abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196114492
Ik had vooraf ook nooit gedacht dat ik twee keer tot ruim twee jaar zou voeden. Maar borstvoeding ging hier altijd zo soepel en was zo handig voor in bed leggen dat stoppen altijd meer gedoe leek dan doorgaan. En ja, ik ben me zéér bewust van wat een geluk we daarmee gehad hebben.

Ik zeg 'ging', maar het is eigenlijk 'gaat' want terwijl ik dit typ ligt er een slapende peuter aan mijn borst. :') We moeten nog zien waar dit schip strandt.
  zaterdag 7 november 2020 @ 14:51:59 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196115979
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:27 schreef Viv het volgende:

[..]

Het heet fulltime kolven zolang je het niet combineert met live voeden, ongeacht het aantal kolfsessies per dag. ;)

ZZ heeft dus circa 14 maanden moedermelk gehad, waarvan de eerste maand via live voeden (vooral uithongeren, zo bleek later :X ) en 13 maanden via fulltime kolven.

En (nogmaals) dank je wel iedereen. O+ Ik heb destijds ook veel steun en lof ontvangen hier, maar dat gevoel van falen bleef dus. Gelukkig gaat dat nu beter. :)
Hoezo ging jij eigenlijk fulltime kolven? Kreeg jouw kind er niet genoeg uit? Heb je vast al gedeeld maar heb ik niet geregistreerd :@ .

En gek hè, hoe dat werkt? We leggen onszelf ook best wel wat op, dan krijg je hoe dan ook wel een keer het gevoel dat je je kleine tekort doet.
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 15:27:33 #178
269689 crew  Viv
pi_196116406
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2020 14:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoezo ging jij eigenlijk fulltime kolven? Kreeg jouw kind er niet genoeg uit? Heb je vast al gedeeld maar heb ik niet geregistreerd :@ .
Lang verhaal kort: ze hapte niet goed aan, en kreeg er zelf niks uit. Ze wekte een toeschietreflex op en als die golf melk voorbij was, viel ze in slaap of werd ze boos. Ze was toen in 11 dagen 80 gram aangekomen of zo. :X

Van alles geprobeerd (lactatiekundige, tongriempje laten klieven, andere houdingen, wisselvoeden, borstcompressie), maar zodra ik 2 voedingen per dag live voedde in plaats van met de fles, stond ze weer stil qua groei.
  zaterdag 7 november 2020 @ 18:36:49 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196120699
Even checken hier. Colin klokt met gemak 120ml per voeding weg. Hij is nu bezig met 30ml omdat hij aan 120ml niet genoeg heeft. Dat rijmt niet met de rekensom van LLL:

140ml x 5kg / 10 voedingen = 70ml

En dan reken ik ruim want hij is eerder 4,8kg en meestal heeft hij 11 voedingen (dan zou ik op 61ml uitkomen).

Ik vind dit wel een heel groot verschil, of ben ik nou gek?

For the record, ik blijf hem gewoon zoveel geven als hij wil en ik maak me ook nergens zorgen over. Hij zit nog steeds precies gemiddeld in de curves enzo. Maar heb ik niet gewoon een veelvraat baby? Zou een hoop verklaren :P .
Resistance is futile.
  zaterdag 7 november 2020 @ 19:00:11 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196121222
Misschien is hij klaar voor wat grotere hoeveelheden en minder voedingen? Want 11 x 150 is wel veel. Aan de andere kant: het is borstvoeding, er is niet zoiets als te veel, tenzij je baby alles terugspuugt. Geeft hij veel terug of houdt hij dit soort hoeveelheden binnen? Prul heeft nooit grotere flessen gehad dan 135 ofzo en lustte dan wel meer, maar was ook tevreden als het op was.

Voed je therapeutisch? Want anders gaat de fles ook echt veel makkelijker dan de borst en het duurt even voor de hersenen het signaal krijgen dat je baby vol zit. Een speentje geven tussendoor en even kijken of hij daar tevreden mee is, kan een manier zijn om dat even te testen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 7 november 2020 @ 19:05:43 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_196121337
Maar hoe weet je dan of ie alle 11 keer 150 ml wegklokt? Of weeg je hem ook voor en na elke voeding?

Ik weet namelijk zeker dat Goud in de ochtend veel meer melk per voeding wegklokt dan in de avond. En het lijkt me sterk dat Colin 11 keer 150 drinkt of 11 keer 150 wil drinken ;) de behoefte kan over de dag behoorlijk verschillen.

[ Bericht 6% gewijzigd door SQ op 07-11-2020 19:14:21 ]
disclaimer
  zaterdag 7 november 2020 @ 20:01:14 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196122511
Nou, we zitten behoorlijk aan de flesjes op dit moment. Zo'n beetje de helft komt uit de fles de laatste 3 dagen en dan is hij met 60-70ml nooit voldaan. Wat wel mogelijk is, is dat hij dan compenseert voor wat hij niet uit de tiet weet te lurken.

Ik zie hier wel dat meneertje Colin 's nachts veel rustiger en langer drinkt aan de borst. Einde ochtend of begin van de middag gaan we over op de fles want dan loopt de productie en de melkstroom terug. Overigens hoef ik ook 's middags maar 1 keer te knijpen en dan begint het alweer te lopen, dus ik denk zelf dat er ook gewoon sprake is van een gevalletje speenverwarring.

Ondertussen zint de calma speen mijn man niet. Hij vindt het frustrerend omdat Colin het vacuüm niet vast weet te houden en dan gedraagt hij zich net zoals aan de borst. Happen, loslaten, huilen, speen erin om de zuigreflex aan te zetten, gauw omwisselen voor de calma en dan drinkt hij weer een tijdje door. Ik vind het juist wel fijn want hoewel Colin soms wat gefrustreerd is: hij drinkt veel beheerster. Uit de gewone fles gaat het echt belachelijk hard, hij tikt rustig 120ml binnen 10 minuten weg terwijl een half uur ook niet gek zou zijn :+ . Die enorme snelheid stelt mijn man juist weer gerust, die ziet dat denk ik als een goed teken. En geen gehuil tijdens het voeden. Ik ben wel blij dat Colin een gezonde eetlust heeft maar ik zie ook dat er veel grotere hoeveelheden terugkomen met de gewone fles.

Therapeutisch voeden wil ik wel, maar ik moet dat balletje nog opgooien bij m'n wederhelft. Hij moet daar ook aan meewerken. Misschien kan ik een dealtje sluiten: calma speen vergeten we, therapeutisch voeden gaan we doen.

Ik ben (misschien onterecht) bang dat als we 100% overgaan op de normale fles, dat Colin dan helemaal niet meer aan de borst wil. En dan heb ik domweg geen keus meer, dan wordt het fulltime kolven. Dan is de deur naar structureel kunstvoeding erbij ook weer open en ik ben zelf wel voorstander van zoveel mogelijk borstvoeding/alles zo natuurlijk mogelijk etc.

We hebben net een botsinkje gehad over de calma speen ;) en ik ben er nog boos over want blijkbaar krijgt Colin 'veel meer binnen met de normale fles' en bij mij leeft nu even het gevoel dat hij me de pas afsnijdt door de gewone speen te pakken als het even tegenzit :P . Er komt vanzelf een moment vabdaag of morgen dat we het er nog eens rustig over hebben en dan ga ik het therapeutisch voeden eens bespreekbaar maken.
Resistance is futile.
  zaterdag 7 november 2020 @ 20:07:23 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196122613
Oh ja, Colin heeft 1 keer echt overgegeven in week 1. En verder geeft hij na elke voeding maar een klein beetje terug, dus teveel lijkt mij niet aan de orde.

Hij geeft overigens na de borst en na de calma fles vergelijkbare hoeveelheden terug maar ik zal er maar niet vanuit gaan dat dit betekent dat hij ook rustig 130ml uit mijn tieten weglurkt :+ . Hoewel.. vanmorgen na het voeden nog 240ml gekolfd :') . Dus het zou theoretisch wel kunnen! :D
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 20:20:18 #184
269689 crew  Viv
pi_196122811
@Seven. :*

Ik hoop dat er binnenkort rust in de tent komt. En ik hoop dat je binnenkort weer op één lijn zit met je partner, dat is zó belangrijk.

Misschien de lactatiekundige nog eens mee laten denken? Het idee was frustratie-vrij, en dat was het de eerste dagen ook wel volgens mij, maar inmiddels niet meer. Misschien kan zij als onpartijdige derde een plan maken voor de komende dagen, waar jullie als ouders volledig achter staan?

Succes weer! :*
  zaterdag 7 november 2020 @ 20:44:34 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196123201
Thanks Viv. We vinden onze weg wel :) . En vergeleken met een week geleden, ben ik zelf wel veel relaxter. Dat maakt de frustratie wel makkelijker om mee te dealen. Alleen de hoop dat Colin zonder frustratie langzaam weer richting de borst te bewegen is, heb ik niet echt meer. Dat moet ik nog een beetje loslaten. Plan B om het zo lang mogelijk vol te houden is ook niet slecht.
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 20:49:50 #186
269689 crew  Viv
pi_196123296
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:44 schreef Seven. het volgende:
Thanks Viv. We vinden onze weg wel :) . En vergeleken met een week geleden, ben ik zelf wel veel relaxter. Dat maakt de frustratie wel makkelijker om mee te dealen. Alleen de hoop dat Colin zonder frustratie langzaam weer richting de borst te bewegen is, heb ik niet echt meer. Dat moet ik nog een beetje loslaten. Plan B om het zo lang mogelijk vol te houden is ook niet slecht.
Goed om te lezen dat je zelf veel relaxter bent, dat had ik niet uit je posts gehaald. :) :*
pi_196123581
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:39 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat naar! :* Tongriempje zou ook kunnen. Komt de LK dit weekend nog kijken?
Het was niet nodig. Poffertje is niet meer afgevallen. Na de voeding was ze veertig gram zwaarder.

Blijkbaar zit ze steeds propvol, er komt heel veel melk. Om dat te doseren laat ze steeds een beetje los. En ze neemt flinke pauzes om het weg te werken.
Vandaag heeft ze zich steeds netjes gemeld en goed gehapt. Ook niet die ellende met krampjes van gisteren.

Ik voel me wel licht schuldig dat ik mijn baby die toch al zo vol zat, extra heb geprikkeld om meer te drinken. :D :')

Ohja, een niet poepzindelijke maar wel onderbroeken dragende peuter met borstvoedingspoep is niet handig. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196123628
Onee, krijgen we dat probleem ook nog. Colostrum werkt natuurlijk laxerend. :+
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 7 november 2020 @ 21:09:51 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196123708
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 21:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Onee, krijgen we dat probleem ook nog. Colostrum werkt natuurlijk laxerend. :+
Wees gewaarschuwd! ;)
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 21:16:55 #190
269689 crew  Viv
pi_196123869
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 november 2020 21:05 schreef PKM het volgende:
Poffertje
O+ !!
quote:
Vandaag heeft ze zich steeds netjes gemeld en goed gehapt. Ook niet die ellende met krampjes van gisteren.
Ah super zeg! *O*
quote:
Ohja, een niet poepzindelijke maar wel onderbroeken dragende peuter met borstvoedingspoep is niet handig. :+
:D
pi_196124639
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:44 schreef Seven. het volgende:
Misschien kan de lactatiekundige dan helpen om je man ook zo relaxt te krijgen als het om flesvoeding gaat.

Rond 6 weken zit trouwens ook het krampjes hoogtepunt wat kan zorgen voor extra frustratie dus wellicht speelt dat ook nog mee.
pi_196164725
Ff vraag, die ik hier eerder voorbij heb zien komen maar toen speelde het bij mij niet. De opvang wil datum bv op de fles hebben. Vind dat echt belachelijk want ik weet zelf wel hoe lang houdbaar en zag hier toen ook discussies met opvang voorbij komen. Meeste is 2 weken oud bijv. Plak denk ik gewoon datum van de bv uit de vriezer op de fles maar denk dat ik contact op ga nemen met organisatie om te vragen welk termijn ze aanhouden. Hoe is jullie ervaring?
pi_196164818
Volgens mij moeten ze dat voor als ze inspectie langs krijgen. Dat is hier tenminste de reden ervoor. Hier deed ik gewoon de datum van kolven erop en als het uit de vriezer kwam dan gaf ik dat aan, die maakten ze dan als eerste op.
  dinsdag 10 november 2020 @ 09:04:04 #194
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196164826
de datum van er uithalen er op zetten dan is het nog 24 uur goed.

ik gaf vers mee en als de melk nog goed was dan verving ik gewoon het stickertje :@ ,
en ookal hadden hun als regel dat het maar 48 uur mocht ik plakte dan gewoon nieuwe datum sticker.
pi_196165002
Ze worden gecontroleerd, dus moeten zich ook weer verantwoorden natuurlijk.

Wat ik bij U. deed was de flesjes nummeren. M’n oudste melk was nr. 1. Dat was destijds ook goed. Ben benieuwd hoe het bij de baby gaat zijn straks.
Protège moi de mes désirs.
pi_196165440
Bij onze opvang gaf ik bakjes van Difrax mee, de deksel kun je op schrijven met potlood. Moet een datum op voor eventuele inspectie, maar zoals met meer van dit soort dingen kan je natuurlijk zelf gewoon de meest gunstige datum erop zetten :+
pi_196168721
Ok dank! Wij zettendatum keurig op bakjes in onze vriezer, maar gieten het zelf in de flessen en mixen ook nog wel, wat verse lekkage bijv erbij. Maar vraag is idd moet kolfdatum of datum eruit halen... Ik heb de organisatie gemaild met vraag wat ze doen met die datum en link van LLL erbij.
  Manager PR/Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 13:40:53 #198
269689 crew  Viv
pi_196169171
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:03 schreef Aure het volgende:
Volgens mij moeten ze dat voor als ze inspectie langs krijgen.
Wat een bureaucratie ook weer. Alsof ouders en leidsters niet zélf in de gaten kunnen houden dat er geen bedorven moedermelk geserveerd wordt. Hoe vaak is er een voedselvergiftiging geweest op een kinderdagverblijf door moedermelkflesjes zonder datum? Welk probleem lossen we hiermee op? }:|

Hier ging de melk zonder naam (want ZZ was de enige met dit type bewaarflesje) en zonder datum mee. Voor thuis gebruikte ik ook geen datum. De bewaarflesjes stonden op chronologische volgorde in rijen opgesteld in de koelkast, en dan gewoon het supermarkt-principe hanteren: first in, first out. :Y) Ik ben toen twee keer op vakantie geweest waarbij ik de hele voorraad meenam in een soort koelbox, en dan gebruikte ik het systeem van @D.U.M.A.N. : nummeren op volgorde van opdrinken.
pi_196169228
Joh het is uiteindelijk ook maar een kleine moeite om er ff een datum op te zetten he :) ik schreef dat op een tapeje en dat plakte ik op de fles. Secondenwerk.
  Manager PR/Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 13:51:08 #200
269689 crew  Viv
pi_196169305
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:45 schreef Aure het volgende:
Joh het is uiteindelijk ook maar een kleine moeite om er ff een datum op te zetten he :) ik schreef dat op een tapeje en dat plakte ik op de fles. Secondenwerk.
Mja het gaat mij om het hele principe. Dat er dus zo'n inspecteur komt neuzen in de koelkast en dan goedkeurend knikt en een vinkje in zijn/haar rapportage zet als alle flesjes een datum hebben. Alsof de wereld hier ook maar iets beter van wordt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')