abonnement Unibet Coolblue
pi_195864977
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat kun je wel, heet ww.

/edit spuit 11 :').
Daarmee kan ik niet mijn baan of bedrijf behouden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195864981
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Psies! Lenny, onze held en redder in bange dagen! *O*
En dan schuiven wij aan bij Op1 omdat we bij hem in een topic zaten! :Y ;)
_O-

Allesbehalve sarcastisch bedoeld overigens, heb heel veel respect voor Lenny! :Y
We zijn op Fok! immers allemaal experts _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:14:53 #53
5428 crew  miss_sly
pi_195864985
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat heeft de bank en zo'n verhuurder eraan als die zaken massaal op de fles gaan en het pand leeg komt te staan?
Waarom dan niet wat coulanter zijn?
Je weet niet hoe coulant ze al zijn geweest en hoeveel ruimte de verhuurder heeft.
Het is niet zo dat alle verhuurders een oneindige bron met geld hebben. Bovendien hebben ze ook personeel, kosten, hypotheken. Betalen flink belasting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195864986
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:13 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Omdat de verhuurder een ondernemer is en ook kan verhuren aan een bedrijf wat wel levensvatbaar is.
Maar zoveel wordt er niet geopend nu. Overal staan panden en winkels leeg.
En de huurprijs wordt er niet lager op.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:15:10 #55
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864989
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:12 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

True, maar niet om mijn baan te behouden. Hooguit om te zorgen dat ik nog iets van geld heb om te leven en eten.
Veel ondernemers hebben een hoop van die vangnetten niet zomaar. Het faillisement van een onderneming is pijnlijk, maar overkomelijk (is vooral pijnlijk voor die ene ondernemer).

Het faillisement van een groot deel van een sector is niet alleen pijnlijk voor die ondernemer, maar voor de sector en aanverwantte sectoren.

De roep om ze gewoon failliet te laten gaan 'want ze hadden het kunnen weten' is echt te eenvoudig.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:15:33 #56
5428 crew  miss_sly
pi_195864992
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:13 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Omdat de verhuurder een ondernemer is en ook kan verhuren aan een bedrijf wat wel levensvatbaar is.
Dat wordt in deze tijd natuurlijk best lastig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195864997
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als de overheid zo makkelijk omgaat met de horeca en de sector altijd als eerste dicht moet en als laatste weer open mag; dan moeten ze toch echt eens met wat betere potjes komen voor de horeca. Helemaal voor tenten die ook echt hebben geïnvesteerd om maar te kunnen voldoen aan alle voorwaarden die opgesteld zijn door het kabinet. Ik vind het oprecht schandalig dat ze nu doen alsof die 2000/2500 euro hun gaat redden of zo. Dat ze zo gul zijn.
Ja het is vooral schrijnend omdat er afgelopen zomer echt behoorlijke inspanningen zijn geleverd met schotten, terrassen, aangepast meubilair om de boel maar open te mogen/kunnen houden conform de coronaregels.

Vervolgens amper handhaving en scoren ze een bescheiden 4% in de besmettingen en rotten ze je zaak een maand dicht.
blablablabla
pi_195864998
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je weet niet hoe coulant ze al zijn geweest en hoeveel ruimte de verhuurder heeft.
Het is niet zo dat alle verhuurders een oneindige bron met geld hebben. Bovendien hebben ze ook personeel, kosten, hypotheken. Betalen flink belasting.
Snap ik wel maar denk dat er niemand bij gebaat is ze failliet te laten gaan.
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:16:28 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195865001
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die verhuurders hebben tijdens de eerste sluiting ook al veel kortingen gegeven en kunnen ook niet zomaar verder gaan met geld weggeven.
ook vaak uitstel van betaling, daar schiet je zeker in de huidige situatie dus weinig mee op, is meer uitstel van afstel.
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:17:16 #60
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195865008
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja het is vooral schrijnend omdat er afgelopen zomer echt behoorlijke inspanningen zijn geleverd met schotten, terrassen, aangepast meubilair om de boel maar open te mogen/kunnen houden conform de coronaregels.

Vervolgens amper handhaving en scoren ze 4% in de besmettingen en rotten ze je zaak een maand dicht.
En dat gaat veel langer worden dan een maand. Die gaan dit jaar niet meer open denk ik. Ondanks het lage aantal besmettingen inderdaad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195865009
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Psies! Lenny, onze held en redder in bange dagen! *O*
En dan schuiven wij aan bij Op1 omdat we bij hem in een topic zaten! :Y ;)
_O-
:D

Ik zal overigens wel mezelf richten op alleen het betreffende ziekenhuis waar ik ga werken. Uiteraard met regionale overleggen (waar ik mijn oud collega's waarschijnlijk weer spreek :o ).

In het begin waarschijnlijk volledige focus op IC capaciteit maximaliseren en zoveel mogelijk reguliere zorg door laten gaan. Oh en overplaatsingen natuurlijk.

Maar ik weet nog weinig van het ziekenhuis verder. Eerst maar eens de intensivisten, medisch managers en zorgmanagers leren kennen.

Heb er opzich wel zin in. Ik weet alleen niet precies wat er op me wacht. In de eerste golf liep ik onbeschermd rond in het ziekenhuis. Volgens mij is dat nu wat strenger. Helemaal aangezien mijn overleggen ook deels op de IC plaatsvinden.
pi_195865011
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Veel ondernemers hebben een hoop van die vangnetten niet zomaar. Het faillisement van een onderneming is pijnlijk, maar overkomelijk (is vooral pijnlijk voor die ene ondernemer).

Het faillisement van een groot deel van een sector is niet alleen pijnlijk voor die ondernemer, maar voor de sector en aanverwantte sectoren.

De roep om ze gewoon failliet te laten gaan 'want ze hadden het kunnen weten' is echt te eenvoudig.
Als je de horeca de nek omdraait heb je tal van toeleveranciers die ook in de problemen komen. Dat is nu namelijk al het geval. Maar sommige mensen willen dat niet zien en snappen niet wat voor domino effect dat kan gaan geven. Tot dat ze zelf op straat staan natuurlijk.
pi_195865013
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Veel ondernemers hebben een hoop van die vangnetten niet zomaar. Het faillisement van een onderneming is pijnlijk, maar overkomelijk (is vooral pijnlijk voor die ene ondernemer).

Het faillisement van een groot deel van een sector is niet alleen pijnlijk voor die ondernemer, maar voor de sector en aanverwantte sectoren.

De roep om ze gewoon failliet te laten gaan 'want ze hadden het kunnen weten' is echt te eenvoudig.
Is misschien wel een idee om de belastingen aan te passen zodat ze meer vlees op de botten hebben ipv alles herinvesteren of uitgeven omdat ze anders volop belasting moeten betalen.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:18:02 #64
5428 crew  miss_sly
pi_195865015
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Snap ik wel maar denk dat er niemand bij gebaat is ze failliet te laten gaan.
Zeker niet, Dus veel verhuurders doen wat ze kunnen. Kijken daarbij vaak ook naar de levensvatbaarheid van het bedrijf. Denken mee. Maar ook daar zit gewoon een grens aan hoeveel een verhuurder weg kan geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:19:14 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195865023
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat heeft de bank en zo'n verhuurder eraan als die zaken massaal op de fles gaan en het pand leeg komt te staan?
Waarom dan niet wat coulanter zijn?
van banken weten we inmiddels toch wel dat die je alleen een paraplu geven als de zon schijnt dus daar hoef je nooit op te rekenen en zo'n verhuurder heeft in de meeste gevallen ook verplichtingen om na te komen dus die flexibiliteit is er vaak niet.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:19:35 #66
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195865028
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

We zijn op Fok! immers allemaal experts _O_
"Het Fok! Outbreak Management Team (FOMT). Sinds de komst van Lenny hebben we er veel over gehoord, maar wie zijn dit nou echt?"

Het FOMT is een multi-disciplinair team bestaande uit een groep experts die zowel viroloog als epidemioloog, sociaal wetenschapper en regeringsadviseur zijn. Deze groep experts is vooral op de achtergrond gebleven vanwege onenigheid binnen de groep, maar nu de ideeën naar de voorgrond treden zijn deze op zijn zachtst gezegd revolutionair te noemen.

Jaap van Dissel, voorzitter OMT: "Sinds het FOMT betrokken is is alles echt stukken eenvoudiger. We brengen een set ideeën aan het FOMT en laten die groep erover bakkeleien. Na een paar topics op het 'forum' stellen we een poll in, en die poll geldt als maatstaf voor de maatregel. Daarnaast, die leden van het FOMT kunnen dingen met CSV bestanden en Excel spreadsheets waar ik alleen van kan dromen"

Marc Bonten daarentegen is wat skeptischer en noemt het FOMT een alternatief Red Team, wat niet te verwarren is met een alternatief OMT: "De adviezen moeten serieus genomen worden, maar moeten vooral op Fok! blijven."
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195865030
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dat gaat veel langer worden dan een maand. Die gaan dit jaar niet meer open denk ik. Ondanks het lage aantal besmettingen inderdaad.
Weet wel zeker ja, en ergens begrijpelijk want horeca is absolute zin totaal niet noodzakelijk en het geeft mensen alleen maar een kutsmoes om weer uit hun kot te gaan.

Maakt het allemaal niet minder sneu voor die mensen, daarom allemaal zoveel mogelijk eten afhalen bij zaken die je aan het hart gaan, en dan liefste gelijk bij de ondernemer dat scheelt een fee voor meneer thuisbezorgd.nl
blablablabla
pi_195865033
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zeker niet, Dus veel verhuurders doen wat ze kunnen. Kijken daarbij vaak ook naar de levensvatbaarheid van het bedrijf. Denken mee. Maar ook daar zit gewoon een grens aan hoeveel een verhuurder weg kan geven.
Nou ja, het is geen liefdadigheid zeg je? Straks blijkt nog dat ze winst willen maken, het tuig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:20:55 #69
5428 crew  miss_sly
pi_195865044
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

ook vaak uitstel van betaling, daar schiet je zeker in de huidige situatie dus weinig mee op, is meer uitstel van afstel.
Ook opschortingen inderdaad, tot het moment dat het weer beter gaat. We zien wat daar van komt nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195865051
https://www.ad.nl/politie(...)eft-corona~add3c2ca/

Zelfs ons parlement is niet meer veilig O-) Arie in quarantaine
blablablabla
pi_195865055
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dat gaat veel langer worden dan een maand. Die gaan dit jaar niet meer open denk ik. Ondanks het lage aantal besmettingen inderdaad.
Horecauitbaters (vrienden) om me heen hoor ik hetzelfde zeggen. Die zien het inmiddels zeer somber in voor de o zo belangrijke feestdagen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:22:45 #72
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195865075
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

"Het Fok! Outbreak Management Team (FOMT). Sinds de komst van Lenny hebben we er veel over gehoord, maar wie zijn dit nou echt?"

Het FOMT is een multi-disciplinair team bestaande uit een groep experts die zowel viroloog als epidemioloog, sociaal wetenschapper en regeringsadviseur zijn. Deze groep experts is vooral op de achtergrond gebleven vanwege onenigheid binnen de groep, maar nu de ideeën naar de voorgrond treden zijn deze op zijn zachtst gezegd revolutionair te noemen.

Jaap van Dissel, voorzitter OMT: "Sinds het FOMT betrokken is is alles echt stukken eenvoudiger. We brengen een set ideeën aan het FOMT en laten die groep erover bakkeleien. Na een paar topics op het 'forum' stellen we een poll in, en die poll geldt als maatstaf voor de maatregel. Daarnaast, die leden van het FOMT kunnen dingen met CSV bestanden en Excel spreadsheets waar ik alleen van kan dromen"

Marc Bonten daarentegen is wat skeptischer en noemt het FOMT een alternatief Red Team, wat niet te verwarren is met een alternatief OMT: "De adviezen moeten serieus genomen worden, maar moeten vooral op Fok! blijven."
Ik moest lachen :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:22:49 #73
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195865076
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet wel zeker ja, en ergens begrijpelijk want horeca is absolute zin totaal niet noodzakelijk en het geeft mensen alleen maar een kutsmoes om weer uit hun kot te gaan.

Maakt het allemaal niet minder sneu voor die mensen, daarom allemaal zoveel mogelijk eten afhalen bij zaken die je aan het hart gaan, en dan liefste gelijk bij de ondernemer dat scheelt een fee voor meneer thuisbezorgd.nl
Vanmorgen was er bij WNL zo'n horeca-ondernemer. Die had wel een treffende opmerking. Los van Covid-19 is januari stelselmatig de maand met de meeste ziekenhuisopnames in het verleden (note, weet niet of dat echt zo is, maar ik neem 't maar even aan). De kans dat de horeca in januari weer open is is dus heel klein.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195865088
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:D

Ik zal overigens wel mezelf richten op alleen het betreffende ziekenhuis waar ik ga werken. Uiteraard met regionale overleggen (waar ik mijn oud collega's waarschijnlijk weer spreek :o ).

In het begin waarschijnlijk volledige focus op IC capaciteit maximaliseren en zoveel mogelijk reguliere zorg door laten gaan. Oh en overplaatsingen natuurlijk.

Maar ik weet nog weinig van het ziekenhuis verder. Eerst maar eens de intensivisten, medisch managers en zorgmanagers leren kennen.

Heb er opzich wel zin in. Ik weet alleen niet precies wat er op me wacht. In de eerste golf liep ik onbeschermd rond in het ziekenhuis. Volgens mij is dat nu wat strenger. Helemaal aangezien mijn overleggen ook deels op de IC plaatsvinden.
Spannend! En een uitdaging weer op een nieuwe werkplek! Leuk dat je je oud-collega's weer treft daar.
Klinkt ook alsof je er weer zin in hebt. Wens je enorm veel succes en plezier in je nieuwe baan. Heb heel veel bewondering voor je dat je toch de beslissing hebt genomen om ze uit de brand te helpen.
Wanneer begin je? :)
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:24:24 #75
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195865105
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Horecauitbaters (vrienden) om me heen hoor ik hetzelfde zeggen. Die zien het inmiddels zeer somber in voor de o zo belangrijke feestdagen.
Ik hoop voor ze dat we het allemaal fout inschatten en dat er met de feestdagen weer meer mogelijk is. Die tijd is inderdaad veel te belangrijk. Mja, ze zullen de zaken wel gesloten houden, omdat ze er vanuit gaan dat er dan weer een nieuwe piek uit volgt. Succes voor die vrienden!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:25:05 #76
24329 KNAK
ff w88,......
pi_195865120
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als je met uitstel van alle belastingen in die goede maanden nog geen buffer van een paar weken hebt overgehouden ben je ook niet levensvatbaar.
Zoals iemand anders al schreef; dit sleept zich al maanden voort.

Je kan niet verwachten dat ondernemers allemaal flinke buffers hebben. Mijn buurman begon eind 2019 met een onwijs mooie zaak, enorm veel potentie. Is nu randje afgrond. Die 'goede maanden' kunnen beter 'troost maanden' genoemd worden; de toerist is nergens te bekennen en een (flink) deel van de lokale doelgroep zit met de nodige angst liever zo veel mogelijk thuis.

Er zijn in mijn omgeving zaken die al decennia hun stempel op de stad drukken, een begrip en onderdeel van de stad zijn. Ze leggen nu allemaal het loodje...
Mai pben rai~!
pi_195865128
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

"Het Fok! Outbreak Management Team (FOMT). Sinds de komst van Lenny hebben we er veel over gehoord, maar wie zijn dit nou echt?"

Het FOMT is een multi-disciplinair team bestaande uit een groep experts die zowel viroloog als epidemioloog, sociaal wetenschapper en regeringsadviseur zijn. Deze groep experts is vooral op de achtergrond gebleven vanwege onenigheid binnen de groep, maar nu de ideeën naar de voorgrond treden zijn deze op zijn zachtst gezegd revolutionair te noemen.

Jaap van Dissel, voorzitter OMT: "Sinds het FOMT betrokken is is alles echt stukken eenvoudiger. We brengen een set ideeën aan het FOMT en laten die groep erover bakkeleien. Na een paar topics op het 'forum' stellen we een poll in, en die poll geldt als maatstaf voor de maatregel. Daarnaast, die leden van het FOMT kunnen dingen met CSV bestanden en Excel spreadsheets waar ik alleen van kan dromen"

Marc Bonten daarentegen is wat skeptischer en noemt het FOMT een alternatief Red Team, wat niet te verwarren is met een alternatief OMT: "De adviezen moeten serieus genomen worden, maar moeten vooral op Fok! blijven."
_O-
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:25:44 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195865129
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

"Het Fok! Outbreak Management Team (FOMT). Sinds de komst van Lenny hebben we er veel over gehoord, maar wie zijn dit nou echt?"

Het FOMT is een multi-disciplinair team bestaande uit een groep experts die zowel viroloog als epidemioloog, sociaal wetenschapper en regeringsadviseur zijn. Deze groep experts is vooral op de achtergrond gebleven vanwege onenigheid binnen de groep, maar nu de ideeën naar de voorgrond treden zijn deze op zijn zachtst gezegd revolutionair te noemen.

Jaap van Dissel, voorzitter OMT: "Sinds het FOMT betrokken is is alles echt stukken eenvoudiger. We brengen een set ideeën aan het FOMT en laten die groep erover bakkeleien. Na een paar topics op het 'forum' stellen we een poll in, en die poll geldt als maatstaf voor de maatregel. Daarnaast, die leden van het FOMT kunnen dingen met CSV bestanden en Excel spreadsheets waar ik alleen van kan dromen"

Marc Bonten daarentegen is wat skeptischer en noemt het FOMT een alternatief Red Team, wat niet te verwarren is met een alternatief OMT: "De adviezen moeten serieus genomen worden, maar moeten vooral op Fok! blijven."
ik zou er dan toch FUCK van maken Fok Uitbreek Corona Kabinet
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:26:17 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195865135
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dat gaat veel langer worden dan een maand. Die gaan dit jaar niet meer open denk ik. Ondanks het lage aantal besmettingen inderdaad.
Ze zullen het hele zooitje 'voor de zekerheid' wel tot na de carnaval gesloten houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195865151
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

"Het Fok! Outbreak Management Team (FOMT). Sinds de komst van Lenny hebben we er veel over gehoord, maar wie zijn dit nou echt?"

Het FOMT is een multi-disciplinair team bestaande uit een groep experts die zowel viroloog als epidemioloog, sociaal wetenschapper en regeringsadviseur zijn. Deze groep experts is vooral op de achtergrond gebleven vanwege onenigheid binnen de groep, maar nu de ideeën naar de voorgrond treden zijn deze op zijn zachtst gezegd revolutionair te noemen.

Jaap van Dissel, voorzitter OMT: "Sinds het FOMT betrokken is is alles echt stukken eenvoudiger. We brengen een set ideeën aan het FOMT en laten die groep erover bakkeleien. Na een paar topics op het 'forum' stellen we een poll in, en die poll geldt als maatstaf voor de maatregel. Daarnaast, die leden van het FOMT kunnen dingen met CSV bestanden en Excel spreadsheets waar ik alleen van kan dromen"

Marc Bonten daarentegen is wat skeptischer en noemt het FOMT een alternatief Red Team, wat niet te verwarren is met een alternatief OMT: "De adviezen moeten serieus genomen worden, maar moeten vooral op Fok! blijven."
:D
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:27:20 #81
5428 crew  miss_sly
pi_195865152
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:19 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Nou ja, het is geen liefdadigheid zeg je? Straks blijkt nog dat ze winst willen maken, het tuig.
Natuurlijk willen ze dat. Net als de horecaondernemer dat wil.
En in tijden als dit ben je zeker wel coulant, want je weet veel te goed dat je failliete horearuimten niet dezelfde week nog opnieuw verhuurt, maar er zijn grenzen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195865157
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vanmorgen was er bij WNL zo'n horeca-ondernemer. Die had wel een treffende opmerking. Los van Covid-19 is januari stelselmatig de maand met de meeste ziekenhuisopnames in het verleden (note, weet niet of dat echt zo is, maar ik neem 't maar even aan). De kans dat de horeca in januari weer open is is dus heel klein.
Geloof ik ook niet ook omdat in de zomer (bij wijze van spreken) 90% van de horeca buiten plaats had en dat nu volledig omgekeerd zal zijn.

Of je moet echt na een volledige lockdown weer in fase 1 kunnen belanden, maar dan zal toerisme wel aan volledig aan banden gelegd moeten worden dus geen wintersport dit jaar.
blablablabla
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:27:45 #83
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195865163
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik zou er dan toch FUCK van maken Fok Uitbreek Corona Kabinet
Wij op Fok! zijn van het meedenken en laten ons niet verlagen tot dat soort uitspraken. De dialogen die we voeren zijn ten alle tijden constructief en bieden altijd de mogelijkheid om verdere ruggespraak te hebben. Verdeeldheid vindt niet plaats binnen het FOMT, dus het beleid is simpelweg geweldig te noemen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195865179
Een buffer opbouwen terwijl je nog een inhaalslag hebt te maken. Vervolgens flikkeren ze weer je tent dicht en vinden sommige FOK!kers dat je niet mag zeiken en moet relativeren, vinden ze dat je in die maanden had moeten sparen.

:D Echt, zo allejezus wereldvreemd. Dit ontstijgt zelfs een 5G complotdenkwappie met een gevaccineerde chip in zn kont.
Go hard or go home
pi_195865191
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze zullen het hele zooitje 'voor de zekerheid' wel tot na de carnaval gesloten houden.
Ach, zijn we meteen van alle horeca af. Opgeruimd staat netjes.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:06 #86
5428 crew  miss_sly
pi_195865193
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

"Het Fok! Outbreak Management Team (FOMT). Sinds de komst van Lenny hebben we er veel over gehoord, maar wie zijn dit nou echt?"

Het FOMT is een multi-disciplinair team bestaande uit een groep experts die zowel viroloog als epidemioloog, sociaal wetenschapper en regeringsadviseur zijn. Deze groep experts is vooral op de achtergrond gebleven vanwege onenigheid binnen de groep, maar nu de ideeën naar de voorgrond treden zijn deze op zijn zachtst gezegd revolutionair te noemen.

Jaap van Dissel, voorzitter OMT: "Sinds het FOMT betrokken is is alles echt stukken eenvoudiger. We brengen een set ideeën aan het FOMT en laten die groep erover bakkeleien. Na een paar topics op het 'forum' stellen we een poll in, en die poll geldt als maatstaf voor de maatregel. Daarnaast, die leden van het FOMT kunnen dingen met CSV bestanden en Excel spreadsheets waar ik alleen van kan dromen"

Marc Bonten daarentegen is wat skeptischer en noemt het FOMT een alternatief Red Team, wat niet te verwarren is met een alternatief OMT: "De adviezen moeten serieus genomen worden, maar moeten vooral op Fok! blijven."
Ik heb meer duimpjes nodig O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:13 #87
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195865198
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze zullen het hele zooitje 'voor de zekerheid' wel tot na de carnaval gesloten houden.
Ja. Waarna een groot gedeelte niet eens meer open kan omdat ze failliet zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:14 #88
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195865199
Positief aan deze situatie is dan wel weer dat Ahold volgend jaar meer winst gaat maken als leveranciers door het wegvallen van de vraag vanuit de horeca hun producten goedkoper moeten aanbieden.

#omdenken
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:35 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195865210
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze zullen het hele zooitje 'voor de zekerheid' wel tot na de carnaval gesloten houden.
dan kunnen we wel over een massamoord spreken qua faillissementen
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:31:04 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195865221
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ach, zijn we meteen van alle horeca af. Opgeruimd staat netjes.
En van de volledige entertainmentsector, en van het verenigingsleven. We zijn nu toch bezig.

Maar dat is uiteraard allemaal geaccepteerd in de kruistocht tegen corona.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195865224
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:30 schreef MichaelScott het volgende:
Positief aan deze situatie is dan wel weer dat Ahold volgend jaar meer winst gaat maken als leveranciers door het wegvallen van de vraag vanuit de horeca hun producten goedkoper moeten aanbieden.

#omdenken
Jij denkt dat het hierdoor goedkoper gaat worden? Weet niet onder welke steen jij leeft.
pi_195865226
Misschien komt er wel een Europese lockdown, of is dat niet denkbaar? Zeg maar de grenzen weer dicht voor niet essentiële reizen.

https://www.flightradar24.com/50.6,4.72/6
blablablabla
pi_195865227
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:28 schreef Noek het volgende:
Een buffer opbouwen terwijl je nog een inhaalslag hebt te maken. Vervolgens flikkeren ze weer je tent dicht en vinden sommige FOK!kers dat je niet mag zeiken en moet relativeren, vinden ze dat je in die maanden had moeten sparen.

:D Echt, zo allejezus wereldvreemd. Dit ontstijgt zelfs een 5G complotdenkwappie met een gevaccineerde chip in zn kont.
Het is puur egoïsme.
pi_195865231
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Spannend! En een uitdaging weer op een nieuwe werkplek! Leuk dat je je oud-collega's weer treft daar.
Klinkt ook alsof je er weer zin in hebt. Wens je enorm veel succes en plezier in je nieuwe baan. Heb heel veel bewondering voor je dat je toch de beslissing hebt genomen om ze uit de brand te helpen.
Wanneer begin je? :)
Treft is wel een groot woord. Ik spreek ze denk ik eens per maand dan. Maar wel leuk opzich. :)

En bedankt. Gaat goedkomen. Maandag start ik al.

Ik ben ook wel benieuwd hoe hectisch het wordt. In de eerste golf had ik een aantal weken achter elkaar dat ik 7 dagen per week werkte (soms wel maar een paar uur op een dag, maar wel elke dag werk). Ik hoop op de weekenden vrij. Maar corona stopt niet echt in de weekenden. ;(
pi_195865239
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wij op Fok! zijn van het meedenken en laten ons niet verlagen tot dat soort uitspraken. De dialogen die we voeren zijn ten alle tijden constructief en bieden altijd de mogelijkheid om verdere ruggespraak te hebben. Verdeeldheid vindt niet plaats binnen het FOMT, dus het beleid is simpelweg geweldig te noemen.
De veelkleurigheid van dit team zorgt voor belangrijke, innovatieve inzichten waarbij de mogelijkheden van alle zijden optimaal belicht wordt. Zo komen zij tot de perfecte eindresultaten! ^O^
pi_195865241
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En van de volledige entertainmentsector, en van het verenigingsleven. We zijn nu toch bezig.

Maar dat is uiteraard allemaal geaccepteerd in de kruistocht tegen corona.
Ja, werken zal je!
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:32:27 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195865252
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:31 schreef Elan het volgende:
Misschien komt er wel een Europese lockdown, of is dat niet denkbaar? Zeg maar de grenzen weer dicht voor niet essentiële reizen.

https://www.flightradar24.com/50.6,4.72/6
Ik dacht dat de EU kenbaar had gemaakt aan de lidstaten dat Corona niet meer als excuus mag worden gebruikt om je land af te sluiten. Landen mogen wel zelf bepalen of ze een verplichte quarantaine invoeren. Gister ergens gelezen volgens mij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195865261
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb meer duimpjes nodig O+
Kom er regelmatig een aantal tekort!! ;)
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:34:30 #99
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195865289
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De veelkleurigheid van dit team zorgt voor belangrijke, innovatieve inzichten waarbij de mogelijkheden van alle zijden optimaal belicht wordt. Zo komen zij tot de perfecte eindresultaten! ^O^
_O_ We moeten een website oprichten!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:35:48 #100
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195865311
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En van de volledige entertainmentsector, en van het verenigingsleven. We zijn nu toch bezig.

Maar dat is uiteraard allemaal geaccepteerd in de kruistocht tegen corona.
Enkel Corona telt ja, maakt niet uit hoeveel bedrijven er omvallen. Of hoeveel mensen er psychisch geraakt worden. Of hoeveel mensen failliet gaat. Of hoe erg de zorgkosten omhoog zullen gaan na dit hele gebeuren. Maakt allemaal niet uit. Zolang de ziekenhuizen het maar aan kunnen. En dat laatste snap ik echt wel; iedereen verdiend zorg, maar moet dat echt ten koste van alles? Maanden verder....ze weten waar het probleem ligt (ziekenhuizen), maar het lijkt voor een leek als ik dat er zo weinig gebeurd om ervoor te zorgen dat we over een jaar niet meer dat excuus hoeven te gebruiken/aan te horen. Gedachten die verder gaan dan enkel afwachten en hopen op een werkend magisch vaccin.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')