Therapeutisch lukt niet altijd, ik probeer het met aanbieden wel als hij niet knetter over de zeik is. Maar dat gebeurt zeldenquote:Op zondag 1 november 2020 20:33 schreef Mariposas het volgende:
@:Seven. Wij hebben de Calma speen in het begin gebruikt bij de jongste en dat ging prima (ik gebruikte overigens een die ik al had, volgens mij heb ik die bij de kolf zat nooit gebruikt).
Maar op een gegeven moment leek hij ‘m niet meer te snappen.Dat probleem hadden we overigens ook bij de Dr. Brown fles. Wij hebben overigens altijd therapeutisch gevoed met de fles, dus niet op de traditionele manier de fles schuin ondersteboven houden. Dus misschien hebben wij daarom niet de ervaring dat het snel uit de Calma speen stroomt.
Geef je ook therapeutisch flesvoeding?
Ik ga nog eens goed doorlezen. Omdat het tot zover vrijwel geen resultaat opleverde, heb ik het nog ff gelaten voor wat het was.quote:Op zondag 1 november 2020 22:07 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien kun je dan de eerste slokjes geven met de fles schuin omhoog, en dan stiekem naar horizontaal gaan.
Ja, is gecheckt. Alles OK in dat opzicht.quote:Op zondag 1 november 2020 22:20 schreef Mariposas het volgende:
Is zijn mondanatomie tijdens de afspraak met de lactatiekundige gecheckt, @:Seven.? Daarmee bedoel ik gehemelte, lipband en tongriem. Ik vind het wel opvallend dat hij zo vaak moeite heeft om de borst te pakken. En dat je dit ook terugziet bij het aanbieden van de Calma speen.
Heb je nog contact met de lactatiekundige?
Voel je je fit? Ik ben ook eerder begonnen, wel heel rustig aan.quote:Op zondag 1 november 2020 20:08 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Gaat echt door merg en been ja! Gelukkig is ze vandaag weer veel rustiger en slaapt ze meer. Heerlijk. Hoe je dat dan voor lief neemt soms he. Rite aid heb ik heel eventjes geprobeerd, hielp niet heel erg maar dat komt ook meer omdat de pijn echt in mijn borst zit (achter de tepel soort van) en het niet zozeer kloven zijn. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik ze in huis heb!
Yoga heerlijk! Klinkt als een goede dag! Ik ben sinds een paar dagen voor hele korte tripjes weg van huis geweest, echt even lekker om weg te zijn soms. Kan ook echt niet wachten tot ik weer kan sporten (ik stoor me best wel aan mijn hangbuikje![]()
).
Zoals het op borstvoeding.com staat, is (zoals wel vaker) het ideale plaatje, maar het is geen alles of niets. Al neem je een paar aspecten ervan mee, is het toch weer mooi meegenomen.quote:Op zondag 1 november 2020 22:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga nog eens goed doorlezen. Omdat het tot zover vrijwel geen resultaat opleverde, heb ik het nog ff gelaten voor wat het was.
Kan ik me goed voorstellen hoor! Ik kwam dit pas "achteraf" tegen (als in: toen ik al in de fulltime kolven-fase zat), eerder was mijn radar nogal vertroebeld door stress en verdriet rondom de borstvoeding.quote:Die sonde: bedankt voor de suggestie. Ik kan je niet uitleggen waarom maar het idee staat me totaal niet aan. Maar ik ken mezelf, sommige ideeën moeten ff sudderen in m'n hoofd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, behalve die sonde dus.quote:Ik krijg het idee dat jij zo'n beetje alles wel geprobeerd hebt, trouwens![]()
Joa maar sporten na een keizersnede is wel andere koek, helaasquote:Op zondag 1 november 2020 22:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voel je je fit? Ik ben ook eerder begonnen, wel heel rustig aan.
Oh ja, jij had keizersnede! Dan kun je gewoon niet anders dan gewoon genieten van het niet eens mogen sportenquote:Op zondag 1 november 2020 23:16 schreef Smart_ass het volgende:
Voel me fit ja maar ik ga toch die 6 weken maar afwachten. Daarnet even heel rustig gestofzuigd en ik voelde de incisie wat trekken daarna. Houd het maar even bij wandelen voor nu. Nog maar 2 weekjes.
Ik probeerde het heel rechtop te doen en weinig te bukken maar dat maakt blijkbaar weinig verschilquote:Op maandag 2 november 2020 01:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Joa maar sporten na een keizersnede is wel andere koek, helaas
Stofzuigen is wel echt een no go ook, @:Smart_ass . Foei
quote:Op maandag 2 november 2020 12:32 schreef Seven. het volgende:
Het flesvoeden gaat steeds beter met de Calma. En bemoedigend: het borstvoeden ook. Hij is wel enorm aan het clusteren maar Colin lijkt veel minder gefrustreerd aan de borst.
Wasbare zoogcompressen zijn ook fijn tegen het schuren in de BH. Ik lek zelden (en als ik lek, dan alleen 's nachts) maar ik heb altijd zoogcompressen in om het geschuur te voorkomen. En de tepelcreme is makkelijk uit de zoogcompressen te wassen, dat scheelt ookquote:Op maandag 2 november 2020 22:11 schreef Smart_ass het volgende:
Toch maar weer even de rite aid discs uit de kast gehaald Seven, en ik moet zeggen: wat een verademing! Alleen al het feit dat mijn tepel niet rechtstreeks tegen mijn bh aan drukt doet wonderen. Enige minpuntje is wel dat ze super chemisch ruiken!
Zou kunnen, komt mij niet bekend voor maar ik heb dan ook nog geen spruw gehad.quote:Op dinsdag 3 november 2020 01:06 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb al eventjes geen tepelcreme gebruikt omdat ik veel lees dat je je tepels juist zo droog mogelijk moet houden. Nou goed je leest overal weer wat andersMisschien heb ik dat gelezen mbt spruw.
Ik lek eigenlijk ook vrijwel alleen ‘s en dan draag ik geen bh maar wasbare zoogcompressen zijn inderdaad misschien wel handig tegen schuren gewoon voor overdag! Ik heb wegwerp zoogcompressen die bij het kolfapparaat zaten maar die zijn best dun dus dan is het alsnog gevoelig.
Jaquote:Op dinsdag 3 november 2020 17:37 schreef Smart_ass het volgende:
Speelt je productie daar op een gegeven moment vanzelf weer op in als ze straks een keertje de nacht door gaat slapen?
Melkklieren voelen meestal niet als knobbels. Ik zou het toch wel even laten checken als het niet weg gaat.quote:Op dinsdag 3 november 2020 07:39 schreef Seven. het volgende:
Ik heb sinds gisteren een knobbeltje van formaat grote erwt/klein knikkertje in m'n linkerborst. Is dat nou een verstopt melkkliertje? Masseren helpt wel een beetje maar het is nog niet opgelost. Hij zit nogal diep dus ik kan er ook niet goed bij als Colin aan het drinken is.
Vind ik trouwens wel grappig, als je borstcompressie doet tijdens het drinken, dan kun je soms gewoon voelen dat een melkkanaal leegloopt. Dat hoopte ik dus ook met m'n vermoedelijk verstopte melkklier.
Vannacht geprobeerd. Trap in m'n gezicht gehad maar het werkte wel heel goed. Nog niet opgelost maar wel een stuk verbeterdquote:Op dinsdag 3 november 2020 22:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:seven. Probeer eens de onderkaak van je kleine tijdens het drinken aan de kant van de verstopping te positioneren. Een babykaakje doet wonderen.
Dus als de verstopping bijvoorbeeld aan de bovenkant zit: liggend voeden, Colin met z’n voetjes bij jouw hoofd.
Ik had volgens mij bijna altijd wel een slokje voor hem. Ik vond het vooral ontzettend pijnlijk soms. Maar hij bleef dus wel langer dan die paar seconden aan de borst en valt nog altijd zo in slaap.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:18 schreef Lemijn het volgende:
Wow! Heeft hij een deel van je zwangerschap droog gedronken? En hoe vindt hij het?
Jacob vraagt nog steeds reflexmatig om drinken als hij in de ochtend bij me kruipt maar hij is altijd na een paar sec klaar dus blijkbaar is er niks. De gewoonte zit diep... ik heb geen sterke voorkeur voor stoppen of doorgaan dus we zien wel.
Zo gaafquote:Op donderdag 5 november 2020 08:15 schreef PKM het volgende:
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar vanochtend had ik mijn twee kindjes aan de borst.
Peuter (bijna drie) had echt wel mogen stoppen tijdens de zwangerschap maar hij dacht er anders over.
Is dat hoe dat normaal gesproken verloopt bij een tweede kindje?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd PKMen wat bijzonder
![]()
Ergens toch wel jammer dat mijn oudste stopte toen ik een paar maanden zwanger was, maar het ging zo mooi natuurlijk en geleidelijk dat ik het ook echt niet erg vind.
De productie kan stoppen tijdens de zwangerschap en sommige kindjes drinken droog, andere stoppen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 02:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is dat hoe dat normaal gesproken verloopt bij een tweede kindje?
Verreweg de meestequote:Op vrijdag 6 november 2020 08:26 schreef Nanuke het volgende:
En nog weer andere kindjes stoppen al voor een tweede zwangerschap.
Daarom wilde ik het ook even benoemen. Voordat er dames zijn die denken dat ze iets verkeerd doen als hun kind niet >2jaar wil blijven drinken.quote:
Denk je erover om te stoppen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:07 schreef Smart_ass het volgende:
De meeste mensen hier in het topic hebben vrij lang borstvoeding gegeven of niet? Hebben jullie dan gewoon gewacht tot je kindje aan gaf niet meer te willen? Anders zit je met een heel afbouwschema zag ik, wat zijn daar eigenlijk de ervaringen mee?
Ja, dit topic is niet bepaald een afspiegeling van de rest van de wereld. Ik ben in mijn omgeving een van de weinigen die zo lang gevoed heeft.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:30 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Daarom wilde ik het ook even benoemen. Voordat er dames zijn die denken dat ze iets verkeerd doen als hun kind niet >2jaar wil blijven drinken.
Ja en daar ben ik dus echt in meegegroeid. Mij leek een groot kind aan de borst ook gek. Maar toen het kind eenmaal 'groot' was vond ik het juist nog zo gezellig en aandoenlijk als ze dan aan de borst nog weer helemaal ontspandenquote:Op vrijdag 6 november 2020 18:47 schreef SQ het volgende:
En het is ook zo persoonlijk. Ik heb respectievelijk 12 maanden en 10 maanden gevoed en voor mij is zo'n jaar precies genoeg. Voor mijzelf voelt het idee van een peuter aan de borst echt weerzinwekkend en is voor mij dus echt geen optie. Beide kinderen zijn wel zelf gestopt overigens.
Maar jij bent ook niet zwanger toch? Want daar ging het volgens mij over, niet over het hebben van productie bij oudere kinderen. Zolang je kind blijft drinken zal jouw lichaam produceren, mits er geen ziekte of hormoonschommelingen tussendoor komen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:56 schreef minilot het volgende:
Mijn koter wordt over twee maanden drie, maar heb toch wel degelijk nog gewoon productie.
Nee helemaal niet, het loopt eigenlijk heel lekker nu! Meer voor in de toekomst gezien, ik ben zelf niet van plan jaren borstvoeding te gaan geven (jaar max), dus afbouwen zal er ooit een keer van gaan komen. Maar dat is nu nog niet aan de orde hoor! Vroeg me af of hier mensen dat hebben gedaan en hoe dat ging.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Denk je erover om te stoppen?Of wil je gewoon alvast weten wat de mogelijkheden eventueel zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |