Staan toch nieuwe files?quote:
Ik heb gewoon gelijk, iets meer dan 10.000. NOS Pushgenot.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ging het aantal besmettingen per dag maar tot 4 cijfers en zijn we daar nu overheen![]()
(lol)quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.
Aantal gemelde besmettingen zegt niet zoveel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:18 schreef stapoetiepe het volgende:
Roept iedereen nou maar wat of zijn de cijfers echt binnen (en zo dramatisch)?
Srsly...quote:
Ik verwacht een driedubbele stijging. Alles daaronder en het is feest.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:17 schreef Questular het volgende:
Zullen we het vieren met een daling in besmettingen?
Agenten of BOAs die zomaar je huis binnen kunnen komen om te controleren of alles wel volgens de regels verloopt gaat verder dan het sluiten van de horeca, ja.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus ingrijpen ook overduidelijk excessen die tegen het gezonde verstand ingaan is verregaander dan het sluiten van talloze sectoren?
Natuurlijk wel.quote:Ik heb zelfs mensen hier horen pleiten voor het afsluiten van appartementencomplexen of hele wijken. Want dat grijpt zogenaamd niet in in de privsfeer?
Lock.Down.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Seriously? Okeeeeeeeeeee nou ehhh..... ja.... eh.... ja, wat zullen we eens zeggen.
Als we vanaf de topics terug gaan tellen, komt het vanzelf goedquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:20 schreef leolinedance het volgende:
1000 en 10000 dit kan geen toeval zijn!!
Ik had zo gehoopt dat we dit niet zouden halenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
Um...301.000 posts over covid da's toch eigenlijk meer
Hij is er nog niet door he? De EK moet nog akkoord gaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat we nu een coronawet hebben aangenomen die noodzakelijk was, omdat een aantal zaken geregeld moesten worden, omdat ze grondwettelijk moeilijk lagen. Zoals een mondkapjesplicht.
Behalve dat agenten en boa's niet 'zomaar je huis binnenkomen om te controleren'. Dit is gewoon een onterecht angstbeeld. Ze kunnen acteren op meldingen, zoals vrijwel altijd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:19 schreef Tijn het volgende:
Agenten of BOAs die zomaar je huis binnen kunnen komen om te controleren of alles wel volgens de regels verloopt gaat verder dan het sluiten van de horeca, ja.
We zijn nog niet eens op de helft ben ik bangquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik had zo gehoopt dat we dit niet zouden halen![]()
.
quote:
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:20 schreef FalloutVATS het volgende:
Die lockdown gaat nu zeker wel komen. Max een maandje denk ik. Dit gaat niet goed zo.
Besmettingsaantallen zeggen zo weinig over of het goed gaat of niet.quote:
Echt hequote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Besmettingsaantallen zeggen zo weinig over of het goed gaat of niet.
Doe eens linkje naar t eerste topicquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:20 schreef erkel het volgende:
[..]
Wel grappig om wat quotes uit de eerste topics terug te halen inderdaad
Wie gaat het melden als je geen geluidsoverlast veroorzaakt dan? En als je dat wel doet, kan daar nu ook al op geacteerd worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dat agenten en boa's niet 'zomaar je huis binnenkomen om te controleren'. Dit is gewoon een onterecht angstbeeld. Ze kunnen gewoon acteren op meldingen, zoals vrijwel altijd.
Besmettingen > Opnames > Dodenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
NWS / Azi vreest verdere verspreiding coronavirusquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Doe eens linkje naar t eerste topic
Gohquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nee, er kan niet op geacteerd worden. Er wordt alleen geacteerd op geluidsoverlast.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie gaat het melden als je geen geluidsoverlast veroorzaakt dan? En als je dat wel doet, kan daar nu ook al op geacteerd worden.
Dat moeten we ook, dat mensen dat nog steeds niet snappen is eigenlijk nog triester dan 10K besmettingen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Maar Grappersnaus zal vast nog vinden dat we moeten "afwachten"
Dacht gister ergens te hebben gelezen dat 30% van de cijfers (van gisteren) ook echt afkomstig was van de laatste 48 uur, zoiets zal het vandaag ook wel zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef OProg het volgende:
Ik ben wel benieuwd van welke dagen deze meldingen nu weer allemaal zijn. En wat het percentage positief nu is.
Ja, mensen hebben duidelijk het advies ter harte genomen om niet te varen op de dagkoersen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat als je een enorme testachterstand aan het wegwerken bent tot op het punt dat na een maand en een capaciteitstoename van 60-70% nu eindelijk de teststraten weer wat ruimte beginnen te krijgen - je hoeft minder lang te wachten op een test - dat de cijfers gelijktijdig toch ook gewoon omlaag gaanquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:22 schreef Remco het volgende:
Wat had iedereen verwacht dan in heel Europa stijgt het gigantisch, het zou heel raar zijn als we hier dan een daling hadden gehad.
Huizen dicht want daar zijn de meeste besmettingen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:23 schreef RipCity het volgende:
Krijgen we een intelligente lockdown of wat voor iets?! Winkels dicht? Hotels dicht?
Percentage positieve testen is de laatste 2 maanden elke week gestegen. Kijk maar op rivm website.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel veel meer mensen getest? Hebben we die cijfers ook?
En terecht.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Maar Grappersnaus zal vast nog vinden dat we moeten "afwachten"
De volledige versie is:quote:
Ja? Ik ken een aantal BOA's hier in de omgeving van vroeger, woonden bij me in de wijk. Dat zijn van 't type die even binnen willen kijken omdat ze je niet zo aardig vinden. Of even binnen kijken omdat je ze vorige week geen hoi gezegd hebt. De beelden die ik de afgelopen weken voorbij heb zien komen over BOA's zijn niet heel positief.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dat agenten en boa's niet 'zomaar je huis binnenkomen om te controleren'. Dit is gewoon een onterecht angstbeeld. Ze kunnen acteren op meldingen, zoals vrijwel altijd.
Maar wat we willen zien is een daling. Elke dag 10k positieve tests erbij is ook niet vol te houden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:23 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk mag je alleen maar concluderen dat de exponentiele groei reeds een halt is toegebracht, op basis van de vorige maatregelen dus.
Wij staan (gelukkig) niet aan het roer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Ja, mensen hebben duidelijk het advies ter harte genomen om niet te varen op de dagkoersen.
Prima, we kunnen steggelen over de precieze handhaving.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja? Ik ken een aantal BOA's hier in de omgeving van vroeger, woonden bij me in de wijk. Dat zijn van 't type die even binnen willen kijken omdat ze je niet zo aardig vinden. Of even binnen kijken omdat je ze vorige week geen hoi gezegd hebt. De beelden die ik de afgelopen weken voorbij heb zien komen over BOA's zijn niet heel positief.
Politie kan ik me ergens nog in vinden, door de (strengere) training en achtergrond die ze hebben. BOA's daarentegen, nee.
Een maatje van me werkt bij de politie. Als zij naar een melding toe moeten waar BOA's zijn wordt er al gezucht, omdat de situatie standaard escaleert.
Ik ken wat winkels die vooral bezig zijn met pakjes inpakken voor online verkoop er waar vervolgens amper mensen binnen mogen. Die kunnen zo blijven draaien door het online deel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:23 schreef RipCity het volgende:
Krijgen we een intelligente lockdown of wat voor iets?! Winkels dicht? Hotels dicht?
Is toch mooi, op naar de 20,000 en dan als hoofdprijs de 100,000.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:24 schreef Elvi het volgende:
Mooit dat we over de 10.000 gaan in topic 1000. Hier moet ik gepost hebben.
Er zijn ook nog allemaal private partijen die in steeds grotere mate tests afnemen. Zonder percentage positief en cijfers over de testdruk is helemaal niet in te schatten hoe je deze cijfers moet duiden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dacht gister ergens te hebben gelezen dat 30% van de cijfers (van gisteren) ook echt afkomstig was van de laatste 48 uur, zoiets zal het vandaag ook wel zijn.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
We zijn nog niet eens op de helft ben ik bang
Ik vind eerder de teneur in dit topic zorgwekkend.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:25 schreef stapoetiepe het volgende:
[..]
Wij staan (gelukkig) niet aan het roer.
Deze cijfers zijn toch gewoon zorgwekkend..
De overheid wil de zorg niet over laten lopen. Dat is momenteel al gaande. Derhalve zijn meer maatregelen gewoon nodig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
De volledige versie is:
Gerapporteerde besmettingen ???? Besmettingen > Opnames > Doden.
Waar kijkt iedereen naar? Dat stuk voor de ????. Waar zou je ook naar kunnen kijken maar is iets minder spectaculair? Opnames.
Ja, wilde eerst voorstellen om te proosten op het 1000e topic, maar wordt meer de kater wegspoelen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb besloten, dat wordt bier drinken vanavond.
Hier in Twente heeft de GGD een inhaalslag gemaakt met de registraties.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel veel meer mensen getest? Hebben we die cijfers ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |