Maar dat staat niet op de routekaart!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
Darcey als nieuwe VP van Nederland ook. ALLES ligt op tafel..
Mark Rutte neemt voornamelijk slimme beslissingen. Niet van die hysterische zoals Frankrijk.
Vind ik ook hoor. Ik ben eigenlijk ook wel blij dat die journalist van NOS eerder dit jaar zo hard op zn donder heeft gekregen met zn domme vragen. Is vooral herhalen van dezelfde vraag op een net iets andere manier zodat ze het voor hun eigen programma kunnen knippen heb ik 't idee.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap het vanuit het nieuws ook wel, maar vind het zo zonde. Tig keer dezelfde vraag stellen in de hoop dat de minister net wat anders en je weer een kop hebt. Terwijl het moet gaan over wat juist en effectief is.
valt me mee dat we Jesse Meester's mening over het virus niet wekelijks horenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar dat staat niet op de routekaart!
Afhankelijk van de cijfers zoals hij nu zelf zegt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:31 schreef Tijn het volgende:
Als je Rutte zo hoort, ligt het niet echt in de lijn der verwachting dat er dinsdag al iets belangwekkends wordt aangekondigd. Het lijkt er eerder op dat ze de hele komende week gaan gebruiken om de ontwikkelingen van de cijfers te evalueren.
Dat beslissen ze elke keer op maandag of dinsdag pas, zegt Rutte nu.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:31 schreef Tijn het volgende:
Als je Rutte zo hoort, ligt het niet echt in de lijn der verwachting dat er dinsdag al iets belangwekkends wordt aangekondigd. Het lijkt er eerder op dat ze de hele komende week gaan gebruiken om de ontwikkelingen van de cijfers te evalueren.
En, hoe denkt men dit dan landelijk in z'n geheel te kunnen handhaven?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Avondklok heeft geen nut joh. Je moet een overdagklok doen, daar zit het meeste verkeer in. Savonds is al veel dicht enzo.
Wel een gemiste kans als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:32 schreef RipCity het volgende:
[..]
valt me mee dat we Jesse Meester's mening over het virus niet wekelijks horen
Flitspalen door het hele land instellen op een maximum van 0 km/u. Iedereen die langsrijdt een boete.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hoe denkt men dit dan landelijk in z'n geheel te kunnen handhaven?
Dat is idd een lastige. Dat weet ik ook niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:33 schreef Scjvb het volgende:
Hoe denkt men dit dan landelijk in z'n geheel te kunnen handhaven?
Ergo: als het maandag/dinsdag niet beter is gaan ze een knoop doorhakken. Nog max 96 uur dus.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat beslissen ze elke keer op maandag of dinsdag pas, zegt Rutte nu.
Alles voor de clicks/clickbait.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:32 schreef Scrummie het volgende:
Heeft Nederland nog wel goede journalisten? Na elke persco met vragen begin je daar toch ernstig aan te twijfelen.
En een nekschot. Als we toch bezig zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Flitspalen door het hele land instellen op een maximum van 0 km/u. Iedereen die langsrijdt een boete.
Dat is Laurens Boven aan zijn stem te horen, van BNR.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:34 schreef VoMy het volgende:
Een heel dom iemand is vragen aan het stellen. Waarom?
deze dacht dat 250 per dag het hoogste niveau was, ipv per 100.000.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:34 schreef VoMy het volgende:
Een heel dom iemand is vragen aan het stellen. Waarom?
Absoluut mee eens.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is idd een lastige. Dat weet ik ook niet.
Maar een avondklok lijkt me weinig zin te hebben tov de regels die er nu zijn (kroegen dicht / geen drank etc)
Informerende draad over de oversterfte die van afgelopen week die onlangs in het nieuws was.quote:
Ja, gelijk een geweer op de flitspaal. Goeie!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En een nekschot. Als we toch bezig zijn.
Welke vraag stelt hij?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is Laurens Boven aan zijn stem te horen, van BNR.
Ze moeten Wilfred Genee en Bert Maalderink eens sturen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Welke vraag stelt hij?
Normaal een van de beste parlementaire journalisten
Wat was de vraag precies?quote:
Dat de max aantal besmettingen per dag 250 is in het land en we op 10.000 zitten, dat dat heel erg uit balans is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Welke vraag stelt hij?
Normaal een van de beste parlementaire journalisten
Iets in de trant van wat er nu gaat gebeuren qua maatregelen, omdat er nu al 10.000 per dag zijn, wat veel erger is dan de 250 per dag waarbij de zwaarste maatregelen in werking treden (routekaart).quote:
Godverdomme ik moest lachenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:36 schreef wpor het volgende:
HAHAH kan die journalist ontslagen worden? '250 besmettingen per dag is de zwaarste categorie en het zijn er nu 10.000':')
Hij vond het heel raar dat we met 10.000 besmettingen per dag niet extra maatregelen zouden nemen, aangezien de zwaarste categorie in het "plan" al zwart is bij 250 besmettingen.quote:
Bizar is dat eigenlijk hè. Ieder land ter wereld sukkelt gewoon van verbod tot verbod zonder zich af te vragen of dat wel een houdbare strategie is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:52 schreef chratnox het volgende:
Er is geen visie, en ik kan tot nu toe geen enkel land ontdekken wat daadwerkelijk een visie heeft.
Nice, dank je. 12-10 is nu 11 dagen geleden, dus het is niet aannemelijk dat die nog hard gaat groeien. Daarmee lijkt de 12e vooralsnog het grootste cijfer, lijkt niet dat andere dagen nog hard eroverheen gaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:36 schreef _serial_ het volgende:
Update van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Toegevoegd vandaag: totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
Piekdag staat (momenteel) nog steeds op 12-10 met 8166 besmettingen.
De eerste paar dagen van oktober krijgen bijna geen mutaties meer (1 okt : 14, 2 okt: 21, 3 okt: 29)
Dag met grootste mutatie : 22-10, 1956
Oudste mutatie : 22-5 !!
Als ze nou nog ff wachten met ingrijpen dan heeft het ingrijpen geen zin meer omdat zo'n beetje iedereen het virus heeft. Kunnen we tenminste ook weer normaal gaan doen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:39 schreef Gia het volgende:
En weer afwachten! Als 10.000 mensen 12.000 mensen besmetten en dat nog verder tot dinsdag, weet niet wat de R nu is... dan zijn dat weer zoveel erbij.
En ja, ik weet dat die gevallen nu al besmet zijn, maar ze lopen ook nog rustig rond, boodschapjes, even naar oma.
Als nu meteen aan de rem wordt getrokken en je ziet de komende dagen dat de maatregelen van 13 oktober toch resultaat hebben, dan kan je misschien meteen weer terugschakelen. Zo niet, was je er tenminste een keer op tijd bij.
Altijd dat gezanik achteraf, 'we hadden achteraf gezien harder moeten ingrijpen'
Doe dat dan op voorhand.
Echt man.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
Zijn ze serieus nu nog steeds aan het bakkelijen over die vakansie van de koning?
My God. Bigger picture people, bigger picture!
Neenee, het gaat om de details!!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
Zijn ze serieus nu nog steeds aan het bakkelijen over die vakansie van de koning?
My God. Bigger picture people, bigger picture!
Het probleem is dat er nou eenmaal een flinke nevenschade kan optreden als je maatregelen onnodig neemt. Het is niet zo dat je zomaar aan de rem kan trekken zonder dat er dan andere dingen fout gaan, daar moet je een balans in vinden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:39 schreef Gia het volgende:
En weer afwachten! Als 10.000 mensen 12.000 mensen besmetten en dat nog verder tot dinsdag, weet niet wat de R nu is... dan zijn dat weer zoveel erbij.
En ja, ik weet dat die gevallen nu al besmet zijn, maar ze lopen ook nog rustig rond, boodschapjes, even naar oma.
Als nu meteen aan de rem wordt getrokken en je ziet de komende dagen dat de maatregelen van 13 oktober toch resultaat hebben, dan kan je misschien meteen weer terugschakelen. Zo niet, was je er tenminste een keer op tijd bij.
Altijd dat gezanik achteraf, 'we hadden achteraf gezien harder moeten ingrijpen'
Doe dat dan op voorhand.
Dat was een stukje geschiedenisles in de persco.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt man.
Wat een gezanik. Waar kan je je druk om maken.
Die moeilijkheden zie ik niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:41 schreef Gretzl het volgende:
Goede vragen over de eenheid van de Kroon. Rutte duidelijk in moeilijkheden.
Dit beleid is gewoon één groot drama. Met een korte totale lockdown van enkele weken in een periode waarin toch al een hoop dicht was en veel mensen niet werken (herfstvakantie) hadden we zoveel kunnen bereiken. In het beste geval vlakt het aantal besmetting de komende weken af en begint het te dalen, maar zelfs in dat geval draai je niet terug wat nu al op komst is: het kleine percentage van die tienduizenden die de laatste week besmet zijn geraakt dat serieus ziek wordt, en als een enorme golf de ziekenhuizen gaat overspoelen de komende weken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:39 schreef Gia het volgende:
Doe dat dan op voorhand.
Het is een beetje als een mondeling examen, he. Dan ben je ook blij dat je even een paar minuten mag verspillen aan het beantwoorden van een domme vraag, want dan is de kans dat er later een moeilijke vraag komt weer wat kleinerquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:42 schreef Cue_ het volgende:
In die zin heb ik echt respect voor Rutte. Elke keer die domme en veelvuldige vragen journalisten. En hij blijft rustig en antwoord gewoon (soms te) langdradig.
Ja, hij bedoelde waarschijnlijk gewoon 250/100k/week. Dat is de maat waarin vrijwel alle landen de ernst van de situatie bekijken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij vond het heel raar dat we met 10.000 besmettingen per dag niet extra maatregelen zouden nemen, aangezien de zwaarste categorie in het "plan" al zwart is bij 250 besmettingen.
Alleen dat zijn er 250 per 100.000 en niet 250 per dag.. Had meneer even verkeerd.
Ja, ik heb echt een mening over hem, maar dit doet hij goed.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:42 schreef Cue_ het volgende:
In die zin heb ik echt respect voor Rutte. Elke keer die domme en veelvuldige vragen journalisten. En hij blijft rustig en antwoord gewoon (soms te) langdradig.
Ja? Ik zie vooral een journalist die niet helemaal begrijpt hoe de wisselwerking tussen de premier en de koning is. Rutte is totaal niet in moeilijkheden hier.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:41 schreef Gretzl het volgende:
Goede vragen over de eenheid van de Kroon. Rutte duidelijk in moeilijkheden.
volgens sommige ligt die R waarde al onder de 1.....quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:39 schreef Gia het volgende:
Doe dat dan op voorhand.
Het is een echte schoolmeesterquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik heb echt een mening over hem, maar dit doet hij goed.
Hij zou van elk kind op middelbare de favoriete leraar zijn. 100%quote:
Nee, hij had geen idee waar het over gaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, hij bedoelde waarschijnlijk gewoon 250/100k/week. Dat is de maat waarin vrijwel alle landen de ernst van de situatie bekijken.
God, serieus. Dan ben je de koning dus 40 minuten kwijt geweest?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:45 schreef RipCity het volgende:
Lol de volgende journalist denkt het beter te kunnen![]()
Nee hij dacht echt dat met 250 besmettingen per dag dat er dan maatregelen zouden moeten komen. Niet 250/100.000. dat moest Rutte hem nog verduidelijken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, hij bedoelde waarschijnlijk gewoon 250/100k/week. Dat is de maat waarin vrijwel alle landen de ernst van de situatie bekijken.
Je weet dat landen als Duitsland al ingrijpen met lokale maatregelen zodra de grens van 35/100k/week gepasseerd wordt?
Dankzij dat gedram zitten we nu met mondkapjes opgescheept.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:46 schreef Scrummie het volgende:
Uitgezet hoor, dat oeverloze gedram over die kutvakantie. Man man man.
Maandenlang weten ze niet de juiste vragen te stellen, en er is weer een ophefdingetje geweest, gaat het alleen daar maar over. Flopjournalistiek.
Als ik dit soort persconferenties hoor snap ik ineens waarom er niet meer duiding is dan: ER ZIJN 10.000 BESMETTINGEN!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dankzij dat gedram zitten we nu met mondkapjes opgescheept.
Gisteren hadden ze het bij Jinek over halvering als de R onder 1 is. Dat zou per week een halvering zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:41 schreef chratnox het volgende:
Het probleem is dat er nou eenmaal een flinke nevenschade kan optreden als je maatregelen onnodig neemt. Het is niet zo dat je zomaar aan de rem kan trekken zonder dat er dan andere dingen fout gaan, daar moet je een balans in vinden.
Ik heb echt het idee dat jij en ik een andere persco kijken. Waarom vind je dat? Waar baseer je dat op? Omdat hij weigert bepaalde dingen te beantwoorden die hij ook niet hoeft te beantwoorden?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Rutte echt extreem zwak in zijn verdediging over de VakantieGate van de Koning.
Ja, want dat is wel onze grootste kopzorg momenteel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Helemaal niet man. Legt het even haarfijn uit hoe alles werkt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Echt he? Dat gezanik over Willem en over de inschattingen van Rutte, en of hij zelf op vakantie zou zijn gegaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zit ik er een beetje bij met al die domme vragen![]()
Zijn dat echt de beste vragen die ze kunnen bedenken?
Ik ook ja. Hij was totaal niet in de problemen. Daarnaast was het kansloos dat het een half uur hierover gaat, en dat iedere journalist het weer gaat proberenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat jij en ik een andere persco kijken. Waarom vind je dat? Waar baseer je dat op? Omdat hij weigert bepaalde dingen te beantwoorden die hij ook niet hoeft te beantwoorden?
Misschien moeten we als FOK! zijnde even een brief sturen aan het kabinet met de vraag of wij de vragen mogen stellen de volgende keer. Dan krijg je tenminste iets meer variatie en imo betere vragenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt he? Dat gezanik over Willem en over de inschattingen van Rutte, en of hij zelf op vakantie zou zijn gegaan.
Er zijn echt veel interessantere dingen te bespreken en te vragen, maar nee...
Nee, Rutte weigert toe te geven dat hij zelf een inschattingsfout heeft gemaakt door de vakantiereis van Willem-Alexander niet te ontraden. Een echte vent had dat wel gewoon ruiterlijk toegegeven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat jij en ik een andere persco kijken. Waarom vind je dat? Waar baseer je dat op? Omdat hij weigert bepaalde dingen te beantwoorden die hij ook niet hoeft te beantwoorden?
Hij geeft aan dat er een inschattingsfout is geweest. Klaar dan toch?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
Nee, Rutte weigert toe te geven dat hij zelf een inschattingsfout heeft gemaakt door de vakantiereis van Willem-Alexander niet te ontraden. Een echte vent had dat wel gewoon ruiterlijk toegegeven.
Maar het is nu geen 10.000, er zijn 10.000 meldingen gedaan over de afgelopen dagen/weken. Hoogste cijfer staat nog steeds op rond de 8000, zie post van @_serial_ eerder in dit topic.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Gisteren hadden ze het bij Jinek over halvering als de R onder 1 is. Dat zou per week een halvering zijn.
Dus nu van 10.000 naar 5000 is 1 week, naar 2500, naar 1250, naar 650, naar pakweg 300. Da's 5 weken.
Als het verder oploop, naar 15000, bijvoorbeeld, tel er dan maar weer een week bij.
Kun je beter nu die week hebben en afwachten of 13 oktober al dan niet effect heeft. Dan is het terug naar 13 oktober of zwaardere maatregelen volhouden.
Hij heeft eerder al gezegd dat dat een fout van hem was. Onzin wat je zegt dus.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, Rutte weigert toe te geven dat hij zelf een inschattingsfout heeft gemaakt door de vakantiereis van Willem-Alexander niet te ontraden. Een echte vent had dat wel gewoon ruiterlijk toegegeven.
Nou, een lijstje met vragen opstellen en doorgeven aan een of andere journalist die ze wel wil stellen? Zou dat kunnen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moeten we als FOK! zijnde even een brief sturen aan het kabinet met de vraag of wij de vragen mogen stellen de volgende keer. Dan krijg je tenminste iets meer variatie en imo betere vragen
Het heeft ook helemaal niet met objectieve verslaggeving te maken, maar die journalisten zijn vooral bezig met hun eigen mening en willen gewoon zeiken. Dat deden ze aan het begin vooral ook met de vragen over de lockdown.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik ook ja. Hij was totaal niet in de problemen. Daarnaast was het kansloos dat het een half uur hierover gaat, en dat iedere journalist het weer gaat proberen
Story en Privé meuk verkoopt gewoon goed. Inmiddels heeft me deze crisis ook wel geleerd hoe de media is. Nooit geweten, was echt kinderlijk naïef gewoon.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt he? Dat gezanik over Willem en over de inschattingen van Rutte, en of hij zelf op vakantie zou zijn gegaan.
Er zijn echt veel interessantere dingen te bespreken en te vragen, maar nee...
Ja.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:VoMy Zouden die maatregelen van 28-9 dan in elk geval iets geholpen hebben om af te buigen?
Zou wel top zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, een lijstje met vragen opstellen en doorgeven aan een of andere journalist die ze wel wil stellen? Zou dat kunnen?
Zou een mooi topic zijn
Dat mag hij niet vertellen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Welnee. Hij zei: Het is mijn verantwoordelijkheid als premier en heeft die inschattingsfout ook toegegeven. Daarbij gaf hij aan dat wat er tussen hem en de koning besproken is niet voor de pers is, wat ik ook begrijp.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik dacht dat hier journalisten zaten van NRC enzo. Geen Story en Privé, maar kennelijk ontgroeit een aantal journalisten dat niveau nooitquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Story en Privé meuk verkoopt gewoon goed. Inmiddels heeft me deze crisis ook wel geleerd hoe de media is. Nooit geweten, was echt kinderlijk naïef gewoon.
En wat voor zin heeft het om nu toe te geven dat het een inschattingsfout is gemaakt? De vakantie is voorbij, het gaat niets meer veranderen aan het verleden. Ze blijven nu teveel hangen in het verleden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Thanks, ik heb ook het gevoel dat de begincijfers van meer recente dagen al niet zo hoog zijn als dat ze eerder waren, maar dat is puur gevoel... als ik mezelf goed uitdrukquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:36 schreef _serial_ het volgende:
Update van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Toegevoegd vandaag: totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
Piekdag staat (momenteel) nog steeds op 12-10 met 8166 besmettingen.
De eerste paar dagen van oktober krijgen bijna geen mutaties meer (1 okt : 14, 2 okt: 21, 3 okt: 29)
Dag met grootste mutatie : 22-10, 1956
Oudste mutatie : 22-5 !!
Er is in elk geval nog geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad, zoals de media zo mooi kopt.
Vijf weken je zaak dicht en als ZZPer niet naar buiten. Geen ondernemer zeker?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Gisteren hadden ze het bij Jinek over halvering als de R onder 1 is. Dat zou per week een halvering zijn.
Dus nu van 10.000 naar 5000 is 1 week, naar 2500, naar 1250, naar 650, naar pakweg 300. Da's 5 weken.
Als het verder oploop, naar 15000, bijvoorbeeld, tel er dan maar weer een week bij.
Kun je beter nu die week hebben en afwachten of 13 oktober al dan niet effect heeft. Dan is het terug naar 13 oktober of zwaardere maatregelen volhouden.
Zoals het kleuters betaamt, wilden ze ook graag keiharde garanties dat hij het een volgende keer heel anders aan zou pakkenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En wat voor zin heeft het om nu toe te geven dat het een inschattingsfout is gemaakt? De vakantie is voorbij, het gaat niets meer veranderen aan het verleden. Ze blijven nu teveel hangen in het verleden.
Onderzoeksjournalistiek is een vak apart, dat is heel wat anders dan wat Nu.nl/Telegraaf/AD doen. Ik ben in deze periode veel meer richting Parool en (soms) NRC aan het schurken gegaan, zeker toen Parool zei dat ze meer gebalanceerd gingen berichten over Covid-19 en dat ze achteraf gezien teveel de hype opzochten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat hier journalisten zaten van NRC enzo. Geen Story en Privé, maar kennelijk ontgroeit een aantal journalisten dat niveau nooit
Rutte deed het echt uitstekend inderdaadquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welnee. Hij zei: Het is mijn verantwoordelijkheid als premier en heeft die inschattingsfout ook toegegeven. Daarbij gaf hij aan dat wat er tussen hem en de koning besproken is niet voor de pers is, wat ik ook begrijp.
Ik heb Rutte echt geen moment in de problemen gehoord hier.
En als komende dagen de cijfers tegenvallen, hoewel....weekend, dan duurt een harde lockdown straks dus 8 weken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:51 schreef chratnox het volgende:
Maar het is nu geen 10.000, er zijn 10.000 meldingen gedaan over de afgelopen dagen/weken. Hoogste cijfer staat nog steeds op rond de 8000, zie post van @:_serial_ eerder in dit topic.
Dat is dus 8000, 4000, 2000, 1000, 500, 250, 125.
Overigens, met die daling zou je dus na 7 weken pas op cijfers zitten die het Red Team acceptabel vindt, die willen naar 0,001% (dus 170). 7 weken harde lockdown om dat te bereiken. De nevenschade daarvan gaat echt gigantisch zijn.
Jij bent liever over 2 weken 7 weken dicht?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:54 schreef groenen het volgende:
[..]
Vijf weken je zaak dicht en als ZZPer niet naar buiten. Geen ondernemer zeker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |