Ik reageerde vooral op @LadyBlack wiens zoontje lang gevoed is maar waar de melk na tweeënhalf jaar wel op leek, los van zwangerschap.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar jij bent ook niet zwanger toch? Want daar ging het volgens mij over, niet over het hebben van productie bij oudere kinderen. Zolang je kind blijft drinken zal jouw lichaam produceren, mits er geen ziekte of hormoonschommelingen tussendoor komen.
Oh fijn! Zoals SQ aangaf kan het ook vanzelf klaar zijn zonder actief af te bouwen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:02 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, het loopt eigenlijk heel lekker nu! Meer voor in de toekomst gezien, ik ben zelf niet van plan jaren borstvoeding te gaan geven (jaar max), dus afbouwen zal er ooit een keer van gaan komen. Maar dat is nu nog niet aan de orde hoor! Vroeg me af of hier mensen dat hebben gedaan en hoe dat ging.
Ik heb zelf niet echt bewust afgebouwd ging eigenlijk heel natuurlijk. Ik werkte toen ook wel 4 dagen en kolfde niet meer, dus dan gaat het eigenlijk nog maar om 1 of 2 voedingen per dag.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:02 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, het loopt eigenlijk heel lekker nu! Meer voor in de toekomst gezien, ik ben zelf niet van plan jaren borstvoeding te gaan geven (jaar max), dus afbouwen zal er ooit een keer van gaan komen. Maar dat is nu nog niet aan de orde hoor! Vroeg me af of hier mensen dat hebben gedaan en hoe dat ging.
Ja das voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar ik zou het zelf echt gruwelijk irritant vindenquote:Op vrijdag 6 november 2020 20:49 schreef minilot het volgende:
@:Aure Dat bewust om melk vragen was juist iets wat ik wel geinig vond en dat je ook gewoon een gesprek kunt hebben over hoe het smaakt enzo!![]()
De buren zullen er vast soms wel het hunne van gedacht hebben als mijnes weer eens om twee uur 's nachts luidkeels 'MAMA, DRAAI EENS OM - IK WIL NU WEL AAN JE SABBELENNNNNNN!' riep
Ach ja..
Ik merkte tijdens de zwangerschap al hoeveel invloed hormonen en omgeving op dit soort dingen hebben. Daarom had ik met mijn man die minimaal 6 weken afgesproken. Volgens de boeken heb je dan het ergste gehad en stel nu dat het dan nog totaal niet zou lopen dan had mijn man aan de rem moeten trekken want ik wist dat ik zou doorgaan totdat ik er letterlijk bij zou neervallen.quote:
14 maanden kolven waarvan 6 maanden full time: petje af hoor. Ik weet nog dat ik me een tijdje geleden een beetje ben gaan verdiepen in kolven maar daar ben ik heel snel van teruggekomenquote:Op vrijdag 6 november 2020 22:41 schreef Viv het volgende:
To
Ik heb dit topic vervolgens een tijd gemeden, vooral vanwege alle jompels voor 2+ jaar borstvoeding.In plaats van trots op die 14 maanden (en circa 280 liter (!) gekolfde melk, rekende ik destijds uit), voelde het als falen dat ik die 2 jaar niet volgemaakt had. Terwijl dat vooraf dus niet eens mijn doel was.
Raar hoe zoiets werkt.
Het avondritueel was inmiddels wel dat ze op mijn schoot in slaap viel met de fles, dat hebben we met poedermelk nog voortgezet tot ze bijna 3 was.Dat voelde totaal niet vreemd, dus ik denk dat ik een peuter aan de borst toch wel heel fijn had gevonden.
Het heet fulltime kolven zolang je het niet combineert met live voeden, ongeacht het aantal kolfsessies per dag.quote:Op zaterdag 7 november 2020 04:50 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
14 maanden kolven waarvan 6 maanden full time: petje af hoor.
Mwah, niet kolven betekende stuwing en eigenhandig de borstvoeding om zeep helpen. Ik heb nog maanden gehoopt haar terug aan de borst te krijgen, die kans zou dan definitief verkeken zijn. Dus toen ik er midden in zat voelde het niet echt als een keuze meer.quote:Op zaterdag 7 november 2020 07:46 schreef PKM het volgende:
Ik vind zolang kolven juist knap @:Viv . Je moet steeds zelf de keuze maken om te kolven.
Wat naar!quote:Ondanks al zo lang voeden gaat het echt niet makkelijk. Ze hapt niet groot aan, hapt soms helemaal niet, klakt tijdens het drinken, drinkt niet actief, enz.
Houding is het probleem niet, ze klakt ook als ze perfect aangelegd ligt. Nou vermoed ik een te kort lipbandje.
Zo eerst de voorraad 15 ml melk maar erin en even kolven tot de lactatiekundige kan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |