abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196142647
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:41 schreef kibo het volgende:

[..]

Jongeren hebben - in tegenstelling tot bejaarden - meer talent om logisch te kunnen redeneren en daartoe te handelen.
Jongeren kijken geen lineaire tv meer en krijgen het hele bangmaakcircus dus in veel mindere mate mee, de rest is compleet gehypnotiseerd en hysterisch. Niet minimaal ffp2/n95 mondmaskers zijn de "slangenolie" van dit tijdperk en nu wil het zoveelste prutskabinet rutte je tot aanschaf verplichten op straffe van maatschappelijke uitsluiting. :')

Verplicht de kwetsbaren die daartoe in staat zijn tot het dragen van >n95/ffp2, verstrek ze er desnoods een fatsoenlijk aantal en laat de mensen voor wie dit virus in alle waarschijnlijkheid geen groot gevaar vormt lekker met rust. :W
pi_196145442
quote:
3s.gif Op zondag 8 november 2020 21:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Niezen doe je uit de richting van personen. Wanneer heeft iemand je voor het laatst vol in het gezicht geniest? En wanneer heb je voor het laatst meer dan een uur in een gesloten ruimte met een ander gezeten? Voor dat laatste is niemand bang, terwijl we het massaal doen en verreweg de grootste kans op besmetting geeft omdat aerosolen heel diep in je longen komen, terwijl grote druppels op je slijmvliezen moeten landen om te kunnen besmetten. Mondkapjes zijn incidentpolitiek met nadruk op het woord politiek, want het RIVM heeft z'n bedenkingen:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)n-weinig-effect.html

Rutte zwicht voor maatschappelijke druk, want hij heeft verkiezingen te winnen....
Als het goed is niezen mensen uit je richting, maar dat doet niet iedereen. Ik heb een collega die ik zeer vaak heb aangesproken dat als ik rechts van hem zit, het niet ok is om mijn richting op te niezen. Zijn excuus: ja maar ik ben gewend om over mijn rechterschouder te niezen..... :') (dit was vorig jaar, niet nu)

Voor het laatst met anderen meer dan een uur in een afgesloten ruimte was ergens half februari bij een vergadering van het werk. Sindsdien niet meer, ik werk sinds eind februari thuis en omdat ik diabetes type 1 heb en niemand heb om me te verzorgen als ik ziek word, zoek ik het niet op. Heerlijk rustig ook wel.
pi_196246536
AH heeft sinds deze maand zelfscans met als gevolg nog maar twee reguliere kassa's (was zeven) waarvan er dan maar één open is ondanks een lange rij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2020 23:28:13 ]
pi_196251631
De mondkapjes waren in de minderheid vanmorgen (Dirk) -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 15 november 2020 @ 11:30:22 #145
65846 Bocaj
47th President.
pi_196251919
quote:
81s.gif Op zondag 15 november 2020 11:18 schreef Declan-Harp het volgende:
De mondkapjes waren in de minderheid vanmorgen (Dirk) -O-
Gisteren in de Coop was ik de enige zonder.... en het was redelijk druk... :')
En stond een jonge dame, met mondkapje, bij de ingang iedere bezoeker te begroeten...
Ik hoorde in de winkel wel één keer een klein kind zeggen, mamma waarom heeft die man geen mondkapje op en jij wel?!

Groepsdruk werkt echt!
  zondag 15 november 2020 @ 11:32:23 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196251964
Gelukkig steeds minder mondkapjes. Lijkt erop dat het besef begint te groeien dat het onzin is.

Verder wel goed geregeld qua ruimte om voldoende afstand te houden en controle op verplicht winkelmandje/karretje :)
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 13:18:57 #147
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196254651
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:32 schreef leolinedance het volgende:
Gelukkig steeds minder mondkapjes. Lijkt erop dat het besef begint te groeien dat het onzin is.

Tot ze het straks toch wèl gaan verplichten -O-
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_196255494
Yep, en met de verplichting, komt ook de strengere handhaving

Goed dat ze nu de handhaving ook iets serieuzer gaan nemen, dan kunnen al die "het is maar een griepje" / anti-mondkapjes lobbyisten straks gewoon aangepakt worden ^O^
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 15 november 2020 @ 14:40:51 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196255851
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:14 schreef KillerBee4ever het volgende:
Yep, en met de verplichting, komt ook de strengere handhaving

Goed dat ze nu de handhaving ook iets serieuzer gaan nemen, dan kunnen al die "het is maar een griepje" / anti-mondkapjes lobbyisten straks gewoon aangepakt worden ^O^
Daar hebben ze denk ik niet genoeg BOA/agenten capaciteit voor. Ik denk niet dat een beveiliger zo maar iemand kan vasthouden tot dat de politie komt als er niet gestolen is toch? Anders moeten ze het denk ik ook heel vaak gaan doen. En wat doen ze dan met mensen die kapje onder de kin of niet op de neus dragen?
pi_196256635
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Daar hebben ze denk ik niet genoeg BOA/agenten capaciteit voor. Ik denk niet dat een beveiliger zo maar iemand kan vasthouden tot dat de politie komt als er niet gestolen is toch? Anders moeten ze het denk ik ook heel vaak gaan doen. En wat doen ze dan met mensen die kapje onder de kin of niet op de neus dragen?
Dat begint met aanspreken in de winkel. De toegang wordt gewoon geweigerd neem ik aan, zeker als de winkel ook een boete krijgt bij niet naleven. Groepsdruk inderdaad.

De bereidheid een kapje te dragen is best groot. Door het verplichten hoef je alleen nog maar het restantje onaangepaste over de streep te halen. De echte diehards even volgen en boete op boete geven.
pi_196257156
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Iemand vasthouden betekent de veel belangrijkere 1,5m regel 'overtreden'. Als het zo moet worden gehandhaafd streeft het wel heel erg zijn doel voorbij zeg. Lekker commotie gaan maken waarbij de kans op virusoverdracht gigantisch toeneemt.
Mensen zonder mondkapje gewoon laten lopen. Zo'n gamechanger is het niet. Als we daar zo moeilijk over gaan doen mogen we onszelf toch wel even achter de oren gaan krabben waar we in godsnaam mee bezig zijn.
I'll give you something to do
pi_196257252
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:10 schreef galantis het volgende:
Als het zo moet worden gehandhaafd streeft het wel heel erg zijn doel voorbij zeg. Lekker commotie gaan maken waarbij de kans op virusoverdracht gigantisch toeneemt.
Dat hele mondkapjesgedoe lijkt al lang niet meer te gaan om virusbestrijding. Staat nu symbool voor ons streven naar controle, volgzaamheid en deugen.
  zondag 15 november 2020 @ 16:16:52 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196257257
Of gewoon niet toelaten in de winkel, als ze al binnen zijn ben je te laat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196257324
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:16 schreef Leandra het volgende:
Of gewoon niet toelaten in de winkel, als ze al binnen zijn ben je te laat.
Ja zoiets. Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.

Ik weiger pertinent eentje te dragen dus voor mij zal er dan niet veel anders op zitten dan me niet meer te vertonen in ruimtes waar dit eventueel verplicht gaat worden.
  zondag 15 november 2020 @ 16:23:51 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196257358
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja zoiets. Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.

Ik weiger pertinent eentje te dragen dus voor mij zal er dan niet veel anders op zitten dan me niet meer te vertonen in ruimtes waar dit eventueel verplicht gaat worden.
Lijkt me een goed idee ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196257473
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:22 schreef galantis het volgende:
Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.
Het is toch echt de overheid die de confrontatie opzoekt bij het instellen van een plicht.
pi_196257558
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:32 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het is toch echt de overheid die de confrontatie opzoekt bij het instellen van een plicht.
Is ook wat voor te vinden. Ik vind dat een verplichting redelijk en te onderbouwen moet zijn. En ik vind dat dat hier niet het geval is.
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 16:39:45 #158
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196257562
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat begint met aanspreken in de winkel. De toegang wordt gewoon geweigerd neem ik aan, zeker als de winkel ook een boete krijgt bij niet naleven. Groepsdruk inderdaad.

De bereidheid een kapje te dragen is best groot. Door het verplichten hoef je alleen nog maar het restantje onaangepaste over de streep te halen. De echte diehards even volgen en boete op boete geven.
Onaangepast? Het is gewoon ontzèttend ongepast om iets voor je neus en mond te hebben. Het helpt geen zier, dat zien we wel in het buitenland. Ook tests bewijzen dat het niet helpt. Ja, als iemand in je gezicht hoest, maar als je verkoudheidsklachten hebt en dus hoest moet je thuisblijven.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 15 november 2020 @ 16:47:32 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196257648
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:18 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Tot ze het straks toch wèl gaan verplichten -O-
Pcies wanneer de rede het verliest van redelijkheid.

Het niet mdedische mondkapje zelf is vooral een gedragsinstrument dat mensen bewust maakt van een situatie en indirect voorkomt dat mensen zich ergens langer dan strikt nodig zullen ophouden. Ik maak maar verder geen ongepaste vergelijkingen.

Ik blijf mij verbazen over de zelfkastijdende graagte om een niet functioneel werkend kapje te willen dragen.
Het is naast voorkomen van "kritiek" voor sommigen ook een statement om te deugen en voor anderen een ideaal middel hun "uitdrukking" te verbergen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196257669
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:39 schreef djkoelkast het volgende:

Onaangepast? Het is gewoon ontzèttend ongepast om iets voor je neus en mond te hebben. Het helpt geen zier, dat zien we wel in het buitenland. Ook tests bewijzen dat het niet helpt. Ja, als iemand in je gezicht hoest, maar als je verkoudheidsklachten hebt en dus hoest moet je thuisblijven.
Schijnveiligheid. Zoals mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hadden in het begin al zeiden. Nu heb ik een Spaans onderzoek gezien met verschil tussen wel mondkapjes en geen mondkapjes en het scheelde wel degelijk. Maar dan ipv dat er 8 mensen besmet werden van 1 persoon met covid in een ruimte, werden er 7 besmet. Op duizenden besmettingen per dag maakt dat wel uit. Maar de kans voor jou persoonlijk is nog steeds gewoon best hoog zelfs als jij en de virusverspreider een mondkapje dragen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')