quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
Maar wat is die bron nou van die 10k? Ik krijg alleen de cijfers mee van die Marino eigenlijk, maar die is nog vrij stil.
Dus gecorrigeerde cijfers, da's mooi,quote:Door een storing bij de GGD's gisteren, werd een deel van de positieve testen toen niet gemeld. Volgens het RIVM is het aantal van vandaag hoger doordat gemiste meldingen van gisteren inmiddels wel zijn doorgegeven.
Zou kunnen. Ik geef de maatregelen voorlopig het voordeel van de twijfel als er daadwerkelijk een afname is ingezet.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Conclusie dit gaat de eerste week eindelijk zijn waar de cijfers niet lijken verder te stijgen? Dan hoop ik echt dat we vanaf volgende week een daling gaan zien. Al deel ik wel de mening dat de vakantie misschien weleens een rol heeft kunnen spelen in deze stagnering.
Genot, gaat goed dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:25 schreef Freudie het volgende:
[..]
Dus gecorrigeerde cijfers, da's mooi,
https://nos.nl/artikel/23(...)-door-correctie.html
Dat is inderdaad belangrijk om te weten..quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:25 schreef Freudie het volgende:
[..]
Onze buurlanden hebben die maatregelen rondom horeca en groepsgrootte later gedaan (België vorig weekend pas en in Duitsland moeten ze nog ingaan)quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:22 schreef aartstyle het volgende:
Als hier de correctie bijzit dan is de afvlakking zelfs een lichte daling geworden. Ik hoop dat er nog een toelichting komt later vandaag of dit werkelijk zo is.
Zou heel mooi zijn en wat mij betreft volledig onverwacht gezien de getallen bij onze buurlanden.
Mooie cijfers dusquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:25 schreef Freudie het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Die grens is natuurlijk niet zo hard op de lijn van de gebieden...quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:26 schreef Remco het volgende:
Toch blijf ik het bijzonder vinden dat je de aftekening van de regio Twente in de kaart kan zien, terwijl Corona natuurlijk geen grenzen kent, zou echt geen verklaring kunnen vinden.
Holy shit dit zou echt geweldig nieuws zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:25 schreef Freudie het volgende:
[..]
Kroegen open!!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Holy shit dit zou echt geweldig nieuws zijn.
Dus eigenlijk zeggen we dat het aan de 90+ ers ligt die maar gaan feesten? :pquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:26 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Wat een leuk grafiekje.
Eigenlijk zijn dus alle gerapporteerde cijfers uiteindelijk te laag gebleken.
Voor nu lijkt in ieder geval een totale lockdown afgewend. De vraag is wel hoe lang de zorg gemiddeld 9000 - 10.000 besmettingen gaat trekken, uiteindelijk moeten die echt gaan dalen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik geef de maatregelen voorlopig het voordeel van de twijfel als er daadwerkelijk een afname is ingezet.
Ik doelde op het tweede grafiekje eigenlijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeggen we dat het aan de 90+ ers ligt die maar gaan feesten? :p
<einde troll>
morgen pas bij de dalingquote:
Hele jaar vakantiequote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Conclusie dit gaat de eerste week eindelijk zijn waar de cijfers niet lijken verder te stijgen? Dan hoop ik echt dat we vanaf volgende week een daling gaan zien. Al deel ik wel de mening dat de vakantie misschien weleens een rol heeft kunnen spelen in deze stagnering.
Dit zal dan ook de afweging worden: zijn extra maatregelen nodig om de piek sneller te doen dalen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Voor nu lijkt in ieder geval een totale lockdown afgewend. De vraag is wel hoe lang de zorg gemiddeld 9000 - 10.000 besmettingen gaat trekken, uiteindelijk moeten die echt gaan dalen.
Echte mannen verloten bij zo'n voorspelling een abo.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef zalkc het volgende:
Ik had maandag gezegd dat ik opgelucht zou zijn als er op vrijdag rond de 8500 besmettingen zouden zijn. Volgens mij zijn we op weg nu![]()
Oh, @:Predator40 is het niet vergeten zie ik
Tuurlijk, maar als de cijfers daadwerkelijk kloppen vandaag dan zet je een eerste stap. Dus hopelijk hoeft de zorg dat niet lang meer te trekken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Voor nu lijkt in ieder geval een totale lockdown afgewend. De vraag is wel hoe lang de zorg gemiddeld 9000 - 10.000 besmettingen gaat trekken, uiteindelijk moeten die echt gaan dalen.
Laten we niet te vroeg juichen op basis van enkele dagen stabiliseringquote:
Niet te vroeg juichen. Er zijn nog veel factoren die de cijfers kunnen manipuleren. Maar ben met je eens, het voelt beter dan zeg 12.000 patienten.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Holy shit dit zou echt geweldig nieuws zijn.
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Echte mannen verloten bij zo'n voorspelling een abo.
morgen naar het positiviteitstopic om feest te vierenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef zalkc het volgende:
Ik had maandag gezegd dat ik opgelucht zou zijn als er op vrijdag rond de 8500 besmettingen zouden zijn. Volgens mij zijn we op weg nu![]()
Oh, @:Predator40 is het niet vergeten zie ik
Om de kont mee af te vegenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatst door de brievenbus gekregen. Niet gelezen.
Had al in de prullenbak moeten liggen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn twee dagen van daling (gemiddeld); geen stabilisering.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we niet te vroeg juichen op basis van enkele dagen stabilisering
Dit is een afnamequote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we niet te vroeg juichen op basis van enkele dagen stabilisering
Klopt, zien of het zo blijft doorgaan en in welk tempo.quote:
Zeker niet te vroeg juichen, maar stel dat dit pakket voldoende zou zijn dan kijk je aan tegen weliswaar zware maatregelen maar wel voldoende. Mobiliteit zit op niveau van juni, maatregelen iets strenger maar grotendeels ook op dat niveau. Als je daarmee weg kan komen.... valt redelijk mee te levenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen. Er zijn nog veel factoren die de cijfers kunnen manipuleren. Maar ben met je eens, het voelt beter dan zeg 12.000 patienten.
De vraag is nu hoelang zit er tussen een positieve test en een opname in het ziekenhuis. Dan nog de gemiddelde ligduur op dit moment en we kunnen schatten wanneer de piek zal komen voor de ziekenhuizen. Moet de daling wel doorzettten uiteraard.
Dacht ik ookquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:32 schreef Elvi het volgende:
Zou deze daling niet komen door de herfstvakantie vorige week? En dat we over 2 weken dan weer een stijging gaan zien?
Even vluchtig gelezen, 'er is geen reële dreiging van een tweede golf'quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou met de afgelopen 2 dagen even niks doen. We hebben flinke IT storingen gehad bij de GGDs en we tellen nog steeds de commerciële testbedrijven niet mee.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:32 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dit zijn twee dagen van daling (gemiddeld); geen stabilisering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |