzo.
Maar mijn zus zei in de groepsapp: “dat iedereen tegenwoordig aan Corona overlijdt, ook als je een auto-ongeluk krijgt.”![]()
Zij is dus 1 van die sceptici en complotdenkers.
Ik hoop dat ik tzt ooit iemand zoals jou trefquote:Op zondag 1 november 2020 19:14 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, er zijn zeker andere protocollen. Normaal bij het verzorgen van overlijden trek ik alleen handschoenen aan als ik echt met lichaamsvocht in aanraking kom. (Anderen hebben constant handschoenen aan, maar ik ben er van overtuigd dat de huid van iemand 1 uur na zijn overlijden echt niet anders is dan 1 uur ervoor en ik vind het richting de nabestaanden echt niet fijn als ik de overledene heel klinisch benader, zeker als het niet hoeft. (Als er sprake is van een besmettelijke ziekte is het natuurlijk anders.)
Maar iemand die aan corona is overleden moet je dus in principe in volledige persoonlijke bescherming aan. Of, wat ik deze week gedaan heb, de overledene eerst een aantal dagen in de koeling leggen en dan alsnog heb ik de gehele verzorging een mondkapje en handschoenen gebruikt.
In de eerste golf was er eerst sprake van 3 dagen koeling en werd er gezegd dat het virus niet op oppervlakken (en dus op een overledene) zou overleven, dat veranderde later en op dit moment moet ik je eerlijk bekennen dat ik het spoort wat dat betreft wat kwijt ben. Volgens mij is nog steeds niet duidelijk hoe lang het virus wel of niet overleeft Kijk, bij het keren van een overledene kan er nog wat lucht uit de longen ontsnappen, dus daar moet je echt wel mee uitkijken, vandaar het mondkapje.
Ik vond het uiteindelijk toch best heel spannend om te doen (en na 2 dagen in de koeling is een lichaam echt heel stijf en is het verzorgen echt best zwaar om te doen) en heb er voor gekozen om overledenen door het Coronavirus door het specialistische verzorgteam te laten verzorgen. Zij hebben alle volledige beschermingsmiddelen tot hun beschikking en hebben een eigen verzorgingsruimte etc. Dus toen ik de tweede melding kreeg heb ik hen ingeschakeld. (Zij moeten de overledene toch vaak sowieso ophalen (als iemand niet thuis blijft) dus dan kunnen zij ook de verzorging meteen doen.)
Ik vertel dit nu vrij droog als antwoord op een vraag, maar ik doe het verzorgen van het overleden echt heel zorgvuldig en liefdevol hoor. Het is een van de onderdelen van mijn werk waar ik heel veel voldoening uit haal. Het is zo fijn als je iemand kan wassen, kleden, het haar netjes, geschoren, de mond netjes gesloten en dat je dan de familie er bij haalt en dat ze zeggen: Goh ja... dat is hem! En verzorgen samen met de familie natuurlijk ook. Dat je een dochter of zoon uitlegt wat ze kunnen doen en hoe dat op de beste manier gaat en dat je samen nog een laatste maal voor hun ouder zorgt.
Ik vond het ook een heel ongepaste opmerking. Ik heb gezegd dat als Corona het laatste zetje was, dat dit gewoon de doodsoorzaak is.quote:Op zondag 1 november 2020 19:14 schreef BE het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon echt niet met mijn hoofd bij dat er mensen zijn die serieus geloven dat iemand er baat bij heeft om de doodsoorzaak te vervalsen.
Ja, belachelijk hè. Houdt gewoon je muil (zus).quote:Op zondag 1 november 2020 19:13 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ik zou daar best boos van worden..
Maar goed, vriendin van me werkte in de eerste golf op een corona afdeling in het ziekenhuis.. Dat was echt geen kattenpis..
Bizar, en dat terwijl we vorig jaar 661 verkeersdoden hadden, waarvan er meer niet in een auto zaten dan wel:quote:Op zondag 1 november 2020 17:15 schreef BE het volgende:
Daarentegen hebben we al meer dan 10 keer zoveel geregistreerde COVID19 doden, en de werkelijke cijfers liggen nog veel hoger, juist omdat er tijdens de eerste golf amper getest werd.quote:De meeste verkeersslachtoffers waren inzittenden van een personenauto (237); 168 bestuurders en 69 passagiers. Daarnaast overleden onder andere 203 fietsers, 52 motorrijders, 49 voetgangers, 42 bestuurders van een scootmobiel en 42 brom- en snorfietsers.
En het aantal verkeersdoden zal dit jaar door de lockdown van maart wel lager liggen dan normaal, dus reken maar dat ze dat nog jaren gaan gebruiken als argument.quote:Op zondag 1 november 2020 19:14 schreef BE het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon echt niet met mijn hoofd bij dat er mensen zijn die serieus geloven dat iemand er baat bij heeft om de doodsoorzaak te vervalsen.
We zijn vorig jaar gestart met PLG’s. Deze studiedag was iets wat niet via zoom had kunnen gebeuren. De vergaderingen zijn wel allemaal online. De studiedagen (al weet ik niet of de volgende misschien wel online zijn) dus niet, maar wel coronaproof georganiseerd.quote:Op zondag 1 november 2020 14:33 schreef BE het volgende:
[..]
Zijn die studiedagen überhaupt wel nodig vraag ik me af?
Zeker als ze live zijn kan je je als school toch ook afvragen of je dat nu wel moet doen? Kunne die niet via teams of zoom aangeboden worden?
Ik zou een paar weken terug gastlessen geven op een middelbare school, ik heb afgezegd maar volgens die school had dat best door kunnen gaan: scholen zijn essentiële beroepen, dus alles mag doorgang vinden.
De vast vakken wel ja, maar een gastles over de dood?Je gaat nu toch ook niet met je klas naar een museum of weetikveel op excursie? Dat soort dingen zet je toch allemaal even on hold?
Was ook geen persoonlijke kritiek hoor, ik snap ook wel dat je niet voor eeuwig alles op kan schorten, een keer moet je sommige dingen wel doen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:04 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
We zijn vorig jaar gestart met PLG’s. Deze studiedag was iets wat niet via zoom had kunnen gebeuren. De vergaderingen zijn wel allemaal online. De studiedagen (al weet ik niet of de volgende misschien wel online zijn) dus niet, maar wel coronaproof georganiseerd.
Of het perse nu plaats zou moeten vinden kan over gediscussieerd worden!
Overigens komt Sint dit jaar niet live op school. Er wordt voor iedere klas een filmpje opgenomen waarbij Sint de klas toespreekt.
quote:Op zondag 1 november 2020 19:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik tzt ooit iemand zoals jou tref
Voor een van de families is mijn contactpersoon in quarantaine (gelukkig er wel op tijd uit voor de uitvaart) maar ik merk dat ik het echt heel lastig vind, zo half op afstand. Ik krijg vragen van hen die normaliter wel in een van de gesprekken naar voren komt als ik bij iemand ben, gewoon in de natuurlijke flow van dingen. Dus het voelt voor mij of ik achter de feiten aanloop, dus als ik na woensdag hopelijk weer even wat ademruimte krijg wil ik toch een soort van checklist gaan maken voor families waar ik op deze manier werk. Ik haat checklists, dat is een uitvaart niet en normaliter hoeft dat ook niet, als je tijdens een aantal gesprekken tot de uitvaart komt, maar als mensen dus remote thuis met dingen aan de slag gaan, gaan zij vanzelf ook steeds meer stappen vooruit denken, dan kan ik idd maar beter voor hen een lijstje hebben zodat zij ook weten dat bepaalde zaken uiteindelijk wel een keer aan bod gaan komen. Dat geeft voor hen ook rust.quote:Op zondag 1 november 2020 20:10 schreef Leandra het volgende:
Het meest vervelende vond ik in april dat er dus ook niet getest werd als je partner aan Covid19 was overleden, je krijgt dan dus de situatie dat je iemand niet kunt troosten omdat je allebei niet weet of de ander misschien besmettelijk is, en bij de partner van een Covid19 overledene is die kans best groot.
Dat testen nu beter beschikbaar zijn is al een voordeel, maar het blijft een hele rare situatie waarin je zo'n uitvaart regelt. Mijn zusje en de uitvaartbegeleidster hebben de uitvaart buiten wandelend besproken, ze is niet eens binnen geweest.
In ons geval werkte dat trouwens wel omdat mijn zusje precies wist hoe de uitvaart moest worden en we de dingen die we niet zelf konden wel heel goed konden delegeren in onze omgeving, maar de kans is groot dat een gemiddelde uitvaart niet zo snel en compleet door de nabestaanden op poten kan worden gezet.
Ja, het is een enorm lastige situatie met die quarantaines en mogelijke besmettingen en dan een uitvaart moeten regelen.quote:Op zondag 1 november 2020 21:54 schreef BE het volgende:
[..]
Voor een van de families is mijn contactpersoon in quarantaine (gelukkig er wel op tijd uit voor de uitvaart) maar ik merk dat ik het echt heel lastig vind, zo half op afstand. Ik krijg vragen van hen die normaliter wel in een van de gesprekken naar voren komt als ik bij iemand ben, gewoon in de natuurlijke flow van dingen. Dus het voelt voor mij of ik achter de feiten aanloop, dus als ik na woensdag hopelijk weer even wat ademruimte krijg wil ik toch een soort van checklist gaan maken voor families waar ik op deze manier werk. Ik haat checklists, dat is een uitvaart niet en normaliter hoeft dat ook niet, als je tijdens een aantal gesprekken tot de uitvaart komt, maar als mensen dus remote thuis met dingen aan de slag gaan, gaan zij vanzelf ook steeds meer stappen vooruit denken, dan kan ik idd maar beter voor hen een lijstje hebben zodat zij ook weten dat bepaalde zaken uiteindelijk wel een keer aan bod gaan komen. Dat geeft voor hen ook rust.
Oh en @:amaranta, ik bedacht me nog te zeggen dat er heel veel zijn die zoals ik werken of ik zoals hen. Het is belangrijk, mocht het ooit zo ver komen, iets verder te kijken dan de eerste en grootste advertenties, dan kom je al iets verder.
Ook gelijk "alles"..... heb je hem gevraagd of hij een lijstje wil maken van "alle andere dingen die jij naar je hand zet"?quote:Op zondag 1 november 2020 12:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
En daarvan vindt man dus dat ik alles naar mijn hand wil zetten. En dat maar moet accepteren dat die kaart eerder komt
Dat.quote:Op zondag 1 november 2020 16:09 schreef Burdie het volgende:
Tot in het nieuwe jaar, las ik al ergens. Uitgaande van een R van 0,8. Maar dat laatste is totaal nog niet zeker, de cijfers wiebelen nog alle kanten op.
Dit BEquote:Op zondag 1 november 2020 20:27 schreef Roomsnoes het volgende:
Dank voor je uitgebreide antwoord @:BE! Ik vind het heel interessant om een inblik te krijgen in je vak. Je vertelt er altijd zo liefdevol over dat het niet in me op zou komen om aan je liefdevolle professionaliteit te twijfelen
Escaleren kun je leren!quote:Op maandag 2 november 2020 08:07 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ook gelijk "alles"..... heb je hem gevraagd of hij een lijstje wil maken van "alle andere dingen die jij naar je hand zet"?
Dat is een van de dingen waarom ik blij ben met mijn keuze voor mijn eigen onderneming, ik kan mijn eigen koers varen, precies zoals ik het per familie aanvoel.quote:Op maandag 2 november 2020 08:47 schreef Deepfreeze het volgende:
BE, wat een fijne manier van werken heb je. Bij mijn ouders is er ook een bode, die doet zo'n beetje elke begrafenis daar in het dorp en doet het echt met haar hart.
Bij mijn schoonvader was de uitvaartverzorgster wel een fijne, maar deed haar eerste zelfstandig. En haar baas/begeleider deed nogal kortaf, ook waar de familie bij was. Ik hoop dat ze de kans krijgt om haar eigen stijl te vinden.
Iets voor sommige families? https://nos.nl/artikel/23(...)ven-op-uitvaart.htmlquote:Op maandag 2 november 2020 09:01 schreef BE het volgende:
[..]
Dat is een van de dingen waarom ik blij ben met mijn keuze voor mijn eigen onderneming, ik kan mijn eigen koers varen, precies zoals ik het per familie aanvoel.
Bizar, en lijkt mij erg confronterend. Maar goed, er is vast een markt voor.quote:Op maandag 2 november 2020 09:45 schreef Viv het volgende:
[..]
Iets voor sommige families? https://nos.nl/artikel/23(...)ven-op-uitvaart.html
Dit lijkt me echt vreselijk, eerlijk gezegd. Vooral dat voorbeeld van 'iemand nog even de waarheid willen zeggen'. Had dat dan maar gedaan voor je doodging zou ik denken, toch niet als hologram tijdens je eigen uitvaart. Brrr.quote:Op maandag 2 november 2020 09:45 schreef Viv het volgende:
[..]
Iets voor sommige families? https://nos.nl/artikel/23(...)ven-op-uitvaart.html
Mij ook...quote:Op maandag 2 november 2020 10:06 schreef trui het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt vreselijk, eerlijk gezegd. Vooral dat voorbeeld van 'iemand nog even de waarheid willen zeggen'. Had dat dan maar gedaan voor je doodging zou ik denken, toch niet als hologram tijdens je eigen uitvaart. Brrr.
Dat dus.. Ik moet er ook niet aan denken..quote:Op maandag 2 november 2020 10:06 schreef trui het volgende:
Dit lijkt me echt vreselijk, eerlijk gezegd. Vooral dat voorbeeld van 'iemand nog even de waarheid willen zeggen'. Had dat dan maar gedaan voor je doodging zou ik denken, toch niet als hologram tijdens je eigen uitvaart. Brrr.
Goed verdienmodel voor de begrafenisondernemer.quote:Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef exode het volgende:
Zo'n hologram zou mij echt een hartaanval bezorgen denk ik.
Nou inderdaad. Als je zoiets van plan bent, mag je dat wel in het programmaboekje zetten.quote:Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef exode het volgende:
Ik zou me echt de pleuris schrikken....mijn vader is 14 jaar geleden overleden en ik kan nog steeds geen bewegende beelden van hem zien. Zo'n hologram zou mij echt een hartaanval bezorgen denk ik.
Dat je op de 18e verjaardag een hartaanval krijgt omdat opa ineens naast de taart staat te speechen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:39 schreef Bottoms_up het volgende:
Doen ze ook aan nabewerking? Ik bedoel, een paar centimeter van de taille of heupen af is nooit verkeerd.
Ik zie er wel nut in om zoiets op te nemen als je komt te overlijden en jouw kinderen nog jong zijn. Ff iets opnemen voor de 18de verjaardag ofzo. Maar bij de begrafenis al?
Niet als verrassing of zo. Maar als je je vader/moeder niet meer kan herinneren kan zoiets veel meer zeggen dan een foto of filmpje. Het zal ook niet voor iedereen wat zijn natuurlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 11:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat je op de 18e verjaardag een hartaanval krijgt omdat opa ineens naast de taart staat te speechen.
Er zullen vast situaties zijn waarop het wél een soort meerwaarde heeft. Blijft een gevoelig dingetje. Over 20 jaar is het misschien normaal.quote:Op maandag 2 november 2020 11:44 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Niet als verrassing of zo. Maar als je je vader/moeder niet meer kan herinneren kan zoiets veel meer zeggen dan een foto of filmpje. Het zal ook niet voor iedereen wat zijn natuurlijk.
Oh, en Annie, ik heb je altijd al een hypocriet kreng gevonden, dus als je zo vriendelijk zou willen zijn mijn uitvaart te verlaten dan kunnen we met de mensen die ik werkelijk liefhad verder.quote:Op maandag 2 november 2020 10:41 schreef Burdie het volgende:
Dat voorbeeld ook... "Welkom allemaal! Ik had niet verwacht dat er zo'n grote opkomst zou zijn op mijn begrafenis. Nou, hier lig ik dan" *wijst opzij*.
Mooiquote:Op maandag 2 november 2020 11:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, en Annie, ik heb je altijd al een hypocriet kreng gevonden, dus als je zo vriendelijk zou willen zijn mijn uitvaart te verlaten dan kunnen we met de mensen die ik werkelijk liefhad verder.
*exit schoonmoeder*
quote:Op maandag 2 november 2020 11:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, en Annie, ik heb je altijd al een hypocriet kreng gevonden, dus als je zo vriendelijk zou willen zijn mijn uitvaart te verlaten dan kunnen we met de mensen die ik werkelijk liefhad verder.
*exit schoonmoeder*
Daar wordt je 💩 zwart van.quote:Op maandag 2 november 2020 12:35 schreef vencodark het volgende:
Oh, mijn bloedonderzoek toonde ‘een beetje bloedarmoede’. Ik mag dus aan de ijzertabletten, gezien mijn leeftijd (35).![]()
Oude taart.
Bij Noud?quote:Op maandag 2 november 2020 18:10 schreef SQ het volgende:
Ik vond dus in de tas van mijn peuter een heuse kettingbrief. Moesten we een vel stickers opsturen en dan krijg je 36 vellen terug en omg denk aan die blije gezichtjes en ook een soort "waag het niet om niet mee te doen want omg de teleurstelling"
Ik ben er nog steeds een beetje boos om
Ik weet het. Rond mijn 15e ook al moeten slikken. Ik proef ze nog.quote:Op maandag 2 november 2020 17:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar wordt je 💩 zwart van.
Succes en beterschap
Ooit, op de basisschool, kreeg ik ook zo’n brief. Moest je doorsturen anders was het na 15 jaar doorsturen verbroken!quote:Op maandag 2 november 2020 18:10 schreef SQ het volgende:
Ik vond dus in de tas van mijn peuter een heuse kettingbrief. Moesten we een vel stickers opsturen en dan krijg je 36 vellen terug en omg denk aan die blije gezichtjes en ook een soort "waag het niet om niet mee te doen want omg de teleurstelling"
Heideroosjes zijn eigenlijk een stel zoete doetjes hoor, haha. Grote mond met Limburgs accent. Maar wel met wat rake observaties hier en daarquote:Op zondag 1 november 2020 06:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope, trekt me totaal niet. Ik zou dit nooit aanklikken.
Mijn stelregel is sowieso hoe harder de muziek, hoe kleiner het hartje. Na 10+ jaar met een man in de metalscène.quote:Op maandag 2 november 2020 19:11 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Heideroosjes zijn eigenlijk een stel zoete doetjes hoor, haha. Grote mond met Limburgs accent. Maar wel met wat rake observaties hier en daar
Déjà vu:quote:Op maandag 2 november 2020 19:11 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Heideroosjes zijn eigenlijk een stel zoete doetjes hoor, haha. Grote mond met Limburgs accent. Maar wel met wat rake observaties hier en daar
quote:Op zondag 1 november 2020 07:12 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Daar moest ik ook meteen aan denkenquote:Op maandag 2 november 2020 19:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ach, het is wel beter dan de ketting cake Herman![]()
(Het is best lekker, maar nu zou ik het toch echt niks meer vinden)
Oja de stickerclub. Die Kuiken ooit eens van een nichtje (die toen nog ver weg woonde, nu niet meer). Ik heb de brief teruggegeven en gezegd dat het veel leuker is als ze elkaar af en toe iets toe sturen. Dat hebben ze toen 2x gedaanquote:Op maandag 2 november 2020 18:10 schreef SQ het volgende:
quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Hè? Dat heb ik net helemaal niet gepost![]()
Het spookt
Echtquote:
quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:30 schreef laziness het volgende:
Kind is dus de hele dag naar school geweest met zijn broek achterstevoren aan![]()
Het is deze dus geen spijkerbroek waar het toch hopelijk direct duidelijk is voor hem maar toch![]()
Achterkant heeft geen zakken of stiksels.
[ afbeelding ]
Oke ik slik mijn spijkerbroek opmerking inquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:02 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]Blij dat die grote van mij (9!) niet de enige is die dit soort dingen doet 😅 Die heeft laatst een hele schooldag + middag bij vriendje met zijn spijkerbroek (!!!) achterstevoren aan rondgelopen...
Mijn man noemt kind dus net zo inderdaadquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:32 schreef Clubsoda het volgende:
Da's geen nieuwe trend, dat is gewoon de 90's die weer hip zijn![]()
[ afbeelding ]
Ah kijk! Mijn kind is dus niet vreselijke warrig, maar voert zijn liefde voor geschiedenis gewoon door in zijn kledingstijlquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:32 schreef Clubsoda het volgende:
Da's geen nieuwe trend, dat is gewoon de 90's die weer hip zijn![]()
[ afbeelding ]
Zwemlessen voor kinderen tm 12 jaar gaan in principe wel door tenzij je zwembad beslist dat ook stop te zetten. Opluchting hier, B nog 4 lessen van diploma B vandaan.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:53 schreef vencodark het volgende:
Dusss de zwembaden gaan weer dicht.
Dag afzwemmen C (was nog maar 4 lessen ofzo).![]()
![]()
Ik zag hier iets dat het niet geldt voor zwemles: https://www.zwembadbranch(...)-tot-en-met-12-jaar/quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:53 schreef vencodark het volgende:
Dusss de zwembaden gaan weer dicht.
Dag afzwemmen C (was nog maar 4 lessen ofzo).![]()
![]()
Staat ook zo op de site van de Rijksoverheid:quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:54 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik zag hier iets dat het niet geldt voor zwemles: https://www.zwembadbranch(...)-tot-en-met-12-jaar/
Maar nog even afwachten op nieuws van ons eigen zwembad...
N was ook net lekker bezig, dus het zou jammer zijn als het weer stopte.
quote:Zwembaden zijn gesloten. Zowel binnen als buiten. Er is een uitzondering voor topsporters op aangewezen topsportlocaties zoals Papendal. Ook mogen kinderen t/m 12 jaar nog zwemmen als het onderdeel uitmaakt van gymnastiekles of jeugdactiviteit.
Teleurstelling voor de 6-jarige hier. Die was erg te spreken over de sluiting van de zwembadenquote:Op dinsdag 3 november 2020 21:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Staat ook zo op de site van de Rijksoverheid:
[..]
Oh, ik dacht hier vandaag nog aan toen er een verjaardagskaartje binnenkwam van mijn schoonzus voor mijn dochter, die 20 december pas jarig is.quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:23 schreef Viv het volgende:
@:amaranta hoe is het afgelopen met EnvelopGate?
Er waren er 3! Waarvan er 1 is geadresseerd aan hele gezin 🧐 ze liggen alledrie in een la nu.quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:23 schreef Viv het volgende:
@:amaranta hoe is het afgelopen met EnvelopGate?
Ik zie dat nu nergens meer terug bij de nieuwe maatregelen?quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Staat ook zo op de site van de Rijksoverheid:
[..]
Hier staat het onder "sport en spel": https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-levenquote:Op dinsdag 3 november 2020 22:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zie dat nu nergens meer terug bij de nieuwe maatregelen?
Hoop dat ik gewoon scheef kijk, T. mag precies a.s. zondag afzwemmen
Thanks!quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier staat het onder "sport en spel": https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-leven
En wie legde ze in de la??? Dit verdient meer toelichting.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er waren er 3! Waarvan er 1 is geadresseerd aan hele gezin 🧐 ze liggen alledrie in een la nu.
En wie sliep op de bank???quote:Op woensdag 4 november 2020 12:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
En wie legde ze in de la??? Dit verdient meer toelichting.
Die ene is het geboortekaartje van Goudquote:Op dinsdag 3 november 2020 22:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er waren er 3! Waarvan er 1 is geadresseerd aan hele gezin 🧐 ze liggen alledrie in een la nu.
quote:Op woensdag 4 november 2020 12:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Die ene is het geboortekaartje van Goud
Dat is swagquote:Op dinsdag 3 november 2020 18:30 schreef laziness het volgende:
Kind is dus de hele dag naar school geweest met zijn broek achterstevoren aan![]()
Het is deze dus geen spijkerbroek waar het toch hopelijk direct duidelijk is voor hem maar toch![]()
Achterkant heeft geen zakken of stiksels.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 november 2020 12:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha! De meisjesnaam zou uiteindelijk Floor zijn geworden, al twijfelden we nog even over Robin.quote:Op woensdag 4 november 2020 12:47 schreef Lemijn het volgende:
[..]!
Deel! Ik ben ook benieuwd.
Ook naar Gouds meisjesnaam al gaat die me nog minder aan dan het kaartje....![]()
Robin is wel gewoon een bazennaam natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 12:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha! De meisjesnaam zou uiteindelijk Floor zijn geworden, al twijfelden we nog even over Robin.
Ik wilde eigenlijk Sam, maar daar stond man niet genoeg achter.
Ik zal het kaartje zo wel in het kaartjestopic posten
Oeh, brutale vragen worden beloondquote:Op woensdag 4 november 2020 12:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha! De meisjesnaam zou uiteindelijk Floor zijn geworden, al twijfelden we nog even over Robin.
Sam voor jongen of meisje?quote:Op woensdag 4 november 2020 12:49 schreef SQ het volgende:
[..]
En zie daar het grootste nadeel van de naam Sam...quote:
Nee, hier iig nietquote:Op woensdag 4 november 2020 13:00 schreef Lemijn het volgende:
[..]
En zie daar het grootste nadeel van de naam Sam...
Even iets anders. Ik heb tegenwoordig dus een huis met een tuin, in een nogal boomrijke straat. Dat was hard werken de afgelopen weken, ik heb me suf geharkt aan die bladeren. Niet dagelijks, maar blijkbaar heb ik toch ooit geleerd dat je je stoep een beetje behoort te onderhouden. Nou kwamen er vanmorgen een groep gemeentelui langs met bladblazers en die hebben zelfs in mijn tuin de boel weggeblazen. Ik weet niet wat ik daarvan vind. Ik denk dat ik het service vind, maar ook wat brutaal, en ik dacht dat kleine dieren blijer zijn met een bladerlaag dan een orkaan op hun kop.
Vraag: gaat dit overal zo?
Ook heel leuke meisjesnamenquote:Op woensdag 4 november 2020 12:49 schreef SQ het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 november 2020 12:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha! De meisjesnaam zou uiteindelijk Floor zijn geworden
quote:
Teun ook nietquote:Op woensdag 4 november 2020 13:57 schreef trui het volgende:
Floor? Dat lijkt me in onze op de Engelse taal gerichte wereld niet de meest handige naam om te hebben.
ik zou het niet tof vinden als ze ín mijn tuin zouden bladblazen.. Maar de stoep schoon doen ze hier weleens..quote:Op woensdag 4 november 2020 13:00 schreef Lemijn het volgende:
[..]
En zie daar het grootste nadeel van de naam Sam...
Even iets anders. Ik heb tegenwoordig dus een huis met een tuin, in een nogal boomrijke straat. Dat was hard werken de afgelopen weken, ik heb me suf geharkt aan die bladeren. Niet dagelijks, maar blijkbaar heb ik toch ooit geleerd dat je je stoep een beetje behoort te onderhouden. Nou kwamen er vanmorgen een groep gemeentelui langs met bladblazers en die hebben zelfs in mijn tuin de boel weggeblazen. Ik weet niet wat ik daarvan vind. Ik denk dat ik het service vind, maar ook wat brutaal, en ik dacht dat kleine dieren blijer zijn met een bladerlaag dan een orkaan op hun kop.
Vraag: gaat dit overal zo?
ik voel me nu al stoer dat ik nu 5 kinderen in huis heb (oudste 2 vriendinnetjes, jongste 1 vriendje).. Gaat prima, maar die worden opgehaald..quote:Op woensdag 4 november 2020 13:55 schreef exode het volgende:
Wij wonen in een nogal boomrijke buurt, lanen met enorme bomen langs de kant. Hier komen ze regelmatig met bladblazers en van die karretjes rond maar onze voortuin pakken ze niet mee hoor. Zou ik ook best brutaal vinden.
Wel is er veel gezeur over de vele blaadjes en dan lig ik in een deuk, ga dan niet in een laan vol bomen wonen. Pak je bezem en los het zelf lekker op.
B is bij een vriendje spelen en die moeder is de oppermoeder der moeders, ze heeft 3 jongens mee naar huis genomen (inclusief die van mij dus). Gaat tussendoor naar gitaarles van de oudste en neemt dan al die jongens mee. Vriendje en B zwemmen op hetzelfde tijdstip vandaag dus ik word verwacht bij het zwembad einde middag. Ze wilde zelfs nog zijn zwemspullen komen halen. En dat allemaal met een relaxte glimlach. B heeft er al vaker gespeeld en vindt het er top. Die moeders bestaan dus...ik ben nog steeds flabbergasted.
Valt mee hoor. Ze spreken het net iets anders uit of maken er Flora van.quote:Op woensdag 4 november 2020 13:57 schreef trui het volgende:
Floor? Dat lijkt me in onze op de Engelse taal gerichte wereld niet de meest handige naam om te hebben.
Vind ik ook stoer!quote:Op woensdag 4 november 2020 14:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ik voel me nu al stoer dat ik nu 5 kinderen in huis heb (oudste 2 vriendinnetjes, jongste 1 vriendje).. Gaat prima, maar die worden opgehaald..
Hier elk voorjaar gezeur in de straat over de vele zaadjes.. Ik vind t ook juist wel leuk..
Klopt, maar het is nou ook niet zo dat Floor niet als naam herkenbaar is, zelfs in het Engels. Flora is bijvoorbeeld best gangbaar in het Engels.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:47 schreef trui het volgende:
[..]
dat betekent toch niks in het engels?
Ik noem mijn kind toch liever vleugel dan vloer.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, maar het is nou ook niet zo dat Floor niet als naam herkenbaar is, zelfs in het Engels. Flora is bijvoorbeeld best gangbaar in het Engels.
Chinezen noemen hun kinderen ook nog steeds Wing, hebben ze weinig last van denk ik
Het is iig geen schuine taal of een ontzettende tongbreker. Pleuntje is echt veel kutter in Engeland
Floortje Dessing stelt zich in het buitenland voor met Flora.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, maar het is nou ook niet zo dat Floor niet als naam herkenbaar is, zelfs in het Engels. Flora is bijvoorbeeld best gangbaar in het Engels.
Lolololol.quote:Op woensdag 4 november 2020 12:43 schreef SQ het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 november 2020 13:57 schreef trui het volgende:
Ik denk dat ze dat vooral doet omdat die tje is in de meeste talen drama is.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Floortje Dessing stelt zich in het buitenland voor met Flora.
En Floor Jansen (Nederlandse zangeres bij wereldberoemde Finse band Nightwish) heet gewoon Floor, dat levert weleens een geintje op maar ach.
[ afbeelding ]
Ik kreeg een appje van onze juf; het schoolzwemmen gaat door. Half uur later krijgt m'n beste vriendin bericht dat álle zwemlessen (haar zoon zwemt particulier) geschrapt worden. Website zegt;quote:
Sneu voor alle afzwemmers in dit topicquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |