Voor corona levensvatbaar?quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Stelling: de overheid moet oneindig steun verlenen aan iedereen die om wat reden dan ook een onderneming wilt houden of opzetten zonder levensvatbaarheid.
Dan begin ik vandaag nog een zaak. Gratis geld.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Stelling: de overheid moet oneindig steun verlenen aan iedereen die om wat reden dan ook een onderneming wilt houden of opzetten zonder levensvatbaarheid.
Inderdaad. Een teamgenootje van mij heeft eind vorig jaar een horeca zaak overgenomen, in de afgelopen winterperiode schitterend opgeknapt, was net 1 maand open, en werd toen gesloten door de Corona maatregelen, begon vrij direct met afhaal/bezorgmaaltijden, dat liep gelukkig vrij goed, in de tussentijd nagedacht over het Coronaproof maken van de zaak, en terras, allemaal geregeld, in de zomer vrij aardig gedraaid door goede weer, geinvesteerd in een Coronaproof herfstterras nadat de gemeente toestemming gaf, en nu weer gesloten door Corona maatregelen, dus nu weer door met afhaalmaaltijden. Hij geeft niet snel op, en is een echte horecaman, maar ik kan mij wel voorstellen dat de moed in je schoenen zakt.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
Veel ondernemers hebben de afgelopen zomer ook keihard gewerkt om hun zaak coronaproof te maken en toch nog een beetje omzet te draaien door te investeren in terrassen. Toen de horeca weer dicht moest kon ik wel huilen als ik aan die mensen dacht.
Wat moet dat een klap zijn geweest.
Vooral de horeca die ook echt hard zijn best heeft gedaan om de regels te volgen, heb zelf ook kunnen ervaren dat dit per tent echt enorm kon verschillen.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
Veel ondernemers hebben de afgelopen zomer ook keihard gewerkt om hun zaak coronaproof te maken en toch nog een beetje omzet te draaien door te investeren in terrassen. Toen de horeca weer dicht moest kon ik wel huilen als ik aan die mensen dacht.
Stelling: Een ondernemer van een familiezaak die al 100 jaar in de familie zit moet niet zeiken en gewoon in de bouw gaan werken als zn café moet sluiten.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik was nog even het oude pand aan het finetunenquote:Op maandag 26 oktober 2020 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ondernemers handelen nu eenmaal sneller
Zeiken mag, huilen mag. Extreem balen mag en is allemaal logisch en te begrijpen. Ik leef daarwerkelijk mee. Maar blijven hangen in zo'n situatie? Dan ben je geen ondernemer of had je het niet moeten worden.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stelling: Een ondernemer van een familiezaak die al 100 jaar in de familie zit moet niet zeiken en gewoon in de bouw gaan werken als zn café moet sluiten.
(voor de anderen: sarcasme)
Ondernemers zonder levensvatbaarheid moet je niet tot in einde der tijden ondersteunen. Maar ondernemingen die levensvatbaarheid verliezen door deze situatie en daarvoor gewoon winst maakten moet je ondersteunen.
100% mee eens. De economie (in alle landen) is nu eenmaal ontzettend kwetsbaar. Een effect in de ene sector heeft een direct effect in andere sectoren. Degene die altijd geraakt gaat worden is de belastingbetaler, linksom of rechtsom. Dat is wat je wil voorkomen.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dit geldt vooral voor de horeca.
Voor bijvoorbeeld het MKB in de industrie geldt dat het toch echt het virus is die dit veroorzaakt en niet de maatregelen. Vele zieken kosten heel veel geld en het consumentenvertrouwen is laag, waardoor het aantal klussen verminderd zijn.
Niet persoonlijk naar jou gericht overigens, maar de economie is zoveel breder dan alleen de horeca en dat vergeten veel mensen. De horeca is slechts een heel zichtbaar onderdeel.
* Benny doet een slow clapquote:Op maandag 26 oktober 2020 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ondernemers handelen nu eenmaal sneller
quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nu definitief terug van weggeweest.
Volgende week start ik in een topklinisch ziekenhuis. Tijdelijke functie. Even corona onder controle krijgen, ja toch?
[ afbeelding ]
CORRED
Absoluut waar maar er is ook amper gehandhaafd gedurende de zomer, alleen op excessen oid.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vooral de horeca die ook echt hard zijn best heeft gedaan om de regels te volgen, heb zelf ook kunnen ervaren dat dit per tent echt enorm kon verschillen.
Precies. Doet me pijn aan de ogen hoe wereldvreemd sommigen hier zijn. Totaal geen inlevingsvermogen lijkt het.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
Veel ondernemers hebben de afgelopen zomer ook keihard gewerkt om hun zaak coronaproof te maken en toch nog een beetje omzet te draaien door te investeren in terrassen en schotten en wat al niet. Toen de horeca weer dicht moest kon ik wel huilen als ik aan die mensen dacht.
Krijg jij dan ook je eigen persconferenties?quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Volgende week start ik in een topklinisch ziekenhuis. Tijdelijke functie. Even corona onder controle krijgen, ja toch?
[ afbeelding ]
CORRED
Top!quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]
CORRED
Van wie krijgen ze de middelvinger?quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Absoluut waar maar er is ook amper gehandhaafd gedurende de zomer, alleen op excessen oid.
Vervolgens wel weer allemaal sluiten, dat is eigenlijk een dubbele middelvinger die goedwillende horecaondernemers krijgen.
Oneens. Er zijn al teveel zombiebedrijven.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Vooral nu met Halloweenquote:Op maandag 26 oktober 2020 12:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oneens. Er zijn al teveel zombiebedrijven.
Goed, we maken er even een wat meer tastbare situatie van.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zeiken mag, huilen mag. Extreem balen mag en is allemaal logisch en te begrijpen. Ik leef daarwerkelijk mee. Maar blijven hangen in zo'n situatie? Dan ben je geen ondernemer of had je het niet moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |