abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:54:36 #121
3542 Gia
User under construction
pi_195810236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:43 schreef miss_sly het volgende:

En de hypotheken hoeven voorlopig niet betaald. En het eigen huurpand.
Als de kroegbaas stopt, stopt hij definitief met huren. Dan komt er niks meer binnen. Een andere uitbater vind je nu niet.
pi_195810242
En andere landen maar naar Nederland wijzen :') Het ontploft overal nu. Niet dat ik het beleid hier goedpraat, maar in andere landen laat dat ook te wensen over..
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195810259
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:54 schreef Stoorzendert het volgende:
En andere landen maar naar Nederland wijzen :') Het ontploft overal nu. Niet dat ik het beleid hier goedpraat, maar in andere landen laat dat ook te wensen over..
Over het algemeen stijgt het overal wel ja. In het ene land is het wat vroeger begonnen dan in het andere land. Lockdown of niet.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:57:57 #124
5428 crew  miss_sly
pi_195810292
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Als de kroegbaas stopt, stopt hij definitief met huren. Dan komt er niks meer binnen. Een andere uitbater vind je nu niet.
Het is niet zo simpel allemaal, omdat het allemaal in elkaar grijpt. Want als de horeca lang genoeg zijn huur niet betaalt, gaat ook de verhuurder eraan. En zijn personeel. En zijn leningen. En dus de banken, als het er teveel tegelijk zijn en hypotheken niet meer afgelost kunnen worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195810321
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn dit jaar tijdens deze crisis 4700 nieuwe horeca zaken geopend. Dat pand is hij zo kwijt dan. Dat weten de huurbazen ook.

https://www.deondernemer.(...)zaken-crisis~2571917
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:01:51 #126
3542 Gia
User under construction
pi_195810338
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:57 schreef miss_sly het volgende:

Het is niet zo simpel allemaal, omdat het allemaal in elkaar grijpt. Want als de horeca lang genoeg zijn huur niet betaalt, gaat ook de verhuurder eraan. En zijn personeel. En zijn leningen. En dus de banken, als het er teveel tegelijk zijn en hypotheken niet meer afgelost kunnen worden.
Snap ik, maar niemand heeft hier om gevraagd.

Als ik een kroeg zou hebben nu, zou ik er gewoon mee kappen en het doen met de compensatie of bijstand, tijdelijk ander baantje of zo.
En dan post-corona weer een nieuwe kroeg beginnen.

Jammer voor de verhuurder, maar tijdens een crisis moet je je eigen naad naaien.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:02:46 #127
3542 Gia
User under construction
pi_195810349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:00 schreef Stoorzendert het volgende:

Er zijn dit jaar tijdens deze crisis 4700 nieuwe horeca zaken geopend. Dat pand is hij zo kwijt dan. Dat weten de huurbazen ook.

https://www.deondernemer.(...)zaken-crisis~2571917
Prima, dan toch!
pi_195810374
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik een kroeg zou hebben nu, zou ik er gewoon mee kappen en het doen met de compensatie of bijstand, tijdelijk ander baantje of zo.

Jammer voor de verhuurder, maar tijdens een crisis moet je je eigen naad naaien.
quote:

[..]

Kroegen hebben geen huurcontracten?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:06:20 #129
3542 Gia
User under construction
pi_195810394
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:05 schreef quirina het volgende:

[..]

[..]

Kroegen hebben geen huurcontracten?
Faillissement?
pi_195810426
Italy reports record 19,000 new coronavirus cases, number in hospital reaches 10,000

- New cases: 19,143
- Positivity rate: 16.7% (+1.4)
- In hospital: 10,549 (+855)
- In ICU: 1,049 (+57)
- New deaths: 91

:N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195810478
Dat Twente nu achterstallige cijfers eruit gooit... Dat zal haast betekenen dat we de komende dagen een daling van de cijfers moeten zien. Kan niet anders. Wat dan weer positief zou zijn voor de berichten op dinsdag. Van 10.000 vandaag naar 8500 dinsdag?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:14:14 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195810479
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:36 schreef Gia het volgende:

[..]

16.000 x 1,2
Tja

Hebben wij dinsdag ook.
? Wij gaan niet x1,2 als je dat soms bedoelt.
Antifa
pi_195810502
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:28 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Oké, touché. Ik wilde alleen maar zeggen dat jongeren in een fase in hun leven zitten waarbij ze het moeten hebben van sociale contacten, waar ze de liefde van hun leven nog moeten vinden, waar ze zich nog sociaal moeten vormen. En dan nu wordt er al bijna 6 a 7 maanden gevraagd om hun contacten te minimaliseren... Ik kan mij voorstellen dat het een groot effect heeft op de psyche van de jongeren en ik zou graag willen zien dat de regering ervoor zorgt dat ze weer zoveel mogelijk hun eigen leven weer kunnen oppakken.
Toevallig net een item over jongeren op het RTL nieuws waarin wordt aangegeven dat veel jongeren er psychische problemen aan over houden. Echt niet te onderschatten dus, ook niet in Nederland. Derhalve moet in het nieuwe beleidsonderwerp er veel meer ruimte gegeven worden aan jongeren.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:17:25 #134
236264 crew  capricia
pi_195810511
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze krijgen max 9K tegemoetkoming vaste lasten.
Vraag me af of dit geen bodemloze put is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195810513
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:16 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Toevallig net een item over jongeren op het RTL nieuws waarin wordt aangegeven dat veel jongeren er psychische problemen aan over houden. Echt niet te onderschatten dus, ook niet in Nederland. Derhalve moet in het nieuwe beleidsonderwerp er veel meer ruimte gegeven worden aan jongeren.
Jongeren zijn electoraal totaal niet interessant, omdat er minder van zijn dan van boomers en ouderen. En de jongeren die er wel zijn gaan relatief gezien nog minder stemmen ook.
pi_195810527
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze krijgen max 9K tegemoetkoming vaste lasten.
Vraag me af of dit geen bodemloze put is.
Men had beter de horeca op een veilige manier open kunnen houden. D.w.z. terras open, binnen beperkt aantal mensen, etc.

Nu wordt er geld tegenaan gegooid. Het is maar de vraag of die 9k echt het verschil gaat maken en het zal ook allemaal betaald moeten worden.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:19:52 #137
236264 crew  capricia
pi_195810537
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jongeren zijn electoraal totaal niet interessant, omdat er minder van zijn dan van boomers en ouderen. En de jongeren die er wel zijn gaan relatief gezien nog minder stemmen ook.
Ja. Ze verenigen zich niet, stellen geen woordvoerders aan, praten dus niet mee aan tafel, en gaan ook nog eens minder stemmen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195810544
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:54 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Welke stel jij voor?
Ik stel voor dat het nieuwe beleid gericht is op het zoveel mogelijk beschermen van kwetsbaren, eigenlijk de lijn die Robin Fransman voorstelt lijkt mij nog het meest haalbare.

Daarnaast stel ik voor dat elk besluit wat genomen gaat worden tijdens deze winter gewikt en gewogen moet worden, inclusief sociale en economische effecten. Als vanuit de regering er een goed plan op tafel komt waarbij alle factoren goed zijn overwogen, dan wil ik daar best in meegaan.

https://esb.nu/blog/20061395/de-kwetsbaren-beschermen-het-kan
pi_195810564
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ze verenigen zich niet, stellen geen woordvoerders aan, praten dus niet mee aan tafel, en gaan ook nog eens minder stemmen.
Dat ook nog natuurlijk.

Kijk, zo'n Red Team weet wel voortdurend de media te halen. En dan horen politici je. Jongeren doen dat inderdaad veel en veel minder.

Je hoort amper wat over de gevolgen van verplicht thuis zitten, sociaal leven op een laag pitje, dichte scholen, etc.
pi_195810575
quote:

[..]

Die keuze wordt ook wel wat anders als je jaren hebt gedaan om je kroeg op te bouwen er een hoop levenswerk in zit.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:22:17 #141
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195810576
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ook nog natuurlijk.

Kijk, zo'n Red Team weet wel voortdurend de media te halen. En dan horen politici je. Jongeren doen dat inderdaad veel en veel minder.

Je hoort amper wat over de gevolgen van verplicht thuis zitten, sociaal leven op een laag pitje, dichte scholen, etc.
En als er al eentje zijn mond open trekt, dan heeft die binnen no-time de reactie dat ze niet moeten zeuren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195810596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En als er al eentje zijn mond open trekt, dan heeft die binnen no-time de reactie dat ze niet moeten zeuren.
Ja, dan is diegene 'n egoïst, een bejaardenmoordenaar, een boomer-hater, etc.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:27:14 #143
236264 crew  capricia
pi_195810626
quote:

[..]

Dat ook nog natuurlijk.

Het meest dichtbij kwam Famke Louise. Hoe triest. Met dat #ikdoenietmeermee

Ik vind dat jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195810633
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Het meest dichtbij kwam Famke Louise. Hoe triest. Met dat #ikdoenietmeermee

Ik vind dat jammer.
Dat was ook niet heel erg handig, door die link met Willem Engel. Lijkt me dat als je ietwat serieus mee wilt praten, je je niet moet associëren met hem.
pi_195810641
quote:

[..]

Dat ook nog natuurlijk.

Toevallig gaat EenVandaag nu over de gevolgen voor studenten.
pi_195810643
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wellicht was het ook niet de beste keuze om Famke Louise af te vaardigen.
pi_195810711
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind dat gedoe over jongeren (laten we zeggen 17-25) ook irritant. Continue in de slachtofferrol terwijl het de groep is die veruit het meest egoïstisch was en het hardst de bloemetjes buiten heeft gezet afgelopen maanden.
Dat zie je nu ook weer met die hotelfeestjes. En ja niet iedereen is, en zat anderen zijn ook egoïstische eikels.

Maar het is alsof je zegt dat Marokkanen oververtegenwoordigd worden in de criminaliteitscijfer. Wat feitelijk juist is om vervolgens van sjw te horen dat er ook genoeg goede zijn en ooj Nederlanders overvallen plegen. Vermoeiend.

Los daarvan is het voor heel Nederland klote en heeft iedereen problemen nu.
Snap het verzoek voor een voorkeursbehandeling dan ook niet.
Help liever zorgmedewerkers.
pi_195810726
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind dat gedoe over jongeren ook irritant. Continue in de slachtofferrol terwijl het de groep is die veruit het meest egoïstisch was en het hardst de bloemetjes buiten heeft gezet afgelopen maanden.
Dat zie je nu ook weer met die hotelfeestjes. En ja niet iedereen is, en zat anderen zijn ook egoïstische eikels.

Maar het is alsof je zegt dat Marokkanen oververtegenwoordigd worden in de criminaliteitscijfer. Wat feitelijk juist is om vervolgens van sjw te horen dat er ook genoeg goede zijn en ooj Nederlanders overvallen plegen. Vermoeiend.

Los daarvan is het voor heel Nederland klote en heeft iedereen problemen nu.
Snap het verzoek voor een voorkeursbehandeling dan ook niet.
Help liever zorgmedewerkers.
Jongeren zijn ook een van de groepen die er het meeste last van hebben. Veel meer dan bv. 70-plussers.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:37:25 #149
236264 crew  capricia
pi_195810738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jongeren zijn ook een van de groepen die er het meeste last van hebben. Veel meer dan bv. 70-plussers.
Die laatste overlijden enkel.
Op een nogal vervelende manier.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195810741
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:20 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik stel voor dat het nieuwe beleid gericht is op het zoveel mogelijk beschermen van kwetsbaren, eigenlijk de lijn die Robin Fransman voorstelt lijkt mij nog het meest haalbare.

Daarnaast stel ik voor dat elk besluit wat genomen gaat worden tijdens deze winter gewikt en gewogen moet worden, inclusief sociale en economische effecten. Als vanuit de regering er een goed plan op tafel komt waarbij alle factoren goed zijn overwogen, dan wil ik daar best in meegaan.

https://esb.nu/blog/20061395/de-kwetsbaren-beschermen-het-kan
Thanks, zal het stuk vanavond eens lezen. Het voordeel van een indamstrategie vind ik dat je de maatschappij voor iedereen weer vrijwel volledig kan openstellen, met een aantal beperkingen die te overzien zijn (d.w.z. een strak quarantainebeleid en heel veel (snel)testen).
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')