Was het maar waar dat men basisformules gebruikte... Voor velen is dat nog te moeilijk. Trendlijntjes trekken is het bij velenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar zo'n modelleringsstudie tijdens de briefing realiseer me ik weer even hoe belachelijk het is dat wij als particulieren denken met wat basisformules in Excel inhoudelijk mee te kunnen praten over het virusverloop.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-rivm~b2c81039/
Overigens wel hoopgevende modellering!
Dat de kans bestaat dat de Jonge een te positieve situatie aan het schetsen met dat de R 0.88 is en dat men dit niet moet doen om teleurstelling te voorkomen (en draagvlak kwijt te raken).quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat dan? Ik kijk niet meer
Tablet is door kleuter ingepikt hier
Van Dissel zei het wel mooi. Op dit moment is het meer export van het virus dan import, dus zijn beperkingen voor vakantie ook niet heel nuttig vanuit Nederlands perspectiefquote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:54 schreef TheVulture het volgende:
De reisbranche is boos.. ik snap dat het volkomen kut is voor ze, maar come on
Je verwart twee zaken. Er is een inschatting van hoe de maatregelen uitpakken, en een terugblik hoe ze zijn uitgepakt. Dat zijn 2 verschillende modellen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de persco van gister !!!!
er was onder de 1 verwacht na het eerste pakket en het werd 1.16
Hmmm meer dat ze vaak op de stoel van de politiek zitten, te stellig zijn en te koppig/arrogant om fouten toe te geven.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat idd. Er wordt op zoveel plekken gedaan alsof het RIVM geen idee heeft waar ze het over hebben, terwijl het RIVM wereldwijd als een autoriteit op dit vakgebied gezien wordt. Als een willekeurige niet-afgestudeerd wiskundige (Bert Slagter) A roept en Jacco Wallinga roept B, dan zou ik voor B gaan.
Er zijn nou eenmaal mensen met meer autoriteit in een vakgebied omdat ze er meer verstand van hebben dan anderen. De mening van een daadwerkelijk viroloog telt nou eenmaal zwaarder dan die van mij
Heb die blaakskaak van de horeca nog niet gezien. Die Willemsen. Wat een vreselijke man. Kom wel op voor zijn branche hoor, maar enige realiteit lijkt hij niet te hebben of niet te willen tonen. Neemt niet weg dat het verschikkelijk is voor de hard getroffen branches.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:54 schreef TheVulture het volgende:
volgende de modellering was er onder de 1 verwacht en uiteindelijk kwam het op 1.16quote:
Wel zonder mondkapje he! Living on the edge!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:55 schreef skrn het volgende:
Als de cijfers toch niet komen, ga ik maar boodschappen doen.
Ik kan me het beroemde "Wanneer iedereen zich volledig aan alle regels houdt dan hebben mondkapjes niet veel zin" herinneren ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Die modellen deugen dan ook niet, houden veel te positieve marges aan en houden onvoldoende rekening met gedrag.
Ik weet dat het eigenlijk niet heel veel zin het een inhoudelijke discussie aan te gaan, maar:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de persco van gister !!!!
er was onder de 1 verwacht na het eerste pakket en het werd 1.16
Trendlijnen? Was het maar zo. Vergelijken met de dag ervoor is wat er het meest gebeurt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Was het maar waar dat men basisformules gebruikte... Voor velen is dat nog te moeilijk. Trendlijntjes trekken is het bij velen
Dat dan weer wel. Goed punt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon naar week aantallen....
Ik doelde specifiek op onze amateurvirologische statistiek in het datavertragingstopic.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Was het maar waar dat men basisformules gebruikte... Voor velen is dat nog te moeilijk. Trendlijntjes trekken is het bij velen
Dus het model zit er 20% naast, ten opzichte van het model zelf?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgende de modellering was er onder de 1 verwacht en uiteindelijk kwam het op 1.16
Lees anders je eigen bericht gewoon eens rustig helemaal tot het einde door.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:55 schreef SOG het volgende:
[quote]OMT: nog een keer testen na positief zonder symptomen
Het OMT pleit ervoor het beleid aan te passen voor mensen die positief zijn getest op het coronavirus, maar (nog) geen klachten hebben. Momenteel moeten deze personen drie dagen in zelfisolatie, maar volgens vooraanstaande virologen is dat niet genoeg om uit te sluiten dat ze daarna alsnog ziek worden en mensen besmetten.
Het nieuwe OMT-advies is om de positief geteste mensen die na drie dagen nog geen symptomen hebben nog een keer te testen. Op basis van de twee testen wordt dan besloten of de zelfisolatie wordt verlengd.
Als de positief geteste personen binnen drie dagen wel klachten krijgen, dan moeten ze vanaf dat moment nog minimaal zeven dagen in zelfisolatie. Als ze daarna 24 uur klachtenvrij zijn, mogen ze weer naar buiten.
Testen zonder symptomen gebeurt alleen in de topsport, of bij commerciële klinieken die tests uitvoeren of bij bijzondere uitbraken in de zorg. Verder geldt het dringende advies: test alleen als je klachten hebt, anders raakt de testcapaciteit overbelast.
[\quote]
Bron nos.nl
Hoe kun je een positieve yest krijgen zonder symptomen?? Ik dacht dat het juist niet de beoeling was om zonder symptomen je te laten testen...
het resultaat van het modelquote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus het model zit er 20% naast, ten opzichte van het model zelf?
Oh da's ook zo'n figuur ja... ook die frustratie snap ik, maar ook daar ontbreekt elke vorm van realiteitszin... "De horeca is veilig, we doen het maximale". Mooi was toen wel bij Jinek dat er wel degelijk cijfers waren dat er relatief veel besmettingen waren bij horecapersoneel zelf.... die het vervolgens weer verder verspreiden omdat ze geen mondkapjes dragen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Heb die blaakskaak van de horeca nog niet gezien. Die Willemsen. Wat een vreselijke man. Kom wel op voor zijn branche hoor, maar enige realiteit lijkt hij niet te hebben of niet te willen tonen. Neemt niet weg dat het verschikkelijk is voor de hard getroffen branches.
quote:
Visboer Renéquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
OPHEFquote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Lees anders je eigen bericht gewoon eens rustig helemaal tot het einde door.
Yep, mee eens, evident welquote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat de kans bestaat dat de Jonge een te positieve situatie aan het schetsen met dat de R 0.88 is en dat men dit niet moet doen om teleurstelling te voorkomen (en draagvlak kwijt te raken).
Vind ik ook wel een leuke. Alleen de Nederlandse horeca sluiten is niet meer goed genoeg; alle Europese landen moeten aansluiten volgens het RIVM.quote:Verder moet volgens de deskundigen de maximale omvang van groepen beperkt worden en moeten Europese landen afspraken maken over de sluiting van horecagelegenheden en een verbod op feesten.
En deze comment is ook niet logisch. Sneltesten gaan juist belangrijker worden in de toekomst volgens mij. Maar hier zeggen ze eigenlijk dat die niet goed genoeg werken? Want je zou verwachten dat een negatieve sneltest gewoon betrouwbaar mag zijn en dat er dan dus geen quarantaine nodig is. Als die zo onbetrouwbaar zijn...waarom gaan we ze dan gebruiken? Of ik lees het echt helemaal verkeerd.quote:Na de zomervakantie is slechts een kwart van de reizigers in quarantaine gegaan. Sneltests zijn geen goed alternatief en hebben ook geen invloed op de duur van de quarantaine, benadrukken de deskundigen.
En voor hem zelf zou het ook geen kwaad kunnen om een paar weken niet in de horeca te komen. Niet als ondernemer, maar vooral niet als gast. Voor hem is het beter dat de sportscholen open blijven. Al denk ik niet dat hij daar ooit binnen is geweest.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh da's ook zo'n figuur ja... ook die frustratie snap ik, maar ook daar ontbreekt elke vorm van realiteitszin... "De horeca is veilig, we doen het maximale". Mooi was toen wel bij Jinek dat er wel degelijk cijfers waren dat er relatief veel besmettingen waren bij horecapersoneel zelf.... die het vervolgens weer verder verspreiden omdat ze geen mondkapjes dragen bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:59 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Visboer René![]()
https://indebuurt.nl/vlaa(...)e-uitstraling~72413/Is dit Tanja?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
[..]
[..]
Visboer René![]()
https://indebuurt.nl/vlaa(...)e-uitstraling~72413/Da's godnondeju een seksie kerel jongûh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje populistisch dat.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:57 schreef Kyran het volgende:
Laat het maar aan de regering over om iets als een zorgbonus zo lastig te maken
Ben blij dat sommige instellingen gewoon hun eigen lijn hebben getrokken.
[..]
[..]
Visboer René![]()
https://indebuurt.nl/vlaa(...)e-uitstraling~72413/nu ik ik Rene gezien heb ga ik die omweg voor Tanja niet meer makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu heb je een model dat niet klopt. En moet je dus in lockdown, want we kunnen geen enkel risico lopen. Duh.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, en je legt dat naast een eerder resultaat van het model. En nu?
Betaalmuurquote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-rivm~b2c81039/
Overigens wel hoopgevende modellering!
Tanja heeft tegenwoordig een upgrade gekregen, twee handjes volquote:
Zou haar wel raken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Tanja heeft tegenwoordig een upgrade gekregen, twee handjes vol
Probleem met testen is dat het niet waterdicht is.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vind ik ook wel een leuke. Alleen de Nederlandse horeca sluiten is niet meer goed genoeg; alle Europese landen moeten aansluiten volgens het RIVM.
[..]
En deze comment is ook niet logisch. Sneltesten gaan juist belangrijker worden in de toekomst volgens mij. Maar hier zeggen ze eigenlijk dat die niet goed genoeg werken? Want je zou verwachten dat een negatieve sneltest gewoon betrouwbaar mag zijn en dat er dan dus geen quarantaine nodig is. Als die zo onbetrouwbaar zijn...waarom gaan we ze dan gebruiken? Of ik lees het echt helemaal verkeerd.
Hele artikel: https://www.nu.nl/coronav(...)-het-buitenland.html
Wat dat betreft kan er ook gewoon geen enkele parallel met maart getrokken worden, het besef de bewustwording is bij veel te veel mensen gereduceerd tot formaat pinda.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me het beroemde "Wanneer iedereen zich volledig aan alle regels houdt dan hebben mondkapjes niet veel zin" herinneren ja.
Waarmee je bevolkingsbreed de indruk wekt dat die dingen geen zin hebben. Tsja.
Sneltesten zijn vooralsnog geen goed alternatief voor de quarantaine. Dat heeft met de betrouwbaarheid te maken. Als je tien dagen thuis zit weet je zeker dat je niemand kunt besmetten. Een test kan vals negatief zijn, of je kunt negatief testen, maar later pas klachten ontwikkelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
En deze comment is ook niet logisch. Sneltesten gaan juist belangrijker worden in de toekomst volgens mij. Maar hier zeggen ze eigenlijk dat die niet goed genoeg werken? Want je zou verwachten dat een negatieve sneltest gewoon betrouwbaar mag zijn en dat er dan dus geen quarantaine nodig is. Als die zo onbetrouwbaar zijn...waarom gaan we ze dan gebruiken? Of ik lees het echt helemaal verkeerd.
Niet op de vrouw spelen he.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu ik ik Rene gezien heb ga ik die omweg voor Tanja niet meer maken
Ik denk dat ook meespeelde dat er een tekort aan mondkapjes voor de zorg was, bovendien ging de discussie destijds over bescherming, niet over verspreiding. Echter het RIVM had dit veel duidelijker moeten communiceren.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me het beroemde "Wanneer iedereen zich volledig aan alle regels houdt dan hebben mondkapjes niet veel zin" herinneren ja.
Waarmee je bevolkingsbreed de indruk wekt dat die dingen geen zin hebben. Tsja.
Als ik een negatieve test moet hebben voor het verlaten van een bepaald land, hou ik mij zelf echt nog wel even in isolatie hoor. Maar hé wie ben ik, als de rest dat niet doet ?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Probleem met testen is dat het niet waterdicht is.
Stel ik kom vandaag terug uit een rood land. Ik ga in quarantaine en doe morgen een test, deze komt een dag later negatief terug en ik ga lekker naar mijn werk. Twee dagen later krijg ik klachten en blijk positief.
Hoe groot is de kans dat zo'n persoon denkt "hey, ik ben negatief getest, YOLO"?
Daarom vind ik testen i.p.v. quarantaine nog een te grote vraagteken. Sommige landen doen bijvoorbeeld twee testen (zoals Finland), waar 72h tussen moet zitten. Dat is al een stuk betrouwbaarder.
Een echte kapitein vaart ook de rode zeequote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gaat sowieso naar vis ruiken.
Paniekzaaien!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat dat betreft kan er ook gewoon geen enkele parallel met maart getrokken worden, het besef de bewustwording is bij veel te veel mensen gereduceerd tot formaat pinda.
Daarom vrees ik ook zeer lange en onevenredig zware maatregelen met een minimaal effect. Waar dat in maart nog andersom was.
Ja, lachen, man. Op welke dag krijg jij altijd je loon gestort?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 14:54 schreef TheVulture het volgende:
Kern van het verhaal:quote:
Bedankt voor het herinneren. Vandaag loon gehad!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, lachen, man. Op welke dag krijg jij altijd je loon gestort?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |