Nou, we zitten behoorlijk aan de flesjes op dit moment. Zo'n beetje de helft komt uit de fles de laatste 3 dagen en dan is hij met 60-70ml nooit voldaan. Wat wel mogelijk is, is dat hij dan compenseert voor wat hij niet uit de tiet weet te lurken.
Ik zie hier wel dat meneertje Colin 's nachts veel rustiger en langer drinkt aan de borst. Einde ochtend of begin van de middag gaan we over op de fles want dan loopt de productie en de melkstroom terug. Overigens hoef ik ook 's middags maar 1 keer te knijpen en dan begint het alweer te lopen, dus ik denk zelf dat er ook gewoon sprake is van een gevalletje speenverwarring.
Ondertussen zint de calma speen mijn man niet. Hij vindt het frustrerend omdat Colin het vacuüm niet vast weet te houden en dan gedraagt hij zich net zoals aan de borst. Happen, loslaten, huilen, speen erin om de zuigreflex aan te zetten, gauw omwisselen voor de calma en dan drinkt hij weer een tijdje door. Ik vind het juist wel fijn want hoewel Colin soms wat gefrustreerd is: hij drinkt veel beheerster. Uit de gewone fles gaat het echt belachelijk hard, hij tikt rustig 120ml binnen 10 minuten weg terwijl een half uur ook niet gek zou zijn

. Die enorme snelheid stelt mijn man juist weer gerust, die ziet dat denk ik als een goed teken. En geen gehuil tijdens het voeden. Ik ben wel blij dat Colin een gezonde eetlust heeft maar ik zie ook dat er veel grotere hoeveelheden terugkomen met de gewone fles.
Therapeutisch voeden wil ik wel, maar ik moet dat balletje nog opgooien bij m'n wederhelft. Hij moet daar ook aan meewerken. Misschien kan ik een dealtje sluiten: calma speen vergeten we, therapeutisch voeden gaan we doen.
Ik ben (misschien onterecht) bang dat als we 100% overgaan op de normale fles, dat Colin dan helemaal niet meer aan de borst wil. En dan heb ik domweg geen keus meer, dan wordt het fulltime kolven. Dan is de deur naar structureel kunstvoeding erbij ook weer open en ik ben zelf wel voorstander van zoveel mogelijk borstvoeding/alles zo natuurlijk mogelijk etc.
We hebben net een botsinkje gehad over de calma speen

en ik ben er nog boos over want blijkbaar krijgt Colin 'veel meer binnen met de normale fles' en bij mij leeft nu even het gevoel dat hij me de pas afsnijdt door de gewone speen te pakken als het even tegenzit

. Er komt vanzelf een moment vabdaag of morgen dat we het er nog eens rustig over hebben en dan ga ik het therapeutisch voeden eens bespreekbaar maken.