quote:
Die hadden lichtere maatregelen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop het van harte.
Ik vraag me dan wel af waarom dat hier dan dus wel lukt en in andere Europese landen niet, of veel minder.
Kinderen hoeven toch geen afstand te houden.....quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Super leuk om te lezen ja met een vrouw die op een BSO werkt en gister nog meldde dat ze van alle kinderen een knuffel had gekregen omdat ze zo'n lieve BSO juf was.
Ik zit echt nog steeds van, wanneer..... niet of, maar wanneer komen de symptomen.
Overijssel is ook Noorden, wat betreft de herfstvakantie, en dat gaat juist dramatisch. Limburg gaat ook goed, maar heeft weer een week later herfstvakantie.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Noorden gaat vrij ok nu en die herfstvakantie is echt al even achter de rug. Lijkt mij? Weet ik veel.
Ja, dus maakt die vakantie niet zo gek veel uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Overijssel is ook Noorden, wat betreft de herfstvakantie, en dat gaat juist dramatisch. Limburg gaat ook goed, maar heeft weer een week later herfstvakantie.
Je doelt op commerciële test straten, maar dat had minister Hugo de Jonge gisteren tijdens het coronadebat over. eigenlijk moeten ze wel een BIG-geregistreerde (bedrijf)arts hebben die meldplicht hebben om de gegevens aan de RIVM te doorgeven. Als ze dat niet over beschikken, dan grijpt IGJ in om voor te zorgen dat bij de commerciëlen een arts moeten komen. De arts houdt dan toezicht op of alles volgens de regels gaat gebeuren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er is wel een meldplicht, alleen houden de bedrijven zich er niet aan en is er ook niet echt een stok achter de deur.
Whoa toffe plek om te wonen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik van Koninginnedag 2009. Vooral ook omdat dat op 200 meter gebeurde van mijn ouderlijk huis
Het lijkt me juist positief toch, dat dit cijfers zijn inclusief “inhaal”quote:
Het is zo'n (relatief) laag aantal dat het aardig kan fluctueren natuurlijk. Dat zien we al maanden, dat Amsterdam, Rotterdam en Den Haag op en neer gaan in die top 3.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Een aantal dagen terug was het nog 700 ongeveer in Amsterdam
Als die van gisteren ontbreken is de integriteit van het bestand niet in orde, en dat geloof ik echt niet. Ze trekken gewoon elke dag dezelfde (volledige) data uit de database en maken daar dit bestand van. De enige reden waarom meldingen zouden missen is als GGD ze niet doorgegeven heeft, anders moeten ze hierin staan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
De file waaruit die cijfers gehaald worden is gevuld met alle bekende besmettingen. Het wordt niet per dag ingevoerd en dat die van gisteren dan nog ontbreken, voor zover ik begreep.
Oh natuurlijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het lijkt me juist positief toch, dat dit cijfers zijn inclusief “inhaal”
Alles kan, daarom geen reden voor een feestje nog. Maar een strengere lockdown lijkt mij voor nu nog niet nodig, dat is het positieve.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:32 schreef Elvi het volgende:
Zou deze daling niet komen door de herfstvakantie vorige week? En dat we over 2 weken dan weer een stijging gaan zien?
Daar is geloof ik ook sprake van. Het systeem kon het niet aan waardoor diverse GGD'en niet konden inloggen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die van gisteren ontbreken is de integriteit van het bestand niet in orde, en dat geloof ik echt niet. Ze trekken gewoon elke dag dezelfde (volledige) data uit de database en maken daar dit bestand van. De enige reden waarom meldingen zouden missen is als GGD ze niet doorgegeven heeft, anders moeten ze hierin staan.
Thanks, ik ga die film weer eens opzettenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:43 schreef speknek het volgende:
Hmm dus het blijft zorgelijk, maar het is enigszins stabiel zorgelijk. Het is nog niet zoals in Belgie
[ afbeelding ]
(actueel beeld uit Belgie)
Toch wordt de kans dat je het krijgt met stabiel hoge aantallen natuurlijk steeds groter. Weet niet of ik mijn ouders nog op de kinderen kan laten passen.
Dat lijkt mij dus ook.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die van gisteren ontbreken is de integriteit van het bestand niet in orde, en dat geloof ik echt niet. Ze trekken gewoon elke dag dezelfde (volledige) data uit de database en maken daar dit bestand van. De enige reden waarom meldingen zouden missen is als GGD ze niet doorgegeven heeft, anders moeten ze hierin staan.
Ik ben blij met de voorlopige stabilisatie hier, maar België baart mij wel zorgen, voor hunzelf, maar ook voor ons zo dicht bij.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:43 schreef speknek het volgende:
Hmm dus het blijft zorgelijk, maar het is enigszins stabiel zorgelijk. Het is nog niet zoals in Belgie
[ afbeelding ]
(actueel beeld uit Belgie)
Toch wordt de kans dat je het krijgt met stabiel hoge aantallen natuurlijk steeds groter. Weet niet of ik mijn ouders nog op de kinderen kan laten passen.
Tondeuse kan nog even in de la blijven.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Alles kan, daarom geen reden voor een feestje nog. Maar een strengere lockdown lijkt mij voor nu nog niet nodig, dat is het positieve.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |