Ik heb echt het idee dat jij en ik een andere persco kijken. Waarom vind je dat? Waar baseer je dat op? Omdat hij weigert bepaalde dingen te beantwoorden die hij ook niet hoeft te beantwoorden?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Rutte echt extreem zwak in zijn verdediging over de VakantieGate van de Koning.
Ja, want dat is wel onze grootste kopzorg momenteel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Helemaal niet man. Legt het even haarfijn uit hoe alles werkt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Echt he? Dat gezanik over Willem en over de inschattingen van Rutte, en of hij zelf op vakantie zou zijn gegaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zit ik er een beetje bij met al die domme vragen![]()
Zijn dat echt de beste vragen die ze kunnen bedenken?
Ik ook ja. Hij was totaal niet in de problemen. Daarnaast was het kansloos dat het een half uur hierover gaat, en dat iedere journalist het weer gaat proberenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat jij en ik een andere persco kijken. Waarom vind je dat? Waar baseer je dat op? Omdat hij weigert bepaalde dingen te beantwoorden die hij ook niet hoeft te beantwoorden?
Misschien moeten we als FOK! zijnde even een brief sturen aan het kabinet met de vraag of wij de vragen mogen stellen de volgende keer. Dan krijg je tenminste iets meer variatie en imo betere vragenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt he? Dat gezanik over Willem en over de inschattingen van Rutte, en of hij zelf op vakantie zou zijn gegaan.
Er zijn echt veel interessantere dingen te bespreken en te vragen, maar nee...
Nee, Rutte weigert toe te geven dat hij zelf een inschattingsfout heeft gemaakt door de vakantiereis van Willem-Alexander niet te ontraden. Een echte vent had dat wel gewoon ruiterlijk toegegeven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat jij en ik een andere persco kijken. Waarom vind je dat? Waar baseer je dat op? Omdat hij weigert bepaalde dingen te beantwoorden die hij ook niet hoeft te beantwoorden?
Hij geeft aan dat er een inschattingsfout is geweest. Klaar dan toch?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
Nee, Rutte weigert toe te geven dat hij zelf een inschattingsfout heeft gemaakt door de vakantiereis van Willem-Alexander niet te ontraden. Een echte vent had dat wel gewoon ruiterlijk toegegeven.
Maar het is nu geen 10.000, er zijn 10.000 meldingen gedaan over de afgelopen dagen/weken. Hoogste cijfer staat nog steeds op rond de 8000, zie post van @_serial_ eerder in dit topic.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Gisteren hadden ze het bij Jinek over halvering als de R onder 1 is. Dat zou per week een halvering zijn.
Dus nu van 10.000 naar 5000 is 1 week, naar 2500, naar 1250, naar 650, naar pakweg 300. Da's 5 weken.
Als het verder oploop, naar 15000, bijvoorbeeld, tel er dan maar weer een week bij.
Kun je beter nu die week hebben en afwachten of 13 oktober al dan niet effect heeft. Dan is het terug naar 13 oktober of zwaardere maatregelen volhouden.
Hij heeft eerder al gezegd dat dat een fout van hem was. Onzin wat je zegt dus.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, Rutte weigert toe te geven dat hij zelf een inschattingsfout heeft gemaakt door de vakantiereis van Willem-Alexander niet te ontraden. Een echte vent had dat wel gewoon ruiterlijk toegegeven.
Nou, een lijstje met vragen opstellen en doorgeven aan een of andere journalist die ze wel wil stellen? Zou dat kunnen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moeten we als FOK! zijnde even een brief sturen aan het kabinet met de vraag of wij de vragen mogen stellen de volgende keer. Dan krijg je tenminste iets meer variatie en imo betere vragen
Het heeft ook helemaal niet met objectieve verslaggeving te maken, maar die journalisten zijn vooral bezig met hun eigen mening en willen gewoon zeiken. Dat deden ze aan het begin vooral ook met de vragen over de lockdown.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik ook ja. Hij was totaal niet in de problemen. Daarnaast was het kansloos dat het een half uur hierover gaat, en dat iedere journalist het weer gaat proberen
Story en Privé meuk verkoopt gewoon goed. Inmiddels heeft me deze crisis ook wel geleerd hoe de media is. Nooit geweten, was echt kinderlijk naïef gewoon.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt he? Dat gezanik over Willem en over de inschattingen van Rutte, en of hij zelf op vakantie zou zijn gegaan.
Er zijn echt veel interessantere dingen te bespreken en te vragen, maar nee...
Ja.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:VoMy Zouden die maatregelen van 28-9 dan in elk geval iets geholpen hebben om af te buigen?
Zou wel top zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, een lijstje met vragen opstellen en doorgeven aan een of andere journalist die ze wel wil stellen? Zou dat kunnen?
Zou een mooi topic zijn
Dat mag hij niet vertellen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Welnee. Hij zei: Het is mijn verantwoordelijkheid als premier en heeft die inschattingsfout ook toegegeven. Daarbij gaf hij aan dat wat er tussen hem en de koning besproken is niet voor de pers is, wat ik ook begrijp.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik dacht dat hier journalisten zaten van NRC enzo. Geen Story en Privé, maar kennelijk ontgroeit een aantal journalisten dat niveau nooitquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Story en Privé meuk verkoopt gewoon goed. Inmiddels heeft me deze crisis ook wel geleerd hoe de media is. Nooit geweten, was echt kinderlijk naïef gewoon.
En wat voor zin heeft het om nu toe te geven dat het een inschattingsfout is gemaakt? De vakantie is voorbij, het gaat niets meer veranderen aan het verleden. Ze blijven nu teveel hangen in het verleden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Thanks, ik heb ook het gevoel dat de begincijfers van meer recente dagen al niet zo hoog zijn als dat ze eerder waren, maar dat is puur gevoel... als ik mezelf goed uitdrukquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:36 schreef _serial_ het volgende:
Update van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Toegevoegd vandaag: totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
Piekdag staat (momenteel) nog steeds op 12-10 met 8166 besmettingen.
De eerste paar dagen van oktober krijgen bijna geen mutaties meer (1 okt : 14, 2 okt: 21, 3 okt: 29)
Dag met grootste mutatie : 22-10, 1956
Oudste mutatie : 22-5 !!
Er is in elk geval nog geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad, zoals de media zo mooi kopt.
Vijf weken je zaak dicht en als ZZPer niet naar buiten. Geen ondernemer zeker?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Gisteren hadden ze het bij Jinek over halvering als de R onder 1 is. Dat zou per week een halvering zijn.
Dus nu van 10.000 naar 5000 is 1 week, naar 2500, naar 1250, naar 650, naar pakweg 300. Da's 5 weken.
Als het verder oploop, naar 15000, bijvoorbeeld, tel er dan maar weer een week bij.
Kun je beter nu die week hebben en afwachten of 13 oktober al dan niet effect heeft. Dan is het terug naar 13 oktober of zwaardere maatregelen volhouden.
Zoals het kleuters betaamt, wilden ze ook graag keiharde garanties dat hij het een volgende keer heel anders aan zou pakkenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En wat voor zin heeft het om nu toe te geven dat het een inschattingsfout is gemaakt? De vakantie is voorbij, het gaat niets meer veranderen aan het verleden. Ze blijven nu teveel hangen in het verleden.
Onderzoeksjournalistiek is een vak apart, dat is heel wat anders dan wat Nu.nl/Telegraaf/AD doen. Ik ben in deze periode veel meer richting Parool en (soms) NRC aan het schurken gegaan, zeker toen Parool zei dat ze meer gebalanceerd gingen berichten over Covid-19 en dat ze achteraf gezien teveel de hype opzochten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat hier journalisten zaten van NRC enzo. Geen Story en Privé, maar kennelijk ontgroeit een aantal journalisten dat niveau nooit
Rutte deed het echt uitstekend inderdaadquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welnee. Hij zei: Het is mijn verantwoordelijkheid als premier en heeft die inschattingsfout ook toegegeven. Daarbij gaf hij aan dat wat er tussen hem en de koning besproken is niet voor de pers is, wat ik ook begrijp.
Ik heb Rutte echt geen moment in de problemen gehoord hier.
En als komende dagen de cijfers tegenvallen, hoewel....weekend, dan duurt een harde lockdown straks dus 8 weken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:51 schreef chratnox het volgende:
Maar het is nu geen 10.000, er zijn 10.000 meldingen gedaan over de afgelopen dagen/weken. Hoogste cijfer staat nog steeds op rond de 8000, zie post van @:_serial_ eerder in dit topic.
Dat is dus 8000, 4000, 2000, 1000, 500, 250, 125.
Overigens, met die daling zou je dus na 7 weken pas op cijfers zitten die het Red Team acceptabel vindt, die willen naar 0,001% (dus 170). 7 weken harde lockdown om dat te bereiken. De nevenschade daarvan gaat echt gigantisch zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |