abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:05:37 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195880964
https://www.consuwijzer.n(...)-vakanties-en-uitjes

Wel uit 2014

quote:
ConsuWijzer ontvangt de laatste tijd meer vragen over online vakantieveilingen. Het gaat dan om consumenten die het hoogste bod hebben gedaan op een vakantie of uitje maar spijt hebben van hun aankoop. Ze vragen zich af of zij gebruik kunnen maken van de bedenktijd die bij veel online aankopen geldt. Vaak is dat niet het geval bij vakantieveilingen. De hoogste bieder zit eraan vast en moet betalen.

Meestal geen bedenktijd bij online vakantieveilingen
Met de komst van de nieuwe consumentenregels, geldt de online bedenktijd van 14 dagen nu ook voor aankopen die via internetveilingen worden gedaan. Maar voor bepaalde producten en diensten geldt een uitzondering. Onder andere voor vakanties en vrijetijdsbestedingen die gebonden zijn aan een vaste datum of een bepaalde periode. De hoogste bieder is dan verplicht om te betalen.

Wel bedenktijd bij andere producten en diensten
Gaat het om een vakantie of uitje (zoals naar een pretpark) waarbij geen datum of periode is bepaald? Dan geldt de bedenktijd van 14 dagen wél. Dat geldt ook voor andere producten die de consument via een vakantieveiling koopt. Zoals een reistas, adapter of zaklamp.
pi_195881366
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

TS heeft in zoverre gelijk dat het onredelijk is dat e rgeen herinneringen verstuurd zijn, maar direct tot incasso is overgegaan. Daar zijn rechters ook best fel op. Iedereen kan wel eens een betaling missen, dus een normale herinnering is gewoon een beleefdheid.
Moet tie zn mail checken, verder heeft TS willens en wetens niet betaald
pi_195881388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:44 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Wat nou streng? gewoon kopen is kopen, klaar.
Handelaars gaan gewoon failliet aan terugsturen...
Zeg ook niet dat ik er niet mee eens ben, ze zijn duidelijk in hun communicatie.
Gewoon strict, daarom gewoon mn account verwijderd aangezien ik het niet meer gebruik.
pi_195881774
TS, reageer eens op de vraag die ons allemaal bezighoudt: waarom heb je hier überhaupt op geboden als je toch niet wilde gaan? Waarom?
@einzeinz

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 12:08:27 ]
pi_195881807
Als ex-medewerker van een deurwaarderskantoor:

1. Je hebt de veiling gewonnen, dus je bent verplicht te betalen. Zoals iemand hierboven al liet zien geldt er geen bedenktermijn bij vakantieveilingen.
2. Een incassobureau kan nooit beslag leggen op welke bezittingen van jou dan ook. Daartoe is alleen een gerechtsdeurwaarder gemachtigd.
3. Een incassobureau mag wel, namens hun opdrachtgever betaalherinneringen sturen. Dat is ook wat je nu van hen gekregen hebt, niks meer en niks minder.
4. Wettelijke incassokosten mogen alleen in rekening gebracht worden als je eerst een zogeheten 15-dagenbrief gekregen hebt. In die brief moet een termijn gesteld worden van 15 dagen na ontvangst van de brief, alvorens er extra kosten in rekening gebracht mogen worden. En de exacte hoogte van die kosten moet ook in die brief vermeld worden (minimumbedrag incassokosten is ¤48,40 dus niet dat bedrag dat nu al in rekening gebracht is). Die termijn van 5 dagen die nu gesteld is, is juridisch gezien dus niet voldoende.

Mijn tip: betaal nu alsnog enkel de hoofdsom aan Vakantieveilingen zelf. Daar kom je niet onderuit. De kosten die het incassobureau nu vraagt zijn gerechtelijk niet afdwingbaar.
pi_195882215
Talpa van de John de Mol is sinds 2017 eigenaar van VakantieVeilingen. VakantieVeilingen is niets meer dan een commerciële verkoopsite met flitsende marketing content.

Je hebt iets gekocht en daar zit je zeker aan vast. Neem je verlies en betaal, dan ben je er vanaf.
desnoods zet je die overnachting op marktplaats/facebook marketplace voor de helft en win je nog wat terug.
Dit is een verloren zaak. Je had jezelf tijdens de veiling kunnen overbieden met een fake account via een VPN.

Er zijn geruchten dat VakantieVeiligen kunstmatig de prijs beïnvloed door zelf mee te bieden. dat is niet te bewijzen. Aanbieders beweren dat de veiling eerlijk verloopt en dat ze soms 40% onder de kostprijs verkopen. Dit doen aanbieders voor de reclame die VakantieVeilingen maakt voor het merk en de producten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:25:06 #39
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195882243
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Talpa van de John de Mol is sinds 2017 eigenaar van VakantieVeilingen. VakantieVeilingen is niets meer dan een commerciële verkoopsite met flitsende marketing content.

Je hebt iets gekocht en daar zit je zeker aan vast. Neem je verlies en betaal, dan ben je er vanaf.
desnoods zet je die overnachting op marktplaats/facebook marketplace voor de helft en win je nog wat terug.
Dit is een verloren zaak. Je had jezelf tijdens de veiling kunnen overbieden met een fake account via een VPN.

Er zijn geruchten dat VakantieVeiligen kunstmatig de prijs beïnvloed door zelf mee te bieden. dat is niet te bewijzen. Aanbieders beweren dat de veiling eerlijk verloopt en dat ze soms 40% onder de kostprijs verkopen. Dit doen aanbieders voor de reclame die VakantieVeilingen maakt voor het merk en de producten.
Heel vroeger stonden er ook nog wel eens echt interessante aanbiedingen op. Tegenwoordig zijn alle 'aanbiedingen' van dat soort sites elders voor dezelfde prijs of goedkoper te vinden.

Het hele winstmodel is de illusie van goedkoop meebieden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195883119
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:04 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

"Veilingen" vallen niet onder het kopje met bedenktijd.
Mijn copy paste komt rechtstreeks vanuit hun website.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:02:28 #41
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195883199
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Mijn copy paste komt rechtstreeks vanuit hun website.
Check post 33 even. Veilingen van vakanties zijn vrijgesteld van bedenktijd.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195883244
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Mijn copy paste komt rechtstreeks vanuit hun website.
Uitgezonderd vakanties en vrijetijdsbestedingen die gebonden zijn aan een vaste datum of een bepaalde periode.

Een product zoals een bluetooth-speaker geeft de koper wel online 14 dagen bedenktijd. De casus van TS betreft een hotelovernachting waarbij vooraf een periode is vastgesteld. Dan is er geen 14 dagen bedenktijd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195883247
Inboedel in beslag komt pas als laatste hè.

Eerst moeten ze je dagvaarden, dan kan de rechter je veroordelen en weet je zeker dat je moet betalen.

Dan kunnen ze nog beslag leggen op je bankrekening, dan pas op je salaris en pas als laatste je spullen in beslag nemen en veilen.

Met die laatste is de cirkel wel weer rond
.
pi_195883407
Het hele principe van een veiling is dat je het dus afneemt voor de prijs die je geboden hebt.

Anders krijg je mensen die vrijblijvend maar bedragen bieden waardoor de prijs opgedreven wordt en vervolgens niet afgenomen wordt.

Gewoon betalen, weer wat geleerd, gelukkig heb je niet op een BMW M5 uit 2020 geboden :-)
pi_195886708
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:43 schreef Sodemieters het volgende:
Dit is nou eenmaal hoe een veiling werkt. Als je het winnende bod hebt, dan ben je verplicht om te betalen. Dan kun je niet zeggen dat je het bij nader inzien toch niet wilt hebben.

Gaat dit om een hotel in Nederland? Zo niet, waar wel?
Schiedam nabij Rotterdam!
Cindy De Vuyst
pi_195886724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Je had mogelijk kunnen annuleren. Heb je dit binnen 14 dagen gedaan per e-mail?

Als je bewijs hebt dat je binnen 14 dagen hebt gemailt en hebt aangegeven te willen annuleren, zou ik dit voorleggen aan de incasso bureau.
Op Vakantieveilingen kun je niet annuleren
Cindy De Vuyst
pi_195886746
Oeps. Ik zie dat deze betaling is doorgezet naar het incasso bureau.

Dit schrijven ze!
Heel leuk hoor!
Cindy De Vuyst
pi_195886787
Tussen de tijd van de veiling winnen en het incassobureau zitten 4 weken. Ze schrijven dat dit voldoende is om tot betaling over te gaan.
Wel gezellig als je een maand niet inlogt en plots tot de ontdekking komt dat je blijkbaar gewonnen hebt. Geen mail, geen telefoon, helemaal niets. Hoe kon ik dit dan weten?
Cindy De Vuyst
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:33:00 #49
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195886807
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:28 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Schiedam nabij Rotterdam!
Waarom zou je in godsnaam bieden op een hotel in fucking Schiedam.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:36:31 #50
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_195886856
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:31 schreef einzeinz het volgende:
Tussen de tijd van de veiling winnen en het incassobureau zitten 4 weken. Ze schrijven dat dit voldoende is om tot betaling over te gaan.
Wel gezellig als je een maand niet inlogt en plots tot de ontdekking komt dat je blijkbaar gewonnen hebt. Geen mail, geen telefoon, helemaal niets. Hoe kon ik dit dan weten?
Had je maar moeten inloggen.
Is je eigen verantwoordelijkheid.
What can change the nature of a man?
pi_195886874
Gewoon betoale.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_195886912
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:36 schreef Coco het volgende:

[..]

Had je maar moeten inloggen.
Is je eigen verantwoordelijkheid.
Want jij logt op elke website wekelijks in?
Cindy De Vuyst
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:40:58 #53
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_195886939
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:39 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Want jij logt op elke website wekelijks in?
Als ik mogelijk iets moet betalen, ja.

Zorgverzekering log ik iedere maand in, terwijl ik nooit van zorg gebruik maak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Coco op 27-10-2020 16:47:42 ]
What can change the nature of a man?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:41:35 #54
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195886952
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:39 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Want jij logt op elke website wekelijks in?
Minder vreemd dan meebieden op waarschijnlijk een veiling die een paar minuten duurt en vervolgens nooit meer inloggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195886963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:39 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Want jij logt op elke website wekelijks in?
en het stond ook verder niet in je mail? of bekijk je je mailbox ook maar eens per maand?
pi_195886992
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:40 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Het is een incassobureau, geen gerechtsdeurwaarder.
Idd lekker laten krijgen, die gaan het voor dat bedrag toch niet voor de rechter brengen.

Een deurwaarder kan niks zonder toestemming van de rechter, hooguit dat ze een keer voor je deur staan en roepen dat je moet betalen.

Maar in het vervolg misschien eerst nadenken voor je gaat bieden. Want een bod is vaak gewoon bindend.
pi_195887021
In Schiedam ga ik nog niet liggen al kreeg ik er 76,88 bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 16:45:47 ]
pi_195887042
Ik heb net ingelogd bij Vakantieveilingen, een voorbeeld bod geplaatst en ik krijg gelijk een mail dat ik overboden ben. De TS had dus beter zijn mail moeten checken of nadenken bij het aanmelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door exelletor op 27-10-2020 17:01:08 ]
pi_195887090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:31 schreef einzeinz het volgende:
Tussen de tijd van de veiling winnen en het incassobureau zitten 4 weken. Ze schrijven dat dit voldoende is om tot betaling over te gaan.
Wel gezellig als je een maand niet inlogt en plots tot de ontdekking komt dat je blijkbaar gewonnen hebt. Geen mail, geen telefoon, helemaal niets. Hoe kon ik dit dan weten?
De mailtjes komen, weet ik uit ervaring, vanzelf. Dat ze verzonden zijn hebben ze wel logs van.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:43 schreef 111210 het volgende:

[..]

Idd lekker laten krijgen, die gaan het voor dat bedrag toch niet voor de rechter brengen.

En dit is een goed advies omdat?
pi_195887144
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:28 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Schiedam nabij Rotterdam!
Van alles wat je op Vakantieveilingen kan bieden ga je juist voor een hotel in Schiedam _O-

Al die ellende voor een hotel in fucking Schiedam :') :') :')
pi_195887157
Talpa laat het er niet zomaar bij zitten, zoiets gaat automatisch naar de deurwaarder.
er is wel voor minder een zaak voor de rechter gebracht.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195887236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:31 schreef einzeinz het volgende:
Tussen de tijd van de veiling winnen en het incassobureau zitten 4 weken. Ze schrijven dat dit voldoende is om tot betaling over te gaan.
Wel gezellig als je een maand niet inlogt en plots tot de ontdekking komt dat je blijkbaar gewonnen hebt. Geen mail, geen telefoon, helemaal niets. Hoe kon ik dit dan weten?
dus je doet een bod via een website en kijkt daarna een maand niet meer. slim!
blijkbaar heb je een ander e-mailadres ingesteld of zag het spamfilter de mail als spam.

ik zou dat geld gewoon betalen. je gaat het niet winnen van Talpa.
hooguit zou je uit coulance wegens covid19 kunnen vragen of je de bon later kunt besteden dan in de voorwaarden staat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195887458
Dit is dus de kracht van Vakantieveilingen. Bedankt voor het lachen @TS

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 17:05:23 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:14:23 #64
38148 crew  Innisdemon
pi_195887665
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:46 schreef exelletor het volgende:
Ik heb net ingelogd bij Vakantieveilingen, een voorbeeld bod geplaatst en ik krijg gelijk een mail dat ik overboden ben. De TS had dus beter zijn mail moeten checken of nadenken bij het aanmelden.
Tuurlijk, zo werkt dat bedrijf. Als het niet genoeg oplevert, hebben ze zelf een zooitje accounts om de prijs op te drijven. Vooral in de laatste minuten van een veiling werkt dat goed, omdat mensen dan bang zijn mis te grijpen, en niet goed nadenken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')