abonnement Unibet Coolblue
pi_195827215
MaJo gefeliciteerd met je kleine man! En wat een mooie namen O+.
pi_195827957
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:32 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichtjes, ik schiet er wel even van vol O+

De stats: 3882 gram en 51cm. Valt dus erg mee! Al is het geen kleine jongen.

A.bel was een beetje in de war bij geboorte door de vacuümpomp waarvan hij waarschijnlijk hoofdpijn heeft gekregen. Dus hij heeft meteen paracetamol gekregen en ligt nu heerlijk te slapen. Hij hapte ook al even bij me aan en wist goed te zuigen. Ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkelt!

Man en ik zijn in de wolken, hij is zo mooi O+

Ik ga nu ook slaap proberen te pakken. Ik ben al 27 uur wakker en ben daardoor aardig verzwakt. Zelf douchen gaat nog niet.

En voor de stats: 1 knip die keurig gehecht is. Ik heb nog niet gelopen/geplast (heb nog een catheter) dus ben benieuwd hoe dat allemaal aanvoelt :D
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Wat heerlijk dat hij er eindelijk is.
Hopelijk mag je lekker snel naar huis.
pi_195828215
MaJo je bent moeder van een zoon! O+ Gefeliciteerd!!!
Dit, dat, alles.
pi_195828543
Besef nu pas dat Majo’s kleintje zijn verjaardag dezelfde is als van mijn zoontje O+ leuke kinders hoor
Kwak
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:39:38 #55
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195830311
Gefeliciteerd Majo! O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195831023
Gefeliciteerd majo daar is hij dan eindelijk. Geniet van je kraamtijd.
pi_195831420
Gefeliciteerd MaJo en man! Wat is dit jullie gegund. Lekker genieten! O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:51:50 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195831612
Ik wil alle jompels en felicitaties niet onderbreken met gezeur, maar sinds dinsdag ben ik weer volle bak aan het spugen en ik ben er zo ontzettend klaar mee. Vandaag 17+4 en ik wil echt even niet meer. Net (na ontbijt en lunch) ook m'n diner weer via de bovenkant in de kotsemmer gedeponeerd en ik kan niet meer... Zou vandaag alleen zijn met prul, maar m'n schoonouders zijn komen oppassen omdat het echt niet ging. Stom gedoe. Ik had zo gehoopt dat het net als bij prul rond deze termijn beter zou gaan.

Nu dus weer volle bak aan de medicijnen en duimen dat dat voldoende helpt om uit het ziekenhuis te blijven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195832058
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:32 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichtjes, ik schiet er wel even van vol O+

De stats: 3882 gram en 51cm. Valt dus erg mee! Al is het geen kleine jongen.

A.bel was een beetje in de war bij geboorte door de vacuümpomp waarvan hij waarschijnlijk hoofdpijn heeft gekregen. Dus hij heeft meteen paracetamol gekregen en ligt nu heerlijk te slapen. Hij hapte ook al even bij me aan en wist goed te zuigen. Ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkelt!

Man en ik zijn in de wolken, hij is zo mooi O+

Ik ga nu ook slaap proberen te pakken. Ik ben al 27 uur wakker en ben daardoor aardig verzwakt. Zelf douchen gaat nog niet.

En voor de stats: 1 knip die keurig gehecht is. Ik heb nog niet gelopen/geplast (heb nog een catheter) dus ben benieuwd hoe dat allemaal aanvoelt :D
Gefeliciteerd lieve Majo! Alle geluk van de wereld gewenst met jullie jongetje!
pi_195832375
@Tink89 ik duim met je mee. Het zou fijn als je lekker thuis kan blijven en helemaal als het eindelijk minder wordt en ook zo blijft dan.
Sterkte meid
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:00:34 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195832992
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil alle jompels en felicitaties niet onderbreken met gezeur, maar sinds dinsdag ben ik weer volle bak aan het spugen en ik ben er zo ontzettend klaar mee. Vandaag 17+4 en ik wil echt even niet meer. Net (na ontbijt en lunch) ook m'n diner weer via de bovenkant in de kotsemmer gedeponeerd en ik kan niet meer... Zou vandaag alleen zijn met prul, maar m'n schoonouders zijn komen oppassen omdat het echt niet ging. Stom gedoe. Ik had zo gehoopt dat het net als bij prul rond deze termijn beter zou gaan.

Nu dus weer volle bak aan de medicijnen en duimen dat dat voldoende helpt om uit het ziekenhuis te blijven.
Och tink, wat ontzettend kut. Ik hoop dat het snel beter wordt, zoals bij prul.

-O-
Resistance is futile.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:44:25 #62
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195833982
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil alle jompels en felicitaties niet onderbreken met gezeur, maar sinds dinsdag ben ik weer volle bak aan het spugen en ik ben er zo ontzettend klaar mee. Vandaag 17+4 en ik wil echt even niet meer. Net (na ontbijt en lunch) ook m'n diner weer via de bovenkant in de kotsemmer gedeponeerd en ik kan niet meer... Zou vandaag alleen zijn met prul, maar m'n schoonouders zijn komen oppassen omdat het echt niet ging. Stom gedoe. Ik had zo gehoopt dat het net als bij prul rond deze termijn beter zou gaan.

Nu dus weer volle bak aan de medicijnen en duimen dat dat voldoende helpt om uit het ziekenhuis te blijven.
Wat klote! Wat moet je er soms veel voor over hebben hè.. Logisch dat je dat super beu kan zijn.
pi_195834942
@MaJo: :o Daar is hij dan, met prachtige namen O+
we begonnen ongeveer tegelijkertijd met de medische mallemolen maar jij hebt er nog anderhalf jaar langer op moeten wachten totdat je je zoon eindelijk in je armen had. Maar hij is er. Je bent moeder O+ Van harte gefeliciteerd! *O* succes met de kraamtijd en geniet van elkaar steeds beter te leren kennen O+
pi_195836304
Oh Tink wat vreselijk. Hoe vaak ik de afgelopen weken niet heb geroepen dat ik er zó klaar mee was (en dan was het bij mij nog minder erg dan bij jou). Het is een vreselijk gevoel, dat je helemaal lam legt, zo ervaarde ik het.
Hielpen de medicijnen hiervoor een beetje? Gelukkig komen je schoonouders wel oppassen. En wanneer was het over bij nummer 1? Hang in there :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Philomijn op 25-10-2020 07:48:58 ]
Dit, dat, alles.
pi_195838936
Gefeliciteerd @MaJo , eindelijk mama. O+

Sterkte @Tink89 . :*

Hier nog steeds baby in de buik. Mijn gevoel zei steeds dat het zaterdagnacht wel kon gebeuren maar helaas. Ik hoop dat het een beetje snel mag, mijn ribben en rug doen echt pijn door ruimtegebrek. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_195839334
Sterkte Tink, hou vol. Je kan dit. Knuffel.
pi_195840221
MaJo van harte gefeliciteerd O+!
pi_195842524
@PKM jammer dat je voorgevoel niet klopte, hopelijk duurt het niet al te lang meer!

@Tink89 wat naar dat je je weer zo ziek voelt. Hopelijk helpen de medicijnen!

Ik ben vandaag 30 weken zwanger. 30 weken!
pi_195846291
MAMAMAJOOOOO :*

Gefeliciteerd!!!! O+
Noot noot.
pi_195846903
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil alle jompels en felicitaties niet onderbreken met gezeur, maar sinds dinsdag ben ik weer volle bak aan het spugen en ik ben er zo ontzettend klaar mee. Vandaag 17+4 en ik wil echt even niet meer. Net (na ontbijt en lunch) ook m'n diner weer via de bovenkant in de kotsemmer gedeponeerd en ik kan niet meer... Zou vandaag alleen zijn met prul, maar m'n schoonouders zijn komen oppassen omdat het echt niet ging. Stom gedoe. Ik had zo gehoopt dat het net als bij prul rond deze termijn beter zou gaan.

Nu dus weer volle bak aan de medicijnen en duimen dat dat voldoende helpt om uit het ziekenhuis te blijven.
Pff, vreselijk. Kan alleen maar hopen dat het snel over zal gaan.
Hoe reageert Prul er op? Merkt ze wat van de zwangerschap?
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 16:43:24 #71
382129 crew  Donna
pi_195849222
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:51 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil alle jompels en felicitaties niet onderbreken met gezeur, maar sinds dinsdag ben ik weer volle bak aan het spugen en ik ben er zo ontzettend klaar mee. Vandaag 17+4 en ik wil echt even niet meer. Net (na ontbijt en lunch) ook m'n diner weer via de bovenkant in de kotsemmer gedeponeerd en ik kan niet meer... Zou vandaag alleen zijn met prul, maar m'n schoonouders zijn komen oppassen omdat het echt niet ging. Stom gedoe. Ik had zo gehoopt dat het net als bij prul rond deze termijn beter zou gaan.

Nu dus weer volle bak aan de medicijnen en duimen dat dat voldoende helpt om uit het ziekenhuis te blijven.
Ahhhh wat een ergernis. Is het een optie om 'gewoon' aan de medicijnen te blijven?? Echt klote.
pi_195849902
@Tink89 Klote dat je er (weer) zoveel last van hebt! Hopelijk werken de medicijnen wel!
pi_195850116
Ik ben zo benieuwd hoe het nu met Majo is O+
pi_195853249
Heeft iemand ervaring met last minute van kraamzorgbureau wisselen? Gaf dat veel gedoe?
Protège moi de mes désirs.
pi_195853427
Hangt van het bureau af waar je naar toe wilt denk ik. Een vriendin van mij heeft rond 32 weken geprobeerd te wisselen, maar ze hadden echt geen plek meer.
pi_195853453
Als ze plek hebben lijkt het mij zo geregeld. Wellicht dat de organisatie waar je bij weg wil wat minder blij is, maar soit :P
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:01:35 #77
382129 crew  Donna
pi_195853499
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:59 schreef Aure het volgende:
Als ze plek hebben lijkt het mij zo geregeld. Wellicht dat de organisatie waar je bij weg wil wat minder blij is, maar soit :P
Ja zoiets wou ik ook zeggen idd.
pi_195853685
Ze hebben inderdaad plek. Kwam gister opeens een natuurlijke kraamzorgbureau tegen die ook in deze regio werkt en besloot ze te mailen. Niet geschoten is altijd mis. Deze was meteen raak. :P
Heb morgen een gesprek met ze, maar zit inderdaad ook in over het andere kraambureau.
Maar goed, ik had daar tijdens de intake al duidelijk aangegeven dat de vorige keer niet helemaal was bevallen.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:22:00 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195855603
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben zo benieuwd hoe het nu met Majo is O+
Alles goed! Ik merk dat ik nog steeds erg zwak ben dus ik had nog niet de puf om hier weer te kijken.

Met A. gaat het ook goed maar het drinken lukt nog niet. Aanhappen gaat prima maar daarna zet hij niet genoeg door. Nu dus even op KV en we proberen hem met een tepelhoedje te verleiden om door te drinken. Morgen gaan we een kolf huren om zo mijn productie op gang te krijgen.

Verder is hij een droombaby, hij slaapt veel. Vannacht hebben we 10 uur kunnen slapen :o dat zal ongetwijfeld veranderen maar hierdoor hebben we wel goed bij kunnen slapen. Ik zal morgen nog een fotootje spammen voordat ik doorschuif naar het babytopic.

Tink wat naar dat het weer zo slecht met je gaat, hopelijk kan het ziekenhuis je bespaart blijven!

Duman ik zou me niet druk maken om wat de kraamzorg ervan vindt, het is het belangrijkst dat jij een goede klik hebt!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195855765
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Alles goed! Ik merk dat ik nog steeds erg zwak ben dus ik had nog niet de puf om hier weer te kijken.

Met A. gaat het ook goed maar het drinken lukt nog niet. Aanhappen gaat prima maar daarna zet hij niet genoeg door. Nu dus even op KV en we proberen hem met een tepelhoedje te verleiden om door te drinken. Morgen gaan we een kolf huren om zo mijn productie op gang te krijgen.

Verder is hij een droombaby, hij slaapt veel. Vannacht hebben we 10 uur kunnen slapen :o dat zal ongetwijfeld veranderen maar hierdoor hebben we wel goed bij kunnen slapen. Ik zal morgen nog een fotootje spammen voordat ik doorschuif naar het babytopic.

Tink wat naar dat het weer zo slecht met je gaat, hopelijk kan het ziekenhuis je bespaart blijven!

Duman ik zou me niet druk maken om wat de kraamzorg ervan vindt, het is het belangrijkst dat jij een goede klik hebt!
Wat. 10 uur geslapen? Aan één stuk? Wat lijkt me dat heerlijk O+ Helaas hier nog niet aan de orde :P
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:27:53 #81
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195855791
10 uur geslapen? Goals (8>
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:29:28 #82
447051 crew  Peejtur
pi_195855829
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat. 10 uur geslapen? Aan één stuk? Wat lijkt me dat heerlijk O+ Helaas hier nog niet aan de orde :P
Hier van meerdere mensen gehoord dat dat niet eens mag. Blijf het apart vinden dat het door anderen juist wel weer mag. :?
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:29:29 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_195855830
Dat zal vast niet aan 1 stuk zijn nee ;)
Maar de eerste nacht zijn bijna alle baby's droombaby's ja. (Disclaimer, ik zei bijna alle).
Fijn van de slaap!
Goud heeft de eerste dag ook amper gedronken, maar hier nooit het advies gekregen om kv te pakken, ook bij de oudste niet :? Vind het bijzonder dat dat beleid zo verschilt eigenlijk.

Mijn middelste had trouwens een dramatische eerste nacht. Die heb ik de hele nacht aan mijn tepel gehad toen. Hij had de volgende avond al overgangsluiers :')
disclaimer
pi_195855871
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:29 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hier van meerdere mensen gehoord dat dat niet eens mag. Blijf het apart vinden dat het door anderen juist wel weer mag. :?
Kraam zei dat als een baby boven de 6 pond weegt, een baby in principe geen nachtvoeding nodig heeft. Vond het ook nogal weinig kwa gewicht.

Volgens mijn moeder sliepen mijn zus en ik ook echt direct door s'nachts.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:31:41 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_195855899
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kraam zei dat als een baby boven de 6 pond weegt, een baby in principe geen nachtvoeding nodig heeft. Vond het ook nogal weinig kwa gewicht.

Volgens mijn moeder sliepen mijn zus en ik ook echt direct door s'nachts.
Kilo! Niet pond :D
disclaimer
pi_195855930
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Kilo! Niet pond :D
Volgens mij zei ze pond :? Of ben ik nou gewoon abuis :')
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:33:49 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_195855954
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Volgens mij zei ze pond :? Of ben ik nou gewoon abuis :')
Nou ja ik weet dat het zes kilo is. Dus of ze zei het verkeerd of jij herinnert het je verkeerd, maar dat weet ik natuurlijk niet :P
disclaimer
pi_195856077
Vroeger was niet alles beter. Vroeger hoefde kinderen vanaf 6 pond geen nachtvoeding meer. Laat ze maar huilen, ze hebben genoeg vet om op te teren. Vroeger wisten we niet zoveel als nu en nu weten we nog steeds niet alles wat we over 30 jaar weten.


https://www.babybytes.nl/vip-blog/rlyblue/1409576021

Kraam was dus blijkbaar wat dat betreft van de oude stempel. Apart dat ze babies lieten huilen. Ik zou daar snachts knetter van worden denk ik.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:44:38 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_195856239
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vroeger was niet alles beter. Vroeger hoefde kinderen vanaf 6 pond geen nachtvoeding meer. Laat ze maar huilen, ze hebben genoeg vet om op te teren. Vroeger wisten we niet zoveel als nu en nu weten we nog steeds niet alles wat we over 30 jaar weten.


https://www.babybytes.nl/vip-blog/rlyblue/1409576021

Kraam was dus blijkbaar wat dat betreft van de oude stempel. Apart dat ze babies lieten huilen. Ik zou daar snachts knetter van worden denk ik.
Ach toen deden ze ook nog niet aan rooming in :P

De versie die ik ken van mijn ouders is dat wij na 6 weken geen nachtvoeding meer mochten. Dus laten blèren in de nacht.
En met 10 weken geprakte banaan meer verkruimelde liga en sinaasappelsap *O*
disclaimer
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:57:45 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195856609
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat. 10 uur geslapen? Aan één stuk? Wat lijkt me dat heerlijk O+ Helaas hier nog niet aan de orde :P
Van 11 tot 6 (plus uur extra) en van half 7 tot half 9. Zelf om 6 uur A. maar even gaan verschonen en temperatuur opmeten, zelf gaf hij geen kick.
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:29 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hier van meerdere mensen gehoord dat dat niet eens mag. Blijf het apart vinden dat het door anderen juist wel weer mag. :?
Vannacht moeten we hem wel om de 3 uur wakker maken om te voeden. De eerste nacht was dit volgens de kraam nog niet nodig.
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:29 schreef SQ het volgende:
Dat zal vast niet aan 1 stuk zijn nee ;)
Maar de eerste nacht zijn bijna alle baby's droombaby's ja. (Disclaimer, ik zei bijna alle).
Fijn van de slaap!
Goud heeft de eerste dag ook amper gedronken, maar hier nooit het advies gekregen om kv te pakken, ook bij de oudste niet :? Vind het bijzonder dat dat beleid zo verschilt eigenlijk.

Mijn middelste had trouwens een dramatische eerste nacht. Die heb ik de hele nacht aan mijn tepel gehad toen. Hij had de volgende avond al overgangsluiers :')
We hebben hem vanmiddag voor het eerst KV gegeven, toen was hij 36 uur zonder eten. Ze mogen officieel 48 uur maar je merkte echt dat hij chagrijnig werd dus vandaar ;)

Het beleid is nu eerst borst aanbieden en als het niet lukt KV. En dan hopelijk morgen na het kolven dat het gewoon gaat lopen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195856754
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Volgens mij zei ze pond :? Of ben ik nou gewoon abuis :')
Een uur per pond, dus 6 kilo is 12 uur... is wat ik me herinner.

Edit: niet dat ik die tijden met Melba ooit haalde lol.
Kwak
pi_195857208
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Een uur per pond, dus 6 kilo is 12 uur... is wat ik me herinner.

Edit: niet dat ik die tijden met Melba ooit haalde lol.
Hier ook niet hoor. Noor is pas goed beginnen te slapen sinds dat ze naar school gaat. Sliep pas door met ruim 2 jaar... Hoop dat het bij de tweede wat anders gaat verlopen :)
pi_195861207
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Alles goed! Ik merk dat ik nog steeds erg zwak ben dus ik had nog niet de puf om hier weer te kijken.

Met A. gaat het ook goed maar het drinken lukt nog niet. Aanhappen gaat prima maar daarna zet hij niet genoeg door. Nu dus even op KV en we proberen hem met een tepelhoedje te verleiden om door te drinken.
Het is niet mijn gewoonte om in de kraamweek gelijk met advies te komen ten aanzien van borstvoeding (er komt al genoeg op je af), maar deze triggert me wel. Wat is de motivatie om een tepelhoedje te gebruiken om een baby te verleiden om door te drinken? Een tepelhoedje wordt - volgens mij - normaal gesproken ingezet bij aanhapproblemen. Die zijn hier niet. Er zijn juist verhalen bekend dat bij gebruik van een tepelhoedje de productie niet voldoende op gang komt, dus als aanhappen goed gaat, vind ik het een vreemde zet.

Kolven is een goed idee, fijn dat die er komt! Er bestaan ook borstvoedingshulpsets (een slangetje waarmee je tijdens het drinken extra melk in de mond laat lopen, waardoor het lijkt dat de melk gewoon uit je borst komt). Ik wil je niet onzeker maken, en hoop van harte dat de borstvoeding snel op gang komt :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195862382
Ik ben een beetje zenuwachtig voor de echo en het gesprek wat ik morgen heb in het ziekenhuis.
ik heb veel moeite om mijn suikerwaardes goed te krijgen. Ze zijn snel hoog.
Ik vond het ook bijzonder dat ik in een week tijd bijna 2 kg was afgevallen.
Het was trouwens ook een bijzondere nacht. Ik werd iedere 30 - 45 wakker omdat ik kramp had. Wat nu weer weg is trouwens. Misschien wat voorbereidend werk op de bevalling.

Hoe gaat het bij jou @Donna?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 11:00:46 #95
382129 crew  Donna
pi_195862672
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:43 schreef Gaddle het volgende:
Ik ben een beetje zenuwachtig voor de echo en het gesprek wat ik morgen heb in het ziekenhuis.
ik heb veel moeite om mijn suikerwaardes goed te krijgen. Ze zijn snel hoog.
Ik vond het ook bijzonder dat ik in een week tijd bijna 2 kg was afgevallen.
Het was trouwens ook een bijzondere nacht. Ik werd iedere 30 - 45 wakker omdat ik kramp had. Wat nu weer weg is trouwens. Misschien wat voorbereidend werk op de bevalling.

Hoe gaat het bij jou @:Donna?
Ohhh jakkes, had jij al insuline of niet? Succes morgen, heb je een groei echo?
Ik moet ook wat meer laten qua eten nu, maar het gaat nog wel goed. Merk wel dat ik me maar IETS slecht hoeft te voelen en de waardes dan weer hoog blijven.
En vrijdag bleek m'n ijzer laag en heb nu een paar dagen tabletten. Misschien ga ik me wel wat beter voelen als m'n ijzer weer wat oké is.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:11:24 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195862832
Txs voor alle lieve woorden, ze helpen me enorm O+ O+ .

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:24 schreef Philomijn het volgende:
Oh Tink wat vreselijk. Hoe vaak ik de afgelopen weken niet heb geroepen dat ik er zó klaar mee was (en dan was het bij mij nog minder erg dan bij jou). Het is een vreselijk gevoel, dat je helemaal lam legt, zo ervaarde ik het.
Hielpen de medicijnen hiervoor een beetje? Gelukkig komen je schoonouders wel oppassen. En wanneer was het over bij nummer 1? Hang in there :*
De medicatie helpt redelijk, maar lost niet alles op. Bij prul was ik er eerder vanaf (toen spuugde ik vanaf week 16 ongeveer niet meer, nu morgen 18 weken) en was het minder heftig... Mijn schoonouders zijn mijn helden ja, die kunnen we altijd invliegen.

quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Pff, vreselijk. Kan alleen maar hopen dat het snel over zal gaan.
Hoe reageert Prul er op? Merkt ze wat van de zwangerschap?
Ze weet dat mama een baby in de buik heeft en roept regelmatig dingen als 'mama niet pugen?' en 'mama niette ziekenhuis slapen?', maar verder heeft ze er niet echt besef van natuurlijk. Ze is nog geen twee... maar het is wel zuur dat ze me regelmatig ziet/hoort spugen en ook weet dat dat niet leuk is. Ze raakt er gelukkig niet van in paniek ofzo.

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:43 schreef Donna het volgende:

[..]

Ahhhh wat een ergernis. Is het een optie om 'gewoon' aan de medicijnen te blijven?? Echt klote.
Kan wel, maar heel gezond is de medicatie niet per se voor mij. Van één soort medicatie is bovendien nog een beetje discutabel of ze kwaad kunnen voor de baby.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195868374
Balen Tink, ik hoop echt dat je je snel wat beter gaat voelen.

Donna, ik duim dat het wat voor je doet als je ijzer weer op peil is!

Oh Gaddle, ik snap helemaal dat je wat nerveus bent. Had je elke keer kramp in je buik? Ben benieuwd wat ze erover zeggen in het ziekenhuis.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 17:25:15 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195869186
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het is niet mijn gewoonte om in de kraamweek gelijk met advies te komen ten aanzien van borstvoeding (er komt al genoeg op je af), maar deze triggert me wel. Wat is de motivatie om een tepelhoedje te gebruiken om een baby te verleiden om door te drinken? Een tepelhoedje wordt - volgens mij - normaal gesproken ingezet bij aanhapproblemen. Die zijn hier niet. Er zijn juist verhalen bekend dat bij gebruik van een tepelhoedje de productie niet voldoende op gang komt, dus als aanhappen goed gaat, vind ik het een vreemde zet.

Kolven is een goed idee, fijn dat die er komt! Er bestaan ook borstvoedingshulpsets (een slangetje waarmee je tijdens het drinken extra melk in de mond laat lopen, waardoor het lijkt dat de melk gewoon uit je borst komt). Ik wil je niet onzeker maken, en hoop van harte dat de borstvoeding snel op gang komt :*.
Het aanhappen gaat in eerste instantie goed maar dan laat hij snel weer los. Met het tepelhoedje houdt hij beter vast maar zet dan niet door.

Nu ik gekolfd heb is de productie een beetje op gang gekomen en lukt het hem beter om wat uit de tepel te krijgen. Net heeft ie het 20 minuten volgehouden O+

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:43 schreef Gaddle het volgende:
Ik ben een beetje zenuwachtig voor de echo en het gesprek wat ik morgen heb in het ziekenhuis.
ik heb veel moeite om mijn suikerwaardes goed te krijgen. Ze zijn snel hoog.
Ik vond het ook bijzonder dat ik in een week tijd bijna 2 kg was afgevallen.
Het was trouwens ook een bijzondere nacht. Ik werd iedere 30 - 45 wakker omdat ik kramp had. Wat nu weer weg is trouwens. Misschien wat voorbereidend werk op de bevalling.

Hoe gaat het bij jou @:Donna?
Wat voor echo/gesprek heb je precies morgen? Vervelend dat de suikerwaardes zo wisselen, is er geen diëtist ofzo die je hiermee kan helpen?

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:11 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor alle lieve woorden, ze helpen me enorm O+ O+ .
[..]

De medicatie helpt redelijk, maar lost niet alles op. Bij prul was ik er eerder vanaf (toen spuugde ik vanaf week 16 ongeveer niet meer, nu morgen 18 weken) en was het minder heftig... Mijn schoonouders zijn mijn helden ja, die kunnen we altijd invliegen.
[..]

Ze weet dat mama een baby in de buik heeft en roept regelmatig dingen als 'mama niet pugen?' en 'mama niette ziekenhuis slapen?', maar verder heeft ze er niet echt besef van natuurlijk. Ze is nog geen twee... maar het is wel zuur dat ze me regelmatig ziet/hoort spugen en ook weet dat dat niet leuk is. Ze raakt er gelukkig niet van in paniek ofzo.
[..]

Kan wel, maar heel gezond is de medicatie niet per se voor mij. Van één soort medicatie is bovendien nog een beetje discutabel of ze kwaad kunnen voor de baby.
Ik hoop echt dat je er snel vanaf bent en dat je de rest van de zwangerschap zo goed als kwaaltjesvrij bent :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195870363
MaJo dat snel loslaten dat deden die van mij ook vooral in de kraamweek, is hij niet te moe? Dan kan je hem beter eerst stimuleren zelf (voetjes krabben, over laaklijn wrijven met je vinger)?
pi_195871023
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:00 schreef Donna het volgende:

[..]

Ohhh jakkes, had jij al insuline of niet? Succes morgen, heb je een groei echo?
Ik moet ook wat meer laten qua eten nu, maar het gaat nog wel goed. Merk wel dat ik me maar IETS slecht hoeft te voelen en de waardes dan weer hoog blijven.
En vrijdag bleek m'n ijzer laag en heb nu een paar dagen tabletten. Misschien ga ik me wel wat beter voelen als m'n ijzer weer wat oké is.
Nee, ik heb geen insuline. Moet jij dat wel gebruiken?
Ik denk dat het nog een groei echo is.

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:38 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Balen Tink, ik hoop echt dat je je snel wat beter gaat voelen.

Donna, ik duim dat het wat voor je doet als je ijzer weer op peil is!

Oh Gaddle, ik snap helemaal dat je wat nerveus bent. Had je elke keer kramp in je buik? Ben benieuwd wat ze erover zeggen in het ziekenhuis.
Ja alsof ik een hele heftige menstruatie aan krijgen was. Of iets van oefenweeen ofzo

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:25 schreef MaJo het volgende:

Wat voor echo/gesprek heb je precies morgen? Vervelend dat de suikerwaardes zo wisselen, is er geen diëtist ofzo die je hiermee kan helpen?

Volgens mij worden de geboortewensen besproken en ik denk een groei echo, maar ik hoorde ook al iets over een liggingsecho. Een combinatie van de twee.
Ik heb wel een diëtist die mij af en toe belt, maar heel eerlijk vind ik die gesprekken niet echt nuttig.
Morgen ga ik er even naar vragen, want ik voel mij ook uitgeput alsof ik helemaal geen energie heb om wat te doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')