abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 november 2020 @ 22:20:25 #101
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195991293
Is zijn mondanatomie tijdens de afspraak met de lactatiekundige gecheckt, @Seven.? Daarmee bedoel ik gehemelte, lipband en tongriem. Ik vind het wel opvallend dat hij zo vaak moeite heeft om de borst te pakken. En dat je dit ook terugziet bij het aanbieden van de Calma speen.
Heb je nog contact met de lactatiekundige?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 1 november 2020 @ 22:36:31 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195991530
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:33 schreef Mariposas het volgende:
@:Seven. Wij hebben de Calma speen in het begin gebruikt bij de jongste en dat ging prima (ik gebruikte overigens een die ik al had, volgens mij heb ik die bij de kolf zat nooit gebruikt).
Maar op een gegeven moment leek hij ‘m niet meer te snappen. :? Dat probleem hadden we overigens ook bij de Dr. Brown fles. Wij hebben overigens altijd therapeutisch gevoed met de fles, dus niet op de traditionele manier de fles schuin ondersteboven houden. Dus misschien hebben wij daarom niet de ervaring dat het snel uit de Calma speen stroomt.
Geef je ook therapeutisch flesvoeding?
Therapeutisch lukt niet altijd, ik probeer het met aanbieden wel als hij niet knetter over de zeik is. Maar dat gebeurt zelden ;) .

De tweede sessie net ging al beter dan de eerste. Hij leert het snel, in ieder geval. Hij stopt nog wel eens met zuigen maar de eerste keer resulteerde dat nog in loslaten/huilen net als aan de borst. Deze keer was er van loslaten en huilen al geen sprake meer, wel nog 2 of 3 keer het speentje moeten gebruiken om zijn zuigreflex aan te zetten.
Resistance is futile.
  zondag 1 november 2020 @ 22:42:50 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195991626
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:07 schreef Viv het volgende:

[..]

Misschien kun je dan de eerste slokjes geven met de fles schuin omhoog, en dan stiekem naar horizontaal gaan. 8-)
Ik ga nog eens goed doorlezen. Omdat het tot zover vrijwel geen resultaat opleverde, heb ik het nog ff gelaten voor wat het was.

Die sonde: bedankt voor de suggestie. Ik kan je niet uitleggen waarom maar het idee staat me totaal niet aan :P . Maar ik ken mezelf, sommige ideeën moeten ff sudderen in m'n hoofd.

Ik krijg het idee dat jij zo'n beetje alles wel geprobeerd hebt, trouwens :+
Resistance is futile.
  zondag 1 november 2020 @ 22:52:14 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195991777
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:20 schreef Mariposas het volgende:
Is zijn mondanatomie tijdens de afspraak met de lactatiekundige gecheckt, @:Seven.? Daarmee bedoel ik gehemelte, lipband en tongriem. Ik vind het wel opvallend dat hij zo vaak moeite heeft om de borst te pakken. En dat je dit ook terugziet bij het aanbieden van de Calma speen.
Heb je nog contact met de lactatiekundige?
Ja, is gecheckt. Alles OK in dat opzicht.

Mijn gevoel zegt ook nog steeds dat het gewoon de melkstroom is, en de wisselwerking met zijn honger. Hij heeft alleen moeite met de borst pakken als hij niet echt honger (meer) heeft. Hij haakt gewoon af als de grootste honger gestild is. Het gebeurt zelden dat hij een voeding echt afmaakt en zelf rustig loslaat. Meestal eindigt het met afhaken en speentje.
Resistance is futile.
  zondag 1 november 2020 @ 22:55:58 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195991836
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 20:08 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Gaat echt door merg en been ja! Gelukkig is ze vandaag weer veel rustiger en slaapt ze meer. Heerlijk. Hoe je dat dan voor lief neemt soms he :P. Rite aid heb ik heel eventjes geprobeerd, hielp niet heel erg maar dat komt ook meer omdat de pijn echt in mijn borst zit (achter de tepel soort van) en het niet zozeer kloven zijn. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik ze in huis heb!

Yoga heerlijk! Klinkt als een goede dag! Ik ben sinds een paar dagen voor hele korte tripjes weg van huis geweest, echt even lekker om weg te zijn soms. Kan ook echt niet wachten tot ik weer kan sporten (ik stoor me best wel aan mijn hangbuikje :@ :') ).
Voel je je fit? Ik ben ook eerder begonnen, wel heel rustig aan.
Resistance is futile.
pi_195992199
Voel me fit ja maar ik ga toch die 6 weken maar afwachten. Daarnet even heel rustig gestofzuigd en ik voelde de incisie wat trekken daarna. Houd het maar even bij wandelen voor nu. Nog maar 2 weekjes.
  Manager PR/Moderator zondag 1 november 2020 @ 23:38:27 #107
269689 crew  Viv
pi_195992617
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 22:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ga nog eens goed doorlezen. Omdat het tot zover vrijwel geen resultaat opleverde, heb ik het nog ff gelaten voor wat het was.
Zoals het op borstvoeding.com staat, is (zoals wel vaker) het ideale plaatje, maar het is geen alles of niets. Al neem je een paar aspecten ervan mee, is het toch weer mooi meegenomen. :Y)
quote:
Die sonde: bedankt voor de suggestie. Ik kan je niet uitleggen waarom maar het idee staat me totaal niet aan :P . Maar ik ken mezelf, sommige ideeën moeten ff sudderen in m'n hoofd.
Kan ik me goed voorstellen hoor! Ik kwam dit pas "achteraf" tegen (als in: toen ik al in de fulltime kolven-fase zat), eerder was mijn radar nogal vertroebeld door stress en verdriet rondom de borstvoeding. :X Vooral de Canadese kinderarts en borstvoedingsexpert Jack Newman heeft mij overtuigd van het nut:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik krijg het idee dat jij zo'n beetje alles wel geprobeerd hebt, trouwens :+
Ja, behalve die sonde dus. :+
  maandag 2 november 2020 @ 01:52:53 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_195993796
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 22:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voel je je fit? Ik ben ook eerder begonnen, wel heel rustig aan.
Joa maar sporten na een keizersnede is wel andere koek, helaas ;(
Stofzuigen is wel echt een no go ook, @Smart_ass . Foei ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door SQ op 02-11-2020 02:01:58 ]
disclaimer
  maandag 2 november 2020 @ 01:58:40 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195993826
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 23:16 schreef Smart_ass het volgende:
Voel me fit ja maar ik ga toch die 6 weken maar afwachten. Daarnet even heel rustig gestofzuigd en ik voelde de incisie wat trekken daarna. Houd het maar even bij wandelen voor nu. Nog maar 2 weekjes.
Oh ja, jij had keizersnede! Dan kun je gewoon niet anders dan gewoon genieten van het niet eens mogen sporten ;)

Edit: wat SQ zegt dus.
Resistance is futile.
pi_195993842
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 01:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Joa maar sporten na een keizersnede is wel andere koek, helaas ;(
Stofzuigen is wel echt een no go ook, @:Smart_ass . Foei ;)
Ik probeerde het heel rechtop te doen en weinig te bukken maar dat maakt blijkbaar weinig verschil :P. Hond is in de rui en ik ergerde me mateloos aan het haar overal, maargoed. Toch maar wachten tot mijn vriend het kan doen dan :') .
  maandag 2 november 2020 @ 12:32:50 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195999009
Het flesvoeden gaat steeds beter met de Calma. En bemoedigend: het borstvoeden ook. Hij is wel enorm aan het clusteren maar Colin lijkt veel minder gefrustreerd aan de borst.
Resistance is futile.
pi_196000642
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 12:32 schreef Seven. het volgende:
Het flesvoeden gaat steeds beter met de Calma. En bemoedigend: het borstvoeden ook. Hij is wel enorm aan het clusteren maar Colin lijkt veel minder gefrustreerd aan de borst.
*O* wat fijn Seven! Ik duim dat jullie de fijne flow lekker vast kunnen houden
pi_196010477
Toch maar weer even de rite aid discs uit de kast gehaald Seven, en ik moet zeggen: wat een verademing! Alleen al het feit dat mijn tepel niet rechtstreeks tegen mijn bh aan drukt doet wonderen. Enige minpuntje is wel dat ze super chemisch ruiken!
  maandag 2 november 2020 @ 23:12:17 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196011694
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:11 schreef Smart_ass het volgende:
Toch maar weer even de rite aid discs uit de kast gehaald Seven, en ik moet zeggen: wat een verademing! Alleen al het feit dat mijn tepel niet rechtstreeks tegen mijn bh aan drukt doet wonderen. Enige minpuntje is wel dat ze super chemisch ruiken!
Wasbare zoogcompressen zijn ook fijn tegen het schuren in de BH. Ik lek zelden (en als ik lek, dan alleen 's nachts) maar ik heb altijd zoogcompressen in om het geschuur te voorkomen. En de tepelcreme is makkelijk uit de zoogcompressen te wassen, dat scheelt ook :+ .
Resistance is futile.
pi_196013013
Ik heb al eventjes geen tepelcreme gebruikt omdat ik veel lees dat je je tepels juist zo droog mogelijk moet houden. Nou goed je leest overal weer wat anders :P Misschien heb ik dat gelezen mbt spruw.
Ik lek eigenlijk ook vrijwel alleen ‘s en dan draag ik geen bh maar wasbare zoogcompressen zijn inderdaad misschien wel handig tegen schuren gewoon voor overdag! Ik heb wegwerp zoogcompressen die bij het kolfapparaat zaten maar die zijn best dun dus dan is het alsnog gevoelig.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:39:49 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196014664
Ik heb sinds gisteren een knobbeltje van formaat grote erwt/klein knikkertje in m'n linkerborst. Is dat nou een verstopt melkkliertje? Masseren helpt wel een beetje maar het is nog niet opgelost. Hij zit nogal diep dus ik kan er ook niet goed bij als Colin aan het drinken is.

Vind ik trouwens wel grappig, als je borstcompressie doet tijdens het drinken, dan kun je soms gewoon voelen dat een melkkanaal leegloopt. Dat hoopte ik dus ook met m'n vermoedelijk verstopte melkklier.
Resistance is futile.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:41:09 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196014676
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:06 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb al eventjes geen tepelcreme gebruikt omdat ik veel lees dat je je tepels juist zo droog mogelijk moet houden. Nou goed je leest overal weer wat anders :P Misschien heb ik dat gelezen mbt spruw.
Ik lek eigenlijk ook vrijwel alleen ‘s en dan draag ik geen bh maar wasbare zoogcompressen zijn inderdaad misschien wel handig tegen schuren gewoon voor overdag! Ik heb wegwerp zoogcompressen die bij het kolfapparaat zaten maar die zijn best dun dus dan is het alsnog gevoelig.
Zou kunnen, komt mij niet bekend voor maar ik heb dan ook nog geen spruw gehad.
Resistance is futile.
pi_196025616
Vraagje: hoe zit het met je melkproductie wanneer je baby langer door gaat slapen ‘s nachts? Y sliep vannacht 5,5 uur aan één stuk ( _O_ ) maar mijn tetten stonden wel op ontploffen en hadden al wel wat gelekt. Speelt je productie daar op een gegeven moment vanzelf weer op in als ze straks een keertje de nacht door gaat slapen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:48:20 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_196025840
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:37 schreef Smart_ass het volgende:
Speelt je productie daar op een gegeven moment vanzelf weer op in als ze straks een keertje de nacht door gaat slapen?
Ja ;)
disclaimer
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:49:48 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_196025870
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:39 schreef Seven. het volgende:
Ik heb sinds gisteren een knobbeltje van formaat grote erwt/klein knikkertje in m'n linkerborst. Is dat nou een verstopt melkkliertje? Masseren helpt wel een beetje maar het is nog niet opgelost. Hij zit nogal diep dus ik kan er ook niet goed bij als Colin aan het drinken is.

Vind ik trouwens wel grappig, als je borstcompressie doet tijdens het drinken, dan kun je soms gewoon voelen dat een melkkanaal leegloopt. Dat hoopte ik dus ook met m'n vermoedelijk verstopte melkklier.
Melkklieren voelen meestal niet als knobbels. Ik zou het toch wel even laten checken als het niet weg gaat.
disclaimer
pi_196034425
@Seven. Probeer eens de onderkaak van je kleine tijdens het drinken aan de kant van de verstopping te positioneren. Een babykaakje doet wonderen. :)

Dus als de verstopping bijvoorbeeld aan de bovenkant zit: liggend voeden, Colin met z’n voetjes bij jouw hoofd.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 4 november 2020 @ 11:29:25 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196047396
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:seven. Probeer eens de onderkaak van je kleine tijdens het drinken aan de kant van de verstopping te positioneren. Een babykaakje doet wonderen. :)

Dus als de verstopping bijvoorbeeld aan de bovenkant zit: liggend voeden, Colin met z’n voetjes bij jouw hoofd.
Vannacht geprobeerd. Trap in m'n gezicht gehad maar het werkte wel heel goed. Nog niet opgelost maar wel een stuk verbeterd ^O^ .
Resistance is futile.
pi_196052267
@Seven. als je verstoppingen krijgt, moet je je misschien afvragen of je niet stiekem een beetje overproductie hebt. Dit kan gebeuren als je regelmatig (extra) kolft, terwijl je kindje ook de meeste voedingen gewoon aan de borst drinkt.

Zelf heb ik dit ook ervaren bij de oudste. Ik was juist continu bang voor te weinig productie, en een beetje stuwing was voor mij altijd een teken dat mijn productie nog op orde was. Het extra kolven durfde ik ook niet los te laten. Tot ik regelmatig verstoppingen kreeg, en 2x werd dat ook een borstontsteking. Na contact met een LK, kwamen we tot de conclusie dat ik nu juist overproductie had. Het was heel moeilijk om het extra kolven los te laten, maar het hielp gelukkig wel.

Het kan natuurlijk bij jou ook toeval zijn, een keertje niet goed leegdrinken of -kolven kan ook een verstopping veroorzaken. Maar wilde wel meegeven dat (ongemerkte) overproductie ook een oorzaak kan zijn. Hopelijk blijft het hierbij!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 november 2020 @ 20:08:00 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196059074
Thanks @Phaidra wel goed om daar ook bedacht op te zijn. Meneer is overmorgen 6 weken oud. Ik verwacht nog een paar regeldagen dus als er sprake is van overproductie, dan hoop ik dat het dan weer rechtgetrokken wordt. Dus ik bekijk het daarna even. Op dit moment lukt het me 2 of 3 keer per week om 1 voeding in de diepvries te doen.
Resistance is futile.
pi_196066091
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar vanochtend had ik mijn twee kindjes aan de borst. O+

Peuter (bijna drie) had echt wel mogen stoppen tijdens de zwangerschap maar hij dacht er anders over. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 5 november 2020 @ 08:18:32 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196066109
Wow! Heeft hij een deel van je zwangerschap droog gedronken? En hoe vindt hij het?

Jacob vraagt nog steeds reflexmatig om drinken als hij in de ochtend bij me kruipt maar hij is altijd na een paar sec klaar dus blijkbaar is er niks. De gewoonte zit diep... ik heb geen sterke voorkeur voor stoppen of doorgaan dus we zien wel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196066325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:18 schreef Lemijn het volgende:
Wow! Heeft hij een deel van je zwangerschap droog gedronken? En hoe vindt hij het?

Jacob vraagt nog steeds reflexmatig om drinken als hij in de ochtend bij me kruipt maar hij is altijd na een paar sec klaar dus blijkbaar is er niks. De gewoonte zit diep... ik heb geen sterke voorkeur voor stoppen of doorgaan dus we zien wel.
Ik had volgens mij bijna altijd wel een slokje voor hem. Ik vond het vooral ontzettend pijnlijk soms. Maar hij bleef dus wel langer dan die paar seconden aan de borst en valt nog altijd zo in slaap. :Z
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196068137
Gefeliciteerd PKM *O* en wat bijzonder O+

Ergens toch wel jammer dat mijn oudste stopte toen ik een paar maanden zwanger was, maar het ging zo mooi natuurlijk en geleidelijk dat ik het ook echt niet erg vind. O+
pi_196068156
Oh en Lemijn ook gefeliciteerd! *O* benieuwd of je ook kan gaan tandemen straks O+
pi_196069829
quote:
3s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:15 schreef PKM het volgende:
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar vanochtend had ik mijn twee kindjes aan de borst. O+

Peuter (bijna drie) had echt wel mogen stoppen tijdens de zwangerschap maar hij dacht er anders over. :D
Zo gaaf O+ Ben echt benieuwd hoe dat straks hier gaat!
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 6 november 2020 @ 02:49:53 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196089141
Errr, ik heb net na het voeden 240ml gekolfd..! Nou had meneer ook niet erg lang aan de borst gehangen en we hebben een beetje gekke dag gehad. Twaalf voedingen gedaan maar zeker 500ml gegeven met de fles uiteindelijk, want de borst was ff moeilijk voor hem vandaag. Er zit wel eens zo'n dagje tussen, kan morgen weer OK zijn. Gekke is, ik heb de hele dag zachte borsten gehad. Dus een paar keer gekolfd om te zorgen dat de productie niet terugloopt maar de gekolfde melk was in no time op.

Nou ja, maar even zien. Hopelijk morgen weer terug naar 'normaal' en goed in de gaten houden dat er geen overproductie ontstaat. Als dat wel het geval is, en borstvoeden blijft zo moeizaam als vandaag, dan is de keus snel gemaakt.

Verstopte melkklieren zijn opgelost dankzij de tip van D.U.M.A.N. m'n man moest wel lachen toen hij nietsvermoedend de slaapkamer binnen kwam lopen :P .

Verder heb ik een Medela freestyle Flex aangeschaft via de lactatiekundige, want ik kon de kosten grotendeels terugkrijgen van de verzekering. Ik was al erg tevreden over de Medela Freestyle die ik had overgenomen van Mariposas, maar ik begon steeds meer na te denken over hoe ik de kolf ga gebruiken. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid behoorlijk mobiel en intensief zijn. En ik wil eigenlijk best doorgaan tot Colin een jaartje oud is.

Ik merk trouwens dat de nieuwe kolf ook echt hogere opbrengst geeft. Ik gebruik 1 setting lager, het vacuüm is beter, hij is echt veel stiller en dat maakt het veel relaxter allemaal. En relaxen = veel melk.

Dus ik hou het nodige aan flesjes en toebehoren achter, en dan gaat de set van Mariposas weer op marktplaats :P .
Resistance is futile.
  vrijdag 6 november 2020 @ 02:52:15 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196089150
Oh ja: ik krijg nu vaker en vaker 'dan stop je er toch mee?' te horen.

:{w ik stop pas als ik er klaar mee ben. En dat ben ik nog steeds niet.
Resistance is futile.
  vrijdag 6 november 2020 @ 02:54:08 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196089157
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd PKM *O* en wat bijzonder O+

Ergens toch wel jammer dat mijn oudste stopte toen ik een paar maanden zwanger was, maar het ging zo mooi natuurlijk en geleidelijk dat ik het ook echt niet erg vind. O+
Is dat hoe dat normaal gesproken verloopt bij een tweede kindje?
Resistance is futile.
  vrijdag 6 november 2020 @ 07:45:14 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196090497
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 02:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is dat hoe dat normaal gesproken verloopt bij een tweede kindje?
De productie kan stoppen tijdens de zwangerschap en sommige kindjes drinken droog, andere stoppen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196090867
En nog weer andere kindjes stoppen al voor een tweede zwangerschap.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196091353
Fijn dat de nieuwe kolf zo goed bevalt, Seven! En mensen moeten zich er niet mee bemoeien. Dat soort opmerkingen heb ik bij de oudste ook veel gehad, ook van mijn eigen moeder. "Ik had na 3 weken ook niet genoeg melk, dus dat is heel normaal". En na een tijdje werd het: "Voed je nu nog???" Of "Wanneer ga je stoppen?" _O-

Tijdens de zwangerschap loopt je productie erg terug, en valt soms helemaal stil. Het drinken wordt best pijnlijk ja, zo'n beetje het gevoel van doorkomende tandjes meets eerste dagen ongesteldheid. Mijn oudste heeft doorgedronken tot in week 37 van de zwangerschap, maar door een verkoudheid kwam daar toch ineens een eind aan. Hij kon niet lekker drinken door een verstopte neus en daarna was de interesse totaal weg. Ik vond het zo raar en plotseling! Ik had me al helemaal ingesteld op tandemvoeden. Maar ergens ook wel prettig dat alle nieuwe melk exclusief voor nr. 2 was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196091523
Zoveel kindjes zoveel verschillende verhalen O+

Mensen spiegelen zich toch aan je, mijn schoonmoeder begon net ook weer over dat haar melk niet meer voedzaam genoeg was en ze bij moest voeden na een paar maanden want hij huilde soms. Ik denk dat ze met meer aanleggen een heel eind was gekomen maar dit was haar ervaring en als ze mij ziet voedden vind ze het volgens mij nog steeds jammer dat ze dat zelf maar kort had. Opmerkingen over of je nog steeds borstvoeding geeft en zou je niet eens stoppen komen vaak ergens vandaan en zijn meestal met de beste bedoelingen. Ik luister er naar en trek mijn eigen plan. O+

Bij mij liep m’n productie inderdaad erg terug toen ik zwanger was en het was gevoelig. Daarbij een peuter die er eigenlijk niet meer zelf om vroeg en toen heb ik het maar op z’n beloop gelaten. Toen z’n zusje geboren werd was dat drinken wel heeeel interessant en wilde hij ook een paar keer proberen. Heel grappig want hij had werkelijk geen idee wat ie met die tepel aan moest :D
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 09:20:49 #138
269689 crew  Viv
pi_196091602
@Seven. God ja, dat lawaai van de gewone Freestyle. :'( Ik had zo'n beetje gratis kunnen kolven anders. Had een Freestyle overgenomen van een familielid, maar na anderhalve kolfsessie teruggevlucht naar de huurkolf (Symphony) die ik nog had staan. Daar nog wekenlang mee gekolfd tot ik een goede, stille kolf uit de UK geïmporteerd had. :X
  vrijdag 6 november 2020 @ 09:24:22 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_196091651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:26 schreef Nanuke het volgende:
En nog weer andere kindjes stoppen al voor een tweede zwangerschap.
Verreweg de meeste :P
disclaimer
pi_196101152
De meeste mensen hier in het topic hebben vrij lang borstvoeding gegeven of niet? Hebben jullie dan gewoon gewacht tot je kindje aan gaf niet meer te willen? Anders zit je met een heel afbouwschema zag ik, wat zijn daar eigenlijk de ervaringen mee?
pi_196101544
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Verreweg de meeste :P
Daarom wilde ik het ook even benoemen. Voordat er dames zijn die denken dat ze iets verkeerd doen als hun kind niet >2jaar wil blijven drinken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196101600
Ik heb na ruim een jaar zelf het initiatief genomen om te stoppen en dus af te bouwen. Maar dat is natuurlijk wel anders dan dat je bij een jonge baby stopt.

Edit: ik vond het eigenlijk zelf na een maand of 6, 7 eigenlijk wel mooi geweest, had altijd stress van het kolven enz en had toen best willen gaan combineren met kv (en op termijn afbouwen), maar toen bleek mijn kind allergisch en was dat niet haalbaar.

[ Bericht 45% gewijzigd door Hupje op 06-11-2020 19:10:38 ]
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 18:39:16 #143
269689 crew  Viv
pi_196101708
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:07 schreef Smart_ass het volgende:
De meeste mensen hier in het topic hebben vrij lang borstvoeding gegeven of niet? Hebben jullie dan gewoon gewacht tot je kindje aan gaf niet meer te willen? Anders zit je met een heel afbouwschema zag ik, wat zijn daar eigenlijk de ervaringen mee?
Denk je erover om te stoppen? :* Of wil je gewoon alvast weten wat de mogelijkheden eventueel zijn?
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:42:16 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196101762
Als je echt langer voedt, is dat vaak alleen nog een paar slokjes voor avondritueel, troost in de nacht of gezellig samen opstarten in de ochtend. Productie is dan ook meer on the fly dan in het begin. Dus dan is afbouwen vaak niet nodig.

Hier heb ik bij mijn dochter vrij bewust het afgehouden vanaf dat ze 2,5 was omdat ik toen flink zwanger was en niet wilde tandemen. Ze dronk toen alleen nog in de ochtend en er zat al sinds de zwangerschap weinig meer in.

Haar broertje heeft veel langer 'gedronken'. Dwz, de melk was volgens mij al op, maar hij was nog wel ontzettend borstverslaafd (nog steeds eigenlijk :') ). En bij hem was er geen reden om het af te houden, dus heb ik het op zn beloop gelaten.

Ik geloof dat ik hem tot 2,5 's avonds in slaap heb gevoed, en dat hij tot zeker 3,5 's nachts nog aanhapte als hij wakker was geworden en bij ons in bed kwam.
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:47:29 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_196101862
En het is ook zo persoonlijk. Ik heb respectievelijk 12 maanden en 10 maanden gevoed en voor mij is zo'n jaar precies genoeg. Voor mijzelf voelt het idee van een peuter aan de borst echt weerzinwekkend en is voor mij dus echt geen optie. Beide kinderen zijn wel zelf gestopt overigens.
disclaimer
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:48:17 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196101880
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:30 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Daarom wilde ik het ook even benoemen. Voordat er dames zijn die denken dat ze iets verkeerd doen als hun kind niet >2jaar wil blijven drinken.
Ja, dit topic is niet bepaald een afspiegeling van de rest van de wereld. Ik ben in mijn omgeving een van de weinigen die zo lang gevoed heeft.
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:51:35 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196101933
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:47 schreef SQ het volgende:
En het is ook zo persoonlijk. Ik heb respectievelijk 12 maanden en 10 maanden gevoed en voor mij is zo'n jaar precies genoeg. Voor mijzelf voelt het idee van een peuter aan de borst echt weerzinwekkend en is voor mij dus echt geen optie. Beide kinderen zijn wel zelf gestopt overigens.
Ja en daar ben ik dus echt in meegegroeid. Mij leek een groot kind aan de borst ook gek. Maar toen het kind eenmaal 'groot' was vond ik het juist nog zo gezellig en aandoenlijk als ze dan aan de borst nog weer helemaal ontspanden O+

Na een jaar voedde ik wel echt bij voorkeur alleen nog binnen en alleen evt met bekenden erbij.
pi_196102034
Mijn koter wordt over twee maanden drie, maar heb toch wel degelijk nog gewoon productie. Hij zegt zelf desgevraagd dat er melk uitkomt, drinkt en slikt ook duidelijk en als er een boob leeg is zegt -ie 'zo, deze is op, nou de andere' :') Als ik in mijn borsten knijp heb ik ook direct een druppel melk. Had eerlijk gezegd verwacht dat het zo na drie jaar ook wel vooral gewoon voor de gezelligheid 'drinken' zonder melk zou zijn, maar dat blijkt hier dus niet zo te wezen :) En dat terwijl het geregeld zo'n 24 tot 48 uur achtereen niet van borstvoeding komt. Soms ook nog wel zes keer tussen avond en ochtend, er is gewoon geen peil op te trekken.. Had overigens echt niet vooraf bedacht dat ik ooit een forse peuter borstvoeding zou gaan geven maar het is gewoon zo gelopen en we zien wel wie van ons twee het het eerste beu zal zijn :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:00:30 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_196102102
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:56 schreef minilot het volgende:
Mijn koter wordt over twee maanden drie, maar heb toch wel degelijk nog gewoon productie.
Maar jij bent ook niet zwanger toch? Want daar ging het volgens mij over, niet over het hebben van productie bij oudere kinderen. Zolang je kind blijft drinken zal jouw lichaam produceren, mits er geen ziekte of hormoonschommelingen tussendoor komen.
disclaimer
pi_196102154
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:39 schreef Viv het volgende:

[..]

Denk je erover om te stoppen? :* Of wil je gewoon alvast weten wat de mogelijkheden eventueel zijn?
Nee helemaal niet, het loopt eigenlijk heel lekker nu! Meer voor in de toekomst gezien, ik ben zelf niet van plan jaren borstvoeding te gaan geven (jaar max), dus afbouwen zal er ooit een keer van gaan komen. Maar dat is nu nog niet aan de orde hoor! Vroeg me af of hier mensen dat hebben gedaan en hoe dat ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')