abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195863874
Niet mijn OP.

quote:
AMSTERDAM - De onthoofding van de Franse geschiedenisleraar Samuel Paty had in Nederland veel sterker veroordeeld moeten worden. Dat stelt tv-presentatrice Fidan Ekiz in haar programma De Vooravond.

Paty had spotprenten van de profeet Mohammed in de klas laten zien, om ze te kunnen bespreken. Dat leidde tot zijn dood, een brute onthoofding met een mes. In Frankrijk staat het land op zijn kop. De regering zet, als reactie, 231 niet-Franse radicalen uit het land.

Paty had spotprenten van de profeet Mohammed in de klas laten zien, om ze te kunnen bespreken. Dat leidde tot zijn dood, een brute onthoofding met een mes. In Frankrijk staat het land op zijn kop. De regering zet, als reactie, 231 niet-Franse radicalen uit het land.

Dinsdagochtend uitte politicoloog en student islamstudies Sonny Spek in De Telegraaf zijn verbazing over de stilte in Nederland. „Het is ook de algehele afwachtende houding van de volksvertegenwoordiging om de verspreiding van radicaal islamitisch gedachtegoed tegen te gaan die steekt”, aldus Spek. „De aanslag op een Franse docent zal namelijk ook Nederlandse docenten opnieuw aan het denken zetten. Wat kun je zeggen? Hoe moet je lastige onderwerpen brengen? Moet dat überhaupt?”

Ook Ekiz verbaasde zich over het gebrek aan beroering in ons land. „Naarmate de dagen en de uren verstreken, dacht ik: waar blijft die openlijke geschokte reactie in Nederland? In Frankrijk zijn ze massaal de straat op gedaan. Wij kunnen dat in Nederland ook. Op de Dam. Black Lives Matter. En ik denk: waar zijn we nu?”

Paty had spotprenten van de profeet Mohammed in de klas laten zien, om ze te kunnen bespreken. Dat leidde tot zijn dood, een brute onthoofding met een mes. In Frankrijk staat het land op zijn kop. De regering zet, als reactie, 231 niet-Franse radicalen uit het land.

Dinsdagochtend uitte politicoloog en student islamstudies Sonny Spek in De Telegraaf zijn verbazing over de stilte in Nederland. „Het is ook de algehele afwachtende houding van de volksvertegenwoordiging om de verspreiding van radicaal islamitisch gedachtegoed tegen te gaan die steekt”, aldus Spek. „De aanslag op een Franse docent zal namelijk ook Nederlandse docenten opnieuw aan het denken zetten. Wat kun je zeggen? Hoe moet je lastige onderwerpen brengen? Moet dat überhaupt?”

Bekijk ook:
’Nederlandse stilte na onthoofding ergerlijk’

Ook Ekiz verbaasde zich over het gebrek aan beroering in ons land. „Naarmate de dagen en de uren verstreken, dacht ik: waar blijft die openlijke geschokte reactie in Nederland? In Frankrijk zijn ze massaal de straat op gedaan. Wij kunnen dat in Nederland ook. Op de Dam. Black Lives Matter. En ik denk: waar zijn we nu?”
Een stille tocht in Conflans-Sainte-Honorine, waar Paty om het leven werd gebracht. Eerder kwamen hordes mensen bijeen in het centrum van Parijs.

Een stille tocht in Conflans-Sainte-Honorine, waar Paty om het leven werd gebracht. Eerder kwamen hordes mensen bijeen in het centrum van Parijs.

Ⓒ REUTERS

„Vooral vanuit de politiek is het muisstil. Maar het is Frankrijk! Het is om de hoek. Ik vind dat gewoon heel eng. Wat ik zorgelijk vind, is dat mensen vooral afgaan op wat individuen zeggen. Ze zijn gewoon bang, om te zeggen wat ze vinden, omdat zomaar je hoofd eraf kan worden gehakt. Maar het moet gaan om: hoe pakken we dit aan? Dan gaat het om de parallelle samenleving, om buitenlandse financiering, extremistische imams. Het staat niet bovenaan de agenda.”
Bedreigingen

Zelf merkte Ekiz dat ze, nadat ze zich uitsprak over Charlie Hebdo, meteen werd bedreigd. „Dat maakt meer los, dat je het veroordeelt, dan zo’n onthoofding zelf. Ik hoop dat dat verandert.”
Bron.
Nederland. :')
pi_195863905
Sander Schimmelpenninck laat ook weer van zich horen.

quote:
Sander Schimmel: ‘Fidan Ekiz in domrechtse echoput’

Fidan Ekiz is in de domrechtse echoput gevallen. Het is dan ook geen verrassing dat ze zowel kritisch is over de islam als over klimaatactivisten. Dat schrijft Sander Schimmelpenninck vandaag in zijn column in de Volkskrant. Sander zat vorige week in Fidans talkshow De Vooravond, omdat hij fan is van klimaat-Pipi Greta Thunberg. Aan het begin van diezelfde uitzending deed Fidan haar beklag over het uitblijven van Nederlandse ophef over de islamitische koppensneller in Parijs.
Achter de schermen moesten Sander en Thomas Erdbrink, met wie hij aan tafel zat, gniffelen om de tirade van Fidan. Ze konden het ‘in de coulissen niet laten om elkaar even met een glimlach aan te kijken’. “‘Ah, daar komt haar stokpaardje’, fluisterden we.”

Even later zaten Sander en Thomas bij Fidan aan tafel om over het klimaatmeisje te praten. “Tijdens het gesprek bevestigde Ekiz mijn vermoeden dat ze geen fan was.”

Voorspelbaar, aldus Sander. “Hoewel ik haar nooit iets over klimaatverandering heb zien zeggen of schrijven, kun je er bij Ekiz al wel zo’n beetje van uitgaan dat zij Thunberg maar niks vindt.”

Domrechtse echoput

Iedereen in de domrechtse echoput heeft volgens Sander namelijk dezelfde ideeën. “Wie felle kritiek uit op de islam, belandt namelijk onherroepelijk in een echoput met mensen die klimaatverandering een verzinsel vinden.”

Hopelijk valt Fidan er niet nóg dieper in, aldus Sander. “Nog dieper in die put pruttelen kwaadaardige complotdenkers dat Thunberg een geprogrammeerde trol is, aangestuurd door de pedofiele vampiers van de nieuwe wereldorde.”

Hij vreest het ergste. “Wanneer je voortdurend de meest vreselijke dingen toegewenst krijgt door radicale moslims is het begrijpelijk dat die echoput steeds veiliger voelt, hoezeer het applaus ook van halve zolen en hele fascisten komt.”
bron
pi_195863940
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:08 schreef Mylene het volgende:
Sander Schimmelpenninck laat ook weer van zich horen.
[..]

bron
Dat die Sander nog nooit in elkaar is geslagen is een godswonder. Wat een mongool is dat met zijn dedaine houding en airtje om zich heen. Of je het nu met elkaar eens bent of niet. Meneer voelt zich groter (lol) dan de rest van de wereld. Wat een enorme cuck. :r
pi_195863964
quote:
9s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat die Sander nog nooit in elkaar is geslagen is een godswonder. Wat een mongool is dat met zijn dedaine houding en airtje om zich heen. Of je het nu met elkaar eens bent of niet. Meneer voelt zich groter (lol) dan de rest van de wereld. Wat een enorme cuck. :r
Kennelijk mag je niets over de islam zeggen volgens deze meneer. Ja, dan krijg je wel een tunnelvisie.
pi_195863984
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:12 schreef Mylene het volgende:

[..]

Kennelijk mag je niets over de islam zeggen volgens deze meneer. Ja, dan krijg je wel een tunnelvisie.
Meneer heeft overal een mening over en acteert alsof hij de wijsheid in pacht heeft. Meneer verteld er niet bij dat hij dankzij papa en mama uberhaupt scholing en werk heeft. Zelf nooit (op eigen houtje) wat bereikt in het leven. Alles met geld van derden. Nee dan heb je het goed voor elkaar hoor :')

Wat een mafklapper.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:19:25 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195864090
Wat heeft Nederland nou weer te maken met een leraar in Frankrijk? :')

Moeten we ook de dood van een kassamedewerker in Shanghai veroordelen ofzo?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195864157
Denk dat Fidan gelijk heeft. Als er ook maar iets tegen de islam, Erdogan of Moslims gezegd of gedaan is dan staat de Erasmusbrug in Rotterdam vol.

aan de ene kant zou je al die onzin moeten negeren. hebben al genoeg problemen, laat die gek maar.
aan de andere kant .... zou er in Nederland vraag zijn naar producten waarmee je jouw afkeer tegen Erdogan kunt laten blijken?
toiletpapier met het hoofd van Erdogan erop geprint.
vuilniszakken met afbeelding van Erdogan.
dartbord met foto van Erdogan.
schoonmaakdoeken met foto van Erdogan.

[ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 26-10-2020 12:46:56 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195864222
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Denk dat Fidan gelijk heeft. Als er ook maar iets tegen de islam, Erdogan of Mohammed gezegd of gedaan is dan staat de Erasmusbrug in Rotterdam vol.

aan de ene kant zou je al die onzin moeten negeren. hebben al genoeg problemen, laat die gek maar.
aan de andere kant .... zou er in Nederland vraag zijn naar producten waarmee je jouw afkeer tegen Erdogan kunt laten blijken?
toiletpapier met het hoofd van Erdogan erop geprint.
vuilniszakken met afbeelding van Erdogan.
dartbord met foto van Erdogan.
schoonmaakdoeken met foto van Erdogan.
Denk eerlijk gezegd dat als we dat hier doen dat er A geen vraag naar is en B dat er heel wat idioten gaan rellen op de Erasmusbrug.

Wat mij betreft zegt het wat over hoe succesvol de indictronatie is in beide landen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:30:05 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195864308
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:08 schreef Mylene het volgende:
Sander Schimmelpenninck laat ook weer van zich horen.
[..]

bron
Sander Schimmelpenninck...

Iemand waarbij je nog steeds duidelijk kunt zien dat hij van adellijke komaf is, en het klootjesvolk maar dom gespuis vindt . Pedant gedrag is hem niet vreemd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195864350
quote:
9s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat die Sander nog nooit in elkaar is geslagen is een godswonder. Wat een mongool is dat met zijn dedaine houding en airtje om zich heen. Of je het nu met elkaar eens bent of niet. Meneer voelt zich groter (lol) dan de rest van de wereld. Wat een enorme cuck. :r
Ja, geweld! Dat is het antwoord!

#sarcasm
pi_195864448
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:12 schreef Mylene het volgende:

[..]

Kennelijk mag je niets over de islam zeggen volgens deze meneer. Ja, dan krijg je wel een tunnelvisie.
Jouw tunnelvisie is dat je denkt dat Schimmelpenninck mening is dat niemand iets negatiefs mag zeggen over de islam.
Ik zie hem dat niet beweren in dit artikel.
pi_195864478
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jouw tunnelvisie is dat je denkt dat Schimmelpenninck mening is dat niemand iets negatiefs mag zeggen over de islam.
Ik zie hem dat niet beweren in dit artikel.
Hij beweert het volgende:
quote:
Wie felle kritiek uit op de islam, belandt namelijk onherroepelijk in een echoput met mensen die klimaatverandering een verzinsel vinden.
Wat vind je van die uitspraak?
pi_195864498
quote:
Voor iedereen is duidelijk dat dit niet alleen een schokkende terroristische aanslag is, maar ook dat we ons moeten realiseren dat de dreiging van het jihadisme geenszins verdwenen is, zoals mijn Leidse collega Jeanine de Roy van Zuijdewijn in NRC opmerkte. Bovendien wordt het publieke debat al twintig jaar gedomineerd door de problematische kanten van de islam.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nederland-fidan-ekiz
pi_195864576
quote:
quote:
In het laatste geval ging het niet om een aanslag door een terrorist tegen de samenleving, maar om de staat zelf (in dit geval de VS) die al eeuwen een belangrijk deel van haar eigen bevolking uitsluit, achterstelt en verantwoordelijk is voor de moord op tienduizenden African Americans zonder vorm van proces.

Want het politiegeweld van de afgelopen decennia staat in een langere traditie van door een door de staat gesanctioneerde slavernij, en na de afschaffing ervan het vervolgens wegkijken bij duizenden lynchpartijen tussen 1880 en 1968.

Kortom, het betreft geen incident door buitenstaanders, maar structureel openlijk geweld door de samenleving. Anders dan bij terrorisme wordt het onrecht veroorzaakt door ons zelf en door onszelf gevormde instellingen. Protest tegen institutioneel racisme is in dit opzicht dan ook van een andere orde.
Hoe durf je zulke onzin te verkondigen :D
pi_195864586
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:40 schreef MoreDakka het volgende:

Wat vind je van die uitspraak?
Er is wel een parallel van gedreven islamietenbestrijders en klimaatontkenners, maar zo geformuleerd is
deze uitspraak generaliserend, De uitspraak is niet een mening van " niemand mag kritiek hebben op de islam"
pi_195864603
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is wel een parallel van gedreven islamietenbestrijders en klimaatontkenners, maar zo geformuleerd is
deze uitspraak generaliserend, De uitspraak is niet een mening van " niemand mag kritiek hebben op de islam"
Daar komt het uiteindelijk wel op neer, omdat ook klimaatontkenners niet serieus genomen dienen te worden.
pi_195864609
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jouw tunnelvisie is dat je denkt dat Schimmelpenninck mening is dat niemand iets negatiefs mag zeggen over de islam.
Ik zie hem dat niet beweren in dit artikel.
Nee hoor, er staat duidelijk islam. Kritiek op de islam kan niet fel genoeg zijn. Hij had zijn uitspraken ook kunnen nuanceren.
pi_195864622
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:45 schreef MoreDakka het volgende:

Hoe durf je zulke onzin te verkondigen :D
Wat precies vind je onzin van Lucassen opiniestuk
pi_195864651
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat precies vind je onzin van Lucassen opiniestuk
Het stuk dat ik heb gequote.
pi_195864676
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:46 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nee hoor, er staat duidelijk islam. Kritiek op de islam kan niet fel genoeg zijn. Hij had zijn uitspraken ook kunnen nuanceren.
Hij scheen gezegd te hebben "felle kritiek" , aldus het artikel. De clou zit hum in de kwalificatie "felle"
Jij maakt er van dat hij hier zegt: niemand mag kritiek hebben op de islam.
pi_195864721
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het stuk dat ik heb gequote.
Dat snap ik.... maar wát precies is onzin
* Vind je het feit van een lange Amerikaanse traditie van donkere mensen discrimineren, niet waar
* En een onderdeel ervan is het politiegeweld tegen donkere mensen. Is dat allemaal niet waar ?
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:58:19 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195864752
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat snap ik.... maar wát precies is onzin
* Vind je het feit van een lange Amerikaanse traditie van donkere mensen discrimineren, niet waar
* En een onderdeel ervan is het politiegeweld tegen donkere mensen. Is dat allemaal niet waar ?
Onder andere vind ik het gebruik van “ons” en “onszelf “ nogal suggestief. Heb jij kunnen stemmen voor eender welke Amerikaanse overheidsfunctionaris? Ik als Nederlander niet namelijk, en Leo lijkt me ook niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:26:56 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195865146
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:58 schreef nixxx het volgende:
Onder andere vind ik het gebruik van “ons” en “onszelf “ nogal suggestief. Heb jij kunnen stemmen voor eender welke Amerikaanse overheidsfunctionaris? Ik als Nederlander niet namelijk, en Leo lijkt me ook niet.
Volgens mij begrijp je hem dan verkeerd en slaat de 'ons' en 'onszelf' niet op Amerika, maar op het institutionele racisme.
Kun je over discussieren, maar zo zou ik het lezen. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:38:52 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195865375
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je hem dan verkeerd en slaat de 'ons' en 'onszelf' niet op Amerika, maar op het institutionele racisme.
Kun je over discussieren, maar zo zou ik het lezen. :)
Welk institutionele racisme in Nederland ook alweer? Ik geloof dat ik je misschien niet helemaal volg.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:50:31 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195865586
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:38 schreef nixxx het volgende:

[..]

Welk institutionele racisme in Nederland ook alweer? Ik geloof dat ik je misschien niet helemaal volg.
Zwarte Piet natuurlijk! ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:39:01 #26
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195866500
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:38 schreef nixxx het volgende:
Welk institutionele racisme in Nederland ook alweer? Ik geloof dat ik je misschien niet helemaal volg.
Voorbeelden te over op de arbeidsmarkt, op de huurmarkt, onlangs nog bij de belastingdienst, bij de implementatie van AI besluitvorming bij gemeenten, agenten die zich in app-groepen racistisch uitlaten ...

Ik wist dat dit soort reactisch zouden komen, want "wij zijn helemaal niet racistisch, zij maken het er zelf naar" is een vaak gehoord excuus. :)

Als je gratis clicks nog niet op zijn, hier een aardig artikel die een aantal voorbeelden beschrijft.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:49:34 #27
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195866695
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Voorbeelden te over op de arbeidsmarkt, op de huurmarkt, onlangs nog bij de belastingdienst, bij de implementatie van AI besluitvorming bij gemeenten, agenten die zich in app-groepen racistisch uitlaten ...

Ik wist dat dit soort reactisch zouden komen, want "wij zijn helemaal niet racistisch, zij maken het er zelf naar" is een vaak gehoord excuus. :)

Als je gratis clicks nog niet op zijn, hier een aardig artikel die een aantal voorbeelden beschrijft.
Beste Sic,
Ik bedoelde meer nog hoe je het ons en onszelf van Lucassen zou kunnen betrekken op institutioneel racisme, vooral omdat hij specifiek de Amerikaanse toestanden beschrijft.

Verder vind ik voorbeelden van etnisch profileren, racistische uitlatingen van personen die toevallig bij een overheidsinstantie werken etc nog geen institutioneel racisme. Maar dat gaat verder nogal off-topic dus laten we het er maar bij houden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:07:17 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195866995
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:49 schreef nixxx het volgende:
Beste Sic,
Ik bedoelde meer nog hoe je het ons en onszelf van Lucassen zou kunnen betrekken op institutioneel racisme, vooral omdat hij specifiek de Amerikaanse toestanden beschrijft.
Door zijn laatste zin:
"Protest tegen institutioneel racisme is in dit opzicht dan ook van een andere orde."
Daaruit concludeer ik dat hij het heeft over: '... het onrecht (van institutioneel racisme) veroorzaakt door ons zelf en door onszelf gevormde instellingen.'
quote:
Verder vind ik voorbeelden van etnisch profileren, racistische uitlatingen van personen die toevallig bij een overheidsinstantie werken etc nog geen institutioneel racisme. Maar dat gaat verder nogal off-topic dus laten we het er maar bij houden.
Daarom gaf ik er ook een extra artikel bij nixxx. :* Dat zal sommige mensen overigens niet weerhouden van het (altijd) blijven bagatelliseren. Dat is inderdaad een geheel eigen topic waard. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195869629
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat snap ik.... maar wát precies is onzin
* Vind je het feit van een lange Amerikaanse traditie van donkere mensen discrimineren, niet waar
* En een onderdeel ervan is het politiegeweld tegen donkere mensen. Is dat allemaal niet waar ?
Alles is onzin, bij uitstek de twee punten die jij uitlicht.
pi_195869676
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:49 schreef nixxx het volgende:

[..]

Beste Sic,
Ik bedoelde meer nog hoe je het ons en onszelf van Lucassen zou kunnen betrekken op institutioneel racisme, vooral omdat hij specifiek de Amerikaanse toestanden beschrijft.

Verder vind ik voorbeelden van etnisch profileren, racistische uitlatingen van personen die toevallig bij een overheidsinstantie werken etc nog geen institutioneel racisme. Maar dat gaat verder nogal off-topic dus laten we het er maar bij houden.
Dat komt omdat 'institutioneel racisme' een begrip is dat per definitie niet coherent is. Je kunt er alles van maken wat je wil, van discriminatie op de arbeidsmarkt tot willekeurige agenten die iets racistisch op Facebook roepen. Je kunt er niets tegenin brengen. Het uitgangspunt is dat het bestaat en als je dat ontkent ben je onderdeel van het probleem.
pi_195869687
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Door zijn laatste zin:
"Protest tegen institutioneel racisme is in dit opzicht dan ook van een andere orde."
Daaruit concludeer ik dat hij het heeft over: '... het onrecht (van institutioneel racisme) veroorzaakt door ons zelf en door onszelf gevormde instellingen.'
Ja en dat is dus een bizarre uitspraak die op geen enkele manier met de werkelijkheid te maken heeft.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:20:08 #32
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195878419
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:54 schreef MoreDakka het volgende:
Ja en dat is dus een bizarre uitspraak die op geen enkele manier met de werkelijkheid te maken heeft.
Wat is er dan precies 'bizar' en 'onrealistisch' aan deze uitspraak? En met welke 'werkelijkheid' heeft het niks te maken?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195878516
quote:
9s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:13 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Meneer heeft overal een mening over en acteert alsof hij de wijsheid in pacht heeft. Meneer verteld er niet bij dat hij dankzij papa en mama uberhaupt scholing en werk heeft. Zelf nooit (op eigen houtje) wat bereikt in het leven. Alles met geld van derden. Nee dan heb je het goed voor elkaar hoor :')

Wat een mafklapper.
Hij verwijt anderen geen inhoud te hebben maar ik heb van hemzelf nog nooit iets inhoudelijks gezien. Hij loopt alleen maar te schelden en anderen voor dom uit te maken, maar verder dan dat komt hij niet. Ik hoop echt dat dat vervelende ventje nog eens de verkeerde gaat tegenkomen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:32:09 #34
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195878565
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:19 schreef Mikeytt het volgende:
Wat heeft Nederland nou weer te maken met een leraar in Frankrijk? :')
Nederland heeft ook niets te maken met een zwarte die doodgeschoten is door de politie in de VS. Maar daarvoor lapt de burgemeester van Amsterdam zelfs alle, door haarzelf afgekondigde corona-regels, aan haar laars.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:34:19 #35
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195878599
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nederland heeft ook niets te maken met een zwarte die doodgeschoten is door de politie in de VS. Maar daarvoor lapt de burgemeester van Amsterdam zelfs alle, door haarzelf afgekondigde corona-regels, aan haar laars.
Behalve dan dat die protesten niet over de dood van 1 Amerikaanse man gingen.
Dat maken racisten zichzelf wijs.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:35:55 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195878618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:34 schreef Mikeytt het volgende:

Behalve dan dat die protesten niet over de dood van 1 Amerikaanse man gingen.

En de ontzetting over de moord op de Franse leraar gaan ook niet alleen over die ene leraar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195878622
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat precies vind je onzin van Lucassen opiniestuk
Ik vond het ook onzin. Met zijn 'duizenden lynchpartijen'. Die kerel probeert als hoogleraar genuanceerd over te komen maar is een wolf in schaapskleren..gewoon een linkse activist dus met dat gejammer over institutioneel racisme.

Mensen zijn afgestompt en onverschillig als het gaat om moslimterreur en de politiek correcte meerderheid vindt het zelfs zieliger voor moslims dat zij kritiek krijgen dan dat er onschuldigen worden vermoord. Dat interesseert ze niet..victim blaming etc. Maar BLM en identiteitspolitiek zijn van een andere orde. Mensen willen zich graag goed voelen en blij zijn met zichzelf. Dan is kankeren op de overheid en protesteren tegen 'institutioneel racisme' een heerlijke ongevaarlijke en zelfs endorfine en dopamine opwekkende bezigheid. Beter dan je druk maken over een onthoofde leraar.. niks feestelijks aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pleun2011 op 27-10-2020 08:45:47 ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:39:36 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195878670
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En de ontzetting over de moord op de Franse leraar gaan ook niet alleen over die ene leraar.
In dat geval is er (dagelijks) meer dan genoeg ophef ende ontsteltenis over moslim terrorisme, over 'de islam', over 'de moslims', etc. (in Europa)...

Het is een kapotte plaat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195878745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Behalve dan dat die protesten niet over de dood van 1 Amerikaanse man gingen.
Dat maken racisten zichzelf wijs.
Aldus een racist.
pi_195879137
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat is er dan precies 'bizar' en 'onrealistisch' aan deze uitspraak? En met welke 'werkelijkheid' heeft het niks te maken?
Institutioneel racisme is niet coherent genoeg en bestaat dus ook niet als zodanig. De stelling dat 'wij' er verantwoordelijk voor zijn is totaal nergens op gebaseerd.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:17:31 #41
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195879224
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In dat geval is er (dagelijks) meer dan genoeg ophef ende ontsteltenis over moslim terrorisme, over 'de islam', over 'de moslims', etc. (in Europa)...

Het is een kapotte plaat.
Mja, dat is wmb een beetje alsof twee kikkers in een pan water tegen elkaar zeggen
“warm hè”
“ja, lijkt wel alsof het water warmer wordt hè?”
“Je hebt gelijk, vroeger was het water niet zo warm toch?”
“Nee, vroeger niet, maar nu wel, maar wat doe je eraan?”
“Ja, niets aan te doen, daar moeten we even doorheen, dat water koelt wel weer af”

Macron lijkt nu iig iets te doen, een heel duidelijke grens te stellen. Moet nog maar zien waar het uiteindelijk op uitloopt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:23:10 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195879314
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:39 schreef SicSicSics het volgende:

In dat geval is er (dagelijks) meer dan genoeg ophef ende ontsteltenis over moslim terrorisme, over 'de islam', over 'de moslims', etc. (in Europa)...

Het is een kapotte plaat.
Spoken like a true moslim.

En, btw, BLM is geen kapotte plaat? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195879413
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In dat geval is er (dagelijks) meer dan genoeg ophef ende ontsteltenis over moslim terrorisme, over 'de islam', over 'de moslims', etc. (in Europa)...

Het is een kapotte plaat.
Helemaal niet. De recente gebeurtenissen bewijzen dat. Meer ophef in de islamitische wereld over Frankrijk zelf dan over de terreurdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door skrn op 27-10-2020 09:38:42 ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:41:10 #44
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195879615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:11 schreef MoreDakka het volgende:
Institutioneel racisme is niet coherent genoeg en bestaat dus ook niet als zodanig. De stelling dat 'wij' er verantwoordelijk voor zijn is totaal nergens op gebaseerd.
Dat is een ander/ eigen topic waard. Die discussie ga ik niet met je aan hier.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:44:57 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195879685
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:17 schreef nixxx het volgende:
Mja, dat is wmb een beetje alsof twee kikkers in een pan water tegen elkaar zeggen
“warm hè”
“ja, lijkt wel alsof het water warmer wordt hè?”
“Je hebt gelijk, vroeger was het water niet zo warm toch?”
“Nee, vroeger niet, maar nu wel, maar wat doe je eraan?”
“Ja, niets aan te doen, daar moeten we even doorheen, dat water koelt wel weer af”

Macron lijkt nu iig iets te doen, een heel duidelijke grens te stellen. Moet nog maar zien waar het uiteindelijk op uitloopt.
Zo ervaar ik het niet. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Spoken like a true moslim.

En, btw, BLM is geen kapotte plaat? :')
Ik ben niet religieus.
BLM is ontstaan in 2013. (moslim) terrorisme, religieus geweld, vrijheid van meningsuiting, discriminatie richting moslims/ gastarbeiders/ oud-kolonialen is vele malen ouder. :*
En "Ja maar hunnie" is natuurlijk nooit een argument.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:30 schreef skrn het volgende:
Helemaal niet. De recente gebeurtenissen bewijzen dat. Meer ophef in de islamitische wereld over Frankrijk zelf dan over de terreurdaad.
Goede toevoeing "in de Islamitische wereld" zo kun je lekker je eigen waarheid maken en je eigen discussies winnen. :')_!

Niemand heeft het over de reacties in de moslim wereld in dit topic. Zeker Fidan niet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195879745
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zo ervaar ik het niet. :)
[..]

Ik ben niet religieus.
BLM is ontstaan in 2013. (moslim) terrorisme, religieus geweld, vrijheid van meningsuiting, discriminatie richting moslims/ gastarbeiders/ oud-kolonialen is vele malen ouder. :*
En "Ja maar hunnie" is natuurlijk nooit een argument.
[..]

Goede toevoeing "in de Islamitische wereld" zo kun je lekker je eigen waarheid maken en je eigen discussies winnen. :')_!

Niemand heeft het over de reacties in de moslim wereld in dit topic. Zeker Fidan niet.
Dat is toch relevant, of niet? Moet je kijken hoe dit ontwikkelt. Moslims voelen zich weer massaal benadeeld, gekwest, en hebben het liever niet over de terreurdaad zelf.

Ik vind dat zeer zorgelijk.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:49:54 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195879767
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ben niet religieus.
Weet je dat zeker?

quote:
BLM is ontstaan in 2013. moslim terrorisme is vele malen ouder. :*
Zo zie je maar, moslim terrorisme is dus veel belangrijker om tegen op te treden, dan vermeend racisme tegen zwarten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195879835
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is een ander/ eigen topic waard. Die discussie ga ik niet met je aan hier.
Het is wel degelijk relevant, want de heer Lucassen probeert de vergelijking met de reactie op dat BLM-gebeuren te ontkrachten. Hij vindt dat 'wij' verantwoordelijk zijn voor niet alleen de reactie maar ook het fenomeen dat de reactie volgens hem veroorzaakt. Wat hij in feite zegt is dat demonstreren tegen moslimgeweld niet de moeite waard is omdat het een ander soort probleem is dan 'institutioneel racisme'. Compleet van de pot gerukt.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:56:38 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195879854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Weet je dat zeker?
Ik ben gedoopt :@ maar ik heb me uitgeschreven bij de PKN, tot hun grote verdriet. :D
Ik ben tevens geboren in Nederland. Toegegeven ver in het oosten van Nederland en bijna in Oostenrijk of Duitsland, want mijn ouders wilden nog op wintersport. 8-)
quote:
Zo zie je maar, moslim terrorisme is dus veel belangrijker om tegen op te treden, dan vermeend racisme tegen zwarten.
Het is absoluut belangrijk en dat ontkend ook niemand. Als je kijkt naar nieuwswaardigheid/ redenen om te gaan demonstreren dan scoort moslim terrosime gewoon niet zo goed meer op de populaire demonstratie meter.

Doe er wat aan als je het belangrijk vindt. Zou ik zeggen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:57:37 #50
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195879872
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:48 schreef skrn het volgende:
Dat is toch relevant, of niet?
Niet in een topic over het 'uitblijven' van een reactie vanuit Nederland op een gebeurtenis in Frankrijk...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195879882
Ondertussen heeft Geert Erdogan op de kast gejaagd met een cartoon en heeft Erdogan aangifte gedaan. Waarom lees ik daar niks over hier?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:59:57 #52
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195879910
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:55 schreef MoreDakka het volgende:
Het is wel degelijk relevant, want de heer Lucassen probeert de vergelijking met de reactie op dat BLM-gebeuren te ontkrachten. Hij vindt dat 'wij' verantwoordelijk zijn voor niet alleen de reactie maar ook het fenomeen dat de reactie volgens hem veroorzaakt. Wat hij in feite zegt is dat demonstreren tegen moslimgeweld niet de moeite waard is omdat het een ander soort probleem is dan 'institutioneel racisme'. Compleet van de pot gerukt.
Dat zegt hij helemaal niet... :')_!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:00:54 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195879926
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:56 schreef SicSicSics het volgende:

Ik ben gedoopt :@

Daar heb je het al.

quote:
Het is absoluut belangrijk en dat ontkend ook niemand. Als je kijkt naar nieuwswaardigheid/ redenen om te gaan demonstreren dan scoort moslim terrosime gewoon niet zo goed meer op de populaire demonstratie meter.
Dat komt omdat de 'wij' over het algemeen 'vreemde' dingen redelijk makkelijk accepteren. Maar moslim terrorisme wordt gewoon niet minder (lijkt wel juist meer te worden) en er zou dus juist meer aandacht voor moeten zijn.

De problemen in de VS kunnen ze ook prima daar afhandelen. Daar hebben ze ons niet voor nodig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:03:46 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195879968
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:57 schreef SicSicSics het volgende:

Niet in een topic over het 'uitblijven' van een reactie vanuit Nederland op een gebeurtenis moord in Frankrijk door een moslim, gedreven door zijn levensovertuiging...
Je had het even verkeerd opgeschreven
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195879979
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Ondertussen heeft Geert Erdogan op de kast gejaagd met een cartoon en heeft Erdogan aangifte gedaan. Waarom lees ik daar niks over hier?
NIDA wilt de haatorganisaties die nu in Frankrijk verboden worden naar Nederland halen.
Hoor je ook niet veel over.

maar alle ophef gaat nergens over als je beseft dat niemand zich (meer) boos maakt over de dood van een leraar, een getrouwde vader van een kind van 5. Samuel Paty was die leraar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195880122
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Ondertussen heeft Geert Erdogan op de kast gejaagd met een cartoon en heeft Erdogan aangifte gedaan. Waarom lees ik daar niks over hier?
Erdolfje heeft aangifte gedaan ja? Wat een loser.
pi_195880150
Ha ik reageerde zonder het te weten net zoals Wilders op dit nieuws :')
pi_195880206
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zegt hij helemaal niet... :')_!
Dan lees je verkeerd :)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:39:09 #59
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195881476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:18 schreef MoreDakka het volgende:
Dan lees je verkeerd :)
Hoe dan!?! Geef eens aan, in de tekst, waar hij zegt:
"Demonstreren tegen moslims is niet de moeite waard"
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:58:51 #60
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195883123
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Daar heb je het al.
Ik kan het officieel niet terugnemen nee, maar het was niet mijn keus.

quote:
Dat komt omdat de 'wij' over het algemeen 'vreemde' dingen redelijk makkelijk accepteren.
Dus omdat wij dingen makkelijk accepteren, scoort moslimterrorisme minder op de populaire demonstratie meter?
Je bedoelt dat we terrorisme 'accepteren'? :?
Wie doet dat?

Het blijft overigens hilarisch dat mensen boos worden omdat anderen niet demonstreren, terwijl ze zelf ook niet met een spandoekje buiten dorsten te staan... Maar dat zal wel aan mij liggen. :')
quote:
Maar moslim terrorisme wordt gewoon niet minder (lijkt wel juist meer te worden) en er zou dus juist meer aandacht voor moeten zijn.
Doe dan aandachten! :D Ga staan dan! Met je borje. Organiseer wat vriendjes. Ga lekker samen staan.

Ipv. hier op internet mekkeren dat het allemaal wel een beetje serieuzer genomen zou moeten worden. _O-

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar bronnen over het toegenomen terrorisme.
quote:
De problemen in de VS kunnen ze ook prima daar afhandelen. Daar hebben ze ons niet voor nodig.
Daar gaat dit topic niet over.
Daar gaat de opmerking van Fidan niet over.
Daar gaat de column niet over.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195883243
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:58 schreef SicSicSics het volgende:

Het blijft overigens hilarisch dat mensen boos worden omdat anderen niet demonstreren, terwijl ze zelf ook niet met een spandoekje buiten dorsten te staan... Maar dat zal wel aan mij liggen. :')

Het is schijnheilig, Anderen verwijten iets niet te doen , wat men zelf ook niet doet.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:10:09 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195883321
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:58 schreef SicSicSics het volgende:

Dus omdat wij dingen makkelijk accepteren, scoort moslimterrorisme minder op de populaire demonstratie meter?
Dat zeg ik niet. Wij zijn uberhaupt niet een volkje van demonstreren. Maar wij accepteren dat er nieuwe denkbeelden bijkomen in Nederland en op het moment dat dat niet goed gaat, draaien we dat liever met zachte hand bij, dan dat we geweld gebruiken. Onze 'tegenstander' heeft daar schijnbaar wat minder moeite mee.

quote:
Het blijft overigens hilarisch dat mensen boos worden omdat anderen niet demonstreren, terwijl ze zelf ook niet met een spandoekje buiten dorsten te staan... Maar dat zal wel aan mij liggen. :')
De schrijfster zegt dat ze verbaast is dat er vrijwel geen reacties uit de Nederlandse politiek komen. Ze roept niet op tot demonstreren.

quote:
Daar gaat dit topic niet over.
Daar gaat de opmerking van Fidan niet over.
Daar gaat de column niet over.
Jij 'breekt in' in een discussie tussen mij en Mikey. Als je dat niet wil, moet je lekker optiefen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195884826
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe dan!?! Geef eens aan, in de tekst, waar hij zegt:
"Demonstreren tegen moslims is niet de moeite waard"
Dat is de implicatie.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')